Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Aiheet - jni

#1
Laitetaan nyt kuitenkin pieni esittely nykyisestä kulkineesta.

Kohta kaksi viikkoa on alla ollut kyseinen Volvo. Edellinen Mitsubishi Outlander tuli tasan vuoden vanhaksi omistuksessani, kun sen uutena hankin. Silloin jo katselin XC60:ien perään, mutta säällisen hintaisia (=omalle lompakolle sopivia) ei ollut juuri sillä hetkellä tarjolla. Samaan aikaan ollut edellisen korimallin Outlanderien kamppanja toi mukanaan hyvän tarjouksen semminkin, kun silloisella elämäntilanteella kilometrejä näytti tulevan luokkaa 40 000 km vuoteen. Siksi uusi auto vei voiton valinnassa.

No, tilanteet muuttuivat nopeasti ja pääsin taas kotiin asumaan(??!!), joten Mitsuun tuli vuodessa vain noin 18 000 km. Kummasti alkoi volvokuume taas vaivaamaan ja kun eteeni tulla tupsahti vähän ajettu ja hyvin huollettu yksilö, niin koeajon jälkeen vaihto oli selvä. Katsotaan nyt kuinka kauan tällä mennään... :D

Kyseessä on MY-10 oleva yksilö, jolla oli ajettu 58 000 km. Auto oli ollut leasingkäytössä yhdellä omistajalla, joten huoltohistoria oli aukoton. Autossa oli tuliterät kesärenkaat ja pyyhkimen sulatkin vaihdettu. Pari naarmua käytön jälkiä toki löytyy takaluukun seudulta ja etupuskurista, mutta niitähän aina tulee. Hyvin nuo saa meikattua, vaikka ei niitä nytkään huomaa kuin autoa läheltä katsottuna - vahaus on siitä huono, että kaikki naarmut ja kiveniskemät löytyy.. Autossa on kuljetettu koiria, mutta se ei haittaa, koska takaloosterisssa meikäläiselläkin kulkee yksi beagle.

Auto on Momentum-varustuksella, johon ruksittu sähköinen takaluukku ja kameleonttiharmaa-metalliväri ainakin lisävarusteena. Muita mukana tulleita varusteita ovat nokialaiset nastarernkaat, tavaratilan väliverkko ja kattotelineet.

Volvo-ketjussakin on tullut kommentoitua auton ajo- ja käyttöominaisuuksia. Niistä ei sen enempää, että kuin kyllä nyt kelpaa ajella ja harrastaa.  ;D

Tässä parit kuvat.

Korjasin otsikon 'Volvo'n.  - Quality -
#3
Superb II (08-15) / Superb II facelift
06.09.12 - klo:21:19
Tässä olisi Intian mallia. Olisiko myös logoa vailla FL-malli?





http://www.carsvw.com/2012/08/the-new-skoda-superb-2013-to-make-a-grand-debut-in-india-next-year/


Otsikkoa korjattu.
-pokkus
#4
Skoda / Skoda Superb Outdoor
09.02.12 - klo:19:37
Jokohan se olisi tulollaan? Sopisi meikäläisen käyttöön kuin nenä päähän.

http://www.caradvice.com.au/157948/skoda-superb-scout-winter-spy-shots/

#5
Kahdeksas Skoda luovutettiin 11.5.2011. Tilaus tehtiin 7.2.2011, joten alunperin luvattu noin 3 kk toimitusaika piti. Värinä on Candy White, sisusta musta.

Ensihavaintona voi todeta, että auto on odotusten mukainen. Tuntumaltaan edellisen Superbin kaltainen. Tehoa ja vääntöä on tietysti vähemmän, mutta se ei haittaa itselläni. 2.0 140 PD ja DSG -yhdistelmä tuottii omiin tarpeisiin monessa kohtaan jopa liikaa tehoa - muutti myös ajotyyliä agressiiviseen suuntaan joka on vierasta itselleni. Madallettu urheilualusta on jämäkkä ja maantiellä mukavúudeltaan lähes normaalialustan tasoa. Pikkupyörityksissä kaupungissa terävät päällysteen kuopat ja saumat tulevat kyllä havaittavasti läpi.

Kehitystä on selvästi tapahtunut äänimaailmassa. Rengasmelu on vaimeampi ja etenkin edellisessä ollut "korvia raastava" melu karkealla asfaltilla loistaa poissaolollaan. Kyllähän ääntä kuuluu, mutta nyt ollaan normaalitasolla mielestäni verrattuna kilpailijoihin. Täytyy vielä miettiä, josko laittaisi lisäeristystä tai /ja veisi äänieristyskäsitelyyn ruostesuojaamoon.

Greenlinen välitykset ovat pitkät ja vaihteita on viisi. Se, kuten yleensä aina eri autoilla, laittaa totuttautumaan omanlaiseensa ajorytmiin, mutta reilun 200 km maantieajon jälkeen homma menee aivan luontevasti. Kaupungissa ei ole tarvetta totutteluun, vaikka DSG:stä manuaaliin palaankin. Työn puolesta tuntuma manuaaleihin on säilynyt.

Nykyisellään, kun vuotuiset ajokilometrit lähestyvät 30 000 km, alkaa polttoaineen kulutus muodostua tärkeäksi tekijäksi autonvalinnassa. Ensimmäisen ajoreissun (maantieajoa kesänopeuksin) kulutus oli ajotietokoneen mukaan 4,1 l/100 km. Se on noin 1,2 l pienempi samoissa olosuhteissa kuin edellisessä. Lisäksi pienien päästöjen myötä lankeava pienempi autovero antoi myös budjetin puitteissa mahdollisuuden ruksia hieman lisävarusteita:

- Pysäköintiavustin
- Bluetooth valmius (normaali)
- MDI-liitäntä
- Amundsen navi
- KESSY avaimeton järjestelmä
- Sun Set -tummennukset
- Tavaratilan suojaverkko
- Noblesse listat (vaihtelun vuoksi edelliseen, lisäksi tykkään puusta)
- Moon -kevytmetallivanteet

Ohessa pari pikaisesti napsittua kännykkäkuvaa. Laitetaan lisää myöhemmin kun saan kameran akut ladatua.
#6
Muut merkit / Uaz
09.04.11 - klo:12:52
Näitä näkee usein täällä Kaakkois-Suomessa.



Ihan modernin näköinen, mutta tekniikka vaikuttaisi hieman koetellulta. Ainakin eilen nähdyssä oli selvästi kiinteä etuakseli. Tuossa viralliset sivut:

http://patriot.uaz.ru/eng/

#7
Nykyisissä energiansäästömalleissa on varusteena jarrutusenergian talteenottojärjestelmä. Miten moinen systeemi mahtaa toimia? Mihin energia varastoidaan (auton akku, erillinen akku, kondensaattori) ja mihin varastoitu energia käytetään? Pelkästään akun lataamiseen vai kenties moottorin starttaamiseen (start - stop järjestelmä)?

Tietääkö kukaan tekniikasta? Ja mitkä ovat olleet käyttökokemukset?
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy