Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - Subastar

#1
Kyllä, omassa vm. 14 Golfissa molemmat umpiot menivät halki. Huomasin aikoinaan pesun jälkeen, että umpion sisällä oli kosteutta. Toisesta umpiosta hajosi kosteuden takia ohjausyksikkö. 
#2
Passat ollut nyt muutaman viikon ajossa ja pääosin tyytyväinen autoon. Pari seikkaa on kiinnittänyt huomion. Aurinkolasikotelo katossa rämisee kuin Ladalla ajaisi.  Saako tuon kotelon hiljaiseksi kotikonstein?

Ja kylmänä liikkeelle lähdöt ovat tuskastuttavia. Auto kyykkää yleensä kaksi kertaa kun lähtee parkkipaikalta varovasti liikkeelle. Onko tuo nyt kylmän moottorin vai dsg:n ominaisuus? Lisäksi kylmällä säällä, n.5 astetta, hiljaa ajaessa auto on muutaman kerran nykinyt n. 30 nopeudessa. Kyseessä 1.5 EVO DSG. Täällä on kerrottu moottorin päivityksistä ja bensan vaikutuksesta. Olen kokeillut Shelliä, Nestettä ja ABC:tä, ei vaikutusta. Jos päivitystä on odoteltu jo 2018, niin luulisi sen olevan jo vm19 käytössä? Ainoa mikä tuntuu auttavan on, että antaa tyhjäkäyntikierrosten asettua käynnistyksen jälkeen 1200 --> 800 rpm.
#3
Täytyy koettaa etsiä jostain koeajoauto, jossa olisi contit tms nastat alla. Aika tekee tepposet, mutta en muista, että golfin alla 9:t olis noin ulisseet. Nyt noin 5000 ajettu, niin eivät vertailukelpoisia. 
#4
Olen vaihtamassa Golfia nelivetoiseen autoon. Dieseliä en halua, joten vaihtoehtoja on melko vähän. Sen takia Subaru kuumottaisi kovasti, olen käynyt koeajamassa Foresteria ja pari kertaa Outbackia, kaikki automaatteja. Fore ei tehnyt suurta vaikutusta, joten se jäi pois heti. Outback vaikuttaa koeajojen jälkeen muutamista puutteista huolimatta olevan ok vaihtoehto. Suurin miinus on kyllä kaikilla koeajoreissuilla ollut melu. Vaikka mittapuuna on äänekäs Golf, niin esim. Outbackin rengasmelu bastarenkailla on jotain älytöntä. Subarun koeajon jälkeen korvissa soi jollotus, joka kuului jo taajamanopeuksissa, ja paheni maantiellä. Golfissa ja viimeksi ajamassani Outbackissa molemmissa hakkapeliitta 9 alla. Kysymys kuuluukin, onko melulle tehtävissä jotain, kitkoja en halua. Kokemuksia muista nastarenkaista?   
#5
Kori ja valot / Päiväajovalo sammui
01.10.18 - klo:18:04
Golf 7 vm. -14 xenon ajovalon ympärillä olevan päiväajovalon lednauha ei pala. Onko muilla kokemusta vastaavasta. Ja onko niin, että lednauha on osa umpiota, eikä pelkästään sen vaihtaminen onnistu? Pikaisen googlettelun perusteella en löytänyt vielä netistä vastauksia.
#6
Onko korvauskäytännön suhteen mitään linjaa olemassa? Luin muutamia viimeisiä sivuja tästä keskustelusta. Näyttää siltä, että varaosat maksaa tehdas ja työstä pitäisi maksaa jotain, 50/50 tai 30/70. Ja puhumalla voi selvitä tuosta työkustannuksesta ilman kuluja.

Vm 2012, 85 tkm ajettu DSG porsi ilman oireita kesken ajon, vika ei ole vielä selvillä, mutta kuulosti ja haisi pahalta.
#7
Aluksi hieman saivartelua, kun luetun ymmärtäminentuntuu olevan vaikea laji. VW ei ole jäänyt kiinni autojen kulutustietojen vääristelystä vaan diesel-moottoreiden päästöjen vääristelystä. NOx-päästöt ovat kuitenkin eri asia kuin auton kulutus. Typenoksidien muodostuminen riippuu siitä miten palotapahtuman olosuhteista, eikä korreloi suoraan kulutuksen kanssa.

VW ei ole yksin päästöjen manipuloinnin kanssa, diesel-moottoreille asetetut päästövaatimukset ovat tiukentuneet kovaa tahtia, eikä kehitys ole pysynyt optimistisesti määritellyn aikataulun tahdissa. Arvaan, että moni muukin moottorivalmistaja kiertää USA:n päästömittauksia. Seula tiukentuu ja uusia paljastuksia lienee luvassa.
#8
Uudessa TM:ssä juttua Golf VII:een sopivasta Zenec Z-E2024M -soittimesta, sisältää navigaattorin, HF bluetooth jne., 950 â,¬. Ei tosin saa sitä puhelinta saa peilattua, mutta ei tuossa tarpeellistakaan.
#9
Takaiskarit
Ilmastoinnin paineventtiili
Ohjausvaihde
Kuljettajan oven ovimuovit
Vasen umpio
Tuulilasi

Kaikki takuuseen, kilometrejä ehti tulla 32000 ennen vaihtoa. Umpion vaihto oli vahinko, koska luultiin, että valon haritus on vika eikä ominaisuus. Tuulilasi meni vaihtoon huollon tilkitessä vesivuotoa.
#10
Lainaus käyttäjältä: -Oksid- - 31.08.15 - klo:20:23
Onko kokemuksia / huhuja, kuinka kauan tuollaisella "patterivammaisella" avaimella vielä saa auton käyntiin, mekaanista virtalukkoa kun autossa ei taida olla...

Manuaalissa on ohjeet hätäkäynnistä varten.
#11
Oli kyllä positiivinen yllätys tämä Variantin ajettavuus. Renkaat ovat 15" ja paineita 2,1 joka nurkassa. Auto kulkee suoraan, eikä sivutuulta huomaa. Verrokkina on tuo edellinen auto eli Octavia III, se kiemurteli koko ajan ja tuulella aivan mahdoton ajettava. Hämmästyttää kuinka erilaisia ajettavia nämä ovat, vaikka käytännössä samaa tuubaa olevatkin.

Kysymys: Golfin ratti on aavistuksen vinossa, liekö merkki siitä, että renkaiden suuntaus olisi tarpeen? Vain onko turhaa, kun auto kuitenkin kulkee suoraan?
#12
Onko kokemuksia noista tarvikkeena myytävistä farkun tavaratilan väliverkoista? Lähinnä kiinnostaa malli, jonka saisi kiinnitettyä niin, että selkänojat voi kaataa (ei siis niskatukiin kiinnitettävä) ja että tavaratilan suojaverhon voi pitää paikallaan. Marmorilta väliverkko maksaa ilmeisesti 600 â,¬, se jäi epäselväksi miten se pysyy ylhäällä, kun autossa ei ole vakiona kiinnityspisteitä.
#13
Oikean puolen etuovi vuosi uudelleen vettä matolle. Vuotohan on jo kerran aiemmin korjattu, silloin vikana oli kaiuttimen tiiviste. Tällä kertaa vika löytyi tuulilasin alta, siellä oli peltien välissä rako, josta vesi tuli sisälle. Korjausta varten tuulilasi piti irroittaa, ja vuoto on jollain purkkavirityksellä tiivistetty. Siitäpä se ajatus sitten lähti, vahinko on kierrossa, alla on vaihteeksi Golf.
#14
Lainaus käyttäjältä: kimppikoo - 09.06.15 - klo:22:21
Ilmoittelehan sitten auttoiko. Moni täällä kärsii samasta ongelmasta, eipä siihen taida mitään oikeaa korjausta edes olla saatavilla. Jotkut sen jatkuvan ohjaamisen tarpeen huomaa ja toiset taas eivät.

Kyllä ohjausvaihteen vaihtaminen ainakin minun autoa vakautti - mutta vain tyynellä säällä. Tuulisella kelillä auto on edelleen äärimmäisen rasittava ajaa.
#15
Niin kuin Arcca tuossa ylempänä sanoi, toimittaja taisi tuntea mutterin tms.: "sormenpäissä tuntuu tehostimen herääminen". Siitä huolimatta kelpaisi referenssiautoksi, hiukan täytyy ihmetellä.
#16
Tänään vaihtui talvirenkaat Octaviaan. Alla oli tähän asti Michelin X-ice 3 northit, niillä tuli ajettua 1,5 talvea, vajaat 10 tkm. Renkaat ovat umpisurkeat, ainakin Ocun alla. Uudet ovat Hakkapeliitta 8, kävin ajelemassa hyvin vuoksi 100km testilenkin. Ero ajettavuuden välillä on kuin yöllä ja päivällä. Rengas on vakaa ja ohjaus todella paljon jämäkämpi. Eikä auto enää kiemurtele holtittomasti jokaisen uran mukana. No oli Michelineissa yksi hyvä puoli, se oli Nokialaista hiljaisempi, mutta eipä haittaa, kun ajaminen on nyt nautintoa.

#17
Uudessa Fabiassa ja Yetissä toimii mirrorlink, miten hän tuon saisi Octaviaan?
#18
Lainaus käyttäjältä: Anzander - 27.12.14 - klo:12:11
Pääjohtaja Vahland taisi ainakin jossain haastattelussa kommentoida että Superbin hintataso on Skodalle maksimi, ja että tämä pätisi myös tulevaan isoon SUViin. Nähtäväksi jää, mutta ainakin itse epäilen vahvasti ettei tuohon voida jäädä - SUVinhan TÃ,,YTYY maksaa henkilöautoa enemmän...
Suomessa SUV:t on hinnoittelu kalliimmiksi kuin muualla Euroopassa, sen lisäksi päästöjen perusteella vero suurempi. Tuo Vahlandin kommentti pätee muualla maailmassa, mutta ei meillä.
#19
Lainaus käyttäjältä: Pumpeli - 10.12.14 - klo:19:48
Onko muilla manuaali kuskeilla alkanut kytkinpoljin narisemaan? Oli auto käynnissä tai ei,niin kun polkimen painaa pohjaan,niin mitään ei kuulu ja kun nostaa ylös,niin tietylla alueella kuuluu narinaa,laitoin rasvaa näkyviin niveliin jä ääni katosi vähäksi aikaa,mutta taas kuullostaa,että alkaa ääntämään!

Narisee niin maan pirusti, mutta onneksi vain pakkasella.
#20
Lainaus käyttäjältä: RaceBlue - 09.12.14 - klo:19:10
Millainen ohjaus oli ja minkälaiseksi se muuttui?

Ohjaus oli keskeltä epämääräinen ja ajaminen seilaamista, huolto totesi mutteriohjauksen oireet. Nyt on tasainen jämäkkä tuntuma ohjauksessa myös keskellä. Ajaminen on helpompaa, kun pieni korjausliike onnistuu ilman että joutuu korjaamaan toiseen suuntaan uudelleen.
#21
Minun autoon vaihdettiin viimeisimpänä ohjausvaihde ja takaiskarit. Kyllä nyt kelpaa ajella, takapään kolinat loppui ja ohjaus toimii nyt niinkuin pitääkin.

Edellisten lisäksi autoonhan on vaihdettu ilmastoinnin paineventtiili, oven vesivuoto on korjattu, ohjauskulmat oikaistu. Ja repsottavia listoja ja rämisevää ovea on korjattu.

Usko meinasi loppua autoon, huolto-organisaatioon ja maahantuojaan. Viime kesänä uuden auton suhteen eivät ottaneet kuuleviin korviinsa noita takapään ja ohjauksen yms. ongelmia. NYt kun maahantuonnissa on tietoa kentällä olevista ongelmista, niin aika kivuttomasti kävi esimerkiksi tuo ohjausvaihteen vaihto.

#22
Auton vesivuoto korjattu eli vikana oli se oikeanpuoleisen etuoven kaiutin. Tiiviistivät huollossa uudelleen, katsotaan toimiiko seuraavassa monsuunissa.
#23
Lainaus käyttäjältä: Octavia4x4 - 11.11.14 - klo:16:21
Mulle sanottiin elokuussa, kun kävin näyttämässä sisäreunasta sileäksi kulunutta rengasta, että 5000 km on raja pyöränkulmien takuusäätöön. Lisäksi vihjailtiin, että on suditeltu sileäksi.  :-[ Niinpäniin, 150 hv ja neliveto.  ;D
Laakkosella raja taitaa olla 15000 km.
#24
Lainaus käyttäjältä: julli68 - 04.11.14 - klo:20:58
Laatu näyttää olevan tuurin kauppaa.

Samaa mieltä. Jos kuluttajat eivät vaadi enempää, niin tuolle tasolle se laatu jää eli on puhdasta tuuria mitä ostaessa saa. Eihän tuo sinun kokemus Audista pitäisi olla mahdollista, mutta valitettavan totta.

Lainaus käyttäjältä: tapz - 05.11.14 - klo:00:52
Eniten omassa Octaviassa häiritsevä ominaisuus on se, että autoa saa olla koko ajan hieman paimentamassa. Edellinen Octavia kulki suoraan, kuin kiskoilla. 18" renkaat, sport-alusta ja Driving Mode Selectionin sport-asento hieman auttavat, mutta eivät nekään perusongelmaa, eli puuttuvaa ohjauksen keskitystä poista.

Tämä vaivaa minuakin.
#25
Lainaus käyttäjältä: tapz - 03.11.14 - klo:18:29
Mistä tiedämme mitkä ovat Octavialle asetetut laatuvaatimukset? Ehkä ne ovat juuri tällaisia, kuin täällä luetellaan. Valmistajalle tulee halvemmaksi korjata pienet natinat niille ketkä niistä jaksavat huollossa valittaa, kuin yrittä joka yksilöä tehdä ihan viimeisen päälle. Jos haluaa millin tarkasti täydellisen auton, niin kannattaa ostaa jokin käsin tehty urheiluauto. Hinta on sitten jotain muuta, kuin 30 tai 50ke.

Liitto-oravan sanoin: pehmeetä touhua! Sinä uskot, että Skodan tehtaalla asetellaan listoja väärin, ovia vinoon, ei säädetä aurauskulmia oikein, ei kiinnitetä etuoven kaiuttimia kunnolla kiinni yms. - kaikki tämä vain siksi, että säästetään ja jätetään valittamisen vaiva niille, joita asiat ottaa päähän. Ja valmistaja olettaisi, että suurin osa asiakkaista tyytyisi kohtaloonsa. Et voi paljon enempää olla väärässä. Laadun tuottamisen kustannukset ovat monta kertaluokkaa pienemmät, kuin kentällä todetut virheet ja viat ja niiden korjaaminen. Millään yrityksellä, joka pyrkii tuottamaan voittoa silmänräpäystä pidempään, ei ole varaa pelleillä näillä asioilla, ei Skodallakaan. Kannattaa ottaa skodanvihreät lasit silmiltä ja suhtautua siihen omaan autoon terveen kriittisesti.
#26
Lainaus käyttäjältä: konjamiini - 31.10.14 - klo:15:57
1,6tdi combi elegance tilattu ennen juhannusta. Luovutus on ilmeisesti ensi viikolla, koska myyjän mukaan auto on Suomessa. Toimitus viivästyy alkuperäisestä toimitusajasta siis noin kuukauden. No tällä nyt ei ole niin suurta merkitystä, koska alla on ollut toinen auto.

Enemmänkin jurppii myyjän toiminta tai oikeastaan sen puute. Palvelu loppui kaupanteon jälkeen. Kaikki tiedot on pitänyt udella itse ja erikseen. Onko muilla ollut samanlaisia kokemuksia?

Kyllä, mitään tietoja en saanut kysymättä. Myyjä yritti vielä pistää luovutusproseduurin pikana läpi, oli kiire viikonlopun viettoon. Se kyllä tehtiin sitten harvinaisen pitkän kaavan mukaan, periaatteellisista syistä. Ja kaikki jälkimarkkinoinnin työt jäi tekemättä.
#27
Lainaus käyttäjältä: prinne - 03.11.14 - klo:08:41
Jopas oli mielenkiintoista juttua sadetunnistimesta. Meikäläisen yksilössä toimii ihan hyvin. Muutaman hassun kerran on pyyhkäissyt lasia melko pienestä piskottellusta, mutta valtaosan ajasta toimii asiallisesti.

Ja tuosta "pilkun viilaamisesta" täysin samaa mieltä. Monesta asiasta mistä täällä moni käy huollossa narisemassa, en edes kehtaisi mennä tiskille asiaa esittämään. Sitten sanotaan kyllä 30kâ,¬ auton kuuluu olla täydellinen. On kuitenkin kokoluokassaan melko edullinen kokonaisuus, ei suinkaan mikään premium auto. Eikä ne sadantonnin autotkaan täydellisiä ole, varmasti joku paikka narisee tai ei toimi...

Sadetunnistin toimii minullakin ihan hyvin.

Mutta tuosta valittamisesta, aivan sama maksaako auto 20, 30 tai 50 kâ,¬, sen pitää olla uutena kunnossa. Kuluttajan täytyy pitää puolensa siinä, että vaatii asianmukaista laatua. Ei se, että valittaa repsottavista listoista tai narisevista ovista, ole pilkun viilaamista, vaan asiallista palautetta tuotteesta, joka ei vastaa sille asetettuja laatuvaatimuksia. Minusta on hölmöä ujostella, ja jättää antamatta tuiki tärkeää palautetta huolto-organisaatiolle, ja sitä kautta tehtaalle.

Octaviassa on kiistatta ollut ongelmia ainakin tuotannon alkupään laitteissa. Se millä tasolla laatu on nyt, ei minulla ole tietoa, toivottavasti parantunut.
#28
Yksi tämän moottorin (siis 1.4) hyvä puoli sen nopea lämpeneminen. Lämpenee huomattavasti nopeammin kuin edellisen sukupolven 1.4 tai vielä vanhempi 1.6. Ei tarvitse viimasuojaa pohjoisen pakkasissa.
#29
Lainaus käyttäjältä: tapz - 21.10.14 - klo:21:38
En tiedä onko III:ssa tultu laadussa huimasti alaspäin vai sattuiko minulle vain hyvä yksilö Octavia II:sta, koska siinä ei ollut 5v/100tkm mitään muuta vikaa, kuin että ihan uutena lohkesi pieni pala maalia rekisterikilven kolon kulmasta. Koska aiemmat kokemukset olivat hyviä ja kaikilla tutuillakin oli ollut vähävikainen, niin tilasin jälleen Octavian. Katsotaan onko yhtä hyvä tuuri, kuin viimeksi vai tuleeko tällä kertaa maanantaikappale.

Sukulaisten hyvät kokemukset Ocu II:sta oli yksi peruste, jolla valitsin nyt Octavian Golfin sijasta. Lähipiirissä tosiaan kolme uutta Octavia III:sta, jotka luovutettu kesä-/heinäkuussa 2013. 1.6TDI kävi 4 kertaa takuuhuollossa polttoaineen syöttöongelmien vuoksi. VAGFahrerin uliseva farkku, jota yritettiin hiljentää, mutta huollolla meni sormi suuhun. Ja sitten tuo oma, pikkuvikainen yksilö. En usko sattumaaan!
#30
Lainaus käyttäjältä: jumari - 21.10.14 - klo:15:49
Moro.

Veden pääseminen auton sisälle pelkääjän paikalta oli ongelmana myös itsellä. Fiksut Skoda-insinöörit ovat suunnitelleet oven siten, että vettä varastoituu jonnekin oven alle. Monesti sateella ajon jälkeen, kun oven avaa, hulahtaa maahan hirveä määrä vettä. Ei siis vika vaan ominaisuus ;)

Huollossa huomasivat, että ovikaiuttimen ympäriltä (tai jostain sieltä päin) puuttui kokonaan tiiviste. Näin oven sisällä varastoitu vesi on päässyt nousemaan ovikynnyksen yli..
Laittoivat Metroautossa pelkääjän puolelle tiivisteen. Oletin, että hoitavat samalla myös kuskin puolen. Pari viikkoa meni ja kuskin puolen lattia kastui... Ei muuta kuin uudestaan hoitamaan toista ovea...

Ei ole tiivisteen laittamisen jälkeen lattiat kastuneet.

Minusta on alkanut tuntua, että Octavia on lähinnä kasa paskaa  - ainakin tuo oma yksilö. Harmittaa, kun auton piti olla turvallisen tylsä valinta, jolla pääsee seuraavat 5 vuotta, ja nyt reilun vuoden jälkeen tuntuu siltä, että vaihto on paras ratkaisu. Jälkimarkkinointi on ainakin myynti- ja huolto-organisaatiolla kadoksissa, kauppa käy niin ei tarvitse vaivautua. Tuloksena tästä on kova tiputus jumalautosta jonnekin ranskisten ja vanhojen opelien laatuluokkaan.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy