VW jäi kiinni päästötulosten vääristelystä - 500,000 autoa pois USA:n teiltä

Aloittaja Freeze, 18.09.15 - klo:21:22

« edellinen - seuraava »

Patomursu

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 11.10.16 - klo:16:55
En haluaisi myöskään tähän juupaseipäs kilpaan tarttua, mutta esim. 1.4tsi vs 1.6tdi kertoo bensan kyvykkyydestä nykypäivänä. Suurempi kulutus toki hyötysuhteesta johtuen, mutta vääntö sama ja tehoa enemmän laajemman vääntöalueen takia, on siis mukavampi ajossa. Bensa lämpenee nopeammin ja on hiljaisempi.

Sama vääntö koska paska automaatti ei kestä enempää?  ::)

Varmaan se skoda toimii 1.0 tsi:n kanssa kun painoakaan ei ole kuin reilu 1200 kg. Mites tuo kone toimii vaikka 1800 kg painosessa autossa?  ;D
Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.

b1mpo

Lainaus käyttäjältä: Patomursu - 07.11.16 - klo:11:11
Sama vääntö koska paska automaatti ei kestä enempää?  ::)

Varmaan se skoda toimii 1.0 tsi:n kanssa kun painoakaan ei ole kuin reilu 1200 kg. Mites tuo kone toimii vaikka 1800 kg painosessa autossa?  ;D
Ymmärsit kai pointin? Eikai litraista ole niin painavaan suunniteltukaan. Lienee selvää,että jos ostaisin painavamman auton, niin en ostaisi bensana kulutuksen takia. Selvää lienee sekin, että  vastaavissa tilavuuksissa litratehoissa bensa on edellä ja väännössä ollaan lähellä dieseliä. Enkä osta paskaa automaattia.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

b1mpo

Lainaus käyttäjältä: Patomursu - 07.11.16 - klo:11:11
Sama vääntö koska paska automaatti ei kestä enempää?  ::)

Varmaan se skoda toimii 1.0 tsi:n kanssa kun painoakaan ei ole kuin reilu 1200 kg. Mites tuo kone toimii vaikka 1800 kg painosessa autossa?  ;D
Ymmärsit kai pointin? Eikai litraista ole niin painavaan suunniteltukaan. Lienee selvää,että jos ostaisin painavamman auton, niin en ostaisi bensana kulutuksen takia. Selvää lienee sekin, että  vastaavissa tilavuuksissa litratehoissa bensa on edellä ja väännössä ollaan lähellä dieseliä. Enkä osta paskaa automaattia.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Patomursu

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 07.11.16 - klo:14:28
Ymmärsit kai pointin? Eikai litraista ole niin painavaan suunniteltukaan. Lienee selvää,että jos ostaisin painavamman auton, niin en ostaisi bensana kulutuksen takia. Selvää lienee sekin, että  vastaavissa tilavuuksissa litratehoissa bensa on edellä ja väännössä ollaan lähellä dieseliä. Enkä osta paskaa automaattia.

Tuo lähellä on suhteellista, ainakin bmw:llä on selkeä ero väännöissä 2-3 litrasissa. Dieselin eduksi tietenkin. Vag:lla ei kunnon dieseleitä taideta edes tehdä, keskittyy vain pieniin koneisiin?
Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.

mremonen

Lainaus käyttäjältä: Patomursu - 07.11.16 - klo:22:46
Vag:lla ei kunnon dieseleitä taideta edes tehdä, keskittyy vain pieniin koneisiin?
?? 3 litraa/313hp/650 Nm? Ja saa tuota kireämpänäkin, olisko 340hp kirein, mitä siitä tehtaalta lähtiessä on otettu. Paljonkos biimerillä on se kirein sarjavalmistusdiesel? Tokihan sitten VAGilta löytyy se LeMans-patakin...
Ex: SQ5 -15; A5 SB Black Edition 3.0TDIq 180kW -13; A6 Avant 2.7TDIq -10; Seat Ibiza FR -11
--
HEX-CAN VCDS-kaapeli löytyy lainaan. YV tavoittaa.

eeskoo

Lainaus käyttäjältä: mremonen - 08.11.16 - klo:08:13
?? 3 litraa/313hp/650 Nm? Ja saa tuota kireämpänäkin, olisko 340hp kirein, mitä siitä tehtaalta lähtiessä on otettu. Paljonkos biimerillä on se kirein sarjavalmistusdiesel? Tokihan sitten VAGilta löytyy se LeMans-patakin...
Bmw:llä 381hv 740nm.

rs-mies

#2136
Lainaus käyttäjältä: eeskoo - 08.11.16 - klo:09:20
Bmw:llä 381hv 740nm.

nopea kotisivujen selaus:
Audi  SQ7 435hv ja 900Nm (3956 cm3) vs. X50d 381hv ja 740Nm.


mremonen

Ex: SQ5 -15; A5 SB Black Edition 3.0TDIq 180kW -13; A6 Avant 2.7TDIq -10; Seat Ibiza FR -11
--
HEX-CAN VCDS-kaapeli löytyy lainaan. YV tavoittaa.

Patomursu

Lainaus käyttäjältä: rs-mies - 08.11.16 - klo:09:38
nopea kotisivujen selaus:
Audi  SQ7 435hv ja 900Nm (3956 cm3) vs. X50d 381hv ja 740Nm.

Saako tuota moottoria vaikka A4 tai A6:een? Hyvät on lukemat, tosin tuo on 4 litranen. Onkohan sama kone kuin uudessa panamerassa?
Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.

vasara

Lainaus käyttäjältä: Patomursu - 08.11.16 - klo:10:02
Saako tuota moottoria vaikka A4 tai A6:een? Hyvät on lukemat, tosin tuo on 4 litranen. Onkohan sama kone kuin uudessa panamerassa?
Sama kone googlailun perusteella.
Panameran bensakoneet 2.9 V6 ja 4.0 V8 .. turbolla molemmat.. nämä Porschen omia.

mremonen

Lainaus käyttäjältä: Patomursu - 08.11.16 - klo:10:02
Saako tuota moottoria vaikka A4 tai A6:een?
Ihan samalla tavalla, kun biimerillä voi ruksia koneen kuin koneen joka kinneriin... Mitä väliä sillä on saako sitä A4/A6-runkoon? A6:een saa sen 320-heppaisen kolmelitraisen disukan.

Ja olikos tässä "kisassa" joku litraraja? Siis sen välillä, että "liian pieni" ja sitten "liian suuri"?
Ex: SQ5 -15; A5 SB Black Edition 3.0TDIq 180kW -13; A6 Avant 2.7TDIq -10; Seat Ibiza FR -11
--
HEX-CAN VCDS-kaapeli löytyy lainaan. YV tavoittaa.

Patomursu

Lainaus käyttäjältä: mremonen - 08.11.16 - klo:11:22
Ihan samalla tavalla, kun biimerillä voi ruksia koneen kuin koneen joka kinneriin... Mitä väliä sillä on saako sitä A4/A6-runkoon? A6:een saa sen 320-heppaisen kolmelitraisen disukan.

Ja olikos tässä "kisassa" joku litraraja? Siis sen välillä, että "liian pieni" ja sitten "liian suuri"?

Onhan sillä väliä jos haluaa farkkuun tehokkaan dieselin  :)
Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.

mremonen

Lainaus käyttäjältä: Patomursu - 08.11.16 - klo:11:31
Onhan sillä väliä jos haluaa farkkuun tehokkaan dieselin  :)
Ja 320 heppaa ei riitä? Saahan tuohon lastulla lisää.

Ja koko tämä vänkääminen lähti siitä, kun olit sitä mieltä, että vag ei tee kuin "pieniä diesel-koneita". Jos nelilitrainen on pieni, niin sitten on aika vähissä nuo diesel-vaihtoehdot. Henkilöautoissa.
Ex: SQ5 -15; A5 SB Black Edition 3.0TDIq 180kW -13; A6 Avant 2.7TDIq -10; Seat Ibiza FR -11
--
HEX-CAN VCDS-kaapeli löytyy lainaan. YV tavoittaa.

Patomursu

Lainaus käyttäjältä: mremonen - 08.11.16 - klo:12:57
Ja 320 heppaa ei riitä? Saahan tuohon lastulla lisää.

Ja koko tämä vänkääminen lähti siitä, kun olit sitä mieltä, että vag ei tee kuin "pieniä diesel-koneita". Jos nelilitrainen on pieni, niin sitten on aika vähissä nuo diesel-vaihtoehdot. Henkilöautoissa.

Pikkuisen se rajoittaa kuin sen saa vain yhteen malliin  ::)
Laittaisivat nuo tehokkaammat koneet myös konsernin muihin autoihin niin valikoima paranisi ja näkisimme 320 hp octavia diselin  ;D
Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.

mremonen

Lainaus käyttäjältä: Patomursu - 08.11.16 - klo:13:12
Pikkuisen se rajoittaa kuin sen saa vain yhteen malliin  ::)
Laittaisivat nuo tehokkaammat koneet myös konsernin muihin autoihin niin valikoima paranisi ja näkisimme 320 hp octavia diselin  ;D
Joo, ja biimeriltä 380-heppaisen minin. Tupaöljyllä.

VAG-konserni on aika lailla segmentoinut nuo markkinat eri malleilla. Jos kaikkea saisi kaiken merkkisenä, niin kaikkien autojen nimi voisi olla Volkswagen Golf.
Ex: SQ5 -15; A5 SB Black Edition 3.0TDIq 180kW -13; A6 Avant 2.7TDIq -10; Seat Ibiza FR -11
--
HEX-CAN VCDS-kaapeli löytyy lainaan. YV tavoittaa.

Patomursu

Lainaus käyttäjältä: mremonen - 08.11.16 - klo:13:27
Joo, ja biimeriltä 380-heppaisen minin. Tupaöljyllä.

VAG-konserni on aika lailla segmentoinut nuo markkinat eri malleilla. Jos kaikkea saisi kaiken merkkisenä, niin kaikkien autojen nimi voisi olla Volkswagen Golf.

X5, X6, 7 ja 5

Lisäisi varmaan myyntiä jos olisi sama laajuus moottorivalikoimassa koko konsernilla  ::)
Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.

mremonen

Lainaus käyttäjältä: Patomursu - 08.11.16 - klo:13:54
X5, X6, 7 ja 5
Mitä ihmettä sinä oikein jäkität? Ensin puhut farkuista ja sitten listaat SUVeja. Jos bimmeri on niin hyvä, niin eiköhän ne sellaisen sulle myy, kun käyt kysymässä.

VAGilta löytyy 300+ heppaisia dieseleitä siis A6, A7, SQ5 ja SQ7. Ainakin. En nyt jaksa koko mallisarjaa kaivaa läpi. A4:stakin löytyy 272-heppaisena. Jos tuosta ei löydy, niin miksi kiukutella vagin perään? Ostaa sellaisen kun haluaa merkistä välittämättä. Jos on pakko ajaa skeidalla, niin sitten siinä on skeidan mallivalikoima. Niin se menee.
Ex: SQ5 -15; A5 SB Black Edition 3.0TDIq 180kW -13; A6 Avant 2.7TDIq -10; Seat Ibiza FR -11
--
HEX-CAN VCDS-kaapeli löytyy lainaan. YV tavoittaa.

Patomursu

Lainaus käyttäjältä: mremonen - 08.11.16 - klo:14:22
Mitä ihmettä sinä oikein jäkität? Ensin puhut farkuista ja sitten listaat SUVeja. Jos bimmeri on niin hyvä, niin eiköhän ne sellaisen sulle myy, kun käyt kysymässä.

VAGilta löytyy 300+ heppaisia dieseleitä siis A6, A7, SQ5 ja SQ7. Ainakin. En nyt jaksa koko mallisarjaa kaivaa läpi. A4:stakin löytyy 272-heppaisena. Jos tuosta ei löydy, niin miksi kiukutella vagin perään? Ostaa sellaisen kun haluaa merkistä välittämättä. Jos on pakko ajaa skeidalla, niin sitten siinä on skeidan mallivalikoima. Niin se menee.

Jäitä hattuun, onneksi kohta pääset taas liikenteeseen jos työpäivä on lopuillaan  :)
Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.

europe

#2148
Nää on aina yhtä hauskoja nämä Patomursun heitot ja vastaukset.
;D

"Milloin menee seuraava juna Keravalle?"

Vastaus, "Kärpäset ovat oikeassa..."

;D ;D ;D

Kenenkään on ihan turha vastata tai alkaa vänkäämään vastaan. Turpiin tulee aina.

vwmies

Yritetään pärjätä.

mremonen

No ei tuo Saksan polttomoottoriautoketjukaan ole sen paremmassa hapessa. Siellä mennään jo puunjalostuksessa, kun me kuitenkin on pysytty dieseleissä...  ;D
Ex: SQ5 -15; A5 SB Black Edition 3.0TDIq 180kW -13; A6 Avant 2.7TDIq -10; Seat Ibiza FR -11
--
HEX-CAN VCDS-kaapeli löytyy lainaan. YV tavoittaa.

matalaut

Kannattaisi varmaan tällä palstalla rajoittaa viestit esim. 50 vastaukseen ja sulkea sen jälkeen ketju. Aika monessa ketjussa keskustelu karkaa aivan eri asiaan. No, tämä on nyt tätä nykyaikaa, ennen vaan oli kaikki paremmin kun oli faxi ja kirjeet.  :P
Aikaisemmat: VW Touran 1.6 TDI Bluemotion -11, VW Passat  3C 2.0TDI 4wd -09, Nissan X-trail 2.2td -03, Volvo V40 1,9TD -01,Toyota Corolla 1.6 -04, VW Transporter 2.4D -92, VW Golf III 1.9td -96, VW Golf III 1.8 -92, Opel Corsa 1.2 -86, Volvo 242 -76, Mazda Marella 1.3 -76

sambolo

NO eihän rajoittamisessakaan mitään järkeä ole, mitä keskustelua se sitten olisi. Eipä ole tullu läheteltyä faksia rai kirjeitä muille autoharrastajille autoasioista ::)
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

pomo

Mutta onhan tämä hyvää viihdettä! Gentlemans, start your engines!

mattinen

Lainaus käyttäjältä: Patomursu - 08.11.16 - klo:13:54
X5, X6, 7 ja 5. Lisäisi varmaan myyntiä jos olisi sama laajuus moottorivalikoimassa koko konsernilla  ::)

Lainaus käyttäjältä: mremonen - 08.11.16 - klo:14:22
Mitä ihmettä sinä oikein jäkität? Ensin puhut farkuista ja sitten listaat SUVeja. Jos bimmeri on niin hyvä, niin eiköhän ne sellaisen sulle myy, kun käyt kysymässä.

Lainaus käyttäjältä: europe - 08.11.16 - klo:15:13
Nää on aina yhtä hauskoja nämä Patomursun heitot ja vastaukset. Kenenkään on ihan turha vastata tai alkaa vänkäämään vastaan. Turpiin tulee aina.

Nimimerkki "Patomursun" kanssa keskusteltaessa on syytä pitää mielessä muuan seikka. Tämä seikka on hänen pääasiallinen motiivinsa osallistua tämän foorumin keskusteluihin. Nimimerkki ei aja VAG-autolla, eikä hän ole täällä ensisijassa tietoa hankkimassa tai sitä jakamassa (toki tästäkin on joitakin esimerkkejä). Hänen fokuksensa on pääasiassa oman autonmerkin (tällä hetkellä BMW) kaikenpuolisen erinomaisuuden esittely. Tähän yhdistyy usein toisten ongelmille naureskelu ja ylipäätään kaikenlainen kuittailu VAG-autoista. Kun keskustelun lähtökohta on tämä, on aika selvää, ettei keskustelu nimimerkin kanssa välttämättä aina ole mielekästä.

Ollessaan vielä Skoda-autoilija (muistaakseni Octavia) nimimerkin keskustelu oli toisenlaista. Siitä puuttui kuittailu ja provokatiivisuus. Tämä muuttui käytettynä hankitun C-mersun myötä. Nimimerkki ryhtyi kiertelemään eri ketjuissa mersuaan kehuen ja VAG-autojen erilaisille ongelmille naureskellen. (Mersunsa ongelmista nimimerkki jätti häveliäästi kertomatta, käyden niistä keskustelua merkin omalla foorumilla). Nyt on mersu vaihtunut bemariin, mutta tyyli on pysynyt kokolailla samana.

Mistä syntyy tarve kuittailuun ja provosointiin? Itselleni tulee mieleen, että nimimerkillä saattaa olla jonkin sortin itsetunto-ongelma. Tällä foorumilla keskustellaan melko paljon uutena hankituista autoista. VAG tarjoaa paljon malleja ja merkkejä, joihin ns. tavallisellakin kansalaisella on varaa uutena. Toisaalta on paljon ihmisiä, joiden "autonostofilosofia" on toisenlainen. Sen sijaan, että ostettaisiin keskihintainen auto uutena, hankitaan kallis auto (tai kallis merkki) käytettynä. Tässä ajattelussa ei ole mitään huomautettavaa, päinvastoin. Mutta jostain on nimimerkille kuitenkin syntynyt kohtalaisen vahva kuittailun tarve, ja selitys saattaa olla edellä mainittu. Ja ei siinä mitään, tietynlaista viihdettähän tällaiset keskustelut saattavat tuoda.


Patomursu

Lainaus käyttäjältä: mattinen - 10.11.16 - klo:14:05
Nimimerkki "Patomursun" kanssa keskusteltaessa on syytä pitää mielessä muuan seikka. Tämä seikka on hänen pääasiallinen motiivinsa osallistua tämän foorumin keskusteluihin. Nimimerkki ei aja VAG-autolla, eikä hän ole täällä ensisijassa tietoa hankkimassa tai sitä jakamassa (toki tästäkin on joitakin esimerkkejä). Hänen fokuksensa on pääasiassa oman autonmerkin (tällä hetkellä BMW) kaikenpuolisen erinomaisuuden esittely. Tähän yhdistyy usein toisten ongelmille naureskelu ja ylipäätään kaikenlainen kuittailu VAG-autoista. Kun keskustelun lähtökohta on tämä, on aika selvää, ettei keskustelu nimimerkin kanssa välttämättä aina ole mielekästä.

Ollessaan vielä Skoda-autoilija (muistaakseni Octavia) nimimerkin keskustelu oli toisenlaista. Siitä puuttui kuittailu ja provokatiivisuus. Tämä muuttui käytettynä hankitun C-mersun myötä. Nimimerkki ryhtyi kiertelemään eri ketjuissa mersuaan kehuen ja VAG-autojen erilaisille ongelmille naureskellen. (Mersunsa ongelmista nimimerkki jätti häveliäästi kertomatta, käyden niistä keskustelua merkin omalla foorumilla). Nyt on mersu vaihtunut bemariin, mutta tyyli on pysynyt kokolailla samana.

Mistä syntyy tarve kuittailuun ja provosointiin? Itselleni tulee mieleen, että nimimerkillä saattaa olla jonkin sortin itsetunto-ongelma. Tällä foorumilla keskustellaan melko paljon uutena hankituista autoista. VAG tarjoaa paljon malleja ja merkkejä, joihin ns. tavallisellakin kansalaisella on varaa uutena. Toisaalta on paljon ihmisiä, joiden "autonostofilosofia" on toisenlainen. Sen sijaan, että ostettaisiin keskihintainen auto uutena, hankitaan kallis auto (tai kallis merkki) käytettynä. Tässä ajattelussa ei ole mitään huomautettavaa, päinvastoin. Mutta jostain on nimimerkille kuitenkin syntynyt kohtalaisen vahva kuittailun tarve, ja selitys saattaa olla edellä mainittu. Ja ei siinä mitään, tietynlaista viihdettähän tällaiset keskustelut saattavat tuoda.

Käytätkö paljonkin aikaa salapoliisityöhön vai eikö sinulla ole muuta tekemistä vapaa-ajalla/töissä? Mitä tämä kertoo sinusta?
Osa täällä vain kirjoittelee, osalle tämä paikka on ilmeisesti jotain merkityksellisempää  ;D ;D ;D ;D ;D
Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.

mattinen

Lainaus käyttäjältä: Patomursu - 10.11.16 - klo:14:16
Käytätkö paljonkin aikaa salapoliisityöhön vai eikö sinulla ole muuta tekemistä vapaa-ajalla/töissä?

Viestien lukumäärästä päätellen sinulla on ollut enemmän aikaa osallistua forumin toimintaan vapaa-ajalla/töissä, sikäli kun tällä seikalla nyt missään suhteessa on merkitystä. Mitä tulee salapoliisityöhön, niin siihen ei ollut tarvetta. Olenpanhan vain ollut samoissa keskusteluketjuissa kanssasi. Kirjoittelustasi mersu-foorumilla raportoi aikoinaan joku toinen foorumilainen, joka oli tehnyt tyylistäsi hieman samantapaisia johtopäätöksiä kuin minä.

Lainaus käyttäjältä: Patomursu - 10.11.16 - klo:14:16
Mitä tämä kertoo sinusta?

Sitä saavat muut vapaasti arvioida.

Lainaus käyttäjältä: Patomursu - 10.11.16 - klo:14:16
Osa täällä vain kirjoittelee, osalle tämä paikka on ilmeisesti jotain merkityksellisempää?
Mitä ilmeisimmin kuulut itse tuohon jälkimmäiseen ryhmään. Muuten on vaikea ymmärtää muulla kuin VAG-autolla ajavan intoa osallistua tämän foorumin keskusteluihin. Ja vieläpä tietyllä tyylillä.  ;D ;D ;D ;D

mremonen

Ex: SQ5 -15; A5 SB Black Edition 3.0TDIq 180kW -13; A6 Avant 2.7TDIq -10; Seat Ibiza FR -11
--
HEX-CAN VCDS-kaapeli löytyy lainaan. YV tavoittaa.

Patomursu

Lainaus käyttäjältä: mattinen - 10.11.16 - klo:14:36
Viestien lukumäärästä päätellen sinulla on ollut enemmän aikaa osallistua forumin toimintaan vapaa-ajalla/töissä, sikäli kun tällä seikalla nyt missään suhteessa on merkitystä. Mitä tulee salapoliisityöhön, niin siihen ei ollut tarvetta. Olenpanhan vain ollut samoissa keskusteluketjuissa kanssasi. Kirjoittelustasi mersu-foorumilla raportoi aikoinaan joku toinen foorumilainen, joka oli tehnyt tyylistäsi hieman samantapaisia johtopäätöksiä kuin minä.

Sitä saavat muut vapaasti arvioida.

Mitä ilmeisimmin kuulut itse tuohon jälkimmäiseen ryhmään. Muuten on vaikea ymmärtää muulla kuin VAG-autolla ajavan intoa osallistua tämän foorumin keskusteluihin. Ja vieläpä tietyllä tyylillä.  ;D ;D ;D ;D

Väärin (taas)  :)
Muilla forumeilla ei puhuta autoilusta yleisellä tasolla ja liikenteestä kuten täällä, eikä ole niin hauskaa vääntöä renkaista tai niin fanaattisia kirjoittajia, siinä syy  ;D
Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.

matalaut

Kiitos lisätiedoista ja odotellaan nyt kutsua päästösoftan päivitykseen. Toivottavasti keskustelu jatkuu sillä osiolla.

Omaa kutsua jo olen odotellut, kun katsastusaika lähestyy. Onkohan jossain tietoa milloin mikäkin malli ja merkki on päivityksessä?
Aikaisemmat: VW Touran 1.6 TDI Bluemotion -11, VW Passat  3C 2.0TDI 4wd -09, Nissan X-trail 2.2td -03, Volvo V40 1,9TD -01,Toyota Corolla 1.6 -04, VW Transporter 2.4D -92, VW Golf III 1.9td -96, VW Golf III 1.8 -92, Opel Corsa 1.2 -86, Volvo 242 -76, Mazda Marella 1.3 -76

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy