Golf facelift 2017

Aloittaja pasi61, 25.10.16 - klo:11:01

« edellinen - seuraava »

pizza_delivery

Mutta tykkäsin kyllä 1.4tsi manuaalista. Ei ole niin hyökkäävä enää ja laatikko pelaa loistavasti.

jtn58

Lainaus käyttäjältä: Keano - 01.04.17 - klo:22:11
Kävin koeajolla, oli selvästi hiljaisempi kuin oma vm. 2015 A3, joka yllätti melkoisesti ainakin itseni. Golfissa Nokian 16" kitkat ja itsellä Continentalin 17" kitkat.
Muutenkin oli kyllä melkoisen hieno peli ajaa.

Mistä päin löytyy kitkoin varustettu auto koeajettavaksi?

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: pizza_delivery - 02.04.17 - klo:10:17
Kannattaa kokeilla. Iso pettymys Golf 7aan verrattuna. Plussaa tietty löytyy infotainment puolelta.

Kokeilla varmasti kannattaa, mutta kai nyt voit paljastaa omat havaintosi.

Lainaus käyttäjältä: JFabiaK - 24.03.17 - klo:11:34
Säästöversion tekniikkaratkaisut ( Miller-työkierto ja VTG-ahdin ) eivät ole ainakaan säästöratkaisuja.
Miller-työkierto on siinä mielessä erikoinen lisä, ettei se vaadi oikein mitään lisää rautapuolelle, koska kaikki tarvittavat palikat löytyvät jo modernista moottorista.

harry

Lainaus käyttäjältä: pizza_delivery - 02.04.17 - klo:10:17
Kannattaa kokeilla. Iso pettymys Golf 7aan verrattuna. Plussaa tietty löytyy infotainment puolelta.

Kerro nyt vähän tarkemmin , mihin petyit. Kokemukset kiiinnostaa , koska suunitelmissa on tilata pojalle GTI ensi vuonna.

europe

Saksan hinnastoon on ilmestynyt 1.5TSI, 150hp. Hintalisä 1.4TSI, 150hp malliin maltilliset 225e Highline-versiossa.
Uudessa  manuaalin päästöt alk. 116g ja vanhassa 121g. Eli hinta pitäisi pysyä samalla tasolla suomessa ellei maahantuoja ala ahnehtimaan.

Ootellaan...

Ilkka83

Lainaus käyttäjältä: harry - 02.04.17 - klo:15:24
Kerro nyt vähän tarkemmin , mihin petyit. Kokemukset kiiinnostaa , koska suunitelmissa on tilata pojalle GTI ensi vuonna.

Nettiin nyt voi kirjotella kaikkee paskaa ihan ku sielu sietää...mikä siinä faceliftissä nyt oli huonoo....? Jotenkin kuulostaa utopialta? Hinta tippuu nii on paska?

Ei ollu harrille tää...
"Suomi on paska maa, täällä on kaikki ihan perseestä"

Cayman

Lainaus käyttäjältä: Ilkka83 - 02.04.17 - klo:19:54
Nettiin nyt voi kirjotella kaikkee paskaa ihan ku sielu sietää...mikä siinä faceliftissä nyt oli huonoo....? Jotenkin kuulostaa utopialta? Hinta tippuu nii on paska?

Ei ollu harrille tää...

Pizzaa vaan harmittaa kun oman auton arvosta suli tonneja pois fl:n myötä?
ID.3 Business
Golf VIII

heller

Missään ei taida vieläkään olla tietoa 130 heppasesta 1.5tsi:stä?

Kova hinku olisi vaihtaa My16 1.2tsi hailaini tuohon faceliftiin ja huhut on kovat että tuo 130hv olisi taloudellisempi kuin 1.2TSI, joka on ainakin ollut ihan loistava kone.

Myös kiinnostaisi tietää miten on ajettavuus vrt 1.4tsi + dsg? Huomaako noissa eroa ollenkaan onko siellä 1.4tsi vai 1.5tsi.

Tuskin se 1.5tsi huonompi on kun 1.4tsi? :)
Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini

jtn58

Automyyjä kertoi, että 1,5:n säästöversio tulisi tilattavaksi kesä/heinäkuussa.

Keano

Lainaus käyttäjältä: jtn58 - 02.04.17 - klo:10:45
Mistä päin löytyy kitkoin varustettu auto koeajettavaksi?
Porin Käyttöautosta. Litrainen automaatti oli kyseessä. Tiedä sitten kauanko on vielä kitkat alla

Dissection

Juu, ominaisuudet on ok mutta vieläkään ei ole tarjolla bensapuolella riittävän tehokasta konetta kohtuuhinnalla vaan jos haluaa suorituskykyisen farkun niin pitää maksaa 60 kiloa ärrän muodossa, tai sit on gti mutta kun se on liian pieni, siis mitä helvettiä ? Toisella puolella on Ocu rs tietenkin mutta se on Skoda ja rumahko. Olisivat muuten saaneet tehdä farkusta paljon paremman näköisen , toi ennen ja faceliftn jlk on vaan niin hemmetin tylsän ja jotenkin liian siron näköinen, ei näytä isolta kokoluokka huomioiden. Audin farkut on miljardi kertaa paremman näköisiä vieläkin, siis b8 ja b9. Sitten Seat Leon mikä olisi ulkoa ok ja moottorit parempia vähäsen mutta sisältä ei

heller

Tälläistä tietoa polkasi myyjä tänään postilaatikkoon

EVO-moottorin lisähinta on HB-mallissa 131 â,¬ ja Variantissa 457 â,¬ (sis. autovero)

BQ14KE Highline 1,5 TSI EVO 110 kW (150 hv) DSG7 hinta 27080 + autovero 5043,69 = yhteensä  32123,69 â,¬( CO2 112)

Vielä kun saisi 130hv hinnan ja tilaukseen.

Jos 150Hv on 112g/100 niin voisin olettaa että 130hv päästää myös vähemmän kuin 1.2TSI.
Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini

isoville

Tänään on nähtävästi tullut evo 150hv hinnastoon ja rakenteluohjelmaan.

europe

Lainaus käyttäjältä: isoville - 11.04.17 - klo:13:54
Tänään on nähtävästi tullut evo 150hv hinnastoon ja rakenteluohjelmaan.

On tullut ja pelkkänä automaattina. GTI Performance on myös nyt hinnastossa ja tietenkin Suomeen vain automaattina. Mikä hinku maahantuojalla on pakkomyydä näitä automaatteja, ei voi kun ihmetellä tätä touhua.

Elo VW:n kanssa taitaa sitten olla tässä. Neljä kerkesi olla joista kolme uutta.

europe

^^
Maahantuojalta sain  kommentin  tähän automaattien pakkomyyntiin ja manuaalien poisjätöstä myyntimallistosta eli heidän mielestä "Myydään vain malleja joilla on kysyntää..." johon sitten kommentoin, että tottakai käsivaihteisten kysyntä on nollissa, kun niitä ei ole edes Suomihinnastossa.  No eipä siihen tullut mitään lisävastausta.

Kysyin myös, että mitä säästöjä syntyy, kun ei koko paletti ole myynnissä, kun kuitenkin jokainen Golf on tehdastilaustavaraa, niin ei kommentoinut tätäkään millään lailla.

Asiakas on edelleen kunkku, eikun maahantuoja.

Candywhite

Lainaus käyttäjältä: europe - 16.04.17 - klo:21:08
^^
Maahantuojalta sain  kommentin  tähän automaattien pakkomyyntiin ja manuaalien poisjätöstä myyntimallistosta eli heidän mielestä "Myydään vain malleja joilla on kysyntää..." johon sitten kommentoin, että tottakai käsivaihteisten kysyntä on nollissa, kun niitä ei ole edes Suomihinnastossa.  No eipä siihen tullut mitään lisävastausta.

Kysyin myös, että mitä säästöjä syntyy, kun ei koko paletti ole myynnissä, kun kuitenkin jokainen Golf on tehdastilaustavaraa, niin ei kommentoinut tätäkään millään lailla.

Asiakas on edelleen kunkku, eikun maahantuoja.

automaatti on kalliimpi ostaa ja huoltaa, kuluttaa enemmän, tylsempi ajaa. Mutta koska maahantuoja ei osaa ajaa, niin kaikki joutuvat ostamaan automaatin.... Ikävä kyllä tämä sama trendi yleistyy muillakin merkeillä.
Kodiaq 6/2017. 4x4 tdi Ambition

heller

Lainaus käyttäjältä: Candywhite - 17.04.17 - klo:09:27
automaatti on kalliimpi ostaa ja huoltaa, kuluttaa enemmän, tylsempi ajaa. Mutta koska maahantuoja ei osaa ajaa, niin kaikki joutuvat ostamaan automaatin.... Ikävä kyllä tämä sama trendi yleistyy muillakin merkeillä.

Väittäsin kyllä että DSG vie korkeintaan saman verran :)

Tuo automaatin pakkomyynti varmaan perustuu aikaisempiin kauppoihin. Viime vuonna tai viimeistä koria on myyty määrällisesti enemmän automaattina niin ei sitten turhaan varata "hyllyyn" manuaalia.

Ymmärrän kyllä harmin. Tuotteistus vaan tahtoo voittaa yksilöt.
Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini

nemos

Lainaus käyttäjältä: heller - 18.04.17 - klo:14:52
Tuotteistus vaan tahtoo voittaa yksilöt.

Tätä tuotetta kuitenkin valmistetaan yksilöinä ja valinnanvaraa on tehtaan ohjelmassa moninkertaisesti siihen verrattuna, mitä Suomen maahantuoja listoilleen ottaa. En kykene ymmärtämään, mitä maahantuoja tässä voittaa, kun autot kuitenkin tilataan tehtaalta tilausten mukaan. Lähes kaikki mahdolliset varustetasot/moottorit/vaihteistot/korimallit on Suomen ohjelmassa, mutta niistä saa tehdä vain niitä kombinaatiota mitä maahantuoja on päättänyt. Skodalla taas lähes kaikki vaihtoehdot ovat saatavissa Suomessakin.
Volvo XC60 T8 Inscription

jarkko_h

Lainaus käyttäjältä: heller - 18.04.17 - klo:14:52
Väittäsin kyllä että DSG vie korkeintaan saman verran :)

Väitteesi vain ei pidä paikkansa märkien dsg arpojien kanssa. Tämän näkee kulutusportaaleista ja jopa tuote-esitteistäistä. Jälkimmäisessä ero mitätön, käytännön kulutuksessa isompi. Lisäksi öljynvaihdot, suurempi vikaantumisherkkyys...Märäthän on tehokkaampien moottoreiden ja myös nelivetoisten parina. 

Dsgn pakkomyynti kyllä ihmetyttää.  Esim. tiguanista vain 1.4 4x4 karvalakkia saatavilla manuaalilla. Parempia varustetasoja yritetään pakkomyydä dsg:n kanssa. Jää kohdaltani yritykseksi.

heller

Lainaus käyttäjältä: jarkko_h - 18.04.17 - klo:21:04
Väitteesi vain ei pidä paikkansa märkien dsg arpojien kanssa. Tämän näkee kulutusportaaleista ja jopa tuote-esitteistäistä. Jälkimmäisessä ero mitätön, käytännön kulutuksessa isompi. Lisäksi öljynvaihdot, suurempi vikaantumisherkkyys...Märäthän on tehokkaampien moottoreiden ja myös nelivetoisten parina. 

Niin tosiaan, vertasin kuivaan.
Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini

heller

Eilen tuli kokeiltua FL GTE. Olihan se ihan maukas.
Pääsi testaamaan avustavat järjestelmä plussan, digimittariston ja 9.2" näytön.

Digimittaristoa ei voi kuin kehua. Varsinkin GTE:ssä kun kierroslukukehä vaihtaa ajomoodin mukaan toimintaa.

Ledit oli hyvinkin maukkaat. Sai ajella jopa kehäI:llä pitkät päällä kun valaisi vain oikeaa laitaa. Harmillisesti en päässyt kokeilemaan ihan pimeällä tiellä.

9.2" näyttö herätti ensin epäilyksiä. Hienohan se on kun on iso ilman nappeja. Hyvin vähän kyllä keksin sille tekemistä digimittariston kanssa. Kotiruutu on tietysti jees kun saa navin ja kaksi melko vapaasti valittavaa pikkuruutua kaveriksi. GTE:ssä ei ainakaan saanut niihin kulutusta, mutta en tiedä miten pelkän polttomoottorin kanssa on. Eleohjaus oli noh, olihan se ok. Tuli sitä yllättävän paljon käytettyä.


Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini

Letangi

Mitenkähän on tuon kuljettajan sähkösäätöisen ja muistillisen istuimen kanssa. Onkohan saatavilla ollenkaan vai kuuluuko johonkin pakettiin?

mikama83

Tänään hieromaan kauppaa uudesta Golf variantista comfortline varustelulla. Ensimmäinen ajatus oli että ottaisin manuaalin, mutta myyjä tyrkyttää vain dsg-laatikkoa kun se on kuulemma paras.

Tottakai automaatti on helppo sitten ajaa mutta kestääköhän nämä uudet laatikot sitten? Lisätakuuta ostan ainakin yhden vuoden kun sitä nyt saa  :)

MoFFe

Lainaus käyttäjältä: mikama83 - 01.06.17 - klo:07:59
Tänään hieromaan kauppaa uudesta Golf variantista comfortline varustelulla. Ensimmäinen ajatus oli että ottaisin manuaalin, mutta myyjä tyrkyttää vain dsg-laatikkoa kun se on kuulemma paras.

Tottakai automaatti on helppo sitten ajaa mutta kestääköhän nämä uudet laatikot sitten? Lisätakuuta ostan ainakin yhden vuoden kun sitä nyt saa  :)

Se ei ole vaan hyvä...se on paras  ;D Jaa vaikeeta sanoa mutta vähäsen riippuu mikä dsg laattikko. Mutta uskon kyllä että kaikki uudet dsg laatikot ovat parempia kun vanhat. Ja tuossa DSG6 ei ollut mitään vikaa, on jo ollut paria sellaista. Ja nyt on tuo uusi DSG7 mun Rssä. Toisaalta en tiedä onko se sitten sama mitä sulle ehkäpä tulee. Kyllä mä ainakin uskaltaisin ostaa autoa DSGllä. Toki voi se hajota niinkuin manuaali mutta tuskinpa.  :)

mikama83

Näin sanoi myyjäkin että se on paras  ;D Mulle siis ihan tämä perus 1.0tsi 81Kw tulossa jos tulee.

Toisaalta kun näin uutena ostaa niin ei tuosta kestävyydestä tarvitse niin huolehtia. Ja todennäköisesti en sen jälkeen enää koskaan halua manuaalia  :)

Jareqq

Lainaus käyttäjältä: mikama83 - 01.06.17 - klo:08:47
Näin sanoi myyjäkin että se on paras  ;D Mulle siis ihan tämä perus 1.0tsi 81Kw tulossa jos tulee.

Toisaalta kun näin uutena ostaa niin ei tuosta kestävyydestä tarvitse niin huolehtia. Ja todennäköisesti en sen jälkeen enää koskaan halua manuaalia  :)

Käy nyt ainakin pitkällä koeajolla vastaavan dsg:n kanssa, ettei tule yllätyksiä. Kaikki eivät pidä sen tyylistä vedättää moottoria pienillä kierroksilla. Ajoittain jyrinä tuntuu takalistossa asti.

mikama83

Kyllä ehdottomasti näin tehtävä  :)

Ritzenhoff

Kun tilasin omaa FL Octaviaa, niin taistelin saman asian kanssa, että ottaako manuaalilla vai DSG:llä. Vaimo sanoi silloin myös että hän ei automaatilla muuten sitten aja. Kummallakaan ei ollut automaateista siis kokemusta. No nyt tilanne on sellainen, että vaimo ei millään meinaa automaatti-Octaviastamme luopua, vaan tyrkyttää minulle koko ajan vanhaa rutkua kakkosautoamme. On tuo DSG niin mahtava, että paluuta manuaaliin ei koskaan enää ole.
Octavia III Combi 1.4 Style DSG facelift ajossa

mattinen

Lainaus käyttäjältä: mikama83 - 01.06.17 - klo:07:59
Tottakai automaatti on helppo sitten ajaa mutta kestääköhän nämä uudet laatikot sitten?
Ostaako auto DSG.llä vai ei, kas siinä pulma. DSG-vaihteistoihin on liittynyt ongelmia, sitä ei varmaankaan kukaan kiistä. Vaihteistovalintaa arpovan näkökulmasta valinnasta tekee hankalan (ainakin) kaksi seikkaa.

Ensimmäinen on se, että kokemukset DSG:n kestävyydestä ovat selvästi jakautuneita. Tämän huomaa helposti tälläkin foorumilla. DSG-keskusteluissa on aina useita totuuksia. Henkilö N.N:llä on allaan viides VAG-auto, ja kaikissa "DSG on aina pelannut kuin unelma, eikä mitään ongelmia ole ollut". Sitten on henkilö M.M., jolla "DSG porsi, kun mittariin oli kertynyt 17 436 kilometriä". Lopuksi on vielä henkilö H.H., jolla ei ole omakohtaista kokemusta DSG:stä, mutta jonka työkaverin vaimon autossa se "pelasi kuin unelma/hajosi 100 000 kohdalla". Näistä lausumista, jotka kaikki siis ovat totta, voi DSG:tä harkitseva parhaan taitonsa mukaan vetää omat johtopäätöksensä. Ensimmäinen johtopäätös on helppo: joillakin DSG kestää, joillakin ei. Seuraavaksi pitäisikin sitten miettiä sitä, miten tulee käymään omalla kohdalla: kestääkö DSG vai ei? Se onkin jo vaikeampi johtopäätös se.

Toinen valintaa vaikeuttava seikka on se, että keskusteluissa ja uutisissa harvoin kerrotaan, mistä DSG-vaihteistosta tarkkaan ottaen kulloinkin on kyse. Niitähän on ymmärtääkseni useita erilaisia, minkä lisäksi vaihteistot vielä muuttuvat ajan edetessä. Jos siis esimerkiksi vuonna 2014 on uutisoitu DSG-7 vaihteistojen ongelmista, niin onko ko. laatikolla enää mitään tekemistä niiden vaihteistojen kanssa, jotka asennetaan VAG-autoihin vuonna 2017?

Oma lukunsa on sitten vielä laatuongelmien jakautuminen VAG-konsernin sisällä. Minulle on sekä tämän foorumin keskustelujen että uutisointien perusteella muodostunut sellainen käsitys, että DSG-vaihteistot ovat aiheuttaneet ongelmia lähinnä volkkareissa. En muista lukeneeni, että esimerkiksi Audeissa olisi ollut ongelmia DSG:n kanssa. (Tämä ei luonnollisestikaan tarkoita sitä, etteikö esim. Suomessa olisi henkilöitä, joiden Audista DSG on ennen aikojaan hajonnut. Tämä on kuitenkin eri asia, kuin laajoista laatuongelmista kertoneet uutiset, joiden keskiössä on yleensä ollut nimenomaan VW).

Todennäköisesti on niin, että automaattivaihteisto on aina jossain määriin vikaantumis- ja rikkoutumisherkempi kuin manuaali. Uskon myös, että tämä koskee kaikkia automaattivaihteistoja, ei pelkästään DSG:tä. Eli jos DSG:n kestävyys arveluttaa, niin täydellisen mielenrauhan saavuttaa todennäköisesti vain siten, että valitsee manuaalin. Ellei sitten tarkoitus ole pitää autoa vain takuuaika tai vuosi pari sen yli.

Lainaus käyttäjältä: Jareqq - 01.06.17 - klo:09:16
Käy nyt ainakin pitkällä koeajolla vastaavan dsg:n kanssa, ettei tule yllätyksiä. Kaikki eivät pidä sen tyylistä vedättää moottoria pienillä kierroksilla. Ajoittain jyrinä tuntuu takalistossa asti.
Kunnollinen koeajo kannattaa todella tehdä. Itse olen ollut huomaavinani, että eniten DSG:ssä ärsyttää sen toiminta liikkeellelähdössä. Jos kaasua painaa heti valon vaihtuessa punaisesta vihreäksi, tulee lähdöstä helposti nykäisevä. Pehmeä ja tasainen lähtö edellyttää sitä, että jalka nostetaan jarrulta ja annetaan auton lähteä liikkeelle ennen kaasun painamista. Tämä aiheuttaa liikkeellelähtöön pienen viiveen, josta kaikki eivät pidä.

Kuten "Jareqq" tuolla edellä totesi, pyrkii DSG pitämään kierrokset pieninä. Tässä tulee kuitenkin jälleen kerran esille se, miten samalla (?) vaihteistoilla varustetut autot käyttäytyvät eri tavoin merkistä ja/tai mallista riippuen. Omassa A3:ssa (2015) on DSG-7, mutta mitään jyrinää takalistossa, sen paremmin kuin muuallakaan, ei ajossa tunnu. Eli DSG on siis todella syytä itse testata, ja juuri siinä automerkissä, jonka on aikeissa hankkia.

mikama83

Kyllä valinta oli nyt tuo dsg. Löytyi onneksi maahantuojalta yksilö niin saa ajoon 2-3 viikon sisällä :)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy