A4 B9

Aloittaja makelja, 19.08.12 - klo:18:37

« edellinen - seuraava »

JaniKuula

Kaiken tuon lisäksi myös PTC vastukset lähtevät pois. Erittäin typerä toteutus kaikinpuolin. B8 piti myös jotain fyysisiä muutoksia tehdä että sai moottorin lämpiämään.
Ajossa: Audi A4 Sedan 2.0 TDI Quattro (140kw) + Stronic
Audi A4 Avant 2.0 TDI Man. 2008 (B8)

välkky

Lainaus käyttäjältä: Flat - 27.10.15 - klo:07:18
Hieman torso toteutus tuossa, jos joutuu lohkolämmittimen myös hommaamaan. Kuinkahan moni menee tuossa lankaan ?

Toteutuksessa ei ole kyllä mitään järkeä Suomea ajatellen mutta kai ne Saksassa ajattelee että moottoria ei tartte turhaan lämmittää. Bemareissa oli ainakin E9X korimallissa samaa vikaa...
Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21
Skoda Octavia TDI RS -16

Taky

Lainaus käyttäjältä: välkky - 27.10.15 - klo:08:47
Toteutuksessa ei ole kyllä mitään järkeä Suomea ajatellen mutta kai ne Saksassa ajattelee että moottoria ei tartte turhaan lämmittää. Bemareissa oli ainakin E9X korimallissa samaa vikaa...

MB W/S205 myös. Ei Webaa/Eberiä joka lämmittää moottorin, ei tehtaalta eikä jälkiasennuksena - "paistinpannu" ainostaan sallittuna - moottorin moottorinohjaus ei "siedä" nestettä lämmittävää lämppäriä.

Taitaa olla suuntaus uusissa moottoripaketeissa.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

Hawtin

Nähtävästi Tsekin puolella on kylmempää (tai fiksumpia ihmisiä autoteollisuudessa), kun uuden superbin webaston pitäisi hoidella myös moottorin lämmityksen!

Jurppisi raskaasti, jos joutuisin webaston lisäksi hommaamaan lämmittimen moottorille, kun koko idea kätevästä etälämmityksestä haihtuu savuna ilmaan... Ja listahinta tuolle A4:n vajakki-webastolle on lähes 2300 â,¬...unmöglich sanoisin...toki saa comfort-paketissa lähes samaan hintaan muutakin rompetta, mutta kun en vetokoukkua kaipaisi, niin tulee hintaa siinäkin aika tavalla...ja sitten vielä letkulämmitintä etsimään...nouthänks!
Superb Combi Sportline 2.0 TSI ABT 336 4X4 DSG

speedy76

Mulla vastas myyjä lämmitykseen seuraavasti: "Ensisijaisesti ohjaamon, ja ohjaamon lämmettyä alkaa lämpöä kiertää myös moottorille."

Taky

Lainaus käyttäjältä: speedy76 - 27.10.15 - klo:11:47
Mulla vastas myyjä lämmitykseen seuraavasti: "Ensisijaisesti ohjaamon, ja ohjaamon lämmettyä alkaa lämpöä kiertää myös moottorille."

Hmmm....? 
Kuinkahan ohjaamon lämpiäminen määritellään?

Kun on pakkasta vaikka -20C niin lämmityslaitteen pyynti ohjaamoon vaikkapa +20, niin varmasti ei ikinä lämmitystä käännetä moottorille kun ohjaamo ei koskaan tule saavuttamaan asetettua lämpötilaa.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

Passatti

Lainaus käyttäjältä: Taky - 27.10.15 - klo:09:25
MB W/S205 myös. Ei Webaa/Eberiä joka lämmittää moottorin, ei tehtaalta eikä jälkiasennuksena - "paistinpannu" ainostaan sallittuna - moottorin moottorinohjaus ei "siedä" nestettä lämmittävää lämppäriä.

Taitaa olla suuntaus uusissa moottoripaketeissa.
Minulla on jälkiasennettu Weba , joka lämmittää sekä moottorin että sisätilat. Joihinkin uusiin Mersuhin ei saa lämmitintä joka lämmittää nestettä.Auton jotkut sensorit eivät tykkää hyvää. Tämä trendi on lisääntyvään päin uusissa autoissa. Okohan jotain tekemistä päästöjen kanssa?
Always lead, never follow

Ishvan

Lainaus käyttäjältä: Passatti - 27.10.15 - klo:13:32
Minulla on jälkiasennettu Weba , joka lämmittää sekä moottorin että sisätilat. Joihinkin uusiin Mersuhin ei saa lämmitintä joka lämmittää nestettä.Auton jotkut sensorit eivät tykkää hyvää. Tämä trendi on lisääntyvään päin uusissa autoissa. Okohan jotain tekemistä päästöjen kanssa?

Voi olla trendi tuolla keski-euroopassa. Onneksi vielä tehdään autoja talveakin varten. Yksi paskan maku jossakin etelä-saksassa ( tai suurimmassa osassa eurooppaa ) lämpeneekö webastolla hytti, moottori vai ei mikään, koska siellä nyt aina riittää lämpöä ympäri vuoden. Helmut ei ymmärrä että sitä voi pakkanen paukuttaa -30C pahimmillaan jokusen kuukauden.
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

batman14

Lainaus käyttäjältä: Ishvan - 27.10.15 - klo:14:08
Voi olla trendi tuolla keski-euroopassa. Onneksi vielä tehdään autoja talveakin varten. Yksi paskan maku jossakin etelä-saksassa ( tai suurimmassa osassa eurooppaa ) lämpeneekö webastolla hytti, moottori vai ei mikään, koska siellä nyt aina riittää lämpöä ympäri vuoden. Helmut ei ymmärrä että sitä voi pakkanen paukuttaa -30C pahimmillaan jokusen kuukauden.


Kyllä Helmut ja kaikki muutkin sen ymmärtävät. Suomi ja Pohjoismaat ovat vaan niin pienet markkinat, että ei täällä meitä kuunnella. Saadaan sellaisia tuotteita mitkä ovat suunniteltuja muille markkinoilla ja ilmastoihin.

Hawtin

Lainaus käyttäjältä: batman14 - 27.10.15 - klo:15:45

Kyllä Helmut ja kaikki muutkin sen ymmärtävät. Suomi ja Pohjoismaat ovat vaan niin pienet markkinat, että ei täällä meitä kuunnella. Saadaan sellaisia tuotteita mitkä ovat suunniteltuja muille markkinoilla ja ilmastoihin.

Skodalla tunnutaan kuuntelevan, joten miksiköhän se on niin vaikeaa muille merkeille...
Superb Combi Sportline 2.0 TSI ABT 336 4X4 DSG

Flat

#400
tullut uusi lisävarustehinnasto ja hinnasto tullut , ilmeisesti ennkkomyyntihinnasto ei enään voimassa. Ja myös ennakkokamppis loppu ?

LED matrix valojen hinta tippunut  890EUR ==> 560EUR (autoveroton hinta),

myös lämmitettävän ratin hinta romahtanut 480 ==> 240 EUR ((autoveroton hinta)

Diesel ultra malleja tullut hinnastoon.


http://www.audi.fi/fi/brand/fi/models/a4/the-new-a4-avant/prices.html

TeePee66

Mistä löysit uuden hinnaston? Linkin takaa löytyvässä lisävarustehinnastossa (30.9.2015) matrixit on edelleen 890e (autoveroton)?
A5 Sportback Business Sport Comfort Ed. TFSI 185kW quattro -18
ex: A4 Avant Business Sport TFSI 185 kW quattro -16.
A5 Sportback quattro -12
A5 Coupe -08
A4 Avant -04

tpu

Siinä linkin takana on kaksi lisävarustehinnastoa (eri päiväykset).

Jukes

Katselin nuita uusia hintoja olikos se muuten niinpäin että uudessa ratin lämmitys oli noussut.
Audi A4 avant quattro 2.0tdi

Hawtin

Taitaa aika monelle Audin haluaville tulla kulimalli, kun listahinnat nousevat ja lisävarustelupolitiikka on tuttua Audia...
Superb Combi Sportline 2.0 TSI ABT 336 4X4 DSG

välkky

Lainaus käyttäjältä: Taky - 27.10.15 - klo:09:25
MB W/S205 myös. Ei Webaa/Eberiä joka lämmittää moottorin, ei tehtaalta eikä jälkiasennuksena - "paistinpannu" ainostaan sallittuna - moottorin moottorinohjaus ei "siedä" nestettä lämmittävää lämppäriä.

Taitaa olla suuntaus uusissa moottoripaketeissa.

Itsellä oli E91 Bemarissa tarvike webasto ja samanlaisen ajattelin laittaa nykyiseen B8 Audiin...
Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21
Skoda Octavia TDI RS -16

välkky

Lainaus käyttäjältä: Jukes - 28.10.15 - klo:07:49
Katselin nuita uusia hintoja olikos se muuten niinpäin että uudessa ratin lämmitys oli noussut.

Ainakin nyt näkyvässä hinnastossa lämmitettävä ratti 480â,¬ ilman autoveroa...
Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21
Skoda Octavia TDI RS -16

Ishvan

Lainaus käyttäjältä: Hawtin - 28.10.15 - klo:08:00
Taitaa aika monelle Audin haluaville tulla kulimalli, kun listahinnat nousevat ja lisävarustelupolitiikka on tuttua Audia...

Eikös nytkin suurinosa näitä kulimalleja liikenteessä ole ? Itse olen monasti mielenkiinnolla laskeskellut itselleni Audia mutta ei järki anna periksi tai perse kestä maksaa esim. lisävarusteista hintoja mitä niistä pyydetään. Siksi mennään allekirjoituksen vehkeillä ja halutuilla varusteilla puoli-ilmaiseksi.

Uuden A4 muotoilu oli itselle jälleen kerran pettymys pienoisen odotuksen jälkeen. Itse kuulun porukkaan joka haluaa, että uusi näyttää uudelta. Joojoo, kestää aikaa, mutta mitä sitten, jos ei meinaa autoa pitää 10-vuotta ?
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

Hawtin

Lainaus käyttäjältä: Ishvan - 28.10.15 - klo:13:28
Eikös nytkin suurinosa näitä kulimalleja liikenteessä ole ? Itse olen monasti mielenkiinnolla laskeskellut itselleni Audia mutta ei järki anna periksi tai perse kestä maksaa esim. lisävarusteista hintoja mitä niistä pyydetään. Siksi mennään allekirjoituksen vehkeillä ja halutuilla varusteilla puoli-ilmaiseksi.

Uuden A4 muotoilu oli itselle jälleen kerran pettymys pienoisen odotuksen jälkeen. Itse kuulun porukkaan joka haluaa, että uusi näyttää uudelta. Joojoo, kestää aikaa, mutta mitä sitten, jos ei meinaa autoa pitää 10-vuotta ?

Niinhän se varmaan on. Olen itse aika lailla samaa mieltä vaikka nyt Audilla ajankin. Mielestäni ainakin turvallisuusvarusteita pitäisi kohdella hinnoittelussa toisin, kun nyt niistä saa maksaa itsensä kipeäksi. Volvollahan taitaa olla tässä hieman eri politiikka ja esim Skodalla samat konsernihärpäkkeet maksavat murto-osan Audista. Ja tosiaan, kun uusi auto näyttää ihan samalta ainakin edestä kuin vanha, niin eihän se oikein innosta. No kunhan tässä purnaan aikani kuluksi... ;D
Superb Combi Sportline 2.0 TSI ABT 336 4X4 DSG

Ishvan

Lainaus käyttäjältä: Hawtin - 28.10.15 - klo:14:17
Niinhän se varmaan on. Olen itse aika lailla samaa mieltä vaikka nyt Audilla ajankin. Mielestäni ainakin turvallisuusvarusteita pitäisi kohdella hinnoittelussa toisin, kun nyt niistä saa maksaa itsensä kipeäksi. Volvollahan taitaa olla tässä hieman eri politiikka ja esim Skodalla samat konsernihärpäkkeet maksavat murto-osan Audista. Ja tosiaan, kun uusi auto näyttää ihan samalta ainakin edestä kuin vanha, niin eihän se oikein innosta. No kunhan tässä purnaan aikani kuluksi... ;D

Tietääkseni uuteen nelkkuun pitää ottaa vieläkin lisävarusteena turvavöiden esikiristimet ja voimanrajoittimet lisävarusteena takapenkille, vaikka noiden kuuluisi olla täysin vakiotavaraa nykyaikaisessa uudessa autossa. Tuo on valitettavasti yksi tärkeimmistä turvallisuusvarusteista autossa, jota valitettavan harva autoonsa ymmärtää/haluaa rastia lisävarusteena.
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

batman14

Samaa mieltä turvavarusteista. Pitäisi olla vakiona / halvemmat.

Ulkonäköasiat ovat ihan mielipideasioita. Jos katsoo poistuvaa B8 mallia, niin se on edelleen ihan modernin näköinen ulkoa. Mielestäni modernimpi kuin BMW 3-sarja tai Volvon 60-sarja, vaikka ne ovat paljon uudempia malleja. Sisältä ja infotainmentin osalta se on vähän vanhentunut verrattuna noihin. Pointti on että miksi sitä pitäisi muuttaa radikaalisesti, kun jo edellinen malli näyttää hyvältä?

Anzander

Lainaus käyttäjältä: Passatti - 27.10.15 - klo:13:32
Minulla on jälkiasennettu Weba , joka lämmittää sekä moottorin että sisätilat. Joihinkin uusiin Mersuhin ei saa lämmitintä joka lämmittää nestettä.Auton jotkut sensorit eivät tykkää hyvää. Tämä trendi on lisääntyvään päin uusissa autoissa. Okohan jotain tekemistä päästöjen kanssa?

Eli siis uudessa 205-sarjalaisessa on molemmat lämmittävä weba? Maksoi?
Sori että jankkaan vielä, mutta Takyn viesti kun oli päinvastainen...
Ko. auto kiinnostelee hivenen ja lämmityshomma tottakai on aika olennainen.

Pahoittelut väärästä ketjusta..

Ishvan

Lainaus käyttäjältä: batman14 - 28.10.15 - klo:14:30
Pointti on että miksi sitä pitäisi muuttaa radikaalisesti, kun jo edellinen malli näyttää hyvältä?

Niin kuin kirjoitit, mielipiteitä. Minusta uusi malli saa näyttää uudelta. Itse olen suhteellisen nopeasti tylsistyvää sorttia ja jos auto näyttää vuodesta toiseen samalta mallisukupolvien välillä, se menettää täysin kiinnostettavuuden ( minun kiinnostukseni siis ). Itsellä tosin kolmas V60:nen menossa...ja kyllä voi tylsistyttää :). Sain vain niin käsittämättömän hyvät kaupat omasta mielestäni, että oli pakko laittaa vielä yksi samanlainen. Seuraava on sitten jo eri malli...ja ehkä merkki.
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

välkky

Lainaus käyttäjältä: Ishvan - 28.10.15 - klo:13:28
Eikös nytkin suurinosa näitä kulimalleja liikenteessä ole ? Itse olen monasti mielenkiinnolla laskeskellut itselleni Audia mutta ei järki anna periksi tai perse kestä maksaa esim. lisävarusteista hintoja mitä niistä pyydetään. Siksi mennään allekirjoituksen vehkeillä ja halutuilla varusteilla puoli-ilmaiseksi.

Juuri tämän takia hommasin vähän vanhemman auton Saksasta mistä löytyy tosi hyvin varusteltuja kokoajan. Uusi kiinnosti ostaa mutta sama vika, järki ja perse ei antanu periks. Ajelin aiemmin pitkään uusilla Volvoilla joissa hinnoittelu on kyllä paljon järkevämpää kuin saksalaisissa...
Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21
Skoda Octavia TDI RS -16

Taky

Lainaus käyttäjältä: Anzander - 28.10.15 - klo:14:36
Eli siis uudessa 205-sarjalaisessa on molemmat lämmittävä weba? Maksoi?
Sori että jankkaan vielä, mutta Takyn viesti kun oli päinvastainen...

Tehdasasennus ei lämmitä moottoria.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

Latexi

Pitihän se uusi A4 pistää tilaukseen. Joskus tammikuussa kuuluu enemmän.
Latexi

batman14

Lainaus käyttäjältä: Latexi - 29.10.15 - klo:14:11
Pitihän se uusi A4 pistää tilaukseen. Joskus tammikuussa kuuluu enemmän.

Noniin onneksi olkoon! Millaisilla spekseillä tuli tilattua?

Latexi

185 kW sedan js quattro, navipaketti, paremmat matrixit keulalle ja varashälytin, kun eukko sitäkin vaati. Siinä kai ne tärkeimmät. Täytyy jossain vaiheessa paneutua tuohon tarjoukseen paremmin. Joskus tammikuussa toimitus...
Latexi

niksu

Lainaus käyttäjältä: batman14 - 27.10.15 - klo:08:46
Eikö sitä saa koodattua lämmittämään myös moottoria? Sama asia oli ainakin bensakoneisessa B8 mallissa. Lämmitti vain sisätiloja kun tuli tehtaalta, mutta Audi Center osasi laittaa sen myös lämmittämään moottoria.
B8:n saa VCDS:llä lämmitämään myös moottorin, ei tarvii käydä merkkihuollossa sen takia.

th

#419
Tuli kyllä tuo itselle yllätyksenä ettei comfort paketin lisälämmitin lämmitä moottoria ollenkaan. Poistin kokoonpanosta lohkolämppärin samalla kun lisäsin comfort paketin. Myyjäkään ei maininnut mitään tässä kohtaa moottoorin lämmittämisestä. Pitäisiköhän tuohon ottaa nyt sitten lohkolämppäri rinnalle kovien pakkasten varalle vai odotella josko tuohon tulee jokin modaus saataville? Moottorina 2.0tdi 140kw.

Tilaus oli ehditty jo muutenkin lukita tilaan, jossa sitä ei voida enää muokata. Olisin vaihtanut vielä pyöreän ratin tilalle littanalla alaosalla olevan, sekä vaihtanut kääntyvät peilit tummeneviin. Lohkolämppäri tosin taidetaan joka tapauksessa asentaa vasta perillä.
Audi A4 2.0TDI quattro Business Sport S-line Avant -18
Audi A4 2.0TDI quattro First Edition Business Sport Sedan -16
Audi A3 2.0TDI quattro Business Sport S-line Sportback -14
Audi A3 1.4TFSI S-line Sportback -12

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy