A4 B9

Aloittaja makelja, 19.08.12 - klo:18:37

« edellinen - seuraava »

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: Patomursu - 01.12.15 - klo:11:25
Turvallisuus on penkin ja ratin välissä, ei missään nelivedossa  ;D
Tottakai on viimekädessä. Sama koskee muitakin varusteita mitä turvallisuusvarusteina pidetään.

keinonen

#601
Eikös quatrossa ole bonuksena kanssa tuo välityksillä(?) aikaansaatu 0.5s parempi 0-100kmh. Ihan hyvää vastinetta rahalle varsinkin jos vertaa että 1.4s nopeemmasta 2.0 TFSI maksaa 7000e enemmän tai 1.9s nopeemmasta 3.0TDI yli 16000e lisäys.

Saksassa muuten vastaavat hinnanlisäykset +1700e ja +6400e, first edition 2.0tdi quattro pääsee aika lähelle saksan hintoja vastaavilla ominaisuuksilla, tehokkaammat selvästi kalliimpia suomessa..

K70

Lainaus käyttäjältä: \o/ - 01.12.15 - klo:11:53
Läpi meni, ja ei kun odottelemaan - kiitos palvelualttiin myyjän ;D
Hieno juttu. Edellinen tilaus ei siis ollutkaan vielä lukittunut, vai löytyikö sille uusi ottaja?

Jos quattroa ajattelee varusteeksi, kuten aiemmin mainittiin, niin se on kenties ainoa varuste, jolla on arvoa vielä käytettynäkin.

-o-

Lainaus käyttäjältä: K70 - 01.12.15 - klo:12:37
Hieno juttu. Edellinen tilaus ei siis ollutkaan vielä lukittunut, vai löytyikö sille uusi ottaja?

Jos quattroa ajattelee varusteeksi, kuten aiemmin mainittiin, niin se on kenties ainoa varuste, jolla on arvoa vielä käytettynäkin.

En tullut kysyneeksi kuinka asia käytännössä järjestyi, olen vaan tyytyväinen lopputulemaan omaksi eduksi. Olin viikonloppuna konffaillut audi.de sivuilla vastaavan auton ja yllätykseksi hinta pompsahti (first edition) 2.0 TDI Stronic Q Avant Sporttina hyvin lähelle suomen lukemia, ei edes tonnia eroa? Saksassa monet meille vakiovarusteet pitää poimia erikseen, joten ensisilmäyksellä katalogeissa esiintyvät hinnat johtavat harhaan. Oletan myös jälleenmyyntiarvon olevan jollakin tavalla järkevä, meillä kun ei ihan tolkuttomasti kilsojakaan tule.

villejii

Lainaus käyttäjältä: th - 27.11.15 - klo:23:39
Mikäli olen oikein ymmärtänyt niin iso osa komennoista tulee antaa sirin välityksellä, eli ei kun englantia ja äänikomentoja treenaamaan! Täytyykin alkaa ihan testailemaan miten suomalaiset kadun nimet taipuvat sirin kanssa, sillä niitä ei ymmärtääkseni voi syöttää kirjoittamalla carplayssä.

Pääsin kokeilemaan CarPlaytä Skoda Octavian kanssa ja siinä osoitteet kyllä pystyi syöttämään myös kirjoittamalla. Hanakasti Siri kyllä yrittää haastatella, mutta napista sai näppäimistön esille. Octaviassa tosin oli kosketusnäyttö, mutta luulisi CarPlayn toimintaperiaatteen olevan (lähes) riippumaton alustasta. Kokemusta Audista ei ole vieläkään.

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: Pertsa - 01.12.15 - klo:11:23
Vastoin yleistä harhaluuloa quattrosta on iloa myös kesäkelillä, sitä vaan ei välttämättä huomaa ellei aja peräkkäin kahta samanlaista joista toinen vajaavetoinen ja toinen nelivetoinen.

+1  Yks ent. työkaverini osti omaani vastaavan vajakin, käväsin kokeilemassa sitä pyynnöstä ( uusi omistaja halusi kuulla mielipiteeni) ja onhan niillä eroa kuin yöllä ja päivällä ( siis vetotavoilla).

Lainaus käyttäjältä: Pertsa - 01.12.15 - klo:11:23
No jos ei quattroa pidä tärkeänä, niin voihan ne rahat sitten sitten laittaa vaikka kiiltolistoihin, metalliväriin, hienoihin sisälistoihin ja muuhun tärkeämpään ::)
Neliveto on mielestäni ennen kaikkea turvallisuusvaruste.

Kuten tuossa jo joku mainitsikin niin q on ainoa varuste josta saa vielä vanhanakin hyvitystä, tai ainakin se on se seikka joka aiheuttaa sen kelpaavan seuraavallekin kuluttajalle ( haluttavuus).
Member of a A(udi) & A(prilia) club

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: keinonen - 01.12.15 - klo:12:30
Eikös quatrossa ole bonuksena kanssa tuo välityksillä(?) aikaansaatu 0.5s parempi 0-100kmh. Ihan hyvää vastinetta rahalle varsinkin jos vertaa että 1.4s nopeemmasta 2.0 TFSI maksaa 7000e enemmän tai 1.9s nopeemmasta 3.0TDI yli 16000e lisäys.
Kai nyt neliveto lähtee paikaltaan muutenkin tuon puoli sekuntia suht tasapainoista etuvetoa paremmin. Jos välityksiä on lyhennetty, niin itse en pidä sitä kyllä plussana.

seaboss

uusi a4 kiinnostas...luin tuossa pvällä täältä jostain, jota en kyllä näköjään tähän hätään löydä..mut joku ei huolis puusomisteita.tuli mieleen että onkohan tuo pelkkä visuaalinen kanta vai liittyykö siihen muuta? Ihmettelen hieman sillä kuvissa näytti hyviltä ja eikä hintakaan paha. Onhan niitä aikojen alussa halkeillut ym. mutta kestänee vuosia?

Laars

Eiköhän tuossa ollut ihan visuaalisuudesta kyse. En itsekkään ottaisi missään nimessä puusomisteita, mutta makuja on monia ja teen karkean oletuksen, että iäkkäämmän väestön mieleen lähinnä lienevät  ;)

Kun käytettyjä autoja olen katsellut, niin puusomisteet kyllä leikkaavat ehdokkaat suoraan pois, jossei nyt muuten ihan timanttinen sattuisi olemaan ja viitsisi lähteä kaikkia somisteita vaihtamaan.

Ishvan

Lainaus käyttäjältä: Laars - 01.12.15 - klo:21:05
Eiköhän tuossa ollut ihan visuaalisuudesta kyse. En itsekkään ottaisi missään nimessä puusomisteita, mutta makuja on monia ja teen karkean oletuksen, että iäkkäämmän väestön mieleen lähinnä lienevät  ;)

Kun käytettyjä autoja olen katsellut, niin puusomisteet kyllä leikkaavat ehdokkaat suoraan pois, jossei nyt muuten ihan timanttinen sattuisi olemaan ja viitsisi lähteä kaikkia somisteita vaihtamaan.

Hah, vai iäkkäämmän. Itsellä ikää sen rapiat 30+ ja minä olen ostanut varta vasten auton puulistoilla :). Mielummin minä aitoa viilua katselen kun jotain pianolakattua muovinpalaa tai teippihiilikuitua joka vasta in tuntuu olevan.
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

Mjkarhu

itsekin +30 ja otin puulistat. Kova paikka vaihtaa auto farkkuun, edelliset TT ja A5 SB. Näin sitä vaan tekee ihmeellisiä valintoja.

Mun silmään ne halvan oloiset vakiolistat eivät istuneet. Pianolakatut mustat olin valitsemassa, mutta tajusin että ne näyttävät pian naarmuisilta. Myyjä esitteli showroom A8:ia missä ne olivat, ihan naarmuilla. Ei voi edes pyyhkiä mikrokuidulla naarmuttamatta. Mitään perus puunvärisiä en olisi ottanut missään olosuhteissa, mutta nuo mustat näyttävät itse asiassa hyvältä. Hinnastossa lukee harmaa, mutta kun katsoon netistä videoita/kuvia, niin kyllä ne melko tummat ovat ja vaikuttat oikein hyviltä.

http://paultan.org/2015/10/03/driven-b9-audi-a4-handsome-suit-inner-beauty/audi-a4-b9-venice-review-29/

Laars

Täytyy vähän näköjään vetää sanoja takaisin, eivät ne kyllä tuossa kieltämättä pahalta näytä. En ollutkaan tarkemmin perehtynyt. B8 mallissa olivat ihan karseat.

Kai sitä sitten tuossa samassa ikäluokassa jo ne kestää :D

q neljä

Kävin kokeilemassa 140kW TFSI:n S-Tronicilla. Hieno auto, hieno moottori,  mutta quattro pitäisi olla. Ei yhtään kiva kun pito loppuu nastoilla vähänkin rivakammassa lähdössä (ihan asfaltilla).
Ihan missä vaan käytössä neljä vetävää pyörää yleensä riittää =  Quattro Tdi
Audi A4 Avant TDI quattro S-tronic -17

villejii

No niin, reilu viikko sitten tilasin seuraavanlaisen paketin:

Audi A4 Avant First Edition Business Sport 2.0 TDI 140kW quattro S-tronic

  • 2Z0 Ilman mallimerkintää ja moottorin tyyppimerkintää
  • 3GN Tavaratilan kiinnityskiskot ja kiinnityssarja
  • 3Y4 Aurinkoverhot takasivuikkunoille
  • PV3 Sähkösäätöiset etuistuimet, kuljettajan istuin muistilla
  • 6XL+4L6 Sähköisesti sisäänpäin taittuvat ja automaatisesti himmentyvät ulkopeilit muistilla
  • N1F Trend-nahkaverhoilu
  • PCN+8G1 Teknologia-paketti "Tour"
  • PCZ Teknologia-paketti "City" & "Parking"
  • PXC Matrix LED -ajovalot
  • QQ2 Laajennettu LED -sisävalopaketti
  • UI2 Audi Smartphone Interface
  • WFF Navigointi -paketti
  • WKN+VW5+9AQ Comfort -paketti

Kyselinkin aiemmin mielipiteitä varusteiden suhteen ja päätin tehdä valinnan sähköpenkkien ja nahkaverhoilun välillä. Olen vaan hirvittävän huono tekemään kompromisseja, joten otin molemmat. Mutta antaa lompakon kärsiä kun minä nautin :)

Alustava arvio tuotantoviikko 8.

Latexi

Eilen tuli kirjoitettua nimi paperiin. Audi A4 Sedan First Edition Business Sport 185 kW s-tronic. Matrix LED, Kommunikaatiopaketti, Audi Smartphone. Siinä tärkeimmät, mitään erillistä navigaattoripakettia en tilannut, kun homma toimii mainiosti Applen kartoilla. Tammikuun lopulla...
Latexi

a4b8

Samoin, tosin vajaa vetoinen. Eikös navigointi onnistu tosiaan kommunikaatiopaketin, piuhan ja joko Applen tai tuoreen Android-päivitetyn puhelimen avulla. Johto varmaan varminta ostaa marmorilta?
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

Herr K

Lainaus käyttäjältä: a4b8 - 02.12.15 - klo:09:17
Samoin, tosin vajaa vetoinen. Eikös navigointi onnistu tosiaan kommunikaatiopaketin, piuhan ja joko Applen tai tuoreen Android-päivitetyn puhelimen avulla. Johto varmaan varminta ostaa marmorilta?

Apple Carplayn kautta navigointi ilmeisesti toimii, mutta Android Auton kautta ei toimi Suomessa (ainakaan vielä): http://teknavi.fi/autot/uusi-audi-a4-mika-myy

Google Android Auto ei valitettavasti ole saatavilla Suomessa eli johtuu Googlesta, ei Audista.
VW Passat Variant GTE

LEMMY

Octavia 2016 ketjussa on juttua ja kai se audissakin toimii android auto: Alla oleva teksti kopsattu ketjusta.

"Android Auto toimii hienosti Galaxy S6 kanssa vaikkei ole saatavilla suomessa. Ajaessa navigointina toimii Google Maps. Kaiuttimista tulee ohjeet käännöksistä, ja jos on Android Wear älykello niin näkyy myös ranteessa seuraava käännös  ;D
Android auto osaa myös ehdottaa viimeisien hakujen perusteella kohteita. Jos esim. olet tabletilla/PC:llä hakenut kohdetta google mapsin kautta niin osaa myös ehdottaa heti autossa.
Toimii Google Now korttien perusteella myös. Ehdottaa tiettyinä kellonaikoina yleisimpiä kohteitasi yms. Näppärä hakea myös ruoka/tankkaus tai muu sellainen kohde.. Kirjoittaa vaan ABC niin tarjoaa lähimpiä asemia..
Android auton voi ladata vaikka tuolta, koska Play Storen kautta se ei ole vielä saatavilla suomessa:
http://www.apkmirror.com/apk/google-inc/android-auto/

Mutta ongelmia tuossakin vielä on.
Pitää olla piuhalla kiinni ja puhelimella ei oikein voi tehdä mitään android auton ollessa päällä. Mutta toisaalta, miksi pitäisi. Turvallisuus ennnenkaikkea  ;)
Bolerossa ei ole omaa näppäintä android autolle. Jos menet android autosta vaikka radion puolelle, niin palaaminen takaisin android autoon on hankalaa. Paina menu, selaa sieltä android auto ja click. Ei kovin turvallista.."
Audi A4 sedan S line 2.0 TFSI S tronic, Daytona Grey 2020
Ex.Audi A4 sedan 2.0 TFSI quattro S tronic, Scuba Blue 2016
A3 SB 1,8 TFSI  quattro S tronic 2013

Herr K

Ok, hyvä jos toimii Audissakin, vaikka Audin edustaja Teknavin haastattelussa muuta sanookin. Eihän se olisi ensimmäinen kerta, kun VAG-konsernin edustajalta ei kuule ihan täyttä totuutta ;)

Skodan uudessa Bolerossahan on myös MirrorLink-toiminnallisuus, jolla saa kännykän näytön peilattua soittimen näyttöön, mutta tuo valitettavasti puuttuu A4:stä. Tosin hieman hankala tuo olisi varmaan ollut A4:ään toteuttaakin, kun ei ole kosketusnäyttöä, jolla sitä voisi ohjata.
VW Passat Variant GTE

Mjkarhu

Kommunikaatiopakettihan sisältää navigointivalmiuden, eli SD kortti kartoilla ja aktivointi, niin käytössä on sisäänrakennettu navigaattori. Mikä on lisäarvo sitten puhelimen kautta tulevaan, en osaa ottaa kantaa. Mutta, yritin etsiä tietoa tästä ratkaisusta ja ei sitä tietenkään löydy, jotenkin lapsen kengissä nämä lisämyynnit.

Lähinnä mietin sitä, että tuleeko tämän navigointivalmiuden aktivoinnin kautta navi vain keskinäytölle vai saako sen myös mittaristoon? Jos valitsee lisävarusteena MMI navigointi 7", tuo tämä navin myös keskinäyttöön, joka siis näyttää samalta kuin Suomen malliston vakionäyttö. A3:ssa navigointiedot tulevat mittaristoon, ei toki kartat, mutta näyttöhän on yksinkertaisempi. Myyjät eivät tunne tietävän asiasta mitään.

Latexi

Kyllä se toimii ainakin iPhonen kanssa. Eilen testattiin Hämeenlinnan Laakkosella ja karttasovellus tuli melkoisen helpolla siihen keskinäyttöön. Niiden karttojen toimivuudesta en tiedä mitään varmaa, mutta automyyjä (sic) kertoi homman toimivan hyvin. En sitten tiedä, kuinka sujuvaa se karttojen lukeminen on ja joutuuko päivittymistä odottelemaan kuinkakin pitkään. Olisi vain noloa jos jossain Tampereen seuduila näyttö vielä esittäisi Hämeenlinnan karttaa. 
Latexi

a4b8

Niin, koristelistat: On ollut kolme Passattia, kaksi A4:sta, jokaisessa ne harmaat ämpärimuovit. Voi vain kuvitella, tulevat korvistakin ulos. Nyt olisi kelvannut vaikka minkälaiset karvalaudat tahansa. Otin harmaat tammilistat.
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

th

#622
Kolaritestin tuloksia raportin muodossa:
http://www.euroncap.com/en/results/audi/a4/21483

ja videon muodossa:
https://www.youtube.com/watch?v=I37LkwLc2Qw


Tuo polvi airbagin puute hieman yllätti, kun sellainen löytyy jo a3:stakin, vai onko tuossa kabiinissa sitten niin paljon muka enempi tilaa ettei tarvitse sellaista.
Audi A4 2.0TDI quattro Business Sport S-line Avant -18
Audi A4 2.0TDI quattro First Edition Business Sport Sedan -16
Audi A3 2.0TDI quattro Business Sport S-line Sportback -14
Audi A3 1.4TFSI S-line Sportback -12

Latexi

Lainaus käyttäjältä: th link=topic=11066.msg535455#msg535455 date=1449092335

ja videon muodossa:
url=https://www.youtube.com/watch?v=I37LkwLc2Qw]https://www.youtube.com/watch?v=I37LkwLc2Qw[/url]

Tuo polvi airbagin puute hieman yllätti, kun sellainen löytyy jo a3:stakin, vai onko tuossa kabiinissa sitten niin paljon muka enempi tilaa ettei tarvitse sellaista.
Onhan se se hieman erikoista, mutta tilat a4:ssä ovat aivan eri luokkaa kuin kolmosessa. En tosin väitä, että sitä tilaa ihan niin paljon on, mutta kai siihenkin on joku järkevä syy olemassa. Luulisi ainakin moottoritienopeuksissa tulevan kabiinissa turhankin ahdasta ...
Latexi

nemos

Lainaus käyttäjältä: Latexi - 03.12.15 - klo:05:00
Onhan se se hieman erikoista, mutta tilat a4:ssä ovat aivan eri luokkaa kuin kolmosessa. En tosin väitä, että sitä tilaa ihan niin paljon on, mutta kai siihenkin on joku järkevä syy olemassa. Luulisi ainakin moottoritienopeuksissa tulevan kabiinissa turhankin ahdasta ...

Polvityynyä on VAG:lla vain Golfissa ja sen sisarmalleissa. Maksanee tuonkin sovittaminen ja testaus kuhunkin malliin sen verran, ettei ole muiden spekseihin mahtunut.
Volvo XC60 T8 Inscription

exlex

#625
Poristiin aikaisemmin Audin mmi:n käyttölogiikasta ja jotkut olivat sitä mieltä että kosketusnäyttö saisi olla. Nyt car buyer on testannut melkein kaikkien eri merkkien mmi-järjestelmät ja Audi sai testistä 5 tähteä.

http://youtu.be/udc_SFnO64g

Vastaavasti vertailumielessä VW kosketusnäytöllinen järjestelmä sai 4 tähteä.

http://youtu.be/i7CE1-BAqpA

Hawtin

Uusi superbi ei taida olla Golfin sisarmalli? Eikä A4:ssä taatusti ole superbia isommat sisätilat, joten ehkä syitä kannattaisi hakea muualta. A3:lla ajavana ja uudessa nelkussa istuskelleena en myöskään pitäisi kuljettajan ympäristöjä mitoituksen suhteen kovinkaan erilaisina. Ylipäätään kuinka paljon enemmän tilaa missään autossa voisi tuossa suhteessa olla, jalkojen on oltava polkimilla ja kädet ratilla? Ja vaikka muotoilulla olisi saatu sentti tai kaksi lisätilaa jaloille, niin kuinka monen mieltä se lämmittää ajatellen rajua kolaria?  :o

Ja luulisi Audin katteilla olevan varaa sovittaa turvatyynyt mukaan budjettiin, kun kerran edullisempiinkin malleihin on sopinut. A4 on kuitenkin volyymimalli... ;)
Superb Combi Sportline 2.0 TSI ABT 336 4X4 DSG

Latexi

Kosketusnäyttö on muuten ok, mutta se on aina täynnä sormenjälkiä, kun sitä näpelöidään. Eikä likainen näyttö anna siistiä yleisilmettä kabiinille.
Latexi

Nykäne

Lainaus käyttäjältä: exlex - 03.12.15 - klo:07:59
Poristiin aikaisemmin Audin mmi:n käyttölogiikasta ja jotkut olivat sitä mieltä että kosketusnäyttö saisi olla. Nyt car buyer on testannut melkein kaikkien eri merkkien mmi-järjestelmät ja Audi sai testistä 5 tähteä.

Audin kokonaisarvosana oli 4.4/5, kun BMW:n iDrive sai kokonaisarvosanaksi 0.1 pistettä paremman arvosanan eli 4.5/5.
Glf V TSI 90kW -09

Herr K

Lainaus käyttäjältä: Latexi - 03.12.15 - klo:08:46
Kosketusnäyttö on muuten ok, mutta se on aina täynnä sormenjälkiä, kun sitä näpelöidään. Eikä likainen näyttö anna siistiä yleisilmettä kabiinille.

Vähän OT, mutta ei tuo likaantuminen sormenjäljistä ainakaan oman Golfin mattapintaisessa kosketusnäytössä ole ollut mikään ongelma reilun vuoden käytön aikana. Kiiltäväpintaisissa näytöissä (kännykännäytön kaltaiset) sormenjäljet näkyvät varmasti pahemmin. Riippuu siis hyvinkin paljon näytön pinnasta ja tietty vähän käyttäjän sormistakin...

Kiiltäväpintainen näyttö, jollainen myös A4:stä löytyy, on kyllä muuten paremman näköinen.
VW Passat Variant GTE

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy