Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - heifetz

#1
Mercedes-Benz / Vs: Mercedes-Benz
12.04.21 - klo:15:23
Aijai jai, kevät tuli eikä tartuntataudeilta vältytty vaikka kuinka sitä kulki maski naamalla ja harjoitti omaehtoista karanteenia. Tauti mikä kyseessä on se kallein, eli auto kuume (currus febricitantem)! Audi lähti vaihtoon ja tilalle tuli tila-ihme, eli B -luokan Mersu. Tuontiauto moitteettomalla historialla ja bensakoneella. Mukavalta tuntuu ja kulkee tukevasti. Näissä on kyllä DCT pehmeämmin toteutettu kuin VAG tekeleissä, Skodassa melko kulmikkaasti vaihtoi.
#2
A1 8X (10-) / Vs: Audi A1/S1
08.06.20 - klo:17:48
Lainaus käyttäjältä: heifetz - 05.06.20 - klo:15:24
Tunnelmavaloille ei ole omaa säätöä A1:ssä, on vain MMI valoisuus. Tsekkaan kun seuraavan kerran olen ratissa.

Merkkihuollon mukaan A1:seen ei saa tunnelmavaloa mukien/12v pistokkeen ylle.
#3
A1 8X (10-) / Vs: Audi A1/S1
05.06.20 - klo:15:24
Lainaus käyttäjältä: jsx - 02.06.20 - klo:08:28
Ainakin A3:ssa saa tunnelmavalojen kirkkautta säätää MMI-asetusvalikosta (nollille asti). Ootko katsonut sieltä? Ettei ole kuvia varten käännetty kirkkaus maksimiin ja myöhemmin pois?

Tunnelmavaloille ei ole omaa säätöä A1:ssä, on vain MMI valoisuus. Tsekkaan kun seuraavan kerran olen ratissa.
#4
A1 8X (10-) / Vs: Audi A1/S1
02.06.20 - klo:02:41
Lainaus käyttäjältä: JLa - 31.05.20 - klo:22:32
Juu, kyllä ainakin omassa yksilössä on punainen LED-valaistus keskikonsolin alaosassa tunnelmaa ( ;D) luomassa.

Perhana. Outoa että se tosta vain sammui  :(
#5
A1 8X (10-) / Vs: Audi A1/S1
29.05.20 - klo:16:13
Kuuluuko A1:ssä muuten palaa punainen 'tunnelma' valo keskikonsolin alaosassa missä on sytkäri ja mukikolot? Autossani ei pala mutta muistelin että myyntilmossa paloi.
#6
A1 8X (10-) / Vs: Audi A1/S1
27.05.20 - klo:13:45
Lainaus käyttäjältä: JLa - 23.05.20 - klo:23:40
Onnea uudelle autolle!  :)

Oma vastaavanlainen yksilö on ollut todella luotettava ja viaton. Mittarissa on jo noin 45 tkm.

Kiitoksia! Tarkoitus tosiaan pitää ainakin 4v joten kiva kuulla että on ollut toimiva peli.
#7
Golf VIII (20-) / Vs: Golf 8 Chat
15.05.20 - klo:12:10
Lukasin tuon hesarin jutun. Huh huh, aika kylmäävää meininkiä tuon kosketusnäytön osalta. Jokunen vuosi sitten spekuloitiin että 'pädien' tulo autoihin johtuu kiinalaisien mieltymyksistä aina uusimpaan mahdolliseen teknologiaan. Taitaa tämäkin vagin tekele noudatella samaa kaavaa: auto suunnitellaan suurimmalle markkina-alueelle, eli Kiinalle.

Kun ostin nykyisen auton, on ilo käyttää kabiinin säätönappuloita koska ne ovat laadukkaista materiaaleista tehty ja toiminto tuottaa mukavan taktiilisen tunteen. Mitään tälläista ei ole tarjolla kosketusnäytöillä.
#8
Kannattaa ensin koeajaa tämän vuosituhannen Citroen ennen kuin kutsuu nimillä. Ranskalaisten autojen alustat on tehty mukavuus mielessäpitäen mutta ei ne mitään kiikkuja ole. Perustallaajalle sitäpaitsi mukava ajettavuus on tärkempää kuin sporttinen teutooni-alusta. Varsinkin kun kyse ei todellakaan ole urheiluautoista.

Takaisin asiaan: oman auton kontissa on varustelista-tarra mutta kun koodit syötin dekooderiin niin läheskään kaikki varusteet eivät olleet mukana. Autotehtaat voisi tämänkin tehdä helpommaksi ja pistää kaikkien autojen varustelistat nettiin tms.
#9
Ostetaan / O: hattuhylly Audi A1 2016
05.05.20 - klo:17:32
Ostetaan hattuhylly A1:seen
#10
A1 8X (10-) / Vs: Audi A1/S1
05.05.20 - klo:13:26
Hep. Uusi A1 omistaja täällä. Mukavasti kolmisylinterinen pärisee ja autolla on hauska ajaa mutkissa. Pieni kuin mikä mutta mahdutaan vaimon ja vauvan kanssa. Kyllä tällä mielummin ajelee kuin saa covid-19 taudin metrosta.
#11
Jep, jos myyjä on hyvä, kaupasta jää asiakkaalle mukava fiilis. Olen liian monen kaupan tehnyt missä jälkeenpäin kadutti koko kauppa.

Tänään kuitenkin hyväksyin tarjouksen Sakalta Audi A1:stä. Myyjä ei suostunut hintaa alentamaan ja oli ehkä liiankin päällekäyvä jotta tekisin päätöksen heti koeajon jälkeen. Nukuin kuitenkin yön yli ja väsättiin sopimus mihin olin lopulta tyytyväinen. Kokemus 7/10.
#12
Lainaus käyttäjältä: heifetz - 03.05.20 - klo:18:30
Hmm melko samanlaisia korkoja näyttää oleva pankeillakin? Minulla on 'tiukka budjetti' joten katsotaan koeajon jälkeen mitä myyjä aikoo asialle tehdä.

Kamuxilla myös varteenotettava auto mutta kuvissa aivan luokattoman likainen sisältä, voisivat edes siistitä auton ennen kuvaamista, auttaisi myyntiä  ::)
#13
Lainaus käyttäjältä: padawan - 03.05.20 - klo:10:14
Rahoitusta jos tarvii niin kannattaa hakea muualta, koska korko pyörii siellä kuuden pinnan päälle + kulut, mutta tuossakin on jonkin verran tinkivaraa, kunhan vain muistaa mainita

Hmm melko samanlaisia korkoja näyttää oleva pankeillakin? Minulla on 'tiukka budjetti' joten katsotaan koeajon jälkeen mitä myyjä aikoo asialle tehdä.

Kamuxilla myös varteenotettava auto mutta kuvissa aivan luokattoman likainen sisältä, voisivat edes siistitä auto ennen kuvaamista, auttaisi myyntiä  ::)
#14
Jaahans. Se vanha parantumaton tauti on taas iskenyt. Lieneekö keväällä jotain tekemistä asian kanssa vaiko covid-19:sen tuottama ahdistus julkisissa liikennevälineissä. Anyways, autokaupoihin päin on nokka kääntynyt. Ja minä menen minne nokka näyttää.

Muutama kiintoisa automobiili löytyy Sakan sivuilta. En ole aiemmin asioinut kyseisen firman kanssa. Kokemuksia? Minkälaisia alennuksia kehtaa vaatia (ei ole vaihtoautoa)?
#15
Kepillä on vaan kivempaa.
#16
Uutta maailmalla / Vs: Renault Kadjar
06.01.18 - klo:12:49
Lainaus käyttäjältä: heifetz - 03.02.15 - klo:17:50
Kuvien perusteella laatuvaikutelma on audimainen. Muutenkin näyttää premiumilta (vaikka todellisuudessa todennäköisesti on meluisa, huono ajettava yms stereotypiaa..).

LOL, olin kokonaan unohtanut moisen kommentin itseltäni. Noh, tulipa ainakin todistettua että olin tuolloin täysin väärässä :) Auto on hyvä ajaa ja todella hiljainen. Laadusta nyt ei voi 2tkm jälkeen vielä sanoa mitään mutta vaikutelma on hyvä.
#17
Renault / Vs: Renault
06.01.18 - klo:12:44
Lainaus käyttäjältä: Kodiaq81 - 21.12.17 - klo:11:20
Moi Kadjar kuskit!

Mitä bensakone kuluttaa ? (motari kaupunki)

Minulla auto ilmoittaa 6.8l/100km (manuaali). Ajo on 90% maantieajoa. Todellinen kulutus varmaan hieman korkeampi.
#18
Renault / Vs: Renault
06.01.18 - klo:12:43
Lainaus käyttäjältä: multsi - 21.12.17 - klo:09:53
Ihan uteliaisuudesta, niin oliko joku tietty syy miksi kyseinen auto Relluna eikä Nissanina? varusteet, parempi tarjous tms..? Onko Noissa jotain eroja tarkoitan?

En edes käynyt katsomassa Nissania. Asiaan perehtyneet ovat kertoneet että Renault on parempi ajaa, kabiini on laadukaampi ja hiljaisempi.
#19
Takaisin aiheeseen: eka viikko takana bensakoneella ja ei kaduta yhtään. Kulutus on korkeampi kuin diesel mutta sen korvaa pehmeä käynti ja turbon tuoma dieselmäinen joustavuus.
#20
Renault / Vs: Renault
21.12.17 - klo:09:33
Raporttia Kadjarin ensimmäisestä viikosta: autoon todella helppo tykästyä. Alusta on mukava olematta kuitenkaan liian lötkö, moottori on pirteä ja teholtaan suomen olosuhteisiin riittävä ja kabiini on todella hiljainen (puhutaan nyt volvo -hiljaisesta). Autossa on paljon teknologiaa mitkä toimivat loogisesti ja täsmällisesti. Laatuvaikutelma on hyvä. Motarilla kulkee kepeästi ja tasaisesti. Miinukset on surkeahko auto-stereo sekä kaupunkiajossa liian keveä rattituntuma.

Tämä on ensimmäinen auto mihin minulle on syntynyt emotionaalinen suhde (pl. eka auto tietenkin). Bemarit ja Audit ovat hienoja kyllä, mutta saakelin tylsiä ja virkamiesmäisia. Niiden brändi edustaa jotain vastenmielistä. Kadjarissa on sitä anteeksipyytämätöntä renesanssihenkeä ja sivistyneisyyttä mitä nykyajan brutaalissa virtuaalimaailmassa tarvitaan. Aion pitää auton todennäköisesti 80tkm asti.
#21
Eilen oli ainakin etelässä karmea sohjokeli, etenkin tie 51:llä. Kaikki ajoi nätisti, kukaan ei ohitellut (paitsi itse kerran lumiauran, hupsista!) ja turvavälit piti. Kerrankin voi todeta ilman ironiaa että suoritukset olivat kunnioitettavia! 10 pistettä.
#22
Nyt vaihtuu tämän merkkisnobin auto Renaultiin. Odotan innolla miten Kadjar tulee suoriutumaan 80tkm taipaleesta. Uutena olen omistanut 2 autoa (sigun BMW 118 ja Octavia). Ohessa kuntoraportti näistä vaihtohetkellä:

BMW 118d 74tkm: pallonivel vaihtokunnossa, kytkin reistaili jo uutena, kojelauta natisi jo uutena, akku piti vaihtaa kerran. Paskin hinta-laatusuhde ikinä. Maksamalla enemmän ei saa parempilaatuista autoa.

Skoda Octavia 1.6TDI DSG 78tkm: ei mitään korjattavaa, 5kpl polttimoita vaihdettu, kerran öljyt meinasi loppua ennen määräaikaishuoltoa. Paras hinta-laatusuhde tähän asti.

Käytetyistä 5-sarjan BMW (272tkm josta ajoin 40tkm) olikin sitten suurin murheenkryyni, käytin korjauksiin 50% auton ostohinnasta. Noloin ostoni ikinä.

Käytetty Volvo V40 D2 (130tkm josta ajoin 70tkm): epämääräisiä sähkövikoja jatkuvasti. Moottorista alkanut kuulua sitä sun tota räminää. Muuten hyvä auto.

#23
Lainaus käyttäjältä: paimentolainen - 22.11.17 - klo:11:17
No eikä ole. Mulla on moottoripyörää myöden kaikki laitteet kutosia, enkä luovu niistä kuin väkisin. Totta kyllä, että suora kutonen käy hiukan nätimmin kuin volsun vee, mutta kyllä sitäkin kuuntelee.

Kaikki 200heppaiset bemarit ja audit on jo korvattu nelipyttyisillä. Seuraavaksi hybridit korvaavat 300hp autot. Varmasti on monia jotka vannovat isojen nimeen, mutta onhan niitä jenkki-harrastajiakin vielä olemassa jotka eivät suostu ajamaan muulla kuin veekasilla.
#24
Kusetusta tai ei niin minä vaihdoin dieselin bensaan ihan vaan mukavuussyistä: ei sitä dieselin kalkatusta ja karmeaa hajua enää kestä. Ihan sama jos löpö maksaa enemmän, bensalla on vaan mukavampi ajaa. Paitsi jos on kolmilitranen diesel suorakutonen nokassa, mikä käy pehmeämmin kuin pyllyvaha, mutta aika on jo ajanut isokoneisten mörköjen ohitse.
#25
Renault / Vs: Renault
22.11.17 - klo:10:40
Hah! Uskaltauduin ranskattarien sensuelliin maailmaan ja laitoin uuden Kadjarin tilaukseen. Parilla koeajolla auto tuntui ihan ok:lta. Ajettavuus nyt mitä kevyt-SUV:lta voi toivoa ja sisusta asiallisen oloinen. Olen kuullut että rellun laatu on parantunut huomattavasti viime vuosina joten saas nährä.

Alusta oli kerrankin sellainen mitä voisin kutsua mukavaksi suomen olosuhteisiin nähden. Kun sileätä asfalttia ei ole niin jätän mieluusti häntäluut rikkovat saksalaiset laudat kauppaan. Kyllä autossa pitää viihtyä pitkilläkin matkoilla.
#26
Eräs ikkunoiden tummentaja lupaa melutason pienevän jopa pari desibeliä jos kalvottaa takalasin ja sivulasit. Voiko tämä pitää paikkansa?
#27
Kiitos arviosta epeli. Kuulostaa ainakin ensityyppausten perusteella hyviltä renkailta. Hinta vaan hirvittää: 205/50/17 koossa ne kustantaa 800â,¬ asennuksineen. Sissosaatana...
#28
Volvo / Vs: Volvo
30.04.16 - klo:09:08
Lainaus käyttäjältä: Ursus - 17.04.16 - klo:09:50

Varmaan hyvä auto jos maasturia kaipaa mutta en voisi kuvitellakaan itseäni ostamaan moista härveliä. Tuolla rahalla saisi esim uuden Eemelin tai vastaavan henkilömallin auton. Noissa kuiten ajomukavuus ihan eri toista.

Tavallisen henkilöauton vertaaminen SUV:hen on melko groteskia. Tietenkin se 3-sarjalainen tai eemeli on kaikinpuolin parempi auto, mutt se ei ole se syy miksi näitä ostetaan. Sopivammat vertailukohteet olisi X5 ja Q7.
#29
 Talvirengaskaudella laittaisin jokatapauksessa oikeat talvirenkaat alle. Itse haluan kesänakit joka vuosi ensimmäisten joukossa joten ehkä tämä rengasmalli sopii minulle. Mietin asiaa.
#30
Lainaus käyttäjältä: Jultsu - 29.04.16 - klo:09:57
Miksei täyttäisi? M+S merkintä löytyy, se riittää.

Markkinointipuheissa kerrotaan "Michelin CrossClimate luokitellaan Pohjoismaissa kesärenkaaksi. Varsinaiseen talviajoon ja talvirengaspakon ollessa voimassa tulee käyttää talvirenkaita."

Jos pärjää esim. 1.12 asti, ja vaihtaa crossiclimat alle taas 28.2, niin sittenhän nuo olisivat ainakin minulle täydelliset renkaat.

Edit: etelässä viime talvi kesti sen tammi-helmikuun ajan.. muulloin olisi 'pärjännyt' näillä uutuuksilla.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy