Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - jni

#1
Enyaq iV / Vs: Enyaq iV
20.06.21 - klo:13:46
Lainaus käyttäjältä: pulssi - 02.06.21 - klo:09:31
Minkälaiset latauspiuhat auton mukana tuli?

Type 2 -piuha ja tässä mallissa vakiona ollut yleislatauslaite.
#2
Enyaq iV / Vs: Enyaq iV
31.05.21 - klo:20:30
Lainaus käyttäjältä: pulssi - 31.05.21 - klo:16:29
Joko näitä on tullut Suomeen asiakkaille asti?

Kolme viikkoa on jo ollut ajossa.
#3
Enyaq iV / Vs: Enyaq iV
14.02.21 - klo:20:37
Lainaus käyttäjältä: TDInoPWR - 13.02.21 - klo:12:24
No toki maakohtaisesti perus tehdasvarusteet vaihtelee, mutta on sillä maahantuojallakin varmasti jotain sanomista mitä siellä valinnaisvarusteissa tulisi olla.

No kun ei ole. Enyaqin osalta mennään yhtenäisillä varustekombinaatioilla kaikissa maissa.
#4
Superb III (15-) / Vs: Superb iV (PHEV)
12.02.21 - klo:22:43
Lainaus käyttäjältä: Erkka - 12.02.21 - klo:11:27
On se kumma, kun eivät saa Suberbiin päivitettyä We-Connectia toimimaan. Uudessa Tiguan eHybridissä toimii ongelmitta. Ei minkäänlaisia yhteysongelmia vähän yli viikon aikana, kun auto on meillä ollut. Kaikki käskyt ovat menneet iPhone APP:lla ja läppärillä kerralla maaliin.

Sinulla on uusin versio infoteinmentista. Näistä on olemassa useita versioita reilun vuoden aikana ja näissä vanhemmissa on näitä ongelmia, joita tuskin koskaan saadaan korjattua.
#5
Enyaq iV / Vs: Enyaq iV
12.02.21 - klo:22:37
Lainaus käyttäjältä: TDInoPWR - 12.02.21 - klo:20:34
No ei tarvitse kyllä tuolla konfiguraattorilla yrittää autoa rakentaa! Osa varusteista puuttuu kokonaan valikoimasta ja hinta nousee silti korkeammaksi kuin aiemmin konffattu paremmilla varusteilla. Ei jaksa ymmärtää tuollaista spedeilyä maahantuojalta ja minkä helvetin takia muutenkin maahantuojan pitää asettaa rajoituksia mitä varusteita Suomeen tilattavaan autoon voi ruksia.

Haukut väärää puuta. Syy on tehtaassa. Jostain syystä tehdas niputtaa tietyt varusteet yhteen ja tähän kokonaisuuteen on maahantuoja tehtaan kanssa sitoutunut.
#6
Superb III (15-) / Vs: Superb iV (PHEV)
07.01.21 - klo:16:01
Lainaus käyttäjältä: 658136 - 05.01.21 - klo:21:08
Mitkä renkaat sinun autossassi? Meillä contin viimeisimmät kitkat. Kuten neljässä viimeisimmässä muussakin autossa. Tänään hoksasin, että taitaa aika monet automaattiaskit lähteä liikkelle 2. vaihteella. Tämähän lähtee kelaamaan vaihteita 1. vaihteesta.

Samat kumit minullakin.
#7
Superb III (15-) / Vs: Superb iV (PHEV)
04.01.21 - klo:21:44
Lainaus käyttäjältä: 658136 - 04.01.21 - klo:21:37
Liekkö auton massasta kiinni, mutta jotenkin sellanen fiilis, että tässä iV:ssä olisi jotenkin huono "vetopito". Toki ei vuosiin ole ollut etuvetoista autoa, mutta jotenkin sellainen fiilis ettei V70 jäänyt jauhamaan näin pahasti paikalleen.

Samat huomiot itselläkin parin kuukauden käytön jälkeen.
#8
Noin se toimii Kodiaqissakin.
#9
Kodiaq (16-) / Vs: Kattoikkuna
10.08.18 - klo:20:53
Samoin. Hyvin toiminut. Nyt 9 kk ja 12 tkm takana.
#10
Superb III (15-) / Vs: Evä katolla
08.08.18 - klo:22:32
Lainaus käyttäjältä: Vekkula - 26.07.18 - klo:21:38
Tuskin GPS, ainakaan Leonissa ei ole mitään tötteröitä katolla navin kanssa. Luulisi että nuo muutkin vaihtoehdot saisi integroitua takalasin lankoihin.

Niinhän sitä luulisi, mutta ei. Siellä on GPS- ja Webasto anteennit.
#11
Hiukkasloukku
#12
Kodiaq (16-) / Vs: Kodiaq RS tulossa
26.06.18 - klo:08:20
Lainaus käyttäjältä: Juhutti - 25.06.18 - klo:23:09
Onko valistuneita arvauksia hintatasosta? Sais alkaa jo pistämään jenejä sivuun jotta saisi tämän sitten hommattua.

Listahinta välillä 65 000 - 70 000 euroa. Kaupasta ajokunnossa kaksilla renkailla ja pakollisilla lisävarusteilla > 70 000 eur.
#13
^Katopas tarkemmin sieltä varapyöräkotelosta (styroxlaatikosta)
#14
Lainaus käyttäjältä: Nestori - 25.06.18 - klo:19:08
Ymmärretty. Hämää vain se, että vielä hetki (pari viikkoa) sitten maapallo oli valkea, ja nyt punainen. Pitänee tulkita siten, että auton oma SIM-kortti ei enää toimi, ellei kyseessä ole hätäpuhelu kattopaneelin nappulan kautta. Ts. se tehtaan SIM on voimassa vain tietyn ajan luovutuksesta. Näillä mennään.

-T-

No ei.

Kerro nyt tarkemmin mikä soitin autossasi on, niin voi sanoa tarkemmin. Soittimessa on oma SIM hätäpuheluita, korjaamoyhteyttä ja Skoda Connectia varten. Se on postaamasi kuvan perusteella yhteydessä verkkoon, kuten jo aikaisemmin kerroin.

Punainen maapallo kertoo, että muuta nettiyhteyttä ei ole, jolla siis saa mm google earth kartat naviin tai esim kytkeytyä tableteilla nettiin.
#15
Lainaus käyttäjältä: Nestori - 25.06.18 - klo:11:42
Ei ole ollut lainkaan jako päällä, joten siitä ei ole kysymys. Jotenkin täytyy olla joku häiriö Skoda-tilin asetusten, bluetoothin tms kanssa. Vaatii lisää tutkimista.

No ei vaadi.

Tuo punainen symboli merkitsee, ettei laite (Columbus, Amundsen, Bolero) ole yhteydessä internettiin. Riippuen siitä, millainen radio autossasi on sen voi liittää nettiin omalla SIM-kortilla (Columbus), mokkulalla tai WIFI:n (mahd. myös blutoothin) avulla käyttäen esim puhelimen jakoa.

Skoda-tilin yhteys on päällä tuon valokuvasi perusteella.
#16
Karoq (17-) / Vs: Yleistä Karoq
25.06.18 - klo:10:38
Lainaus käyttäjältä: hjk - 25.06.18 - klo:09:40

Vuan sitä en nyt tiijä, vaikuttaako asiaan myös se, että mulla on "sähkötuoli"...

Vaikuttaa. Se vaaditaan tuohon featureehen.
#17
Karoq (17-) / Vs: Yleistä Karoq
24.06.18 - klo:22:11
Lainaus käyttäjältä: jamo75 - 24.06.18 - klo:20:28
kyllä ainakin mulla saa, pidät sitä samaa avaus nappia pohjassa niin tulee hälytysääni ja luukkuu menee kiinni niin avaimesta kuin sisältä. se että onko se alunperin pitänyt avata jotenkin en tiedä, ainakin eilen just suljin sisältä ja olin avannut jalalla heilauttamalla.

Toimii vakiona max kahden metrin etäisyydellä.

Lukekaa niitä ohjekirjoja!
#18
Nettiyhteys ei ole päällä.
#19
Lainaus käyttäjältä: hanuri - 19.06.18 - klo:20:13
Mjo olet varmastikkin oikeassa. Taisi mennä tila ja tapa minulta sekaisin.
.
edit. Eli selvennyksenä itselle ja muillekkin, ajotila vaikuttaa vaihdelaatikkoon ja ajotapa on koko setuppi, joka valitaan sillä mode näppäimellä? Menikö oikein?

Meni
#20
Siis AJOTILA on ECO. Se vaikuttaa muuhunkin kuin vaihteistoon sikäli mikäli niitä ominaisuuksia autosta löytyy (ACC, säädettävä iskunvaimennus, ilmastointi, ohjaus).
#21
Lainaus käyttäjältä: hanuri - 19.06.18 - klo:17:28
Sillä erolla, kuten kirjoitin, että minulla auton sammuttamisen ja uudelleen käynnistämisen jälkeen radion näytöllä vasemmassa yläkulmassa näkyy ajomoodina eco, vaikka se ei sitä todellisuudessa ole! Pitäisi siis olla normal, kuten yllä kirjoitit...

Ei siinä mitään vikaa ole. Ajomoodi on edelleen ECO. Vain vaihde on D:llä. Se johtuu siitä, että auton käynnistäessä pitää olka se vaihteiston asento päällä, jolla virallinen päästömittaus on tehty. Näin ne nykyään toimii kaikissa Skodissa.
#22
Kodiaq (16-) / Vs: Yleistä Kodiaqista
15.06.18 - klo:19:27
Puheohjaus ei toimi, jos kieleksi on valittu Suomi.
#23
Kodiaq (16-) / Vs: Yleistä Kodiaqista
02.05.18 - klo:10:06
Ei nyt ainakaan tule mieleen, miksi ne olisivat erilaiset.
#24
Kodiaq (16-) / Vs: 2.0 TSI vai 2.0 TDI
24.04.18 - klo:07:38
Hyvä että moottori hengittää. Oman kokemuksen mukaan lämpimällä kelillä tasaisella 90 nopeudella tasamaalla (Viro) meni 6,6 l/100 km. Kotimaassa menee maantiellä, jossa korjeuseroja kelistä riipouen 7,4 - 8,0 l. Moottoritiellä 9 l/100 km. Kaupungissa sitten 12 -14 l/100 km.

Elämä on...
#25
Kodiaq (16-) / Vs: 2.0 TSI vai 2.0 TDI
21.04.18 - klo:12:44
Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 21.04.18 - klo:10:42
Kannattaa ottaa huomioon, että jatkossa tsi-koneissa on vakiona dieselin tapaan hiukkassuodatin. Noita ei ole vielä bensakoneissa ollut joten arkikokemukset puuttuvat. Siinä mielessä suorasuihku-bensakoneet lähenevät dieseliä.

Ihmetyttää miksi Kodiaqiin ei saa 220/230/245-heppaista 2,0 tsi:tä. Tuntuu 180 hv tuohon koriin ilman sähkömoottorin avustusta vähäsen "siinä ja siinä". Koeaja itse ja totea riittääkö.

Kyllä tuo 180 hp riittää. Eiköhän tuosta lähde oikeasti se 190 - 200 kaakkia. Omalla ajotuntuma on täysin sama kuin edellisellä 204 hp/500 Nm mersulla.

Tiguaniin tuo 220 hp versio maksaa kuusi tonnia lisää verrattuna 180 hp versioon (puolet verottajan osuus), joten ei maksa vaivaa Kodiaqiin valita tuota moottoriversiota.
#26
Kodiaq (16-) / Vs: Kodiaq lisävalot
09.04.18 - klo:22:32
Lainaus käyttäjältä: Klmfi - 09.04.18 - klo:21:43
Millaisia lisävaloja olette asentaneet / asennuttaneet  Kodiaq:hin. Linkin takaa löytyy aika huomaamaton asennus, mutta onko led-paneeli liian alhaalla   https://www.nettiosa.com/-skoda-kodiaq-led-kaukovalo-paneeli-200w-

Photoshopattu kuva?
#27
Kodiaq (16-) / Vs: Yleistä Kodiaqista
07.04.18 - klo:20:43
Lainaus käyttäjältä: Tonttu66 - 07.04.18 - klo:18:02
Jos ne värit on tilattavissa Suomeen, niin miksi niitä ei ole hinnoiteltu hinnastoon?

Siksi, kun niillä ei ole hintaa, kuten tuossa ylempänä on mainittu.

Nuo erikoustapaukset näköjään vaihtelevat. Joskus oli mainittu minimi viisi samanlaista yhdenaikaista tilausta.

Onhan noita erikoistilausvärejä näkynyt Suomessakin, mm. vaaleanpunaisia Ocuja.
#28
Kodiaq (16-) / Vs: Yleistä Kodiaqista
02.04.18 - klo:17:04
Kaikki nuo värit ovat tilattavissa Suomeenkin, kunhan latoo riittävästiseteleitä tiskiin. Joskus on ollut puhetta muutaman kappaleen minimitilausmäärästä, mutta aikoinaan kysyin myyjältä ja sanoi, että minkä värin tahansa saa kyllä Suomeen.
#29
Lainaus käyttäjältä: Skoda-Seppo - 15.03.18 - klo:13:51
Mulla on voimansiirto individual-moodissa sport-asennossa. Kuitenkin aina kun olen sammuttanut auton ja käynnistän sen seuraavan kerran uudestaan, on voimansiirto palautunut normal-asentoon (mittaristossa näkyy vaihde D1). Jos vaihdan ajomoodin esim. normaaliin ja takaisin individualiin, muuttuu sport-voimansiirto takaisin käyttöön (mittaristoon tulee S1). Sama ongelma on muuten myös sport-ajomoodin kanssa, eli käynnistyksen jälkeen sport-voimansiirto ei ole oletuksena käytössä, vaan vaatii ajomoodin edestakaisen vaihdon.

Osaatteko sanoa, että onko kyseessä vika vai ominaisuus? Huollossa sanottiin, että heidän mielestään kyseessä on ominaisuus ja auton kuuluukin toimia noin. En keksi tähän mitään järkevää syytä, että miksi näin olisi.

Ominaisuushan tuo. Samoin toimii Kodiaqissa.

Ei tarvitse kelata ajomoodeja edestakaisin, jos on DSG-vaihteisto; pieni nykäys vaihdekepistä taaksepäin riittää!
#30
Kodiaq (16-) / Vs: Uusi Kodiaq tilattu
11.03.18 - klo:21:37
Nyt kelien lämmettyä, menee maantiellä 7,5-7,7 l/100 km.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy