VW jäi kiinni päästötulosten vääristelystä - 500,000 autoa pois USA:n teiltä

Aloittaja Freeze, 18.09.15 - klo:21:22

« edellinen - seuraava »

Eka Golf

Paljonko kuluttaa? Minulla pensa joten kulutus minulla isompi varmaan?

K2O

Lainaus käyttäjältä: Arcca - 02.10.15 - klo:22:13
Tuskin, ei täällä vuonna 2015 ole myyty tuollaisilla koneilla esim Passattia. Mutta saahan tuosta jotain viitteitä.

Tuulilasissa 1/2015 on uusi Passat esittelyssä, jutun mukaan vain tehokkaimmassa mallissa on Euro 6 saastelaitteet, muissa malleissa on edelleen EA 189 moottori aivan kuten ruotsissa.

http://www.pohjalainen.fi/uutiset/kotimaa/kommentti-suomen-volkswagen-halveksii-asiakkaitaan-ruotsissa-julkistettiin-kaikki-huijausmallit-1.1917816

europe

Lainaus käyttäjältä: K2O - 03.10.15 - klo:00:24
Tuulilasissa 1/2015 on uusi Passat esittelyssä, jutun mukaan vain tehokkaimmassa mallissa on Euro 6 saastelaitteet, muissa malleissa on edelleen EA 189 moottori aivan kuten ruotsissa.

http://www.pohjalainen.fi/uutiset/kotimaa/kommentti-suomen-volkswagen-halveksii-asiakkaitaan-ruotsissa-julkistettiin-kaikki-huijausmallit-1.1917816

Ruättalaisten listalta,
2015,
VW PASSAT S TDI 140 MASTERS.
VW PASSAT S TDI 177 DSG6 GT.

Eli kumpikin on mallia B7 eli ei  tätä uusinta B8-mallia.

Kaikki Suomessa myytävät B8 Passat dieselit ovat luokkaa EU6.
 
Ihme disinformaation levittämistä täällä...Kuka hyötyy?

Arcca

Lainaus käyttäjältä: K2O - 03.10.15 - klo:00:24
Tuulilasissa 1/2015 on uusi Passat esittelyssä, jutun mukaan vain tehokkaimmassa mallissa on Euro 6 saastelaitteet, muissa malleissa on edelleen EA 189 moottori aivan kuten ruotsissa.


Luulenpa että sekoitat nyt urea laitteet (tai Tuulilasi on sekoittanut) ja EU6 luokan.

EU6 voi saavuttaa ilmankin, ainakin paperilla.
Ja sellainen Euro 6 uusi Passat majailee juuri tallissani, eikä kuulu luokkaan "tehoikkaimmat mallit", eli se siitä Tuulilasin artikkelista. Volkswagenilta saamani tiedotteen mukaan EU6 autot eivät kuulu listalle.

Lehdistö sotkee asioita taas kunnolla kiskomalla tuon huuhaa Ruotsi listan esille, p-le. Pilaa maineen turhaan 2015 autoilta, eihän suuri kansa näistä mitään tajua.
Tietenkin harmittaa kun on oma lehmä ojassa.

Edit. Tuo Pohjalaisen artikkelin lause "Suomessa tilanne lienee tismalleen yhtä huono, koska Ruotsin ja Suomen markkinoille tuodaan myyntiin samat mallit." on ihan tuubaa niinkuin europe jo tuossa yllä sanookin.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

HiTecci


Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Dethleffs C'Go 495 QSK -16, Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08

JHS

Lainaus käyttäjältä: K2O - 03.10.15 - klo:00:24
Tuulilasissa 1/2015 on uusi Passat esittelyssä, jutun mukaan vain tehokkaimmassa mallissa on Euro 6 saastelaitteet, muissa malleissa on edelleen EA 189 moottori aivan kuten ruotsissa.

http://www.pohjalainen.fi/uutiset/kotimaa/kommentti-suomen-volkswagen-halveksii-asiakkaitaan-ruotsissa-julkistettiin-kaikki-huijausmallit-1.1917816

VW:n  Suomen sivuilla Passatin teknisissä tiedoissa on EU6 kaikissa moottoreissa.   Jo ajossa olevien rekisteriotteen alareunan kohdassa "erikoisehdot ja huomautukset" on merkintä Euro6.   (Näin esim. kesäkuussa rekisteröidyssä Golf 1.6 tdi Bluemotionissani.)
http://www.volkswagen.fi/vv-auto/vw_cars.nsf/(vw5_t)?open&m=3G2#diesel

K2O

Otin kuvan lehdestä, jutussa siis kerrotaan, että vain tehokkain versio täyttää Euro 6 normit teknisten laitteiden avulla. Testaustilanteessa kaikki moottorit ovat olleet kunnossa, käytännön ajotilanteessa päästöt ovat olleet jopa 40 kertaa sallittuja suuremmat. Tällä kikkailulla on saatu myytyä tehokkaampia ja vähemmän kuluttavia autoja, ongelmana on terveydelle erittäin haitalliset typpioksidi päästöt joita näissä diesel autoissa syntyy liikaa ja josta koko kohu johtuu.

https://www.dropbox.com/sc/0bp2zwqgam19vjl/AABD-tRucn9l9XO914-5qen8a

Wekotin

Lainaus käyttäjältä: Arcca - 03.10.15 - klo:07:54
Luulenpa että sekoitat nyt urea laitteet (tai Tuulilasi on sekoittanut) ja EU6 luokan.

EU6 voi saavuttaa ilmankin, ainakin paperilla.
Ja sellainen Euro 6 uusi Passat majailee juuri tallissani, eikä kuulu luokkaan "tehoikkaimmat mallit", eli se siitä Tuulilasin artikkelista. Volkswagenilta saamani tiedotteen mukaan EU6 autot eivät kuulu listalle.

Nimenomaan paperilla. Ainakin ICCT:n (sama laitos, joka paljasti tämän kusetuksen) viime lokakuisen raportin mukaan nuo EU6-vehkeet tupruttuvat keskimäärin n. 7-kertaisia päästöjä verrattuna EURO 6 -luokan max. NOx-määrään 80mg/km todellisissa ajokokeissa. Vaikka tyyppihyväksyntä kuitenkin on labrassa tullut. Sama homma havaittu myös CO2, päästöjen osalta. Todellisuuden ja ilmoitetun välillä eroa 38%. Luulisi verottajan olevan edes jälkimmäisestä innoissaan.

http://www.theicct.org/real-world-exhaust-emissions-modern-diesel-cars

europe

Lainaus käyttäjältä: K2O - 03.10.15 - klo:08:58
Otin kuvan lehdestä, jutussa siis kerrotaan, että vain tehokkain versio täyttää Euro 6 normit teknisten laitteiden avulla. Testaustilanteessa kaikki moottorit ovat olleet kunnossa, käytännön ajotilanteessa päästöt ovat olleet jopa 40 kertaa sallittuja suuremmat. Tällä kikkailulla on saatu myytyä tehokkaampia ja vähemmän kuluttavia autoja, ongelmana on terveydelle erittäin haitalliset typpioksidi päästöt joita näissä diesel autoissa syntyy liikaa ja josta koko kohu johtuu.

https://www.dropbox.com/sc/0bp2zwqgam19vjl/AABD-tRucn9l9XO914-5qen8a

Ja sitten todistetta väitteelle, että B8 Passat dieselistä on mitattu 40 kertaa suuremmat typpioksidipäästöt, kiitos. Tämähän menee ihan älyttömäksi mutuiluksi.

JHS

Nythän tämä homma menee lukion äidinkielen tekstin ymmärtämisen kokeeksi....
Aiemman  viestin liitteestä (kuva lehden tekstistä) ei voi päätellä, että vain tehokkain moottori täyttää eu6 normin.   Siinä lähinnä  todetaan, että täyttääkseen eu6 normin tehokkkaimmassa käytetään urea-tekniikkaa.    Pienempitehoisten päästöluokasta ei mainita mitään.   Lähinnä tulee  rivien välistä epäsuorasti, että ne täyttävät eu6 vaatimuksen.
(Juridisesti niiden täytyy täyttää, koska VW:n sivuilla todetaan.   Elleivät täyttäisi, tästä seuraisi toisenlaisen huijauksen tuntomerkit.    Käytännössä täyttäminen voi sitten olla kyseenalaista, kuten esim. TM:n talvitesteissä on saatu monenlaisia tuloksia.   Vai onko nämä EU6 merkinnät saatu paperille huijatuilla mittauksilla?  ::)  )

repomies

Lainaus käyttäjältä: K2O - 03.10.15 - klo:08:58
Otin kuvan lehdestä, jutussa siis kerrotaan, että vain tehokkain versio täyttää Euro 6 normit teknisten laitteiden avulla. Testaustilanteessa kaikki moottorit ovat olleet kunnossa, käytännön ajotilanteessa päästöt ovat olleet jopa 40 kertaa sallittuja suuremmat. Tällä kikkailulla on saatu myytyä tehokkaampia ja vähemmän kuluttavia autoja, ongelmana on terveydelle erittäin haitalliset typpioksidi päästöt joita näissä diesel autoissa syntyy liikaa ja josta koko kohu johtuu.

https://www.dropbox.com/sc/0bp2zwqgam19vjl/AABD-tRucn9l9XO914-5qen8a

Luetun ymmärtämisessäsi voisi olla hieman parannettavaa. Tuossa sanotaan että tehokkain versio käyttää ureaa päästäkseen Euro 6 normiin. Sitten todetaan, että kolme muuta ei käytä ureaa vaan NOx katalysaattoria, mutta missään ei sanota, etteivätkö ne yltäisi EU6 normiin. Sen tiedon löydät vaikka volkkarin kotisivuilta, Passatin teknisistä tiedoista. Ovat kaikki EU6 -moottoreita.

Siinä voit ollakin oikeassa, että mikäli näitä uusia EU6-moottoreita testattaisiin liikenteessä, vain ureaversion päästöt pysyvät kurissa.


europe

SCR löytyy seuraavista B8 Passat -malleista,
Bluemotion 1.6TDI (120hv),
2.0 TDI 4Motion (150hv),
2.0 TDI 4Motion DSG (190hv)
2,0 TDI Biturbo  4Motion DSG (240hv)

Eli ei vain tehoikkaimmassa mallissa.

Arcca

Lainaus käyttäjältä: K2O - 03.10.15 - klo:09:17
http://www.automotorsport.se/artiklar/nyheter/20150923/dieselgate-volkswagen-ea189-utslapp-fusk

Niin mitä yrität tällä kertoa?

Tuolla artikkelisassahan sama mitä tässä olemma yrittäneet sinulle sanoa: "Vissa modeller har enbart den drabbade EA189-motorn, nämligen sjätte generationen Volkswagen Golf, sjunde generationen Volkswagen Passat och första generationen Volkswagen Tiguan."Som vi tidigare uppgett omfattas ingen av de nya personbilar från Volkswagen som klarar Euro 6-avgaskraven. Det innefattar bland andra nuvarande generationen Golf, Passat och Touran"
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

K2O

Lainaus käyttäjältä: europe - 03.10.15 - klo:09:29
SCR löytyy seuraavista B8 Passat -malleista,
Bluemotion 1.6TDI (120hv),
2.0 TDI 4Motion (150hv),
2.0 TDI 4Motion DSG (190hv)
2,0 TDI Biturbo  4Motion DSG (240hv)

Eli ei vain tehoikkaimmassa mallissa.
Eli kaikista uusista Passateista mitä suomessa myydään löytyy erillinen ureatankki joka on osa SCR järjestelmää?

Arcca

Lainaus käyttäjältä: K2O - 03.10.15 - klo:09:44
Eli kaikista uusista Passateista mitä suomessa myydään löytyy erillinen ureatankki joka on osa SCR järjestelmää?

Eihän tuossa niin sanota.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

K2O

Moottoreita ei Helkaman mukaan voi tunnistaa muut kuin asiantuntijat, jos autossa on ureatankki niin eikö se ole täysin selvä todiste siitä että autossa on SCR järjestelmä ja silloin mitään huijauskoodeja ei tarvita.

http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1443672814043.html

Arcca

Lainaus käyttäjältä: K2O - 03.10.15 - klo:09:49
jos autossa on ureatankki niin eikö se ole täysin selvä todiste siitä että autossa on SCR järjestelmä


On.

Ja yhtä selvää on 2015 Suomessa myynnissä olevat Passat moottorit eivät ole EA189 moottoreita, vaikka ureatankit joistakin puuttuu.

Taidat vain trollailla, kun et vaivaudu esim lukemaan repomiehen viestiä yllä tai JHS:n linkkiä.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

mattinen

#558
Helsingin Sanomien pääkirjoituksessa on harvoin käsitelty "kulkineita". Nyt on tämäkin ihme nähty:
http://www.hs.fi/paakirjoitukset/a1443761089683

Ja imagotappio voi unohtua nopeastikin  ;)
http://www.hs.fi/autot/a1305990213652

vasara

Lainaus käyttäjältä: K2O - 03.10.15 - klo:09:49
Moottoreita ei Helkaman mukaan voi tunnistaa muut kuin asiantuntijat...
Eikö netistä löytyvillä vin decodereilla saa selville moottorityyppiä / koodia?

Epes

Lainaus käyttäjältä: Arcca - 03.10.15 - klo:10:05
On.

Ja yhtä selvää on 2015 Suomessa myynnissä olevat Passat moottorit eivät ole EA189 moottoreita, vaikka ureatankit joistakin puuttuu.

Taidat vain trollailla, kun et vaivaudu esim lukemaan repomiehen viestiä yllä tai JHS:n linkkiä.

Entä sitten tämä VAG:n 2.0TDI 150hv? Sellainen on siis uudessa Passatissa ilman ureaa Euro6 hyväksyttynä. Sama(?) kone on mm. Octavia 3:a sekä uusikorisessa Leonissa jo vuodelta 2013. Ovatko nekin Euro6 koneita?

wtf

Minkä takia näitä moottorityyppejä pitäisi metsästää ympäri nettiä? Jos "vika" koskee autoasi sinulle tulee kutsu korjauksern aikanaan. Siihen asti ajelee kuten ennenkin. Kampanjaseuranta on tehtaalla win numeron peruusteella ja sitä ei selvittele maahantuoja eikä varsinkaan trafi. Kun kampanja on tehty se tallentuu tehtaan järjestelmään.Kuten onta kertaa todettu VW hyväksyttää korjauksen referenssiautoilla ja sen jälkeen kampanja polkaistaan käyntiin. Näitä nox päästöjä ei sitten katsastuksessa voida mitata jten sitäkin on turha stressata.
Audi A6 Avant 3.0 Tdi Quattro tiptronic

Tonttu66

Lainaus käyttäjältä: K2O - 03.10.15 - klo:09:44
Eli kaikista uusista Passateista mitä suomessa myydään löytyy erillinen ureatankki joka on osa SCR järjestelmää?

Vain osassa uusista diesel-Passateissa on ureatankki ja SCR-järjestelmä, mutta kaikissa B8 diesel-Passateissa on Euro6-normin täyttävä EA288-moottori. Huijaus ei koske siis uusia Passatteja (eli B8-sukupolvea), eikä muitakaan Euro6-normin täyttäviä moottoreita.
Volvo V90 T8 AWD Inscription -20
ex VW Passat Variant Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG -15

K2O

Lainaus käyttäjältä: Tonttu66 - 03.10.15 - klo:10:47
Vain osassa uusista diesel-Passateissa on ureatankki ja SCR-järjestelmä, mutta kaikissa B8 diesel-Passateissa on Euro6-normin täyttävä EA288-moottori. Huijaus ei koske siis uusia Passatteja (eli B8-sukupolvea), eikä muitakaan Euro6-normin täyttäviä moottoreita.

Mikä järjestelmä EA 288 moottorissa korvaa SCR järjestelmän?

Mikä todistaa että uusissa Passateissa ei enää ole EA 189 moottoreita?

Miksi pitäisi sokeasti luottaa valmistajaan joka on jäänyt kiinni huijauksesta ja jota odottaa valtavat kustannukset korjauksista?

Tonttu66

Lainaus käyttäjältä: K2O - 03.10.15 - klo:10:53
Mikä järjestelmä EA 288 moottorissa korvaa SCR järjestelmän?

Mikä todistaa että uusissa Passateissa ei enää ole EA 189 moottoreita?

Miksi pitäisi sokeasti luottaa valmistajaan joka on jäänyt kiinni huijauksesta ja jota odottaa valtavat kustannukset korjauksista?

Tuossa on selitetty EA189 ja EA288 moottorien eroja:
http://dieseldig.com/2015/04/23/tech-2015-volkswagen-ea288-tdi-engine/#.Vg-IiWbosuU

Mikäli kaikki nykyisetkin Euro6-moottorit olisivat huijausmoottoreita vastoin VW:n ilmoitusta, uskoisin tämän tiedon saavuttaneen jo viestintävälineet.

Volvo V90 T8 AWD Inscription -20
ex VW Passat Variant Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG -15

Outrider

Ei ole ihan selkeä juttu selvitellä, kuuluuko oma auto noihin "skandaalimoottoreilla" varustettuihin, mutta niin vaan omakin Seat taitaa olla huijausmoottorilla varustettu. Mielenkiinnolla odotetaan, mitä toimenpiteitä tuosta seuraa.

K2O

Lainaus käyttäjältä: Outrider - 03.10.15 - klo:11:09
Ei ole ihan selkeä juttu selvitellä, kuuluuko oma auto noihin "skandaalimoottoreilla" varustettuihin, mutta niin vaan omakin Seat taitaa olla huijausmoottorilla varustettu. Mielenkiinnolla odotetaan, mitä toimenpiteitä tuosta seuraa.

Ulkoisesti EA 189 ja EA 288 voisi ehkä erottaa toisistaan eli konepellin avaamalla voi asian myös todeta toisin kuin maahantuojat antaa ymmärtää, ellei ne ole sitten aivan samanlaisia.

http://www.praguepost.com/the-big-story/49886-some-older-skoda-cars-may-have-rigged-vw-engines

http://www.automobilemag.com/features/news/1403-volkswagen-unveils-new-ea288-tdi-diesel-engine/

panu

Jaksanut koko ketjua kahlata läpi... Fakta on että Suomessa ei yhtään autoa mitata VTT:llä tai missään muuallakaan tämän asian vuoksi. Merkkikorjaamot tekee tarvittavat muutokset, kun Saksassa ensin selvittävät mitä tarvitsee tehdä.

Vaikutus katsastukseen:
http://www.trafi.fi/filebank/a/1414581759/e9e52391b3a1110599e47c34571b4793/16012-Takaisinkutsu-_eli_recall-kampanjan_alaisen_ajoneuvon_hyvaksyminen_katsastuksessa.pdf


Exät: Typ 19 EZ, Typ 89q "KV", B5 ADP, B5 AEB tip, 3C CAXA, 3C BMP 4M

K2O

Tässä vielä paremmat kuvat. Kovin vaikeaa moottorin tunnistamisen ei pitäisi olla, jokainen pystyy itse tarkistamaan asian. Jos ei ole ureatankkia, niin silloin voi katsoa miltä konepellin alla näyttää

EA 288

http://www.vwvortex.com/news/volkswagen-news/new-ea288-volkswagen-tdi-engine-to-debut-in-2015-golf-jetta-passat-and-beetle/

EA 189

http://www.praguepost.com/the-big-story/49886-some-older-skoda-cars-may-have-rigged-vw-engines

SNG

Miksei VV-auto ja Helkama voi julkaistaa LISTAA moottorikoodeista ja vuosimalleista joita ongelma koskee?

No eivät halua "julkistaa" tietoa. Ihan samanlaista salailua-hyssyttelyä kuin tsi  jakoketju/öljynkulutus sekä dsg7, kun eivät muunlaista OSAA/HALUA/SAA.

Moottorikoodihan on kolmi- tai nelikirjaiminen yhdistelmä (Esim BKD/BMN/CAXA), joka löytyy huoltokirjaan ensimmäiselle aukeamalle liimatusta tarrasta, tai tavaratilan maton alle peltiin liimatusta samanlaisesta samanlaisesta tarrasta.


Että JOOPAJOO, kylläpä täytyy tosiaan olla ihan "asiantuntiJJJA" että voi tunnistaa moottorityypin. LOL

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy