Huoltojen hinnat

Aloittaja Vice, 14.01.14 - klo:12:32

« edellinen - seuraava »

maik

Inspection huoltoa taas haluaisi. 30tkm/3v mittarissa ja neljänteen huoltoon pitäisi mukamas viedä.
Kuinka usein teillä muilla A3 on käynyt huollossa 3v ikäsenä?

Ohikulkija

Lainaus käyttäjältä: maik - 14.12.16 - klo:16:51
Inspection huoltoa taas haluaisi. 30tkm/3v mittarissa ja neljänteen huoltoon pitäisi mukamas viedä.
Kuinka usein teillä muilla A3 on käynyt huollossa 3v ikäsenä?
Auto otettu käyttöön tammikuu 2014.
27.5.2015, 20900km. Öljynvaihto ja inspection tarkistus.
19.9.2016, 45000km. Öljynvaihto.
14.12.2016, 48600km. Inspection, jarrunesteet, haldex öjlyt ja joku suodatin.
Syksyllä 2017 tulossa seuraava 60000km vaativa huolto.
Olisi tietenkin voinut yhdistää noita aika lähekkäin olevia huoltoja, tekemällä ne hiukan ennakkoon, mutta minulla on aikaa käydä useammi huolossa. 

maik

Noin 200â,¬ olisi AC:n hinta haldex öljyn (ilmeisesti myös suodatin) ja jarrunesteiden vaihdosta.
Slamit myy gen2 huoltosarjaa 95â,¬ (sis. öljyt, suodatin, tiivisteet) ja jarruneste maksaa n. 6â,¬ eli ei järkeä viedä omia osia.
Jos ei tähän gen4 ole sitten paljonkin halvempi.

Hawtin

Aika suolaista hintaa tarjosi AC Airport puhelimessa öljynvaihdosta, 270 â,¬ ja rapiat. Kysyin sitten öljyjen (5,2 l) osuutta tuossa - 142 â,¬! Lähes 200 %:n marmorikatteella aion kyllä hakea öljypönikät reilulla 50 â,¬:lla Motonetista >:(
Superb Combi Sportline 2.0 TSI ABT 336 4X4 DSG

Vice

1. Audi A3 SB 1.8TFSI S-tronic quattro
2. Huolto "60 000 km" / 4 vuotta (mittarissa noin 40tkm)
3. AC Airport
4. 319â,¬ (Vein omat öljyt, Castrol 5,2l)

Sis. Perus tarkastukset, öljynvaihto + öljynsuodatin + öljyproppu, raitisilmasuodatin + vaihtotyö, pyyhkijänsulat + vaihto.
Konepesusta kieltäydyin.

Ei avoimia kampanjoita.

skrikoo

#65
Poistin jutun kun tässähän oli kyse vain Audi A3:n huoltohinnoista.

Kotkis

Mites tämä nyt tosiaan menee: vuosi sitten autoon tehtiin ensimmäinen kaksivuotishuolto, kilometrejä tuolloin 25000. Longlife-öljyt etc. Ymmärsin jo silloin, että seuraavaksi jo vuoden kuluttua on ohjelmassa "inspection", jossa vaihdetaan jarrunesteet. No, sehän on sitten halvempi keikka, ajattelin.
Mitä vielä: Nyt kilometrejä on n. 35000km eli öljyjä ym. ei tarvitse vaihtaa. Mutta saadakseen tuolla Audin merkkihuolloissa jarrunesteiden vaihdon, täytyy myös valita "huolto". Nämä maksavat esim. Herttoniemen audicenterissä 56,20â,¬ + 362,48â,¬ = 418,68â,¬ (!!). Vrt. esim. viime vuoden (ymmärtääkseni) isompi huolto öljyineen kaikkineen oli 397,80â,¬.
Ja myös kun kyselin tarjousta Das Autosta, oli siihen ympätty "pieni määräaikaishuolto 139â,¬". Johon heidän nettisivujen mukaan kuuluu "muun muassa moottoriöljyn, öljynsuodattimen ja raitisilmasuodattimen vaihdot". Mutta kun ei niitä tarvitse vaihtaa!!
Octavia G-tec:

A4 allroad:  A6:  A3:

M_M

Oletko siis soittanut sinne huoltoon ja kysynyt tarjousta vai klikkaillut noita Audicenterin nettisivujen huoltovarauksia?

Mulla on sellainen mielikuva, että meilläkin toiseen Audiin nettivaraus tarjosi tuota perushuoltoa väkisin ja lisäpalveluja sitten sai sen päälle. Kuitenkin tarjouksen pyytämällä sain siihen teetettyä aivan oikein pelkän jarrunesteiden vaihdon (3v aikaraja) 65â,¬.

Jos ne huollossa ovat todella sitä mieltä että öljyt pitää vaihtaa yms niin jotain perusteluja niiltä varmaan siihen löytyy myös.  ???
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

Vice

Kotkis, ainakin ennen pelkkä jarrunesteen vaihto on onnistunut ACssa. Hinta ollut sama mitä maksaa huollon yhteydessä. Eikä mitään ylimääräistä huoltoa oo tarvinnut tehdä.

Kannattaa soittaa ja puhelimessa sopia. Itse teen näin aina. Välillä hinta jopa on halvempi soittamalla, ku netin kautta. Itse yleensä aina katson netistä hinnan valmiiksi ja varaan soittamalla (jo pelkästään sen takia, että aina vien omat castrolit).

Kotkis

Ok, kiitos kommenteista. Yritin soittaa kyllä, mutta keskus sanoi kaikkien huoltomyyjien olevan varattuja. Jätin soittopyynnön. Ehkäpä soittavat huomenna takaisin.
Octavia G-tec:

A4 allroad:  A6:  A3:

maik

Lainaus käyttäjältä: Kotkis - 23.05.17 - klo:18:12
Ok, kiitos kommenteista. Yritin soittaa kyllä, mutta keskus sanoi kaikkien huoltomyyjien olevan varattuja. Jätin soittopyynnön. Ehkäpä soittavat huomenna takaisin.

Ehkä soittavat ehkä ei. Mulla meni pari päivää ja sain soitella itse perään ja tämänkin jälkeen meni muistaakseni vuorokausi että soittivat eli on tosi kiirettä.
Nettisivujen hinnat ja tiedot on ihan mitä sattuu. Mulla ei oltu kirjattu että oli haldexit ja jarruöljyt vaihdettu ja tätä ihmeteltiin yhdessä huollon ajanvaraushemmon kanssa.

Kotkis

Soittivat vihdoin takaisin, kun olin toiseen kertaan soittanut. Kustannusarvio max. n. 150 euroa. Lisäksi joku avoin kampanja, jossa muistaakseni päivitetään moottorinohjausohjelmisto. Sanoi kyllä tarkemminkin, mistä kyse, mutten nyt muista. Täytyy kysyä tarkemmin itse huollon yhteydessä.
Octavia G-tec:

A4 allroad:  A6:  A3:

Kotkis

Lopullinen hinta jarrunestehuollolle oli 86,13 euroa eli positiivinen yllätys hinnan suhteen. Ja se kampanja liittyi ymmärtääkseni jotenkin kondenssiveden kertymiseen olikohan se pakosarjaan(?). Olis kyllä kiva tietää tarkemminkin noista kampanjoista, mutten googlaamalla ainakaan onnistunut mitään löytämään.
Octavia G-tec:

A4 allroad:  A6:  A3:

exlex

Itsellä ollut huoltojen hinnat melko järkeviä tähän mennessä.

Eka huolto jotain 200â,¬ tienoilla, toka 250â,¬ tienoilla, kolmas isompi huolto, jossa vaihdettiin tulpat yms. 450â,¬ pintaa. Omasta mielestäni ei mikään paha? Kaikki huollot tehty AC:ssa.

Eka Golf

39â,¬ oli jarrunesteiden vaihto merkkipajalla huollon yhteydessä ja 39â,¬ ilmastoinnin huolto nesteineen eimerkkipajalla, ei pahoja? 8)

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Eka Golf - 08.07.17 - klo:21:51
39â,¬ oli jarrunesteiden vaihto merkkipajalla huollon yhteydessä ja 39â,¬ ilmastoinnin huolto nesteineen eimerkkipajalla, ei pahoja? 8)

Paljonko itse huolto maksoi 😉?
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

JKK

Osaako kukaan arvioida, paljonko mahtaa olla 120.000km huollon hinta 2016-malliseen Golfin Alltrackiin? Tein sellaisesta kaupat ja mittarissa on vähän yli 100.000km. Joten seuraavassa huollossa varmaan tulee ajankohtaiseksi DSG:n öljyjen vaihto, sekä Haldexin öljyjen vaihto muiden juttujen lisänä. Mitä tällaisten huoltojen hinnat yleensä on olleet marmorilla? Tähän saakka olen huoltanut autoni nimittäin itse.

Tämän voisi huoltaa marmorilla, koska haluaisin että liikkumiturva säilyisi autossa.
*** RossTech USB-HEX V2 Unlimited & VCDS löytyy. Piuhan/läppärin vuokraus onnistuu PK-seudulla jopa kotiintoimituksella ***

- BMW 520d G31 SportLine
- Triumph Street Scrambler 900


Mestaritikku

Onko audi a3 sedan 2014 2.0 tdi quattrossa jarrupalojen kulumisen ilmaisin vai kuuluuko vaan S3 malleihin?tietäisi vähän ostella jarrupaloja itse?

Enskatus

1.8 TFSI quattro S-tronic 60 tkm huolto viime syksynä noin 910 â,¬ Airportin Audilla. Kohtuu suolainen hinta kyllä... Toki tuossa huollossa vaihdetaan jarrunesteet, haldex- ja laatikkoöljyt, mutta silti. Vein tuonne, kun oli muutakin asiaa (mikä kylläkin hoitui vasta kolmannella kerralla kuntoon). En voi suositella ko. paikkaa.

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: JKK - 22.01.18 - klo:19:08
Osaako kukaan arvioida, paljonko mahtaa olla 120.000km huollon hinta 2016-malliseen Golfin Alltrackiin? Tein sellaisesta kaupat ja mittarissa on vähän yli 100.000km. Joten seuraavassa huollossa varmaan tulee ajankohtaiseksi DSG:n öljyjen vaihto, sekä Haldexin öljyjen vaihto muiden juttujen lisänä. Mitä tällaisten huoltojen hinnat yleensä on olleet marmorilla? Tähän saakka olen huoltanut autoni nimittäin itse.

Tämän voisi huoltaa marmorilla, koska haluaisin että liikkumiturva säilyisi autossa.
Ihan varmasti saat kaskon hinausturvalla ja sijaisautolla varustettuna halvemmalla.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

Enhancer

Tarkennetaan siis sen verran, että mikäli tosiaan on mahdollisuus auto huoltaa itse tai teettää huoltoja luotettavasti halvemmalla korjaamolla kuin merkkipuoti. Liikkumisturvan voi helposti korvata vakuutusyhtiön tuotteilla ja kohtuuhintaan.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

Vice

1. Audi A3 SB 1.8TFSI S-tronic quattro
2. Huolto "60 000 km" / 6 vuotta (mittarissa noin 55tkm)
3. Laakkonen Lahti  ::)
4. 900â,¬       (AC Airport "tarjous" oli melkein 300â,¬ kalliimpi!  :o)

Sis.
- Perus tarkastukset
- Öljynvaihto (Castrol 5,2l) + öljynsuodatin + öljyproppu
- Sytytystulppien vaihto
- Raitisilmasuodatin + vaihtotyö
- DSG öljynvaihto + suodattimen vaihto
- Haldexin öljynvaihto

Konepesusta kieltäydyin.

eviltwin

(viesti tuli väärään osioon)

Seppo70

Audi A3 vm. 2017 (nyt siis 2020) nyt menossa huoltoon kun 2 vuotta edellisestä huollosta. Kilometrejä tullut tällä välillä 9-10 000. Ajatelen aina, että huolto on halvinta korjaamista.
En vie merkkihuoltoon, koska kun vaihtoaika tulee niin ei se kallis merkkihuolto paina vaakakupissa sitten enää mitään. Kunto ja kilometrit ne vaan painaa. Nyt menee täällä Hervannassa Auto J. Autto ja arvio on kevyestä huollosta 2-300 â,¬.

GeeTee

Egolf ensimmäinen määräaikaishuolto 30 Mm tai 2v.

Hinta marmorilla 140,70 â,¬  8)

mruotz

Golf IV 1J1 tuulilasin vaihto merkkarilla 584e.
Polo AW1/BZ1 eka 30tkm huolto 284e sis. 15% alet.
Klackern / klappern & kolbenkipper : 1J1/1J2/1J5 | VCDS apua tarjolla Päijät-Hämeessä | HEX-NET PRO

GeeTee

Sry tämä olikin a3 huoltojen hinnat. Unohtakaa edellinen. Hämäs vaan tuo yleisotsikko joka tulee näkyville; "huoltojen hinnat"

Tuomari

Lainaus käyttäjältä: Seppo70 - 17.04.20 - klo:12:23
Audi A3 vm. 2017 (nyt siis 2020) nyt menossa huoltoon kun 2 vuotta edellisestä huollosta. Kilometrejä tullut tällä välillä 9-10 000. Ajatelen aina, että huolto on halvinta korjaamista.
En vie merkkihuoltoon, koska kun vaihtoaika tulee niin ei se kallis merkkihuolto paina vaakakupissa sitten enää mitään. Kunto ja kilometrit ne vaan painaa. Nyt menee täällä Hervannassa Auto J. Autto ja arvio on kevyestä huollosta 2-300 â,¬.
Entisessä A3:ssa oli huollot JKL merkkihuollossa ihan kohtuu hintaisia. Omilla öljyillä kevyet huollot jotain 150â,¬ luokkaa ja ainoa isompi huolto taisi olla reilut 300â,¬.

Lainaus käyttäjältä: Liikkuvapallo gte - 17.04.20 - klo:13:54
Egolf ensimmäinen määräaikaishuolto 30 Mm tai 2v.

Hinta marmorilla 140,70 â,¬  8)
Vaikka tulikin väärälle puolelle, niin vastaan silti myös e-golfiin vaihtaneena.

Onhan se vähemmän kuin vastaavassa polttomoottoriversiossa, mutta silti 140â,¬ jostain ilmansuodattimen vaihdosta ja valohoidosta on vähän liikaa. Sekin vielä, että 2v jälkeen joutuu viemään vuosittain sinne valohoitoon  ;)

Akkutakuun ja mahdollisen goodwillin takia aion jatkossakin käyttää merkkihuoltoa.

Joshua

RMP Autohuolto Kannelmäki Helsinki

Audi A3 -16 / 90tkm määräaikaishuolto mutta vaihdoin itse raitisilmasuodattimen ja moottorin ilmansuodattimen eli öljyt, öljynsuodattimen ja jarrunesteet vaihtoi pulju.
203â,¬

Hyvä paikka, vois sanoa että on muodostunut vakipaikka, edellistä Leonia tuli käytettyä täällä myös monta kertaa  :)
Audi A3 1.5 S-Line Business Sport -17
ex. Audi A3 1.4 TFSI -16
     Seat Leon 1.4 TSI FR -13

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy