Audi A6 C7 kokemukset

Aloittaja nemos, 17.07.11 - klo:21:26

« edellinen - seuraava »

A6 C7 avant -12

Uusi tulokas...Bemari (E61 520d) vaihtumassa Audiin (A6 3.0 TDi 180kW Avant quattro -12). Tuli tilattua käytetty pirssi Saksanmaalta. Autoa joutuu odottelemaan pari viikkoa ja tämän ajan olisin mielelläni käyttänyt tutustuen autoni manuaaliin. Olisiko kenelläkään tietoa toimivasta linkistä josta voisi tuon manuaalin ladata? Suomenkielisenä tuskin varmaan löytyy mutta englanniksi olisi käynyt...

mattinen

Jostain syystä Audi tuntuu olevan hieman nihkeä julkaisemaan käyttöohjekirjojaan PDF-muodossa. Vähän pahaa pelkään, että sähköisessä muodossa olevaa A6:n käyttöohjekirjaa ei netistä löydy. Tilanne tosin voi olla muuttumassa. Brittifoorumeilla on nimittäin näkynyt A3:ta koskevia PDF-manuaaleja. Voi tietysti olla, että A6:een PDF:t tulevat vasta seuraavan mallin myötä.

niksu

Lainaus käyttäjältä: mattinen - 26.01.16 - klo:11:32
Vähän pahaa pelkään, että sähköisessä muodossa olevaa A6:n käyttöohjekirjaa ei netistä löydy.
Löytyy kunhan VIN tiedossa. Eikä tarvitse olla oman auton VIN eikä A6:n, voi käyttää vaikka nettiautossa myynnissä olevaa (kilven perusteella saa VINin biltema.fi tai vakuutusyhtiöiltä). Onnistuu näin:
Rekisteröidy tänne -> lisää auto palveluun -> omat huoltotiedot -> valitse auto -> auton ohjekirjakansio -> avaa käsikirja. Tosin tuolta ei saa tallennettua eli pitää aina kirjautua tuohon palveluun kun haluaa lukea.

JOHANNES

Vaihtui edellinen 4,5 vuoden palvelun jälkeen uuteen samanlaiseen. Ekan C7 2,0TDI kanssa oli lämpeämis ongelmia. Nyt näyttää olevan melko lyhyen ajon jälkeen olevan 4 lediä päällä ja pysyy vaikka ulkona 20 astetta pakkasta
Ex A4 B7Avant 1,8T multi 2006, A4 B8 2,0TDI multi 2008, Nykyiset A6 C7 sedan 2,0TDI multi 2011, A1 SB 1,2 TFSI

Nalle

Lainaus käyttäjältä: JOHANNES - 27.01.16 - klo:05:42
Vaihtui edellinen 4,5 vuoden palvelun jälkeen uuteen samanlaiseen. Ekan C7 2,0TDI kanssa oli lämpeämis ongelmia. Nyt näyttää olevan melko lyhyen ajon jälkeen olevan 4 lediä päällä ja pysyy vaikka ulkona 20 astetta pakkasta

Itsellä 3.0TDI ja ihmettelin suureen ääneen kuinka nopeasti kone lämpenee, verrattuna vanhaan 2.0TFSI koneeseen. Omassani on kuulemma 2kw sähkövastus, jonka saa päälle MMI:stä, parantaako tuo sitten koneen vai kabiinin lämpenemistä sitä en tiedä. Kokeilin pikkupakkasilla niin tuntui, että kone lämpeää samalla matkalla riippumatta siitä oliko vastus päällä vai ei. Myyjän mukaan uusissa A6:ssa on optimoitu koneen lämpeäminen sisätilojen kustannuksella eli sisätiloihin alkaa puskemaan lämpöä vasta kun kone on saavuttanut normilämmöt.
Tiedä sitten mikä on totuus.

Akusti

2kW = n. 170A 12 voltilla eli ei ihan taida olla tai sitten myyntitykki on laittanut oikein reilusti lapinlisää. 300W voisi olla tuulilasille menevässä kanavassa, kuten C6:ssa. Ei siis lämmitä konetta.

Nalle

Juu, en tiedä mitä lapinlisää täällä etelässä käytetään, mutta eipä siinä mitään, kerroin vaan mitä minulle sanottiin. Hieman kyllä itsekin tuota epäilin, mutta kun en itse paremmin tiedä, niin ajattelin jakaa tuon informaation täällä... :)

A6 C7 avant -12

Lainaus käyttäjältä: niksu - 26.01.16 - klo:17:55
Löytyy kunhan VIN tiedossa. Eikä tarvitse olla oman auton VIN eikä A6:n, voi käyttää vaikka nettiautossa myynnissä olevaa (kilven perusteella saa VINin biltema.fi tai vakuutusyhtiöiltä). Onnistuu näin:
Rekisteröidy tänne -> lisää auto palveluun -> omat huoltotiedot -> valitse auto -> auton ohjekirjakansio -> avaa käsikirja. Tosin tuolta ei saa tallennettua eli pitää aina kirjautua tuohon palveluun kun haluaa lukea.

Kiitos Niksu vinkistä! Olipa mukava tutustua tulevan auton ohjekirjaan  :)

Nalle

Lainaus käyttäjältä: Akusti - 27.01.16 - klo:20:49
2kW = n. 170A 12 voltilla eli ei ihan taida olla tai sitten myyntitykki on laittanut oikein reilusti lapinlisää. 300W voisi olla tuulilasille menevässä kanavassa, kuten C6:ssa. Ei siis lämmitä konetta.

En löytänyt uudesta A6:sta faktatietoja, mutta kyllä eri paikoista, joista tietoa etsin niin puhuttiin pääsääntöisesti että PTC vastukset ovat 1kW luokkaa, ja jossain mainittiin Bemareista löytyvän 2kW:n vastuksia, joten ei se myyjä välttämättä ihan läpiä päähän pudonnut.
Jos jollain on faktaa siitä minkä tehoinen PTC vastus uudessa A6:ssa on 3.0tdi:n kera, niin kertokaa ihmeessä.

Akusti

Ei perk... pakko uskoa: Z35 3x333W eli kilowatti yhteensä, ohjataan kolmessa portaassa. Sulakekokoa en löytänyt. PTC ja vastusarvo 0.2...5 ohmia.

A6 C7 avant -12

Onko kellään tietoa että mistä saisi edulliseen hintaan Avantin tavaratilan kiskoihin käypäsen tilajakajan? En ole uskaltanut vielä marmoritiskille soittaa...

nemos

Lainaus käyttäjältä: A6 C7 avant -12 - 09.03.16 - klo:13:36
Onko kellään tietoa että mistä saisi edulliseen hintaan Avantin tavaratilan kiskoihin käypäsen tilajakajan? En ole uskaltanut vielä marmoritiskille soittaa...

Jotakin tällaistako olisi hakusessa:
http://www.ebay.de/itm/Audi-A4-A6-Q5-Q7-VW-Passat-Skoda-Superb-Porsche-Fixierset-Teleskop-Haltebugel-/291702598823?hash=item43ead46ca7:g:MmYAAOSwI-BWF4no
Volvo XC60 T8 Inscription

Anzander

#1422
Netin ihmeellisestä maailmasta tuli katseltua yhtä sanotaanko nyt hivenen kiinnostavaa A6 Avant 3,0 TDI Quattroa, vm. 2012. Ajettu vajaa 100 000km. Hieno peli, mutta näyttää olevan mukautuvalla ilmajousituksella. Onko kenellä noista kokemuksia? Onko sellainen varusteriski että kannattaa pyyhkiä auto heti mielestä?

Entä noiden automaatti? Onko tuossa nyt joku 7-pykäläinen S-Tronic?

nemos

Lainaus käyttäjältä: Anzander - 14.03.16 - klo:15:35
Entä noiden automaatti? Onko tuossa nyt joku 7-pykäläinen S-Tronic?

7-pykäläinen S tronic on kyseessä. Edelleenkään ei saksalaisilta keskustelupalstoilta löydy tietoa, että tässä vaihteistossa olisi jollakin ollut ongelmia.
Volvo XC60 T8 Inscription

Akusti

Tiptronic oli parempi... Mukautuva ilmajousitus on ihan hyvä, jos hakee nimenomaan mukavuutta. Saa myös -10/+20 mm laskettua tai nostettua jos tarttee. Tarkista kuitenkin ohjaus ettei ole muttereita tai muita kuminauhoja. Alkuvuoden tekoa jos on niin ehkä on vaan se kuminauha ilman muttereita.

Anzander

Lainaus käyttäjältä: Akusti - 14.03.16 - klo:19:12
Tiptronic oli parempi... Mukautuva ilmajousitus on ihan hyvä, jos hakee nimenomaan mukavuutta. Saa myös -10/+20 mm laskettua tai nostettua jos tarttee. Tarkista kuitenkin ohjaus ettei ole muttereita tai muita kuminauhoja. Alkuvuoden tekoa jos on niin ehkä on vaan se kuminauha ilman muttereita.

Mitäs tuolla kuminauhalla tarkoitetaan?

Akusti

No sellainen ylilöysä jota saa olla koko ajan ohjaamassa johonkin suuntaan. Johtunee suurimmaksi osaksi takapyörien kulmista ja/tai muuten pyörägeometriasta. Pitkää loivaa mutkaa kun ajaa niin pitäisi mennä yhdellä ohjauskulmalla vähän pitemmälle kuin yksi tolpanväli. Eri efekti kuin mutteri.

xp9

Itse ajelin 2015 mallin A6 Quattrolla kun oma oli pajalla. Autossa oli 16" talvivanteet ja ajettavuus oli juuri tuota kuminauhaa eli lähes ajokelvotonta omaan autoon verrattuna. Kommentoin tuosta kun palautin auton ja sanoi, että ei ollut ensimmäinen palaute samasta aiheesta.
Oma arvaus on että 16" vanteella renkaa profiili on niin suuri, että sähköinen tehostin sekoaa sukkiinsa.

TeroPee

Lainaus käyttäjältä: Anzander - 14.03.16 - klo:15:35
Netin ihmeellisestä maailmasta tuli katseltua yhtä sanotaanko nyt hivenen kiinnostavaa A6 Avant 3,0 TDI Quattroa, vm. 2012. Ajettu vajaa 100 000km. Hieno peli, mutta näyttää olevan mukautuvalla ilmajousituksella. Onko kenellä noista kokemuksia? Onko sellainen varusteriski että kannattaa pyyhkiä auto heti mielestä?

Entä noiden automaatti? Onko tuossa nyt joku 7-pykäläinen S-Tronic?

Voi se automaatti olla 8-pykäläinen momentinmuunninlaatikko, mutta silloin moottorina on biturbo-TDI.

Ilmajousitus on hieno varuste ja 4G-korissa toiminut paljon paremmin kuin aiemmissa koreissa.
Tarraco e-Hybrid / bensa-avo-V8 / Q7 4.2 V8 TDI ja muutama muukin hölmö laite.

Vrtane

Terve!

Tuli viikko sitten siirryttyä Audin leiriin. Ongelmana on se, että autossa jää flekti tai joku muu pyörimään ajon jälkeen 10 minuutiksi. Olen lukenut että liittyisi DPF puhdistukseen, mutta onko enää normaalia, että tekee sen melkein joka toinen ajokerta? Tätä ei koeajossa tullut vastaan, mutta kotiin päin ajaessa se alkoi. Auto on 2.0 TDi -12 ajettu: 175000km
Audi A6 2.0tdi  -12

Pynski

Lainaus käyttäjältä: Vrtane - 17.04.16 - klo:13:24
Terve!

Tuli viikko sitten siirryttyä Audin leiriin. Ongelmana on se, että autossa jää flekti tai joku muu pyörimään ajon jälkeen 10 minuutiksi. Olen lukenut että liittyisi DPF puhdistukseen, mutta onko enää normaalia, että tekee sen melkein joka toinen ajokerta? Tätä ei koeajossa tullut vastaan, mutta kotiin päin ajaessa se alkoi. Auto on 2.0 TDi -12 ajettu: 175000km

Itselläni muutaman viikon vanha 2,0 TDI ja muutamia kertoja olen huomannut saman ilmiön talliin ajaessani. Lienee normaalia.
Entiset: VW Golf Variant Comfortline 1,4 TSI DSG, A6 Avant 2,0 TDI Loq, A4 Allroad 2,0 TDI Loq, A4 Avant 2,0 T, A4 1,8 T, A3 SC TDI, Octavia RS Combi TDI DSG, Octavia 1,8T Combi, Passat Variant 1,6 TDI DSG, Passat Variant 2,0 T, 3*Passat Variant 2,0, Passat Variant 1,8, Vento 2,0, Volvo 240 DL, Peugeot 205, Chevy STW + harrastepelit

Vrtane

Lainaus käyttäjältä: Pynski - 17.04.16 - klo:16:01
Itselläni muutaman viikon vanha 2,0 TDI ja muutamia kertoja olen huomannut saman ilmiön talliin ajaessani. Lienee normaalia.

Ihmetyttää vaan et eikö yleensä diesel autot tee hiukkaspolton 500-1000km välein?
Audi A6 2.0tdi  -12

JLa

Lainaus käyttäjältä: Vrtane - 17.04.16 - klo:13:24
Terve!

Tuli viikko sitten siirryttyä Audin leiriin. Ongelmana on se, että autossa jää flekti tai joku muu pyörimään ajon jälkeen 10 minuutiksi. Olen lukenut että liittyisi DPF puhdistukseen, mutta onko enää normaalia, että tekee sen melkein joka toinen ajokerta? Tätä ei koeajossa tullut vastaan, mutta kotiin päin ajaessa se alkoi. Auto on 2.0 TDi -12 ajettu: 175000km

Käsittääkseni tuo flektin humina liittyy turboahtimen jäähdytykseen ajon jälkeen. Oma A4 2.0 TFSI-koneella tekee samaa aina ajon jälkeen.
DPF:n puhdistuspoltto tapahtuu ajon aikana normaalia korkeammassa lämpötilassa.

xp9

Lainaus käyttäjältä: JLa - 17.04.16 - klo:19:43
Käsittääkseni tuo flektin humina liittyy turboahtimen jäähdytykseen ajon jälkeen. Oma A4 2.0 TFSI-koneella tekee samaa aina ajon jälkeen.
DPF:n puhdistuspoltto tapahtuu ajon aikana normaalia korkeammassa lämpötilassa.
Sama käsitys on eli turboa pitää jäähdytellä. Oma 3.0TDI tekee tuota kanssa usein ja jopa melko kylmillä keleilläkin jäi puhaltelemaan. En ole kokenut ongelmaksi.

Vrtane

Tänä aamuna töihin 4km ja alle 60kmh eikä lämmöt noussut yhtään. Silti flekti jäi pyörimään. Luin myös koko ketjun läpi eikä vastaavasta ole valitettu. Mut ehkä se sit on Audin ominaisuus  :D
Audi A6 2.0tdi  -12

Jaegarmaisteri

Lainaus käyttäjältä: Neppis - 06.01.12 - klo:15:06
Ajelin autolla puolisen tuntia ennen mittausta ja koneen lämmöt olivat jo hyvin nousseet normaaleiksi, muttei mitenkään ylikorkeiksi. Ulkolämpötila oli -1 asteen luokkaa. Kun siinä sitten istuskelin autossa, niin jäähdytyssysteemin fläkti jatkoi pyörimistään lähemmäs kymmenen minuuttia koneen sammuttamisen jälkeen. Onko tuo normaalia, vai sekoileeko tuon fläktin ohjaussysteemi jotenkin? Kesäkuumalla tuon vielä jotenkin ymmärtäisi, mutta että näillä keleillä. Jäähdytysnesteen pinta lämpimänä oli minin ja maxin puolivälissä.

Lainaus käyttäjältä: nemos - 06.01.12 - klo:16:56
Lienee hiukkaspoltto ollut käynnissä ajon aikana.

Onko tähän jotain uutta tietoa? Kaverin puolesta kysyn, kun osti juuri A6 ja kertoi, että flekti jää päälle, kun ajanut pari kolme kilometriä. Pyörii siis vielä 10min. jälkeen.
---

nemos

Nenällä aistii kärystä, jos kyse on hiukkaspoltosta. Itsellä ainakin se on joskus käynnistynyt 4 km matkan aikana.
Volvo XC60 T8 Inscription

Epes

Lainaus käyttäjältä: Jaegarmaisteri - 19.04.16 - klo:11:50
Onko tähän jotain uutta tietoa? Kaverin puolesta kysyn, kun osti juuri A6 ja kertoi, että flekti jää päälle, kun ajanut pari kolme kilometriä. Pyörii siis vielä 10min. jälkeen.

Jos flekti jää pyörimään normaalin ajon jälkeen, on kyseessä keskenjäänyt hiukkaspoltto. Sitä ei kannata jättää montaa kertaa peräkkäin kesken ettei hiukkassuodatin mene tukkoon eli kun huomaat flektin pyörivän ajon jälkeen, aja seuraava reissu sellaiset vähintään 20-30km niin poltto pääsee loppuun.   

sambolo

En tiedä audista mutta mun leonissa jos poltto kesken ja sammutan auton ei mikään jää pyörimään tai ääntä pitämään.
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

batman14

Lainaus käyttäjältä: Epes - 02.05.16 - klo:15:11
Jos flekti jää pyörimään normaalin ajon jälkeen, on kyseessä keskenjäänyt hiukkaspoltto. Sitä ei kannata jättää montaa kertaa peräkkäin kesken ettei hiukkassuodatin mene tukkoon eli kun huomaat flektin pyörivän ajon jälkeen, aja seuraava reissu sellaiset vähintään 20-30km niin poltto pääsee loppuun.

Eikä se tosiaan aina ole hiukkaspoltto. Voi muuten vain jäädä pyörimään. Näin sanoivat huollossaa että on ominaisuus eikä tarvitse välittää. Ja tosiaan sen kyllä haistaa kun kyseessä hiukkaspoltto.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy