Autovero poistuu?

Aloittaja skriko, 22.12.14 - klo:23:36

« edellinen - seuraava »

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Hanksi - 26.04.19 - klo:19:25
Toki niinkin voi käydä. Toisaalta autoveron poistuessa kokonaan hinnat ovat suurinpiirtein vertailukelpoisia muun Euroopan kanssa. Jos valmistajat nostavat Suomen hinnat reilusti muuta Eurooppaa korkeammalla, syntynee markkinoille tilaa auton muualta välittäville toimijoille.

Totta tuokin. En vain ole valmis hylkäämään vanhaa järjestelmää ja hyppäämään tuntemattomaan oman parin satasen tai tonnin takia, joka pitäisi repiä muualta, josta ei uskalleta edes puhua. Minua ei haittaa kalliit ajoneuvot, jos liikkuminen on kohtuu hintaista.

Valitettavasti taksiala oli hyvä esimerkki missä toimiva järjestelmä romutettiin ja paskaa saatiin tilalle.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 26.04.19 - klo:18:30
Miksi autoveroa ei sitten vain poisteta, jos seuraukset on vain positiivisiä ja kaikissa muissakin maissa sen poistaminen kerta rysäyksellä on onnistunut?

Ja sitten heräsin! On toki rikkaiden ja varakkaiden märkä unelma!

Joutuiko Ruotsi kadotuksen ikuiseen tulimereen silloin, kun hylkäsi rekisteröintiveron? Ei joutunut ei.

Himoverottaminen on ainoastaan kommunistin ja verorahoilla elävän loisen unelma.
Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 26.04.19 - klo:20:33
Valitettavasti taksiala oli hyvä esimerkki missä toimiva järjestelmä romutettiin ja paskaa saatiin tilalle.

Missään en ole saanut yhtä paskaa taksipalvelua kuin wanhassa neuvostojohtoisessa suomalaisessa järjestelmässä. Aina kun niitä takseja eniten tarvitsi, odotusaika oli posketon ja hinta kallis. Alle 10 kilometrin siirtymille joutui aina valitsemaan taksikyydin ja kävelyn väliltä. Takamatka nykypäivän tasoon on valtava, mutta nyt on sentään jotain mahdollisuuksia kehittää palvelua.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 26.04.19 - klo:21:11
Joutuiko Ruotsi kadotuksen ikuiseen tulimereen silloin, kun hylkäsi rekisteröintiveron? Ei joutunut ei.

Himoverottaminen on ainoastaan kommunistin ja verorahoilla elävän loisen unelma.
Missään en ole saanut yhtä paskaa taksipalvelua kuin wanhassa neuvostojohtoisessa suomalaisessa järjestelmässä. Aina kun niitä takseja eniten tarvitsi, odotusaika oli posketon ja hinta kallis. Alle 10 kilometrin siirtymille joutui aina valitsemaan taksikyydin ja kävelyn väliltä. Takamatka nykypäivän tasoon on valtava, mutta nyt on sentään jotain mahdollisuuksia kehittää palvelua.

Milloinkas Ruotsi tuosta autoverosta luopuikaan ja kerro lisää miten tuo palvelu on parantunut vajaassa vuodessa taksialalla?

JA ei en ole elänyt muiden verorahoilla yli 20 vuoteen.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

jarkko_h

#963
Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 26.04.19 - klo:21:11
Joutuiko Ruotsi kadotuksen ikuiseen tulimereen silloin, kun hylkäsi rekisteröintiveron? Ei joutunut ei.

Himoverottaminen on ainoastaan kommunistin ja verorahoilla elävän loisen unelma.
Missään en ole saanut yhtä paskaa taksipalvelua kuin wanhassa neuvostojohtoisessa suomalaisessa järjestelmässä. Aina kun niitä takseja eniten tarvitsi, odotusaika oli posketon ja hinta kallis. Alle 10 kilometrin siirtymille joutui aina valitsemaan taksikyydin ja kävelyn väliltä. Takamatka nykypäivän tasoon on valtava, mutta nyt on sentään jotain mahdollisuuksia kehittää palvelua.

Väitän useiden tuhansien eurojen taksikokemuksella reilusta 20 maasta, että Suomen vanha neuvostojärjestelmä oli yksi maailman toimivimmista. Kokemus ei ole miltään aurinkomatkojen hupi reissuilta, vaan työreissuilta kireine aikatauluineen. Tällöin palvelun luotettavuus nro1.

Joka maassa taksi on toiminit, mutta ennen taksiuudistusta Suomeen usempien viikkojen turneelta palatessa miellytti lentokentällä  2 asiaa ylitse muiden. 1. Raikas ilma 2. Luotettava taksi, jossa useimmiten ymmärrettiin suomea.  Nyt menen kentälle omalla autolla.

vasara

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 26.04.19 - klo:21:15
Milloinkas Ruotsi tuosta autoverosta luopuikaan...
Kesällä 1996 ja henkilöautojen osalta ns. yhdessä yössä.
Suomi päätti EU:hun liittymisen jälkeen valita kivisemmän tien ja on kamppaillut omien kansalaistensa oikeuksia vastaan EY-tuomioistuimessa useampaan kertaan.
Valitettavaa se on todeta, mutta ruotsalaiset on olleet tässäkin asiassa meitä fiksumpia  :-\

TDI Golf

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 26.04.19 - klo:15:56
Jostain luin, että Suomalaisen auto maksaa keskimäärin alle 4000 euroa. Vaikka se maksaisi 6000 euroa, niin kovin moni näistä ihmisistä ei ole vaihtamassa sitä autoon uuteen vaikka autovero poistuisi!

Sulla on kieltämättä erikoisia ajatuksia vaikka kehut miten paljon olet palstalle tuonut.
Auton hinnat jos laskee niin noita vanhempia vaihtuu uudempiin ja ne kaameat päästöt laskee.
Pikkuhiljaahan se autojen ksk ikä on vaihdellut.

TDI Golf

Lainaus käyttäjältä: Ukko - 26.04.19 - klo:12:20
En pitäisi ihmeenä, vaikka arvonlisäveroa korotettaisiin prosentilla tai kahdella. Samalla uusien autojen hinnat nousee tuhansilla euroilla. ;D Samoin nousee polttoaineiden hinnat ja huoltojen hinnat.

Mikä SDP.n ämmä se oli kun kertoi teevessä että ruuan verotusta Suomessa pitäisi nostaa että Itämeri voi paremmin. Polttoaineen hinnathan nousee joka vuosi, sillä on helppo rahastaa.

TDI Golf

Lainaus käyttäjältä: vwmies - 26.04.19 - klo:14:25
Tällä tavoin autokanta nuorentuu ja ne turvallisemmat sekä vähäpäästöisemmät ajoneuvot tulevat vähitellen käytettyinä useampien kansalaisten kukkarolle sopiviksi. Joskus siis se savolainen projekti pitää/pitäisi vaan aloittaa .... kuitenkin tämä on kaupungit pl. melko harvaan asuttu maa.

Juurikin näin, Viherillä Hesassa suuri kannatus, miksi noi kaikki ituhipit asuu keskellä kivikylää eikä siellä luonnon helmassa?
Saisivat lämmittää vaikka puilla ettei kulu sähköä ja polkea polkupyörällä töihin 10km suuntaansa joka päivä ja kauppaase muut asiointimaksut päälle.
Loppuisi se paskanjauhanta autoilun kieltämisestä ym hömppä, aika moni noista "kansanedustajista" tuntuu olevan täysin tietämätön normaaliperheen tuloista / arjesta kun lauottoja juttuja kuuntelee.

TDI Golf

#968
Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 26.04.19 - klo:15:05
Mä nyt en ymmärrä tuota autoveron poiston haluavien logiikkaa, koska jo siitä puhuminen romauttaa autokaupan myyntiä! Ja jos autovero poistettaisiin romuttaisi se käytettyjen autojen arvon, niin kerrotko mulle miten käytetyn auton ostajan rahamäärä kasvaa samalla, jos haluaa ostaa uuden? Päinvastoin väliraha kasvaa ja kaupat jää tekemättä.

Unohtamatta, että autoveron määrärahat pitää sen jälkeen repiä jostain muualta!

Aika monella käytetyllä ajoneuvolla on teennäinen arvo, varsinkin vanhemmilla. Mikäli autovero poistuisi ja hinta laskisi juuri sen verran kuin on vero niin aika moni ketä ajaa paljon vaihtaa samaan tahtiin autoja, samoin niitä on liisingissä niin se autokanta alkaa uudistumaan. Miksi väliraha sun mielestä kasvaa, eikö se arvo laske samassa suhteessa kuin hinta?
Ja noi kaikkein vanhemmasta päästä olevat autot jäisi pois, nehän saastuttaa eniten.
Ja valtio törsää siihen malliin rahaa että mikään vero ei riitä kattamaan menoja, velka on kasvanut varmaan viimeiset 10v

Edit; ja tämä pitäisi saada lailla kriminalisoitua kun kupataan rahoja hyvävesysteemiin
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/sipilan-hallitus-laittoi-taseen-toihin-ja-perusti-vaken-toimitusjohtaja-teki-muhkean-tilin-tulos-miinuksella/7376540?fb_ref=ZOpJtTF6te-Facebook&utm_source=Facebook&utm_medium=ShareButton&utm_campaign=GetSocial&fbclid=IwAR3CY9oybwI0nYqwFHwCPdCRbfq9uSlhBqxLkVA6MHp8Rv04gkX9lLpM0gU

clacson

Lainaus käyttäjältä: vagfani - 26.04.19 - klo:18:37
Henkilöltä joka liikenteeseen liittyviä asioita selvittää työkseen ja on alallaan erittäin kokenut. Onhan tästä jo tosin ollut julkisuudessakin juttua ihan tuoreeltaan:

https://suomenkuvalehti.fi/jutut/kotimaa/yhtioitetaan-tieverkko-aloitetaan-tiemaksut-kielletaan-polttomoottoriautot-ministerion-virkamiehet-mullistaisivat-liikenteen/
Tämähän on yksi jatkumo Bernerin ihmeellisissä seikkailuissa?
Vasta suorakoipisten valtakunnassa opin varmaan pitämään suuni pienemmällä, silloin lienee kyllä hiukka myöhäistä.

HiTecci

#970
Lainaus käyttäjältä: vagfani - 26.04.19 - klo:18:47
Lisäksi esim. moottoripyörille ja huviveneille oltaisiin kaavailemassa vuosittaista haittaveroa. Hintahaarukka luokkaa 500-1300 euroa vuodessa. "Saastuttaja maksaa" periaatetta noudattaen.

Prätkillehän tätä on ajettu kuin käärmettä pyssyyn jo useampaankin otteeseen ja joka ainut kerta on tuo esitys saanut turpaansa. Perusteluna ihan lyhykäisyydessään, ettei sen tuotto kattaisi edes systeemin kuluja = valtio siis menettäisi rahaa moisen lisäveron perustamalla ja siksi se on vedetty joka kerta pois, eikä maailma tämän osalta ole muuttunut mihinkään = systeemi ei tänään olisi yhtään sen kannattavampaa kuin vuosi, viisi tai kymmenen vuotta sitten 8)

Vaan se mikä prätkissä on peräsuolesta on autovero. Veroa maksetaan tasan samalla laskentaperusteella kuin vuosikymmeniä sitten, vain cc ratkaisee. Mitkään CO2-pohjaiset laskentatavat, autoveron alentamiset yms. eivät ole vielä kertaakaan koskeneet pätkiä. Miksi? Kuitenkin prätkä on mitä ekologisin liikkumisen muoto, olkoonkin vain kesäisin, mutta silti. Sen valmistaminen ei juuri tämän pallon resuja syö, sen kulutus ja päästöt ovat niin minimaliset vs. auton ja ennen kaikkea siinä kuljetettavan massan suhde itse välineen massaan on ihan toisilla dekadeilla mitä autoilla = ylivoimaisesti paras hyötysuhde ajatteli asiaa ihan millä eco-mittarilla tahansa. Puhumattakaan pysäköinnistä, liikenteen sujuuudesta, yms. seikoista vielä lainkaan. Mutta ei, silti valtio vaan jatkaa tuota posketonta autovero-kuppaamistaan. Jopa sähköprätkästä maksetaan n. 10% autoveroa, eikä ne nauti autojen tapaista hankintatukea lainkaan!!! >:(
https://asiointi.tulli.fi/mahtiinternet/veronmaaranlaskenta.do

Tämäkin juttu oli valitettavasti vain aprillia :'(
https://www.bike.fi/moottoripyorien-autovero-poistuu-valittomasti-uudet-hinnastot-voimassa-tanaan-klo-10-00-alkaen/

Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Dethleffs C'Go 495 QSK -16, Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: TDI Golf - 27.04.19 - klo:07:47
Sulla on kieltämättä erikoisia ajatuksia vaikka kehut miten paljon olet palstalle tuonut.
Auton hinnat jos laskee niin noita vanhempia vaihtuu uudempiin ja ne kaameat päästöt laskee.
Pikkuhiljaahan se autojen ksk ikä on vaihdellut.

Jännä miten sinulla menee tunteisiin toisen topic:n kirjoitukset.

On myös mielenkiintoista miten myös meidän politikot ovat yrittäneet ennustaa kuluttajien tekemisiä ja monesti ovat menneet metsään ja mitä Suomalaisten päästöihin tulee, niin liikenteen päästöt on kärpäsen paska meressä. Toki ymmärrän, että Suomalaiselle ja varsinkin miehelle uusi auto on, kuin pyhälehmä. Yhden uuden auton ole omistanut eikä se tehnyt minusta sen parempaa tai onnellisempaa ihmistä, mutta onpahan sekin koettu.

Lainaus käyttäjältä: TDI Golf - 27.04.19 - klo:08:00
Aika monella käytetyllä ajoneuvolla on teennäinen arvo, varsinkin vanhemmilla. Mikäli autovero poistuisi ja hinta laskisi juuri sen verran kuin on vero niin aika moni ketä ajaa paljon vaihtaa samaan tahtiin autoja, samoin niitä on liisingissä niin se autokanta alkaa uudistumaan. Miksi väliraha sun mielestä kasvaa, eikö se arvo laske samassa suhteessa kuin hinta?
Ja noi kaikkein vanhemmasta päästä olevat autot jäisi pois, nehän saastuttaa eniten.
Ja valtio törsää siihen malliin rahaa että mikään vero ei riitä kattamaan menoja, velka on kasvanut varmaan viimeiset 10v

Laitatko tähän faktaan linkin vai olisiko vain sinun mielipiteesi? Edelleenkin Suomalaiset ajaa n.3500â,¬ autoilla. Tähänkin on syy. Usea vanhempi auto on luotettavampi, kuin nämä uudet sekä huollot paljon halvempia, koska tekniikka on yksinkertaisempaa!

BTW: Onko devalvaatio sinulle tuttu?
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

SNG

Toivottavasti vielä joskus autovero poistetaan. Sehän suunniteltiin väliaikaiseksi veroksi öljykriisin aikaan.

Vihervasemmisto verottaa maan talouden raiteiltaan! Karsittaisiin mieluummin hallintoa ja purettaisiin turha byrokratia minimiin, niin jäisi rahaa Suomi-neidon käsilaukkuun.

Hyvää kansallista veteraanipäivää!

vagfani

Lainaus käyttäjältä: clacson - 27.04.19 - klo:09:13
Tämähän on yksi jatkumo Bernerin ihmeellisissä seikkailuissa?

Jatkumoa liikenne- ja viestintäministeriön linjauksille. Ministerit vaihtuu, virkamiehet ei. Ei nämä uudet maksut ja verot mitään Bernerin omia keksintöjä olleet.

tet

Lainaus käyttäjältä: TDI Golf - 27.04.19 - klo:07:55
Juurikin näin, Viherillä Hesassa suuri kannatus, miksi noi kaikki ituhipit asuu keskellä kivikylää eikä siellä luonnon helmassa?

Kenties asia korreloi hiilijalanjäljen kanssa? Suurien kaupunkien asukkailla yleensä lienee selvästi pienempi hiilijalanjälki, kuin harvaan asutuissa maakunnissa asuvalla. Ehkä se saa ihmiset kirittämään myös meitä maakuntien asukkaita mukaan talkoisiin, poliittisen valinnan kautta.

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 27.04.19 - klo:10:54
Laitatko tähän faktaan linkin vai olisiko vain sinun mielipiteesi? Edelleenkin Suomalaiset ajaa n.3500â,¬ autoilla.

Voisiko joku laittaa linkin tutkimukseen tai tilastoon, josta selviää tuo suomalaisten autojen keskimääräinen arvo? En hae nyt linkkiä Autoliiton Pasi Niemisen mielipiteisiin, vaan vaikka siihen tutkimukseen josta Nieminen on tuon luvun ottanut.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

vwmies

Lainaus käyttäjältä: SNG - 27.04.19 - klo:12:32
Toivottavasti vielä joskus autovero poistetaan. Sehän suunniteltiin väliaikaiseksi veroksi öljykriisin aikaan.

Autovero täyttää 60 â€" Kansan inhokki ei voi enää hyvin, mutta taitaa jatkaa vielä seuraavat 10 vuotta 
Autoverosta sanotaan, että se oli alun perin tarkoitettu vain vuoden mittaiseksi.

Tilapäiseksi julistaminen oli kuitenkin temppu, jolla vero syksyllä 1957 saatiin läpi.

Eli on jo miehen iässä. Kait silloinkin joku kriisi oli päällä... kassakriisikö ?  :o

Yritetään pärjätä.

SNG

Lainaus käyttäjältä: vwmies - 27.04.19 - klo:15:13
Autovero täyttää 60 – Kansan inhokki ei voi enää hyvin, mutta taitaa jatkaa vielä seuraavat 10 vuotta 
Autoverosta sanotaan, että se oli alun perin tarkoitettu vain vuoden mittaiseksi.

Tilapäiseksi julistaminen oli kuitenkin temppu, jolla vero syksyllä 1957 saatiin läpi.

Eli on jo miehen iässä. Kait silloinkin joku kriisi oli päällä... kassakriisikö ?  :o

Olet oikeassa. Öljykriisin aikaan tulivat vuosittaiset verot. Varmaan nykyistä käyttöveroa vastaavat. Tarra merkkinä
maksetusta verosta tuulilasissa. Sama menettelyhän oli jossain vaiheessa myöhemminkin. Olisiko ollut laman aikoihin 90-luvulla???

Virkamieshallitushan tuon autoveron 1958 alkuvuodesta laittoi voimaan. Eli kai silloinkin tosiaan joku kriisi oli.

vasara

Lainaus käyttäjältä: tet - 27.04.19 - klo:14:32
Kenties asia korreloi hiilijalanjäljen kanssa? Suurien kaupunkien asukkailla yleensä lienee selvästi pienempi hiilijalanjälki, kuin harvaan asutuissa maakunnissa asuvalla. Ehkä se saa ihmiset kirittämään myös meitä maakuntien asukkaita mukaan talkoisiin, poliittisen valinnan kautta.
...
Asuinpaikka vaikuttaa hiilijalanjälkeen tutkimusten mukaan vähän.. sen sijaan tulotason kasvaessa hiilijalanjälkikin keskimäärin kasvaa.
https://www.ymparisto.fi/fi-FI/Kulutus_ja_tuotanto/Suomen_kotitalouksien_kulutuksen_hiilija(49873)

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 26.04.19 - klo:21:15
Milloinkas Ruotsi tuosta autoverosta luopuikaan ja kerro lisää miten tuo palvelu on parantunut vajaassa vuodessa taksialalla?
Päivämäärä näköjään jo kerrottiin. Esimerkiksi umpisurkean Valopilkun rinnalle on saatu jo vähän surkeita kyhäelmiä, vaikkakin matkaa vielä kehittyneempiin järjestelmiin on paljon.
Lainaus käyttäjältä: jarkko_h - 27.04.19 - klo:00:15
Väitän useiden tuhansien eurojen taksikokemuksella reilusta 20 maasta, että Suomen vanha neuvostojärjestelmä oli yksi maailman toimivimmista. Kokemus ei ole miltään aurinkomatkojen hupi reissuilta, vaan työreissuilta kireine aikatauluineen. Tällöin palvelun luotettavuus nro1.

Joka maassa taksi on toiminit, mutta ennen taksiuudistusta Suomeen usempien viikkojen turneelta palatessa miellytti lentokentällä  2 asiaa ylitse muiden. 1. Raikas ilma 2. Luotettava taksi, jossa useimmiten ymmärrettiin suomea.  Nyt menen kentälle omalla autolla.
En ole missään muualla kuin Suomessa joutunut odottelemaan taksia jonkin typerän tolpan äärellä helposti tunnin ja pidempäänkin. Siihen saattoi täällä luottaa. Palvelu on ollut Suomessa perinteisesti myös aivan sokea. Alkeellisimmillaan taksi on soitettu puhelimella ja sitten on pitänyt kyttäillä, joska sieltä jossain vaheessa jotain tulisi. Nykypäivänä pitäisi vähintään nähdä lähimmät vapaat taksit ja tilatun taksin liikkeet kartalla. Samoin rahaliikenteen pitäisi hoitua automaattisesti ilman turhia näppäilyjä ja ne matkalaskuun tarvittavat kuitit pitäisi olla tarjolla suoraan sähköisessä muodossa arkistoituina. Pienet helposti katoavat lippulappuset, joihin pitää kirjoitella nimiä ja osoitteita, hukkaavat vain aikaa monessa käänteessä.

Sitten kun nuo nykypäivän perusasiat ovat kunnossa, niin päästään lisäpalveluihin, kuten pakettien kuljetukset, kukkien tilaukset ja monet muut palvelut, joista Suomessa ei ole voinut edes unelmoida. Mahdollisuus valita erilaisia autoluokkia on myös kiva lisä. Ja sitten kun se sama taksipalvelu toimii kotona ja matkoilla, niin reissussa ei tarvitse alkaa etsimään jotain taksien puhelinnumeroita ja toivomaan, että puhelimeen vastaa joku, joka puhuu edes välttävästi jotain yhteistä kieltä kanssasi.


sakal83

Lainaus käyttäjältä: nokivasara - 27.04.19 - klo:16:11
Asuinpaikka vaikuttaa hiilijalanjälkeen tutkimusten mukaan vähän.. sen sijaan tulotason kasvaessa hiilijalanjälkikin keskimäärin kasvaa.
https://www.ymparisto.fi/fi-FI/Kulutus_ja_tuotanto/Suomen_kotitalouksien_kulutuksen_hiilija(49873)
Mutta sittenhän se on hyvä, että saadaan nämä kommunistit valtaan. Ei pääse kenelläkään tulotasot kasvamaan ;D
Eiköhän nämä pahimmat viherpiipertäjät, jotka autoja eniten paheksuvat, eivät itse kyseistä menopeliä omista, koska pääsevät julkisilla liikkumaan.
SuperB L&K 2.0 TSI 4x4 360hp/500Nm

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 27.04.19 - klo:17:48
Päivämäärä näköjään jo kerrottiin. Esimerkiksi umpisurkean Valopilkun rinnalle on saatu jo vähän surkeita kyhäelmiä, vaikkakin matkaa vielä kehittyneempiin järjestelmiin on paljon.En ole missään muualla kuin Suomessa joutunut odottelemaan taksia jonkin typerän tolpan äärellä helposti tunnin ja pidempäänkin. Siihen saattoi täällä luottaa. Palvelu on ollut Suomessa perinteisesti myös aivan sokea. Alkeellisimmillaan taksi on soitettu puhelimella ja sitten on pitänyt kyttäillä, joska sieltä jossain vaheessa jotain tulisi. Nykypäivänä pitäisi vähintään nähdä lähimmät vapaat taksit ja tilatun taksin liikkeet kartalla. Samoin rahaliikenteen pitäisi hoitua automaattisesti ilman turhia näppäilyjä ja ne matkalaskuun tarvittavat kuitit pitäisi olla tarjolla suoraan sähköisessä muodossa arkistoituina. Pienet helposti katoavat lippulappuset, joihin pitää kirjoitella nimiä ja osoitteita, hukkaavat vain aikaa monessa käänteessä.

Sitten kun nuo nykypäivän perusasiat ovat kunnossa, niin päästään lisäpalveluihin, kuten pakettien kuljetukset, kukkien tilaukset ja monet muut palvelut, joista Suomessa ei ole voinut edes unelmoida. Mahdollisuus valita erilaisia autoluokkia on myös kiva lisä. Ja sitten kun se sama taksipalvelu toimii kotona ja matkoilla, niin reissussa ei tarvitse alkaa etsimään jotain taksien puhelinnumeroita ja toivomaan, että puhelimeen vastaa joku, joka puhuu edes välttävästi jotain yhteistä kieltä kanssasi.

Paljonkos tuohon sinun ihailemaasi UBER:n on upotettu rahaa eikä vieläkään tuota mitään?
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Jultsu

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 27.04.19 - klo:18:41
Paljonkos tuohon sinun ihailemaasi UBER:n on upotettu rahaa eikä vieläkään tuota mitään?

Juttu taisi olla ns. karppafakta? Näkyyhän tuo taiteilevan nollan molemmin puolin...

Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Jultsu - 27.04.19 - klo:19:12
Juttu taisi olla ns. karppafakta? Näkyyhän tuo taiteilevan nollan molemmin puolin...



Uber kertoi listautumisilmoituksessaan myös arvioita tämän vuoden talousluvuistaan. Viime vuonna yhtiö teki ensimmäisellä vuosineljänneksellä 2,58 miljardin dollarin liikevaihdolla 478 miljoonan dollarin operatiivisen tappion. Tämän vuoden alkuneljänneksellä yhtiö arvioi tehneensä 3,04â€"3,10 miljardin dollarin liikevaihdolla yli miljardin dollarin operatiivisen tappion.

Koko viime vuodelta Uber raportoi 11,27 miljardin dollarin liikevaihdon ja 1,85 miljardin dollarin vertailukelpoisen liiketappion. Nettotulos oli lähes miljardin plussalla.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 27.04.19 - klo:18:41
Paljonkos tuohon sinun ihailemaasi UBER:n on upotettu rahaa eikä vieläkään tuota mitään?
En muuten edeskirjoittanut Uberista, vaan laajemmin kaikista hyvin toimivista palveluista. En pidä Uberia edes parhaana noista. Monille suomalaisille tuntuu olevan hankala ymmärtää, että Jenkeissä kasvuyhtiön halutaan panostavan kasvuun aggressiivisesti, ei tuloksen tekeminen ole siinä vaiheessa olennaista.

a4b8

Juuri noin, mistä se Uber tuli?
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 27.04.19 - klo:20:19
En muuten edeskirjoittanut Uberista, vaan laajemmin kaikista hyvin toimivista palveluista. En pidä Uberia edes parhaana noista. Monille suomalaisille tuntuu olevan hankala ymmärtää, että Jenkeissä kasvuyhtiön halutaan panostavan kasvuun aggressiivisesti, ei tuloksen tekeminen ole siinä vaiheessa olennaista.

Kerrotko vuodenajan milloin olet ja missä joutunut tunnin odottamaan tolpalla Suomessa ennen taksiuudistusta taksia?
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 27.04.19 - klo:22:17
Kerrotko vuodenajan milloin olet ja missä joutunut tunnin odottamaan tolpalla Suomessa ennen taksiuudistusta taksia?
Ainakin syksyllä, talvella, keväällä ja kesällä yhdessä Suomen suurimmista kaupungeista.

TDI Golf

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 27.04.19 - klo:10:54
Jännä miten sinulla menee tunteisiin toisen topic:n kirjoitukset.

Tunteisiin? Sinähän suolsit ihan sontaa, "tietoa" piti olla mutta edes yhteen kysymykseen et vastannut, kaikkin kanssa näyttää olevan sinulla eri mielipiteet, muilla palstoilla tuollaista kutsutaan trolliksi

TDI Golf

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 27.04.19 - klo:10:54
Laitatko tähän faktaan linkin vai olisiko vain sinun mielipiteesi? Edelleenkin Suomalaiset ajaa n.3500â,¬ autoilla. Tähänkin on syy. Usea vanhempi auto on luotettavampi, kuin nämä uudet sekä huollot paljon halvempia, koska tekniikka on yksinkertaisempaa!

Linkkeja? Monellakin perheellä auto on vanha kun ei ole varaa ostaa uudehkoja autoja (sullahan kehun mukaan on ottaa 20 tonnia taskusta tosta vaan).
Syynä ei ole luotettavuus, vaan hinta. Tuollaisia autoja 2000 esim saa merkistä riippuen jo edukkaasti ja vanhempia satasilla, ei noissa arvoa ole. Olen tuo ksk arvon kertonut tietäväni, toinen ääripää on ne joilla sitä rahaa on ottaa taskuista tosta vaan, he ostavat uusia autoja usein, jää kalliit huollot renkaiden ostot pois. Firmoilla on monilla uudehkot autot, liisinkiautot jne, noihan sitten nostaa sitä hintaa.
Vastaavasti laskee noi perheet kun tarvitaan 2 autoa ja on velkaa asunnosta ym, saattaa olla toisella pätkätöitä, työmatkat molemmilla pitkät ja erisuuntiin jne, he ajavat noilla vanhemmilla rottosilla

tet

Lainaus käyttäjältä: nokivasara - 27.04.19 - klo:16:11
Asuinpaikka vaikuttaa hiilijalanjälkeen tutkimusten mukaan vähän.. sen sijaan tulotason kasvaessa hiilijalanjälkikin keskimäärin kasvaa.

Eihän tuossa niin sanottu.

LainaaTulotasolla on suuri merkitys kotitalouksien kulutuksen päästöille, kun taas asuinpaikan ja perhetyypin merkitys oli Suomen ympäristökeskuksen tutkimuksessa vähäisempi.

Vähäisempi ei tarkoita minusta samaa kuin vähäinen. Tuon perusteella on mahdollista, että tulotaso on suurin syy, ja asuinpaikka toiseksi suurin. Kun tulotaso ei käsittääkseni korreloi hirmu hyvin vihreiden kannatuksen kanssa, mutta asuinpaikka korreloi, se saattaa viitata esittämääni syy-seurausyhteyteen. Tai sitten vihreät vain muuttavat sinne kaupunkeihin pystyäkseen elämään ympäristöä säästävämmin. Linkolat sitten erikseen, heillä päinvastainen strategia.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy