A4 B9

Aloittaja makelja, 19.08.12 - klo:18:37

« edellinen - seuraava »

mattinen

Minulle on tästä keskustelusta syntynyt sellainen käsitys, että A4:n MMI ei ole vastannut kaikkien käyttäjien odotuksia. Joistakin kommenteista voi päätellä, että sen toiminta jättäisi paljonkin toivomisen varaa. Oma MMI:n käyttöni (A3:ssa) on aika kevyttä. Auton asetukset, radio sekä musan kuuntelu SD-kortilta. Navigointiin käytän vain puhelinta, ja puhelut soitan tietty auton handfreetä hyödyntäen. Nämä toiminnot pelaavat kaikki ongelmitta. Onkohan A4:n suhteen haukattu liian suuri pala sen suhteen, mitä kaikkia toimintoja MMI:hin on haluttu viedä? Onko niin, että Audilta toistaiseksi puuttuu tarvittava osaaminen? Tässä suhteessa olisikin mielenkiintoista tietää, miten muut valmistajat ovat onnistuneet. Ovatko ne seikat, joiden kanssa A4:n uudet omistajat nyt tuskailevat, jo toimivaa rutiinia muissa merkeissä? Tällä foorumilla voi suht usein lukea näkemyksiä MB:n ylivertaisesta osaamisesta. Miten on, onko kenelläkään kokemuksia esimerkiksi MB:n osaamisesta nyt puheenaolevassa asiassa? Myös muista merkeistä olisi mielenkiintoista kuulla kommentteja. Onko Audi MMI:n suhteen teknisellä takamatkalla?

mi16

Lainaus käyttäjältä: mattinen - 15.01.16 - klo:11:46
Minulle on tästä keskustelusta syntynyt sellainen käsitys, että A4:n MMI ei ole vastannut kaikkien käyttäjien odotuksia. Joistakin kommenteista voi päätellä, että sen toiminta jättäisi paljonkin toivomisen varaa. Oma MMI:n käyttöni (A3:ssa) on aika kevyttä. Auton asetukset, radio sekä musan kuuntelu SD-kortilta. Navigointiin käytän vain puhelinta, ja puhelut soitan tietty auton handfreetä hyödyntäen. Nämä toiminnot pelaavat kaikki ongelmitta. Onkohan A4:n suhteen haukattu liian suuri pala sen suhteen, mitä kaikkia toimintoja MMI:hin on haluttu viedä? Onko niin, että Audilta toistaiseksi puuttuu tarvittava osaaminen? Tässä suhteessa olisikin mielenkiintoista tietää, miten muut valmistajat ovat onnistuneet. Ovatko ne seikat, joiden kanssa A4:n uudet omistajat nyt tuskailevat, jo toimivaa rutiinia muissa merkeissä? Tällä foorumilla voi suht usein lukea näkemyksiä MB:n ylivertaisesta osaamisesta. Miten on, onko kenelläkään kokemuksia esimerkiksi MB:n osaamisesta nyt puheenaolevassa asiassa? Myös muista merkeistä olisi mielenkiintoista kuulla kommentteja. Onko Audi MMI:n suhteen teknisellä takamatkalla?

Tässä ei liene ongelma ole audissa, koska esim. minulla toimii kaikki varsin hyvin. Vika lienee kännyköissä, käyttäjissä ja siinä, että  ei ole raaskittu ottaa autoon niitä ominaisuuksia mitä tarvitaan jo tilausvaiheessa. Ei android tai ios :n kehitys taida olla audin hommaa vaan kännykkävalmistajien. Kumma kun windowsphonen omistajat tai jollan ei ole vielä haukkuneet audia, kun heidän puhelimet ei toimi ollenkaan Android Autossa...

mi16

Lainaus käyttäjältä: Mjkarhu - 15.01.16 - klo:10:55
Onko joku muuten keksinyt tavan, miten näitä parannuksia voi ehdottaa Audille? Luulisi että heitä kiinnostaisi kehittää tuotteita asiakkaiden palautteen perusteella. Pelkään vaan, että tiskillä kerrotut asiat eivät päädy mihinkään

Esim tuo MMI appi puhelimessa, jolla voi ohjata webastoa, kertoo autosta vaikka mitä; huollot, öljyntasot, kilometrit jne jne. Mutta ei itselleni tärkeintä, eli lämpötilaa. Datahan autossa on olemassa, ulko- ja sisälämpötila. Myös akun varauksen voisi mielellään näyttää

my.audi.com

Hyviä ehdotuksia kaikki.... moottorinlämpö vielä lisäksi ja vois piirtää lämpötiloista vaikka käppyrääkin.

Mjkarhu

Lainaa
Tässä ei liene ongelma ole audissa, koska esim. minulla toimii kaikki varsin hyvin. Vika lienee kännyköissä, käyttäjissä ja siinä, että  ei ole raaskittu ottaa autoon niitä ominaisuuksia mitä tarvitaan jo tilausvaiheessa. Ei android tai ios :n kehitys taida olla audin hommaa vaan kännykkävalmistajien. Kumma kun windowsphonen omistajat tai jollan ei ole vielä haukkuneet audia, kun heidän puhelimet ei toimi ollenkaan Android Autossa...

Niin, nämä ovat aina ongelmallisia, kun eri valmistajien laitteet puhuvat keskenään. Toisaalta tämä tarjoaa myös helpon ratkaisun, voidaan aina vedota toiseen osapuoleen. Minulle Apple ei ole luvannut puhelinta ostettaessa, että se toimii Audissa. Mutta autoa tilatessa Audilla sanottiin Iphonen toimivan siinä. Lähden kyllä siitä, että lupauksen antaneen pitäisi se lunastaa. Ajatellaan nyt vaikka tuota minun ongelmaa, peruutusvaihde kaataa carplayn. Puhelin toimii edelleen, mutta auton näyttö pimenee. Tämä ei kuulosta kännykän, käyttäjän tai puuttuvien varusteiden ongelmalta. Voi hyvin olla, että Audi ei tuota itse korjaa, mutta he sen ovat myyneet ja saaneet rahat siitä. Vastuu on siis yksiselitteisesti heillä, mielestäni.

Jos mi16 viittaat varusteilla navi plus + virtuaalimittariin, niin varmasti ne toimivat. Mutta ei se poista sitä totuutta, että myös muiden varusteiden pitäisi toimia, kuten on luvattu. Tuskin Audillakaan vastaavat että olisit ottanut lisää varusteita, nää halvemmat ei toimi, vaikka niin luvattiin. Mutta kysehän on pikkuasioista ja kaikki tekniikka sekoilee enemmän tai vähemmän. En itse pidä tätä suurena ongelmana, mutta on se kyllä häiritsevä asia.

mi16

Lainaus käyttäjältä: Flat - 12.01.16 - klo:19:28

Pikku detalji joka häiritsee on se, että kun radiota kuuntelee, niin MMI ruudulla näkyy ”tietosivu” radiokanavasta, jossa on kanavan nimi ja oletuskuva ( se radiotornin kuva). Tämän näytön anti on aika minimaalinen.  B8:ssa sai oletusnäkymäksi suosikkikanavalistan, nyt pitää napauttaa nuppia kerran ennekuin tuo lista tulee näkyviin. Saakohan suosikkilistan oletukseski tai saakohan tuohon jotenkin kanavien kuviksi vaikka viralliset kanavalogot  ?


Ota radion asetuksista pois detailed station info, niin pysyy radioasemien lista näkyvissä.

mi16

#1025
Lainaus käyttäjältä: Mjkarhu - 15.01.16 - klo:12:34
Niin, nämä ovat aina ongelmallisia, kun eri valmistajien laitteet puhuvat keskenään. Toisaalta tämä tarjoaa myös helpon ratkaisun, voidaan aina vedota toiseen osapuoleen. Minulle Apple ei ole luvannut puhelinta ostettaessa, että se toimii Audissa. Mutta autoa tilatessa Audilla sanottiin Iphonen toimivan siinä. Lähden kyllä siitä, että lupauksen antaneen pitäisi se lunastaa. Ajatellaan nyt vaikka tuota minun ongelmaa, peruutusvaihde kaataa carplayn. Puhelin toimii edelleen, mutta auton näyttö pimenee. Tämä ei kuulosta kännykän, käyttäjän tai puuttuvien varusteiden ongelmalta. Voi hyvin olla, että Audi ei tuota itse korjaa, mutta he sen ovat myyneet ja saaneet rahat siitä. Vastuu on siis yksiselitteisesti heillä, mielestäni.

Jos mi16 viittaat varusteilla navi plus + virtuaalimittariin, niin varmasti ne toimivat. Mutta ei se poista sitä totuutta, että myös muiden varusteiden pitäisi toimia, kuten on luvattu. Tuskin Audillakaan vastaavat että olisit ottanut lisää varusteita, nää halvemmat ei toimi, vaikka niin luvattiin. Mutta kysehän on pikkuasioista ja kaikki tekniikka sekoilee enemmän tai vähemmän. En itse pidä tätä suurena ongelmana, mutta on se kyllä häiritsevä asia.

Kyllä kaikki luvatut asiat pitää toimia, mutta yritin olla sitä mieltä, että asiat ei ole aivan yksiselitteisiä eikä aina välttämättä audin käsissä. En todellakaan tykkää siitä, että asiakkaita laitetaan yli 50K, kulutushyödykkeiden betatestaajiksi, mutta muistetaan haukkua oikeaa puuta... Android Auto ei liene edes vielä julkaistu Suomessa?

optilab

#1026
Lainaus käyttäjältä: mi16 - 15.01.16 - klo:12:36
Ota radion asetuksista pois detailed station info, niin pysyy radioasemien lista näkyvissä.

Käsittääkseni tämän valitessa, ei sitten näy visuaaliset infotiedot (levynkannet jne) näytöllä, kun kuuntelee esim spotifysta musiikkia.
MB C300e 4Matic business AMG edition EQ Power -20
Ex A4 Avant B9 Quattro tdi S line sport -16
Ex A4 Avant B8 Alpine Pro Quattro tfsi -11
Ex A3 SB Quattro tdi man -13
Ex A3 SB tdi vajari man -09

mi16

Lainaus käyttäjältä: optilab - 15.01.16 - klo:13:36
Käsittääkseni sitten tämän valitessa, ei sitten näy visuaaliset infotiedot (levynkannet jne) näytöllä, kun kuuntelee esim spotifysta musiikkia.

Nyt menee ulkomuistista, mutta mielestäni kaikille tuloille on oma samanlainen asetus... onhan kaikille tuloille omat ääniasetuksetkin.

shoeshine

Lainaus käyttäjältä: mattinen - 15.01.16 - klo:11:46
Minulle on tästä keskustelusta syntynyt sellainen käsitys, että A4:n MMI ei ole vastannut kaikkien käyttäjien odotuksia. Joistakin kommenteista voi päätellä, että sen toiminta jättäisi paljonkin toivomisen varaa. Oma MMI:n käyttöni (A3:ssa) on aika kevyttä. Auton asetukset, radio sekä musan kuuntelu SD-kortilta. Navigointiin käytän vain puhelinta, ja puhelut soitan tietty auton handfreetä hyödyntäen. Nämä toiminnot pelaavat kaikki ongelmitta. Onkohan A4:n suhteen haukattu liian suuri pala sen suhteen, mitä kaikkia toimintoja MMI:hin on haluttu viedä? Onko niin, että Audilta toistaiseksi puuttuu tarvittava osaaminen? Tässä suhteessa olisikin mielenkiintoista tietää, miten muut valmistajat ovat onnistuneet. Ovatko ne seikat, joiden kanssa A4:n uudet omistajat nyt tuskailevat, jo toimivaa rutiinia muissa merkeissä? Tällä foorumilla voi suht usein lukea näkemyksiä MB:n ylivertaisesta osaamisesta. Miten on, onko kenelläkään kokemuksia esimerkiksi MB:n osaamisesta nyt puheenaolevassa asiassa? Myös muista merkeistä olisi mielenkiintoista kuulla kommentteja. Onko Audi MMI:n suhteen teknisellä takamatkalla?

Sikäli kun olen ymmärtänyt oikein ongelmat ovat lähinnä MMI:n ja Carplayn/Android Auton yhteensovittamisessa. Koska autonvaihto on kohta itselläni edessä olen kiertänyt autoliikkeitä ja tutustunut muiden muassa MB:n malleihin. Siltä osin tilanne on aika selkeä, MB:llä on Carplay vasta tulossa. Tai tarkkaan ottaen se on kai tällä hetkellä saatavilla esim. A-sarjan malleihin mutta ei esim C:sarjaan tai GLC:sarjaan. Tältä osin Audi on kyllä edellä. MB:llä ei myöskään ole tarjota virtuaalimittaristoa muuhun kuin S-sarjaan (tosin hieman eri toteutuksella kuin Audi/VW) sekä hiljattain esiteltyyn uuteen E-sarjaan.

Itse uskon, että Carplay sekä A Auto saadaan toimimaan luotettavasti melko pian softapäivityksien kautta.
Audi C7 A6 Avant 3,0 TDi 180kW Quattro
VW Golf VII Highline 1,4 TSI 103 Kw ACT DSG

a4b8

Moottorilämmitintä ei taida vielä olla saatavilla tälle talvelle, mutta tuli mieleen että sisähaaranhan voisi saada täksi talveksi? Termiinin asennuslevyn asennuspaikka, onnistuuko keskikonsoliin?
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

optilab

#1030
Lainaus käyttäjältä: a4b8 - 15.01.16 - klo:16:49
Moottorilämmitintä ei taida vielä olla saatavilla tälle talvelle, mutta tuli mieleen että sisähaaranhan voisi saada täksi talveksi? Termiinin asennuslevyn asennuspaikka, onnistuuko keskikonsoliin?

Löytyy ainakin dieseliin jo moottorinlämmitin Defalta koodilla 413717. Tullut 8.1 saataville. Itse en aivan tuohon junaan ehtinyt, mutta mulle asennettiin läpivienti sisähaaroituksella ja defa termini sisälämppäri, joka on kiinnitetty Audicenterillä hanskalokeron alle, eikä keskikonsoliin.
MB C300e 4Matic business AMG edition EQ Power -20
Ex A4 Avant B9 Quattro tdi S line sport -16
Ex A4 Avant B8 Alpine Pro Quattro tfsi -11
Ex A3 SB Quattro tdi man -13
Ex A3 SB tdi vajari man -09

Flat

Ei tuo android auto nyt niin raakile ole kuin ehkä täältä saattaa ymmärtää. taas mennyt useita päiviä ilman ongelmia. Osa omista ongelmista johtui varmaan siitä kun piti räplätä kaikkea ja puhelinta kytkettiin ja irroiteltiin vähän väliä.

Hyvä systeemi kun ottaa huomioon kuinka tuore härjestelmä on kyseessä. Navi toimii hienosti , niinkuin google mapsin pitääkin. Google now on ihan kiva idea ja toimiikin. Suurin pullonkaula on nuo hiton turvallisuusrajoitteet.....

hq100

#1032
Lainaus käyttäjältä: Flat - 15.01.16 - klo:17:09
Ei tuo android auto nyt niin raakile ole kuin ehkä täältä saattaa ymmärtää. taas mennyt useita päiviä ilman ongelmia. Osa omista ongelmista johtui varmaan siitä kun piti räplätä kaikkea ja puhelinta kytkettiin ja irroiteltiin vähän väliä.

Hyvä systeemi kun ottaa huomioon kuinka tuore härjestelmä on kyseessä. Navi toimii hienosti , niinkuin google mapsin pitääkin. Google now on ihan kiva idea ja toimiikin. Suurin pullonkaula on nuo hiton turvallisuusrajoitteet.....

Juu, kirjoitin itsekin ehkä hieman harhaanjohtavasti aiemmin. Kaikki muu kyllä itsellänikin toimii melko moitteettomasti Android Auton kanssa, mutta Spotifyn kanssa aika paljon ongelmia. Itselleni juuri Spotify olisi se hyödyllisin ominaisuus, joten nuo ongelmat korostuvat...

Yleisesti ottaen muuten olen ollut todella tyytyväinen autoon (ainoa iso miinus tuo vakkariepisodi, mutta sekin tullee kuntoon). Auto on "jämäkämpi" kuin edeltänsä ja ohjaus on mielestäni nyt todella hyvässä mallissa. B8:n tietynlainen tunnottomuus ja epämääräisyys on nyt poissa. Ulkonäöstäkin loppujen lopuksi mielestäni löytyy tarpeeksi uusia nyansseja, jotta auto näyttää tuoreelta verrattuna entiseeni (joka siis oli vastaava B8).

Voi olla, että on vain korvien välissä, mutta suorituskykykin tuntuu paremmalta (ja niinhän se numeroiden valossa pitäiskin olla, hieman). Kulutus mittarin mukaan olisi jopa n. 0,6-0,8 litraa vähemmän kuin ennen, todellista en ole vielä mitannut. Saa nähdä mikä on totuus. Vanhassa B8:sani osui mittarin mukainen ja todellinen aika lähelle.

Melutasosta en osaa sanoa, onko juurikaan parantunut. Tässä siis paketin mukana tulleet äänieristelasit, vanhassa ei ollut. Molemmisa talvikumeina Contin 17" nastat. Itsellä ei ainakaan ole sellaista tunnetta, että olisi kovin merkittävää muutosta tapahtunut. Tosin en vanhaakaan kokenut meluisaksi, joten asia siltä osin kunnossa.

Kaikenkaikkiaan sinänsä positiivinen kokemus, että auto tuntuu jopa paremmalta kuin odotin. Tämä oli ensimmäinen ilman koeajoa tehty ostos, ja muutaman kerran ehti näiden kuukausien aikana miettiä tällaisen toiminnan järkevyyttä ja "mitä jos" skenarioita...

wtf

Onkohan tämä jo täällä. Kovasti tuntui Kaaran toimittajan tykkäävän. En vain ymmärrä miksi kosketusnäytön perään niin on? Toivottavasti Audeihin ei sellaista tule.
https://youtu.be/UeU1aOpBzcM
Audi A6 Avant 3.0 Tdi Quattro tiptronic

keinonen

Lainaus käyttäjältä: wtf - 16.01.16 - klo:06:40En vain ymmärrä miksi kosketusnäytön perään niin on? Toivottavasti Audeihin ei sellaista tule.

On tulossa ;).. 2018 e-quattro konsepti:


wtf

No eipä voi sitte tuollaistakaan ostaa. 😆
Audi A6 Avant 3.0 Tdi Quattro tiptronic

-Velmu-

Kirjoitellaanpa tännekin pitkästä aikaa kun taas palataan merkin pariin neljänvuoden "harharetken" jälkeen  ;)

Tänään tuli lyötyä kaupat lukkoon Audi A4 Avant land of quattro sport edition 2,0tdi 140kw S tronic:ta. Varusteet mitä tuli otettua ovat: Comfort-paketti, Audi sound system, Tavaratilan kääntömatto, Etusivulasit äänieristyslasia ja tummat taka/sivulasit, defa akkulaturi sarja, metalliväri (cuvee hopea) ja talvirenkaat aluilla kaupan päälle.
Tästä alkaa sitten odottelu kun alustava toimitusaika huhtikuussa.  :D


mi16

Lainaus käyttäjältä: -Velmu- - 16.01.16 - klo:16:15
Kirjoitellaanpa tännekin pitkästä aikaa kun taas palataan merkin pariin neljänvuoden "harharetken" jälkeen  ;)

Tänään tuli lyötyä kaupat lukkoon Audi A4 Avant land of quattro sport edition 2,0tdi 140kw S tronic:ta. Varusteet mitä tuli otettua ovat: Comfort-paketti, Audi sound system, Tavaratilan kääntömatto, Etusivulasit äänieristyslasia ja tummat taka/sivulasit, defa akkulaturi sarja, metalliväri (cuvee hopea) ja talvirenkaat aluilla kaupan päälle.
Tästä alkaa sitten odottelu kun alustava toimitusaika huhtikuussa.  :D

Varsin fiksu ratkaisu palata. Tuota uloskäännettävää tavaratilan reunan ja puskurin suojusta ajattelin itsekkin, mutta onkohan suomessa sen verran aina hiekkaa puskurissa että naarmuttaako se enemmän kuin suojaa... onko kellään kokemuksia?

Mjkarhu

Lainaus käyttäjältä: mi16 - 16.01.16 - klo:17:46
Varsin fiksu ratkaisu palata. Tuota uloskäännettävää tavaratilan reunan ja puskurin suojusta ajattelin itsekkin, mutta onkohan suomessa sen verran aina hiekkaa puskurissa että naarmuttaako se enemmän kuin suojaa... onko kellään kokemuksia?

On kyllä väkisin aina hiekkaa tai muuta likaa. Jos on pakko laittaa siihen jotain, vaikka koiran takia, niin vetäisin kalvon. Hyvin laitettuna saa katsoa tosi tarkkaan että erottaa. Ja siis myös tuon kääntömaton kanssa, muuten on varmasti jälkiä tiedossa.

Eagle

Mulla on molemmat. Aiemmassa punaisessa autossa kalvo oli hyvä mutta nykyisessä valkoisessa on alkanut ikävästi kellertää ja tämä erottuu selkeäst valkoista vasten. Kääntömattoa käytän puskurin päällä vain hätätilassa. 200 eur on kova hinta mokomasta.

-Velmu-

Lainaus käyttäjältä: Eagle - 16.01.16 - klo:23:27
200 eur on kova hinta mokomasta.

Pieni raha ottaen autonhankintahinta huomioon  ::) Me vaan halusimme kontin pohjalle suojan ja tällä hetkellä ei muuta "valmis mattoa" ollut tarjolla...

optilab

Lainaus käyttäjältä: -Velmu- - 17.01.16 - klo:08:01
Pieni raha ottaen autonhankintahinta huomioon  ::) Me vaan halusimme kontin pohjalle suojan ja tällä hetkellä ei muuta "valmis mattoa" ollut tarjolla...

Itselle löytyi varaosatiskiltä luovutuspäivänä 5.1. mallikohtainen kumimatto tavaratilaan. Lähtöhintaa tällekin huudetaan satasen pintaan, mutta sain itkettyä kaupan päälle. Sen lisäksi laitoin ikkunatummennuksien yhteydessä värittömän suojakalvon myös puskurin päälle. Moisesta kalvosta ei ole aikaisempia kokemuksia, joten toivottavasti asennusliikkeen mainostama "täysin huomaamaton" pitää kutinsa vielä parin vuoden päästä, eikä kalvo erotu pinnasta paskankerääjänä..
MB C300e 4Matic business AMG edition EQ Power -20
Ex A4 Avant B9 Quattro tdi S line sport -16
Ex A4 Avant B8 Alpine Pro Quattro tfsi -11
Ex A3 SB Quattro tdi man -13
Ex A3 SB tdi vajari man -09

a4b8

Onhan mukana vakiona kummatkin matot, mitenkäs kassikoukut jos ei ole ottanut säilytyslokeropakettia, kuvissa yleensä on, mutta silloin on ollut myös tuo paketti.
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

optilab

Lainaus käyttäjältä: a4b8 - 17.01.16 - klo:11:24
Onhan mukana vakiona kummatkin matot

Mitä tarkoitat? Vakiona mukaan tulee kyllä sisälle lattiamatot kankaisena ja kumisena, mutta ei tavaratilassa kyllä vakiona ole, kuin kangasverhoilu. Ei siis mitään mattoa. Audi myy lisävarusteena sitten konttiin kumimaton/kaukalon erikseen.
Itsellä ei ole säilytyslokeropakettia, mutta molemmilta sivuilta löytyy kassikoukut.
MB C300e 4Matic business AMG edition EQ Power -20
Ex A4 Avant B9 Quattro tdi S line sport -16
Ex A4 Avant B8 Alpine Pro Quattro tfsi -11
Ex A3 SB Quattro tdi man -13
Ex A3 SB tdi vajari man -09

a4b8

Lainaus käyttäjältä: optilab - 17.01.16 - klo:11:30
Mitä tarkoitat? Vakiona mukaan tulee kyllä sisälle lattiamatot kankaisena ja kumisena, mutta ei tavaratilassa kyllä vakiona ole, kuin kangasverhoilu. Ei siis mitään mattoa. Audi myy lisävarusteena sitten konttiin kumimaton/kaukalon erikseen.
Itsellä ei ole säilytyslokeropakettia, mutta molemmilta sivuilta löytyy kassikoukut.
Tarkoitin juuri sisälle, itselle tulossa sedan, en tiedä onko koukkuvarustus sama, paikka eri kuin avantissa.
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

hq100

Mahtaakohan b8:n alkup. kattotelineet sopia tähän?

Flat

onkohan avantin tavaratilan seinustoilla olevat "kuminauha" pannat vakiona kaikissa ?

Onko jollain käsitystä miten tavaratilan verkkohässäkää oikein pitäisi oikein käyttää?

Tavaratilan vasemmman luukun takaa löytyy kaksi "esinettä". Toisen arvelen olevan vahvari, mutta mikä toinen on ?

Simo

Asensin tänään autooni Defa moottorilämmittimen , homma oli melko helppo kun pääsin kaverin talliiin jossa on 2-pilarinosturi.
Ostin lämmittimen reilu viikko sitten paikallisesta autotarvikeliikkeestä hintaan 145,50, (tinkiminen onnistui ovh on 194,) ilman kaapeleita niitä kun on vuosien saatossa kerääntynyt omiin nurkkiin, Defa 4A laturikin tuli irroitettua vanhasta B8:sta ja asennettua uuteen, sisähaaraa en laittanut koska tehdasasenteinen poltto-ainekäyttöinen lämmitin lämmittää sisätilat.
Auton alta pohjamuovit irroitettuani etupyörän edestä puskurin takaa paljastui Eberspächerin 5 kw tehoinen lämmitin eli tehoa siinä olisi riittävästi lämmittämään sekä moottorin että sisätilat, mutta auton oikealle puolella rintapellissä oleva sähkötoiminen venttiili estää  moottorin esilämmittämisen.
Harkitsin venttiilin ohittamista mutta luovuin ajatuksesta koska en tiedä mitä muuta kuin lämmin moottori siitä olisi seurannut, vikakoodeja? vikavalon syttyminen? käynti tai käynnistys häiriöitä?
Audi A4  quattro business sport 2,0 tdi sedan 2016

mi16

Lainaus käyttäjältä: Simo - 17.01.16 - klo:21:00
Asensin tänään autooni Defa moottorilämmittimen , homma oli melko helppo kun pääsin kaverin talliiin jossa on 2-pilarinosturi.
Ostin lämmittimen reilu viikko sitten paikallisesta autotarvikeliikkeestä hintaan 145,50, (tinkiminen onnistui ovh on 194,) ilman kaapeleita niitä kun on vuosien saatossa kerääntynyt omiin nurkkiin, Defa 4A laturikin tuli irroitettua vanhasta B8:sta ja asennettua uuteen, sisähaaraa en laittanut koska tehdasasenteinen poltto-ainekäyttöinen lämmitin lämmittää sisätilat.
Auton alta pohjamuovit irroitettuani etupyörän edestä puskurin takaa paljastui Eberspächerin 5 kw tehoinen lämmitin eli tehoa siinä olisi riittävästi lämmittämään sekä moottorin että sisätilat, mutta auton oikealle puolella rintapellissä oleva sähkötoiminen venttiili estää  moottorin esilämmittämisen.
Harkitsin venttiilin ohittamista mutta luovuin ajatuksesta koska en tiedä mitä muuta kuin lämmin moottori siitä olisi seurannut, vikakoodeja? vikavalon syttyminen? käynti tai käynnistys häiriöitä?

Mites lämppärin aseenuksessa toimit jäähdytysnesteen kanssa ja miten ilmasit järjestelmän? Itsellä olisi kyllä haaveena venttiilin ohitus, onko kukaan tehnyt tai yleensä koittanut edes vcds kytkeä kiinni autoon?

Taky

Lainaus käyttäjältä: Simo - 17.01.16 - klo:21:00
Asensin tänään autooni Defa moottorilämmittimen ,...

....sähkötoiminen venttiili estää  moottorin esilämmittämisen.

Miten moottorinlämmitin - sähköinen kaiketi - on moottorissa asenenttuna - letkussako?

Jos Weban nesteet ei kierrä moottorissa, niin kuin DEFAn lämmittämät kiertää?
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy