Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Aiheet - mikama83

#1
En nyt oikein mistään saa järkevää vastausta niin olisiko täällä auttajia. Kyseessä ei ole vaggilainen vaan tyttökaverille hommattu Hyundai i40 2012 1.6 bensakoneella(ostettu viikko sitten). Autoliikkeessä oli vaihdettu öljyt ennen myyntiä. Tänään katsoin öljyt ja ihmettelin kun öljyntaso on noin 2cm yli Max-tason. Voiko tuo olla niin haitallista että olisi syytä käydä imemässä öljyä vähän pois? Liikkeeseen meinasin pistää palautetta joka tapauksessa.

Auto on noin vuorokauden ollu ajamatta ja tasaisella. Katsoin varulta kolmeen kertaan tuon tason mutta kyllä siellä vaan on sitä öljyä noin paljon.
#2
Tyttökaverille tulossa nyt yön yli koeajoon otsikon auto 1.6 perus bensakoneella (102hv). 2008 vuosimallin ja ajettu vain 51tkm.

Mitä kannattaa huomioida näissä? Tekniikassa ei varmaan ihmeitä ja jakopääkin vasta rempattu. Mutta nopeasti luin että takaluukun lukoissa ollu ongelmia? Onko muuta? ???
#3
Tarpeettomana noin 35tkm alla olleet vakiojouset ja jääneet 2014 vuoden farkku räsästä.

Hinta 120â,¬

0456722397 ja tavoittaa parhaiten tekstiviestillä/yv:llä täältä kautta
#4
Volkswagen / Myyty
24.06.17 - klo:16:52
Comfortline siis ja varusteet oli niin hyvät ettei tarvinnu juuri mitään lisätä.
Ainakin Polon jälkeen tuntuu erittäin hyvältä ajaa ja tosi hiljainen peli  :) Moottori riittää hyvin arkiajossa ja on paljon pirteämpi mitä 1.2tsi oli Polon nokalla. Takalasien tummennuksen meinasin varata lähiaikoina.

#5
Ennen juhannusta olisi tulossa uusi farkkugolffi ja mietin että mitä siihen pintaan pistäisi. Tietenkin ammattilaisella teetetty kestopinnoite olisi paras mutta aikaa ja tilaa on tehdä itsekkin aina noita vahauksia.

Mitään pohjavahausta tuo auto ei varmaan tarvitse? Hyllyssä olisi esim purkki colliniten 476s vahaa. Sitten näyttää olevan ihan pinnotteitakin myynnissä esim Sonaxilla oli joku testivoittaja-aine joka oli suihkutettavaa. Ei mitään kokemusta tommosten kestosta?

Jos yhtään parempia ideoita tulee mieleen niin saa pistää vinkkiä  :)
#6
Tässä kun mietin kesärenkaiden vaihtoa niin tuli mieleen, että viime kesänä vaihdoin tuumaa isommat renkaat Poloon vm2015. Sen jälkeen vähän väliä kiviä apukuskin puolella kilven ja jarrujen välissä ja aina ihan järkyttävä ääni. Monesti myös joutui renkaan ottamaan pois että pääsi sitä kiveä ottamaan kun oli niin kovassa.

Sitä en tiedä miksi menee vain apukuskin puolella ja onko se vaan niin että jotkut renkaat heittää noita herkemmin? Saisiko kilpeä taivutettua tai jotain?

Muuten pistän kyllä tuon setin myyntiin ja ajelen sitten pienemmällä renkaalla kun niillä ei ikinä tommosta tapahtunu  ::)
#7
Pistin pari päivää sitten merkille että pakkasella kun käynnisti moottorin niin noin 1000 kierroksen paikkeilla kuului äänekäs nakutus, joka ei lähteny pois vaikka vähän pumppailin kaasua. Noin minuutin ajan tuota kesti ja asettu sitten kun olin vähän matkaa ajanu. Eilen oli sama juttu mutta nakutus oli ajoittaista eli tuli välillä ja välillä hävisi.

Kesällä myös pitää melkosen metelin mutta vain sen 3 sekuntia. Onkohan tämä edelleen moottorin ominaisuus vai liittyykö kenties nuo pitkät öljynvaihtovälit tähän? Koneella ajettu 47tkm ja ikää 2,5 vuotta.

Huollettu ajallaan ja merkkiliikkeessä että sen puoleen ei tarvii stressata  :)
#8
Mikähän iski toiseen takaoveen kun yhtäkkiä kahva ei meinannu liikkua millään ja kun sai oven auki niin sitten se ei pysyny enää kiinni. Vähän kun lämmitti huistenkuivaajalla kahvaa niin pelitti normaalisti.

Purin ovipaneelin lämpöisessä tallissa ja voitelin sitä mekanismia ja näytti että toimii ihan hyvin niin nyt se on taas jumissa  >:( Sisäpuolen kahva ei vaikuta tuohon eli jostain syystä se toinen vaijeri jumittaa ja ei sitten meinaa palautua.
#9
Aloin tutkimaan mistä ovista kuului narinaa/natinaa ja putsasin sitten tiivisteet ovista ja korin puolelta myös. Kaikki äänet hävisivät tuon jälkeen mutta tulivat parin päivän sisällä jo takaisin.

Osa tiivisteistä on semmoista nukkapintaista ja mitään ainetta en ole niihin pistäny ettei sen takia mene pahemmaksi, mutta onko noihin olemassa jotain hoitavaa ainetta?
#10
Hankala oli tuota otsikkoa kirjoittaa ja pistän tämän sillä kun takuu loppuu tuossa parin viikon päästä.

Eli onko kukaan muu huomannut tämmöstä ääntä joka tyhjäkäynnillä kuuluu? Semmonen epäsäännöllinen kolina/kilinä kuuluu joka loppuu kun kytkimen painaa pohjaan.

Sitä myös mietin että vaikka sieltä jotain vikaa löytyisi takuun jälkeenkin, niin tuskimpa minun maksettavaksi se tulisi kun olen ensimmäinen omistaja ja kilometrejä on 37tkm? Autona on Polo mutta sama konehan se on nyt muissakin malleissa.
#11
Volkswagen / Auto myyty! Voi poistaa
23.06.16 - klo:19:58
Pistetäämpä nyt pieni tarina omastakin autosta vaikka perusauto onkin :) Eli 2014 syyskuussa ostettu ja käyttöönotettu Polo perus comfort-varustelutasolla ja aluksi en muuta tehnyt kuin vaihdoin päivä- ja rekkarivalot ledeihin ja eristin takakontin pohjan.




No pitkään pidin auton sellaisenaan ja mitään vikaa ei ollut ajellessa kun kulut oli pienet ja konekkin alkoi piristyä paljon tuossa 10tkm jälkeen(98 bensalla ajettu alusta asti). Pari kuukautta sitten purin kaikki ovet ja eristin ne ja myös takakaaret. Sitten iski pieni kuume ja jotain piristävää piti keksiä joten alle tuli -25/30mm jouset ja 16"vanteet joilla jo muuttui yllättävän paljon tuo olemus.Eka kuva nyt on huono mutta nappasin sen tänään kun kävin volkkarin tiskiltä hakemassa vielä oikein putkenpään  :D






Etukaaret vielä eristettävä jossain vaiheessa..autohan on kyllä aika hiljainen eristyksien jälkeen kun vuoden 2009 farkku E-Mersu ei ollut ainakaan hiljaisempi omissa vertailuissa. Ilmastoinnin kompura meni paskaksi vuosi sitten ja nokkapyörä vaihdettu tosin näistä ei mulle mitään kuluja.

Tässä nyt jotain mitä mieleen tuli ja parempiakin kuvia on jossain tarvittaessa..vähän on Poloja täällä mutta saa kommentoida jos vaikka jotain vinkkiä tuohon auton ulkonäköön yms  :)
#12
Uskaltaako noita oven verhoiluja nykäistä käsin vai kannattaako hankkia ne omat vw:n työkalut niihin? Ohjeet kyllä on että missä kiinnirysruuvit on yms :)

Kaiuttimet on kai popniiteillä kiinni mutta niihin varmaan saa ruuvit tilalle? Autona 6C Polo mutta varmaankin systeemit on aika samat muissakin konsernin vehkeissä.
#13
Huomasin että nyt myös Jyväskylään tullu Celtic tuning jälleenmyyjä ja siellä olisi 2 eri tason ohjelmaa näihin uudempiin koneisiin.

Onkohan mitään järkeä edes harkita ohjelmointia kun takuuta vielä jäljellä?  ::)

Jos jollain kokemuksia niin kiinnostaisi kyllä kuulla :)
#14
Ulkopinnat / Tuulilasin kalvo?
09.03.16 - klo:14:20
Pyyhkijöiden ulkopuoliselle alueelle jää semmoinen ärsyttävä kalvo joka ei meinaa millään lähteä pois. Onko mitään ideoita kun tuo pikkusen ärsyttää melkein uuden auton lasissa?

Sekin on outoa kun sain astianpesuaineella lasin puhtaaksi, mutta kun lasi kastui seuraavan kerran niin taas näkyy ne rajat heti ja ei lähde normipesussa mitenkään pois :o
#15
Ulkopinnat / Maalipinnan suojakalvot?
12.05.15 - klo:08:01
Omassa autossa sen malliset kynnyskotelot/helmat että niihin osuu helposti kengät ja naarmut pistää heti silmään uudessa autossa. Eli onko kokemuksia suojakalvosta joka olisi kestävä ja mahdollisimman huomaamaton?
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy