A4 B9

Aloittaja makelja, 19.08.12 - klo:18:37

« edellinen - seuraava »

-o-

Lainaus käyttäjältä: Flat - 31.12.15 - klo:09:15
kylläpä tuolla sisävalaistuksella saa halutessaan myös aika kauheata aikaiseksi .....toivottavasti tuo kaveri ei ole tosissaan ?




kesällä kun ajelee tuolla valaistuksella pimeässä kesäyössä, muut luulevat Hulkiksi....

Hui kauhistus mitä "väärillä väreillä" voi saada aikaan...Yksialueilmastoinnin käyttöpaneeli puolestaan näyttää yövalaistuksessa ihan kivalta. Päivävalaistuksessa musta taustapaneeli on vähän synkkä.

tpu

Oliko tietoa, tuleeko tuon "laajennetun sisävalopaketin" yhteydessä valikkoon jokin mahdollisuus valita vapaasti, mikä väri siellä kabiinissa hohkaa?

Flat

on siellä


keinonen

Lainaus käyttäjältä: TavanTallaaja - 30.12.15 - klo:23:18Rupeaako virtuaalimittaristo näyttämään jossain vaiheessa halvalta ja vanhalta, kuten kaikissa muissakin automalleissa historian saatossa missä perinteisistä mittareista on hetkeksi luovuttu?
Lainaus käyttäjältä: exlex - 31.12.15 - klo:10:26Perinteinen mittari näyttää vain oikeasti tyylikkäämmältä. Itseä häiritsee toi LCD-näytön valonvuoto. Sitten kun näyttö on oled-tekniikalla ja musta on oikeasti musta, niin rupeaa itseäkin kiinnostamaan oikeasti. Itselläni tuli hurja vow-efekti silloin kun Volvo julkaisi vastaavanlaisen mittarin vuosia sitten. Nyt toi mittaristo näyttää jo ehkä hieman vanhanaikaiselta ja juuri tuon valovuodon takia. Käyköhän tämänkin mittarin kanssa samallatavalla.

No makuasioitahan nämä ovat ja molemmat näyttää hyvältä. Jotenkin veikkan että moni tuumaa jälkeenpäin, että miksi maksoin 3500â,¬ tuosta mittarista. :D

Ei kukaan yksinään siitä mittarista maksa 3500â,¬. Lambo Huracanissa ja Audi R8 on sama halpa ja vanhanaikainen mittaristo. Ja aikalailla jokaisessa uudessa kalliimmassa urheiluautossa, premium mallissa ja sähköautossa. Uudessa Toyota Miraissa ei ole varsinaista mittaristoa ollenkaan, keskikonsolista löytyy nopeus digitaalisena. En laittaisi omia rahoja likoon että kohta palataan takaisin viisareihin :).

keinonen

Lainaus käyttäjältä: Flat - 31.12.15 - klo:09:15
kylläpä tuolla sisävalaistuksella saa halutessaan myös aika kauheata aikaiseksi .....toivottavasti tuo kaveri ei ole tosissaan ?




kesällä kun ajelee tuolla valaistuksella pimeässä kesäyössä, muut luulevat Hulkiksi....

Tuo kuva on jotain HDR kikkailua, ei oikeasti saa läheskään noin kirkkaiksi.

exlex

Lainaus käyttäjältä: keinonen - 31.12.15 - klo:11:38
Ei kukaan yksinään siitä mittarista maksa 3500â,¬. Lambo Huracanissa ja Audi R8 on sama halpa ja vanhanaikainen mittaristo. Ja aikalailla jokaisessa uudessa kalliimmassa urheiluautossa, premium mallissa ja sähköautossa. Uudessa Toyota Miraissa ei ole varsinaista mittaristoa ollenkaan, keskikonsolista löytyy nopeus digitaalisena. En laittaisi omia rahoja likoon että kohta palataan takaisin viisareihin :).

Olet oikeassa, että tällä hetkellä muotisuuntaus on siihen suuntaan, että kaikki toteutetaan näytöillä. Samoin koko keskikonsoli tullaan korvaamaan näytöllä seuraavassa A4:ssa Teslan tyyliin. Olen tästä lähes varma. Mutta itselläni tökkii tuossa tuon huonon TFT:n laatu. Mustan läpi puskee valkoinen tosi voimakkaasti. No katsotaan käytännössä mitä mieltä porukka on tuosta kokemusten myötä.

Asiasta kolmanteen. Toi näyttö yms. on ilmeisesti kehitetty Oulussa.

mi16

Lainaus käyttäjältä: exlex - 31.12.15 - klo:12:26
Olet oikeassa, että tällä hetkellä muotisuuntaus on siihen suuntaan, että kaikki toteutetaan näytöillä. Samoin koko keskikonsoli tullaan korvaamaan näytöllä seuraavassa A4:ssa Teslan tyyliin. Olen tästä lähes varma. Mutta itselläni tökkii tuossa tuon huonon TFT:n laatu. Mustan läpi puskee valkoinen tosi voimakkaasti. No katsotaan käytännössä mitä mieltä porukka on tuosta kokemusten myötä.

Asiasta kolmanteen. Toi näyttö yms. on ilmeisesti kehitetty Oulussa.

http://www.rightware.com/ Pääkonttori ainakin Helsingissä.

Flat

Kyllä tuo Teslan toteutus on kyllä susiruma. IMO. Ei ymmärrä jos joku pitää siitä, jos "jättinäytön" uutuudenviehätys poissuljetaan. Tai sitten vaan olen liian konservatiivinen näissä jutuissa.



Itse olen myös vakaasti sitä mieltä että tuo toteutus vaikuttaa negatiivisesti ajoturvallisuuteen. Mitään nappulaa et voi hakea "sokkona", kun et tiedä mitä näytöllä on näkyvissä. Analogiset nappulat ovat aina siellä missä niiden pitääkin olla. Voi "sokkonakin" käytää.

Jotenkin tuo näyttötoteutus vaikutta "halvalta" verrattuna perinteisiin nappuloihin


sitten vielä kun karsitaan promokuvien glamour pois, niin mitä jää:







optilab

Lainaus käyttäjältä: Flat - 31.12.15 - klo:13:10
Kyllä tuo Teslan toteutus on kyllä susiruma. IMO. Ei ymmärrä jos joku pitää siitä, jos "jättinäytön" uutuudenviehätys poissuljetaan. Tai sitten vaan olen liian konservatiivinen näissä jutuissa.

Täysin samaa mieltä. Ei istu yhtään silmään toi Teslan toteutus, vaikka kuinka objektiivilasien läpi yrittää katsella. Perinteinen mittaristo vie täysin vertailun.
MB C300e 4Matic business AMG edition EQ Power -20
Ex A4 Avant B9 Quattro tdi S line sport -16
Ex A4 Avant B8 Alpine Pro Quattro tfsi -11
Ex A3 SB Quattro tdi man -13
Ex A3 SB tdi vajari man -09

Patomursu

Lainaus käyttäjältä: optilab - 31.12.15 - klo:14:06
Täysin samaa mieltä. Ei istu yhtään silmään toi Teslan toteutus, vaikka kuinka objektiivilasien läpi yrittää katsella. Perinteinen mittaristo vie täysin vertailun.

Etenkin kun eletään "laajakuva" aikaa niin tuollainen pystyssä oleva näyttö tökkii silmääni.
Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.

Popovice

Juu, aikas karmean näköisiä ovat monet noista näyttövirityksista ja Tesla saa erikoismaininnan kamaluudestaan :-\.

En tiedä onko sitä liiaksikin vanhan polven miehiä, mutta minua kyllä miellyttää huomattavasti enemmän kun saa valituksi toiminnot perinteisistä mekaanisista nappuloista eikä tarvii haroa mitään rasvaisten sormenjälkien peittämää kosketusnäyttöä tms. tai sukeltaa valikkoviidakoihin varsinkaan ajon aikana. Tästä syystä mm. nykyisen B8 koppaisen A4:n ohjaamoergonomia on juurikin se paras mahdollinen omaan makuuni.

Latexi

Lainaus käyttäjältä: Flat - 31.12.15 - klo:13:10
Itse olen myös vakaasti sitä mieltä että tuo toteutus vaikuttaa negatiivisesti ajoturvallisuuteen. Mitään nappulaa et voi hakea "sokkona", kun et tiedä mitä näytöllä on näkyvissä. Analogiset nappulat ovat aina siellä missä niiden pitääkin olla. Voi "sokkonakin" käytää.
Tuo sokkona touhuaminen on vähän sama kuin vaihdekeppi siirettäisiin takapenkille
Latexi

exlex

Onhan toi Teslan näyttö kieltämättä melko törkeä, mutta jotenkin veikkaan että tähän suuntaan vain ollaan menossa. No tämä jää nähtäväksi.

Latexi

Veikkaan, että sen näytön ja yleensäkin kojelaudan ulkoasu tulee muuttumaan aikakausien mukaan. Menee vähän muotisuuntausten mukaan.
Latexi

audion

Enempi tässä taitaa olla kyse rahasta. Miksi käyttää mekaanisia mittareita, kun näytön saa edullisemmin. Samaa muovia ja metallia molemmat. Elektroniikan hinta on nykyisin niin halpa, että pitää oikein tosissaan vääntää, jos aikoo sen korvata jollakin mekaanisella härvelillä.

Ainoa mikä jarruttaa on auton olosuhteen, lämpötilan vaihtelut ja kosteus. Kesällä saattaa kojelaudalla olla yli 60 astetta ja talvella -30.

Se miksi esimerkiksi navista joutuu pulittamaan useita tuhansia johtuu siitä, että kiinteän elektroniikan pitää täyttää autoelektroniikalle asetetut vaatimukset. Johdon päässä jälkimarkkinoitilaitteena myytävä Tomtom ei joudu sellaiseen testirääkkiin kuin kiinteä elektroniikka.

Nyt niissä saattaa olla vielä uutuudenviehätyslisää, mutta jatkossa näyttöjä tullaan näkemaan myös halvimmanpään autoissa.

wtf

En usko että Audi tulee koskaan siirtymään pelkkään kosketusnäyttöön, vaikka se halvempi olisikin toteuttaa kuin konsoliin sijoitetut napit.
Audi A6 Avant 3.0 Tdi Quattro tiptronic

nemos

Lainaus käyttäjältä: audion - 02.01.16 - klo:13:58
Se miksi esimerkiksi navista joutuu pulittamaan useita tuhansia johtuu siitä, että kiinteän elektroniikan pitää täyttää autoelektroniikalle asetetut vaatimukset. Johdon päässä jälkimarkkinoitilaitteena myytävä Tomtom ei joudu sellaiseen testirääkkiin kuin kiinteä elektroniikka.

Rohkenen epäillä, ettei nämä tuhansien eurojen navigaattorit ole sen autoelektronisempia kuin Toyotan tai Renaultin 300...500 euron navigaattorit.
Volvo XC60 T8 Inscription

roadrunner

Mitenkäs tämä nykyinen 2,0 TDI pärjää pakkasella?

Onko kellään jo auton saaneella kokemusta aiheesta? (onhan tässä jo -13 °C ainakin tampereella)  ;D

Edellisellä A4llä ajellessa ei ollut webastoa apuna ja jos pakkasta oli -15...-18  °C paikkeilla ei saavuttanut koskaan 90 °C käyntilämpöjä ja kun ajorupeamalla saapui kaupunkiin ja pysähtyi liikennevaloihin alkoi moottorilämpötilan mittari laskea kuin lehmän häntä.
Audi A4 Business Sport 2,0 TDI quattro sedan (B9) STronic

Jiiman

Lainaus käyttäjältä: roadrunner - 02.01.16 - klo:20:50
Mitenkäs tämä nykyinen 2,0 TDI pärjää pakkasella?

Onko kellään jo auton saaneella kokemusta aiheesta? (onhan tässä jo -13 °C ainakin tampereella)  ;D

Edellisellä A4llä ajellessa ei ollut webastoa apuna ja jos pakkasta oli -15...-18  °C paikkeilla ei saavuttanut koskaan 90 °C käyntilämpöjä ja kun ajorupeamalla saapui kaupunkiin ja pysähtyi liikennevaloihin alkoi moottorilämpötilan mittari laskea kuin lehmän häntä.

Samaa mietin.. Alkuviikosta luovutus ja parin viikon päästä saa vasta lohkolämmittimenki autoon.
Pääsee auto samantien kovaan testiin, niin aamustartissa kuin päivällä ajellessa.

Latexi

Lainaus käyttäjältä: roadrunner - 02.01.16 - klo:20:50
Mitenkäs tämä nykyinen 2,0 TDI pärjää pakkasella?

Ei taida olla vielä kenelläkään mitään kokemuksia. Autohan tuotiin kauppoihin vasta keväällä. Kokemuksia tullee vasta ensi kevääseen mennessä.
Latexi

th

#860
Kaksi yötä vielä ja sitten pääsee noutamaan oman 2.0TDI quattron.

A3:sen 2.0tdi quattrolla pärjäsi kyllä pari edellistä talvea ongelmitta lämpöjen puolesta, joten en usko, että tämä a4 nyt huonompi sen suhteen olisi. Webastolla tämä uusi, joten sisätilojen pitäisi ainakin lämmetä.
Audi A4 2.0TDI quattro Business Sport S-line Avant -18
Audi A4 2.0TDI quattro First Edition Business Sport Sedan -16
Audi A3 2.0TDI quattro Business Sport S-line Sportback -14
Audi A3 1.4TFSI S-line Sportback -12

Marklund

Webasto lämmittää auton todella nopeasti, mielestäni myös moottorin. Mutta sisätilat varsinkin lämpenee nopeasti ja auto tuntuu lämpimälle. Edellisestä webastollisesta autosta on kulunut melkein kymmenen vuotta, enkä muistanutkaan miten hyvä se on.

optilab

Itselläkin uuden TDI Q:n luovutus tiistaina ja otin tähän nyt alkuun pelkän Defan sisähaaroituksen sisälämppärillä, kun moottorinlämmitintä ei ollut vielä saatavilla. Ei ainakaan kannikat jäädy..
MB C300e 4Matic business AMG edition EQ Power -20
Ex A4 Avant B9 Quattro tdi S line sport -16
Ex A4 Avant B8 Alpine Pro Quattro tfsi -11
Ex A3 SB Quattro tdi man -13
Ex A3 SB tdi vajari man -09

JFabiaK

Kyllä kannattaa asennuttaa sähköinen lämmitin, vaikka säteilylämmitin, ja siihen yhteyteen älykäs ylläpitolaturi ( esimerkiksi Defan 4 A:n laturi), joka takaa akun toimivuuden. Auton polttoainekäyttöinen lisälämmitin vaatii sen verran sähköä, että lyhyissä paikallisajoissa auton oma latausjärjestelmä ei riitä ylläpitämään maksimi akkujännitettä.

Säteilylämmittimen hyvänä puolena on se, että se lämmittää öljypohjan kautta oleellisen tärkeän, eli moottoriöljyn, jonka juoksevuus/voitelevuus on erityisen tärkeätä ahtimen laakerien kestävyydelle.
Kaikki menee rikki - kunnes kuolema korjaa. Simply Clever.

th

Lainaus käyttäjältä: JFabiaK - 03.01.16 - klo:13:10
Kyllä kannattaa asennuttaa sähköinen lämmitin, vaikka säteilylämmitin, ja siihen yhteyteen älykäs ylläpitolaturi ( esimerkiksi Defan 4 A:n laturi), joka takaa akun toimivuuden. Auton polttoainekäyttöinen lisälämmitin vaatii sen verran sähköä, että lyhyissä paikallisajoissa auton oma latausjärjestelmä ei riitä ylläpitämään maksimi...

Ainakin itselle olisi turhan hankalaa ruveta pitämään roikan päässä ja lämmittelemään webastolla samanaikaisesti. Eiköhän se akku ja moottori pelkällä webastolla sen pari vuotta kestä mitä autoa tulee pidettyä. Itsellä ainakin tarkoitus juuri sen takia siirtyä webastoon, koska sisäpistokkeellisen säteilylämmittimen käyttö on aivan liian vaivalloista. Hetki ennen lähtöä painaa auton kaukkarista lämpiään ilman, että tarvitsee mennä ulos etukäteen kytkemään johtoja tai miettiä ajastuksia etukäteen edeltävänä päivänä.
Audi A4 2.0TDI quattro Business Sport S-line Avant -18
Audi A4 2.0TDI quattro First Edition Business Sport Sedan -16
Audi A3 2.0TDI quattro Business Sport S-line Sportback -14
Audi A3 1.4TFSI S-line Sportback -12

mi16

Lainaus käyttäjältä: Marklund - 03.01.16 - klo:12:09
Webasto lämmittää auton todella nopeasti, mielestäni myös moottorin. Mutta sisätilat varsinkin lämpenee nopeasti ja auto tuntuu lämpimälle. Edellisestä webastollisesta autosta on kulunut melkein kymmenen vuotta, enkä muistanutkaan miten hyvä se on.

Lämmittääkö myös moottorin? Olisi hyvä tieto.


Lainaus käyttäjältä: th - 03.01.16 - klo:19:26
Ainakin itselle olisi turhan hankalaa ruveta pitämään roikan päässä ja lämmittelemään webastolla samanaikaisesti. Eiköhän se akku ja moottori pelkällä webastolla sen pari vuotta kestä mitä autoa tulee pidettyä. Itsellä ainakin tarkoitus juuri sen takia siirtyä webastoon, koska sisäpistokkeellisen säteilylämmittimen käyttö on aivan liian vaivalloista. Hetki ennen lähtöä painaa auton kaukkarista lämpiään ilman, että tarvitsee mennä ulos etukäteen kytkemään johtoja tai miettiä ajastuksia etukäteen edeltävänä päivänä.

Mikäli on connect varustettu saa sen ohjattua kännykällä....
Huomenna pääsee kokeilemaan omaa autoa, yksi yö enään  :)

Jiiman

Lainaus käyttäjältä: mi16 - 03.01.16 - klo:20:13
Lämmittääkö myös moottorin? Olisi hyvä tieto.


Mikäli on connect varustettu saa sen ohjattua kännykällä....
Huomenna pääsee kokeilemaan omaa autoa, yksi yö enään  :)

Joko selvis miten se connect toimii? Pitääkö hommata erillinen sim? :)

optilab

Näyttää tulleen Audin sivuille Land of Quattro - hinnasto, jossa samaan hintaan (vrt. First Edition) saa pakettiin vielä Matrix-valot ja laajennetun led-sisävalopaketin. Tuossa hinnastossa mainitaan Matrixien kanssa erikseen dynaamiset vilkut eteen ja taakse, kun taas FE-mallissa puhutaan vain takapään dynaamisista vilkuista. Onko siis etuvinkkarit dynaamisia vain tuon Matrixin kanssa?
MB C300e 4Matic business AMG edition EQ Power -20
Ex A4 Avant B9 Quattro tdi S line sport -16
Ex A4 Avant B8 Alpine Pro Quattro tfsi -11
Ex A3 SB Quattro tdi man -13
Ex A3 SB tdi vajari man -09

th

#868
Lainaus käyttäjältä: optilab - 04.01.16 - klo:16:10
Näyttää tulleen Audin sivuille Land of Quattro - hinnasto, jossa samaan hintaan (vrt. First Edition) saa pakettiin vielä Matrix-valot ja laajennetun led-sisävalopaketin. Tuossa hinnastossa mainitaan Matrixien kanssa erikseen dynaamiset vilkut eteen ja taakse, kun taas FE-mallissa puhutaan vain takapään dynaamisista vilkuista. Onko siis etuvinkkarit dynaamisia vain tuon Matrixin kanssa?

Juurikin näin, eli jos ei ota matrix ledejä niin tulee vanhanaikaiset etuvilkut. Matrixilla saa dynaamiset. Tämän takia lähinnä ne matrix ledit piti ottaa  ;) Noh ehkä ne muutenkin talvella ovat kivat, jos ei tarvi vaihdella tai käyttää assistenttia.

Näyttäisi tulevan perinteeksi tuo, että kun hakee autoa, niin hakupäivänä about julkaistaan land of the quattro, jossa parempi varustelu vakiona. Näin kävi viimeksi tasan 2v sitten a3 business sportin kanssa. Oli noutopäivänä tullut land of the quattro hinnasto, jossa mm. alcantarapenkit samaan rahaan.  :-\
Audi A4 2.0TDI quattro Business Sport S-line Avant -18
Audi A4 2.0TDI quattro First Edition Business Sport Sedan -16
Audi A3 2.0TDI quattro Business Sport S-line Sportback -14
Audi A3 1.4TFSI S-line Sportback -12

batman14

Lainaus käyttäjältä: th - 04.01.16 - klo:17:59
Juurikin näin, eli jos ei ota matrix ledejä niin tulee vanhanaikaiset etuvilkut. Matrixilla saa dynaamiset. Tämän takia lähinnä ne matrix ledit piti ottaa  ;) Noh ehkä ne muutenkin talvella ovat kivat, jos ei tarvi vaihdella tai käyttää assistenttia.

Näyttäisi tulevan perinteeksi tuo, että kun hakee autoa, niin hakupäivänä about julkaistaan land of the quattro, jossa parempi varustelu vakiona. Näin kävi viimeksi tasan 2v sitten a3 business sportin kanssa. Oli noutopäivänä tullut land of the quattro hinnasto, jossa mm. alcantarapenkit samaan rahaan.  :-\


Miltä uusi auto tuntuu? Laita raporttia heti tulemaan kun tulee kilsoja alle. Kiinnostavaa lukemista.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy