Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - Gulf

#1
Kiitoksia kommentoijille. Itsellä ollut 3 webastoa ja viimeisin asennettu 2014, jossa muutaman kerran jättänyt lähtemättä päälle vaikka polttoainetta on ollut? Taidan tällä kertaa kokeilla Eberiä.
#2
Onko palstalaisilla käyttökokemuksia (+ ja -) Webastosta tai Eberistä lähivuosilta, miten ovat toimineet? Kumpi kannattaa ostaa?
#3
Tuohon takuuasiaan voin sanoa omakohtaisen kokemuksen, että eivät saaneet huollossa kuntoon viiden vuoden ja 90 tkm aikana? Kaikki muu tehtiin kolmeen-neljään kertaan DSG:n suhteen, mutta uutta laatikkoa eivät suostuneet vaihtamaan. Jakoketjuakin päivitettiin pariin otteeseen tuona aikana.
#4
Vaihda nyt rami suosiolla merkkiä, tyhjä siellä korjaamolla on huoltojen välissä käydä, kun ei ole pakko? Tosin mikä on liikkeiden halu ottaa näitä viallisia VAG-konsernin tuotteita vaihdossa, niin sitä en tiedä tällä hetkellä? Viime vuonna se ei kovin monelle liikkeelle kelvannut ja jos kelpasi, niin oli kyllä mahdolliset tulevat remontit (jakopää ja vaihteisto) huomioitu hyvityshinnassa? No yksi liike oli muita luottavaisempi vaihdokin suhteen ja heti tein kaupat, kun väliraha oli kohtuullinen.

Itse vaihdoin viime kesänä Golf Aurikseen, enkä ole katunut vaihtoa, tosin hybridin kulutus ei ole ollut niin pientä kuin sille luvataan? 1,2 TSI DSG golf taisi olla pienemmällä keskikulutuksella kuin tämä Auris, vaikka saman kokoisia autoja ovat?
#5
Itse ostanut Mobil ESP 5W-30 ja yleensä Motonet tai Tokmanni. Nyt oli Tokmannilla 29,90e/4ltr kannu tuota samaa Mobilia.

Kyllä nuo väärennöksiä myyvät liikkeet voisi julkaista, vaikka saattaa myynti vähän notkahtaa hetkeksi, mutta itsehän ovat omat ongelmat aiheuttaneet? Mutta näin meillä taas Kekkoslandiassa suojellaan kauppoja ja kusetetaan maksavaa asiakasta?
#6
Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 26.05.17 - klo:22:13
Honkkari oli ainoa kauppa missä tuota väärennettyä öljyä oli, mutta näin tarinoilla tehdään hyvää katetta.

Mistä tämä tieto on peräisin? Olen yrittänyt etsiä juttuja, missä tätä väärennettyä öljyä on myyty, mutta ei ole sattunut kohdalle?
#7
Lainaus käyttäjältä: tet - 07.05.17 - klo:19:13
Omallani on ikää 6 vuotta ja 141 tkm mittarissa. Kerro ihmeessä milloin ne ongelmat alkavat?  ;)

Sinulle on varmaan sattunut sitten se ainoa toimiva yksilö?
#8
Tulipa pitkästä aikaa vierailtua vag-areenalla ja samat ongelmat näyttää olevan kuin muinakin vuosina, mutta nyt uusilla nimimerkeillä? Eli DSG-ongelmat pysyvät ja kommentoijat (uhrit) vain vaihtuvat?

Huom! Kaikissa näissä vag-konsernin dsg-laatikoissa on ongelmia, joillakin harvoilla saattaa toimia moitteettomasti jonkun aikaa, mutta omassa ei pelannut, eikä ole tuttavillakaan toiminut?
#9
Lainaus käyttäjältä: TAG - 20.01.17 - klo:18:46
Yksikään isänmaallinen veronmaksu ei tule auttamaan sentin verran tätä maata ennenkuin politiikka muuttuu, jossa kaikki saatu veroraha tuhlataan pois (esim. massiiviset tulonsiirrot ennätystuloksia tekeville suuryrityksille) ja otetaan samanverran lainaa kuin tähän saakka. Nykyinen hallitus (ja pari edellistä) on tössinyt jokaisen lisäeuron jonka ovat saaneet kaudellaan kerättyä. Velanotto ei ole helpottanut yhtään. Valtio haluaa lisäeuroja ihan samasta syystä kuin narkomaani seuraavaa piikkiään. Ja seuraus on ihan sama kun sitä niille antaa.

Sori vaan, mutta itsepetosta luuleminen, että uhrautuminen verojen muodossa muuttaa tilannetta yhtään mihinkään. Teollisuusmaiden kaikkein kovin kokonaisveroaste pystyy elättämään ilman lisävelanottoa, jos maa vain haluaa sitä.

Tässä on täyttä asiaa, varsinkin tuo ensimmäinen lause. Kun ei ole politikoilla/virkamiehillä omat rahat kyseessä, niin kauan tuhlataan ja törsätään veronmaksajien rahoja, kun niitä riittää?

Auto pitäisi vaihtaa, mutta hybridi taitaa olla ainoa järkevä vaihtoehto, kun niissä verot ovat 5te paikkeilla.
#10
A6 C7 (11-) / Vs: Audi A6 C7 kokemukset
14.12.16 - klo:13:11
Kiitoksia vastauksista. 3.0 TDIQ malleja olisi enemmän tarjolla, josta löytyy kyllä sopiva yksilö, mutta täytyy vielä katsella mihin päätyy.
#11
A6 C7 (11-) / Vs: Audi A6 C7 kokemukset
09.12.16 - klo:21:27
Onko jollakin kokemusta tai tietoa 3.0 TFSI mahdollisista tyyppivioista/ongelmista? Kyseessä olisi 2013-2015 mallit, joita olen katsellut. Facelift taisi tulla 2014 lopulla? 
#12
Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 22.10.16 - klo:20:45
Saako alle 40-vuotias mieshenkilö ilman pukua päällä palvelua autoliikkeessä?

Saahan sitä, mutta joutuu menemään "lakki kourassa" myyjän luokse? Poikasena riitti huumoria vielä tuohon ja ihmetteli myyjien palveluhaluttomuutta, mutta nykyään kävelen liikkeestä ulos, jos myyjiä ei kiinnosta kaupanteko.
#13
Lainaus käyttäjältä: vwmies - 22.10.16 - klo:17:38
Onhan tämä jonkinlaista masokismia muistuttavaa kirjoitella huoltoon ja pyytää uutta korjausyritystä sekä reklamoida.

Sama se oli itselläkin ja kyllästyin tuohon reklamointiin huoltoon sekä maahantuojalle, joten katsoin helpommaksi vaihtaa merkkiä, kuin hakata päätä seinään? Aika monta viestiä tuli laitettua maahantuojalle ja aina sama vastaus, "ottakaa yhteys valtuutettuun/lähimpään huoltoon"? Otin yhteyden, mutta viat jäi aika monesti korjaamatta.
#14
Lainaus käyttäjältä: Ishvan - 22.10.16 - klo:16:52
Mikään ei ole yhtä hullua kuin merkkiuskollisuus.

PS: Allekirjoituksen autot voi tämän kuvan minustakin antaa, mutta raha edellä mennään  ;D

Näin on. Tarjontaa ja vakinnanvaraa kyllä on, jos ei ole kovin merkkiuskollinen?

Muuten normaali tuo sinun lista autoista, mutta tuo Rellu ihmetyttää tuossa listassa?
#15
Lainaus käyttäjältä: vwmies - 21.10.16 - klo:22:46
Onhan sitä saanut monenlaista....


Samat kokemukset, monenlaista palvelua on koettu.

Pakko kysyä vwmies, vieläkö meinaat pysyä aikaisempien kokemuksien jälkeen näissä vag-merkeissä, kun seuraava autonvaihto tulee ajankohtaiseksi? Itsellä samantapaisia kokemuksia ja merkki vaihtui, itse asiassa molemmat vw:t lähti pihasta, enkä ole jäänyt vw:ta kaipaamaan, eikä ole tullut ikävä, ainakaan vielä?
#16
Lainaus käyttäjältä: Webster - 16.10.16 - klo:11:27
Autokuume nousee, alunperin harkinnassa ollut jo pidemmän aikaa pikku-diesel (lähinnä volvo V40) mutta nyt myös Auris hybrid tullut mukaan kuvioihin. Eniten mietityttää hybridin sopivuus omaan käyttöön, työmatkaa tulee ajeltua nykyään päivittäin yhteensä 120km (maantieajoa 95%), vuodessa kilometrejä tulee n. 30tkm.

Onko foorumilaisilla kokemuksia, miten hybridi Auris soveltuu vastaavanlaiseen ajoon?

Meillä ollut pari kuukautta käytössä Auris Hybrid HB-malli ja tämän hetken kulutus 5,1-5,3 ltr/100km ja autolla ajettu nyt aika tasan 4000 km. Öljynvaihto tehty 3500 km paikkeilla, en tiedä oliko tarpeellinen, mutta aina tullut vaihdettua uusiin autoihin öljyt ennen kuin 5000 km on tullut täyteen. Kaupunkiajoa tuosta noin 5-10%, joten tämän perusteella itse ostaisin pikku-dieselin.

Esitin kyllä Volvo V40, mutta vaimo sai tehdä valinnan ja valitsi Auriksen, kun kuitenkin ajelee sillä pääasiassa. Paremmat takatilat on Auriksessa, mutta muuten olisin edelleen Volvon kannalla.
#17
Lainaus käyttäjältä: kt - 01.10.16 - klo:10:33
Kumma juttu kuitenkin, ettei ostoapu kelpaa kellekkään, ......

Kyllä minulle kelpasi skrikon vinkit ja neuvot, mutta ei sattunut mieluisat mallit moottoripyöristä, joita oli tarjolla?
#18
Lainaus käyttäjältä: skriko - 22.09.16 - klo:18:18
Huomasin myös että esim. Honda CR-Z hybridi kulutti tosi paljon verrattuna siihen mitä sen kerrottiin kuluttavan.

Haaveissa taitaa Auriksellakin olla tuo luvattu 3,5 litran keskikulutus 100 km:llä? Mutta jos joku oikeasti miettii hybridiä säästömielessä, niin pettyy luultavasti pahemman kerran?
#19
No niin, epävirallista tutkimusta takana reilu kuukausi Golf 1,2 TSI DSG vs. Auris Hybrid, molemmat hatchback-malleja. Ja tässä vaiheessa mennään samoilla keskikulutuksilla 5,1 - 5,2 litraa/100 km kuin Golfin kanssa. Eli tässä vaiheessa meni se reilu 17 000 euron väliraha hukkaan, jos tätä miettii kulutuksen kannalta. Mutta vaihdon syynä minulla ei ollut polttoaineen kulutus/säästäminen, vaan toiset syyt ajoivat minut tähän vaihtokauppaan, mutta se on sitten toinen juttu se ja aika monta kertaa täälläkin maininnut syyt? Lyhyesti, VAG-laatu on romahtanut sen verran reilusti alaspäin viime vuosina, että kyllästyin siihen jatkuvaan korjaamolla käynteihin, muutenkin kuin pelkän öljyn vaihdon takia?  Tosin Auriksella ajettu vasta noin 3500 km, joten voi olla, että kulutus tuosta tippuu pikkusen, mutta kovalta tuntuu myyntitykin hehkutuksien jälkeen? Mutta tuo on pientä, jos auto pelaa ja toimii muuten, eikä tarvitse vierailla normihuoltojen välissä siellä.
#20
Lainaus käyttäjältä: skriko - 19.09.16 - klo:17:15
No, kymmenestä autosta neljässä ei oltu peukaloitu mittaria.

Ihan mielenkiinnosta, minkälaisista kilometrimääristä/ruuvauksista puhuttiin näissä sinun tapauksissa, satutko muistamaan?

#21
Lainaus käyttäjältä: skriko - 19.09.16 - klo:15:33
Itse väsyin aikanani autoliikettä pitäessäni juuri tuohon että piti soitella vanhoille omistajille. Vanhoille omistajille soittamisen syy oli yksi ja ainoa. Mitä autolla oli ajettu kun myit sen. >:( :(

Ei varsinaisesti aiheeseen liity, mutta oliko niissä mittarilukemissa ja entisen omistajan ilmoittamissa ajomäärissä usein heittoa?
#22
Joo, ei se pahitteeksi ole kysellä entiseltä omistajalta mahdollisia vikoja, kun kaikki ei välttämättä käytä korjaamolla vaikka takuu olisikin vielä voimassa, kun ovat jo suunnitelleet uuden auton hankkimista? Omassa tsi+dsg golfissa kaikki mahdollinen (ja vissiin mahdotonkin) tehty marmorilla, mutta kyllä pikkusen pelottaa uuden omistajan puolesta, mitä remontteja on vielä edessä? On ne vaan niin luotettavia autoja nuo vag-konsernin pelit nykyään?
#23
Lainaus käyttäjältä: stallione - 09.09.16 - klo:23:20
Ostin pois ja kyselisin kokemuksia tuolta 40tkm matkalta.

Olisi kyllä kannattanut kysellä niitä kokemuksia (ja mahdollisia vikoja) ennen kuin ostat tuon auton?
#24
Lainaus käyttäjältä: Quattro A4 - 05.09.16 - klo:07:54
Hyvin olet vaihdossa saanut. 5v vanhoja DSG Golffeja myydään tällä hetkellä alle tuon 14 300 euron hinnoilla.

Ihan hyvin loppujen lopuksi hyvittivät, kun muut hyvitykset olivat siinä 10-12 te välillä.

Ei tässä mikään vaihtokuume ollut, kun on kakkosautona meillä, mutta kun sattui Saksalainen laatu pettämään ja alkoi tympimään jatkuva korjaamolla vierailu?
#25
Lainaus käyttäjältä: skriko - 04.09.16 - klo:22:03
Saksalaista laatua. ;)

Sitä nimenomaan? Saa nähdä, mikä on Japanin laatutaso tänä päivänä?
#26
5 vuotta vanha ja 100 tkm ajettu 1,2 TSI DSG Golf maksoi uutena noin 27 000 euroa ja sain vaihdossa siitä 14 300 euroa. Oli täydellisellä huoltokirjalla sekä kaikilla mahdollisilla ja mahdottomilla remonteilla varusteltu auto?
#27
Lainaus käyttäjältä: skriko - 27.08.16 - klo:18:49
Laitan sinulle yv:n

Kiitoksia viestistä skriko.

Sinulle ei voinut yv:tä lähettää, mutta enemmän matkapyörä hakusessa esim. BMW 1000 XR tai KTM 1290 GT, miksei Yamahan MT-10 kävisi myös pikku muutoksilla. Vaikka lähtöhinnat varusteineen (27-28te) hipoo pilviä, niin 5-10% saa alennusta verottomasta hinnasta eli ei juuri mitään?
#28
Lainaus käyttäjältä: skriko - 27.08.16 - klo:17:46
Minulle ei ole kaupattu yhtään KTM eikä BMW moottoripyörää, enkä ole selvittänyt mistään niiden myyntihintoja 10 kappareen erässä.

Oliko Yamahaa tarjolla? Laita nyt edes merkki meille tiedoksi, niin voi katsoa, onko sopivaa mallia ko. merkillä tarjolla?
#29
Lainaus käyttäjältä: tärpätti - 26.08.16 - klo:19:58
Minkälaisia pyöriä nyt olisi edukkaasti, .....

Laita nyt skriko tietoa meille tietämättömille (minulle ja tärpätille), mitä malleja olisi tarjolla edullisesti, oliko KTM tai BMW alennuksessa? Olen kysellyt suoralla kaupalla em. pyöriä ja ei niistä paljoa ole alennusta saanut? Pyörän ostoa suunnitellut ensi kesälle.
#30
Ulkopinnat / Vs: Vahaus
14.08.16 - klo:22:16
Kiitoksia kaikille vastanneille, täytyy arpoa näistä esitetyistä vaihtoehdoista joku, on se varmaan parempi kuin ei laita mitään vanteen pintaan?

Lainaus käyttäjältä: seatts - 14.08.16 - klo:20:46
On siellä parempiakin vaihtoehtoja, Gloss-Coat, EXOV2 ja SI3d noin niinkuin esimerkkeinä.

Mistä näitä löytyy?
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy