Audi A4 Avant 2.0 TFSI quattro S tronic S line Land of quattro Edition (B8 FL)

Aloittaja JLa, 14.12.13 - klo:22:34

« edellinen - seuraava »

Tykkäätkö? ;-)

Tykkään! :-)
34 (72.3%)
En tykkää. :-(
6 (12.8%)
En osaa sanoa. :-|
7 (14.9%)

Äänestäjiä yhteensä: 47

JLa

Lainaus käyttäjältä: Erzi - 18.01.14 - klo:19:32
Sopiiko kysyä miksi et ottanut ambiente-pakettia? Itselleni tuossa samaisesta land of quatro -tarjouksesta kun konffasin avantia niin ei paljon ambiente-paketin lisäksi muuta tarvitse kuin ehkä isommat vanteet ja mustan sisäkaton. Pitää ensi viikolla yrittää ehtiä koeajolle niin tietää miltä meno maistuu tuollaisella voimalinjalla kuin mikä sinullekin on tulossa.
Onko muuten toimitusaika miten pitkä? Aloitusviestissä lukee, että toukokuussa olisi luovutus, mutta onko tuo sinun haluamasi aika vai aikaisin milloin auton voi saada?

En valinnut Ambiente-pakettia, koska siihen ei sisälly itselleni mieluisia varusteita. Ainoastaan Audi Sound System on kyseisen varustepaketin varusteista itselleni ns. pakkovalinta.

Meno maistuu tällä voimalinjalla hyvinkin maukkaalta.  :P

Toimitusaika on myyjän mukaan 3-4 kk. Voin vastaanottaa auton aikaisintaan huhtikuun lopussa, joten luovutusta joudutaan siirtämään hieman toimitusajasta.

Erzi

Kyllä varmasti maistuu meno:)

Huomasin tuossa vain yllättävän tiedon maxi-cosin sivuilta, että turvakaukalotelakka ei ole hyväksytty b8 A4:n joten se saattaa vähän iskeä nyt kapuloita rattaisiin.
Ex. Golf VI 1,4tsi Comfortline
Ex. Golf V 1,6fsi Sportline

JLa

Nyt olen tehnyt hieman hankintoja tulevaan Audiin:


  • Viime viikolla kävin noutamassa tilaamani BBS SR-vanteet Nokian Hakkapeliitta 8-nastarenkailla.
  • Eilen tilasin kojelautaan Brodit / ProClip-pidikkeen navigaattorille.
  • Tänään tilasin Foliatec Jarrusatulamaalin (musta).

Jarrusatuloihin kiinnitettävät S line-tarrat ovat vielä harkinnassa. Lähinnä epäilyttää niiden kiinnipysyvyys kyseisessä paikassa, kun lämpö, hiekka ja kura on rasitteena.

Valokuvat ohessa.

Pertsa

#63
Vedä tarrojen päälle lakkakerros

Edit: Onko sulla viistosta kuvaa noista vanteista, miltä näyttää "pullistuuko" tuo keskiö ulos tuosta noilla spekseillä, eli vanteen reunan ulkopuolelle.

laavu

Lainaus käyttäjältä: JLa - 04.02.14 - klo:14:41
Nyt olen tehnyt hieman hankintoja tulevaan Audiin:

  • Viime viikolla kävin noutamassa tilaamani BBS SR-vanteet Nokian Hakkapeliitta 8-nastarenkailla.

Saitko nuo BBS:t kilpailukykyiseen hintaan Euromasterilta? Saksan eBay noita näkyy tarjoilevan varsin edullisesti.

JLa

Lainaus käyttäjältä: Pertsa - 04.02.14 - klo:14:42
Vedä tarrojen päälle lakkakerros

Edit: Onko sulla viistosta kuvaa noista vanteista, miltä näyttää "pullistuuko" tuo keskiö ulos tuosta noilla spekseillä, eli vanteen reunan ulkopuolelle.

Valitettavasti minulla ei ole viistosta otettua valokuvaa SR-vanteista. Keskiö ei "pullistu" ulos, vaan on jopa hieman sisäänpäin puolien uloimpiin kohtiin nähden. Puolien uloimmat kohdatkin jäävät vanteen reunan tasalle.

JLa

Lainaus käyttäjältä: laavu - 05.02.14 - klo:23:07
Saitko nuo BBS:t kilpailukykyiseen hintaan Euromasterilta? Saksan eBay noita näkyy tarjoilevan varsin edullisesti.

En pyytänyt tarjouksia muista paikoista, koska olen ollut hyvin tyytyväinen Euromasterilta saamaani palveluun rengas- ja vanneasioissa. Sain rengas-/vannesetistä kuitenkin huomattavan alennuksen listahinnasta, joten mielestäni hinta oli kilpailukykyinen. Mutta eiväthän ne halvoiksi tulleet siltikään ja oletettavasti halvemmalla saisi varmasti nettikaupoista. Halusin kuitenkin maksaa hyvästä palvelusta ja tukea paikallista rengasliikettä.

JLa

Sain 26.2.2014 aamupäivällä puhelimitse tiedon automyyjältäni (Audi-tuotepäällikkö), että tilaamamme Audi A4 Avant on aamulla saapunut Suomeen Vuosaaren satamaan!

Sain myyjältä kyseltyäni tiedon myös auton valmistumisajankohdasta. Auto valmistui Saksan Ingolstadtin tehtaalta maanantaina 27.01.2014 (koodi 051). Toivottavasti auto ei ole ns. maanantaikappale.  :-\

Nyt sitten vaan odotellaan luovutusta ja nautitaan viimeisistä hetkistä Golf GTI:n ratissa!  :D

JLa

Myyjä lähetti toissapäivänä valokuvan liikkeeseen saapuneesta autosta. Iloinen yllätys ja päivän piristys!  :)

Autoon on jo tehty jälkivarustelu (mm. letkulämmittimen, sisäpistokkeen ja sisätilanlämmittimen asennus) liikkeessä. Pesu, kestovahaus ja lopullinen rekisteröinti on vielä tekemättä.

kottarainen

Onneksi olkoon hienosta autosta ja osanottoni odottamisen tuskasta! Näyttää siltä että kestää kuukauden tehtaalta Suomeen ja sitten vielä toinen kuukausi Suomessa ennen kuin luovutetaan. Tuo viimeinen kuukausi tuntuu todennäköisesti pidemmältä..?
A3 1.8 tfsi sedan quattro s tronic

JLa

Kuukausi meni tosiaan valmistumisen jälkeen siihen, kun auto saapui Suomeen. Tämän jälkeen ei menisi enää kuukautta luovutukseen, vaan noin viikon kuluttua auto olisi ollut luovutusvalmiudessa. Itse en vaan pysty vastaanottamaan autoa vielä, joten omasta toiveestani johtuen luovutus on siirretty vähän myöhemmäksi.

Nyt alkaa jo auton luovutus polttelemaan, kun tietää, että auto on jo maassa.  ;D

rob-s

LainaaRuostesuojaus Finikor-käsittelyllä

Tarvitseeko nykyautoa ruostesuojata? Käsittääkseni näitä ei ruostuminen vaiva, poislukien PreFL lokasuojien suunnitteluvirhettä.

Mustat jarrusatulut ovat RS-malleissa ja harmaat S-malleissa. Keraamisten jarrujen kanssa sekä S ja RS -malleissa on harmaat jarrusatulat.
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

JLa

Lainaus käyttäjältä: rob-s - 23.03.14 - klo:19:37
Tarvitseeko nykyautoa ruostesuojata? Käsittääkseni näitä ei ruostuminen vaiva, poislukien PreFL lokasuojien suunnitteluvirhettä.

Mustat jarrusatulut ovat RS-malleissa ja harmaat S-malleissa. Keraamisten jarrujen kanssa sekä S ja RS -malleissa on harmaat jarrusatulat.

Olen kahden vaiheilla ruostesuojauksen teettämisen osalta. Tarkoitukseni on pitää autoa pitkään, joten lisäsuojaus antaisi ainakin jotain lisäturvaa tulevaisuuteen. Tosiasia kuitenkin on, että Audit ovat parhaita vastustamaan ruostetta jo tehtaan jäljiltä. Automyyjä ei kuitenkaan kieltänyt (tai tehdas ei ole kieltänyt) jälkikäteen suoritettavaa suojausta, kunhan reikiä ei porata koriin. Täytyy vielä harkita asiaa ja pyytää suojauksesta tarjous ihan lähiaikoina.

Hankin mustaa jarrusatulamaalia, jota lukuisat VAGarenalaiset suosittelivat. Täytyy kesän aikana maalata satulat.  :)

JLa

Audin luovutus tapahtui 26.4.2014 ja nyt olen jo muutamia satoja kilometrejä päässyt ajamaan uudella autolla. Hymy nousee korviin tämän tästä, sillä ajettavuus on hyvällä tasolla ja kokonaisuus on herkullinen.  :D

https://www.flickr.com/photos/123500189@N05/14099780171/

Lisää ja parempilaatuisia kuvia olen jo ottanut ja lisään niitä tähän ketjuun kun ehdin.

Päätin jättää ruostesuojauksen teettämättä, koska siihen liittyvä liuotinpesu olisi poistanut pinnasta myös kaupanpäälle saamani kestovahauksen. Audin ruostesuojaus on tunnetusti hyvin hoidettu jo tehtaalla.

kai75

Todella hieno kampe vaikkei valkoinen kuulukaan lempivärihini  ;D

Tummennuksia takaikkunoihin kaipailee, muuten on liian "akvaario" -tunnelma  ;)
Exät: Audi A6 3.0TDI Avant Quattro tiptronic -05, Volvo V70 D5 Aut -02, Volvo V70 TDI Aut -97

JLa

Kiitos kommentista, kai75! Valkoinen väri oli itselleni ihan must A4:ään, vaikka niitä aika paljon näkeekin liikenteessä. Halusin kirkkaan ja raikkaan värin, mutta punainen ei käynyt koska edellinen auto (Golf V GTI) oli juuri punainen. :)

Takaikkunatummennuksia en halua tietyistä syistä. Akvaariotunnelma minulle tulee lähinnä korkeissa citymaastureissa tai tila-autoissa, joissa istutaan normaalia korkeammalla ja ikkunapinnat ovat suuret. Sen sijaan matalahko Avant ei sellaista tunnelmaa korkeine ikkunalinjoineen ja alas laskeutuvine istuimineen ainakaan minulle tuo.  8)

JLa

Ensimmäinen 1000 km on takana A4:lla ja tyytyväisyys autoa kohtaan kasvaa päivä päivältä.  8)

https://flic.kr/p/npCWBf

S tronic-vaihteiston sopeutuminen omaan ajotyyliini paranee ja vaihtojen oikea-aikaisuus alkaa olemaan lähes manuaalivaihteiston tasalla.
Urheiluistuin on miellyttävä ja sen laaja-alaisilla säädöillä saa ajoasennon helposti mieluisaksi.

Urheiluohjauspyörä vaihteenvalitsimin ja tasaisella alaosalla luovat urheilullista tunnelmaa ohjaamoon. Paksukehäisestä ratista saa hyvän otteen ja ajonautinnon takaa S line-urheilualusta ja Continental ContiSportContact 3-renkailla.  :D

https://flic.kr/p/npD63f
https://flic.kr/p/npCTxR

JLa

Renkaiden vaihdon yhteydessä maalasin jarrusatulat mustiksi. Olen tyytyväinen lopputulokseen, kun auto sai lisää personoitua ilmettä.  :D
Mustat jarrusatulat eivät tosin kovin paljoa erotu tummien talvivanteiden takaa, vaikka vanteet melko avoimet ovatkin.
Toivottavasti maali pysyy kiinni satuloissa.  :-\

Arte

ex -10 A4 Avant 155kw S-tr quattro

JLa

Lainaus käyttäjältä: Arte - 30.12.14 - klo:09:56
No joko oot quattroa päässy kurmottaa? ;-)

Ajan nelivetoisella autolla nyt ensimmäistä talvea, joten aika vähäinen on meikäläisen kokemus nelivetoisesta autosta. Parina päivänä on täällä etelärannikolla satanut lunta sen verran, että maassa on ollut pehmeää uutta lunta.

Näin alkuun olen varovasti hieman "tunnustellut" torsen-quattron ominaisuuksia ja käyttäytymistä liukkaalla, lumipäällysteisellä, pinnalla. Muutaman kerran olen kytkenyt luistoneston pois päältä ja pari kertaa olen kytkenyt myös ESC:n pois päältä. Tällöin on ollut mukava huomata nelivedon looginen käyttäytyminen ja myös sen takavetopainotteisuus on käynyt ilmi "harjoitteissa". Kaarteessa kaasua annosteltaessa perä lähtee nätisti sivulle, ja luisto on helppo hallita vastaohjauksella ja kaasulla.

Myös quattron etenemiskyky lumessa ja sohjossa on vertaansa vailla, kun vertaa esim. etuvetoiseen, jollaisilla olen tähän asti ajellut. Torsen-quattro se vaan etenee ja menee vetelemättä suoraan, vaikka olisi millaista mössöä tiellä edessä. Hymy nousee korviin ihan väkisinkin, kun olen niin yllättynyt quattron hyvistä ominaisuuksista.  :D

Jotenkin tuntuu, että etuvetoiseen ei enää ole paluuta...   ;D

JLa

Pitkästä aikaa päivitystä oman auton tilanteeseen.

Kevään koittaessa tuli tarve hankkia jotain pientä piristystä itselle ja autolle.  ;D
Pitkän pähkäilyn tuloksena päädyin tilaamaan quattro-tarrat Audin verkkokaupasta: https://shop.audi.fi/koristeteippi-quattro-briljantinmusta-4g0064317-y9b.html.
Asennan ne paikoilleen, kun olen ensin pessyt auton perusteellisesti puhtaaksi myöhemmin keväällä.

Auton lisävarusteista löytyy nyt siis:

  • Koristeteippi quattro, briljantinmusta



JLa

#83
Kiinnitin mustat quattro-tarrat tänään auton takaovien alaosiin. Asennus onnistui helposti.

Paketissa oli hyvät asennusohjeet ja jopa tarrojen paikat oli mitoitettu asennusohjeessa saksalaiseen tapaan hyvin tarkasti millilleen kolmesta eri suunnasta. Puhdistuspyyhe kuului myös paketin sisältöön.

Tarrat ovat 3M:n valmistamia ja laadukkaan oloisia. Niiden vulkanoituminen ja lopullinen kiinnittyminen maalipintaan tapahtuu 72 tunnin kuluessa.  :)

DSC_2208 by Jani Laaksonen, on Flickr

Edit: Valokuva lisätty.




K70

Miten liekin mahdollista, että on unohtunut äänestää aiemmin. Bensakone ja Torsen. Nam. Muut yksityiskohdat ei ole niin tärkeitä, kun perusta on kunnossa.

Kyllä aika kuluu nopeasti. Vastahan mä sitä upeaa punaista GTI:a peukutin UVW:lla. Ai, siitä on jo yli kymmenen vuotta.  ;)

JLa

Lainaus käyttäjältä: K70 - 06.02.17 - klo:11:58
Miten liekin mahdollista, että on unohtunut äänestää aiemmin. Bensakone ja Torsen. Nam. Muut yksityiskohdat ei ole niin tärkeitä, kun perusta on kunnossa.

Kyllä aika kuluu nopeasti. Vastahan mä sitä upeaa punaista GTI:a peukutin UVW:lla. Ai, siitä on jo yli kymmenen vuotta.  ;)

Kiitos kehuista, K70! Lämmitti mieltä kotona sairasta lasta hoitaessa.  :)

Hyvin muistit, sillä siitä on jo lähes 11 vuotta kun hankin vitoskoppaisen Getarin. Nykyisin ajellaan Audeilla A4 ja A1.

Milläs sinä nykyisin ajelet? Sinullahan taisi olla se hieno tummanpunainen A4 B7 2.0T quattro.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy