Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Aiheet - kramer

#1
Morjenttes!

Vaimon new beetlessä vm.2000 palaa esp valo koko ajan ja anto vikakoodiksi tuon kiihdytysanturin (g200) vian joka ilmeisesti tyyppivika ainakin vastaavanikäisissä golfeissa. Kysymys kuuluukin sijaitseeko anturi samassa paikassa beetlessä kuin golfissa ja käytetäänkö samaa osaa eri volkkarimalleissa?
Osa on vissiin aika suolainen merkkarilla, mutta moni on onnistunut korjaamaan kyseisen osan ainakin golffeissa.
#2
Kesärengas kaupoille pitäis mennä ja aattelin mielipiteitä udella lähinnä koon puolesta. CC:n alla ois nyt 235/40/18 kesärenkaat ja mietin, että lähtiskö muuttaa profiilia tuohon 18" vanteelle vai pitäytyisikö samassa koossa? Alla nyt loppuun kuluneet michelin pilot sport 3:t ja on aika äänekkäät sekä vetelee urissa, aattelin hommata landsailit josta on hyviä kokemuksia. Lähinnä tosiaan tuo koko mietityttää?
#3
Iltaa kansalaiset! Omistan vm.2012 CC:n 1.4tsi:n mittarissa 150tkm (nykyisellä moottorilla ajettu 70tkm) multifuelkoneella ja eilen huomasin tyhjäkäynnillä ylimääräistä metallista kihnutusääntä/kilinää. Kävin tänään vilauttaa mekaniikolle ja tuumas, että jotain pientä kuuluu mutta pitää nostaa pukille ja varasinki ajan joka meni ens viikolle. Tuumas äkkiseltään ettei kuulosta ketjusta tulevan mitä pelkäsin ja veikkaili vesipumpun laakeria tai jotain. Pitääkö vesipumpun laakeri ääntä loppuessaan, nesteet ei oo tullu ulos? Kokemuksia anyone?
#4
Elektroniikka / CC lähivalo-ongelma
27.08.17 - klo:19:38
Moro!

Volkkari CC vm.2012 herjailee lähivalosta toisinaan eli välillä toimii ja välillä ei. Mistähän tuota lähtis ratkoo? Vetääkö ksenoni viimesiä vai onko liittimessä vikaa vai jotain muuta?
#5
Termos!

Tässä mahdolliset autokaupat menossa CC multifuelista ja huoltokirjaa plärätessä huomio kiinnittyi siihen, että edellisessä huollossa ruksi oli laitettu LL-öljy kohtaan ja käsittääkseni multifuelissa ei käytetä sitä. Kysymys siis kuuluukin aiheuttaako jotain hallaa vai onko ok jos yksi huoltoväli on ajettu LL-öljyillä? Ymmärtääkseni myös castrolin LL-öljyn luokitus käy myös toisaalta tuohon konetyyppiin.
#6
Morjens!

Haettiin tänään vaimolle passat -10 1.4tsi dsg7 laatikolla ja tuossa reilu 100km maantiellä ajaessa huomattiin, että näytöllä oleva vaihde vilkkuu. Auto kyllä toimii moitteetta eli vaihtaa hyvin kaikki vaihteet eli siinä mielessä fyysistä vikaa ei ole. Pysähtyessä tankkaamaan vilkkuminen loppui hetkeksi ja sitten taas alkoi. Omassa tuoreemmassa passatissa ei näytöllä vilku. Laitoin tästä oman topicin koska en juuri löytänyt vastaavaa, muissa tapauksissa tuntui myös fyysisesti vaihdot takkuavan. Onko kellään mitään hajua mistä kyse, liekö joku bittijuttu vai mitä koska toimii kuitenkin oikein?
#7
Passat B7 (11-14) / Etupään narina
13.09.16 - klo:07:25
Morjens!

Etupäästä kuuluu narinaa kotipihan reunakivetyksestä alas ajettaessa ja nyt kun ilmat on hieman kylmenneet niin myös pienissä kuopissa/töyssyissä kuuluu ääni. Ã,,äni kuulostaa ikään kuin kumin narina liekö kyseessä jokin pusla vai?
#8
Termos!

Tuossa pari tuntia sitten meinasi käyä ohrasesti. Käynnistin kylmällä pakkaskelillä passat b7:n ja kurvailin reilu kilsan päähän tankkamaan. Tankkauksen jälkeen näyttöön ilmesty keltainen ratti ja ohjaustehostin pois pelistä. Soitto liikkumisturvaan ja hinausautoa paikalle. Ootelessa hinausautoa kurkkasin konetilaan kattoakseni onko kaikki ok, sen jälkeen auto käyntiin ja kas häiriövalo oli hävinnyt. Jatkoin sitten matkaa ja soitin uudestaan liikkumisturvaan jossa neuvoivat käymään huomenissa näyttää merkkikorjaamolla. Itsellä tuli mieleen, että oisko akun varaus käyny niin matalalla, että rupesi takkuamaan vai mitäs porukka mieltä? Kuskin oven lukko myös takkusi samalla, kaikki muut ovet pelaa. Itseasiassa jo liikenteeseen lähtiessä sain painella edestakaisin lukkonappia jotta aukesi ja tankkauksen jälkeen ei auennut enää kuskin ovi. Tein nyt sitten 50 kilsan lenkin jotta akun varaus paranisi tai jotain, pakkasta täällä on -20.
#9
Morjensta!

Tuli vaihdettua tilantarpeen takia audi a4 b8 avant passattiin vm.2011 1.4 TSI dsg laatikolla. Autolla ajettu 120tkm ja kovasti muitten kokemuksia kaipais kyseisestä automallista. DSG:tähän parjataan aina kestävyydeltään sekä myös 1.4 TSI:n ketjuongelmia, mutta käsittääkseni näitä on parannettu ja suurimmat ongelmat koski aiempia vuosimalleja. Joka tapauksessa kyyti on miellyttävää vaikkakin erilaista kun vertaa audiin. Ainoana haittapuolena olen havainnut tällä hetkellä roiskeläpät jotka tulee turhan lähelle tien pintaa, mistäs paremmat? Kertokaa toki muutenkin kokemuksia, olenko lyönyt käteni paskaan vai onko kilometrejä vielä edessä?
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy