Passat 1.4TSI Comfortline, man - Hankinta?

Aloittaja wilhovelho, 15.01.16 - klo:12:28

« edellinen - seuraava »

wilhovelho

Tämmöinen farkkumallinen kiikarissa. Autossa ei ole paljoa varusteita, Comfortin vakiot vain. Autolla ajettu reipas 80tkm.

Auto on ns. Suomi-auto.

Osaisitteko antaa jotakin peruslistaa, jotka olisi hyvä käydä mallista läpi. Tämä on mahdollisesti ensimmäinen VAG-auto, joten uusi tuttavuus kaikinpuolin..  :)

Edit: Ja vuosimallia 2012.

JarnoF

Jaa peruslistaa läpikäytäväksi?

- TSI
- TSI
- TSI



Ja vielä bonuksena noiden lisäksi:
- TSI


;D

wilhovelho

#2
Tuosta TSI:stä ja DSGeestäkin minua joskus taannoin varoiteltiin.. Suhteellisen paljon näitä kuitenkin tuntuisi olevan liikenteessä.

Hmph, eikö tämmöiseen kannata oikeasti sijoittaa? Vaihtoehtoja on, Passatin ulkonäkö nyt miellyttää ehkä eniten.. :)

Edit: Mitä tuosta Tsi:stä sitten kannattaisi varoa/tarkastaa/tutkia? Tekniikka on niin vieras, että konepeiton avaaminen ei itsessä herätä tuskin mitään reaktioita. Huoltokirja? Pitäisikö näillä kilometreillä olla jotakin tehtynä tai tulossa? Vai onko tuo oikeasti vain "pommi", joka toisilla toimii, toisilla ei.. :-X

vwmies

Lainaus käyttäjältä: wilhovelho - 15.01.16 - klo:12:28
Tämmöinen farkkumallinen kiikarissa. Autossa ei ole paljoa varusteita, Comfortin vakiot vain. Autolla ajettu reipas 80tkm.

Auto on ns. Suomi-auto.

Osaisitteko antaa jotakin peruslistaa, jotka olisi hyvä käydä mallista läpi. Tämä on mahdollisesti ensimmäinen VAG-auto, joten uusi tuttavuus kaikinpuolin..  :)

Edit: Ja vuosimallia 2012.

Huoltohistoria, onko merkkiliikkeen leimat (jakopään varalle....). Kunhan ei ole Multifuel.
Jos ostat liikkeestä, siinä on ainakin 6kk virhevastuu ja voi olla esim. liikkeen oma 12kk "vaihtoautotakuu".
Silloin ostaminen on turvallisempaa. Tuskin on verojakaan rästissä.

Muuten yleinen kunto ja siisteys sekä 2 renkaiden kunto.
Yritetään pärjätä.

wilhovelho

#4
Tämä on juuri Multifuel..  :'( Vaikuttaa kyllä nuo kaikki 160Hv 1.4TSi -koneet olevan Multifuel-mallia, ainakin mitä myynnissä on.. Liikkeessä olisi. Eikö näissä ole ketjulla jakopää? Vai oliko ne ongelmat juuri tuon jakopään kanssa?

Voihan virveli..

vwmies

Lainaus käyttäjältä: wilhovelho - 15.01.16 - klo:14:19
Tämä on juuri Multifuel..  :'( Vaikuttaa kyllä nuo kaikki 160Hv 1.4TSi -koneet olevan Multifuel-mallia, ainakin mitä myynnissä on.. Liikkeessä olisi. Eikö näissä ole ketjulla jakopää? Vai oliko ne ongelmat juuri tuon jakopään kanssa?

Voihan virveli..

Ketjullapa hyvin. Onko jo korjattu? Täällä on oma ketjukin Multifuel kokemuksista.  :o

http://www.vagarena.fi/index.php?topic=29222.0
Yritetään pärjätä.

wilhovelho

Täytyy kysyä tuota jakopääasiaa kunhan myyjä soittaa. Jos on jo korjattu, niin onko turvallisempi ostos?

Aika synkkää luettavaa kyllä ja aivan järkyttävää jälkipalvelua liikkeiltä. Koskeeko tuo kaikkia samanlaisia koneita vai voiko onko liikenteessä onnistuneitakin tuotoksia?

Toisaalta tämä selvittää Passatin edullista hintatasoa vs. vaikkapa Mondeoon.

JarnoF

Kelpaako tylsä perusauto? Osta Avensis. Harmaana. On vähintään yhtä huomaamaton siellä Prisman pihassa kuin tuo Passatti. Ja ei ainakaan tarvitse tapella VAGin moottoriteknologian ja jälkimarkkinoinnin kanssa.

vwmies

Lainaus käyttäjältä: wilhovelho - 15.01.16 - klo:15:03
Täytyy kysyä tuota jakopääasiaa kunhan myyjä soittaa. Jos on jo korjattu, niin onko turvallisempi ostos?

Aika synkkää luettavaa kyllä ja aivan järkyttävää jälkipalvelua liikkeiltä. Koskeeko tuo kaikkia samanlaisia koneita vai voiko onko liikenteessä onnistuneitakin tuotoksia?

Toisaalta tämä selvittää Passatin edullista hintatasoa vs. vaikkapa Mondeoon.

Vaikea kenekään sanoa näkemättä yhtään mitään......aikaisemmin Passat piti kyllä Mondeota paremmin hintansa, oletko verrannut "samoja" autoja ?
Tuttavani 2013 M-Fuel kone korjattiin hieman yli 2v. ja 40tkm kohdalla takuuna. Voi olla, että tuossa ei ole tätä ongelmaa (männät) tai ne on jo korjattu.
Sen syvemmin en osaa dieselmiehenä bensa/etanolipadoista avautua.  :o
Yritetään pärjätä.

wilhovelho

Joo, jäi ostamatta kyseinen auto. Vaikka olisin itse kustantanut 1800e jakopäähuollon, niin tämä ei merkkiliikkeen mukaan olisi takaus siitä, että ongelmat häviävät/tulevat heidän vastuulleen. Myyjäliike puolestaan pidättäytyi omassa 6kk ns. perustakuussaan.

Tämä on käsitelty ja taputeltu juttu, mutta onko tilanne muuttunut uudemman koneen kanssa. Esimerkiksi 1,4 TSI ACT 103kW BlueMotion? Golffi olisi tämä, jolla ajettu vajaat 100tkm. Myyjäliike sanoo, että tässä ei ole samaa ongelmaa, mutta mitä sanoo raati? 2013 vuosimallin ajokki kyseessä.

Itselle edelleen vieras kapistus, mutta ainakin jos pelkkää hintaa katsoo, niin pitäisi olla parempi. Ko. Golffit arvokkaampi kuin Passatit. Anyway, onko tämä kone luotettava(mpi)?

Toyota on vaan niin ruma..anteeksi  :-*

Uti

Turbo lienee menee vaihtoon viimeistään jossakin vaiheessa, 80-120 tkm?

Markku

Tuomari

Lainaus käyttäjältä: wilhovelho - 20.01.16 - klo:19:09
Esimerkiksi 1,4 TSI ACT 103kW BlueMotion? Golffi olisi tämä, jolla ajettu vajaat 100tkm. Myyjäliike sanoo, että tässä ei ole samaa ongelmaa, mutta mitä sanoo raati? 2013 vuosimallin ajokki kyseessä.

Itselle edelleen vieras kapistus, mutta ainakin jos pelkkää hintaa katsoo, niin pitäisi olla parempi. Ko. Golffit arvokkaampi kuin Passatit. Anyway, onko tämä kone luotettava(mpi)?
Ei ole jakoketjua ja muutenkaan ei ole mitään suurempia ongelmia kyseisistä moottoreista kuulunut. Oma hihnallinen 1.4 tsi toiminut tähän asti kuin junan vessa. Miten sitten vaikuttaa päästöskandaalit, jotka ACT moottoreita taisivat myös koskea?

vwmies

Lainaus käyttäjältä: wilhovelho - 20.01.16 - klo:19:09
Tämä on käsitelty ja taputeltu juttu, mutta onko tilanne muuttunut uudemman koneen kanssa. Esimerkiksi 1,4 TSI ACT 103kW BlueMotion? Golffi olisi tämä, jolla ajettu vajaat 100tkm. Myyjäliike sanoo, että tässä ei ole samaa ongelmaa, mutta mitä sanoo raati? 2013 vuosimallin ajokki kyseessä.

Itselle edelleen vieras kapistus, mutta ainakin jos pelkkää hintaa katsoo, niin pitäisi olla parempi. Ko. Golffit arvokkaampi kuin Passatit. Anyway, onko tämä kone luotettava(mpi)?

Golffi pitää jm-arvonsa kuten "sisarautonsa" Ocukin Passattia ja vs. Superia paremmin, jakopää kannattaa aina katsoa tupla-ahdetuisssa-
ja niinkuin aina, jos merkkiliikkeen aukoton huoltokirja  oikeaan aikaan huollettuna -> helpompaa tapella jatkossa virhevastuun kanssa.  :o
Yritetään pärjätä.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy