On myös käynyt omalla kohdalla niinkin, että skodan leimoilla osa kallein ja vw halvin.
Menu
Näytä viestitTämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy. Näytä viestit MenuViestit - kramer #1
Yleinen VAG-keskustelu / Vs: Hinnoittelun helmet VAGittimissa22.01.19 - klo:12:44
On myös käynyt omalla kohdalla niinkin, että skodan leimoilla osa kallein ja vw halvin.
#2
Golf VII (12-) / Vs: Paljonko Tsi 1.4 syö teillä öljyä?21.12.18 - klo:12:41
1.4TSI multifuel eli käytetään normiöljyjä(ei longlife) ja huollot 15tkm välein. Ei joudu lisäämään kertakaan vaihtovälillä, ajettu 160tkm.
#3
Golf VI (08–13) / Vs: Golfin DSG Mekatroniikan korjaus05.12.18 - klo:18:07
Vaimo sai vm.2010 passaattiin kaks vuotta sitten mekatroniikaan maahantuojan piikkiin ja kilsoja oli 189tkm.
#4
Moottori ja voimansiirto / Vs: Öljyn kulutus mäntärempan jälkeen.02.12.18 - klo:23:29Lainaus käyttäjältä: jabajee - 30.11.18 - klo:22:35 Oiskohan audin tehtaalta löytyny nurkista pyörimästä samaa öljyä kuluttava konetyyppi? Öljynsyöntingelmahan koski pääasiassa v.2008-2011, mutt tuossa vaihdettu moottori näköjään vuonna 2013. #5
Moottori ja voimansiirto / Vs: Kytketkö käsijarrun päälle, kun pysäköit autosi?02.10.18 - klo:17:56Lainaus käyttäjältä: jamo75 - 02.10.18 - klo:17:40 Automaatissa onkin p-asento Olen myös huomannut käynnistyksessä muutaman sekunnin tärinöitä mikäli ei ole laittanut vapaalla käsijarrua päälle ja sitten vasta p-asentoon. #6
Moottori ja voimansiirto / Vs: Kytketkö käsijarrun päälle, kun pysäköit autosi?02.10.18 - klo:17:35
Käytän aina!
Iskostunu päähä jo vuonna viis kun appiukko vanhana autonkorjaajana sanoi, että aina pitää käyttää. #7
Moottori ja voimansiirto / Vs: TSI-koneiden jakoketjuongelmat - oireet, vauriot, korjauskustannukset12.09.18 - klo:22:46Lainaus käyttäjältä: multsi - 12.09.18 - klo:15:59 Olen kuullut toyotallakin olevan ketjuongelmaa jossain tietyssä konetyypissä en vain juuri nyt muista missä. Joku myös huuteli saabin dieselin ketjusta niin ainakin 1.9tdi:ssä on isuzun remmi, tiedän tämän koska tutulta meni se vm.2007 saabista ja bensakoneessa on ketju. #8
Elektroniikka / New beetle lateral acceleration sensor g20010.09.18 - klo:02:46
Morjenttes!
Vaimon new beetlessä vm.2000 palaa esp valo koko ajan ja anto vikakoodiksi tuon kiihdytysanturin (g200) vian joka ilmeisesti tyyppivika ainakin vastaavanikäisissä golfeissa. Kysymys kuuluukin sijaitseeko anturi samassa paikassa beetlessä kuin golfissa ja käytetäänkö samaa osaa eri volkkarimalleissa? Osa on vissiin aika suolainen merkkarilla, mutta moni on onnistunut korjaamaan kyseisen osan ainakin golffeissa. #9
Yleinen VAG-keskustelu / Vs: Noin 10 000eur bensa/automaatti VAG auto09.09.18 - klo:14:51
Jos tänne tuut lukemaan niin joudut jättää kaikki bensavaggit kauppaan.
Sen sijaan itse kyllä poikkeuksena suosittelen ostaa 1.4TSI:n ja DSG:llä, on se sen verran mukava ja taloudellinen. Katsot vaan, että huoltokirja on täysin moitteeton tai ketju on vaihdettu. 1.8TSI (vm.2008-2011) on kans vaihtoehto mikäli mäntäremontti on tehty, muuten parempi jättää kauppaan. Nämä suositukset perustuu omiin kokemuksiin. #10
Foorumin yleiset asiat / Vs: Hävettääkö ajaa TSI:llä04.09.18 - klo:14:40Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 03.09.18 - klo:18:57 Kyllä! Kun omaa lompakkoo ei tartte käyttää 5-6 vuotta vanhan auton tyyppivikojen korjaamiseen, niin miksei. Kaffipöytäkeskusteluissa tulee kyllä ilmi aika paljon tyyppivikoja merkistä riippumatta ja toisilla merkeillä ei menekään hirveän ruususesti vastuunkannot. Siinä vaiheessa voi kyllä merkki vaihtua jos selvää valmistusvirhettä ei korvata. #11
Foorumin yleiset asiat / Vs: Hävettääkö ajaa TSI:llä03.09.18 - klo:16:18Lainaus käyttäjältä: SNG - 01.09.18 - klo:08:47 Kaksi 1.4TSI pirssiä taloudessa ja yksi ollut aikasemmin ja ei hävetä pätkääkään. Ketju vaihdettu kahdessa pirssissä maahantuojan piikkiin. Öljyä ei syö yhtään. Sen sijaan 1.8tfsi:llä hävetti ku oltiin kaverin kanssa lapin reissulla, öljyä sai lisäillä p-paikalla. Söi yli litran tuhannella, onneksi maahantuoja maksoi remontin tässäkin tapauksessa. Itse tohdin kyllä ostaa 1.4TSI:n ennemmin kuin 1.8TSI/TFSI:n (2008-2011) mikäli mäntäremonttia ei ole tehty. Pösömiehet jättäisin omaan arvoonsa ja autot kauppaan. #12
Foorumin yleiset asiat / Vs: Maahantuojan ja myyjän vastuu - hajonnut vaihteisto23.08.18 - klo:09:26
Itse kyllä näkisin niin ettei myyjällä oo enää mitään vastuuta jos olet kolme vuotta sitten ostanut auton. Ainakin omissa tapauksissani (mäntäremontti ja ketjuremontti) on mennyt nimenomaan maahantuojan kautta. Pitäähän sen laatikon kestää 250tkm, mutta toki vastaantulo on vain ehkä tietty prosenttiosuus noilla kilsoilla ja merkkihuollossa on hinnoittelu myös kovempi.
#13
Moottori ja voimansiirto / Vs: TSI-koneiden jakoketjuongelmat - oireet, vauriot, korjauskustannukset19.06.18 - klo:23:57Lainaus käyttäjältä: digit - 19.06.18 - klo:22:15 No en mää kyllä turboista mitään massavalitusta oo huomannu. Ei kait tuossa mitään muuta oo kuin tsekkaa onko ketju vaihdettu tai kuuntelee ainakin käynnistäessä sekä huolehtii, että huoltokirja on kunnossa. Itellä kaks 1.4TSI:tä pihassa ja toisella ajettu yli 200tkm (ketju kerran vaihdettu) niin ei oo valittamista ja molemmat vielä DSG #14
Passat 3C (05–10) / Vs: Mitä mieltä, ostanko Pasuuna farkkuna 2,0 2006vai 1,8 201015.06.18 - klo:14:58Lainaus käyttäjältä: vag4life - 15.06.18 - klo:13:55 Pitäähä ne hihnatki vaihtaa #15
Passat 3C (05–10) / Vs: Mitä mieltä, ostanko Pasuuna farkkuna 2,0 2006vai 1,8 201015.06.18 - klo:13:50Lainaus käyttäjältä: vag4life - 15.06.18 - klo:13:45 Meinasin lähinnä kun oli kyse passatista niin tuon 2010:n 1.8:n tilalle 1.4 #16
Passat 3C (05–10) / Vs: Mitä mieltä, ostanko Pasuuna farkkuna 2,0 2006vai 1,8 201015.06.18 - klo:13:08
Juu, 1.8 kannattaa unohtaa ellei mäntäremonttia tehty eli mielummin tuo vanhempi 2.0 tai sitten tuoreempi 1.4 koneella ja varmistaa, että ketju on kunnossa ja huoltokirja täydellinen.
#17
Foorumin yleiset asiat / Vs: Tarina Laakkosen toiminnasta14.06.18 - klo:15:30
Tuo jakoketjun venyminen on aika pientä verrattuna tuohon öljynsyöntiongelmaan, siis tarkoitan kustannuksiltaan ellei ketju mene poikki ja tee pahempaa tuhoa. Itselläni edellisessä vm.2011 passatissa ketju vaihdettiin 100% maahantuojan piikkiin ja nykyisin ajan vm.2012 CC:llä ja siinä pyysin huollon yhteydessä tarkastaa ketjun testerillä eikä ollut venymää. Huoltomies myös mainitsi ettei ole joutunut vaihtamaan ketjua vm.2012 etiäpäin oleviin autoihin. Toki ketjun pitäisi olla ikuinen, en mää sillä.
#18
Foorumin yleiset asiat / Vs: Tarina Laakkosen toiminnasta14.06.18 - klo:12:10Lainaus käyttäjältä: Vaari64 - 14.06.18 - klo:09:19 Ei kaikki TSI moottorit oo huonoja, nyppii tuommonen yleistäminen. Meillä pihassa kaks 1.4TSI ja ei oo valittamista ollut. Toki myönnän tuon 1.8TSI/TFSI:n olevan ongelmallinen vm.2009-2011 josta itsellänikin kokemusta, onneksi ei tarttenu omaa lompakkoa käyttää. Siinä muuten jää aika moni auto kauppaan jos lähtee vikatilastojen mukaan valitsee. Tuntuu niin monessa olevan kaikenlaista nykyään. Voihan sitä tieten ajaa sillä nuhapumppuvaparitojolla jos ajomukavuus ei ole tärkeää #19
Foorumin yleiset asiat / Vs: Tarina Laakkosen toiminnasta11.06.18 - klo:00:10
En halua saivarrella, mutta ilmeisesti kyse 1.8TSI moottorista, 1.4TSI koneissa ei juuri esiinny öljynsyöntiongelmia? Itselläkin kokemusta audin 1.8 mäntäremontista joka meni täysin maahantuojan piikkiin, nykyiset kaks pihassa olevaa 1.4 ei syö öljyä.
#20
Moottori ja voimansiirto / Vs: 1.4 tsi twincharged05.06.18 - klo:02:44
Meillä tuossa pihalla kaks 1.4tsi pirssiä. Toisella ajettu 200tkm ja toisella 150tkm eikä kumpikaan syö öljyä läheskään tuommosia määriä. Toinen on multifuel jossa käytetään normiöljyä ja huoltovälinä 15tkm niin siihen ei oo tarvinu lisätä ollenkaan, kun taas toinen on on longlife 30tkm huoltovälillä niin oiskoha alle litra 15tkm menny öljyä. Kyllä tuo mainitsemasi kuulostaa poikkeukselliselta, luulin öljynkulutuksen koskevan vain 1.8 ja 2.0tsi/tfsi konetta mistä on omakohtaisia kokemuksiakin. Suosittelisin siirtymään johonkin toiseen vastaavalla koneella olevaan yksilöön jos tuommoisia määriä vie öljyä.
Muuten kyllä löytyy posiitivisia kokemuksia koneen pirteydestä varsinki tuosta multifuel 1.4tsi koneesta (160heppaa). #21
Moottori ja voimansiirto / Vs: TSI-koneiden jakoketjuongelmat - oireet, vauriot, korjauskustannukset30.05.18 - klo:17:33
Joo...huoltokirja pitää olla kunnossa kuten omassa tapauksessa olikin, itseasiassa huollon tiskillä sanottiin saman tien ettei mitään ongelmaa koska huoltokirja oli täydessä tikissä merkkiliikkeen leimoineen.
#22
Moottori ja voimansiirto / Vs: TSI-koneiden jakoketjuongelmat - oireet, vauriot, korjauskustannukset30.05.18 - klo:16:05Lainaus käyttäjältä: kähisijä - 30.05.18 - klo:10:08 Joo noilla kilsoilla vastaantulo pitää olla täydet 100%, niin kävi itselläkin täysin mukisematta. #23
Moottori ja voimansiirto / Vs: DSG7 vaihdevalot vilkkuu30.05.18 - klo:15:02Lainaus käyttäjältä: Frosty - 29.05.18 - klo:17:33 Joo tosiaan unohtunu kertoa. Täällä meni mekatroniikka maahantuojan piikkiin sekä 80% töistä, loput 20% myyjälle. #24
Alusta, vanteet ja renkaat / Vs: Rengaskokopohdintoja16.05.18 - klo:16:54Lainaus käyttäjältä: mattipuh - 15.05.18 - klo:11:47 Toivottavasti nuo pilot sport 4:set on mukavemmat kuin 3:set. Itellä oli aivan järkyttävä meteli, mutta kuluneena tosin. Uutena en ole kokenut kun CC ollu vasta vuoden alla ja tulivat mukana siinä. #25
Alusta, vanteet ja renkaat / Vs: Rengaskokopohdintoja14.05.18 - klo:16:44
No niin nyt on uudet gummit alla ja paranihan se ajomukavuus varsin paljon. Päädyin paikallisen rengaskauppiaan ylipuhumana kokoon 225/45/18 ja merkkinä tyfoon successor 5 alle laitettuna 399â,¬. Huomattavasti mukavampi ajaa kuin kulunut misukan pilot sport 3 sekä rengasmelukin pieneni eikä ulkonäkökään kärsinyt.
#26
Moottori ja voimansiirto / Vs: TSI-koneiden öljynkulutus ja korjaus03.05.18 - klo:15:01Lainaus käyttäjältä: iisak - 03.05.18 - klo:13:57 Audi meni pari vuotta sitten isommilla kilsoilla täysin maahantuojan piikkiin. Skodalla on eri maahantuoja niin siitä hankalampi sanoa, mutta sama konehan kyllä kyseessä. #27
Alusta, vanteet ja renkaat / Vs: Rengaskokopohdintoja29.04.18 - klo:22:46Lainaus käyttäjältä: Jultsu - 27.04.18 - klo:07:53 Muutaman euron eroja oli 215/45/18, 225/40/18 ja 235/40/18 koossa. Duunipaikan kaffipöydässä keskusteltiin ja ruvettiin miettii myös 225/45/18 kokoa, mutta sillä kyllä pompsahti hinta. #28
Alusta, vanteet ja renkaat / Vs: Rengaskokopohdintoja26.04.18 - klo:23:39
Pistin tänään alle vanhat michelinin pilot sport 3 tassut jossa pintaa millin verran kulumismerkkirajaan. Aattelin ajaa karheilla teillä loppuun ennen uusien tilaamista. Oli kyllä melkonen meteli verrattuna talvirenkaisiin eli kyllä se profiilin muutos 215/45/18 alkaa houkuttaa. Toisaalta mietin myös sitäkin, että eikös renkaat rupee kuluneina mölisee? Toisena mietin, että rengasmelu on landsaililla 68db ja michelinillä 71db . Just yks tyyppi kehu, että vaihto misukat landsailiin niin kyyti parani paljon vaikka misukat kolme kertaa kalliimmat.
#29
Moottori ja voimansiirto / Vs: TSI-koneiden jakoketjuongelmat - oireet, vauriot, korjauskustannukset26.04.18 - klo:09:49Lainaus käyttäjältä: Popo - 22.04.18 - klo:19:09 En tiiä noista luettelemistasi vikojen vastaantuloista, mutta mitä tätä foorumia on tullu sohlattua niin kyllä ketjurempassa on ollu volkkarin puolella huomattavasti paremmat vastaantulot kuin skodalla. #30
Alusta, vanteet ja renkaat / Vs: Rengaskokopohdintoja23.04.18 - klo:14:45
Kiitoksia kaikille vastauksista. Tuo 215/45/18 vois olla vaihtoehto alkuperäisen 235/40/18 sijaan, rupesin myös miettimään miten toimis ihan vaan kavennus eli 225/40/18.
|
Valokuvaaja JyriLaitinen.fi – Laadukas ja luotettava.
Fitnesskuvaus, Hääkuvaus, Hautajaiskuvaus, Henkilöstökuvaus, Ilmakuvaus, Muotokuvauskuvaus, Lapsikuvaus, Lemmikkikuvaus, Profiilikuvaus, Yrityskuvaus, Tapahtumakuvaus, Perhekuvaus, Tuotekuvaus ja Ylioppilaskuvaus, Toimialue pääkaupunkiseutu (Espoo, Helsinki, Kauniainen ja Vantaa) ja koko Suomi |