Retrofittiä ym. tuunausta

Aloittaja axu, 18.08.19 - klo:16:52

« edellinen - seuraava »

M_M

Jaa niin tosiaan, onhan mulla Kodiaqissakin molemmin puolin tummentuvat peilit. Ei liity siis keulamerkkiin eikä moottorin asennustapaan.  :D
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

Jopez

Onhan tämä näköjään saksan maalla jo tehty linkki. Ei mitään mainintaa löytynyt tuosta, mutta oletettavasti rhd peiliä käytetty kun ETKAsta ei lhd malliin löydy himmentyvää peiliä.

Harmi kun kieltä ei ymmärrä ja kääntäjälläkään ei oikein tahdo selkoa saada.  :o

Yarzan

Osaako kukaan auttaa. Itsellä on käytössä OBDeleven, mutta ei tietoa mitä tarvitsisi säätää. Eli nyt palaa päivävaloina vain nuo puskurin ledit ja haluaisin myös nuo ajovalojen ledit päälle. Eli kuvan mukaisesti.


VW Passat Variant GTE 1.4 TSI (-18)

b1mpo

Päivävalojen kanssa ei parkit tarvi palaa. Sehän se päivävalojen idea on.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

jabajee

Lainaus käyttäjältä: M_M - 05.11.20 - klo:20:30
Vai olisiko vaan ihan suoraan Audille varattu ominaisuus tuo kartturin peilin himmentyminen. Sellainen nimittäin on myös A3 mallissa, jossa moottori on kyllä poikittain.  ;)
No kuten aiemmin mainitsin niin Skodassa ne on ollut vakiona jo toistakymmentä vuotta sitten. Volkkari on ilmeisesti niin karvalakki-malli ettei siihen ole saanut edes rahalla Skodan vakiovarusteita.

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: jabajee - 06.11.20 - klo:22:12
No kuten aiemmin mainitsin niin Skodassa ne on ollut vakiona jo toistakymmentä vuotta sitten. Volkkari on ilmeisesti niin karvalakki-malli ettei siihen ole saanut edes rahalla Skodan vakiovarusteita.

No tuskin nyt ihan vakiovarusteena vaan tullut jossain varustepaketissa mukana.
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

b1mpo

Kolmoskoppaisessa octaviassa noi himmennykset kuului eleganceen ja styleen vakiona. Varmasti scout, rs ja l&k sisälsi myös tuon varusteen. Activeen ja ambienttiin oli sitten lisävaruste, jos sai.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

jabajee

Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 07.11.20 - klo:08:25
No tuskin nyt ihan vakiovarusteena vaan tullut jossain varustepaketissa mukana.
Miten niin tuskin? Elegance varustetason Superbissa ne oli vakiona, kuten aika moni muukin sellainen varuste mitä harvassa volkkarissa oli tai mitä niihin edes välttämättä rahalla sai. Skodia tais aikoinaan olla kolmella eri varustetasolla. Ei niihin mitään paketteja tarvinnut erikseen ostaa. Neljäs L&K taso tuli vähän myöhemmin ja siinä oli käytännössä lähes kaikki varusteet mitä oli saatavilla.

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: jabajee - 07.11.20 - klo:11:39
Miten niin tuskin? Elegance varustetason Superbissa ne oli vakiona, kuten aika moni muukin sellainen varuste mitä harvassa volkkarissa oli tai mitä niihin edes välttämättä rahalla sai. Skodia tais aikoinaan olla kolmella eri varustetasolla. Ei niihin mitään paketteja tarvinnut erikseen ostaa. Neljäs L&K taso tuli vähän myöhemmin ja siinä oli käytännössä lähes kaikki varusteet mitä oli saatavilla.

Jos se on vakiovaruste niin löytyy silloin hinnat alkaen mallista.
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

b1mpo

Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 07.11.20 - klo:12:36
Jos se on vakiovaruste niin löytyy silloin hinnat alkaen mallista.
Vakiona varustetasosta x lähtien. On vakiovaruste siis. Ja taitaa muutenkin olla eniten myyty elegance/style täällä, joten enemmistössä tuo varuste on.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

jabajee

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 07.11.20 - klo:12:58
Vakiona varustetasosta x lähtien. On vakiovaruste siis. Ja taitaa muutenkin olla eniten myyty elegance/style täällä, joten enemmistössä tuo varuste on.
Juuri näin. Ja kyllä se varuste on silloin vakio, jos sitä ei tarvitse erikseen ottaa eikä sitä ole mahdollisuutta jättää poiskaan vaan tulee automaattisesti noissa em. varustetasoissa.
Volkkarissa piti ottaa kaikenmaailman peilipaketteja ja valopaketteja vielä sen varustetason (comfortline, sportline, highline, yms.) päälle, mutta Skodissa ne sisältyi noihin tiettyihin varustetasoihin. Saihan niihinkin toki ostettua lisävarusteitakin, mutta esim tuo Elegance varustetaso sisälsi jo lähes kaikki tarvittavat varusteet. Ne oli hinnoiteltukin niin ettei niitä karvalakkimalleja ostanut kukaan.

Jopez

Lainaus käyttäjältä: Jopez - 05.11.20 - klo:21:16
Onhan tämä näköjään saksan maalla jo tehty linkki. Ei mitään mainintaa löytynyt tuosta, mutta oletettavasti rhd peiliä käytetty kun ETKAsta ei lhd malliin löydy himmentyvää peiliä.

Harmi kun kieltä ei ymmärrä ja kääntäjälläkään ei oikein tahdo selkoa saada.  :o
Tähän ei taida olla kenelläkään sen tarkempaa tietoa, pitänee kyttäillä osat käytettynä ja jossain kohti tehdä moinen projekti.  ;D

Tehdasasenteiseen webastoon taitaa pystyä parittamaan toisenkin kaukosäädön, ois ihan fiksu kun ei tarvitsis erikseen avaimista toisiin tuota webaston kakea heitellä. T91 mallin kaukosäätö tuossa on alunperin tuuletus/lämmitys&off napeilla. Saakohan tuohon paritettua tuon uudemman mallin kaukosäätimen, missä napit on päällekkäin?

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: Jopez - 18.11.20 - klo:20:03
Tehdasasenteiseen webastoon taitaa pystyä parittamaan toisenkin kaukosäädön, ois ihan fiksu kun ei tarvitsis erikseen avaimista toisiin tuota webaston kakea heitellä. T91 mallin kaukosäätö tuossa on alunperin tuuletus/lämmitys&off napeilla. Saakohan tuohon paritettua tuon uudemman mallin kaukosäätimen, missä napit on päällekkäin?

Pystyy joo parittamaan useamman kaukosäätimen. Itse juuri maanantaina paritin omaan autoon toisen säätimen.

Ilmeisesti pitää olla samaa mallia eli uudempi suorakaiteen mallinen tuskin käy.

Kaikki pisaran malliset ei myöskään käy ristiin vaikka olisivat päällepäin saman näköisiä eli kannattaa nykyisestä säätimestä katsoa patterin alta varaosanumero ja hankkia samanlainen. Itsellä koodi oli 7N0963511 ja sellainen löytyi helposti ebay.de:stä.
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

VG

Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 18.11.20 - klo:22:10
Pystyy joo parittamaan useamman kaukosäätimen. Itse juuri maanantaina paritin omaan autoon toisen säätimen.

Menikö paritus sulakekikkailulla vai ohjelmoimalla?

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: VG - 19.11.20 - klo:10:12
Menikö paritus sulakekikkailulla vai ohjelmoimalla?

VCDS:llä paritin. Yritin ensin sulakekikalla, konehuoneen sulake nro 37 on ohjekirjassa nimellä "seisontalämmitys" mutta sen irroituksella homma ei onnistunut eli sulake oli varmaan väärä. VCDS oli helpompi ratkaisu itselle kuin oikean sulakkeen löytäminen.
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

M_M

Joo, pitää napata irti se sulake jonka takana on kaukosäätimen vastaanotin. Ei hajuakaan mikä se passatissa on, mutta eri sulake joka tapauksessa kuin varsinaisen lämmittimen sulake.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

Janecky

Onkos kukaan tutkinut mittariston kilometrien lisäystä simuloimalla ajoa? Jos vinkkejä löytyisi millä CAN ID:llä nopeustieto tulee mittaristolle.
Varmaan löytyy viestien seasta hakemalla, mutta niitä on jonkin verran ja googlesta ei löytynyt apuja.

Tarkoitus on ajaa pöydällä 300 km/h mittaristolla muutoma päivä, niin saa kilometrit kohdalleen.

Mittaristo on pöydällä hengissä ja tottelee CAN viestejä.

Lainaus käyttäjältä: axu - 10.09.19 - klo:19:58
Uusi mittaristo pitää koodata online yhteydellä tehtaan tietokantaan joten itse sitä ei pysty tekemään. Samalla avaimet sopeutetaan uuteen mittaristoon jossa siis on myös ajonesto.
Minulla käytetty mittaristo eBaysta ( 300â,¬ ) Jos käytetyn hommaa niin kannattaa etsiä mahdollisimman oikeilla ajokilometreillä koska sitä ei pysty muuttamaan. Ei ylös eikä alaspäin.

dwntime

Lainaus käyttäjältä: Janecky - 10.12.20 - klo:13:58
Onkos kukaan tutkinut mittariston kilometrien lisäystä simuloimalla ajoa? Jos vinkkejä löytyisi millä CAN ID:llä nopeustieto tulee mittaristolle.
Varmaan löytyy viestien seasta hakemalla, mutta niitä on jonkin verran ja googlesta ei löytynyt apuja.

Tarkoitus on ajaa pöydällä 300 km/h mittaristolla muutoma päivä, niin saa kilometrit kohdalleen.

Mittaristo on pöydällä hengissä ja tottelee CAN viestejä.

Tuohon löytyy valmiita ratkaisuja joten on mahdollista tehdä. Nuo valmiit ratkaisut vaan ovat aivan poskettoman hintaisia. 250â,¬ softa + kytkentäohjeet kaapelille on minusta aika kova. Venäläisillä on pakettiratkaisu joka on vielä kalliimpi.
https://youtu.be/QG28-qC92O8

jaripetteri

Tuolla joku jo aiemmin kyseli Kessyn asennuksesta mutta mitens GTE:hen, jossa tuo start/stop nappula jo löytyy mutta ovista puuttuu easy access. Onkohan noissa sama ohjainpurkki niin että kahvojen ja johtojen lisäämisellä selviäisi?

Myös kaistavahti/valoautomatiikan vaatiman kameran lisäys voisi olla jossain kohtaa edessä olevan tuulilasin vaihdon yhteydessä ajankohtaista tehdä.
OBD.fi - eXplore Your Car ---  GTE Variant & e-Golf 100kW
Ex.  TwinDoor TDi, vRS TFSi Combi, TFSi Q SB

ptrs57

Lainaus käyttäjältä: jaripetteri - 08.01.21 - klo:19:07
Tuolla joku jo aiemmin kyseli Kessyn asennuksesta mutta mitens GTE:hen, jossa tuo start/stop nappula jo löytyy mutta ovista puuttuu easy access. Onkohan noissa sama ohjainpurkki niin että kahvojen ja johtojen lisäämisellä selviäisi?

Myös kaistavahti/valoautomatiikan vaatiman kameran lisäys voisi olla jossain kohtaa edessä olevan tuulilasin vaihdon yhteydessä ajankohtaista tehdä.
En tiedä tuosta ohjainpurkista, mutta kun omaani Easy Access haaveilin, taisin löytää netin syövereistä projektikuvat tälläisestä tapauksesta. Saattoi olla myös tämä muistin temppuilua - on tuo sen verran suuri haave joka päivä, kun ehti 5,5v aikana tottua autoon, jossa tuo loistava varuste oli...
VW Passat B8 2.0TDI 110kW Variant Comfortline + R-line -17
ex: Golf VII 1.4 103kW Variant Comfortline -14
exex: Golf VI 1.6 16V BCB HB -03
VCDS V2 vikakoodin lukua / koodausta. Seinäjoki+lähialueet

skuzeri

Lainaus käyttäjältä: Yarzan - 06.11.20 - klo:19:50
Osaako kukaan auttaa. Itsellä on käytössä OBDeleven, mutta ei tietoa mitä tarvitsisi säätää. Eli nyt palaa päivävaloina vain nuo puskurin ledit ja haluaisin myös nuo ajovalojen ledit päälle. Eli kuvan mukaisesti.



Tähän ei kukaan vielä vastannutkaan ni yritetään uudelleen.

Onko kuinka helppo koodata nuo valot kun itsekkin haluaisin myös tuollain miten ne on kuvassa.

b1mpo

Päivävalojen kanssa ei ole tarkoitus parkkien palaa. Toisaalta nuo alhaalla olevat päivävalot näkyy penkkojen takaa huonosti. Kyllä sieltä saa koodattua ne päälle varmasti. Oman auton parkki"ripset" koodasin kokeeksi päälle. Olihan ne kivan näköiset, mutta "ongelmaksi" tuli se, etten tiennyt koska ajovalot on päällä, kun ne parkit sytyttää valokatkaisijaan ajovalon merkkivalon. Eli valokatkaisijan mukaan valot oli aina päällä. Typerää ettei mittaristossa ole merkkivaloa kuin sumuvaloille, pitkille valoille ja vilkuille.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

skuzeri

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 04.03.21 - klo:10:47
Päivävalojen kanssa ei ole tarkoitus parkkien palaa. Toisaalta nuo alhaalla olevat päivävalot näkyy penkkojen takaa huonosti. Kyllä sieltä saa koodattua ne päälle varmasti. Oman auton parkki"ripset" koodasin kokeeksi päälle. Olihan ne kivan näköiset, mutta "ongelmaksi" tuli se, etten tiennyt koska ajovalot on päällä, kun ne parkit sytyttää valokatkaisijaan ajovalon merkkivalon. Eli valokatkaisijan mukaan valot oli aina päällä. Typerää ettei mittaristossa ole merkkivaloa kuin sumuvaloille, pitkille valoille ja vilkuille.

Tiedän että ei ole tarkoitus palaa, mutta itse haluaisin että palavat kun näyttää omaan silmään paremmalta.

Ajattelin jos joku osaisi kertoa mistä kohtaa VCDS löytyvät kyseiset asetukset. Itsellä ei ole VCDS mutta pystyisi mahdollisesti neuvomaan semmoisen käyttäjää joka ei välttämättä tiedä mistä tuo säädetään.

duke7

Lainaus käyttäjältä: skuzeri - 04.03.21 - klo:09:00
Tähän ei kukaan vielä vastannutkaan ni yritetään uudelleen.

Onko kuinka helppo koodata nuo valot kun itsekkin haluaisin myös tuollain miten ne on kuvassa.
Aja parkit päällä niin saat tuon lookin. Toki päiväajovalot silloin himmeämmät ja on laitonta.

skuzeri

Täytyypi sitten itse tutkia asiaa kun täältä ei ainakaan mitään apua saa  :)

karhunik

Sieltä ne pitäis BCM moduulin adaptaatiokanavilta löytyä, täytyy vaan löytää oikeat valolähdöt noille parkeille, ja määrittää niille uusiksi funktioiksi nuo drl valot olemassaolevan parkkifunktion lisäksi. Valitettavasti tämän tarkemmin hankala neuvoa, pitäis päästä ottamaan kanavalistaus exceliin, ja sieltä sitten etsiä oikeat kanavat ja muokata niille sit koodaukset.

Täältä löytyy MQB VCDS muokkauksia ketjusta, ja erinäisistä Superb & Octavia III lisävalojen heräteketjuista mm. käyttäjän ConD kaivelemaa hyvää dataa miten noita valoja ohjataan ja miten niille voi määrittää erilaisia toimintoja.

VCDS koodaukset ja vikakoodit Tre alueella

skuzeri

Lainaus käyttäjältä: karhunik - 04.03.21 - klo:15:57
Sieltä ne pitäis BCM moduulin adaptaatiokanavilta löytyä, täytyy vaan löytää oikeat valolähdöt noille parkeille, ja määrittää niille uusiksi funktioiksi nuo drl valot olemassaolevan parkkifunktion lisäksi. Valitettavasti tämän tarkemmin hankala neuvoa, pitäis päästä ottamaan kanavalistaus exceliin, ja sieltä sitten etsiä oikeat kanavat ja muokata niille sit koodaukset.

Täältä löytyy MQB VCDS muokkauksia ketjusta, ja erinäisistä Superb & Octavia III lisävalojen heräteketjuista mm. käyttäjän ConD kaivelemaa hyvää dataa miten noita valoja ohjataan ja miten niille voi määrittää erilaisia toimintoja.

Ei löydetty eilen huollossa korjaajan kanssa VCDS noita valoja, joku 15min etsittiin.

Olisiko Varsinais-suomessa joku kuka osaisi auttaa koodailuissa?

ershki

Moro! Uusi kirjoittaja ilmoittautuu foorumille! VAG-konsernin autoilla on tullut jo tovi ajeltua ja aina silloin tällöin on tullut foorumia luettua. Auto päivittyi hiljattain 2017 vuosimallin Passat GTE:hen ja nyt kiinnostus heräsi päivittää discovery pro:n (laitteen nro 3G0035043D) näyttö. Eli kyseessä on vanha 8" mattapintainen kapasitiivinen näyttö, jonka haluaisin päivittää uudempaan kirkaaseen näyttöön (8" tai 9,2"). Ketjun alussa tästä olikin hieman keskustelua. Netistä en nopealla selailulla löytänyt tietoa siitä, että onnistuuko riittääkö discovery pron osalta pelkkä näytön vaihto vai tarvitseeko myös tuo keskusyksikkö uusia. Discovery median osalta ilmeisemmin näytön päivitys (6,5"->8") onnistuu ihan plug n play -peritaatteella. Pelkkiä uudempia näyttöjän löytyy ebaysta kohtuu hintaan. Jos keskusyksikkö tarvitsee myös uusia, niin tuolloin budjetti taitaa karata vähän turhan paljon ja tällöin kyseeseen tulisi esimerkiksi VIN-numerolle koodattu valmis retrofit-paketti VAG-Navisystemsiltä.

YALMAR

Minun käsityksen mukaan, tuohon 8" näyttöön vaihtaminen pitäisi olla ihan PnP, tarvii vaan toisen kehyksen. Mitä tulee tuohon 9,2" näyttöön, se vaatisi sitten myös sen yksikön vaihtamisen sieltä hanskalokerosta.

pekii

Lainaus käyttäjältä: ershki - 08.03.21 - klo:14:00
Moro! Uusi kirjoittaja ilmoittautuu foorumille! VAG-konsernin autoilla on tullut jo tovi ajeltua ja aina silloin tällöin on tullut foorumia luettua. Auto päivittyi hiljattain 2017 vuosimallin Passat GTE:hen ja nyt kiinnostus heräsi päivittää discovery pro:n (laitteen nro 3G0035043D) näyttö. Eli kyseessä on vanha 8" mattapintainen kapasitiivinen näyttö, jonka haluaisin päivittää uudempaan kirkaaseen näyttöön (8" tai 9,2"). Ketjun alussa tästä olikin hieman keskustelua. Netistä en nopealla selailulla löytänyt tietoa siitä, että onnistuuko riittääkö discovery pron osalta pelkkä näytön vaihto vai tarvitseeko myös tuo keskusyksikkö uusia. Discovery median osalta ilmeisemmin näytön päivitys (6,5"->8") onnistuu ihan plug n play -peritaatteella. Pelkkiä uudempia näyttöjän löytyy ebaysta kohtuu hintaan. Jos keskusyksikkö tarvitsee myös uusia, niin tuolloin budjetti taitaa karata vähän turhan paljon ja tällöin kyseeseen tulisi esimerkiksi VIN-numerolle koodattu valmis retrofit-paketti VAG-Navisystemsiltä.

Tämä kiinnostaisi kyllä itseäkin  ::)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy