Yleistä Karoq

Aloittaja Sokota09, 28.04.17 - klo:20:22

« edellinen - seuraava »

Vinski

Pikaisen haun perusteella niissä maissa, joissa nelivetoinen 1,5 TSI on olemassa/listattuna, mallissa on märkä DSG.

tet

Lainaus käyttäjältä: jtn58 - 25.11.18 - klo:16:13
Jostain muistan lukeneeni, että tulevan neliveto 1,5 TSi:n vaihteistona olisi märkäkytkimillä varustettu Dq 381. Tiedon luotettavuudesta en kuitenkaan menisi valalle.

No yksi asia on ainakin varma, nelikoissa ei ole kuivakytkimistä DSG:tä. Siitä ei ole nelikkoversiota olemassa (ja tuskin tuleekaan, kun ei ole tähänastisen kymmenen vuoden aikana vielä tullut).
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

jtn58

Laitoin asiasta kyselyn Helkama-autolle:

Kysymys Karoq 1,5 Tsi 4x4:sta: teknisissä tiedoissa näkyy, että autossa olisi kahdella kuivalla kytkimellä varustettu DSG vaihteisto. Jostain ennakkatiedoista muistan lukeneeni, että vaihteisto olisi kahdella märälla kytkimellä varustettu (DQ 381). Kumpi tieto on oikea?

ja tässä saamani vastaus

Hei,

Kiitos yhteydenotostasi ja tarkkaavaisuudestasi. Tuo nelivetoinen Karoq 1.5 TSI DSG on märillä kytkimillä (DQ 381) ja etuveto kuivilla (DQ 200). Korjaamme tämän tiedon mahdollisimman pian. Hyvää Uuttavuotta!

Ystävällisin terveisin,

SKODA
Helkama-Auto Oy/2116
Lautamiehentie 3
02770 Espoo


RSOCUstin

Googlailin tossa ja ehkä on tulossa RS versio Karoq:sta. Seatilla kuitenkin Curpea Ateca helppo totetutta. Tulisikohan myös RS Karoq tdi.

Uudessa Skoda Magazinessa oli että Sportlinen saisi TDI 4x4 DSG7 tuossa hinnastossa kyseistä autoa ei vielä ole. Päästöt vielä päättämättä varmaan.

Ranssi

Lainaus käyttäjältä: RSOCUstin - 13.01.19 - klo:20:18
Googlailin tossa ja ehkä on tulossa RS versio Karoq:sta. Seatilla kuitenkin Curpea Ateca helppo totetutta. Tulisikohan myös RS Karoq tdi.

Ocusta ei ole vastaavia tehoversioita kuten Leonista, ja olisikin melkoinen yllätys, mikäli Karoqiin tulisi tarjolle 300 hv pata. 190 hv 2.0 TDI RS on sen sijaan aivan mahdolliselta vaikuttava.

RSOCUstin

Lainaus käyttäjältä: Ranssi - 13.01.19 - klo:20:36
Ocusta ei ole vastaavia tehoversioita kuten Leonista, ja olisikin melkoinen yllätys, mikäli Karoqiin tulisi tarjolle 300 hv pata. 190 hv 2.0 TDI RS on sen sijaan aivan mahdolliselta vaikuttava.

Tiedä sitten kuinka luotettava lähde tämä on.
https://www.motor1.com/news/299280/skoda-karoq-rs-2019-rumor/

https://www.autobild.de/artikel/skoda-karoq-rs-2019-bilder-motor-innenraum-preis-14413757.html

Karoq

https://www.nettiauto.com/skoda/karoq/10248734

Erikoinen Karoq, muutettu pakettiautoksi. Bensa, mikähän tässä on ollut ideana?

"Mekaanikkojen tulotarkastama, Kysy kotiinkuljetuspalvelua, TEHDASTAKUU voimassa 08/2020, ALV-vähennyskelpoinen muutoskatsastettu pakettiautoksi, muutettavissa takaisin henkilöautoksi., Automaattivaihteisto, 1 omistaja, Aluvanteet kesä-ja talvirenkaissa, Nahkaverhoilu, istuinpinnat nahkaa ja keinonahkaa, Columbus-audio- ja navigointijärjestelmä, DVD-soitin, 9,2" värillinen kosketusnäyttö, Automatic Parking Assistant 3.0 - Automaattinen pysäköintiavustin, Optical Parking Assistant - peruutuskamera, ESC-ajonvakautusjärjestelmä, Climatronic - kaksialue automaatti-ilmastointi ja sisäilman kosteustunnistin, Etuistuimilla WOKS-pääntuet (Whiplash Optimized Front Head Restrains), ISOFIX-kiinnitys oikeanpuoleisessa etuistuimessa, Kaksi ISOFIX-turvaistuinten kiinnitystä takaistuimella, Sähköisesti säädettävä kuljettajan istuin muistilla, VarioFlex-istuimet takana, Viisi korkeussäädettävää pääntukea, Adaptive Cruise Assistant - Mukautuva vakionopeuden säädin ja nopeudenrajoitin, Ikkunaturvatyynyt, Lämmitettävät tuulilasin pesimen suuttimet, Sunset-tummennetut takasivu- ja takalasit, Takalasin pesin ja pyyhin, Kuljettajan ja etumatkustajan turvatyyny ja etuturvavöiden esikiristimet, Hill Hold -järjestelmä, Ohjauspyörän korkeus- ja etäisyyssäätö, Lämmitettävä nahkainen monitoimiohjauspyörä, kolmipuolainen (radion ja puhelimen säätimet) + Tiptronic-vaihteenvalitsimet, Driving Mode Selection - Ajoasetuksen valinta, Bluetooth-matkapuhelinvalmius ja langaton WLAN-tukiasema, Infotainment Online, 1 vuosi + Care Connect, 1 vuosi, SmartLink+, Bluetooth (rSAP)-matkapuhelinvalmius SIM-korttipaikalla ja Phone Box -signaalin vahvistin sekä matkapuhelimen langaton latausmahdollisuus ja WLAN-tukiasema, DAB - Digitaalisten radiolähetysten vastaanotto, Canton Sound System, Hätäpuhelu-, ajoturvapuhelu- ja asiakaspalvelupuhelupainikkeet, Personalisation 1.1 - kuljettajakohtaisten asetusten tallennus, Metalli- ja helmiäisväri, Kaksi tablettitelinettä takamatkustajille, Irtokangasmatot, Polttoainetoiminen lisälämmitin kauko-ohjaimella, Family-paketti II"
Nyt: Id.4 4motion
Ex: Nissan Primera 1,6, Opel Vectra 2.2, Skoda Fabia RS 1.9, Seat Leon 1.8T, Karoq 1.5 TSI Exclusive MY18 Moon White
Pellolla: Ford Taunus, Lada,

jamo75

firman autona tod näk, onkohan tehoton moottori tuonut toisiin ajatuksiin

Lainaus käyttäjältä: Karoq - 03.02.19 - klo:20:20
https://www.nettiauto.com/skoda/karoq/10248734

Erikoinen Karoq, muutettu pakettiautoksi. Bensa, mikähän tässä on ollut ideana?

"Mekaanikkojen tulotarkastama, Kysy kotiinkuljetuspalvelua, TEHDASTAKUU voimassa 08/2020, ALV-vähennyskelpoinen muutoskatsastettu pakettiautoksi, muutettavissa takaisin henkilöautoksi., Automaattivaihteisto, 1 omistaja, Aluvanteet kesä-ja talvirenkaissa, Nahkaverhoilu, istuinpinnat nahkaa ja keinonahkaa, Columbus-audio- ja navigointijärjestelmä, DVD-soitin, 9,2" värillinen kosketusnäyttö, Automatic Parking Assistant 3.0 - Automaattinen pysäköintiavustin, Optical Parking Assistant - peruutuskamera, ESC-ajonvakautusjärjestelmä, Climatronic - kaksialue automaatti-ilmastointi ja sisäilman kosteustunnistin, Etuistuimilla WOKS-pääntuet (Whiplash Optimized Front Head Restrains), ISOFIX-kiinnitys oikeanpuoleisessa etuistuimessa, Kaksi ISOFIX-turvaistuinten kiinnitystä takaistuimella, Sähköisesti säädettävä kuljettajan istuin muistilla, VarioFlex-istuimet takana, Viisi korkeussäädettävää pääntukea, Adaptive Cruise Assistant - Mukautuva vakionopeuden säädin ja nopeudenrajoitin, Ikkunaturvatyynyt, Lämmitettävät tuulilasin pesimen suuttimet, Sunset-tummennetut takasivu- ja takalasit, Takalasin pesin ja pyyhin, Kuljettajan ja etumatkustajan turvatyyny ja etuturvavöiden esikiristimet, Hill Hold -järjestelmä, Ohjauspyörän korkeus- ja etäisyyssäätö, Lämmitettävä nahkainen monitoimiohjauspyörä, kolmipuolainen (radion ja puhelimen säätimet) + Tiptronic-vaihteenvalitsimet, Driving Mode Selection - Ajoasetuksen valinta, Bluetooth-matkapuhelinvalmius ja langaton WLAN-tukiasema, Infotainment Online, 1 vuosi + Care Connect, 1 vuosi, SmartLink+, Bluetooth (rSAP)-matkapuhelinvalmius SIM-korttipaikalla ja Phone Box -signaalin vahvistin sekä matkapuhelimen langaton latausmahdollisuus ja WLAN-tukiasema, DAB - Digitaalisten radiolähetysten vastaanotto, Canton Sound System, Hätäpuhelu-, ajoturvapuhelu- ja asiakaspalvelupuhelupainikkeet, Personalisation 1.1 - kuljettajakohtaisten asetusten tallennus, Metalli- ja helmiäisväri, Kaksi tablettitelinettä takamatkustajille, Irtokangasmatot, Polttoainetoiminen lisälämmitin kauko-ohjaimella, Family-paketti II"
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

RSOCUstin

Lainaus käyttäjältä: jamo75 - 03.02.19 - klo:20:49
firman autona tod näk, onkohan tehoton moottori tuonut toisiin ajatuksiin


Joku vartija malli piiri ajoon.

RSOCUstin

Lainaus käyttäjältä: Jönglööraaja - 03.02.19 - klo:22:26
Mikä ihmeen höpinä on laittaa tuollaiseen autoon litran moottori ?
Muutenkin VAG konsernin autot ovat moottorien osalta menneet kertaäyttö autoiksi. Isoja koreja 1.2 ltr koneita. Pitäisi joku äly olla vaikka kuinka päästöistä puhutaankin.  Vielä Gofin kokoisissa autoissa tuollainen 1.2 kone menettelee, mutta ei niitä kannattaisi esim. Tigun keulalle laittaa.


Jossakin sopimuspaperissa lukee että tiettyä co2 ei saa ylittää. Sitten hommataan sen pienipäästösin ja korkein maavara jos on tarvetta.

clacson

#371
Lainaus käyttäjältä: Jönglööraaja - 04.02.19 - klo:10:34
Aika ihmeellistä noiden päästöjen kanssa Audin 2.0 moottorissa samat vrt. 1.0 kone istutettuna Skodaan.
Tuossa NEDC 121 g/km ja myöhemmin WLTP 159 g/km.
"Samalla" koneella varustetussa Audi Q2ssa WLTP 150 g/km.
Vasta suorakoipisten valtakunnassa opin varmaan pitämään suuni pienemmällä, silloin lienee kyllä hiukka myöhäistä.

Tony_L

Tänään tuli haettua vähän käytetty style karoq uuteen kotiin ja takakontin luukusta heräsi heti kysymys.
Mikäköhän on luukun maksimi avaus korkeus ja miten sen saa säädettyä?
Nyt luukku on niin matalalla että 178cm henkilö lyö päänsä siihen vai voiko se olla jo maksimi korkeudella kun nappia pohjassa pitämällä ei enempää aukea.

Ocutj

Lainaus käyttäjältä: Tony_L - 02.03.19 - klo:22:03
Tänään tuli haettua vähän käytetty style karoq uuteen kotiin ja takakontin luukusta heräsi heti kysymys.
Mikäköhän on luukun maksimi avaus korkeus ja miten sen saa säädettyä?
Nyt luukku on niin matalalla että 178cm henkilö lyö päänsä siihen vai voiko se olla jo maksimi korkeudella kun nappia pohjassa pitämällä ei enempää aukea.

Työnnät kädellä niin ylös kuin menee. Sitten pidät avauspainiketta painettuna kunnes kuuluu äänimerkki. Säätö on muistissa.

Tony_L

Kiitoksia paljon. Näinhän sen säädettyä tarpeeksi ylös.

Celt

Hau,

Tilaamani 2.0 TDI 4x4 Karoq olisi loppukuusta luovutuskunnossa, kunhan jostain etsivät siihen vielä talvipallot alle.

Nykyisessä Octaviassa on VCDS:llä kikkailtu mm. automaattinen sammutus siten, ettei se mene koskaan päälle. Lisäksi takakontti on ohjelmoitu toimimaan kaukosäätimestä kiinni ja auki.
Näinköhän nämä täytyy koodata uuteen Karoq:iin uudestaan, vai joko nämä saa jostain vakioasetuksista päälle?

Onko muuta jota uunituoreeseen Karoq:iin kannattaisi VCDS:lllä laittaa?

Ilmeisesti autoliikkeestä näitä on ennen luovutusta ihan turha pyydellä?
2015 Skoda Octavia III RS TDI

hjk

Sähkötakaluukku aukeaa ja sulkeutuu kakella koodailematta.
-----
hjk
-----

Celt

Lainaus käyttäjältä: hjk - 18.03.19 - klo:20:29
Sähkötakaluukku aukeaa ja sulkeutuu kakella koodailematta.
Okei, kiitoksia tästä tiedosta. Täytyypä kahlata muutenkin foorumin uusimmat koodailuhommat ja mitä jengi on laittanut.
Geneerisiähän nämä tarpeet usein ovat :-)
2015 Skoda Octavia III RS TDI

jph88

Lainaus käyttäjältä: hjk - 18.03.19 - klo:20:29
Sähkötakaluukku aukeaa ja sulkeutuu kakella koodailematta.

Meillä ei mee kakesta kiinni ainakaan kertaalleen tai pitkään painamalla, vaatiiko jotain "niksiä"?
Skoda Karoq 1.5 TSI DSG Style -18

Celt

Lainaus käyttäjältä: jph88 - 18.03.19 - klo:21:28
Meillä ei mee kakesta kiinni ainakaan kertaalleen tai pitkään painamalla, vaatiiko jotain "niksiä"?
Olikos tässä joku, että pitää olla (kaikesta huolimatta) kahden metrin säteellä autosta tai jotain...?

Nykyisessä Octaviassa aukeaa sähkötoiminen luukku (ja menee napista myös kiinni) niin kaukaa kun vaan signaali kantaa. Tämä on säädetty VCDS:llä, tosin.
2015 Skoda Octavia III RS TDI

jamo75

joku logiikka siinä on välillä ei sulkeudu siitä etuoven napistakaan
ainakin jos takaluukun avaa jalalla heilauttamalla niin kyllä se avaimesta pitkään pitämällä sulkeutuu.

muistaakseni jos luukun avaa etuovesta ei sitä saanut kiinni etuovesta tai sitten muistelen omiania.

huollon taso muuten näyttää olevan esim. se että kun valitin varioflexin keskipenkin kääntymisestä vastaus oli että ei meillä ole moista esittely autoa ja noin sen pitääkin toimia. kun niskatuen iroittaa kääntyy istuin lisäkulmaan, jos et irroita niin eipä käännykkään joku mahtava insinööri saavutus.

Lainaus käyttäjältä: Celt - 18.03.19 - klo:21:43
Olikos tässä joku, että pitää olla (kaikesta huolimatta) kahden metrin säteellä autosta tai jotain...?

Nykyisessä Octaviassa aukeaa sähkötoiminen luukku (ja menee napista myös kiinni) niin kaukaa kun vaan signaali kantaa. Tämä on säädetty VCDS:llä, tosin.
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

iltanen

En ole kyllä kaukosäätimellä saanut tuota ikinä kiinni. Testattu siis kaukosäätimellä avata. Muista napeista saa esim. niitä ikkunoita auki.
Skoda Kodiaq 1.5 TSI 6-v Ambition (2018)

iltanen

#382
Lainaus käyttäjältä: iltanen - 20.03.19 - klo:16:07
En ole kyllä kaukosäätimellä saanut tuota ikinä kiinni. Testattu siis kaukosäätimellä avata. Muista napeista saa esim. niitä ikkunoita auki.

Pitäisi kuitenkin toimia?
https://youtu.be/deeFt1ByvwI?t=154

Pitää siis olla 2 metrin sisällä autosta. Itselläni ainakin takaluukku joskus aukeilee ja välimatkaa on varmasti yli 10 metriä. Kerran olen töissä nähnyt istuessani ikkunasta takaluukun auenneen, mutta avaimella sitä en kiinni saanut samasta paikasta. Piti käydä siis vieressä painamassa napista kiinni.
Skoda Kodiaq 1.5 TSI 6-v Ambition (2018)

jph88

Lainaus käyttäjältä: iltanen - 20.03.19 - klo:16:45
Pitäisi kuitenkin toimia?
https://youtu.be/deeFt1ByvwI?t=154

Pitää siis olla 2 metrin sisällä autosta. Itselläni ainakin takaluukku joskus aukeilee ja välimatkaa on varmasti yli 10 metriä. Kerran olen töissä nähnyt istuessani ikkunasta takaluukun auenneen, mutta avaimella sitä en kiinni saanut samasta paikasta. Piti käydä siis vieressä painamassa napista kiinni.

Piti oikein testata, kyllä meilläkin menee kiinni myös avaimesta kun on riittävän lähellä itse luukkua. On kyllä erikoinen ominaisuus kun siinä luukun välittömässä läheisyydessä on muutenkin helpompi painaa napista kiinni, ja luukku aukeaa kuitenkin avaimesta niin kaukaa kun vaan kantama riittää..
Skoda Karoq 1.5 TSI DSG Style -18

jussi2406

Karoq 2019, valitessani takalasin tummennukset olivat yhdessä lisävarustepaketissa, mutta tilatessani auton ne olivat vakiovarusteena, lisävarustepaketista poistettu (paketin hinta entinen).
Saadessani autoni, kysyin missä takalasien tummennukset, vastattiin, siinä on ne. Tutkin laseja hallissa sisällä ja ulkona auringossa. Huomasin, autossani olevan "sävylasit" joita muutkin automerkit mainostavat.

Nyt löysin "tummennukset" jotka ei tarvi kelmutusta.
https://www.solarplexius.fi/Savylasit-aurinkosuoja/skoda/karoq/2019

Onko teillä kokemusta moisista?

jtn58

Nelivetoinen 1,5 Tsi oli tilattavissa vain muutaman kuukauden. Nyt se on poistunut mallistosta. 2,0 Tsi on maahantuojalta saamani tiedon mukaan tulossa Sportin lisäksi saataville muihinkin varustetasoihin.

ykavag

Tuossa keväällä ihmettelin juurikin tuota 1,5 TSI 4x4:n poistumista valikoimasta tosiaan muutaman kuukauden jälkeen ! Sen verran pitkään olin tuota kytännyt tulevaksi, että tilasin pois kuleksimasta... Nyt on vajaa tonni ajettu ja pääosin on tuntunut aika passelilta.  Subaru Outback oli alla edelliset reilut 3 v.

Opiskelua riittää vielä härpäkkeiden kanssa...   Ihmettelin "suuresti" vakkaria, jota yritin käyttää Subarun tapaan (viiksestä tosin) eli lähden kiihdyttämään tavoitteena esim. 88 km/h mittarilukema. Painan SET esim. 60 km/h  tienoilla  räppään  saman tien pari +10 napsausta ylöspäin ja pikaisesti -1 pari napsua alas. pitäis olla nyt siinä 88 km/h tavoitelukemassa. Vaan kun tuo -1 km alasnapsu voikin olla sen -1 tai -2 tai vaikka -6  tai jopa + 7.  Siis melkein mitä vain.  Myyjä sanoi, että ei saa olla niin hätäinen, vaan pitää odottaa, että ylöspäinpyyntöjen jälkeen on ko. nopeus saavutettu, niin sitten voi hienosäätää alaspäin !! Vakkari kuulemma sekoo, eikä tiedä mitä haetaan... 
Ei kyllä tarvinnut ainakaan Outbackin kanssa odotella, vaan komenno menivät ikäänkuin näppäinpuskuriin ja pyyntö asettui napsujen mukaan heti kohdilleen .  Luulis tuo olevan ihan ohjelmointikysymys - vai ?
Onko tämä siis "ominaisuus" VAGgineissa nykyään ? En kyllä muista moisen asian kiusanneen A3Q:n kanssa (vm 2013 tjsp).
Karoq 1,5 TSI 4x4 Style DSG 2019

mfroberg

#387
Kyllä tuo Vakkari toimii meillä golffeissakin tuolla tavalla vaikka käyttö onkin rattinapeista. Tuo alaspäin -1 toimittava nappi on myös "Set" nappi eli jos kosket siihen ennen kuin tavoitenopeus on saavutettu laitat vahingossa uuden alhaisemman tavoitenopeuden painamalla juuri "Set" eli aseta. Ainakin uskon näin vaikken ole asiaa tarkemmin tutkinut mutta muutaman kerran on nopeus ollut ihan muuta mitä tarkoitin.
VW Golf Variant 1.5 eTSI DSG Style 2021
VW Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion 2018
Peugeot 307 1.6 Olympia 2006

jamo75

siis painat kaksi kertaa ylöspäin ja pikku nipukasta päästä kaksi kertaa.
se pikkunipukka kohdistuu aina nykyiseen nopeuteen ei mihinkään jonka sen toivot olevan. ajo moodilla on myöskin suuri vaikutus miten nopeasti ja mitä etäisyyttä auto pitää edellä ajavaan. myöskin valoavustin on säädetty varsin mystisesti oletuksena auto suosii lyhkäisiä siten että ihan sokkona pitää talvella ajella kun vastaan tuleva auto ohittaa, valikoista sen sentään saa vähän inhimellisemmäksi.

kummallista kyllä esim. ylinopeus varoitinkaan ei ole oletuksena päällä johtuneeko siitä että liikennemerkkien tunnistus ei ole vakiovaruste ?

henk koht mielipiteenä esim. volvon vakionopeuden säädin on valovuosia edellä kun siinä sentään näkee mihin nopeuteen se asetetaan eikä pidä arvata sen mukaan mikä nyt on ja montako kertaa olet painanut.

Lainaus käyttäjältä: ykavag - 05.07.19 - klo:17:39
Tuossa keväällä ihmettelin juurikin tuota 1,5 TSI 4x4:n poistumista valikoimasta tosiaan muutaman kuukauden jälkeen ! Sen verran pitkään olin tuota kytännyt tulevaksi, että tilasin pois kuleksimasta... Nyt on vajaa tonni ajettu ja pääosin on tuntunut aika passelilta.  Subaru Outback oli alla edelliset reilut 3 v.

Opiskelua riittää vielä härpäkkeiden kanssa...   Ihmettelin "suuresti" vakkaria, jota yritin käyttää Subarun tapaan (viiksestä tosin) eli lähden kiihdyttämään tavoitteena esim. 88 km/h mittarilukema. Painan SET esim. 60 km/h  tienoilla  räppään  saman tien pari +10 napsausta ylöspäin ja pikaisesti -1 pari napsua alas. pitäis olla nyt siinä 88 km/h tavoitelukemassa. Vaan kun tuo -1 km alasnapsu voikin olla sen -1 tai -2 tai vaikka -6  tai jopa + 7.  Siis melkein mitä vain.  Myyjä sanoi, että ei saa olla niin hätäinen, vaan pitää odottaa, että ylöspäinpyyntöjen jälkeen on ko. nopeus saavutettu, niin sitten voi hienosäätää alaspäin !! Vakkari kuulemma sekoo, eikä tiedä mitä haetaan... 
Ei kyllä tarvinnut ainakaan Outbackin kanssa odotella, vaan komenno menivät ikäänkuin näppäinpuskuriin ja pyyntö asettui napsujen mukaan heti kohdilleen .  Luulis tuo olevan ihan ohjelmointikysymys - vai ?
Onko tämä siis "ominaisuus" VAGgineissa nykyään ? En kyllä muista moisen asian kiusanneen A3Q:n kanssa (vm 2013 tjsp).
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

ykavag

Joo - kyllä tuo logiikka on nyt valjennut. Subarussa kun oli omat nipukat tuolle tavoitenopeuden määrittämiselle ja Karoqin nipukkanapissa on tuo SET-tila ensin odottamassa komentoa asettaa tavoitenopeus .  Nopeus on vaikka matkalla jotain tasakymppiä kohti ja pikainen SET asettaa juuri senhetkisen nopeuden eli tottelee komentoa.

Kauppias kertoi muuten, että nopeusmittari näyttää +6 km todelliseen nopeuteen nähden. Tuo piti tarkistaa puhelimen navi:lla, kun sain ensin räpsäyksen jonkun transportterin takaikkunasta...  Ero onkin n. +3 km !
Noh, eipä tuosta ehkä laskua tule, kun ylitys ei kai ollut kovin paljoo.

Liikennemerkkien tunnistus on kyllä erinomainen ominaisuuas. Mökkitiellä 46 vaihtelee ison tien oikaisu-urakan  mukana rajoitukset jatkuvasti 30-50-70 välillä. Tarkkana saa olla, jos meinaa muistaa kulloisenkin rajoituksen. Mitenkähän btw tuo tunnistus selviää alinopeusrajoituksista, kun nuo jossain vaiheessa tulevat käyttöön ??
Karoq 1,5 TSI 4x4 Style DSG 2019

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy