Joskus vannoin että ei enää volkkaria ikinä.. menikin pitkä aika mutta nyt olisi id3 kiikarissa käyttökassiksi. Mitä erityistä syynättävää `21 Ruotsi tuonti, perus 150kw 58kWh akulla. Se vähän ihmetytti kun ei kameraa edes taaksepäin.
Menu
Näytä viestitTämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy. Näytä viestit MenuViestit - Antti #1
ID.3 / Vs: VW ID.303.06.23 - klo:08:36
Joskus vannoin että ei enää volkkaria ikinä.. menikin pitkä aika mutta nyt olisi id3 kiikarissa käyttökassiksi. Mitä erityistä syynättävää `21 Ruotsi tuonti, perus 150kw 58kWh akulla. Se vähän ihmetytti kun ei kameraa edes taaksepäin.
#2
Moottori ja voimansiirto / Vs: 2.0 Bi-fuel konetuho 85tkm27.09.17 - klo:15:28
Lopultakin asiassa ratkaisu.
Moottori oli tutkittavana Saksassa ja siitä ei mitään vaurion aiheuttavaa vikaa löydetty. Pitkällisen väännön ja veivauksen jälkeen tehdas hyvittää autosta x-määrän rahaa kun se annetaan vaihdossa uuteen VAG-tuotteeseen. Korjauskustannus olisi noussut ylitse auton arvon ja sinänsä kannattamaton hommeli yritysomistajalle, harrastepohjaisesti toki tilanne toinen. Tänään pistettiin sitten uusi Tiguani tilaukseen ja sopiva nopean toimituksen yksilökin löytyi maasta. Aika savotta oli tässä. #3
Moottori ja voimansiirto / Vs: 2.0 Bi-fuel konetuho 85tkm24.08.17 - klo:16:02
Tämä keissi on vieläkin levällään.. moottori Saksassa ja Laakkoselta Uppi laina-autona. Viime viikolla soittelin myyntipäällikölle ja pyysin tekemään esityksen miten saataisiin homma pois käsistä. Meillw päin voisi käydä vaikka esittelyauto tai jokin maassa oleva nopean toimityksen farmari tai pikkupaku. Lupasivat tehdä asap mutta viikko taas vierähti 🤔
#4
Moottori ja voimansiirto / Vs: 2.0 Bi-fuel konetuho 85tkm16.06.17 - klo:07:57
Tilanne tämän kanssa on yhä auki.
Laakkonen on tehnyt edelleen tutkimuksia moottorille tehtaan ohjeiden perusteella ja muutaman kerran kysellyt lisätietoja mm. tapahtuma ajan sääoloista yms seikoista. Sitten kun syytä ei ole löytynyt niin tehdas halusi moottori paikan päälle Saksaan tutkittavaksi. Tiistaina lähti matkaan. Normaali tapa on lähettää korjauksen jälkeen esim. viallinen vaihteisto tehtaalle mutta nyt ei ole korjauksesta sovittu mitään. Mutta toimittavat kuulemma moottorin takaisin ja asentavat nokalle jos päädymme siihen että Laakkosen kanssa ei autoa korjata. Joka sinänsä olisi turhaa touhua toki. Sijaisauto löytyi lopulta ensiksi Laakkoselta ja nyt maahantuojalta. #5
Moottori ja voimansiirto / Vs: 2.0 Bi-fuel konetuho 85tkm17.05.17 - klo:14:36
Autoa tutkittiin korjauskyselyä varten:
- huolto-osat tutkittu, erityisesti sytytystulpat mahdollisen kärkivaurion osalta - mäntien päällyset tutkittu endoskoopilla, katkenneen veivin osalta toki kolahtanut kanteen - moottorissa oli yhä öljyä - öljypohja pudotetu alas ja tutkittu laakereiden kunto, kaikki laakeripinnat ehjiä - vikakoodeista ei apua siihen mitä tapahtunut. Eli tuntemattomasta syystä veivi katkennut ja tunkeutunut brutaalisti ulkoilmaan. Tämän yhteydessä roiskunut moottoriöljy syttyi palamaan pakosarjalla. Paikallinen VW-puoti avustanut lähinnä korjauskyselyn laatimisen osalta. Tutkimukset lähtökohtaisesti veloitettavia. #6
Moottori ja voimansiirto / Vs: 2.0 Bi-fuel konetuho 85tkm12.05.17 - klo:07:16
Auto on 09, ja tosiaan kukaan muu ei ole koskenut kuin myynyt merkkiliike. Muistaisin että noissa kaasuissa on lyhennetty öljynvaihtoväli ja tämän mukaan toki toimittu.
Sen kummemmin ei ole koodeja luettu. Kunhan todettiin koneen täystuho. Tänään soittelen autoliikkeen johtajalle (onko Laakkosella edes sellaisia?) ja keskustelen vakavasti mitä merkkiä aletaan hankkimaan jos tämäkin juttu sysätään taas kylmästi asiakkaalle. #7
Moottori ja voimansiirto / 2.0 Bi-fuel konetuho 85tkm11.05.17 - klo:18:48
Auto syttyi ajon aikana liekkeihin. Pelastuslaitos kävi sammuttamassa tulipalon joka vähän jännitti johtuen auton kaasusäiliöstä.
Ensin ajateltiin palon lähteneen kaasulaitteista mutta oikea syy olikin pakosarjalle lentänyt moottoriöljy ja lopulta moottorin ns. käkikello-ilmiö eli kiertokanki tuli lohkosta läpi. Auto vietiin myyneen ja huoltaneen Laakkosen pihaan ja huoltopäällikköä ei juurikaan kiinnostanut koko homma mutta suostuvat tuntiveloitusta vstaan tutkimaan syytä ja sitten vasta voidaan tehdä tehtaalle kyselyä vastaantulosta. Autolla 1. omistaja, aukoton merkkihuoltohistoria ja viimeksi 5tkm sitten huollettu. Huomenna aion ihmetellä asiaa organisaatiossa eteenpäin, omistajalla on vahva vag-historia ja kaikki ollaan ostettu samasta liikkeestä 90-luvulta alkaen. Nyt parin vuoden aikana on näitä kalliimpia juttuja alkanut olemaan ja toivon todella heidän hoitavan tämän tyylikkäästi. Alku oli kyllä aika p*rseestä. #8
Tiguan (07-17) / Vs: Tiguan vm. -11 DSG yksilö03.05.17 - klo:12:23
Työmaalla hajosi n. 85tkm ajetusta DSG Tiguanista vauhtipyörä, Laakkosen huippuhyvällä (not) vastaantulolla remontti kolmatta tonnia. En tiedä vaikuttaako DSG vai eikö hajoamiseen.
Itse en ostaisi DSG:tä omilla rahoilla, oli sitten kuiva tai märkä. #9
Passat 3C (05–10) / Vs: Hiukkassuodatin tukossa27.04.17 - klo:21:52
Voisi kuvitella että hehkuviat saattavat estää polton.
#10
Moottori ja voimansiirto / Vs: 98E5-bensa poistumassa valikoimasta12.04.17 - klo:18:56
Kohta sitä aletaan tuomaan Virosta matkustajatuontina omaan käyttöön ja tulli saa uuden kyttäyskohteen.
#11
Huoltaminen / Vs: Yle selvitti autoalan ”urbaania legendaa”12.04.17 - klo:15:03 #12
Huoltaminen / Yle selvitti autoalan ”urbaania legendaa”12.04.17 - klo:15:00 #14
Octavia III (13-19) / Vs: Octavia MKIII Sinkki-ihottuma.11.04.17 - klo:06:53
Konserni on sen verran maalannut sinkkirakkuloita ja korjannut tiivisteiden syömiä maalipintoja että luulisi pikkuhiljaa oppivan homman. Koritarkastus merkkihuollossa on täysi vitsi ja jokaisen VAG ajoneuvon omistajan tulee syynätö maalipinta itse ja tehda reklamaatiot heti kun merkkejä vaurioista löytyy. Alkuun Skodat korjattiin asiallisesti mutta ovat kai tätäkin kiristäneet.
Itsellä mm tällaisia kokemuksia takuu korjauksista: - ocu II ovet korjattiin isoilta aloilta, irroitettiin ja oviaukot maalattiin samoin helmat kokonaisuudessaan - Yeti takaluukku ja ovien pintoja - Altea kaikki ovien alasaumat korjattiin, sinkkirakkuloita siellä täällä mm. ronkin kansi maalattiin kokonaisuudessaan - isäukon Yeti ovien vaurioiden korjaukset. Kaikissa autoissa täydellinen huoltokirja ja "koritarkastuksissa" ei huomautettavaa ole löytynyt. Todellisuudessa ajoneuvoissa isoja korroosiovaurioita maalin alla. Ja näitähän netistä löytyy lisää.. #15
Passat 3C (05–10) / Vs: Vesivahinkoinen passatti06.04.17 - klo:18:07
Joku paikka on nyt tukkeessa.. eihän autossa kattoluukkua ole? Kattokaiteitakaan tuskin sedanissa
Asiamlinen autoliike saattaa hommassa autta. Ei paljon mentä vaikka kysyykin. Itsellä yksi Seatti vuoti kattokaiteen kiinityksestä mutta se näkyi söpösti märkänä kattoverhoiluna. Ja yksi bemari takavalon tiivisteestä. #16
Ford / Vs: S-max/powershift kokemuksia05.04.17 - klo:19:44
Ilmeisesti Voortilla litraiset koneet on olleet myös kestäviä. Töihin ostettiin yksi Focus 125hv koneella ja automaatilla, ihan riittävä kone arkiajoon.
Tosin itsellä oli pari kuukautta C-Max niin se ei kyllä mulle sopinut lainkaan vaikka tavallaan ihan mukava auto olikin. #17
Ford / Vs: S-max/powershift kokemuksia05.04.17 - klo:07:03
Kaverilla on Galaxyssa n. 320tkm mittarissa ja laatikko vaihdettu kokonaisuudessa uuteen n. 250tkm paikkeilla. Syy tähän ei tiedossa. Auto on entinen taksi, olisikohan '09 eli ehkä nykylaatikoilla ei ole enää mitään tekemistä tuon kanssa. Aika heikosti noista löytyy tietoa mutta toisaalta kokemukset pääsääntöisesti hyviä.
#18
Huoltaminen / Vs: OBD-testeri/ohjelma02.04.17 - klo:08:29
Vaggilaista varten itsellä on VCDS mutta välissä oli bemari ja tuota varten hankin Carlyn sovelluksen. Voisin uskoa että Carlyn softa myös vaggilaisille on toimiva. Toimii puhelimella ja löytyy play kaupasta.
#19
Yeti / Vs: Vielä Yetin jakohihnasta01.04.17 - klo:20:47
Mun entisestä Yetistä korjattiin koritakuun piikkiin sinkkirakkuloita, samoin isäni autosta. Pahimmissa tapauksissa on uusittu korin peltiosia (ovia ja luukkuja) vaivan takia. Itsellä olluta samaa vaivaa Seatissa, Volkkarissa ja Skodassa.
#20
Yleinen VAG-keskustelu / Vs: VAG-merkkien suosio hiipuu01.04.17 - klo:19:17
Mitenköhän Skodan myyntiin vaikuttaa kun viimeisetkin "pikkukaupat" joutuvat luovuttamaan myynnin ossuskaupoille ja isoille ketjuille? Moni pappa varmaan tykänny tehdä kaupat tutussa kaupassa tutun myyjän/yrittäjän kanssa. Toisaalta vaikutus voi olla pieni kun iso osa menee yritysautoiksi.
#22
Moottori ja voimansiirto / Vs: Haldex IV oikea öljy?25.03.17 - klo:09:17
1:sessä on vastaava sihti pumpun päässä. Kannattaa koittaa puhdistaa öljyn/suodattimen vaihdon yhteydessä.
Muistaisin että siinäkin on pumppu kahdella ruuvilla kiinni. Ennen pumpun irroitusta ympäristön puhdistusta ettei likaa pääse pumpun pesään. Pumppu varovasti irti ja sihti tuleekin samalla esille. Näin oli ainakin aikoinaan ex nelosgolperossa #23
Moottori ja voimansiirto / Vs: Haldex IV oikea öljy?25.03.17 - klo:07:37
Olihan se jo aika vaihtaa. Uutta suodatinta en nyt laittanut mutta pumpun imusihdin puhdistin. Merkkarilla tehty öljyn vaihto ei tuota sihtiä sen kummemmin puhtaaksi saa ja pikkuhiljaa tukkeutuessaan tuhoaa pumpun. Ajattelin tehdä melko pian öljynvaihdon uudestaan ja pistää sitten myös uuden suodattimen.
#24
Moottori ja voimansiirto / Vs: Dieselin aika on ohi24.03.17 - klo:19:00
Ehkäpä lentäminen tulevaisuudessa hidastuu huomattavasti ja potkuttelemme ilmalaivoilla. Yhteiskunnan toiminnan hidastuminen auttaisi muutenkin moneen asiaan, vaikka sähköauton akkujen lataamiseen
#25
Moottori ja voimansiirto / Vs: Dieselin aika on ohi22.03.17 - klo:15:57
Näkn käsitin että bensaa pukkaa.
Bensasytkärit takaisin joka taskuun #26
Moottori ja voimansiirto / Vs: Dieselin aika on ohi22.03.17 - klo:14:30Lainaus käyttäjältä: Mikey - 16.03.17 - klo:08:49 No nyt olinkin työasioissa poikkeuksellisesti Nesteen kanssa tekemisissä ja kysyin joutessani jalostanon tuotteista. Eniten tislauksesta saataviin laatuihin vaikuttaa se mistä raakaöljy on peräisin. Venäjältä enemmän raskaan pään jakeita ja lännestä enemmän kevyitä jakeita. Krakkausta kehittämällä on nyt keskitytty lähinnä siihen että bitumista saadaan vielä irti diesel-jakeita. Lopulta jää kivihiiltä vastaavaa nokaretta. Eli haluttu tehostaa saatavaa tuotetta eikä niinkään muuttaa tuotantosuhteita. Nykyisellään Suomen jalostamoilla on bensasta "ylijäämää" ja sitä viedään Kaliforniaan asti, toisaalta kuitenkin myös tuodaan. Tämmöset tarinat hänellä. #27
Volkswagen / Vs: Kokemuksia 1.9 TDI PwD koneista?21.03.17 - klo:09:46
Omilla kokemuksilla luotettava kone. Golffin kopassa maantiekulutus alkanee nippanappa nelosella siivosti ajellessa.
Öljyhuollot helppo tehdä itse. Omissa vaggi dieseleissä (8kpl) ei ole alle 250tkm ajomäärillä vielä turboja hajonnut. Öljyt olen vaihtanut n. kympin välein. Itse malttaisin vähän aikaa etsiessä ja koittaisin katsella 130hv koneisen 4Motionin. #28
Alusta, vanteet ja renkaat / Vs: Koska vaihdat/vaihdoit kesärenkaat 2017 kevät18.03.17 - klo:20:04
Perjantaina vaihdoin kesätassut. Seuraavan kerran kun rengashankintoja tulee hankin näillä näkymin "all wearherit" tai KE kitkat. Tössöttelee vaikka kesän niillä ja keskitalveksi talvirenkaat.
#29
Octavia III (13-19) / Vs: Skoda Octavia facelift 201717.03.17 - klo:12:52
Nyt vasta törmäsin tämmöisen kuvaan jossakin.. aika järkyttävä toi keula kaikkineen
Samaa sarjaa kun yhteen väliin piti työntää konsernin naamankohotustalkoissa niitä teräviä vekkejä peräluukkuihin vaikka perusmuodot oli pyöreät. #30
Octavia II (04-13) / Vs: Octavia II - Mittaristo pimenee käynnistettäessä16.03.17 - klo:16:53
Vikakoodit luettu?
|
Valokuvaaja JyriLaitinen.fi – Laadukas ja luotettava.
Fitnesskuvaus, Hääkuvaus, Hautajaiskuvaus, Henkilöstökuvaus, Ilmakuvaus, Muotokuvauskuvaus, Lapsikuvaus, Lemmikkikuvaus, Profiilikuvaus, Yrityskuvaus, Tapahtumakuvaus, Perhekuvaus, Tuotekuvaus ja Ylioppilaskuvaus, Toimialue pääkaupunkiseutu (Espoo, Helsinki, Kauniainen ja Vantaa) ja koko Suomi |