Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Aiheet - Golf

#1
Rattia kun kääntää auton paikallaan ollessa tai hiljaisessa vauhdissa, niin kuuluu sellaista laahaavaa tai hankaavaa ääntä, ihan kuin se ottaisi johonkin kiinni. Ã,,äni kuuluu koko ajan vähänkin kääntäessä, eli ei vaikutusta kääntääkö vähän tai paljon. Ratin taakse vilkaistessa se ei ainakaan näytä osuvan mihinkään muoveihin, joten varmaan kantautuu sitten jostain pidemmältä. Onko kellään kokemusta vastaavasta? Tehostushan näissä on sähköinen ja vika ilmaantui tässä pari viikkoa takaperin, ajettu nyt hieman alle 20 tkm ja ikääkin vajaa vuosi. Aikaisemmissa VW:ssä ei ole koskaan tullut esille vastaavaa vaikka kilometrejä on kertynyt runsaasti. Renkaat ja vanteetkin on alkuperäiset 16" ja ongelma tosiaan alkoi nyt pari viikkoa sitten. Huoltoon täytyy kuitenkin mennä jossain vaiheessa näyttämään kun ajan saa, mutta mielellään kuuntelen arvauksia tai omia kokemuksia mistä tällainen voisi johtua. 
#2
Onkos kellään ns. faktatietoa miten vuosimalli vaikuttaa auton hintaan? Tällä hetkellä näyttää siltä, että tilattu auto olisikin valmiina luovutettavaksi jo marras/joulukuun vaihteessa, mutta alkuperäinen hyvitys vaihtoautosta / uuden auton luovutuksesta laskettiin tammikuun puolelle.

Mitäköhän tässä nyt sitten tekisi, ottaako tänä vuonna vai ei? Jos vaikutus ei ole kovin suuri, niin siinä tapauksessa en näe välttämättä järkeä ajella vanhalla autolla kuukauden verran ylimääräistä ja seisottaa tulevaa autoliikkeen pihassa.
#3
Tietääkö kukaan minkä verran ajoaikaa jarrupaloilla on siinä vaiheessa kun ajotietokoneeseen syttyy merkkivalo kuluneista paloista? Seuraavaan huoltoon on noin 10 tkm. Kaverilla on automaattivaihteinen Passat 3C ja kyseli sitä, että menisivätkö seuraavaan huoltoon saakka.
#4
Eilen olin kävelylenkillä ja risteyksestä lähti Audi A4 B8, oli isoa tuplaulostuloa ja vannetta. Siinä kiinnitin (ja myös muut ihmiset näyttivät kiinnittävän) huomiota siihen, että ilmeisesti vaihteiden vaihdon välillä auto päästi ihan järjettömän kovan suhahduksen tai pikemminkin sihinää joka vielä kesti ihan kohtalaisen kauan. Onko siinä laitettu jonkinlainen laite joka päästää turbon äänet paremmin kuuluviin vai mistä lienee kysymys? Ei siinä muuten mitään, mutta herätti vaan melkoista hilpeyttä kun äänet olivat tosiaan sitä luokkaa että kuuluvat melkoisen kauas.



#5
Tuollainen artikkeli tuli vastaan Iltasanomia selatessa:

LainaaDieselmoottori ei kannata yksityiskäyttöön?
Dieseleistä tulee lähivuosina kalliita ja vikaherkkiä
04.06.2010 06:11 


Kun tiukentuvat päästörajat tulevat voimaan, diesel ei olekaan jatkossa bensiinimoottoria halvempi ja ympäristölle ystävällisempi kuin bensiinimoottori. Uudet normit syövät dieselmoottoreiden edut.

Diesel nähdäänkin nyt välivaiheen ratkaisuna. Se on kuluttanut vähemmän polttoainetta ja tuottanut vähemmän hiilidioksidia, mutta menettää tämänkin edun sitä mukaan, kun bensiinimoottoreiden pienentäminen - downsizing - etenee. - Uudenlaiset normien mukaiset dieselmoottorit ovat kalliita ja monimutkaisia verrattuna bensiinimoottoreihin, sanoo Audin teknisen tuen päällikkö Harri Määttä.

Pakokaasujen virtaukseen ruiskutetaan pelkitysainetta ja lisäksi tulee käyttöön typen oksideja pelkistävä katalysaattori.

Moottoreihin tulee lisää osia, jotka maksavat enemmän - ja niiden korjaaminen aikanaan maksaa enemmän.

Dieselit sopivat enää vain ammattiajoon. Työmatka-ajoon kannattaakin suunnitella taas bensiinimoottoria.
#6
Onko kukaan foorumilaisista uskaltautunut jo vaihtamaan kesärenkaat alle? Muutamassa autossa niitä on liikennevaloissa seisoessa jo näkynyt, mutta itse taidan odotella vaihtoa vähintäänkin tuonne pääsiäisen paikkeille.
#7
Golf VI (08–13) / Golf R
09.03.10 - klo:14:40
Hieno auto kaikinpuolin, ei voi muuta sanoa. Pienen pieni yksityiskohta tosin tekee hieman "Biltema-lookkia" ja pisti itselleni heti silmään kun näin auton livenä.

Eli kyseessä oli jotkut ihmeelliset irralliset palat auton etu- ja takalokareissa, ihan vakiovarustukseen kuuluvana ainakin niiden mustien 19" vanteiden kanssa. Ilmeisesti palojen tarkoituksena on leventää keinotekoisesti lokaria että mahtuisi leveämpi rengas kaaren sisään. Toteutuksena melko tökeröt tuon hintaiseen kulkineeseen vai mitä tykkäätte?

Eli linkissä näkyy tuossa takapuskurin sauman paikkeilla tuollainen pala, livenä erottui sinisestä autosta paljon selkeämmin kuin kuvasta.
http://www.automerkit.fi/uploads/pics/VW-Golf-R-B_B-4.jpg

#8
Avataan nyt tällainen aihe, tänne voi pistää kaikenlaista kameravalvontaa koskevaa tekstiä tai kysymyksiä.

Varmaan joku täältäkin on huomannut kameratolpan täällä Helsingin päässä Tuusulan moottoritien loppuessa/Mäkelänkadun alkaessa, siinä risteyksessä missä on vasemmalla puolella Shell-huoltoasema. Se ilmestyi siihen varmaan noin kaksi kuukautta sitten. On vaan jäänyt vähän epäselväksi mitäköhän kyseinen tolppa tuossa paikassa valvoo? Vierekkäin menee siinä kohdassa kolme kaistaa, bussikaista ja kaksi "normaalikaistaa" eli jotenkin tuntuu oudolta, että kuinka noin monen kaistan nopeuksien valvonta onnistuu yhdellä kameralla?
#9
Tuli kaverin kanssa puheeksi Seatin Exeo ja ihmetyttää etten ole nähnyt ensimmäistäkään Exeota liikenteessä vaikka päivittäin tulee ajeltua paljon ympäri pääkaupunkiseutua, en sedanina enkä farkkuna. Onkohan noita ylipäätään myyty kuin joitain yksittäiskappaleita? 
#10
Auton "huoltamiseen" taitaa peseminenkin kuulua, joten laitetaan aihe tänne.

Eli löytyykö pääkaupunkiseudulta mitään oikeasti hyväksi todettua pehmoharja/konepesua? Itselläni ei ole mahdollista suorittaa käsinpesua kovinkaan usein ja silti pitäisi saada pidettyä pahin lian pinttyminen loitolla. Tuntuu vaan, ettei noista pesuista ole monessakaan paikassa juuri mitään muuta hyötyä kuin ihan sen päällimmäisen likakerroksen poistamiseen vaikka käyttäisi liuotinta ennen pesuun ajoa, jotenkin se pahin lika vaan jää jo viikossa todella kovaa kiinni eikä tunnu lähtevän millään.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy