Audi A6 C7 kokemukset

Aloittaja nemos, 17.07.11 - klo:21:26

« edellinen - seuraava »

Akusti

"2012 jälkeen käyttöön otettuja Audi A4, A5, A6 ja Q5 -malleja, joissa on sähkömekaaninen ohjaustehostus."  Mutterikeskustelut omaan topiikkiin... ei kinata enää.

Nalle

Kertokaapa viisaammat, että onko termarissa vikaa, kun olen nyt viime aikoina seurannut koneen lämpenemistä ja esim. tänään kun lähdin liikkeelle ulkolämpötila oli +8 ja kone saavutti normaalilämmöt vasta 12km ajon jälkeen.
(2 km 60km/h tietä ja loput motaria) Lämpötilapyynti sisälle oli +20c. Minusta lämpenee todella huonosti, muistelin että syksyllä viimeksi kun lämpötilat olivat tuossa vajaassa +10c, niin samalla matkalla lämmöt olivat jo 7km kohdalla normaalitasolla. Ja webasto ei ole ollut käytössä. Kannattaako tuosta mainita huollon suuntaan ja onko asialle tehtävissä jotain?

ManfredvonManstopper

Lainaus käyttäjältä: Nalle - 09.04.15 - klo:17:22
Kertokaapa viisaammat, että onko termarissa vikaa, kun olen nyt viime aikoina seurannut koneen lämpenemistä ja esim. tänään kun lähdin liikkeelle ulkolämpötila oli +8 ja kone saavutti normaalilämmöt vasta 12km ajon jälkeen.
(2 km 60km/h tietä ja loput motaria) Lämpötilapyynti sisälle oli +20c. Minusta lämpenee todella huonosti, muistelin että syksyllä viimeksi kun lämpötilat olivat tuossa vajaassa +10c, niin samalla matkalla lämmöt olivat jo 7km kohdalla normaalitasolla. Ja webasto ei ole ollut käytössä. Kannattaako tuosta mainita huollon suuntaan ja onko asialle tehtävissä jotain?
Ainahan kannattaa kysyä, jos huollossa muutenkin vierailee. Termostaatti on vaihdettava komponentti, joten jos se on rikki niin vaihto on sitten edessä.
Kotikonstein voi termarin testata helposti siten, että tunnustelee onko ylävesiletku lämmin siinä vaiheessa, kun moottori ei ole vielä saavuttanut käyntilämpötilaa (mutta on jo osittain lämmennyt). Jos ylävesiletku on selvästi lämmin, niin silloin termostaatti päästää lämmintä nestettä jäähdyttimeen, vaikka ei vielä pitäisi. En tiedä mikä autosi termarin aukeamislämpötila on, mutta pyörii noin 90°C hujakoilla.

joni88

Tuli hommattua 2.0tdi (177hv) konella a kutonen... Paljonko toi multitronic kestää vääntöä? (lastutus mielessä)

nemos

Lainaus käyttäjältä: joni88 - 06.05.15 - klo:03:54
Tuli hommattua 2.0tdi (177hv) konella a kutonen... Paljonko toi multitronic kestää vääntöä? (lastutus mielessä)

Ihan tarpeeksi lähellä Multitronicin kestävyysrajaa ollaan ilman lastuakin. Joissakin maissa myynnissä olevassa V6:n Multitronic-versiossa vääntö on rajattu 400 Nm:iin. Edellisen sukupolven 2.7 V6:ssa oli ongelmia Multitronicin keston kanssa, en tiedä onko laatikoissa jotakin ratkaisevaa eroa uuden ja vanhan välillä.
Volvo XC60 T8 Inscription

xp9

Päivitin A4 -> A6 (2013 sedan). Osaisiko joku ystävällinen vinkata mistä löytyisi orig. kangasmatot Audiin? Vinkkejäkin otetaan vastaa jos noissa on jotakin eroja.
Jotain S-line logoilla varustettuja ainakin näkyi olevan saatavilla.
Kiitos.

nemos

Lainaus käyttäjältä: xp9 - 03.06.15 - klo:20:20
Päivitin A4 -> A6 (2013 sedan). Osaisiko joku ystävällinen vinkata mistä löytyisi orig. kangasmatot Audiin? Vinkkejäkin otetaan vastaa jos noissa on jotakin eroja.
Jotain S-line logoilla varustettuja ainakin näkyi olevan saatavilla.
Kiitos.

eBay.de löytyy hakusanoilla Audi A6 4G Stoffmatten tai sitten saksalaisesta Audi-liikkestä esim. http://shop.audi-zentrum-goettingen.de/index.php?page=product&info=5879
Volvo XC60 T8 Inscription

xp9

Lainaus käyttäjältä: nemos - 03.06.15 - klo:21:05
eBay.de löytyy hakusanoilla Audi A6 4G Stoffmatten tai sitten saksalaisesta Audi-liikkestä esim. http://shop.audi-zentrum-goettingen.de/index.php?page=product&info=5879
Wir danken Ihnen für Ihren Online-Einkauf!
Kiitos :)

simppa80

Päivää. Kesälomaloppuu ja kohta tulee talvi.  ;D En ole 4 vetoa ikinä omistnut ja nyt vois olla aika. Oon katellut Saksasta C7 farkkuna. Quattro siis pitäs olla ja varmaan se 3.0 Tdi. Mikähän on oleellinen ero 150 ja 180 kw välillä, ja oliko 200kw? Onko ohjelmallisesti kuristettu vai mitä muuta?

Suomessa hinnat alkaen 35kâ,¬ ja saksassa n. 20-25kâ,¬ + vero ehkä n. 8kâ,¬. Eli ei tule Suomesta osto kuuloonkaan.

Muutama kysymys:
Onko näissä tyyppivikoja? Kun Ajettu ehkä 100-200thk? Onko Stronic luotettava? Olen tottunut mb luotettaviin automaattilaatikoihin.

Varusteista pidän myös. Eli onko led valot hintansa väärti? Audin distronic hyvin toimiva? Penkit varmaan sport. On niin köpö,sen näköiset org. Penkit.

Tuossa ois aika kivasti varusteltu mikä vois kiinnostaa:
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=212630224

Kiitos jo etukäteen :)

kai75

#1389
Lainaus käyttäjältä: simppa80 - 19.07.15 - klo:11:55
Päivää. Kesälomaloppuu ja kohta tulee talvi.  ;D En ole 4 vetoa ikinä omistnut ja nyt vois olla aika. Oon katellut Saksasta C7 farkkuna. Quattro siis pitäs olla ja varmaan se 3.0 Tdi. Mikähän on oleellinen ero 150 ja 180 kw välillä, ja oliko 200kw? Onko ohjelmallisesti kuristettu vai mitä muuta?

Suomessa hinnat alkaen 35kâ,¬ ja saksassa n. 20-25kâ,¬ + vero ehkä n. 8kâ,¬. Eli ei tule Suomesta osto kuuloonkaan.

Muutama kysymys:
Onko näissä tyyppivikoja? Kun Ajettu ehkä 100-200thk? Onko Stronic luotettava? Olen tottunut mb luotettaviin automaattilaatikoihin.

Varusteista pidän myös. Eli onko led valot hintansa väärti? Audin distronic hyvin toimiva? Penkit varmaan sport. On niin köpö,sen näköiset org. Penkit.

Tuossa ois aika kivasti varusteltu mikä vois kiinnostaa:
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=212630224

Kiitos jo etukäteen :)
Jos multa kysytään niin käy hakemas heti BiTurbo (230kW/313hv) äläkä noita "välimalleja", BiTurbossa mm. TipTronic niin ei tartte noita Stroniccinien ja niiden kestävyyden kans ihmetellä. Löysin yhden, jossa taitaa hinta olla sun kategoriassa (http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=212161929&export=NO_EXPORT&damageUnrepaired=ALSO_DAMAGE_UNREPAIRED&fuels=DIESEL&climatisation=&transmissions=AUTOMATIC_GEAR&isSearchRequest=true&adLimitation=&sortOption.sortBy=searchNetGrossPrice&zipcode=&scopeId=C&zipcodeRadius=&minPowerAsArray=223&minPowerAsArray=KW&maxPowerAsArray=333&maxPowerAsArray=KW&minFirstRegistrationDate=2012-01-01&makeModelVariant1.makeId=1900&makeModelVariant1.modelId=10&pageNumber=1#) ja on mm. alcantara-sähkösporttipenkit mitä tuossa sun linkin autossa ei ollu.

Ledeistä en osaa sanoa ku itellä xenonit, en ole kaivannut ledejä. Varusteita omassa (suomi-)autossa (http://www.vagarena.fi/index.php?topic=22284.0) aikasta paljon ja hyvin ovat toimineet, paitsi ilmajousituksen anturit ja kompura vaihdettiin jo 60tkm:n huollossa.

Niin joo loppuun vielä, että aina on hyvä aika omistaa 4veto  ;) Ja varsinki näin talvea kohti mentäessä vaikkakin Etelä-Suomessa talvesta ei juuri pääse nauttimaan mutta 4veto on mukava aina... 8)
Exät: Audi A6 3.0TDI Avant Quattro tiptronic -05, Volvo V70 D5 Aut -02, Volvo V70 TDI Aut -97

simppa80

Lainaus käyttäjältä: kai75 - 19.07.15 - klo:22:44
Jos multa kysytään niin käy hakemas heti BiTurbo (230kW/313hv) äläkä noita "välimalleja", BiTurbossa mm. TipTronic niin ei tartte noita Stroniccinien ja niiden kestävyyden kans ihmetellä. Löysin yhden, jossa taitaa hinta olla sun kategoriassa (http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=212161929&export=NO_EXPORT&damageUnrepaired=ALSO_DAMAGE_UNREPAIRED&fuels=DIESEL&climatisation=&transmissions=AUTOMATIC_GEAR&isSearchRequest=true&adLimitation=&sortOption.sortBy=searchNetGrossPrice&zipcode=&scopeId=C&zipcodeRadius=&minPowerAsArray=223&minPowerAsArray=KW&maxPowerAsArray=333&maxPowerAsArray=KW&minFirstRegistrationDate=2012-01-01&makeModelVariant1.makeId=1900&makeModelVariant1.modelId=10&pageNumber=1#) ja on mm. alcantara-sähkösporttipenkit mitä tuossa sun linkin autossa ei ollu.

Ledeistä en osaa sanoa ku itellä xenonit, en ole kaivannut ledejä. Varusteita omassa (suomi-)autossa (http://www.vagarena.fi/index.php?topic=22284.0) aikasta paljon ja hyvin ovat toimineet, paitsi ilmajousituksen anturit ja kompura vaihdettiin jo 60tkm:n huollossa.

Niin joo loppuun vielä, että aina on hyvä aika omistaa 4veto  ;) Ja varsinki näin talvea kohti mentäessä vaikkakin Etelä-Suomessa talvesta ei juuri pääse nauttimaan mutta 4veto on mukava aina... 8)

Kiitos vastauksesta. Eikö Audissa tuo Stronic sitten kestä? Oletin että ovat jo päässet j o ongelmista multitronicin myötä ja oppineet jotain. Autoa ei olisi tarkoitus pitää kuin 1v. Max. Joten pitkällä tähtäimellä en autoa hae. Hinta kun vaan tuntuj nousevan noissa tuplaturboissa. Myös verot ja käyttökulut korkeammat. Auto minkä laitokn niin siinä oli kuitenkin webasto ja distronic. Niitä arvpstan itse enemmän kuin alcantraa.

batman14

Itse en ole kuullut että A6:en S-troniceissa olisi ollut isommin ongelmia. Sehän on vahvempaa konstruktio kuin esim A4:en joka on taas parempaa kuin A3:en. Kaikki kulkevat vain nimen S-tronic alla.

Kuten Kai75 kirjoitti niin kyllähän tuplaturbo diesel on makea peli. Itse olen nyt ajanut jonkun verran faceliftatulla Allroadilla jossa on 218 heppainen 3.0TDI. Se kyllä liikahtaa ihailtavan herkästi sekin, vaikka on Allroad mallistoin miedoin moottori. Ei Suomen oloihin sillä jää kyllä jalkoihin melkein missään tilanteessa. Tuntuu selvästi ruudikkaammalta jos vertaa vaikka A4:en 211 hevosvoimaiseen 2.0TFSI:hin tai 190 hevosvoimaiseen dieseliin.

Ilmajouset onko ne vakiona Saksalaisissa peleissä? Kannattaa varmaan ainakin ne ottaa, koska todella mukavaa ja sulavaa menoa. Myös navi (tulee isompi ja tyylikkäämpi näyttö), ja muut kun kangaspenkit tekee sisustan ulkonäölle hyvää. Oma suosikki sisälistoiksi on tammilistat, mutta tämä on nyt makuasia.

LEMMY

Kiinnostaa uusi A6 sedan nimenomaan tuolla 218 heppasella moottorilla. On tullut sitä konfiguraattorissa monta kertaa pyöritettyä jo. Miten rengasmelu nousee ilmajousituksella 19"-20" renkailla? Laajennettu sisävalopaketti, nahka-alcantara penkit, rattiläpyskät olen hyvän vakiovarusrutuksen lisäksi ajatellut. Navit sun muut saa jäädä, kun järjettömissä hinnoissa...
Audi A4 sedan S line 2.0 TFSI S tronic, Daytona Grey 2020
Ex.Audi A4 sedan 2.0 TFSI quattro S tronic, Scuba Blue 2016
A3 SB 1,8 TFSI  quattro S tronic 2013

nemos

150 kW versiolla ehtii. Hintaero on varsinkin Suomessa suuri tehokkaampiin ja se tietysti vaikuttaa myös veron määrään tuotaessa. Turbo on suurempi 180 kW-versiossa. 150 kW:ssa vääntökäyrän huippu on selkeästi leikattu eikä alapäässä ole olennaista eroa 180 kW:seen.

Itse muutamia kertoja ilmajousilla sijaisautona ajaneena en näe mitään olennaista eroa omiin rautajousiin. Auto Motor und Sport (12/2015) vertaili näitä keskenään ja valinta oli rautajouset, jotka arvioitiin paremmiksi lähinnä kuormattuna. Lisäksi ilmajousten vikapotentiaali vaikuttaa ainakin teoriassa jälleenmyyntiarvoon.

S-tronicin ongelmia ei ainakaan Motortalk.de keskustelupalstalla ole tullut esiin.

LED-valoista en nimenomaan A6:n keulalla muista nähneeni testiä, mutta A7:n versio ei valotehoa ainakaan lisää saksalaistestien mukaan tuo. Enemmänkin ulkonäkökysymys, mutta panostaisin mieluummin ankean perussisustuksen kohentamiseen nahkapenkeillä ja puulistoilla.
Volvo XC60 T8 Inscription

batman14

Ajamassani autossa oli 19'' renkaat ja mielestäni todella hiljainen auto. Kannattaa käydä kokeilemassa nii itse huomaa parhaiten. En itse ole rautajousi A6:ta ajanut, mutta kyllä kaikki myyjät olivat sitä mieltä että ilmajouset juuri tekee kulusta todella hienoa ja pehmeätä. Voivat toki olla väärässä niinkuin nemos sanoi että hänen mielestään ei olennaista eroa ole. Eikös ilmajouset tule vakiona nykyään kaikissa 6-sylintereissä?

kai75

Varmaan ehtii 150-160kW:llakin, itekki ajelin ex-a6:n 165kW:lla 8 vuotta enkä koskaan ollu jaloissa mut kyl biturbolla liikkuminen joka kerta aiheuttaa mielihyvää  ;)

Rengasmelusta: ite ajanu kohta 3 kesää 20"lla, renkaina nokialaiset eikä ole melua liikaa edes kovissa nopeuksissa, toki kevätkarheat tiet aiheuttaa kohinaa mut kun ajaa muualla kuin urissa niin kohina hiljenee. Minusta A6 kaipaa isoja vanteita, muuten näyttää hieman "papalta", varsinki sedani, toki tämä taas mielipideasia.

Nemos oikeassa ilmajousituksen vikaantumisherkkyydessä vs. rauta-alusta, mullekin vaihdettu jo jousituksen osia mut minusta ilma-alustan mukavuus on kyl omalla tasollaan. Ex-A6 rauta-alusta oli alkuperäinen vielä 305tkm ajettuna et on siinä ilmalla saavutettavaa... :D

Liekkö sama stronic Q5 2.0TDIssä mut just tänään kollega soitti ja kysy rouvansa ko. Audin vaihteistosta ku esim. liikennevaloissa "ryntäilee" liikkeelle ja muutenki epäloogista käyttäytymistä laatikolla. Autolla ajettu 150tkm ja laatikkoa ohjelmoitu/päivitetty Audilla viime vuonna. Tuumasin et rouvan kannattaa varautua rahanmenoon tai vaihtoehtoisesti hukkaavat auton vielä ku laatikko toimii... :-\
Exät: Audi A6 3.0TDI Avant Quattro tiptronic -05, Volvo V70 D5 Aut -02, Volvo V70 TDI Aut -97

spede

Kiinnostelisi A6 C7 3.0 TDIq -12/-13 mieluusti reilusti alle 100 tkm ajettuna. Päällimmäinen haave olisi BiTurbo. Tietääkö joku täällä foorumilla, tai osaisiko kertoa, mistä löytäisi kattavasti infoa, miten 150/180 kw version Suomi-autojen vakiovarustelu ja alusta ja jarrut eroavat 230 kw BiTurbosta? Vai eroavatko?

Jos noiden vuosimallien käytetyissä jotain erityisesti tsekattavaa/kytättävää, kuulisin ilolla vinkkejä. Kiitos.
A6 Allroad 3.0 TDI -14
ex A4 Allroad TFSI 2.0 -13
ex A4 Avant Quattro 2.0 TDI -11

kai75

Lainaus käyttäjältä: spede - 22.07.15 - klo:00:45
Kiinnostelisi A6 C7 3.0 TDIq -12/-13 mieluusti reilusti alle 100 tkm ajettuna. Päällimmäinen haave olisi BiTurbo. Tietääkö joku täällä foorumilla, tai osaisiko kertoa, mistä löytäisi kattavasti infoa, miten 150/180 kw version Suomi-autojen vakiovarustelu ja alusta ja jarrut eroavat 230 kw BiTurbosta? Vai eroavatko?

Jos noiden vuosimallien käytetyissä jotain erityisesti tsekattavaa/kytättävää, kuulisin ilolla vinkkejä. Kiitos.
Mulla muistaakseni on vm. -13 A6:n dokumentteja pdfnä ipadissa, linkitän tänne ku oon padin ääressä. Epäilen kuiten et melkeimpä jokaisessa A6:ssa on jotain lisävarusteita vakioiden lisäksi et yksilöitä jokainen...

Jarruista ja muiden osien eroista en osaa muuta sanoa ku biturbossa on/oli vakiona 18" renkaat (ilmeisesti isommat jarrut ku muissa) ja 8v-tiptronic-laatikko 650nm väännön vuoksi.
Exät: Audi A6 3.0TDI Avant Quattro tiptronic -05, Volvo V70 D5 Aut -02, Volvo V70 TDI Aut -97

nemos

Lainaus käyttäjältä: kai75 - 22.07.15 - klo:08:34
Jarruista ja muiden osien eroista en osaa muuta sanoa ku biturbossa on/oli vakiona 18" renkaat (ilmeisesti isommat jarrut ku muissa) ja 8v-tiptronic-laatikko 650nm väännön vuoksi.

Saksassa on/oli biturbossa 17" pyörät. Samoin uudessa suomenkielisessä esitteessä.

Vuoden vanhan hinnaston mukaan biturbossa on ratin vaihdeläpyskät vakiona. S line Sport -paketin sai biturboon halvemmalla, joten jotakin siihen liittyvää lienee myös vakiona.
Volvo XC60 T8 Inscription

spede

Lainaus käyttäjältä: kai75 - 22.07.15 - klo:08:34
Mulla muistaakseni on vm. -13 A6:n dokumentteja pdfnä ipadissa, linkitän tänne ku oon padin ääressä. Epäilen kuiten et melkeimpä jokaisessa A6:ssa on jotain lisävarusteita vakioiden lisäksi et yksilöitä jokainen...

Jarruista ja muiden osien eroista en osaa muuta sanoa ku biturbossa on/oli vakiona 18" renkaat (ilmeisesti isommat jarrut ku muissa) ja 8v-tiptronic-laatikko 650nm väännön vuoksi.

Joo just se perus-setup kiinnostaisi kovasti. Ilmeisesti rattiläpyttimet eli ns. F1-vaihteet vakiona kaikissa Suomi-BiTurboissa. Olisin hitusen yllättynyt jos ei esim. jarruissa olisi mitään eroa SooloTurbo-malleihin, mutta tiedä näistä. Laakkoselta kun on siellä asioidessaan kysynyt, niin vastaukset tuntuu vaihtelevan vastaajan mukaan.  ;)
A6 Allroad 3.0 TDI -14
ex A4 Allroad TFSI 2.0 -13
ex A4 Avant Quattro 2.0 TDI -11

Quattroll nyt

Audin 180 Kw versiossa on myös isommat jarrut. Pienin vannekoko 17"  jarrujen vuoksi.
Suuttimet saattavat olla eri osanumerolla.

kai75

Lainaus käyttäjältä: kai75 - 22.07.15 - klo:08:34
Mulla muistaakseni on vm. -13 A6:n dokumentteja pdfnä ipadissa, linkitän tänne ku oon padin ääressä. Epäilen kuiten et melkeimpä jokaisessa A6:ssa on jotain lisävarusteita vakioiden lisäksi et yksilöitä jokainen...

Jarruista ja muiden osien eroista en osaa muuta sanoa ku biturbossa on/oli vakiona 18" renkaat (ilmeisesti isommat jarrut ku muissa) ja 8v-tiptronic-laatikko 650nm väännön vuoksi.

Biturbon (v. 2013) varustelistaus:
<iframe src="https://onedrive.live.com/embed?cid=0C412286D8A819F0&resid=C412286D8A819F0!1567&authkey=AOjWYLYYBra2qPI&em=2" width="476" height="288" frameborder="0" scrolling="no"></iframe>

A6:n lisävarustehinnasto kevät 2013:
<iframe src="https://onedrive.live.com/embed?cid=0C412286D8A819F0&resid=C412286D8A819F0!1566&authkey=AHpp5kuSxV7_rd4&em=2" width="476" height="288" frameborder="0" scrolling="no"></iframe>

Esitettä ei ollutkaan sähköisessä muodossa eikä myöskään hinnastoa (paperisena on kotona, mutta muutto käynnissä niin paprut vähän siellä ja täällä), tuolloin ostohetkellä oli quattro Edition -kamppis päällä eli kaukosäätöwebasto tuli siinä (normisti jotain 2500 â,¬)   metallivärin sai jonkun kamppanjan myötä 0 â,¬ (normisti olis ollu 1600 â,¬).
Exät: Audi A6 3.0TDI Avant Quattro tiptronic -05, Volvo V70 D5 Aut -02, Volvo V70 TDI Aut -97

spede

A6 Allroad 3.0 TDI -14
ex A4 Allroad TFSI 2.0 -13
ex A4 Avant Quattro 2.0 TDI -11

Nalle

Saako A6 MMI navigointi plus järjestelmässä nopeusnäyttöä ruutuun mistään? En löytänyt mistään valikosta vaihtoehtoa, eikä
nopeutta näkynyt kummassakaan näytössä, tottunut noissa kaupallisissa naveissa (tomtom) että todellinen nopeus näkyy ruudulla,
kun auton oma mittari aina heittää jonkin verran.

skiman

Kovasti olen auton -08 passatin tilalle katsonut ja A6 -11 --> on yksi vaihtoehto.
Kysymys kuuluukin, että millainen auto A6 2.0 tdi on manuaali vaihteisena. Lähinnä mietityttää iso auto ja manuaali. Lyhyessä koeajossa kun ei oikein kunnon kokemusta saa..
Manuaaleja olisi ruotsin maalla tarjolla kohtuu hinnalla. Webastohan noista sitten puutuu, mutta kaikkea ei saa.

MLu___

Lainaus käyttäjältä: skiman - 12.08.15 - klo:10:09
Kovasti olen auton -08 passatin tilalle katsonut ja A6 -11 --> on yksi vaihtoehto.
Kysymys kuuluukin, että millainen auto A6 2.0 tdi on manuaali vaihteisena. Lähinnä mietityttää iso auto ja manuaali. Lyhyessä koeajossa kun ei oikein kunnon kokemusta saa..
Manuaaleja olisi ruotsin maalla tarjolla kohtuu hinnalla. Webastohan noista sitten puutuu, mutta kaikkea ei saa.
Tuo ruotsalaisten rakkaus manuaaliin on kyllä mielenkiintoinen ilmiö :)

Suomeen tuotuna tuollainen olisi tietysti harvinainen yksilö, joka voi olla hyvä tai huono juttu, jos aikoo joskus myydä auton eteenpäin.

Ei kai tuossa mitään teknistä ongelmaa ole. Passatit, Mondeot ym ovat yhtä isoja kuin A6, ja niissä 2.0 TDI + manuaali taitaa olla edelleen suosituin vomalinja.


batman14

Ruotsalainen Stertman Motorsport on testannut dynolla 3.0TDI quattro S-tronic 160kw version. Niiden FB-sivujen mukaan he saivat tulokseksi 255hv / 552Nm. Valmistaja ilmoittaa  218hv / 500Nm. Tämä allekirjoittaa sen että sen mitä minä olen tuollaisella koneella ajanut, niin tuntuu nopeammalta kuin mitä paperiarvot sanovat.

Tuosta vielä linkki: https://www.facebook.com/stertmanmotorsport


vmslehtinen

Kokemuksia, vm. 2013 2.0tdi multi Avant ollut nyt ajossa 12tkm ajan, kesäkuun lopusta saakka. Sekalaista nurka-ajoa, kesälomareissut auto täyteen ahdettuna ja työmatkaa.

Plussat:
-multi juuri niin kiva kuin muistinkin B6 A4:n pohjalta harhailtuani A4 B8:lla hetken manuaalien maailmassa
-tilaa on, ihmisile ja tavaralle
-hiljaisella asfaltilla ainoana tienkäyttäjänä hiljainen auto verrattuna lähes kaikkiin muihin ajamiini autoihin, poislukien 5-sarjan Bemarit
-ajettavuus ihan ok, ei kuitenkaan täydellinen
-todellinen keskikulutus 5,346 l/100km
-ajo-ergonomia sporttipenkeillä (kuten kaksi edellistä Audia, ei voinut van vaihtaa huonompaan)
-riittävä suorituskyky

Minukset:
-sammuu joka kerta kun avaa kukin oven. Postilaatikolla. Tarhalla. Koululla. Liikuntahallilla. Koko-ajan. Eikä vain sammu, vaan sulkee itsensä lähtötilaan. Raivostuttava ominaisuus - 95eur maksaa bitin kääntö marmorilla huollon yhteydessä - ryöstö?
-karkealla asfaltilla rengasmelu korostuu ja vastaantulevat ohittavat/ohitettavat autot kuuluu todella hyvin läpi - ohuet lasit? Rengasmelussa asfalttiriippuvaisuus suurempi kuin yhdessäkään autossa aiemmin.
-lämpenee kuin pakastin etelänavalla, siis moottori. Ulkona +6degC - auto "keskilämmöissä" 35km ajon jälkeen - tullee viemään ieseliä talvella reilusti enempi, kun käy alilämmöillä kokoajan. Audicentteri myi nahkalärän keulalle ja sano että eihän näitä oo kato näitä Audeja oikeesti suunniteltu näille leveysateille ja hekotteli perään. Sisältä ämpiä...hmm...kohtuulisesti, kun polttaa sähköpuikoilla lämpöä.
-Kakesta ei saa sähköistä takaluukkua kiinni
-Audicenterin hinnoittelu huolloissa ja muutoksissa - tämä on suurin syy miksi joskus tulen siirtymän Audeista pois
-mahdollinen tuleva hässäkkä VW:n huijausoftan takia
-Ei se nyt tosiaan ole täydellinen ajettava - enempi ajellut verrokit kaverin uuskoppanen Mondeo ja naapurin 520d bemari ovat vähintään yhtä hyviä, ellei parempia ajaa - joskin erilaisia kukin.

Kaikenkaikkiaan ollaan enempi positiivisella, mutta olishan tossa vielä parannettavaa. Seuraavaksi varmaan koitettava jotain muuta.

V.

Automaatti

Tuo Audi centerin hinnoittelu huolloissa johtuu varmaankin rakennetuista lasipalatseista, Herttoniemi, Airport
ja Kehä kakkosen viereen, minne muuttavat joulukuussa. Kertoivat, että vaihtoautot tulevat
jo olemassa olevaan tilaan, mutta uusille autoille on rakennettu uusi rakennus.
Jotenkin ne on nuo rakennushankkeet rahoitettava. Mahtaako muuten Audi tehdä positiivista tulosta?
Keskohan nuo palatsit rakentaa ja myyjä sanoikin, että K-kauppiaitahan tässä ollaan.

a4motohtori

Päivitin kalustoa a4 08 sedan diesel vaihtui 2012 sedan a6 tfsi 2.0 multitroniciin. Käytettynä ostettu a4 on ollut autohistoriani harmittomin peli. Kokolailla vastannut odotuksia, joten turvallisin mielin päivityksen tein 12 mallin sedan a6 josta kalliit kilometrit ajettu. Kivasti listattu lisävarusteita alkuperäisen omistajan toimesta. Valcona nahkat ilmastoinnilla eli Comfort paketti, 4 alue ilmastointi, lämmitettävät takapenkit,tehdas koukku ja kaukovaloassistentti,Eber kaukosäätimellä, laajennettu sisä. ja ulkovalopaketti jne. Kilometrit jää vähiin ettei diesel kannata. Katsotaan ja kerrotaan kokemukista aikanaan.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy