A4 B9

Aloittaja makelja, 19.08.12 - klo:18:37

« edellinen - seuraava »

mattinen

Lainaus käyttäjältä: keinonen - 26.01.16 - klo:15:39
Kun selviää kauan tuon korjaamiseen menee niin varmaan Audilla tehdään päätös onko jotain tarpeen hyvittää.

Ja jos Suomesta on kyse, niin en kauheasti hämmästyisi, jos "Audilla" päädyttäisiin siihen, että mitään EI tarvitse hyvittää. Joku voisi toisaalta ajatella myös niin, että hyvittäminen muodossa tai  toisessa olisi ollut korrektia jo siinä vaiheessa, kun asiakkaalle ilmoitetaan ongelmasta ilman tietoa korjausajankohdasta. Odottaminen nimittäin on tunnetusti huomattavasti helpompaa silloin, kun jonkinlainen aikataulu on tiedossa.

Lainaus käyttäjältä: keinonen - 26.01.16 - klo:15:39
Jokaisen oma asia sitten haluaako alkaa kirjoittamaan vaatimuksia laadukkaista oheistuotteista..

Tämä lienee aika lailla itsestäänselvää, eikö totta? Kaikki autokauppaan liittyvät reklamaatiot ovat totta kai jokaisen itsensä päätettäviä asioita. Mutta koska joillakin selvästi on tarvetta kertoa kokemuksistaan esimerkiksi tällä foorumilla, saattaa siitä seurata, että muutkin kuin varsinaiset asianosaiset kertovat oman mielipiteensä.

optilab

Lainaus käyttäjältä: Patomursu - 26.01.16 - klo:15:30
Kannattaa varmaan virallinen reklamaatio tehdä asiasta myyjäliikkeeseen eikä täällä huudella? Vapaamuotoinen reklamaatio vaan alulle, jos siis osaa sellaisen tehdä, valmiita pohjiakin varmaan löytyy.

Eikö tämä olekaan keskustelupalsta? Eikö täällä saanutkaan pohtia asioita ääneen? Pahoittelut väärinkäsityksestä. Minä en ainakaan ole ihan lähitulevaisuudessa itkemässä keneltäkään mitään korvauksia, käytännössä lojaaliudesta tuttua myyjää kohtaan. Toki, jos homma alkaa venyä, eikä sovittua korjausta suoriteta kipurajaan mennessä, tehdään asioista isompaa numeroa, mutta en silloinkaan suoraan odota, kuin asian oikaisua ja siten siis toimivaa vakkaria. Täällä itseäni lähinnä kiinnostaa vertaiskokemukset, jonka vuoksi näitä sivustoja myös joku saattaisi lukea.
MB C300e 4Matic business AMG edition EQ Power -20
Ex A4 Avant B9 Quattro tdi S line sport -16
Ex A4 Avant B8 Alpine Pro Quattro tfsi -11
Ex A3 SB Quattro tdi man -13
Ex A3 SB tdi vajari man -09

th

Eiköhän pistetä ryhmäkanne pystyyn kuluttaja-asiamiehen kautta vv-autoa kohtaan 5.2.2016, jollei ole siihen mennessä tullut korjausta tai selkeää suunnitelmaa päivämäärineen. Mielestäni kuukausi on kohtuullinen aika korjata asia ja jos siinä ajassa ei saada edes päivämäärää aikaiseksi niin reklamaatioon on syytä ryhtyä kirjallisesti.

Harmi toki "kiusata" useamman kaupan myötä tutuksi tullutta myyjää tälläisellä reklamaatiolla, mutta ei tuon luokan virhe ole hyväksyttävä tämän hintaisissa autoissa. Vaikea ylipäätään uskoa, että tässä on nyt kyse vain osien puutteesta, sillä kyllä saksasta posti olisi kulkenut jo moneen kertaan kuukauden aikana. Tulee lähinnä mieleen, että heillä ei ehkä ole tuohon helppoa korjausta olemassa. Ehkä kyseessä onkin isompi puute autossa, joka ei korjaannu vain viiksen vaihdolla?
Audi A4 2.0TDI quattro Business Sport S-line Avant -18
Audi A4 2.0TDI quattro First Edition Business Sport Sedan -16
Audi A3 2.0TDI quattro Business Sport S-line Sportback -14
Audi A3 1.4TFSI S-line Sportback -12

mattinen

Kuten keinonen täällä jo osuvasti huomautti, niin jokainen tietty päättää itse, miten esim. tuossa vakkariasiassa toimii. Jos myyjä on tuttu ja vielä mukava, niin on täysin ymmärrettävää, ettei häntä halua "haastaa". On kuitenkin vaikea uskoa, että hän voisi kovin paljon loukkaantua siitä, että häneltä tässä vaiheessa tiedustelisi asian aikataulua. Hän varmasti ymmärtää, että asiakas on kiinnostunut tietämään, kuinka pitkään hänen pitää vielä autonsa korjaamista odottaa.

Patomursu

Lainaus käyttäjältä: mattinen - 26.01.16 - klo:18:33
Kuten keinonen täällä jo osuvasti huomautti, niin jokainen tietty päättää itse, miten esim. tuossa vakkariasiassa toimii. Jos myyjä on tuttu ja vielä mukava, niin on täysin ymmärrettävää, ettei häntä halua "haastaa". On kuitenkin vaikea uskoa, että hän voisi kovin paljon loukkaantua siitä, että häneltä tässä vaiheessa tiedustelisi asian aikataulua. Hän varmasti ymmärtää, että asiakas on kiinnostunut tietämään, kuinka pitkään hänen pitää vielä autonsa korjaamista odottaa.

Eiköhän se tullut jo selväksi että jokainen itse päättää  ;D
Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.

mattinen

Jo vain. Tämä on mielestäni vielä sellainen asia, ettei sitä tarvitsisi edes erikseen mainita.

a4b8

No mitenkäs jo maksettu moottorilämmitin. Omalla myyjällä ei tietoa milloin saisi.
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

maileri

Tämä vakkarihommahan on ihan normaalia esisarjan autoissa kun kokoonpanolinjaa ajetaan vasta ylös. Tietoisen riskin ottaa kuluttaja, joka tilaa auton ennakkohinnastosta. Fiksu odottaa ja tilaa vasta toisena mallivuotena autonsa tai sitten hyväksyy sen, että pientä vibaa voi olla tuotteessa.

mattinen

Lainaus käyttäjältä: maileri - 26.01.16 - klo:20:01
Tämä vakkarihommahan on ihan normaalia esisarjan autoissa kun kokoonpanolinjaa ajetaan vasta ylös. Tietoisen riskin ottaa kuluttaja, joka tilaa auton ennakkohinnastosta. Fiksu odottaa ja tilaa vasta toisena mallivuotena autonsa tai sitten hyväksyy sen, että pientä vibaa voi olla tuotteessa.

Olen ollut huomaavinani tämän saman ilmiön kulutuselektroniikassa. Itse en esimerkiksi missään tapauksessa ostaisi juuri markkinoille tullutta Nikonin järjestelmäkameraa. Sen verran paljon niissä on ollut ongelmia tuotannon alkupäässä. Mutta voidaan mielestäni kyllä kysyä, kuinka tietoisen riskin kuluttaja autokaupassa loppujen lopuksi ottaa. Eli pitäisikö tavallisen autonostajan tietää, että ensisarjan autoissa usein on ongelmia? Pitäisikö kuluttajan todella ymmärtää,  että ensisarjan autoista voi puuttua esimerkiksi vakionopeudensäädin?

keinonen

En kyllä ollut erityisen huolestunut kenenkään henkilökohtaisesta päätöksentekokyvystä :). Tuskin asia vaan sen nopeammin tässä vaiheessa etenee jos alkaa kirjoittelemaan myyjille uhkakirjeitä. Oheistuotteita voi toki myyjältä kysyä mutta ei siihen kannata mitään ihmeellisiä tulkintoja kuluttajasuojalaista sekoittaa. Jos ei jälkeenpäin ole tyytyväinen tarjottuun ratkaisuehdotukseen niin sitten yhteyttä kuluttajaneuvontaan/asiamieheen.

Diudimies

Onkos kellään ollut samanlaista ongelmaa uudessa aanelkussa, kun ajaa yli 60 km/h alkaa kuulua kummalista ulinaa? Ã,,äni kovenee kun vauhti kasvaa. Kuulunut uudesta asti ja mittarissa nyt noin 1000km. Aluksi ajattelin sen olevan vain uusien hakkapeliitta 8 renkaiden nastojen ulinaa, mutta alan kallistua vahvasti siihen ettei ääni niistä johdu :D

d_view7

Miten mielestänne nämä B9:n 190hv moottorit (bensa ja diesel) pärjää vertailussa vanhoihin moottoreihin? Onko kulutus pienempää? Entä suorituskyvyt? Onko joku päässyt kokeilemaan TFSI quattrolla?

mattinen

Lainaus käyttäjältä: keinonen - 26.01.16 - klo:21:19
En kyllä ollut erityisen huolestunut kenenkään henkilökohtaisesta päätöksentekokyvystä.

No se on mukava kuulla. Oheisesta kommentista saattaa kuitenkin tehdä myös toisensuuntaisen tulkinnan:

Lainaus käyttäjältä: keinonen - 26.01.16 - klo:15:39
Jokaisen oma asia sitten haluaako alkaa kirjoittamaan vaatimuksia laadukkaista oheistuotteista..

Lainaus käyttäjältä: keinonen - 26.01.16 - klo:21:19
Oheistuotteita voi toki myyjältä kysyä mutta ei siihen kannata mitään ihmeellisiä tulkintoja kuluttajasuojalaista sekoittaa.

Tässä on nyt kyllä käynyt niin, että olet itse pahemman kerran sekoittanut asiat. En tuolla edellä nimittäin missään vaiheessa liitettänyt kuluttajansuojalakia ja oheistuotteita toisiinsa. Totesin ainoastaan, että vakkarin puute merkitsee tuotteessa olevaa virhettä. Totesin niinikään, että kuluttajasuojalain mukaan myyjällä on oikeus korjata virhe. Oheistuotteista tuli sitten puhe seuraavassa komentissa. On lisäksi syytä huomata, etten kommentissani esittänyt kuluttajansuojalaista minkäänlaista tulkintaa, en sen paremmin ihmeellistä kuin tavanomaistakaan. 

Lainaus käyttäjältä: keinonen - 26.01.16 - klo:21:19
Jos ei jälkeenpäin ole tyytyväinen tarjottuun ratkaisuehdotukseen niin sitten yhteyttä kuluttajaneuvontaan/asiamieheen.

Ja on sitten jokaisen oma asia, haluaako ottaa yhteyttä kuluttajaneuvontaan/asiamieheen. Tällä en kuitenkaan tarkoita sitä, että olisin huolestanut kenenkään henkilökohtaisesta päätöksentekokyvystä. Sanoinpahan näin vain ihan piruuttani...

Popovice

Lainaus käyttäjältä: Diudimies - 26.01.16 - klo:21:49
Onkos kellään ollut samanlaista ongelmaa uudessa aanelkussa, kun ajaa yli 60 km/h alkaa kuulua kummalista ulinaa? Ã,,äni kovenee kun vauhti kasvaa. Kuulunut uudesta asti ja mittarissa nyt noin 1000km. Aluksi ajattelin sen olevan vain uusien hakkapeliitta 8 renkaiden nastojen ulinaa, mutta alan kallistua vahvasti siihen ettei ääni niistä johdu :D
Eikös tuosta ole ollut paljon jutttua erinäisillä foorumeilla että Hakka 8 ominaisuus on nimenomaan tuo ulina ja sehän taas johtunee poikkeuksellisen suuresta nastojen määrästä. Mistä olet päätellyt että ulina ei tulisi renkaista?

keinonen

Lainaus käyttäjältä: mattinen - 26.01.16 - klo:22:04
No se on mukava kuulla. Oheisesta kommentista saattaa kuitenkin tehdä myös toisensuuntaisen tulkinnan:

Tässä on nyt kyllä käynyt niin, että olet itse pahemman kerran sekoittanut asiat. En tuolla edellä nimittäin missään vaiheessa liitettänyt kuluttajansuojalakia ja oheistuotteita toisiinsa. Totesin ainoastaan, että vakkarin puute merkitsee tuotteessa olevaa virhettä. Totesin niinikään, että kuluttajasuojalain mukaan myyjällä on oikeus korjata virhe. Oheistuotteista tuli sitten puhe seuraavassa komentissa. On lisäksi syytä huomata, etten kommentissani esittänyt kuluttajansuojalaista minkäänlaista tulkintaa, en sen paremmin ihmeellistä kuin tavanomaistakaan. 

Ja on sitten jokaisen oma asia, haluaako ottaa yhteyttä kuluttajaneuvontaan/asiamieheen. Tällä en kuitenkaan tarkoita sitä, että olisin huolestanut kenenkään henkilökohtaisesta päätöksentekokyvystä. Sanoinpahan näin vain ihan piruuttani...

Anteeksi jos loukkaannuit, alkuperäinen kommentti oli huonosti muotoiltua sarkasmia.

Mjkarhu

Oman auton luovutus oli tosiaan 11.1. ja minulla on vakkari, pienestä ollut varmaan kiinni missä vaiheessa tämä on huomattu linjalla. Mutta tuo että osia ei ole, on kyllä hevonhumppaa ja höpöhöpöjuttuja. Autoja kasataan joka päivä ja varmaan moneen tulee vakkari, kysehän on vain priorisoinnista. Niitä ei vaan haluta antaa autonsa jo saaneille, he kun voivat odottaa. Tämä siis ihan mutua.

Volkswagen on kuitenkin sen luokan konserni, että todella kumma jos eivät saa tällaista asiaa halutessaan aikataulutettua. Tuskin tuon korjaus nyt kovin monimutkainen homma on. Jos asia olisi haluttu oikeasti ratkaista heti, aikataulu olisi varmasti tiedossa. Vai mikä ihme siinä voi olla niin vaikeaa?

LainaaTämä vakkarihommahan on ihan normaalia esisarjan autoissa kun kokoonpanolinjaa ajetaan vasta ylös. Tietoisen riskin ottaa kuluttaja, joka tilaa auton ennakkohinnastosta. Fiksu odottaa ja tilaa vasta toisena mallivuotena autonsa tai sitten hyväksyy sen, että pientä vibaa voi olla tuotteessa.

Ajatellaan että tämä on fakta. Onko Audi myös samaa mieltä asiasta? Onko yrityksen ylin johto asiasta samaa mieltä ja valmis avoimesti sen myöntämään? Jos asia on yleisesti tiedossa, pitäisikö siitä kertoa avoimesti? "Myyjä on myynnin ammattilainen, ostaja ostamisen amatööri". Voidaan kuitenkin ajatella että tämä ei ole tahtotila ja kaikki laadun takaamiseksi on tehty, siinä määrin kun se on taloudellisesti järkevää. Kyseessä on inhimillinen erhe. Virheitä sattuu, mutta onko asiakkaan tehtävä "maksaa" niistä?. Kyseessä Audin myydyin malli, lanseeraus jota on odotettu pitkään ja hartaasti. Kun siinä paljustuu virhe, vastaus "katellaan" kuulostaan kyllä oudolta.

Itse uskon että ala on liian vanhoillinen ja kankea. Yritykset liian suuria ja kaukana asiakkaasta, viestit talon sisällä eivät kulje. Ongelma on lisäksi melko pieni, oikeastaan häviävän pieni päästöongelmiin nähden. Vaikka se oma luottomyyjä haluaisi oikeasti ratkaista asian, on hän aivan liian kaukana asiasta päättävästä tahosta. Ei hänellä varmaan ole edes mitään tietoa kuka asiaa hoitaa ja missä. Saatika mitään keinoa vaikuttaa yhtään mihinkään. Päätökset tehdään aivan liian kaukana ja "salassa".

Ja tämä näkyy kaikessa. Autokaupan voisi hoitaa paljon fiksummin, ei voi kuin ihmetellä miten vaikeaa asioista on tehty. 3â,¬ postipaketin kulkua voi seurata lajittelupisteen tarkkuudella, mutta 50kâ,¬ auton liikkeistä ei kukaan tunnu tietävän mitään. Ei vain haluta luoda asiakkaalle lisäarvoa, koska ei tarvitse. Teslan tuli markkinoille ja sen valtaama markkinaosuus sähköautoissa kertoo paljon, innovatiivisuus on niin vähissä että jättien syrjäyttäminen kävi käden käänteessä. 

maileri

"Onko Audi myös samaa mieltä asiasta?"

No ei varmasti ole, mutta toisin tämäkin esimerkki todistaa. Linjalla ei ole vielä quality control pisteet täydessä iskussa, muutenhan ei linjalta tulisi autoja ulos väärillä varusteilla tai varustepuutteilla.

Diudimies

Lainaus käyttäjältä: Popovice - 26.01.16 - klo:22:28
Eikös tuosta ole ollut paljon jutttua erinäisillä foorumeilla että Hakka 8 ominaisuus on nimenomaan tuo ulina ja sehän taas johtunee poikkeuksellisen suuresta nastojen määrästä. Mistä olet päätellyt että ulina ei tulisi renkaista?

Olen päätellyt että ulina ei tule renkaista, koska lumella ajettaessa ulina ei hiljene. Ulina kuuluu samanlailla ajettiimpa asfaltilla tai lumella. Tietysti renkasmelu pienenee lumella ajettaessa, ja ulina kuuluu entistä kirkkaammin.

mattinen

Lainaus käyttäjältä: keinonen - 26.01.16 - klo:22:32
Anteeksi jos loukkaannuit, alkuperäinen kommentti oli huonosti muotoiltua sarkasmia.

En loukkaantunut. Syntyi vain hieman sellainen olo, ettet ollut ymmärtänyt mitä sanoin. Mutta todennäköisesti ilmaisin itseäni epäselvästi. Pahoittelen sitä.

TTO

Lainaus käyttäjältä: maileri - 26.01.16 - klo:23:06
"Onko Audi myös samaa mieltä asiasta?"

No ei varmasti ole, mutta toisin tämäkin esimerkki todistaa. Linjalla ei ole vielä quality control pisteet täydessä iskussa, muutenhan ei linjalta tulisi autoja ulos väärillä varusteilla tai varustepuutteilla.

Ei tuo virhe välttämättä linjalla tai laaduntarkastuksessa ole tapahtunut. On myös mahdollista, että Suomi-A4:n sisältämät varusteet on tallennettu väärin systeemiin ja autot on ko. speksien mukaan kasattu täysin oikein.

Patomursu

Lainaus käyttäjältä: TTO - 27.01.16 - klo:08:03
Ei tuo virhe välttämättä linjalla tai laaduntarkastuksessa ole tapahtunut. On myös mahdollista, että Suomi-A4:n sisältämät varusteet on tallennettu väärin systeemiin ja autot on ko. speksien mukaan kasattu täysin oikein.

Mitä olen dokumenttia autotehtaasta nähnyt (ei tosin vag) niin tietokone keräilee osat ja osat menee kärryllä sitten asennuspisteeseen, missä asentaja näkee paperilla mitä osia pitää olla. Virheiden osuus on mitätön tuotantolinjalla.
Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.

Flat

Onkos täällä muita B&O omistajia? Olisi kiva kuulla muiden mielipiteitä tuosta 3D äänestä.
On tullut tuossa antaumuksella kuunneltua ja havainnoitua tätä ominaisuutta ja olen tullut siihen johtopäätelmään, että se
on oikeasti hyvä ! Tietyin rajoituksin. Ihan rajumpi rokki, jossa tuuttataan joka instumentilla yhtä aikaa oiken kunnolla, niin etua ei niin paljoa saavuteta.
Mutta rauhallisella, varsinkin akustisella musiikilla, se perus pop musiikilla se auntaa hienon tilantunteen auton sisälle.
Olen kytkenyt ominaisuutta päälle ja pois lukuisia kertoja eri musiikkityypeillä ja kerta toisensa jälkeen joutuu toteamaan, että onko
perusääni niin "lattea" ? En tiedä mistä tämä johtuu, mutta kun on päässyt tuon makuun niin näköjään takaisin ei ole tulemista.  Puristi hifisteillä on varmasti eriävä mielipide.

http://www.audioblog.iis.fraunhofer.com/symphoria-audi-a4/

LainaaMiten mielestänne nämä B9:n 190hv moottorit (bensa ja diesel) pärjää vertailussa vanhoihin moottoreihin? Onko kulutus pienempää? Entä suorituskyvyt? Onko joku päässyt kokeilemaan TFSI quattrolla?
Liian aikaista sanoa vielä mitään varmaa, kulutus on tippunut koko ajan, mutta niin on ulkolämpötilakin muuttunut -25C  ==> +2 C, tällä on varmasti vaikuitusta.
Lisäksi kone on vielä liian uusi, että se kertoisi todellisen tilanteen. Lisäksi vertailua vanhaan koneeseen en voi luotettavasti tehdä koska tällä uudella joutuu starttaamaan aina kylmällä koneella, koska lohkolämmitintä
ei ole saatavilla. Laitan tuossa todellisia kulutuslukemia jossan vaiheessa kun on saatu kilometrejä ja tankkauksia rittävästi alle. Mutta eiköhän ne tehtaan lupaukset ole yltiöoptimistisia, vw groupin tyylille uskollisesti.

LainaaOnkos kellään ollut samanlaista ongelmaa uudessa aanelkussa, kun ajaa yli 60 km/h alkaa kuulua kummalista ulinaa? Ã,,äni kovenee kun vauhti kasvaa. Kuulunut uudesta asti ja mittarissa nyt noin 1000km. Aluksi ajattelin sen olevan vain uusien hakkapeliitta 8 renkaiden nastojen ulinaa, mutta alan kallistua vahvasti siihen ettei ääni niistä johdu
Ei täällä mitään ylimääräistä ääntä pidä. Hyvin hiljainen auto kitkoilla, selvästi hiljaisempi kuin B8. Kyllä mäkin veikkaan että nastoista ujellus tulee.

LainaaNo mitenkäs jo maksettu moottorilämmitin. Omalla myyjällä ei tietoa milloin saisi.
Itse peruin tuon asennuksen kun selvisi että ei ole saatavilla, ja se vähennetiin kauppahinnasta. En tiedä mitä olet sopinut jos olet maksanut tuosta ja auto on toimitettu ilman sitä. Tuskin kuitenkaan salasivat sitä vaan kertoivat asian.
Mikäli asiat näin, niin ei tuossa voi muuta kuin tyytyä siihen mitä on sopinut.

LainaaEi tuo virhe välttämättä linjalla tai laaduntarkastuksessa ole tapahtunut. On myös mahdollista, että Suomi-A4:n sisältämät varusteet on tallennettu väärin systeemiin ja autot on ko. speksien mukaan kasattu täysin oikein.
Tätä minäkin veikkaan. Eipä ole tuolla maailmalla vielä silmiin sattunut, että siellä olisi tullut vakkarittomia autoja eteen. Mikäli näin on päässyt tapahtumaan, niin on taas valitettava huomata, miten asia on hoidettu. Maahantuoja olisi voinnut ottaa yhteyttä viallisen auton omistajiin ja pahoitella tilannetta ja keroa miten asia hoidetaan. Mutta kun ei.
Tuntuu että sedät vv-auton norsunluutornissa eivät ota opikseen sitten millään, ei sitten millään. Vaikka mitä tapahtuisi. Ja sitä tapahtuukin.

Simo

Lainaus käyttäjältä: TTO - 27.01.16 - klo:08:03
Ei tuo virhe välttämättä linjalla tai laaduntarkastuksessa ole tapahtunut. On myös mahdollista, että Suomi-A4:n sisältämät varusteet on tallennettu väärin systeemiin ja autot on ko. speksien mukaan kasattu täysin oikein.
Juuri näin , myyjä näytti minulle autoni tilauskaavaketta ja siellä luki 8T9 Speed limiter without cruise control and
without ACC eli maahantuoja on töpännyt.
Audi A4  quattro business sport 2,0 tdi sedan 2016

Simo

Lainaus käyttäjältä: Diudimies - 26.01.16 - klo:23:11
Olen päätellyt että ulina ei tule renkaista, koska lumella ajettaessa ulina ei hiljene. Ulina kuuluu samanlailla ajettiimpa asfaltilla tai lumella. Tietysti renkasmelu pienenee lumella ajettaessa, ja ulina kuuluu entistä kirkkaammin.
Itsellä on myös Hakka 8 renkaat enkä ole huomannut minkäänlaista ulinaa ,päinvastoin renkaista ei kuulu sisälle mitään minua häiritsevää ääntä  odotin niiden pitävän kovempaa melua.
Autossani on äänieristelasit mahtaako vaikuttaa?
Audi A4  quattro business sport 2,0 tdi sedan 2016

Diudimies

Minulla myöskin äänieristelasit autossa. Täytyykait se vain ajella menemään ja jos ääni pahenee nii viedä sitten pajalle. Minulla oli 800km keskikulutus ajotietokoneen mukaan 6.2l ja tankkauksesta laskiessa se oli 6.4l. Tähän sisältyi -30 pakkasilla ajoa kaupunkialueella parina päivänä ja joka päiväistä Eberin käyttöä. Lisäksi noin 500km maantieajoa. Pienimmäksi kulutukseksi sain Kuusamosta Ouluun ajotietokoneen näyttämään keskikulutukseksi tuolle matkalle 4.9l.

th

Itse olen tuohon ulinaan kiinnittänyt pari kertaa huomiota kun on ajanut paljaalla asfaltilla tasaista nopeutta kevyellä pintakaasulla ja radio on ollut hiljaisella tai pois päältä. Ajattelin että se johtuu kitkarenkaista, kun sellaiset ekaa kertaa alla.

Continentalin kitka alla ja äänieristelasit löytyy.
Audi A4 2.0TDI quattro Business Sport S-line Avant -18
Audi A4 2.0TDI quattro First Edition Business Sport Sedan -16
Audi A3 2.0TDI quattro Business Sport S-line Sportback -14
Audi A3 1.4TFSI S-line Sportback -12

Mjkarhu

En ole huomannut, tai ainakaan kiinnittänyt huomiota ulinaa. Alla Nokian hakka R2 kitkat.

Keskikulutus näyttää nyt 7,6 (pintakaasulla sisäänajoa), kilometrejä 579 ja ajot täysin kehän sisäpuolella. Mites teillä näyttää seuraavaan huoltoon matkaa? Itsellä kulkivat "käsi kädessä", huoltoon näyttää 710 päivää tai 29500km. Mutta öljynvaihtokilometrit tippuivat päivässä 4100km ja seuraavana päivänä vielä 300 lisää. Eli tarjoaa öljynvaihtoa nyt kilsoissa 25400.

Marklund

Lainaus käyttäjältä: Diudimies - 26.01.16 - klo:21:49
Onkos kellään ollut samanlaista ongelmaa uudessa aanelkussa, kun ajaa yli 60 km/h alkaa kuulua kummalista ulinaa? Ã,,äni kovenee kun vauhti kasvaa. Kuulunut uudesta asti ja mittarissa nyt noin 1000km. Aluksi ajattelin sen olevan vain uusien hakkapeliitta 8 renkaiden nastojen ulinaa, mutta alan kallistua vahvasti siihen ettei ääni niistä johdu :D

Täällä on sama juttu. Hyvin tarkkaan 60 km/h alkaa kuljettajan puolelta kuulua ylimääräistä ääntä, vähän kuin vanhoissa autoissa olleen nopeusmittarin vaijerin ääni. Raksutus lisääntyy suoraan nopeuden kasvaessa. Lisäksi ääni tulee kaikilla pinnoilla, lumella ja asfaltilla, joten renkaista en usko sen johtuvan. Omaan korvaan ääni tulisi mittariston suunnalta. Ajatuksena oli urputtaa, samalla jos vakkarin saa joskus asennukseen.

rami

Nokian 8 nastarenkaat ujeltaa pahimmiten tuossa 80 vauhdissa. Jos tiellä on vaikka ohut lumikerros niin renkaista tuleva ulina häipyy sillä pinnalla. Kokeile juttua jos mahdollista. Itse en jaksanut Nokia 8 kuunella viimetalvena kuin 1000km pistin pois koko renkaat. Jäi kyllä kyseisistä renkaista huono maku.

optilab

Ei ulise. Alla kaupan mukana ostetut 17" Continentalin nastat.
MB C300e 4Matic business AMG edition EQ Power -20
Ex A4 Avant B9 Quattro tdi S line sport -16
Ex A4 Avant B8 Alpine Pro Quattro tfsi -11
Ex A3 SB Quattro tdi man -13
Ex A3 SB tdi vajari man -09

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy