Golf facelift 2017

Aloittaja pasi61, 25.10.16 - klo:11:01

« edellinen - seuraava »

Arcca

Lainaus käyttäjältä: mattinen - 01.06.17 - klo:12:11
Eli DSG on siis todella syytä itse testata, ja juuri siinä automerkissä, jonka on aikeissa hankkia.
.. ja vielä sillä moottorilla minkä aikoo hankkia.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

Antti O

#121
Hieman konfiguraattorissa speksaamista, onko ehdotuksia mitä vielä muuttaisitte:

1.4TSI DSG Highline 5-ovinen
-Highlinessä on vakiona etu/taka led valot, navigointi, pakkikamera, digimittaristo..

- Indium grey metalliväri
- Ajoprofiilin valinta
- Webasto
- 3-Vuoden jatkotakuu (yhteensä 5v takuu)
- 15" continental nastarenkaat + aluvanteet

Harkinnassa:
-Kuljettajaa avustavat järjestelmät paketti (onko tästä millasia kokemuksia)?
-Dynaudio hifipaketti / Varmaan ihan jees, mutta onko merkittävästi parempi kun vakiosoittimet?
-Sport paketti (17" Dijon, -15mm alusta, tummennetut lasit) Ei varmaankaan tee mitenkään epämukavaa tai huonoa ajaa?
- 1.5 TSI evon saisi highlineen, mutta hinta nousee noin 1800â,¬..  mitä ajatuksia tästä?


harry

Kannattaa ottaa kaikki avustimet. Blind spot ja siihen liittyvä peruutusvaroitin on erittäin hyödyllinen , kun pimeässä sateessa peruuttaa tai vaihtaa kaistaa. Aktiivinen kaistavahti on myös mukava , ajaailman käsiä juuri sen hetken , kun kuluu esimerkiksi sämpyläpussun avaamiseen jne. Akttiivakkari taitaa jo sisältyö highlineen. Dyn audio ihan ok , ei kuitenkaan esim bemarin harmankardonin tasoinen , aavistuksen purkkimainen sointi.

mikama83

Mullekkin tyrkytettiin tuota 15" nastarengassarjaa mutta se oli ihan älyttömän hintainen. Sain kaverin kautta 16"sarjan yli 400â,¬ halvemmalla. Tarvikevanteet kylläkin mutta se pisti niihin volkkarin kupit kiinni, niin ei tullu yhtään hullumman näköiset  :)

heller

Tulipas tänään ajettua 1.5TSI 150hv versio pitkällä perällä. Melko yllättävä kapistus.

Kulutus tuntuu olevan samaa luokkaa kuin nykyisen 1.2TSI 110hv kanssa, joka hieman hämmästytti. ACT varmasti auttaa tässä asiassa. Liikkuuhan tuo vähän eri tavalla, mutta ei mielestäni niin pehmeä ajella kuin nykyinen.

Kyseessä highline, eli digimittaristo mutta 8" näyttö. Hieman hämmästytti kun myyjä sanoi että navia ei saa yhtäaikaa näkymään digimittaristoon JA keskikonsolin näyttöön. 9.2" näytön kanssa toimii molemmat yhtä aikaa.
Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini

jtn58

Nykyinen Variant - 1,5 TSI 110 kW - rekisteröitiin eilen. Ensifiiliksinä alla olevat Dunlopin renkaat 205/55 R16 ovat melkoisen äänekkäät. Menevät vaihtoon ensi tilassa.

mikama83

Oho :-\ Eilen kävin vakoilemassa omaa autoa joka oli jo tullu liikkeen pihalle, mutta en tajunnu kattoa minkä merkkiset renkaat oli. Koeajoautossa oli Hankookin renkaat ja ei mitenkään äänekkäät ollu.

Joka autosta melkein äänieristäny takakontin ja kaaret, mutta toivottavasti nyt ei olisi sille tarvetta. Toki farkussa se on aika helppo homma  :)

dolmar

jtn58: Olisi mukava kuulla kokemuksia uudesta 1.5 TSI Golfistasi, kunhan siihen kertyy hieman kilometrejä. Kulutus ja moottorin muut omaisuudet kiinnostavat tietysti eniten. Entinen autosi oli ilmeisesti 1.4 TSI 103 kW, niin on varsin hyvä vertailukohta. Onko autossa muuten tapahtunut hienosäätöä entiseen verrattuna (ajettavuus, laatuvaikutelma)?

heller

Onkos muut huomannut 1.5TSI + DSG semmoista nykivää toimintaa? 150heppanen malli oli jotenkin epämiellyttävä ajaa, vaikka yleismielikuva dsg:stä on sulava.

Olikohan 300km ajettu koeajoyksilö vielä hieman tehtaan kankea, vai onko pitäisikö tätä komboa ujostella?
Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini

mikama83

Pari päivää ajettu uudella farkkugolffilla ja on kyllä erittäin hyvä auto ajaa ja hiljainen. Mukautuva vakionopeudensäädin on hyvä varuste kun siitä ei ollu aikaisempaa kokemusta.

Dsg-laatikon kanssa vielä opettelua, mutta ilmeisesti se vähän oppii sitten kuskin mukaan vaihtamaan vai oonko käsittäny oikein? Tuo 81kw 1.0 tsi riittää hyvin omaan käyttöön ja on tosi pirteä verrattuna edelliseen 1.2tsi moottoriin  :)

Mustii

Itsellä on -17 GTD variant DSG:llä ja tykkään kovasti... Raksin listalta helmiäisvalkoisen värin, sähköisen vetokoukun (missä tuli todellinen turhake trailer assist mukana), webaston, sport and style paketin  ;D ja boonuksena tuli hemmetin moinen määrä avustimia, antureita sekä muita piipittäviä juttuja... Edellisellä VII GTD:llä ajelin 40000 kilsaa ja vaihdoin uuteen kun tuli saataville.
Vw Golf VII GTD Variant -16

heller

Lainaus käyttäjältä: heller - 18.06.17 - klo:20:18
Onkos muut huomannut 1.5TSI + DSG semmoista nykivää toimintaa? 150heppanen malli oli jotenkin epämiellyttävä ajaa, vaikka yleismielikuva dsg:stä on sulava.

Olikohan 300km ajettu koeajoyksilö vielä hieman tehtaan kankea, vai onko pitäisikö tätä komboa ujostella?

Kuulemma muuten kyseinen auto on huollon käsissä, koska toiminta ei ollut normaalia.
Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini

jtn58

Lainaus käyttäjältä: jtn58 - 14.06.17 - klo:14:49
Nykyinen Variant - 1,5 TSI 110 kW - rekisteröitiin eilen. Ensifiiliksinä alla olevat Dunlopin renkaat 205/55 R16 ovat melkoisen äänekkäät. Menevät vaihtoon ensi tilassa.

Nyt on pari tuhatta kilometriä mittarissa. Ensin vaihteiston toiminta liikkeelle lähdössä oli melko nykivää. Viikon ajon jälkeen myyjäliike ilmoitti, että moottorin ohjaukseen on julkaistu päivitys, joka myös asennettiin autooni. Käytös muuttui pehmeämmäksi, mutta vieläkin täytyy lähteä liikkeelle aika varovaisesti, ettei liikkeelle lähdöstä tule liiana äkäistä. Moottorin siirtyessä moottorijarrutuksesta vetoon, moottori nykäisee aivan kuin vaihteen vaihtuessa. Kyse ei ilmeisesti kuitenkaan ole vaihteiston nykimisestä, koska vaihde ei tällöin vaihdu. Nykäys saattaisi johtua lepuutuksen pois kytkeytymisestä. Täytynee kääntyä asiassa huollon puoleen.

Renkaat vaihtuivat Nokian Hakka Blue 2:iin. Renkaat ovat taajamanopeuksilla ja maantienopeuksillakin sileällä pinnalla varsin hiljaiset. Rikkonainen pinta nostaa melutasoa ehkä enemmän kuin edellisen Variantin GoodYearit.

Edellinen Variant oli 103 kW Comfortline manuaalivahteistolla. Tehoeroihin on vaikea ottaa kantaa ilman suoraa vertailua. Molemmat koneet liikuttavat Varianttia riittävän rivakasti. Uusi auto tuntuu alustaltaan napakammalta, mutta sellainen muistikuva on syöpynyt aivoihin, että edellisessä auton vaihtossa uusi tuntui myös vanhaa napakammalta.

Kirjoittelen lisää kokemuksia, kun kilometrit karttuvat.

mikama83

Kuinkahan monenlaisilla renkailla näitä toimitetaan? Mulle tuli Hankookin ventus prime2 kumit. Ei ainakaan äänekkäiltä tunnu tosin vierintävastus ei taida olla kovinkaan hyvä.


Tunnus123

2017 vuosimallin Golfissa palaa ainoastaan ulommat päiväajovalot ja ulommat vilkut. Sisempiä kun katsoo läheltä näyttäisi ainakin vilkussa olevan samanlaiset polttimot kuin ulommassa. Onko kellään ohjeita/kokemuksia kuinka noi saisi aktivoitua? Vastaan on ajanut malleja jossa kummatkin päiväajovalot palaa, sekä sellaisia joissa vain ulommat. Mikähän näissä on ollut ideana toteuttaa joko tai.

Takavalot sain toimimaan päiväajovalojen kanssa, mutta siihen piti käyttää uusinta vcds beta-versiota, jotta pääsi tekemään adaptaatioita. Takavalojen koodaus onnistui pre-fl mallin ohjeilla.

JTA

Lainaus käyttäjältä: Tunnus123 - 12.07.17 - klo:09:46
2017 vuosimallin Golfissa palaa ainoastaan ulommat päiväajovalot ja ulommat vilkut. Sisempiä kun katsoo läheltä näyttäisi ainakin vilkussa olevan samanlaiset polttimot kuin ulommassa. Onko kellään ohjeita/kokemuksia kuinka noi saisi aktivoitua? Vastaan on ajanut malleja jossa kummatkin päiväajovalot palaa, sekä sellaisia joissa vain ulommat. Mikähän näissä on ollut ideana toteuttaa joko tai.

Uudessa golfissa saa ne sisemmät päiväajovalot palamaan kun ostaessa raksii mukaan dynaamiset ledajovalot.

Tunnus123

Lainaus käyttäjältä: JTA - 12.07.17 - klo:12:32
Uudessa golfissa saa ne sisemmät päiväajovalot palamaan kun ostaessa raksii mukaan dynaamiset ledajovalot.

Eli VCDS:llä ei ole mahdollista jälkikäteen asettaa toimimaan? Jos on dynaamiset ledajovalot niin onko silloin umpion rakenne erilainen? Eli ilman dynaamisia ajovaloja koko sisemmästä päiväajovalosta/vilkusta puuttuu rauta/kytkennät?

JP-VW

Lainaus käyttäjältä: mikama83 - 07.07.17 - klo:18:54
Kuinkahan monenlaisilla renkailla näitä toimitetaan? Mulle tuli Hankookin ventus prime2 kumit. Ei ainakaan äänekkäiltä tunnu tosin vierintävastus ei taida olla kovinkaan hyvä.

Tänään 18.7 luovutettuun Golf Variant 1.5 TSI EVO tuli näköjään Dunlopin renkaat (dunlop sport bluresponse 205/55R16). Aikaisemmassa Golf Variant 1.6 TDI tuli esiasennettuna Continentalin renkaat. Olisiko jollain antaa kommentteja yms. noista Dunlopin renkaista, itselläni ei ole ko. merkistä mitään kokemusta/käryä, että millaiset nuo ovat ihan oikeasti ajossa ja ominaisuuksiltaan...   

Dissection

Kävin viimein kattomas tota uusinta,päällimmäisenä jäi mieleen hieno näyttö resoineen ja törkeä feikkitakapuskuri jossa on enää kromikehykset ja varsinainen pakoputki sivuttain takana..prkl ei noin.Miten sen nyt tuunaa sit jos haluaa taaksen tuplana putket normiversiossa että ois ihan vähän enemmän sportlookia...

Ja edelleen normivariantin teho loppuu 150 heppaan bensapuolella,jos haluaa enemmän tehoa niin vaihtoehtoina on r ja alltrack mitkä ovat paljon kalliimpia....moottorikoon takia pakotetaan ostamaan siis joku Leon farkku tai Ocu...not good,en halua Räsää mutta 150 hp ei riitä silti...

AP

Joko on kokemuksia led ajovaloista? Nopeasta toimituksesta tulossa vaimolle 1.4tsi comfortline perusvarusteilla (metalliväri ja weba) mutta kannattaako ottaa auto jossa olisi ledipaketti? Mukana tulevaa keyless pakettia en juurikaan osaa arvostaa tässä tilanteessa..

Halogeenivalot ei oikein tunnu olevan enää tätäpäivää mutta aika hintavat ne ledit on, varsinkin jos valoteho ei ole sen kummoisempi..
A4 2.0TdiQ avant 2018

mfroberg

KESSYä ei osaa arvostaa ennen kuin sitä on käyttänyt. Sen jälkeen en ainakaan itse voisi ajatellakaan hankkivani uutta autoa ilman ko. systeemiä. Meillä molemmissa autoissa KESSY ja paluuta aivaimien kaivamiseen, nappien painamiseen tai virtalukon kääntämiseen ei ole.
VW Golf Variant 1.5 eTSI DSG Style 2021
VW Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion 2018
Peugeot 307 1.6 Olympia 2006

AP

No, auto on nyt (vaimolle) tilattu..

1.4 tsi dsg comfortline, 5ov.

Lisävarusteina;

Webasto
Indium grey
Led paketti

A4 2.0TdiQ avant 2018

Butters

Olen päättänyt, että tilaan uuden Golf Variantin bensa&DGS:llä, mutta vaikea arvioida ostaako nyt tuo Football Edition-malli vai odottaa että uudet 1.5 130hv moottorit tulevat valikoimaan ja ostaa sellainen. Varmasti tuon uuden moottorin autoveroton hinta on korkeampi, kuin vanhan, mutta toisaalta jos co-päästö 104 g/km pitää paikkansa, niin autoveron jälkeen hintaero on luultavasti olematon. Ja tuolla saisi uudempaa tekniikkaa olevan moottorin.

Todella vaikea valinta.

Konfiguraattorissa klikkailin seuraavat lisävarusteet (football edition, eli comfortline valkoisella perusvärillä):
LED-paketti
Avustimet plus-paketti
Digitaalinen mittaristo Active info display
Radio ja navigointi Discover media
Dynaudio
ergoActive-kuljettajanistuin
Polttoainekäyttöinen lisälämmitin
Kokonaishinta: 33600â,¬, joka menee hyvin 35000â,¬ budjettiin

mfroberg

Kun hain oman Leonin toukokuussa niin kyselimme samalla myyjältä tuosta 1.5 TSI:stä. Sen saa Golfissa jo highlineen, ja syksyllä sen voi jo tilata myös comfortlineen. Koetan saada rouvan siirtymään takaisin bensavehkeeseen niin siksi kysyin, jos syksyllä tilaisi ja rekkaisi tammikuussa niin saisi vm.2018 auton alle.
VW Golf Variant 1.5 eTSI DSG Style 2021
VW Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion 2018
Peugeot 307 1.6 Olympia 2006

repomies

Lainaus käyttäjältä: JP-VW - 18.07.17 - klo:19:00
Tänään 18.7 luovutettuun Golf Variant 1.5 TSI EVO tuli näköjään Dunlopin renkaat (dunlop sport bluresponse 205/55R16). Aikaisemmassa Golf Variant 1.6 TDI tuli esiasennettuna Continentalin renkaat. Olisiko jollain antaa kommentteja yms. noista Dunlopin renkaista, itselläni ei ole ko. merkistä mitään kokemusta/käryä, että millaiset nuo ovat ihan oikeasti ajossa ja ominaisuuksiltaan...   

Meluisat. Erittäin taloudelliset polttoaineenkulutuksen suhteen. Pehmeät ja sulaa alle jos rengaskulmissa on sanomista. Uudessa autossa noiden pitäisi toimia suht ok tietysti, mutta kuluvat kohtuu pian alta pois ja melu ei ole pienimmästä päästä.

Ajettavuus ja pito noilla on ihan ok. Rengaskoko on sellainen ettei sovellu rata-ajoon tai ihan kovimpiin kaarrenopeuksiin rampeissa.

Peeveli

Tuo Golf on vaan aina jännä juttu: se vaan näyttää aina tyylikkäältä. Ajaton, klassinen, rauhallinen, kestää aikaa. Etenkin sellaisessa hopeanharmaasta seuraava tummempaan päin (vähäsen ruskehtavan harmaa) sopii Golperoon hyvin. Jotkut nätit tumma-kiillotettu-alut vielä ja se on siinä. Jos hankkisin nyt "matalaa" autoa, uutena, olisi nuukaillen joku 1,0 tsi oiva peli, tai tuhlaten ja nautiskellen GTI performance. Iloinen homma on näköjään se, että GTI:iden hinnat ovat laskeneet. Maassamme ja Keskon tuomana aivan ihme.

OctyRO

Itse en nähnyt mitään järkeä ostaa performance mallia. Se tulee sillä tylsemmällä dsg7 laatikolla joka sopii lähinnä nille jotka tykkäävät rauhallisesta maantieajosta. Okei se on 0.2 sec nopeampi kuin tavallinen. Mutta sitten pitää olla ne kunnon renkaat jotta huomaisi eron ja ei tuota dynaamisessa ajossa edes huomaa. Mutta toisaalta mitä tossa luovutukseen neneviä katoin vantaalla niin kaikki oli karvalakki performance malleja. Ilman kattoluukkua.

Ainoat turhat varusteet oli kaistavahti, blind spot ja park assist. Muuten kyl itse innolla odotan koska oma suuntaa saksasta kotiin.

Butters

Kuulemma 130hv EVO-moottorin hinnat tulevat elokuun aikana ja tehdas aloittaa tuotannon syyskuussa. Eli ensimmäiset saadaan Suomeen vuoden lopussa.

ttdriver

Lainaus käyttäjältä: mikama83 - 14.06.17 - klo:16:34
.... Koeajoautossa oli Hankookin renkaat ja ei mitenkään äänekkäät ollu.....


Hankookit on alla meillekin tiistaina luovutetussa Golffissa ja ensi tuntumalta huomattavasti hiljaisemmat, kuin aiemmassa Jetassa olleet Misukan Energy Saverit...
Apple-myönteinen. Käytössä iPhone 12 Pro, iPad 7 , Apple Watch Ultra ja MacBook Pro 15"


Butters

Uudet hinnastot tulivat. 130hv EVO DSG Highline on nyt 31872â,¬, eli noin 350â,¬ kalliimpi, kuin vanhalla 125hv moottorilla. "Football editioniin" hintaeroa Comfortline 130hv EVO DSG:lle tulee 1000â,¬.

Konfiguraattorin mukaan Dynaudiota ei saa tuohon 130hv malliin, ihmeellistä, miksiköhän näin?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy