III-Octavia (yleistä III -mallista)

Aloittaja Erkka, 18.02.10 - klo:16:23

« edellinen - seuraava »

s-mod

mutta en ottaisi lisälataus systeemejä ocuun. Kun on nuo jarrutus energiantaltee...ja kevyt auto! Niin vain tilanteessa että on webasto ja voihan sitä akun kuntoa tarkkailla 10 euron mittarillakin!

Ei varmaan ollut selko kieltä. Mutta akun varaus systeemit voi hankkia jälkikäteenkin!
LIIKENTEESSÃ,,: POLO GTI 2.0
EX SKODA OCTAVIA COMBI MY-14
ex: Skoda Fabia RS: 2010

Rujo77

Lainaus käyttäjältä: Subastar - 31.07.13 - klo:17:29
Jos öljyä alkaa enemmänkin kulumaan, niin mitä litkua sinne lisätään. Castrolia ilmeisesti, mutta onko se oikea tyyppi Edge FST 5W-30?
Mulla oli ainakin kontissa Mobilin ESP Formula 5W-30 litran purkki.
Octavia III Combi 1.4 TSI Elegance Dynamic 2013 (Candy White)

Wekotin

Lainaus käyttäjältä: Subastar - 31.07.13 - klo:18:49
Ei ollut purkkia mukana, mutta päättelin manuaalin suojataskussa olevasta mainoksesta. Eipä haittaisi, että tuo öljy olisi mainittu vaikka ovipilariin kiinnitetyssä tarrassa, kuten ennen vanhaan oli tapana.

Tehtaan ensitäyttö-öljy, maahantuojan mainostama tarra esim. moottoritilassa, paikallisen merkkiliikkeen käyttämä öljy ja takakonttiin sujautettu öljypullo voivat olla kaikki eri valmistajalta.

Esim. Anoppini Ocu II puolen vuoden takaa. Moottorin öljykorkissa Castrol (ei tosin välttämättä ensitäyttö-öljy), Konehuoneessa Shellin tarra, takakontissa Mobilin öljypullo. Taitaa vain olla paras, että pitää huolen, että lisäysöljyssä on VW504.00/VW507.00 -notulit.

Santeri

Lainaus käyttäjältä: Wekotin - 01.08.13 - klo:01:16
Tehtaan ensitäyttö-öljy, maahantuojan mainostama tarra esim. moottoritilassa, paikallisen merkkiliikkeen käyttämä öljy ja takakonttiin sujautettu öljypullo voivat olla kaikki eri valmistajalta.

Esim. Anoppini Ocu II puolen vuoden takaa. Moottorin öljykorkissa Castrol (ei tosin välttämättä ensitäyttö-öljy), Konehuoneessa Shellin tarra, takakontissa Mobilin öljypullo. Taitaa vain olla paras, että pitää huolen, että lisäysöljyssä on VW504.00/VW507.00 -notulit.

Mulle sanottiin aikanaan ocsu 2 kohdalla että eri öljyjä ei saa sekoittaa.
Jos sekoittaa niin LL-ohjelma kumoutuu. Mihin tämä perustuu ei mitään hajua.
Tiedä sitten miten asia tänäpäivänä on kun tämä tieto vuodelta 2006.


Sent from my MediaPad 7 Lite using Tapatalk 2

VW Passat Variant 1.8Tsi SportLine TipTronic -09
VW Golf IV 1.4 16v Classic HB -00
ex- Skoda Octavia II 1.6MPI Ambiente HB - 05
ex- Peugeot 406 2.0l -00

Sokota09

Siinä on taas peloteltu kuluttujaa. Sopii kysyä, että mitä ihmettä siinä voisi tapahtua, jos kahta eri merkkistä LL-öljyä sekoitetaan keskenään? Joku kauhea kemiallinen reaktio kenties? Jos lisäät hiukan LL-öljyn sekaan normaalia öljyä, niin ei siitäkään mitkään huolto-ohjelmat sekaisin mene, kunhan se normaali öljy on sellaista, joka käy kyseiselle moottorille. Jos jotain tapahtuisi, niin sitten vika olisi jossain muualla kuin öljyissä.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Santeri - 01.08.13 - klo:08:04
Mulle sanottiin aikanaan ocsu 2 kohdalla että eri öljyjä ei saa sekoittaa.
Jos sekoittaa niin LL-ohjelma kumoutuu.

Lainaus käyttäjältä: Sokota09 - 01.08.13 - klo:08:14
Siinä on taas peloteltu kuluttujaa. Sopii kysyä, että mitä ihmettä siinä voisi tapahtua, jos kahta eri merkkistä LL-öljyä sekoitetaan keskenään? Joku kauhea kemiallinen reaktio kenties? Jos lisäät hiukan LL-öljyn sekaan normaalia öljyä, niin ei siitäkään mitkään huolto-ohjelmat sekaisin mene, kunhan se normaali öljy on sellaista, joka käy kyseiselle moottorille. Jos jotain tapahtuisi, niin sitten vika olisi jossain muualla kuin öljyissä.

Tällä on varmaankin tarkoitettu eri luokituksen öljyjä, kiinteän välin öljyähän ei saisi LL-ohjelmassa lisätä kuin hätätilanteessa ja sittenkin vain jonkun tietyn määrän(0,5L?).
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Sokota09

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 01.08.13 - klo:08:42
Tällä on varmaankin tarkoitettu eri luokituksen öljyjä, kiinteän välin öljyähän ei saisi LL-ohjelmassa lisätä kuin hätätilanteessa ja sittenkin vain jonkun tietyn määrän(0,5L?).

Tuskin sinne nyt kukaan täyttä kanisteria (4l) tempasee kiinteän huoltovälin öljyä, jos kottero säpsyttää LL-ohjelman mukaisella huoltovälillä. Ja onhan silläkin merkitystä, kuinka lähellä seuraava huolto mahdollisesti on? Suomen oloissa muutenkaan, ei tuo 30 tkm samoilla öljyillä ole kovinkaan viisasta. Ja jos on niin surkea arpa on käynyt VAG-arvonnassa, että auto syö 1000 km:lla litran öljyä, niin ei muuta kuin kärry paalaimeen.

johnbob

Alkaa jo odottelu puuduttaa. Tuotantoviikko oli 28. Autoa ei kuulemma näy rekisterissä eli odottaa kuljetusta tehtaalla tai satamassa.. tismalleen sama tilanne kun viikko sitten. Ilmeisesti pitää vielä vajaan kuukauden odotteluun varautua.

s-mod

Lainaus käyttäjältä: johnbob - 01.08.13 - klo:10:17
Alkaa jo odottelu puuduttaa. Tuotantoviikko oli 28. Autoa ei kuulemma näy rekisterissä eli odottaa kuljetusta tehtaalla tai satamassa.. tismalleen sama tilanne kun viikko sitten. Ilmeisesti pitää vielä vajaan kuukauden odotteluun varautua.

Niin ei kai autoa valmistettu 28 vk:lla, Vai koska se tehdas oli kiinni! Tai syynä voi olla, että se lojuu hangossa) jossain ja putkahtaa tänään tai huomenna liikkeeseen. Toi viimeinenhän olisi paras vaihtoehto!
LIIKENTEESSÃ,,: POLO GTI 2.0
EX SKODA OCTAVIA COMBI MY-14
ex: Skoda Fabia RS: 2010

Sokota09

Lainaus käyttäjältä: s-mod - 01.08.13 - klo:10:32
Niin ei kai autoa valmistettu 28 vk:lla, Vai koska se tehdas oli kiinni!

Tehdas oli kiinni viikot 29 ja 30.

johnbob

Lainaus käyttäjältä: s-mod - 01.08.13 - klo:10:32
Niin ei kai autoa valmistettu 28 vk:lla, Vai koska se tehdas oli kiinni! Tai syynä voi olla, että se lojuu hangossa) jossain ja putkahtaa tänään tai huomenna liikkeeseen. Toi viimeinenhän olisi paras vaihtoehto!

No viimeinen olisi kyllä kova sana, mutta mikäli olen ymmärtänyt niin autot ovat kilvissä ennen kuin siirtyvät Hankoon?

TLPH

#5051
Lainaus käyttäjältä: johnbob - 01.08.13 - klo:10:55
No viimeinen olisi kyllä kova sana, mutta mikäli olen ymmärtänyt niin autot ovat kilvissä ennen kuin siirtyvät Hankoon?

Automyyjä näki koneelta rekisterinumeron ,kun auto oli ajettu tehtaalta Hankoon menevään laivaan.
Kolme viikkoa ennen luovutusta.

Wekotin

Lainaus käyttäjältä: Santeri - 01.08.13 - klo:08:04
Mulle sanottiin aikanaan ocsu 2 kohdalla että eri öljyjä ei saa sekoittaa.
Jos sekoittaa niin LL-ohjelma kumoutuu. Mihin tämä perustuu ei mitään hajua.
Tiedä sitten miten asia tänäpäivänä on kun tämä tieto vuodelta 2006.


Sent from my MediaPad 7 Lite using Tapatalk 2

Varmaan on tarkoitettu, että eri luokituksilla olevia ei saa sekoittaa. Kannattaa tiedostaa, että sillä autolla ei ole mitään hajua mitä öljyä sinne on kaadettu. Sille on aivan sama vaikka siellä olisi oliiviöljyä, laatua se ei mistään haistele. Laatu kerrotaan autolle valitsemalla joko LL-huoltoväli tai kiinteä. LL-huoltovälillä ainoa asia mitä mitataan öljystä on lämpötila. Tätä lämpötilaa sitten jatkuvasti verrataan muistiin tallennettuun referenssikarttaan jossa otetaan huomioon öljyn kuluminen rasituksessa. Toki oletus on jos autossa on LL-koodaus, että sisällä on LL-öljyä.

johnbob

Lainaus käyttäjältä: TLPH - 01.08.13 - klo:11:25
Automyyjä näki koneelta rekisterinumeron ,kun auto oli ajettu tehtaalta Hankoon menevään laivaan.
Kolme viikkoa ennen luovutusta.

No voihan helvettiläinen. Tässähän tulee autonvuokraaminen vastaan. Auton piti tulla heinäkuun puolivälissä mutta nyt on työt jo alkaneet ja kalenteri sen verran täynnä että tässä ei yksittäisillä auton lainailuilla enää selviä.

prinne

Lainaus käyttäjältä: Wekotin - 01.08.13 - klo:11:32
Varmaan on tarkoitettu, että eri luokituksilla olevia ei saa sekoittaa. Kannattaa tiedostaa, että sillä autolla ei ole mitään hajua mitä öljyä sinne on kaadettu. Sille on aivan sama vaikka siellä olisi oliiviöljyä, laatua se ei mistään haistele. Laatu kerrotaan autolle valitsemalla joko LL-huoltoväli tai kiinteä. LL-huoltovälillä ainoa asia mitä mitataan öljystä on lämpötila. Tätä lämpötilaa sitten jatkuvasti verrataan muistiin tallennettuun referenssikarttaan jossa otetaan huomioon öljyn kuluminen rasituksessa. Toki oletus on jos autossa on LL-koodaus, että sisällä on LL-öljyä.

Sitä vikakoodia odotellessa... "Koneessa väärän merkkistä öljyä, laitoit Castrolia vaikka piti olla Mobilia"
Skoda Enyaq iV 80 -23, VW eGolf -18
ex-vag: Skoda Octavia IV 1.5TSI LE combi -20, VW Passat Variant 3C 1.8TSI -10, Skoda Octavia III FL 1.4TSI 2017 Combi, Audi S6 C5, Octavia III LB 1.4TSI Elegance, Audi A4 B6 1.8Tq, Octavia II Combi 1.4TSI, Passat 3B 2.8V6, Audi A3 3.2q, VW Golf V Variant 1.4TSI (140hv), VW Passat 3B 1.8T Variant, VW Golf III VR6

AjR1978

Tilaukseen lähti 1.4tsi dsg elegance combi  Race Bluena suht perusvarustein, vain koukku, kolmipuolainen ratti ja sähköinen kuskin penkki lisukkeina.. Kolme kk toimitusajasta puhuttiin, saas nähdä  :)
Seat Leon ST 1.0 Dsg Style -17
Skoda Superb Combi 2.0Tdi Dsg 4x4 L&K -16

TLPH

Lainaus käyttäjältä: Huppe - 31.07.13 - klo:18:34
Onko AGM myös ilman Webastoa?  Dieselissä varmaan pykälän isompi?

Tuulilasi/TM:n Testi Ocussa 1.4 TSI Elegance oli 59Ah/320A:n  akku,todennäköisesti Varta.
AGM akkutyypistä ei ollut mainintaa.

deeaa

Mielenkiintoista että noinkin hurjat on toimitusajat. Ei vaan mulla kärsivällisyyttä riittäisi. Ei ole koskaan malttanut 2 päivää pidempään autoa hakea kun on tullut vaihtotarve. Joskus se idea on syntynyt ja saatu päätökseen vielä saman päivän kuluessa.

Tosin en usko että ikinä ostan muutenkaan uutta autoa. Ensin pitäisi saada huvipursi ja matkailuauto ja ties mitä ennenkuin viitsisi upouutta autoa ajatella...ja jos sekin ihme sattuisi, ostaisin mallin joka on ollut ainakin vuoden pari jo myynnissä ja takuulla sellaisen minkä saan samantien alle.

Sent from my HTC One X using Tapatalk 4 Beta


VAG!

Lainaus käyttäjältä: deeaa - 01.08.13 - klo:17:24
Tosin en usko että ikinä ostan muutenkaan uutta autoa. Ensin pitäisi saada huvipursi ja matkailuauto ja ties mitä ennenkuin viitsisi upouutta autoa ajatella...ja jos sekin ihme sattuisi, ostaisin mallin joka on ollut ainakin vuoden pari jo myynnissä ja takuulla sellaisen minkä saan samantien alle.

Itselleni se uuden auton konffaaminen ja hiominen omaan makuun sopivaksi on yksi ostoprosessin hienompia vaihteita. Ja siihen voi hyvinkin mennä useita viikkoja. Homma sisältää mm. aina useita reissuja eri autoliikkeisiin, jotta näkisi mahdollisimman monta eri varustetta ja väriä luonnossa.

Itse en pysty kuvittelemaan uuden auton ostamista varastomallina, kun silloin koko hommasta jää pois se paras vaihe :-) Yhtä hyvin voisi sitten ostaa käytetynkin, jos ei pääse autoa sorvaamaan just eikä melkein sellaiseksi kuin haluaa. Ja mitä sillä on oikeasti väliä kestääkö sen toimitus kaksi vai viisi kuukautta. Kyllä sillä sitten kuitenkin ehtii ajamaan 3 - 5 vuotta.

Karvis

Laitetaampa tännekin poimintoja uudesta hinnastosta:

Nyt myös 1.2TSI DSG:llä Ambition 25388â,¬, Elegance 27761â,¬ sis. toimituskulut

Varusteita:

-Erikoisvärit(Corrida red, Steel  grey, sprint yellow) 140â,¬
-Eleganceen nyt myös mustat ikkunalistat kromisten tilalle, 0â,¬
-Sport pack(sis.driving mode selection, sun set tummenukset, 18" Golus vanteet, sport-alusta) 490â,¬, ei 1.2:n eikä nelikkoon sekä liuta muita rajaavia varusteita

Varustehinnat verottomia.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Huppe

#5060
Lainaus käyttäjältä: Karvis - 01.08.13 - klo:19:19
Laitetaampa tännekin poimintoja uudesta hinnastosta:

-Eleganceen nyt myös mustat ikkunalistat kromisten tilalle, 0â,¬
-Sport pack(sis.driving mode selection, sun set tummenukset, 18" Golus vanteet, sport-alusta) 490â,¬, ei 1.2:n eikä nelikkoon sekä liuta muita rajaavia varusteita

Varustehinnat verottomia.

Nuo hieman harmittavat nyt.... Tiistaina tulis 1.4tsi DSG kaupan pihaan, ostaiskohan joku täältä sen pois? Voisin siirtyä kirjoittelemaan tuohon RS-ketjuun sitten ja odotella taas toiset 6kk  ;)
EDIT: Ennenkuin yksityisviestilaatikko täyttyy niin, en minä nyt aivan tosissani ollut, vaikka mieli tekisikin.
Superb 2.0 TSI 280 4×4 L&K DSG Business Line
ex. Octavia III LB 1.4 TSI DSG, Elegance, Dynamic

Subastar

Noista uusista väreistä tuli mieleen, että tsekkikonfiguraattorissa näyttää olevan pitkä lista värejä, mm. vaaleanpunainen  ::)
Passat Variant 1.5EVO Highline, 2019
Ex:
Golf VII Variant 1.0 Comfortline, 2017
Golf VII Variant 1.4 Comfortline, 2015
Octavia 1.4TSI Elegance, 2013
Golf V Variant 1.6 Comfortline, 2008
Golf IV Variant 1.6 Trendline, 2003

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Subastar - 01.08.13 - klo:21:26
Noista uusista väreistä tuli mieleen, että tsekkikonfiguraattorissa näyttää olevan pitkä lista värejä, mm. vaaleanpunainen  ::)

Niin niitä on ollut ennenkin, tänne ei tarjota kuin muutamaa kansanmalleihin sopivaa. Virolaiset voi tilata pienellä lisähinnalla mitä vaan :-\
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

s-mod

Lainaus käyttäjältä: Huppe - 01.08.13 - klo:19:21
Nuo hieman harmittavat nyt.... Tiistaina tulis 1.4tsi DSG kaupan pihaan, ostaiskohan joku täältä sen pois? Voisin siirtyä kirjoittelemaan tuohon RS-ketjuun sitten ja odotella taas toiset 6kk  ;)
EDIT: Ennenkuin yksityisviestilaatikko täyttyy niin, en minä nyt aivan tosissani ollut, vaikka mieli tekisikin.
Vai kaupan purku vain; Ilman sanktioita!
LIIKENTEESSÃ,,: POLO GTI 2.0
EX SKODA OCTAVIA COMBI MY-14
ex: Skoda Fabia RS: 2010

Huppe

Oho! Auto pihassa! Luovutushuolto vielä ja pääsee huristelemaan.
Superb 2.0 TSI 280 4×4 L&K DSG Business Line
ex. Octavia III LB 1.4 TSI DSG, Elegance, Dynamic

Jyri

Onneksi olkoon, toivotaan että kaikki palikat on niin kuin on tilattu.

Sokota09


Huppe

Lainaus käyttäjältä: Jyri - 02.08.13 - klo:09:33
Onneksi olkoon, toivotaan että kaikki palikat on niin kuin on tilattu.

Sekin vielä... Aika monestihan noita palikoita vaihdeltiin.
Superb 2.0 TSI 280 4×4 L&K DSG Business Line
ex. Octavia III LB 1.4 TSI DSG, Elegance, Dynamic

skodisti

#5068
Hyvin on lähtenyt uusi Octavia suomalaisille kelpaamaan vaan eipä tuo varmaan mikään yllätys ole.

http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/octavia-nousi-karkeen

"Mallikohtaisissa rekisteröinneissä Škoda Octavia oli heinäkuun ylivoimainen ykkönen."

EDIT:

Ja tässä tilastoakin:

http://www.trafi.fi/filebank/a/1375359377/0e480098ce20def0f0ccb8d5f121ca61/12975-30_eniten_ensirekisteroitya_henkiloautomallia_Heina_2013.pdf

Octavioita rekisteröity heinäkuussa 488 kpl.

Huppe

Lainaus käyttäjältä: skodisti - 02.08.13 - klo:12:43
Hyvin on lähtenyt uusi Octavia suomalaisille kelpaamaan vaan eipä tuo varmaan mikään yllätys ole.

http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/octavia-nousi-karkeen

"Mallikohtaisissa rekisteröinneissä Škoda Octavia oli heinäkuun ylivoimainen ykkönen."

Ja kun vielä saadaan tuotanto täyteen vauhtiin ja kaikille halukkaille noita niin voi luvut vielä pikkasen muuttua.
Superb 2.0 TSI 280 4×4 L&K DSG Business Line
ex. Octavia III LB 1.4 TSI DSG, Elegance, Dynamic

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy