III-Octavia (yleistä III -mallista)

Aloittaja Erkka, 18.02.10 - klo:16:23

« edellinen - seuraava »

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Ocu - 26.07.13 - klo:11:49
Olen koeajanut tuon Fordin 1.0 "ihmemoottorin" ja tommosessa aika normaalissa kaupunki/maantie ajossa se vei aika tarkaan 7 litraa eli se siitä.

Tähän lopputulemaan minäkin tulin, kun kesäloman ajan sillä Suomessa pyörittelin. Ja en todellakaan kaahannut jarrulaikat kuumana, vaikka ajankin hiukan rajoituksia kovempaa olosuhteiden salliessa. Ja kuten videosta näkee, keskinopeus koko matkalle oli 50km/h, eli aika vähän tuli motaria tahkottua, kun siellä oli kuitenkin aina tuo 138 lasissa.

Varmasti tällä motilla pääsee mataliin lukemiin, kuten autopiltinkin testi osoitti, mutta se vaatii sitten ekoiluun keskittymistä ja sen ehdoilla ajamista. Normaalilla ajamisella noihin haamulukemiin ei pääse.

Rujo77

Joku oli laittanut tänne aiemmin sen radion kanavalogojen latauslinkin. Latasin kyllä ne tikulle mutta kun on kädetön niin ei osaa niitä asentaa. Pitääkö ne asentaa yks kerrallaan jotenkin sieltä tikulta vai kuinka? Ja pitääkö se tiedosto purkaa ensin tms? Boleron ohjekirjasta en ainakaan itse saanut selkeyttä tähän hommaan. Joku fiksumpi auttakoon...
Octavia III Combi 1.4 TSI Elegance Dynamic 2013 (Candy White)

Taky

Lainaus käyttäjältä: Huppe - 26.07.13 - klo:11:07
Tai sitten ostaa suosiolla Fordin ja jättää dieselverot maksamatta ja säästää vielä enempi! ;)

OT: mutta
Ford
Menomatka: 3,99
Paluumatka: 4,35

... ja Wagon samalla koneella menee itsellä normiajossa 6.2l/100km ja alle vitosen tankkauksia ei saa kuin ihan satunnaisesti, niin kovasti pitää pinnistää jotta pääse AB/IS lukemiin.

Mutta jos noihin lukuihin pääsisi niin säästö nykytasoon olisi vieläkin isompi.   :-[
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

TTO

Tuossa edellä linkatussa IS:n ja Auto Bildin testissä on yksi paha heikkous verrattaessa nopeuden noston vaikutusta kulutukseen. Etelä-Haaga on aika paljon alempana kuin Koli (tai Pohjois-Karjala) ja siten meno ja paluumatka eivät ole keskenään vertailukelpoiset. Autojen väliset keskinäiset erot tuossa kyllä selviävät. (Korkeuseron vaikutuksesta kulutukseen on enemmän kulutusketjuissa.)

P.S. Ekoilu nopeutta laskemalla ei kuulu omiinkaan suosikkeihin.

Ukkonen

Lainaus käyttäjältä: Rujo77 - 26.07.13 - klo:12:21
Joku oli laittanut tänne aiemmin sen radion kanavalogojen latauslinkin. Latasin kyllä ne tikulle mutta kun on kädetön niin ei osaa niitä asentaa. Pitääkö ne asentaa yks kerrallaan jotenkin sieltä tikulta vai kuinka? Ja pitääkö se tiedosto purkaa ensin tms? Boleron ohjekirjasta en ainakaan itse saanut selkeyttä tähän hommaan. Joku fiksumpi auttakoon...

Pitää purkaa tikulle, samalla kannattaa jo tietokoneella poistaa turhat kuvat niin nopeuttaa asennusta kummasti. Sitten vaan radio päälle, alaoikealta Setup ja siellä oli muistaakseni suoraan kohta "Station logos".

Rujo77

Lainaus käyttäjältä: Ukkonen - 26.07.13 - klo:12:32
Pitää purkaa tikulle, samalla kannattaa jo tietokoneella poistaa turhat kuvat niin nopeuttaa asennusta kummasti. Sitten vaan radio päälle, alaoikealta Setup ja siellä oli muistaakseni suoraan kohta "Station logos".
Kiitos. Eiköhän se nyt onnistu sit paremmin:)
Octavia III Combi 1.4 TSI Elegance Dynamic 2013 (Candy White)

finhazard

Lainaus käyttäjältä: Rujo77 - 25.07.13 - klo:22:36
Ocussa onnistuu kyllä ratistakin biisien vaihto ja volan säätö ihan sillä perus spotifyllä.

Niin iPhonella/IOS:lla toimii??? Androidilla ei varmasti... :/
Mihin muuten tarvitset modattua Spotify-versiota, jos perus Spotifykin toimii ok? :D
Nykyinen: Octavia Combi 1.4 TSI DSG Elegance 2013 (Platin Gray)
Entinen: Octavia Combi 1.8 TSI DSG L&K 2010 (Candy White)

Rujo77

Lainaus käyttäjältä: finhazard - 26.07.13 - klo:13:21
Niin iPhonella/IOS:lla toimii??? Androidilla ei varmasti... :/
Mihin muuten tarvitset modattua Spotify-versiota, jos perus Spotifykin toimii ok? :D
Nimenomaan androidilla onnistuu biisien vaihto ja volan säädöt ratista, ainakin minulla. Modattua spotifyä olisin tarvinut siihen että sais ne biisit näkyviin siihen Boleron näytölle.
Octavia III Combi 1.4 TSI Elegance Dynamic 2013 (Candy White)

Gigaa

Dieseleiden luonteestako johtuu, että dsg:llä varustettuna kuluttaa manuaalia enemmän? Bensakoneisissa näyttää olevan dsg:llä kulutus pienempi.

Harmittaa, kun tuo 1.6 TDI on ainoa mikä menee firman politiikassa vähäpäästöisenä, ja sekin vain manuaalina.
Å koda Octavia Combi 1.6 TDI Style DSG 2018

savolaiskollega

Lainaus käyttäjältä: Rujo77 - 26.07.13 - klo:13:56
Nimenomaan androidilla onnistuu biisien vaihto ja volan säädöt ratista, ainakin minulla. Modattua spotifyä olisin tarvinut siihen että sais ne biisit näkyviin siihen Boleron näytölle.

Mitä tarkoitetaan modatulla spotifyllä ? Itselläni on se kuukausimaksullinen premium, ja iiluurilla näkyy kipaleet ja vaihtuu rattinamiskuukkeleista kappaleet just fine....just kokeilin.

Rujo77

Lainaus käyttäjältä: savolaiskollega - 26.07.13 - klo:18:34
Mitä tarkoitetaan modatulla spotifyllä ? Itselläni on se kuukausimaksullinen premium, ja iiluurilla näkyy kipaleet ja vaihtuu rattinamiskuukkeleista kappaleet just fine....just kokeilin.
Modattu spotify on täälläkin esillä muutamalla viime sivulla esillä ollut meta-data tiedosto joka pitäisi asentaa normi spotifyn sijaan jotta saisi myös android luurilla ne biisit näkyviin. Mutta se kuulemma ei toimi vag tuotteissa. Japseissa sen sijaan kuuleman mukaan toimii.
Octavia III Combi 1.4 TSI Elegance Dynamic 2013 (Candy White)

jni

Lainaus käyttäjältä: migis - 26.07.13 - klo:18:20
Harmittaa, kun tuo 1.6 TDI on ainoa mikä menee firman politiikassa vähäpäästöisenä, ja sekin vain manuaalina.

Mikäs vika siinä on?  Manuaalina on ihan hyvä. Toimii riittävästi jopa Superbissa.

Onneksi meidä firma suosii kaikein suuripäästöisempiä kulkineita. Tulee nimittäin kaikkein halvimmaksi firmalle. (Niin ja itse pitää ne autot kuitenkin ostaa... ;D)
Ajossa: Skoda Enyaq 80 125 Edition iV
Ex M-B E 250 T 4Matic Elegance
Ex Suzuki Swift 1.2 VVT GL 5D
Ex Volvo XC60 2.4D AWD Geartronic Momentum
Ex Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D EXE
Ex VAG:t:
2 x Skoda Kodiaq
4 x Skoda Superb
4 x Skoda Octavia
1 x Skoda Felicia
1 x Seat Ibiza

Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.

Huppe

#4962
Lainaus käyttäjältä: jni - 26.07.13 - klo:19:43
Mikäs vika siinä on?  Manuaalina on ihan hyvä. Toimii riittävästi jopa Superbissa.

Onneksi meidä firma suosii kaikein suuripäästöisempiä kulkineita. Tulee nimittäin kaikkein halvimmaksi firmalle. (Niin ja itse pitää ne autot kuitenkin ostaa... ;D)

Sulla kun on tuo Outlander ollut nyt jo jonkin aikaa niin mitäs olet mieltä? Itse siirryin siihen bemarista ja onhan tuossa puolensa mutta miinukset ehkä vahvemmin esillä. Parasta toki luotettavuus ja neliveto ja toki helppo autosta nouseminen matalien autojen jälkeen. Mutta mitäs minun sopii odottaa Outlanderista Octaviaan siirryttäessä? Eniten arveluttaa vajaaveto ja sitten toki hankala autosta nouseminen. Sinänsä mitään terveydellistä syytä ei autojumpan välttelyyn ole ja siksi uskaltauduinkin Octavian tilata.

Valintaperusteet olenkin jo kertonut: bensa, automaatti, pieniruokainen (50% on tarkoitus säästää litramääräisesti). Ja tietty ajot painottuu matka-ajoon, mutta erittäin vähillä kilsoilla. Arkiajot sitten lyhyttä taajama-ajoa, missä iso diesel on vihoviimeinen kapistus.
Superb 2.0 TSI 280 4×4 L&K DSG Business Line
ex. Octavia III LB 1.4 TSI DSG, Elegance, Dynamic

Zaasa

Ocu III alkaa hiljailleen näkymään liikenteessä. Aikaisemmin kuvien perusteella kritisoin perän vekkimuotoilua kilven ympäriltä.Livenä näyttää kuviakin ikävämmältä takaa katsottuna.
Suunnittelijalle töitä FL-mallia varten :)

TLPH

Lainaus käyttäjältä: Zaasa - 26.07.13 - klo:21:07
Ocu III alkaa hiljailleen näkymään liikenteessä. Aikaisemmin kuvien perusteella kritisoin perän vekkimuotoilua kilven ympäriltä.Livenä näyttää kuviakin ikävämmältä takaa katsottuna.
Suunnittelijalle töitä FL-mallia varten :)

Harmittaahan se takaa katsella ;D

jni

Lainaus käyttäjältä: Huppe - 26.07.13 - klo:20:34
Sulla kun on tuo Outlander ollut nyt jo jonkin aikaa niin mitäs olet mieltä? Itse siirryin siihen bemarista ja onhan tuossa puolensa mutta miinukset ehkä vahvemmin esillä. Parasta toki luotettavuus ja neliveto ja toki helppo autosta nouseminen matalien autojen jälkeen. Mutta mitäs minun sopii odottaa Outlanderista Octaviaan siirryttäessä? Eniten arveluttaa vajaaveto ja sitten toki hankala autosta nouseminen. Sinänsä mitään terveydellistä syytä ei autojumpan välttelyyn ole ja siksi uskaltauduinkin Octavian tilata.

Jep. Parin viikon päästä tulee Outlanderile vuosi täyteen itselläni. Olen ollut erittäin tyytyväinen kulkineeseen. Positiiviset seikat Huppe tuossa listasikin, samoin voisin lisätä takatilat ja -luukun omaan tarpeeseni.

Tietoinen valinta olivat puutteet mankassa (hoidettu Alpinen multimediasysteemillä) sekä äänieristyksessä, joka on tullut kuntoon ruosteeenestokäsittelyn yhteysessä sekä itse tehden tavaratilasa, lattioilla sekä ovissa. Paras plussa on tuo moottori yhdsisttetynä vaihteistoon (Mitsun 2.3 DiD ja 6 Speed Man). Potkua löytyy ja kulutuskin liikkuu alle kuudessa litrassa kaiken kaikkiaan, jos vain malttaa alla painapatta liikaa pedaalia.

Katsotaan nyt sitten, mitä Ocu Scout (miel. Rs-voimalinjalla, tai Yeti XL mahtavat tuoda tulleessaan...
Ajossa: Skoda Enyaq 80 125 Edition iV
Ex M-B E 250 T 4Matic Elegance
Ex Suzuki Swift 1.2 VVT GL 5D
Ex Volvo XC60 2.4D AWD Geartronic Momentum
Ex Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D EXE
Ex VAG:t:
2 x Skoda Kodiaq
4 x Skoda Superb
4 x Skoda Octavia
1 x Skoda Felicia
1 x Seat Ibiza

Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.

Huppe

Taka(penkin) tilat ja kontti onkin ne jotka kallistivat valinnan nimenomaan Ocuun. Superbi oli harkinnassa mutta hinta tuli vastaan ja lisäksi tilaakin alkoi olla jopa liikaa.
Superb 2.0 TSI 280 4×4 L&K DSG Business Line
ex. Octavia III LB 1.4 TSI DSG, Elegance, Dynamic

Taky

Lainaus käyttäjältä: Zaasa - 26.07.13 - klo:21:07
Aikaisemmin kuvien perusteella kritisoin perän vekkimuotoilua kilven ympäriltä.Livenä näyttää kuviakin ikävämmältä takaa katsottuna.

Samaan itsekin kiinnitin huomoita kun ensimmäisen näin levenä, tekee perästä kapean ja korkean oloisen.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

Ukkonen

Lainaus käyttäjältä: Taky - 26.07.13 - klo:22:05
Samaan itsekin kiinnitin huomoita kun ensimmäisen näin levenä, tekee perästä kapean ja korkean oloisen.
Offtopiccina pesin tänään oman autoni ekan kerran ja perä oli huomattavasti helpompi pestä kuin II-koppaisessa. Ja itse asiassa koko autossa oli yllättävän paljon tasaista suoraa pintaa edelliseen verrattuna, vaikka saattaa ehkä näyttää päinvastaiselta kulmikkaiden pokkausten ansiosta.

johnbob

Lainaus käyttäjältä: prinne - 25.07.13 - klo:08:25
Ei kyllä omaan silmään sovi nuo sporttipenkit lainkaan. Melkolailla rumat.

Tiedän paljon rumempiakin, mutta eivät ne kieltämättä kovin kauniit tai haluttavat ole. Sinänsä ei harmita, koska +190 senttisenä ja pitkäjalkaisena vakio-penkit olivat itselleni suurin syy miksi epäröin Octavian-ostoa.

Japoff

1,2 TSI  Ahdettua Woimaa

Hevonlörö

Käyttökokemuksia, osa 5

- Tankkausvälikseni on näköjään muodostunut noin 800 km leppoisassa maantieajelussa. Pieni huoli oli aiemmin kun tankin kokoa on supistettu. Tykkään kun pääsen vaivatta yli 700 km.n sivuihin ennen tankkausta.

- Lämmitettävän tuulilasin vastuslangat tosiaan näkyvät tietyissä olosuhteissa. Esim pimeällä vastaantulijoiden valot "näkyvät" hieman eri tavalla. Lähinnä että huomioin eron muttei häiritse.

- Kuten jo todettukin, Liftbackissa takaluukun sulkeminen edellyttää enemmän voimaa kuin kakkosOcussa silloin kun kaikki muut ovet ja ikkunat ovat kiinni. Tiivis auto  :)

- Jatkettu yöllisiä harjoituksia kaukovaloavustimen kanssa. Pikkuhiljaa osaan jo hieman rentoutua ja antaa automatiikan hoitaa hommat. Ekaa kertaa tuli palautetta vastaantulijalta. Kyseessä oli kaarre oikealle motarilla. Minun pitkät valot tietenkin sojottivat suoraan vastaantulevan rekan ohjaamoon kun valonmäärä ei riittänyt vaihtamaan lyhyille. Rekka vilautti pitkiä ja avustin vaihtoi välittömästi lyhyille kun reagoi lisääntyneeseen valoon.

Olen miettinyt erästä sääntöjen vastaista juttua. Itse en periaatteesta käyttäisi mutta taitaisi olla ihan toteutettavissa. Päiväajovalot ja parkit ovat autossani sama "ledinauha". Parkit vain palavat himmeämmällä.

Jos ajelenkin vain parkit päällä, niin
- erottaako poliisi muka ne päiväajovaloista
- mittarivalot palavat
- takavalot palavat

Kulinaristi

Lainaus käyttäjältä: Hevonlörö - 28.07.13 - klo:12:55
Jos ajelenkin vain parkit päällä, niin
- erottaako poliisi muka ne päiväajovaloista
- mittarivalot palavat
- takavalot palavat

Eikös nuo päivävaloledit sen verran himmeämpiä ole seisontavaloina, että eiköhän "pelkällä voimalla poliisikoulun palikkatestin läpäisseetkin" sen oivalla  ;D

lumimiäs

Lainaus käyttäjältä: Hevonlörö - 28.07.13 - klo:12:55




Olen miettinyt erästä sääntöjen vastaista juttua. Itse en periaatteesta käyttäisi mutta taitaisi olla ihan toteutettavissa. Päiväajovalot ja parkit ovat autossani sama "ledinauha". Parkit vain palavat himmeämmällä.

Jos ajelenkin vain parkit päällä, niin
- erottaako poliisi muka ne päiväajovaloista
- mittarivalot palavat
- takavalot palavat

Ja kyseisen toimenpiteen hyöty olisi mikä ?

Hevonlörö

Lainaus käyttäjältä: lumimiäs - 28.07.13 - klo:18:14
Ja kyseisen toimenpiteen hyöty olisi mikä ?

Jäi vaan tuo erään jäsenen kokemus toisesta keskustelusta mieleen ja pohdiskelin olisiko se teoriassa kuitattavissa esittämälläni tavalla  :)


Lainaus käyttäjältä: prinne - 26.07.13 - klo:13:06
Nimenomaan, pidin valoja AUTO asennossa siihen asti kun ekan kerran ajoin kotiin tullessa auton katokseen. Xenonit syttyi ja sammutin auton heti perään. Mielestäni täysin turhaa xenonien sytyttelyä.

s-mod

Pointti oli mikä? Et kai pimeällä aja ilman valoja!

Mutta poliisia ei kiinosta sun ajo-valot päivällä mitenkään uudessa autossa, kun edessä jokin loistaa! (tietysti ei saa häikästä).

Jos joku väittää toisin! Todiste olisi hyvä!
LIIKENTEESSÃ,,: POLO GTI 2.0
EX SKODA OCTAVIA COMBI MY-14
ex: Skoda Fabia RS: 2010

s-mod

Jep! No tilastot aina kiinnostaa? Mites 0cu combien rekisteröinnit. No vuoden(2014) ylittävät LB! Veikkailen aina kahden paikkakunnan kooo.. Mutta eipä siitä Polo Gt:stäkään tullut  kovin suosittua!
LIIKENTEESSÃ,,: POLO GTI 2.0
EX SKODA OCTAVIA COMBI MY-14
ex: Skoda Fabia RS: 2010

tet

Lainaus käyttäjältä: Hevonlörö - 28.07.13 - klo:18:26
Jäi vaan tuo erään jäsenen kokemus toisesta keskustelusta mieleen ja pohdiskelin olisiko se teoriassa kuitattavissa esittämälläni tavalla  :)

No eikös tuohon xenonien syttyilyyn ole oikea lääke pitää se kytkin 0-asennossa eikä parkeilla. Silloin palaa ihan lailliset päivävalot eikä xenonit syttyile itsestään.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Hevonlörö

Pahoitteluni selvästikin epäselvästä tekstistäni, mutta yritetään selittää kommenttini pointtia  :)  Alkuperäinen toteamukseni oli siis:

Lainaus käyttäjältä: Hevonlörö - 28.07.13 - klo:12:55
Olen miettinyt erästä sääntöjen vastaista juttua. Itse en periaatteesta käyttäisi mutta taitaisi olla ihan toteutettavissa. Päiväajovalot ja parkit ovat autossani sama "ledinauha". Parkit vain palavat himmeämmällä.
Jos ajelenkin vain parkit päällä, niin
- erottaako poliisi muka ne päiväajovaloista
- mittarivalot palavat
- takavalot palavat

Joku jossain keskustelussa harmitteli kuinka valojen 0-asento ei sytytä mittarivaloja kun ajaa esim. tunneliin. Jonkun toisen autossa ei pala takavalot päiväajovalojen kanssa. Tuumastelin itsekseni että parkit päällähän mittarivalot sekä takavalot palavat. Ainoa ero päiväajovaloihin on vain se että parkit palavat himmeämpinä.

Huonosti muotoilemani maininta poliiseista ei ollut epäily heidän ammattitaidostaan. En vaan enää itse pysy perässä mitä valoja vastaantulevien autojen keulalla palaa aina sumareista lähtien. Mitkä ovat sallittuja ja mitkä ei.

s-mod. Juuri tuota ajoin takaa, luulisi tärkeintä olevan että jotain valoja palaa keulalla.

tet. Jep, valitsin "väärän" tekstilainauksen joka ei juurikaan avannut kommenttiani  :)

redcap

Uutena jäsenenä mukana nyt itsekin. Fl-Octavia II:lla neljä vuotta tyytyväisenä ajaneena nyt odottelen III-koppaista combia ensi viikolla itselle. Auto on 1.4tsi ambiente dsg:llä, eli varustelun puolesta maltillisilla linjoilla...

Nykyisessä ocussa toiminut sekä kone että vaihteisto kohta 130000km täysin ongelmitta, eli ei ne kaikki hajoa ihan tuosta vain! Eniten kutkuttaa tässä odotellessa kulkupuoli, kuinkahan reilummin tuo keventynyt ja ruudikkaampi 1.4tsi mahtaa perstuntumalla kuljettaakaan Ocua? Nykyisen Octavian kulutuslukemat ovat olleet milellyttävän alhaisia, täällä viestiketjua lukeneena hykerryttää palstalaisten ilmoittelemat vieläkin alhaisemmat kulutuslukemat tuolle 140hp tsi:lle.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy