Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - Kotkis

#1
A6 C7 (11-) / Vs: Audi A6 C7 kokemukset
29.09.23 - klo:16:11
Lainaus käyttäjältä: GGG - 27.09.23 - klo:15:11
- Onko tässä mallissa torsenin neliveto vai sitä uutta jonninjoutavaa "neliveto" ultraa?
Kyllä tämä on käsittääkseni vielä "aito" quattro.
#2
Lainaus käyttäjältä: TNieminen - 02.09.23 - klo:22:12
Itsellä kun aamulähdöt tapahtuu taivasalta, niin  talvivarustelu (lähinnä webasto, tuulilasin lämmitys) olisi aika ehdoton. Webaston Kännykkäohjaus ilmeisesti näissä vaatii jotain lisäpalikoita asennettavaksi? Mutta ilmeisesti perinteinen on/off kaukosäätö näissä kumminkin on? Näissä loppupään malleissa ilmeisesti on myös jo tosi pieni bensasäiliö?
Omien kokemusteni (kaksi eri vm. 2019 Style-varusteltua Octaviaa) mukaan vastaus kaikkiin kysymyksiisi on kyllä. Jonkin verran on myös huonompivarustetasoisia (oliko se Ambition tms) markkinoilla, mutta valtaosa on tuota Styleä ja jollain talvipaketilla vielä. Silloin on se webasto/eberspächer kaukkarilla ja lämmitettävä tuulilasi. Ja lämmitettävä ratti.
#3
Lainaus käyttäjältä: miguels - 16.08.22 - klo:23:34
Mites muut G-Tecillä ajavat, herjaako auto käyntilämpötilaa? Tätä herjaa nyt selvitelty takuun piikkiin vuosi. Huolto, tehdas, sekä maahantuoja aivan kujalla mistä voisi johtua.
Eli käynnistyksen jälkeen tulee ilmoitus 'Käyntilämpötilaa ei saavutettu'.
Ihan sama onko kesä vai talvi, onko autolla ajettu vai ei.
Sama ilmoitus tulee joka kerta minullekin. Eikö se pidä paikkansa sinänsä, vaikka täysin turha ilmoitus onkin? Olen ainakin käsittänyt, että olisi ominaisuus, ei vika.
#4
Lainaus käyttäjältä: jt - 04.06.22 - klo:11:22
Mistä väitteesi on peräisin, siitä että pienmoottoribensiiniä ei suositeltaisi käytettäväksi jatkuvasti?
Validi kysymys, johon en valitettavasti osaa vastata. Jostain olen sen lukenut, mutta en nyt löydä kyllä lähdettä.
Eli otan sanojani takaisin tässä kohtaa, kunnes löydän lähteen. Voihan se olla, ettei luotettavaa lähdettä olekaan eli olen siinä tapauksessa väärässä. Neste tosiaan ainakin suosittaa jatkuvaankin käyttöön perämoottoreihin.
#5
Lainaus käyttäjältä: pela - 27.09.21 - klo:12:00
Sensijaan BioDiesel kannattaa kierrättää vauhdilla tai mielummin kokonaan välttää.
Mitähän BioDieseliä tarkoitat? Ei Suomessa käsittääkseni myydä perinteistä biodieseliä ollenkaan, ainoastaan Nesteen "My"-tuotemerkillä uusiutuvista raaka-aineista tehtyä dieseliä. https://www.neste.fi/artikkeli/biodiesel-ja-uusiutuva-diesel-mita-eroa

Alkuperäiseen kysymykseen ja siihen liittyvään spekulointiin 4T-pienkonebensiinin käytöstä: mielestäni pienkonebensiinejä ei suositella käytettäväksi edes perämoottoreissa jatkuvasti, joten en käyttäisi autossa. 98E5:tä aion itse tankata kaasuautooni ja olen käyttänyt jo vuosia pienessä perämoottorissani. Perämoottorin kyllä ajan syksyisin pienkonebensalla talvisäilytykseen.
#6
Octavia III (13-19) / Vs: Skoda Connect
04.04.22 - klo:03:22
Lainaus käyttäjältä: Ocuvaavi - 03.04.22 - klo:22:01
Hmm... Olisikohan joku bitti suoritettu jossain kun omankin auton rekisteröiminen Connectiin meni läpi - ja wifi-hotspottina se sama luuri, jonka kautta eiemminkin yritin...
Varmaankin juuri noin. Näissä kait ollut paljonkin ongelmia nimenomaan palvelinpäässä, mitä olen näitä lueskellut.
#7
Octavia III (13-19) / Vs: Skoda Connect
03.04.22 - klo:02:50
Lainaus käyttäjältä: Ocuvaavi - 02.04.22 - klo:16:12
Erillisen hotspotiin? Minkä? Mihin liitetty?
Laitoin siis erillisen WLAN-reitittimen 4G-yhteyksineen autoon, joka ottaa virtansa auton USB-pistokkeesta. Mutta kuten sanoin, en usko tällä olleen merkitystä - ihan vastaavalla tavalla kännykän jakama WLAN-yhteys toimii. Ja sitä olin käyttänyt tähän asti. Ongelmana kännykän verkon jakamisessa (iPhonessa ainakin) on se, että hotspot täytyy puhelimessa joka kerta laittaa uudestaan päälle. Tuo erillinen reititin käynnistyy itsekseen joka kerta, kun saa hetken virtaa USB-pistokkeesta.
#8
Octavia III (13-19) / Vs: Skoda Connect
02.04.22 - klo:15:52
Lainaus käyttäjältä: Kotkis - 03.03.22 - klo:21:55
Onks jollain kokemusta, miten tämä toimii käytetyn auton kanssa?
Leasasin justiin Octavia G-tecin, vm 2019. Latasin MySkoda-appin, tein tilin, syötin auton valmistenumeron. Appi tunnistaa auton ja sanoo, että siinä on "Skoda Connect" ja "Digital Connectivity Service". Sitten täytyy mennä lyömään autoon appin antama koodi, että osaa yhdistää siihen. No, autoon jakoon wlan omasta kännykästä ja "Online-konfigurointiavustin" töihin. "Online-palvelujen tietoja tarkastetaan... Tämä voi kestää muutaman minuutin. Paina painiketta "OK" tarkastuksen jatkamiseksi taustalla" on ainoa, mitä tulee ja tapahtuu tuon jälkeen.
Mistä kiikastaa? Auton infosysteemin olen palauttanut tehdasasetuksiin.
Tänään sain kuin ihmeen kaupalla tämän asian etenemään tuon edellisessä viestissä lainaamani kynnyksen yli. En tiedä oliko sattumaa, että asensin juuri erillisen wlan-hotspotin autoon - todennäköisesti oli.
No nyt on auto rekisteröity ja näkyy MySkoda-appissakin. Eipä tästä kyllä taida juuri mitään hyötyä tässä tapauksessa olevan  ;D Ei pysty mitään webastoja etänä vissiin käynnistelemään tai palveluja ostamaan. No kenties voi jotain navigointikohteita auton naviin appista heittämään - täytyy kokeilla jossain vaiheessa.
#9
Juu järjestelmän idea on minulle kyllä tuttu. Kemiallisesti samaa ainettahan se on. Sähkövertaus on aika hyvä - tosin sillä erolla, että ostamalla esim. pelkkää tuulisähköä, pitäisi täysin tuulettomana päivänä olla talous periaatteessa sähköttömänä. Kaasua pystytään varastoimaan. (No pystytään sähköäkin tietysti, mutta ei taideta sähköverkkotasolla juuri Suomessa varastoida?)
Pääasia biokaasun ostossa on, ettei rahaa mene polttoaineen hinnasta itärajan taakse.
#10
Vuoden 2019 G-Tec ollut nyt alla muutaman päivän. Ja vallan hyvältä tuntuu! Ei toki ihan Audin veroinen (joita oli edelliset kolme autoa), mutta toisaalta joiltakin osin jopa tykkään enemmän Skodan toteutuksesta. Esimerkiksi adaptiivisen vakkarin toiminta on erittäin kätevä ja helppokäyttöinen. Eikä ajotuntumassakaan ole mitään valitettavaa, en tosin ole ihan peräperää ajanut ja vertaillut näitä autoja.
Jopa jännittävästä ekasta kaasutankkauksesta selvitty ilman räjähdyksiä. ;D Onneksi näinä aikoina on saatavilla kotimaista biokaasua.
Eiköhän tällä kesäautolla vallan mainiosti pärjää loppusyksyyn asti.  :)
#11
Octavia III (13-19) / Vs: Skoda Connect
03.03.22 - klo:21:55
Onks jollain kokemusta, miten tämä toimii käytetyn auton kanssa?
Leasasin justiin Octavia G-tecin, vm 2019. Latasin MySkoda-appin, tein tilin, syötin auton valmistenumeron. Appi tunnistaa auton ja sanoo, että siinä on "Skoda Connect" ja "Digital Connectivity Service". Sitten täytyy mennä lyömään autoon appin antama koodi, että osaa yhdistää siihen. No, autoon jakoon wlan omasta kännykästä ja "Online-konfigurointiavustin" töihin. "Online-palvelujen tietoja tarkastetaan... Tämä voi kestää muutaman minuutin. Paina painiketta "OK" tarkastuksen jatkamiseksi taustalla" on ainoa, mitä tulee ja tapahtuu tuon jälkeen.
Mistä kiikastaa? Auton infosysteemin olen palauttanut tehdasasetuksiin.
#12
A4 B9 (14-) / Vs: A4 B9
27.01.21 - klo:03:09
Lainaus käyttäjältä: ptme - 13.01.21 - klo:20:03
A4 Allroad TDI 120 kW -17 ... Koko matkan keskikulutus 6.57 l/100 km (nopeus lähes aina rikesakkorajalla)
Mukava lukea kerrankin samaa kokoluokkaa olevia kulutuslukemia kuin itsellä (yleensä ihmiset kai katsoo auton tietokoneesta, jotka järjestään valehtelee alakanttiin): Sama auto ja sama kone, vm -18 ja keskikulutus itsellä on ollut 6,42 l/100km. Käytössä tosin itsellä vain vajaan vuoden ja 11500 km vasta.
#13
Lainaus käyttäjältä: HiTecci - 04.05.20 - klo:09:17
Ja lain vaatimuksen 5% bio-komponentista seassa Neste yhä jatkossakin hoitaa NeXTBTL:llä, eli tuolla HVO-tuotteellaan. Eli mikään ei senkään osalta muutu nyt mihinkään 8)
Joo, ehkei tosiaan muutukaan, mutta sen 5% ei tarvitse käsittääkseni tosiasiassa olla siinä Futurassa edes mukana. Kunhan laskennallisesti koko Suomen dieselinsä myynnistä 20% on biokomponenttia: https://www.hs.fi/talous/art-2000006379007.html
Korjatkaa toki, jos olen väärässä.
#14
Lainaus käyttäjältä: ppe - 26.04.20 - klo:22:36...eli kaukana ST1/Shell/ABC dieseleiden lukemista, jotka tosin sisältävät FAMEa.
Ei kai tämä pidä paikkaansa? Niitä ei saisi siis ollenkaan tankata VAG-dieseleihin?
Lisäys: pitää se näköjään paikkaansa. ST1:sen litkussa Famea 3-5%. Eikö tämä siis ole deal-breaker VAG-dieseleille? Muistelen ainakin Audissani olevan jonkun kieltotarran polttoaineen täyttöaukon suojaläpässä.

Mutta mielenkiintoinen uutinen sinänsä. Jatkossa kenties asia menee entistä enemmän niin, että Futura on pelkkää raakaöljypohjaista litkua ja lain vaatiman biokomponentin tankkaavat (ja maksavat korkeampana hintana) MyDieselin ostajat. Ja ylijäämä NEXBTL myydään jenkkilään.
#15
Lainaus käyttäjältä: APKB8 - 01.04.20 - klo:12:05
Ei nyt liity polttoaine käyttöiseen lämmittimeen mutta jos auton myyntiilmoituksesaa lukee että sähkötoiminen lisälämmitin niin tietääkö kukaan mitä tämä tarkoittaa? Onko siis kuin webasto joka toimii kun on pistokkeessa kiinni vai että lämmittää kun auto on käynnissä? Myyjä ei osannut vielä sanoa kuinka tuo toimii.
Eiköhän tuo yleensä tarkoita sitä lämmitysvastusta, joka lämmittää auton käydessä, ennenkuin itse moottori on tarpeeksi lämmin tuottaakseen riittävästi lämpöä kabiiniin.
#16
Lainaus käyttäjältä: mi16 - 24.03.20 - klo:21:36
Näin ilman avustinta peruutusvaihde kytkee sen pois päältä, samoin start and stopin
Tämä taitaa olla se ratkaisu tuohon auto holdin mystiseen pois päältä menemiseen: jos viimeinen liike pysäköitäessä on peruuttaminen, ei auto hold ole päällä eikä siten myöskään autoa sammuttaessa mene käsijarru automaattisesti päälle. Kaipa tälle joku syy on?
Ja näemmä myöskään parkkitutkien päällä ollessa ei mene auto hold päälle. Noniin, nämä asiat alkaa pikkuhiljaa selvitä.
Tämän ketjun nimi on kyllä oiva - kummallisuuksilta moni asia kyllä tuntuu, eikä tosiaan ihan loogisilta kaikki. Mutta varmasti näiden kanssa oppii elämään kyllä, en sitä epäile.  :)
#17
Lainaus käyttäjältä: tpu - 25.03.20 - klo:10:12
Siirtyykö siis Drive Select johonkin muuhun asentoon (mihin?), jos auton on sammuttanut Efficiency-asennossa?
No tämä tässä on hassua: vaihteistomoodi (ja varmaankin moottorinohjaus?) siirtyy, muuten pysyy efficiencyssä. Siis se mittariston E muuttuu D:ksi, mutta muuten siellä alhaalla mittaristossa lukee edelleen efficiency.

Yllä mddlfngz selitti asian näin:

Lainaus käyttäjältä: mddlfngz - 24.03.20 - klo:09:48
Auto käynnistyy aina siinä tilassa missä se on tyyppihyväksytty. Tästä syystä moottori- ja vaihteisto palaavat aina normaalitilaan sammutuksen jälkeen, vaikka valikon mukaan auto olisi Efficiency-tilassa.
#18
Lainaus käyttäjältä: Kotkis - 24.03.20 - klo:10:01
Lisäys: siinäkin mielessä huono, että mun mielestä valittaessa sieltä drive mode:sta efficiency, vaihtaa se aina sen ilmastoinninkin 'A/C eco'ksi. Vaikka olisi A/C pois päältä. Eli senkin joutuu sitten vaihtamaan takaisin. Ei ole tehty helpoksi eco-ajelu tällä autolla  ::)
Joo, tässä on kyllä järjetön logiikka: jos olet laittanut ilmastoinnin pois päältä (A/C off), niin vaihtaessasi mistä tahansa drive modesta mihin tahansa toiseen, pysyy ilmastointi pois päältä - PAITSI vaihtaessasi efficiency-moodiin. Tällöin menee ilmastointi päälle A/C eco -tilaan. Ja sitten siitä jos vaihdat edelleen mihin tahansa muuhun drive modeen, jää ilmastointi päälle, mennen tehokkaampaan A/C on -tilaan.  :o
Kyllä tuota voisi jo bugiksi kutsua.

Ja tosiaan, vahvistan sen, että vaihteisto on aina startatessa normaalissa D-moodissa, vaikka olisi pysäyttänyt E-moodiin. Huononnus tämäkin, vaikka ilmeisesti tarkoituksellinen.

Auto Hold pysyi tänään päällä, jatketaan sen toiminnan tarkkailua...
#19
Lainaus käyttäjältä: Kotkis - 24.03.20 - klo:10:01Mutta tuo ensimmäinen vielä vähän ihmetyttää: ainakin välillä se auto hold ei varmasti ole käynnistettäessä päällä. Ja ainakaan tarkoituksella en ole sitä pois päältä ottanut. Onkohan siinä pysäköintirutiineissa joku, joka saa sen menemään pois päältä?
Hetkinen, saattaako pysäköintiavustimen käyttö vaikuttaa siihen, että auto hold lähtee pois päältä? Olen nimittäin muutaman kerran leikkinyt sen kanssa, kun olen pysäköinyt.
#20
Lainaus käyttäjältä: Enskatus - 24.03.20 - klo:14:26
Kuka sillä ekotilalla edes haluaa ajella!  ;D Joitakin kertoja oon kokeillu, kun diisseli on ollu vähissä tms. Meneehän se selvästi pienemmällä joo, mutta kaasua saa survoa aika huolella verrattuna auto-tilaan!
Heh, onhan se hieman erilainen joo vasteeltaan, mutta oikealla mentaliteetilla ihan ok ajotila esim. kaupungissa. Ja varsinkin jos sillä on oikeasti jotain merkitystä polttoainetaloudelle. Aikaisemmissa Audeissani jäänyt kyllä mielestäni aika marginaalisiksi erot. Siksi tekisikin mieli kokeilla tässä.
#21
Ok, kiitos nopeista vastauksista!

Noita drive modeja muuten kun manuaalissa vertailee, vilisee siellä ominaisuuksia, kuten: "dynaaminen ohjaus", "iskunvaimennuksen säätö" ja "urheilullinen tasauspyörästö". Ilmeisesti nuo kaikki ovat lisävarusteita, eikö? Ohjekirjan perusteella ainakin kaksi ensimmäistä ymmärrykseni mukaan on, mutta tuosta "urheilullisesta tasauspyörästöstä" en pääsekään ihan heti selville, ts. asia on esitetty ohjekirjassa niin epämääräisesti, etten ole varma?
#22
Lainaus käyttäjältä: Kotkis - 23.03.20 - klo:23:48
- Auto Hold ei pysy päällä. Kun sammuttaa auton ja lähtee seuraavan kerran liikkeelle, ei Auto Hold ole päällä, vaan se täytyy laittaa nappulasta uudestaan.
- Käsijarru ei mene automaattisesti päälle. A6:ssa meni auto sammutettaessa, Auto Holdin ollessa käytössä, käsijarru automaattisesti päälle.
Uudelleenkokeilun jälkeen ilmeisesti tuo jälkimmäinen toimiikin kuten A6:ssa eli auto holdin ollessa päällä, kun sammuttaa auton, menee käsijarru päälle. Ja lisäbonuksena myös vaihteisto 'P'-asentoon, tässä kun ei tarvitse sitä vaihdekeppiä siirtää fyysisesti eri asentoon. No hyvä näin!
Mutta tuo ensimmäinen vielä vähän ihmetyttää: ainakin välillä se auto hold ei varmasti ole käynnistettäessä päällä. Ja ainakaan tarkoituksella en ole sitä pois päältä ottanut. Onkohan siinä pysäköintirutiineissa joku, joka saa sen menemään pois päältä?

Lainaus käyttäjältä: mddlfngz - 24.03.20 - klo:09:48
Auto käynnistyy aina siinä tilassa missä se on tyyppihyväksytty. Tästä syystä moottori- ja vaihteisto palaavat aina normaalitilaan sammutuksen jälkeen, vaikka valikon mukaan auto olisi Efficiency-tilassa.
Huono homma, jos todella noin on.  :( En muista kahden edellisen Audini toimineen noin... saatan kyllä olla väärässäkin.
Lisäys: siinäkin mielessä huono, että mun mielestä valittaessa sieltä drive mode:sta efficiency, vaihtaa se aina sen ilmastoinninkin 'A/C eco'ksi. Vaikka olisi A/C pois päältä. Eli senkin joutuu sitten vaihtamaan takaisin. Ei ole tehty helpoksi eco-ajelu tällä autolla  ::)
#23
Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 24.03.20 - klo:06:56
Oletko lukenut käyttöohjekirjaa?
Kiitos kysymästä, kyllä olen.
#24
Hommasin A4 allroadin, 120kW TDI, s tronic, vm. -18. Muutama erikoi/laisuus verrattuna edelliseen v. -16 A6:een:

- Auto Hold ei pysy päällä. Kun sammuttaa auton ja lähtee seuraavan kerran liikkeelle, ei Auto Hold ole päällä, vaan se täytyy laittaa nappulasta uudestaan.
- Käsijarru ei mene automaattisesti päälle. A6:ssa meni auto sammutettaessa, Auto Holdin ollessa käytössä, käsijarru automaattisesti päälle.
- Efficiency-tilassa vaihdesymboli ei uudelleenkäynnistyksen jälkeen ole enää 'E', vaan normaali 'D'. Siis jos lopetan ajon efficiency-tilassa ja lähden seuraavan kerran liikkeelle, näyttää mittaristo 'D'-tilaa. Sen alla lukee kyllä "efficiency". Onko vaihteisto silloin efficiency-tilassa vai ei?

Ovatko nämä ominaisuuksia?
#25
Mulla A6 Avant Business Sport 2,0 TDI quattro S tronic 140 kW. Tankkauksista mitattu kulutus 7,1 litraa satasella, kilometrejä reilu 8600 km. Jokaisella tankkauksella on todellinen kulutus ollut 0,3-0,5 litraa enemmän kuin ajotietokoneen. Ja minun tapauksessa tällä erolla ei ole mitään tekoa lisälämmittimen kanssa. Kokemukseni mukaan ajotietokoneet valehtelee aina hieman alaspäin.
#26
Lainaus käyttäjältä: nokivasara - 22.03.19 - klo:10:34
Toimii kuitenkin normaalin pörssiyhtiön tavoin. Suurinkaan omistaja ei voi alkaa myytäviä tuotteita hinnoitelemaan, vaan sen tekee markkinat.. ihan vaan jotta firma ylipätään voi olla olemassa vielä vuodenkin päästä.
Verotus on keino, jolla vaikapa myDiesel hintaan voidaan vaikuttaa.
Nimenomaan näin. Ihan jo perusperiaate tulee osakeyhtiölain 5§:stä: "Yhtiön toiminnan tarkoituksena on tuottaa voittoa osakkeenomistajille, jollei yhtiöjärjestyksessä määrätä toisin." (Nesteen yhtiöjärjestyksessä ei määrätä.)
Ei sillä ole tässä vaiheessa väliä, kuinka monta % valtio omistaa, jos kyseessä on osakeyhtiö.
Verotuksella valtio voi tosiaan asiaan vaikuttaa. Ja käsittääkseni on jo vaikuttanutkin.
#27
Lainaus käyttäjältä: Iro - 17.03.19 - klo:22:38
Oletko käynyt Nesteen yhtiökokouksissa? Kyllä se valtio vielä vähän omistaa.
En ole käynyt, mutta tiedän toki valtion olevan suuri omistaja. Ei se muuta po. asiaa.
#28
Lainaus käyttäjältä: MikaVeee - 16.03.19 - klo:23:33
Edelleen silti ajan ja yritän tätä ajatusta että DieselMY:n pitäisi olla saman hintaista taikka halvempaa kun fossiilinen diesel. Tähän valtiolla olisi täydet mahdollisuudet, koska valtio on Nesteen suurin omistaja..vaikka Sipilä ja muut haluavatkin hillittömästi myydä, anteeksi, yksityistää Nesteen, joka on valtion, eli siis Sinun omaisuuttasi.
No ei se Neste tosiaan ole valtion omistama, vaan ihan pörssiyhtiö. Mm. minulla on sen osakkeita. Eli osakeyhtiölait ym. pätee.
Verotuksella sen sijaan valtio hintaan voi vaikuttaa ja käsittääkseni vaikuttaakin.
Toinen asia sitten, mitä olen miettinyt: jos My:n hinta olisi halvempi kuin perinteisen, mahtaisiko tarjonta riittää? Silloinhan kaikki tankkaisivat ainoastaan sitä.
#29
A6 C7 (11-) / Vs: Audi A6 C7 kokemukset
07.03.19 - klo:12:01
Olen lukenut tämän viestiketjun läpi ja haulla yrittänyt hakea muualtakin tietoa, mutten ole oikein päässyt selvyyteen: Saanko myAudi-sovellukseen jotenkin tehdasasenteisen polttoainelisälämmittimen etäohjauksen?
Minulla on siis liisattuna vm. 2016 Audi A6, jossa MMI Navigointi Plus -järjestelmä ja tuo tehdasasenteinen Eber(?). MyAudista olen laittanut PIN-koodin autoon ja nuo Napsterit ja Internetradiot toimii (vissiin), mutta oikeasti hyödylliselle toiminnolle - eli sille lämppärin kauko-ohjaukselle - ei löydy mitään kohtaa sovelluksesta. SIM-kortti on tietysti autossa sisässä, silloin kun olen tätä kokeillut.
Onko tässä nyt kyse siitä, että pitää mennä marmoritiskille "määrittelemään itseni oman ajoneuvoni omistajaksi" ja sitten tonne maagisesti ilmestyy ne lämppärisäädöt? Ja onko tällainen omistajuuden määritteleminen edes mahdollista, kun leasing-auto kyseessä eli en ole omistaja?
#30
Lainaus käyttäjältä: TAG - 28.12.17 - klo:10:39
Mulla on nyt alkutalven kokemukset pk-seudulla Michelin CrossClimate Plus renkaista, 235/55/17, autona Tiguan 4motion, DSG-7.

Jos et tunne rengasta, niin ne ovat maailman ensimmäiset jokaisen vuodenajan renkaat, jotka ovat lähteneet kesärenkaasta liikkeelle. Ne on hyväksytty virallisesti myös talvikäyttöön sopiviksi eli täyttää lain pykälät myös Suomessa.
Kuulostaa mielenkiintoiselta renkaalta. Kertomasi perusteella sain käsityksen, että kyseessä "kitkarengas" tai ns. "keski-euroopan kitkarengas" - mutta Michelin itse markkinoi rengasta ihan kesärenkaana: http://www.michelin.fi/henkiloauton-renkaat/michelin-crossclimate
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy