A3 8V viat/murheet

Aloittaja Nilkki, 09.08.13 - klo:11:57

« edellinen - seuraava »

exlex

Lainaus käyttäjältä: VW_Johan - 17.11.14 - klo:13:55
Onko täällä muilla ollut käynnistysongelmia 1.4 TFSI koneen kanssa? Mulla oli taas (kolmas kerta) ongelmia saada auto käyntiin eilen, sai sahata startilla kaaaauan ennen kuin auto lähti käyntiin. Toisen käynnistysyrityksen aikana syttyi varoitusvalo alhaisesta öljynpaineesta (moottori ei ollut käynnissä silloin vielä). Kolmannella yrityksellä auto lähti käyntiin, ensin kahdella pytyllä, sitten kolmella ja noin 10 sekunnin jälkeen neljäskin pytty tuli mukaan.

Vien auton ensi viikolla tohtorille, samalla tarkistetaan etujousituksen äänenlähdettä.

Juu ei muuta kuin huoltoon.

Nudde

LainaaVien auton ensi viikolla tohtorille, samalla tarkistetaan etujousituksen äänenlähdettä.

Kyllä sinua nyt koetellaan.

HoXXma

Lainaus käyttäjältä: VW_Johan - 17.11.14 - klo:13:55
Onko täällä muilla ollut käynnistysongelmia 1.4 TFSI koneen kanssa? Mulla oli taas (kolmas kerta) ongelmia saada auto käyntiin eilen, sai sahata startilla kaaaauan ennen kuin auto lähti käyntiin. Toisen käynnistysyrityksen aikana syttyi varoitusvalo alhaisesta öljynpaineesta (moottori ei ollut käynnissä silloin vielä). Kolmannella yrityksellä auto lähti käyntiin, ensin kahdella pytyllä, sitten kolmella ja noin 10 sekunnin jälkeen neljäskin pytty tuli mukaan.

Vien auton ensi viikolla tohtorille, samalla tarkistetaan etujousituksen äänenlähdettä.
Samalla koneella auto, eikä minkäänlaista käynnistysongelmaa. Eli avaimesta kun kääntää niin välittömästi on käynnistynyt joka kerta tähän mennessä (1½ vuotta 24 000km). Hävettää kyllä sanoa, ettei ole vielä mitään muutakaan ilmaantunut. Toivotaan ettei viat ala sitten kun takuuaika loppuu  >:(

VW_Johan

joo, ok. Mulla on kilometrejä ehtinyt tulla muutama enemmän, tällä hetkellä 51tkm mittarissa.

FroDoZu

Jaahas, ilmastointi lopetti kokonaan puhaltamisen. Huomenna puhelua pajalle. Näytti vikakoodin mukaan olevan jotakin häikkää puhallinyksikössä.
Tulossa Skoda Kodiaq 1.4TSI DSG Ambition
Skoda Octavia Combi RS TDI -16
EX:Skoda Octavia Combi RS TSI -15

VW_Johan

mulla teki saman viime talvena, ilmastoinnin ohjausboxi vaihdettiin. Oli pikkasen kylmää ajaa kotiin -20C pakkasessa 30km ilman sisäflektiä....

FroDoZu

Lainaus käyttäjältä: VW_Johan - 19.11.14 - klo:22:03
mulla teki saman viime talvena, ilmastoinnin ohjausboxi vaihdettiin. Oli pikkasen kylmää ajaa kotiin -20C pakkasessa 30km ilman sisäflektiä....

Bingo, sama vika  8)
Tulossa Skoda Kodiaq 1.4TSI DSG Ambition
Skoda Octavia Combi RS TDI -16
EX:Skoda Octavia Combi RS TSI -15

rami

Kyllä tää Audin laatu alkaa näyttämään ihan sieltä paikasta mistä  kannata edes puhua. Nuo monien kehumat spottiset kojelaudansuuttmet ovat varsinkin kojelaudan päissä alkaneet elämään omaa julaansa. Kulmänä kun lätee niin ei tarvitse laittaa raitskaa soimaan. No mitäpä hyötyä tuosta straiskata juurikaan on kuin GALA toimintokin on ihan peestä. Käytin muuten pirssiä kyseisen ongeman kanssa pajalla.   
Huoltomies kävi koejolla ja mainitsi siinä huoltomestari edessä" kyyllä se toimii sitä vaan pitää osata tarkkaan kuunnella. Puheojelmassa sen eroittaa mutta ei musiikkia kuunellessa"
Eikö tämä nyt oo huoltoliikkeessäkin yhtä pelleöilyä?

rami

Säälittää imisiä jotka jutuvat ostaan A3b Audin käytettynä. Takuuaiaka kun loppuu niin tonneja alkaa palamaan.

autofanaatikko

Mitä onko tuo Rami seonnut???

Yleensä ei koskaa hauku Audia, eikä ainakaan omaansa.


Olen pitänyt miestä myös aiemmin sellaisena, että hän ei koskaan kirjoita virheellistä tekstiä. Nyt tulee kirjoitusta kuin lukihäiriöisen tekemänä. Rami vetänyt pullon kossua :)???

Ohikulkija

Tuli näyttöön herja, että avaimen paristo pitäisi vaihtaa. (11 kuukautta vanha auto)
Häviäävätkö avainkohtaiset asetukset pariston vaihdon yhteydessä?
Jos häviää, niin pysyykö tiedot jos pariston vaihtaa merkkiliikkeessä?
Niin, kysymyksessä on mukavuusavain.
Kun autossa on 2 vuoden takuu, niin eikös takuun pitäisi korvata uusi paristo??
Aika nopeasti kuluu paristo näissä mukavuusavaimissa, jos tämä on normaali kuluminen.

Nudde

Miksi minun auto herjaa kahvitauosta liian aikaisin? Joskus olen asiasta kuullut mitta en muista. Eilen esim. 56 min jälkeen, sinäänsä kahvinjuojana olisi kyllä kupponen tehnyt mieli, mutta kello oli melkein 1 yöllä, niin ei silloin viitsinyt enää  juoda.  Eikös se mene vaan 2 tunnin rajan mukaan?

VW_Johan

Omien kokemuksien mukaan tuo taukomuistitin ei toimi oikein kun ulkona on nollakeli. Omassa autossani tuli tuo ohjausvika & kahvikupponen samaan aikaan, nyt kun ohjaus vaihdettiin niin ohjaus parani, mutta tuo taukomuistitin elää edelleen omaa elämää.

Nudde

LainaaOmien kokemuksien mukaan tuo taukomuistitin ei toimi oikein kun ulkona on nollakeli. Omassa autossani tuli tuo ohjausvika & kahvikupponen samaan aikaan, nyt kun ohjaus vaihdettiin niin ohjaus parani, mutta tuo taukomuistitin elää edelleen omaa elämää.

Ok, muistelen että jotain tällä oli tekemistä muiden vikojan kanssa, mutta nyt tämä on tullut ihan itsekseen...... täytyy sitten vaan juoda kahvia ;)

exlex

Voisko tuon trolli ramin jo bannata täältä sivuilta kohta. Alkaa olemaan kuukausi kuukaudelta paksumpaa ja paksumpaa trollia nämä sen kirjoitukset.  ;D

rami

Lainaus käyttäjältä: exlex - 03.12.14 - klo:20:57
Voisko tuon trolli ramin jo bannata täältä sivuilta kohta. Alkaa olemaan kuukausi kuukaudelta paksumpaa ja paksumpaa trollia nämä sen kirjoitukset.  ;D
Miksi se on sinun mielestä TROLLI jos tuo tosiasiat esille?
Enkö minä saa omasta autosta sanoa suoraan ne viat ja ongelmat mitkä siinä ovat?
Outoa ajattelua jos haluaa salata ongelmat autostaan.
Niinpäs. Suurin osa ihmisistä rakastaa sitä autoansa yli kaiken eikä voi nähdä edes siinä olevia ongelmia,vrt sokea rakkaus.
Jos jotain hyvää pitää sanoa tuosta A3 1.6 TDI Stronicista: Erittäin pieni kulutus,Stronic pelaa kuin unelma (vielä), Ajettavuus ja ohjaus on kohdallaan hammastankorempan jälkeen (toistaiseksi) :D
Kumminkin perusasiat ovat suunilleen kohdallaan.
Luvattoman monta pikkuvikaa ja yksi isompi VIKA tää ohjaustanko.

JtR75

Lainaus käyttäjältä: VW_Johan - 20.03.14 - klo:17:17
Minun autossani lämpötilavaikutus ohjaukseen on selvä. Tänään esimerkiksi työmatka töihin aamulla -9C, ja ohjaus oli hyvä. Paluu iltapäivällä samaa tietä & nopeutta ajaen nolla-asteisessa kelissä niin ohjaus jumittaa ikävästi. Ensimmäisillä kilometreillä ohjaus on vielä ok, 20+ ajetun maantiekilometrin jälkeen vika tulee selkeästi esille. Pienet ohjausliikkeet vaikeita, miltei mahdottomia, ellei pidä ratista kiinni lujaa kaksin käsin. Pienen ohjausliikkeen vaatima voima/vääntö on suhteettoman iso, tämän johdosta pienestä suuntamuutoksesta tuleekin liian iso. Tämän kun korjaa toiseen suuntaan niin ilmiö on sama, jonka johdosta ajamisesta tulee sellaista sahaamista sivusuunnassa. Silloin kuin vika on päällä niin tuo "kahvipaussi-muistutin" tulee päälle noin 30 min ajon jälkeen.

Renkailla ei ole vaikutusta ilmiöön, sama vika tullut esille kesärenkailla, nastarenkailla sekä kitkarenkailla.

Nyt ilmeni itsellekkin tuo prkl ~0C keli ja oli kyllä varsin työlästä ajella, kun saa olla korjaamassa suuntaan jos toiseenkin koko ajan. (06/2013,DSG7,1.4tsi)

Eli kun menen seuraavan kerran, niin listalla nämä ainakin vanhojen korjattujen lisäksi.
- ohjaus
- ovien ikkunoiden (edessä) tiiveys. Vesi tuntuu menevän todella pahasti oven sisään ja pakkasilla ikävä homma kun ei saa ikkunoita auki.
- lähdössä silloin tällöin jurnutusta kylmänä (kytkin ilmeisesti ?).
Edit.
- taukotunnistin sekoilee kyllä välillä ehdottamassa jo ~30min ajon jälkeen taukoa :) (~0C)

Vanhoja korjauksia (mitä nyt tuli heti mieleen):
- navi näyttää minne sattuu välillä (keskellä metsää tai saksassa ollaan) (antenni paskana)
- laatikko softa päivitys (saattoi nykiä pikkasen) ja öljyt vaihdettu huolto ohjelma

Ps. taitaa olla vika AUDI itsellä minkä ostin. Jotenkin ei vaan tälläisiä saisi olla näin paljoa kuitenkin puhutaan kalliimmasta segmentistä. edellinen diudi toimi hyvin ikään/kilometreihin nähden.

Nilkki

Päivitellääs tännekin omia "murheita".

Aina välillä kun lähtee liikkeelle on auto "hukannut" valittuna olleen radiokanavan. Kanava kuuluu huonosti/särisee surisee tai mahdollisesti kahta kanavaa kuuluu päällekkäin. Aina lähtee toimimaan kun valitsee kanavan uudestaan (ei siis tarvi käyttää toisella kanavalla vaan valitsee vain saman uudestaan). Taisi jollain muullakin olla vastaavaa ongelmaa. Melko harmiton vaiva, mutta jos jollain on tietoa onko päivityksiä tms. tullut tuohon vaivaan niin saa kertoa. Tietää sitten huollon yhteydessä kysellä keväällä.

Toinen "murhe" on että kun asteet on nollan pinnassa (ja vähän kostea keli) niin aina ei toimi hipaisulla oven lukitus. Onkos muilla ollut vastaavaa avaimettoman sisäänkääynnin kanssa? Ei nyt mahdottoman suuri vaiva tämäkään ja tosiaan pääasiassa toimii moitteettomasti tuokin.

Eipä tässä sitten muita murheita ole ollutkaan. Tai se kojelaudan sirinä, mutta eipä ole sekään vaivannut sen jälkeen kun sitä korjattiin/tutkittiin.

Noin 18tkm mittarissa.
Audi A3 1,4TFSI Sportback Business Sport -13 "Shiraz Red"

kottarainen

Lainaus käyttäjältä: Nilkki - 27.12.14 - klo:13:01
Toinen "murhe" on että kun asteet on nollan pinnassa (ja vähän kostea keli) niin aina ei toimi hipaisulla oven lukitus. Onkos muilla ollut vastaavaa avaimettoman sisäänkääynnin kanssa? Ei nyt mahdottoman suuri vaiva tämäkään ja tosiaan pääasiassa toimii moitteettomasti tuokin.

Saman olen pari kertaa huomannut, pitää siis olla kostea keli ja lähellä nollaa, tosin kun pyyhkäisee kertalleen talous yms. paperilla niin lähtee toimimaan taas normaalisti. Nyt kovemmalla pakkasella, kun kuivempaa, toimii myös kuten pitää. Mielestäni todella hyvä lisävaruste, varisnkin kun molemmilla on omat avaimet aina matkassa.
Kuulin äsken tuttavalta että oli käynnyt tuon avaimettomuuden kanssa hieman huonosti, kun mies oli ajanut itse töihin ja jättänyt avaimen omaan taskuun ja sitten oli vaihdettu kuskia niin että vaimo oli jatkanut. Kaupan pihassa auto ei sitten lähtenytkään käyntiin kun avaimia ei ollut matkassa... ::)
A3 1.8 tfsi sedan quattro s tronic

exlex

Itselläni on esiintynyt välillä puhelimen kanssa sellaista ongelmaa, että kun menen soitettuihin puheluihin mmi:n kautta ja soitan vaikka edelliseen vastattuun puheluun, niin puhelu yhdistyykin vaikka edelliseesn soitettuun numeroon. Tämä tapahtuu aina välillä. Olen huomannut, että viassa on jokin logiikka mutta en ole siitä vielä ihan varma.

Toinen ärsyttävä asia on kun mmi:hin ei voi laittaa puhelimen yhdistämisprioriteettia, että mihin puhelimeen yhdistetään mmi oletuksena kun autoon istutaan. Nyt jos vaimoni on ajanut autolla edellisenkerran ja sitten menemme yhdessä autolla, niin mmi yhdistää vaimoni puhelimeen automaattisesti. Tällöin joudun yhdistämään puhelimeni erikseen joka kerta handsfreehen. Jos mmi:hin voisi laittaa oletuspuhelimen vakiona, että aina kun menisimme autoon yhdessä, niin mmi yhdistäisi aina minun puhelimeeni handsfreen. Itse ajan autollamme noin 70%, niin haluaisin tuollaisen oletuksen mmi:hin.

No nämä on tosi harmittomia natinoita sinänsä, mutta toivon että tähän tulisi joku softapäivitys.

Nilkki

Lainaus käyttäjältä: exlex - 27.12.14 - klo:19:15
Itselläni on esiintynyt välillä puhelimen kanssa sellaista ongelmaa, että kun menen soitettuihin puheluihin mmi:n kautta ja soitan vaikka edelliseen vastattuun puheluun, niin puhelu yhdistyykin vaikka edelliseesn soitettuun numeroon. Tämä tapahtuu aina välillä. Olen huomannut, että viassa on jokin logiikka mutta en ole siitä vielä ihan varma.

Jäikin vähän sellainen tunne että joku jäi mainitsematta. ;D Pari kertaa on käynyt itselläkin niin että on puhelu menny eri ihmiselle kuin olen auton valikosta valinnut. Harvoin tulee tuota bluetoothia käytettyä niin en ole logiikkaa havainnut siinä. Nykyinen puhelin Sony Xperia Z2, entinen Samsung Note2. En muista tekikö vanhan puhelimen kanssa samaa, mutta Sonyllä ainakin.
Audi A3 1,4TFSI Sportback Business Sport -13 "Shiraz Red"

VW_Johan

samat havainnot iPhone5:n kanssa, välillä kun soittaa jollekin MMI:n kautta (viimeiset puhelut), niin puhelu meneekin sitä seuraavalle (vai oliko edelliselle) henkilölle.

Nudde

No niin, pakkasta ja lunta on ollut. Toivoytaan että se on tehnyt tämän tepposen minulle, koska tänään syttyi TPSM valo (olikohan noin) ja kertoo myös että S/S toiminto ei ole käytössä, rengaspainevalvonta, autohold ja sitten vielä ESP ei ole käytössä. Muistaakseni mulla oli sama homma joskus vanhalla A4:sella, mutta silloin oli lumi tehnyt tehtävänsä. Nyt en ole niin paljon aurannut teitä, jonkun verran kyllä. Täytyy saada yöksi hieman lämpöön, en saa ihan lämpimään mutta plussan puolella taitaa olla kuivumaan niin katsotaan jos häviäisi siitä..........

Nudde

Kosla meni tänään hinurin kanssa pajalle, katsotaan mitä löytyy. Huoltoneuvoja sanoi että kun ei ABS valo pala niin ei ole jäässä joku anturi, ja ei oikein halunut mun jatkavan ajoa. Oma veikkaus on että on vaan jässä joku paikka, en saanut lämpimään sisätilaan sitä. Niin ja toinen juttu mitä he ihmettelivät oli kun parkkitutka ei toiminut, selitti ekaksi minulle että joku anturi voi olla jään/lumen peitossa...... joo joo, mutta kun ei herää edes näytössä mitään tutkakuvaa..... sitten uskoi. Palataan asiaan kun saan tuomion.

Nudde

Auto vielä pajalla, ei ole poistunut vika vaikka on ollut lämpöisessä. Takaveto on mennyt pois päältä autosta, eivät tienneet vielä että onko lamppujen hälytykset johtanut siihen vai onko takavedon poistuminen syy lamppujen syttymiseen. Asia tutkinnassa, minä aloitan uuden vuoden laina-autolla. Hyvää Uutta Vuotta kaikille!

exlex

Lainaus käyttäjältä: Nudde - 31.12.14 - klo:13:53
Takaveto on mennyt pois päältä autosta...

Hei pakko kysyä. Eikös Audin neliveto ole jatkuva neliveto eikä haldex, eli jos veto katkeaa niin siellä on mennyt konkreettisesti jokin mäsäksi? Vai onko quatro nykyään myöskin toteuttu haldexilla, eli neliveto astuu peliin vain tarvittaessa ja muuten auto on etuvetoinen, kuten Volvon AWD.

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: exlex - 31.12.14 - klo:14:33
Hei pakko kysyä. Eikös Audin neliveto ole jatkuva neliveto eikä haldex, eli jos veto katkeaa niin siellä on mennyt konkreettisesti jokin mäsäksi? Vai onko quatro nykyään myöskin toteuttu haldexilla, eli neliveto astuu peliin vain tarvittaessa ja muuten auto on etuvetoinen, kuten Volvon AWD.
Pitkittäiskoneisissa on Torsen.
Poikittaiskoneisissa (A3, Q3, TT) on aina ollut Haldex.

exlex

Lainaus käyttäjältä: Pertsa - 31.12.14 - klo:14:37
Pitkittäiskoneisissa on Torsen.
Poikittaiskoneisissa (A3, Q3, TT) on aina ollut Haldex.

Oho. Näin sitä oppii uutta. Itse olen elänyt käsityksessä, että quattro on aina jatkuvalla nelivedolla, kun tuntuu että sitä mainostetaan näin usein.

jni

Lainaus käyttäjältä: exlex - 31.12.14 - klo:14:54
Oho. Näin sitä oppii uutta. Itse olen elänyt käsityksessä, että quattro on aina jatkuvalla nelivedolla, kun tuntuu että sitä mainostetaan näin usein.

Et sitten varmaan tätäkään ole nähnyt?

https://www.youtube.com/watch?v=ewCuL_MIbNk
Ajossa: Skoda Enyaq 80 125 Edition iV
Ex M-B E 250 T 4Matic Elegance
Ex Suzuki Swift 1.2 VVT GL 5D
Ex Volvo XC60 2.4D AWD Geartronic Momentum
Ex Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D EXE
Ex VAG:t:
2 x Skoda Kodiaq
4 x Skoda Superb
4 x Skoda Octavia
1 x Skoda Felicia
1 x Seat Ibiza

Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.

Nudde

Kuulemma Haldexin öljypumppu rikki, sain eilen vielä sen tiedon. Uutta osaa tilauksessa Saksasta, tulee ensi viikolla..... Näin siinä sittä näköjään kävi.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy