Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - Ktk

#1
Jeps. Yksikään Audin hinnasto ei ole vielä WLTP3.12 mukainen, päivittyvät niihin vasta ensi vuoden puolella. Myyjillä on työkalu käytössä missä laskevat helposti WLTP3.12 veron ja se merkataan sitten tarjoukseen tai tillkariin omana miinusrivinään tai vaikka "etumaksu tilattaessa" kohtaan. Noin siksi

Esim. A4 Avant Business Sport Comfort 2.0TDI 140kw quattro S tronic halpenee tuosta hinnaston hinnasta noin 2ke ensi vuodelle, isoin osa tuosta WLTP3.12 vaikutusta ja pienempi siitä jo aiemmin tiedossa olleesta alesta.
#2
Lainaus käyttäjältä: Tonttu66 - 14.12.18 - klo:18:20
Siis kyllähän 11.12 hinnastoissa on huomioitu 3.12 tehty WLTP-muutos.

Ei ole.
#3
Voimassa olevat A4 hinnastot ovat syyskuun alussa tulleen WLTP verotuksen mukaiset, eivät tämän joulukuussa tulleen WLTP3.12. Eli hinta putoaa noista tonnin pari mallista riippuen. Tarjouksen jos pyytää tai auton tilaa niin siihen lasketaan veron pudotus mukaan.

Bensa quattro pitäisi tulla taas tammikuun aikana.
#4
Duunikaverilla oli kesän ja syksyn tuommoiset misukat alla, ei ne kyllä ainakaan meitä vakuuttaneet. Mulla oli jotkut hankookit, samanlaiset autot ja sama 225/40/18 rengaskoko. Misukoilla pääsi märällä asfaltilla luistoon, Hankookeilla ei. Eikä ajettavuuden suhteen mitään jipii-fiilistä antanut, kuivalla Misukassa huonompi pito ja huojakampi ajettava kuin esim. nuo Hankookit. Varmasti kyllä ihan kelvolliset kesärenkaina. Ois nyt nuo Misukat muuten joutilaana hyllyssä ilman vanteita, pitäisköhän ruuvata alle, ehkä ne on talvella paremmat kuin kesällä. Hitto kun ei ole ylimääräisiä vanteita noille.
#5
Lainaus käyttäjältä: Rauta7 - 17.01.18 - klo:15:30
Ei nyt taida mennä kokonaisuudessaan ihan noin.
Kysyin auton (VW) oston yhteydessä tuon huoltovälin vaikutuksen ja ei saanut kiinteällä, vaan LL-ohjelmalla olevalle.
Ei toimi lisätakuuna. Ja iäkkäämmille autoille tuota samanlaista huolenpitosopimusta ei saa; muita lisäturvia voi tulla rajoitetusti eri autoliikeketjujen, erilaisten myyntikampanjoiden, tms. yhteydessä.

Nykyään saa kiinteällä huoltovälillä, löytyy ihan siitä myyjän laskurista. Ja kyllä se vaan isolta osin lisätakuuna toimii, vaikka sellainen ei virallisesti olekaan. Ihan sama kai se asiakkaalle on miksi sitä sanotaan, asiakas poistaa kiinteällä kk-maksulla teknisen riskin itseltään.
#6
HPS:n voi tehdä myös kiinteälle huoltovälille, näyttäisi olevan 7e/ kk lisää. Ja tuo höpölaskutus ei välttämättä mene kovin herkästi läpi, HPS on maahantuojan palvelu ja jos jälleenmyyjä koittaa sieltä laskuttaa mitä sattuu, tulee varmasti ennen pitkää noottia. Sille polttimonvaihdollekin on ohjeaika ja jos laskutus on jotain muuta, saattaapi pajalle tulla paskaa niskaan.

Ja kyllä se tavallaan lisätakuuna toimii vaikka ei juuri sama olekaan, ehkäpä "vakuutus" on oikeampi nimi. Auton tekninen riski poistuu asiakkaalta niin kauan kuin soppari on voimassa, se vaan maksaa summan x / kk. Vaikkapa kone tai laatikko kajahtaa jo iäkkäämmästä autosta ja GW tai takuu ei kata niin sinne menee kulut soppariin. Tokihan tuon jälkeen ei hirveesti kannata palautuksia ootella.
#7
A4 B9 (14-) / Vs: A4 B9
13.01.18 - klo:23:21
Muistaakseni A4:ssä Eberi. Mutta ei sitä tarvitse arvailla. Mene autollesi, avaa konepelti ja katso. Siellä on lämmittimen tyyppitarra konehuoneessa, muistaakseni konepeltiin liimattuna, jossain näkyvällä paikalla kuitenkin.
#8
Lainaus käyttäjältä: passo_s - 08.01.18 - klo:17:31
Tuota, ihmetyttää kun palstan jäsen kirjoittaa myynti-ilmoituksen ja muut palstalaiset spämmää ketjun täyteen otsikkoon kuulumatonta ”asiaa”.

Niin, ilmoitushan on laitettu palstan yleiseen A4 B9-osioon, tämmöisessä osastossa tupataan monesti keskustella aiheesta. Tälläkin palstalla on myyntiosio erikseen.

Lainaus käyttäjältä: ajs178vag - 08.01.18 - klo:22:10
S-tronicin osalta olen naapurimiehen kokemuksen ja toisaalta sukulaismiehen kokemuksen varassa... jne...

Eli ei mitään tietoa topikin autosta.

Lainaus käyttäjältä: ITbites - 08.01.18 - klo:18:39
Ei tällä palstalla ole moderointia = Esson vessan seinä.

True.

Ihan mielenkiinnosta; löysikö auto uuden kodin vai saatiinko tämä namupala pidettyä omassa pihassa? Hiton hieno laite.
#9
Lainaus käyttäjältä: Popovice - 30.12.17 - klo:13:42
Tähän asiaan väljästi liittyen, kyllä täytyy ihmetellä tätä Suomen teiden "talvikunnossapitoa". Juuri äsken tultiin tänne maalle uudenvuoden viettoon Turun motaria pitkin ja kuinka ollakaan matkalle osui useampikin suolaa hurjia määriä kylvävä auto vaikka ulkona oli upea poutakeli, lämpötila suunnilleen +3 astetta, satanut vettä useamman päivän putkeen ja tienpinnat käytännössä täysin lumettomat ja kesäkelejä vastaavat

Iltapäivällä kun Espoossa katsoi ikkunasta ulos niin tiesi miksi ne suolaa. Ja sit kun siinä 17 maissa ajeli läntiselle uudellemaalle niin totesi että tarpeeseen. Ei sinänsä että itse olisin sitä suolaa kaivannut.
#10
A4 B9 (14-) / Vs: Audi A4 B9 Audi Connect
13.12.17 - klo:21:42
Lainaus käyttäjältä: Tonttu66 - 13.12.17 - klo:14:03
Androidissa navigointi Google Maps, Applessa Apple Maps, joka ei ole yhtä hyvä. Ja eikös AA toimi langattomasti, CarPlay vain johdolla?

Android Autossa toimii myös Waze, sen plussapuolena että näyttää ruudulla nopeuden ja huutele kameratolpista. En tiiä toimiiko Applella.
#11
Lainaus käyttäjältä: M_M - 06.12.17 - klo:15:44
Haluaisin kyllä kuulla miten niin asiallinen asennus tehdään, että jälkiasennuswebasto saadaan ohjaamaan myös lämmityslaitteen lämmönsäädön ja ilman suuntauksen läppiä.  :o

Kyllä nuo mallikohtaiset asennussarjat taitaa sen osata. Tuoltahan noita voi Kahan sivuilta selailla. Ja jos ei osaa niin ihan sama, 10 vuoden aikana olen monta kymmentä eri automaatti-ilmastoinnilla varustettua vag-autoa tästä kotipihasta jälkiasenteisilla webastoilla lämmittänyt ja ajoon lähtenyt ja aina ne on sisältä olleet tarpeeksi lämpimiä ja lasit sulia
#12
Lainaus käyttäjältä: ITbites - 16.11.17 - klo:10:20
Tsekataan faktat ennen kuin tullaan huutelemaan ;)

Eikös tämä koko topikki ole just sitä huutelua ja jargonia, kuukausitolkulla koitettu myydä niin eikö jotain ole pielessä? Mikäs se "nettoarvo" nyt tälle on ja millä se on määritelty?
Karkeasti esimerkkinä tuo on liikkessä vaikkapa 52900e pyyntinen, siitä 2,5ke tinkivara pois, 2,5ke katetavoite ja 500e kuluja (tuleva 2v/30tkm huolto, meikit ja rekkaroinnit). Netto 47400. Näin niin kuin esimerkkinä. Tuosta kaavasta voi sitten ihan oman maun mukaan muutella pyyntiä, tinkivaraa yms. Hyvä myös muistaa että pyyntihinta laskee koko ajan, noin on tämänkin auton kohdalla jo tapahtunut siitä kun tuli myyntiin.

Autohan on toki hieno ja kivoilla varusteilla, mutta "arvon" kyllä määrittää se millä se menee kaupaksi. Toivottavasti menee ja hyvään hintaan.
#13
Mikäs se nettoarvo oikein sitten tälle on? Jos autoa on 3kk koitettu myydä niin joko ilmoitus (näytti kyllä ihan järkevältä, kuvia vaan nihkeästi) on päin seiniä tai hinta pitkä.
#14
A4 B9 (14-) / Vs: Torsen vs Quattro Ultra
31.10.17 - klo:21:17
 A4 /A5 2.0TFSI quattron neliveto muuttui ultraksi kylläkin tehtaan vuosimalliin -18, eli tuotantoviikosta 22/2017 alkaen. Sitä ennen perinteisellä nelikolla.

A4 Allroad 2.0TFSI quattro on ollut ultra koko ajan nykykopassa.
#15
A4 B9 (14-) / Vs: Torsen vs Quattro Ultra
21.10.17 - klo:20:49
Osassa B9:stä on ja osassa B9 Allroadeja ei ole. Q5:t kaikki Suomen tämän hetken tuontiohjelman mukaiset ovat ultria.
#16
Ei.
#17
A3 8V (12–) / Vs: Audi A3 mv 2017
27.09.17 - klo:19:46
Lainaus käyttäjältä: Horch - 27.09.17 - klo:13:45
Olipa Audi smartphone interface pettymys. Kyseinen ominaisuus ei toimi suomessa androidin laitteilla (appia ei saatavilla suomessa). Voihan sitä lähteä kikkailemaan vpn:llä. On kyllä silti omituista, että tätä ominaisuutta markkinoidaan paljon ja käytännössä ei toimi 80% laitteilla.

Kyllä mulla on toiminut yli puoltoista vuotta. Lataat vaan softan täältä: https://www.apkmirror.com/apk/google-inc/android-auto/
#18
A4 B9 (14-) / Vs: A4 B9
23.09.17 - klo:11:30
Rullauksen ollessa aktiivinen, moottori on tyhjäkäynnillä ja siten kuluttaa polttoainetta. Se onko Coastingista kulutuksen suhteen hyötyä, riippuu ihan kuljettajan ajotyylistä. Itse en tuosta pidä vaan hyödynnän mieluummin moottorijarrutusta jolloin polttoaineensyöttö on katkaistu ja auto ei kuluta mitään. Sitten taas joku toinen joka tykkää ja osaa tuota hyödyntää, voi päästä pienemmällä kulutuksella. Omalla kohdalla vaatisi ajotyylin muutoksen.
#19
A4 B9 (14-) / Vs: A4 B9
21.09.17 - klo:22:55
Lainaus käyttäjältä: Rauska - 21.09.17 - klo:22:11
Varsinkin, koska ainakin mulla laatikko toimii esim Comfort ja Efficiecy moodeissa siten, että se avaa kytkimet. Rullauksen jälkeen kytkimet taas kiinni ja siitä aihetuu se lonksahdus. S-moodilla ajaessa ei klonksahtele  8)

Ja tuon Coasting-toiminnon voi ottaa myös pois Car-valikosta.
#20
Eikös tuossa ole ihan H4 poltin? Googleen "H4 johdot" niin vastaus löytyy. Muistaakseni takaa katsoen oikea puoli on pitkien +.
#21
A4 B9 (14-) / Vs: A4 Allroad kokemuksia
07.03.17 - klo:12:56
Vekotin videolla on 8V S3.

Ja olen minä nähnyt Haldexin joka hienosti suti hiekkatiellä vain takarenkailla. Mekaaninen yhteys eturenkaille nääs oli särki.

#22
A4 B9 (14-) / Vs: A4 Allroad kokemuksia
07.03.17 - klo:11:46
Lainaus käyttäjältä: mremonen - 07.03.17 - klo:08:13
Tosin yhdellä demovideolla se ei kyllä toimi noin, vaan eturenkaat pyörähtävät ennen takarenkaita.

Onkos Haldex sitten todella hyvä jos siinä sutasee takarenkaat ensin? Mulla on sellainen video.

Lainaus käyttäjältä: mremonen - 07.03.17 - klo:08:13
Kyse on kuitenkin sähkömekaanisesta virityksestä ja kun sähkö loppuu, niin loppuu nelivetokin.

Eikös se meno nykyautoissa muutenkin lopu kun sähkö loppuu?
#23
A4 B8 (07–) / Vs: Audi A4 B8 chat
19.02.17 - klo:20:28
Autosi on B8 koppaa, ja siitä facelift, jotkut kutsuu B8.5.

Pistokkeisiin tulee sähköä vain kun autossa virrat päällä. Jos oli niin tarkasta sulake.

Tuon lukituksen toiminnan pystyt säätämään radion Car-valikon kautta. Sinne on joku ruksannut nyt päälle tuon että vain kuskin ovi aukeaa ekalla kaken painalluksella.
#24
Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 11.01.17 - klo:21:41
Suomessa on pakollista käyttää talvirenkaita 3kk aikana joulu-helmikuu eli noin 90 päivää. Sinun mukaan alle  yhtenä päivänä nastarengas olisi paras rengas tuosta ajasta? Sun rautalankayhtälö ei oikein toimi ja kaikki ei asu kehä 3 sisäpuolella, jotka ajelee autolla.

Juu on pakollista käyttää joulu-helmikuu, niin? En minä kyllä ole mistään päivistä puhunut yhtään mitään joten ei varmasti rautalankayhtälö toimi, jos ei tiedä mitä päivä ja kilometri tarkoittaa. Kehä 3 sisäpuolelle ei juu asu kaikki, en minäkään, en ole koskaan asunut. Btw, tuosta 90 päivästä alkaa olla puolet kulunut ja eipä ole vielä ollut omassa ajossa yhtään päivää että nasta olisi merkittävästi ollut skandi-kitkaa parempi, eiköhän sellainen päivä toki tule vielä tänä talvena. Varmaan päivä tai pari, esim. lumi/pakkasjakson jälkeen vettä tai pakkasella alijäähtynyttä vettä.

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 11.01.17 - klo:21:41
Ja mä löydän oman kommentin yli viiden vuoden takaa, että KE-Kitka voi olla pääväyliä varovasti ajavalle toimiva rengas etelä-suomessa, mutta todennäköisesti huonon kelin suhteen yllättää paljon pahemmin kuin pohjoismaalainen kitka/nastarengas. Enkä jaksa lainata TM:n kommentteja tähän enään.

Niin? Ihan oikean suuntainen toteamus. Onko tuossa jotain uutta jollekin, ei ainakaan minulle? Tosin jos mulla olisi siinä huonossa kelissä ne eurokitkat niin miksi hitossa ne mut yllättäisi, huutaako ne PÖÖÖ? Kyllä mä tietäisin että ne pitävät huonommin ja yleensä siitä tuulilasista näkee ulos ja lämpömittarista näkee lämpötilan.

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 11.01.17 - klo:21:41
Heitän vielä kehiin, kun moni kitkauskovainen dissaa nuo Suomalaisten autolehtien tekemät talvirengastestit ja tuovat aina YHDEN ruotsalaisen testin verrokiksi, että mikä todennäköisyys on ajaessasi testivoittaja nastarenkaalla talvikelissä, että se yllättää negatiivisesti kuin että se toimii todennäköisesti hyvin tarkoituksessaan? Vaikka et painottaisi itselle mitenkään tuota testiä kotiin päin(Jota kyllä minäkin teen, kun valitsen renkaita).

Aika turha heitto. Totta hitossa nastat pärjäävät suomalaisten autolehtien testissä paremmin kuin kitkat, koska niissä testeissä on iso painoarvo jääpidolla. Tuolla todennäköisyyslaskennalla en minä ainakaan tee oikeastaan mitään, tärkeämpää on mun mielestä se että edelleen se 85% ajosuoritteesta se nasta on huonoin. Eikä mua ole kyllä renkaat yleensä yllättäneet, paremminkin ehkä keli + oma ajotapa + muiden toiminta + renkaat -kombinaatio, silti on henki tallessa.

Ja ei, en ole kitkauskovainen, eurokitkauskovainen tai nastauskovainen (jos mulla olisi 3 erilaista autoa niin niissä olisi eri autoissa nuo 3 eri versiota alla). Enkä kyllä muutenkaan uskovainen, moiset tuppaavat olla kapeakatseisia julistajia. Jos nastan ominaisuudet ovat jolle kulle (esim. sulle) tärkeitä ja välttämättömiä, aja nastalla. Ei se tarkoita että se joka ajaa kitkalla, koska kitkan ominaisuudet ovat hänelle sopivia, olisi jotenkin sinua huonompi ihminen. Niin kuin uskovaiset tuppaavat ajatella.

Itse ainakin valitsen talvirenkaaksi sen joka on kompromissina omiin toiveisiini ja käyttööni paras (talvirenkaat ovat aina Suomessa kompromisseja). Ja ei, se ei ole eurokitka vaikka se 85 % ajosuoritteesta (siis siitä ajamastani km-määrästä) olisi paras.
#25
Lainaus käyttäjältä: pekeke - 11.01.17 - klo:10:33
Toisessa autossa tämmöset käsittääkseni k.eur.kitkat, General grabber, ei minkäänlaista jarrupitoa vähänkin liukkaammalla lumella, myöskään pelkällä takavedolla ei voi ajaa liukkaalla, 4wd menee kohtuudella.
http://www.tirerack.com/tires/tires.jsp?tireMake=General&tireModel=Grabber+UHP

Itse lasken nuo kyllä enemmänkin jenkki-tyylisiksi M+S:ksi, kuvio on aika kaukana jopa euro-kitkoista, noissa ei ole kesärengasta enempää lamellointia. Laillinen talvirengas toki tuokin.
#26
Kyllä mä ymmärrän, sinä et, koska näet ilmeisesti vain mustan ja valkoisen etkä harmaan sävyjä. Ja ei, en mä oikeasti saksankitkoja ylistä vaan kirjoitin vain vittuillakseni koska oli erittäin helposti arvattavissa että tartut tuohon. Tämähän pätee hyvin kaikkiin fundamentalisteihin jotka suu vaahdossa huutavat että vain me päästään taivaaseen.

Vinkki: "turvallisin valinta ylivoimaisesti suurimman km-osuuden kokonais-km-määrästä" Väännetäänpä rautalangasta, tämmöinen raaka esimerkki:
1% jäällä, nasta paras, "oikea" kitka siedettävä, saksankitka paska
14% lumella/loskalla, "oikea" kitka ja nasta yhtä hyviä, saksankitka siedettävä
85% sulalla asfaltilla, vetinen, märkä tai kuiva. Saksankitka paras, "oikea" kitka ja nasta ihan yhtä paskoja/siedettäviä.

Jos nuo % olisivat jotain muuta niin voisin ajaa vaikka telaketjuilla jos tarvetta on.

Valehtelinko siis sanoessani näin:
Lainaus käyttäjältä: Mrk - 10.01.17 - klo:20:19
Esim. jos otetaan minun tämän syksyn/talven (sen ajan kun on talvirenkaat olleet alla) kilometrimääräinen ajosuorite niin saksankitkat olisivat olleet ylivoimaisesti suurimman km-osuuden ominaisuuksiltaan turvallisin valinta.

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 10.01.17 - klo:20:58
Yksi kerta pöpelikköön tai vastaantulevan yhdistelmän keulaan voi ylivoimaisesti riittää siihen, että ei tarvitse enään ikinä ajaa autolla...

Ihan noin niin kuin tilastollisesti: ajat selvinpäin, katsastetulla autolla, sinulla on ajo-oikeus, et tee itsemurhaa liikenteessä ja noudatat edes sinne päin liikennesääntöjä ja auttavaa maalaisjärkeä, niin on tilastollisesti aika helvetin epätodennäköistä kuolla tieliikenteessä, oli alla sitten kitkat tai nastat. Aika hitosti todennäköisemmin sadon korjaa vaikkapa sydän- ja verisuonitaudit, kotioven portaat, syöpä, influenssa tai ties mikä. Ei tartte niidenkään jälkeen enää autoa ajaa. Tosin ilmeisesti sattuu vähemmän kun ajaa rekan keulaan nastarenkailla vetisellä asfaltilla kuin saksankitkoilla lumipyryssä.

Mut hei, jokainen ajelee millä ajelee, hyvä että on vaihtoehtoja ja ei muuta kuin kovaa ajoa.
#27
Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 10.01.17 - klo:20:34
Ja eivät sitten olleetkaan?
o
Mitäs sä sekoilet? Se että en aja saksankitkoilla, ei poissulje sitä etteikö ne silti olisi turvallisin valinta ylivoimaisesti suurimman km-osuuden kokonais-km-määrästä. Ei nuo sinun alleviivaamat kohdat sulje pois toisiansa.
#28
Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 10.01.17 - klo:19:43
BTW: Jännä ettei kukaan ole ylistänyt nyt noita keskieuroopankitkoja maailman parhaiksi renkaiksi...

No ylistetään jos kerran halutaan. Esim. jos otetaan minun tämän syksyn/talven (sen ajan kun on talvirenkaat olleet alla) kilometrimääräinen ajosuorite niin saksankitkat olisivat olleet ylivoimaisesti suurimman km-osuuden ominaisuuksiltaan turvallisin valinta. Ja sama pätee myös aikaisempiin talviin. Miten ihmeessä...

Ja en kyllä silti aja tuommoisilla, mutta silla ei ole tässä yhteydessä mitään väliä.
#29
Lainaus käyttäjältä: menth0s - 10.01.17 - klo:17:42
Huomatkaa myös, että tämä tuote ei täytä EN 590 normin vaatimuksia, mikä on monen autonvalmistajan ainoa laatuvaatimus diesel-polttoaineelle. Syy, miksi MY ei täytä vaatimuksia johtunee vain sen alhaisesta tiheydestä.

Juurikin noin. Pitäisi olla ihan käypästä tuosta huolimatta mutta eri normin mukaista, EN15940 tjsp.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy