A4 B9

Aloittaja makelja, 19.08.12 - klo:18:37

« edellinen - seuraava »

Marklund

Lainaus käyttäjältä: Flat - 09.02.16 - klo:11:06
Onkos kukaan kuullut niistä vakionopeussäätimien asennuksista ? Alkaa kohta kärsivällisyys loppua kun ei ole kuulunut mitään.

Reilu kymmenen vuotta sitten pärjäsi hienosti ilman vakkaria, mutta onhan toi nykyisin oikeasti ärsyttävää suhata motaria nopeudenrajoittimella kikkaillen. Toivottavasti saavat nyt oikeasti kilkkeet nopeasti asennettaviksi..

Mjkarhu

Kertokaa sitten miten tämä hoidettiin Audin puolelta, harmittaa muiden puolesta. Vikahan ei ole iso, mutta kun se häiritsee jokapäiväisessä ajossa. Ja se tunne kun saa uuden auton ja heti on vikaa. Näinhän ei pitäisi olla, mutta mallisarjan alussa on odotettavissa jotain, ei varmaan moni arvannut että puuttuu kokonainen varuste. Itseltä vakkari tosiaan löytyy, luovutus oli 11.1.

Ja tuo Audin suhtautuminen on kyllä outoa. Edelleen ihmettelen miten sitä korjausaikaa ei saada selville. Rahat pois ja sen jälkeen levitellään käsiä. Tokihan tuo korjataan, mutta kyllä halutessaan sen korjausaikataulukin olisi jo saatu selville. Itselläni on lämmittimen etäohjaus (samalla kaikki etäohjattavat) toiminnot olleet käytännössä toimimattomia. Lain mukaanhan nämä tulee korjata kohtuullisessa ajassa, mutta mikä se on? Ja tuskin Audi haluaa vain toimia lain puitteiden rajoilla, vaan ylläpitää hyvää asiakaspalvelua. Jos käytettyjen autojen myyjältä kysytään, niin ensimmäinen omistaja maksaa varusteet. Autoa pitänen pari kolme vuotta ja pakkasia tuohon mahtuu max 4kk vuodessa. Olisi kiva saada jossain vaiheessa tämäkin toimimaan, eikä vasta keväällä, kun siitä ei ole mitään hyötyä. Jos Audia kiinnostaa yhtään asiakastyytyväisyys, kyseessä kuitenkin uuden auton ostanut, voisivat vähän miettiä miten suhtautuvat näihin korjauksiin. Ongelmana on varmaan se, että korjauksista vastaavat huollon kaverit eivät myy jatkossakaan yhtään autoa.

mi16

#1292
http://tekniikanmaailma.fi/autot/tm-talviauto-2016-on-valittu/

Ihan hyvillä pisteillä, pääsis vaan lukee kokoversion. Eipä tuo yllätys ollut, on se vaan niin hyvä omastakin mielestä.

Flat

Tänään tapahtui jälleen: Kesken ajamisen ( puhelin Bt:llä yhdistetty autoon) DIS näyttö pimeni sekunniksi  ja palasi sitten eloon. Auto välilehti toimi, mutta radio välilehti sanoi  vain "unavailable"  ja puhelin välilehti oli myös toimimaton. Radio tosin kuului koko ajan katkeamatta. Tämä on toinen kerta kun tälläinen tapahtuu. Tarvii varmaan urputtaa jos vaikka tutkisivat tuota vakkarivaihdon yhteydessä. Softavikaa epäilen.

LainaaIhan hyvillä pisteillä, pääsis vaan lukee kokoversion. Eipä tuo yllätys ollut, on se vaan niin hyvä omastakin mielestä.
Pääsin pitkästä aikaa ajamaan B8:lla ja autoilla on oikeasti ajettavuuden suhteen ISO ero. Tuo uudempi vaan toimii niin paljon hienommin.

Latexi

Hain tänään sen uuden nelosen. On se vaan tukevampi ajaa kuin se edellinen, ja hiljaisempi.
Latexi

LEMMY

Onnea matkaan. Mä haen omani huomenna. Eilen ostin LG G4 puhelimen ja se päivittyi heti Android 6.0 versioon. Tänään latasin uusimman Android Auton luuriin ja huomenna varmaan näkee miten pelittää.
Audi A4 sedan S line 2.0 TFSI S tronic, Daytona Grey 2020
Ex.Audi A4 sedan 2.0 TFSI quattro S tronic, Scuba Blue 2016
A3 SB 1,8 TFSI  quattro S tronic 2013

TeePee66

Minulla luovutus lauantaina, vihdoinkin :). Odottamisen tuskaa lievensi Muonion Audi Driving Experience, jossa eilinen ja tiistai meni kuin siivillä. Oli se vaan huippuhauskaa vetää S5:lla 3,5 km jäärataa ja myös saada hyödyllisiä ajovinkkejä tehtaan ajo-opettajilta. Mahtava kokemus kaikenkaikkiaan!!
A5 Sportback Business Sport Comfort Ed. TFSI 185kW quattro -18
ex: A4 Avant Business Sport TFSI 185 kW quattro -16.
A5 Sportback quattro -12
A5 Coupe -08
A4 Avant -04

a4b8

Onko kukaan kuullut mottorilämmittimen toimituksen aikataulusta?
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

Flat

Lainaus käyttäjältä: a4b8 - 11.02.16 - klo:21:04
Onko kukaan kuullut mottorilämmittimen toimituksen aikataulusta?
Lupausten mukaan pitäsi tulla ihan näillä hetkillä.



Kulutus valuu mukavasti alaspäin.( Ajoprofiili on pysynyt ihan samama )



Auton kulutusmittari näyttää hieman yläkantiin, auton mukaan kulutus oli 7,2  viimeisen tankin osalta.


Mielenkiinnosta kaivoin vanhan auton ( B8 2.0 TFSI )  tiedot esiin ja todellinen kulutus näyttäisi olevan korkeampi, vaikka ajoprofiili on käytännössä sama.



Ehkäpä noilla lupauksilla on sittenkin jotain katetta.

Latexi

Lainaus käyttäjältä: a4b8 - 11.02.16 - klo:21:04
Onko kukaan kuullut mottorilämmittimen toimituksen aikataulusta?
Mulle pitäisi tulla viikolla 8-9. Auto on bensavehje...
Latexi

Latexi

Lainaus käyttäjältä: Flat - 12.02.16 - klo:07:01
Lupausten mukaan pitäsi tulla ihan näillä hetkillä.



Kulutus valuu mukavasti alaspäin.( Ajoprofiili on pysynyt ihan samama )



Auton kulutusmittari näyttää hieman yläkantiin, auton mukaan kulutus oli 7,2  viimeisen tankin osalta.


Mielenkiinnosta kaivoin vanhan auton ( B8 2.0 TFSI )  tiedot esiin ja todellinen kulutus näyttäisi olevan korkeampi, vaikka ajoprofiili on käytännössä sama.



Ehkäpä noilla lupauksilla on sittenkin jotain katetta.

Millä ohjelmalla sait nuo kulutuslukemat?
Latexi

Flat

noi nykyiset kirjaan fuelio nimiseen appiin, androidille ainakin löytyy...

Latexi

Kaippa se joskus tulee myös applellekin. Nuo lukemat vain olivat varsin selkeitä.  8)
Latexi

LEMMY

Oma 2.0 TFSI quattro haettu tänään. Ensivaikutelma harmooninen. Suurimman vaikutuksen teki laatikko. Mielettömän sulava 7 vaihteinen s tronic verrattuna A3 6 vaihteiseen ja autohold ei nykäise yhtään ainakaan uutena. Alusta aika sama kun A3 S-line, inan pehmeämpi. Turussa tänään quattro keli ja meni kuin juna sohjossakin. Toi paketti on kyllä todella hiottu ja hyvin kasassa. Kesäksi sopivaa vannetta ja rengastusta alle niin on ulkonäkökin kohallaan...

Niin ja normi mittaristo yllätti. Nopeus ja kiekka on kallistettu ratin keskiakseliin päin ja keskinäyttö on syvemmällä niin 3D vaikutelma syntyy hieman hämärässä valaistuna. Oli meinaan eka kerta kun näin ☺
Audi A4 sedan S line 2.0 TFSI S tronic, Daytona Grey 2020
Ex.Audi A4 sedan 2.0 TFSI quattro S tronic, Scuba Blue 2016
A3 SB 1,8 TFSI  quattro S tronic 2013

Flat

mittaristosta puheenollen, törmäsin tuossa netissa sellaiseen versioon jossa oli kierros ja nopeus mittareiden välissä sellainen perinteinen neliönmallinen näyttö. Täällähän tuossa on vakiona isompi sienen muotoinen näyttö. Suomeen ei taideta edes neliönäyttöä tuoda?

Valovuoto tuosta näytöstä on aika selvää. Onkohan virtuaali mittarissa sama ominaisuus?

-o-

Viisi yötä kärvisteltävä vielä ja sitten pääsee noutamaan oman "TM talvitestin voittajan" Airportista. Em. syystä alkaa tulla ajankohtaiseksi myös kännykän vaihtaminen, jotta saa navigaattorin taas pelittämään auton näytöltä, kun kiinteä navi vaihtuu kännykkänaviksi ja Lumia ei sovellu tarkoitukseen. Onko vihjeitä kumpaan suuntaan kannattaisi kallistua iPhone vai Android - sujuvan toimivuuden kannalta?

Flat

#1306
apple ja android juttujen mukaan yhtä toimivia tai toimimattomia. Enemmän näkisin tuon filosofisena valintana, että kenen filosofiasta pidät enemmän.

Itse olen allerginen omenoille, ja varsinkin sille, että joku muu määrää miten ne pitää syödä. Monet ovat tosin sitä mieltä että omenat ovat parempia kuin sokeriset herkut.

Latexi

Mulla ainakin appeli asentui mukisematta B9:n kaveriksi. Olisi vain mukava saada se "Siiri" suomenkielisenä, toistaiseksi se beeta on varsin avuton.
Tänään totesin, että appeli antaa säätietoja ysin mittaristoon. Varoitti epäkelvosta kelistä ja laittoi pienen keltaisen kolmion sinne näytön alareunaan. Samainen varoitus vilahtaa muihinkin audeihin käynnistettäessä, mutta sitten häipyy se teksti pois.
Latexi

Andy1975

Lainaus käyttäjältä: LEMMY - 12.02.16 - klo:17:53
Oma 2.0 TFSI quattro haettu tänään. Ensivaikutelma harmooninen. Suurimman vaikutuksen teki laatikko. Mielettömän sulava 7 vaihteinen s tronic verrattuna A3 6 vaihteiseen ja autohold ei nykäise yhtään ainakaan uutena. Alusta aika sama kun A3 S-line, inan pehmeämpi. Turussa tänään quattro keli ja meni kuin juna sohjossakin. Toi paketti on kyllä todella hiottu ja hyvin kasassa. Kesäksi sopivaa vannetta ja rengastusta alle niin on ulkonäkökin kohallaan...

Niin ja normi mittaristo yllätti. Nopeus ja kiekka on kallistettu ratin keskiakseliin päin ja keskinäyttö on syvemmällä niin 3D vaikutelma syntyy hieman hämärässä valaistuna. Oli meinaan eka kerta kun näin ☺

Miltä Scuba Blue näyttää? Oletko tyytyväinen värivalintaan?

-o-

Lainaus käyttäjältä: Flat - 12.02.16 - klo:19:08
apple ja android juttujen mukaan yhtä toimivia tai toimimattomia. Enemmän näkisin tuon filosofisena valintana, että kenen filosofiasta pidät enemmän.

Itse olen allerginen omenoille, ja varsinkin sille, että joku muu määrää miten ne pitää syödä. Monet ovat tosin sitä mieltä että omenat ovat parempia kuin sokeriset herkut.

Ranskaa en ymmärrä sanaakaan, mutta sen mitä silmät näkee, miellyttää carplayn visuaalinen ilme enempi:
http://youtu.be/9xqAa-cKBek

Tai nopea vilaus Audin tapaan:
http://youtu.be/f1dXMWzsz-U

Toiminnallisuutta pitäisi päästä kokeilemaan, jotta pystyisi muodostamaan mielipiteen. Spotify ilmeisesti toimii kummassakin. Toivottavasti kummassakaan ei ole käytössä viivettä.

msuomal

Onko täällä vielä kenelläkään B&O:ta uudessa A4:ssa? Onkos siellä nyt ihan konserttisalitunnelma? Ihan pätevälle näyttää teoriassa tuo kaiuttimien asettelu. Ainakin perus autolaitteita huomattavasti paremmassa paikassa A-pilarin diskantit.

Latexi

Kyllä niistä on joku maininnut. Henkilöä en muista.
Latexi

Mjkarhu

LainaaToiminnallisuutta pitäisi päästä kokeilemaan, jotta pystyisi muodostamaan mielipiteen. Spotify ilmeisesti toimii kummassakin. Toivottavasti kummassakaan ei ole käytössä viivettä.

Ainakin Carplay jäätyy silloin tällöin ja vaatii bootin. Jos selaa tätä ketjua taaksepäin, Androidia käyttäneet kertovat että puhelin pysyy samalla BTn kautta auton omassa puhelinohjauksessa kiinni, tämä on iso plussa. Tuo Carplayn kautta käytettävä puhelinohjaus on käytettävyydeltään kökkö. Muutenkin tuo tukee vain natiiviappeja sekä muutamaa muuta kolmannen osapuolen, joten aika pieni ilohan tuosta on. Käytönnössä vain navi ja spotify. Spotifyn saa muutenkin kiinni BTn yli streemauksella ja kappaleiden vaihto onnistuu ratista, joten siinäkään ero ei ole valtava.

Itselläni on auto ollut pari päivää pajalla kaatuilevan carpalayn takia, peruutuskameran kuva kaataa sen kokonaan. Tänään juttelin huoltoneuvojan kanssa ja jäi käsitys, että ovat pyrkineet todentamaan vikaa saamalla sen esiin (ja toki onnistuvatkin siinä). Toivotaan että olen väärässä, mutta en usko että se autosähkäri tutkii ja korjaa carplayn koodia ja vastaus tulee olemaan "odotetaan päivitystä". Samalla työn alla on ollut lämmittimen etäohjaus, vaikuttaa että kyseessä on laajempi vika ja tässäkin jäädään odottelemaan parempia aikoja. Maanantaina varmaan saan auton takaisin ja ollaan viisaampia.

th

Olisipa vakkari... alkaa tulemaan ikävä vanhaa a3:sta kun pari työreissua joutunut omalla ajelemaan. Todella ressaavaa ajaa kamerateitä missä nopeus heittelee 60 ja 100 välillä ilman vakkaria. Saahan tuolla limitterillä nyt pidettyä vakaana nopeuden, mutta karseeta säätämistä ja jalka väsyy pisemmällä siivulla.
Audi A4 2.0TDI quattro Business Sport S-line Avant -18
Audi A4 2.0TDI quattro First Edition Business Sport Sedan -16
Audi A3 2.0TDI quattro Business Sport S-line Sportback -14
Audi A3 1.4TFSI S-line Sportback -12

Flat

Lainaus käyttäjältä: msuomal - 12.02.16 - klo:22:25
Onko täällä vielä kenelläkään B&O:ta uudessa A4:ssa? Onkos siellä nyt ihan konserttisalitunnelma? Ihan pätevälle näyttää teoriassa tuo kaiuttimien asettelu. Ainakin perus autolaitteita huomattavasti paremmassa paikassa A-pilarin diskantit.

Kyllä se konserttisali fiilistä luo varsin mainiosti. Olen kääntänyt tuota  3D ominaisuutta päälle ja pois testailumielessä aika paljon, ja päätynyt aina jättämään sen päälle. Se tuo sen verran hienon tilantunteen että perus stereo tuntuu tosi " lattealta". Ero on vähän samanlainen kuin monon ja stereon välillä. Sisäänajotunteja tuo systeemi on vaatinut mielestäni aika paljon ennenkuin elementit ovat alkaneet toimia kunnolla.

msuomal

#1315
Huomaako käytännössä jotain tuosta mainostetusta Vehicle Noise Comprnsation ominaisuudesta B&O:ssa? Sehän speksien mukaan tarkkailee mikrofoneilla ympäristöä ja säätää ääntä lennossa.

Edit: Cancellation -> Compensation. Fordilla on Vignalessa käytössä ihan oikea noise cancellation.

Latexi

Onko kukaan havainnut, mistä saa päälle sivupeilien jääneston tai lämmityksen? Koitin vähän kaikkia namikoita, mutta se jää vain pysyi sitkeästi peileissä.
Latexi

a4b8

Eikös se ole kuskin ovessa?
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

Flat

Lainaus käyttäjältä: msuomal - 13.02.16 - klo:11:11
Huomaako käytännössä jotain tuosta mainostetusta Vehicle Noise Comprnsation ominaisuudesta B&O:ssa? Sehän speksien mukaan tarkkailee mikrofoneilla ympäristöä ja säätää ääntä lennossa.

Edit: Cancellation -> Compensation. Fordilla on Vignalessa käytössä ihan oikea noise cancellation.

Tollehan ei ole mitään on-off nappulaa joten vaikea sanoa miten tuo toimii tai vaikuttaa. Hyvin soi kuitenkin.

Joo pelien lämmitys on siinä peilien säätönappulassa, klo kuuden kohdalla.

optilab

Lainaus käyttäjältä: Latexi - 13.02.16 - klo:11:33
Onko kukaan havainnut, mistä saa päälle sivupeilien jääneston tai lämmityksen? Koitin vähän kaikkia namikoita, mutta se jää vain pysyi sitkeästi peileissä.

Siinähän se peilien säätönupissa on, kun kääntää rullan alas.
MB C300e 4Matic business AMG edition EQ Power -20
Ex A4 Avant B9 Quattro tdi S line sport -16
Ex A4 Avant B8 Alpine Pro Quattro tfsi -11
Ex A3 SB Quattro tdi man -13
Ex A3 SB tdi vajari man -09

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy