Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - Hidalgo

#1
Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 03.04.20 - klo:11:06
Kyllä melkoinen idiootti saa olla, jos tänään aamusta lähti kesärenkailla liikenteeseen!
Miksi? Puhtaat ja kuivat tiet täällä. Kesärenkaat toimi ihan hyvin. Eikä politiikka taida tähän liittyä...
#2
Ei liity osakeyhtiöön (Oy), ei julkiseen osakeyhtiöön (Oyj) tai muuhunkaan yhtiömuotoon. Jokaisen yrityksen päätavoite on tuottaa voittoa, riippumatta onko pörssissä vai omalla toiminimellä oleva putiikki.
#3
Lainaus käyttäjältä: Seatisti84 - 05.02.20 - klo:11:59
No näitä perseessä roikkujia tuppaa olemaan melkein jokapäivä täällä pääkaupunkiseudulla :D Ohi ei kuitenkaan uskalleta mennä vaikka höllää kaasua :D
Totta varmaan tämäkin, mutta eri asia kuitenkin kuin mistä Jöngööraaja puhui. Hän lisää nopeuttaan jos joku on takana, niin se kyllä varmasti hankaloittaa ohittamista.
#4
Lainaus käyttäjältä: Jönglööraaja - 04.02.20 - klo:10:24
En nyt ymmärrä näiden kirjoitusten pointtia.
Mitä halveksuttavaa ja moittimista on liikennevalvonnassa ?
Eihän ne hölmöilyt ole valvonnan syytä vaan aivan ihan kuskin itsensä aiheuttamia töppäyksiä.
Liikennevalvontaa pitäisi tehostaa huomattavasti.
Niin hullua ajoittain näyttää meno olevan liikenteessä.
Niitä prkl perässäroikkujia ja haastajia tapaa harva se päivä.
Vaikka yrittää lievää ylinopetta ajamalla eroon niin aina vaan roikutaan puskurissa.
Lisää valvontaa ja sakkorangaistuksia on hyvä lääke. >:(
Päästä ennemmin ohi kuin että lisäät nopeuttaisi ja hankaloitat siten toisen ohitusta sinusta. Ei tuollaisessa ole mitään järkeä!
Kannattaa myös katsoa itseään peilistä, jos jatkuvasti joku roikkuu puskurissa. Ehkä oma nopeutesi ei ole tasainen vaan vaihtelee; kuten itsekin sanoit että lisäät nopeuttasi välillä.
#5
Moottori ja voimansiirto / Vs: 1.5 TSI
31.01.20 - klo:11:25
Lainaus käyttäjältä: janppa78 - 30.01.20 - klo:12:45
Mielenkiintoista. Maksoin aikoinaan Golf Variantista lisävarusteineen reilut 34 ke ja reilut 3,5 vuotta ja hieman yli 100 tkm myöhemmin siitä sai vaihdossa uuteen Octaviaan hieman yli 21 ke. Taitaa Corollan ja Fiikuksen kauppa käydä aika lennokkaasti kun on tuollaisia vaihtotarjouksia varaa heittää.

Golffin hinta ilman varusteita oli uutena 32500, ja nykyään varusteilla ei ole mitään merkitystä  hyvityshintaan. Edes toisia renkaita ei kannata antaa mukana vaan myydä itse saa paremman rahan. Niin ei se hinta ollut tippunut kuin 12500, uuden hinnasta.
Auton moottori arveluttaa muiden merkkien myyjiä (toisin sanoen vaikea myydä) siitä varmaan rajusti tippunut auton arvo.
Hyvityshinnan perusteella ei voi sanoa onko auton hinta tippunut paljon vai ei. Autokauppiaiden tehtävä on tehdä autoilla rahaa ja siksi ottavat niin vaihtoautosta kuin myytävästä autosta kummastakin vähintään 20% katetta. Esim tuo sinun Golfisi laitettaisiin kaupassa myyntiin n. 24k, hinnalla.

Jos saisit auton myytyä suoraan kuluttajalle niin saisit tietenkin paremman hinnan kuin kauppiaan tarjoaman hyvityshinnan. Myös lisävarusteet pitävät arvoa kuluttajien silmissä, mutta eihän autokauppiaat tietenkään halua niitä arvottaa vaihtoautonkohdalla, mutta kyllähän käytetyissä myyntiautoissakin kehutaan ilmoituksissa usein lisävarusteita.
#6
Lainaus käyttäjältä: tet - 27.01.20 - klo:11:26
Mutta eihän siinä sanottu, että vain takseille ja busseille. Siinä lukee "Sallittu linja-autoille ja takseille". Vain-sanaa ei löydy, joten kaiketi tuo sallii sitten vielä toisen poikkeuksen merkin määräykseen toisella lisäkilvellä? On nää kyllä harvinaisen epäselviä virityksiä. ???
Koska alkuun on kieltomerkki ja sen jälkeen kerrotaan, että sallittu linja-autoille ja takseille, niin sehän tarkoittaa että muut on kielletty.
Mutta miten vain, niin itse en siihen parkkeeraisi.
#7
Hmmm... Pysäköinti kielletty, ja lisäkilvessä kerrotaan, että pysäköinti sallittu vain takseille ja busseille. Tämän jälkeen todetaan, että parkkikiekkopakko max 30min. pysäköintiin.

Itse en autoani tähän pysäköisi, kun en aja taksia enkä bussia.
#8
Lainaus käyttäjältä: paimentolainen - 21.01.20 - klo:20:17
Tähän kommenttiin kiteytyy mielestäni areenan nykytilanne. Täällä ei auteta muita merkin harrastajia, vaan kilpaillaan siitä, kuka saa rumimmin vittuiltua toiselle.

Ihan kärkipäähän menee tämäkin ”kommentti”. Tuleeko hyvä olo?
Tuli. Paljon parempi olo kuin siitä, että kiehuisin täällä kuinka ajelen vanhoilla huonokuntoisilla renkailla taikka kesärenkailla talvella kunhan vaan poliisit ei huomaa.
#9
Lainaus käyttäjältä: Suberb 2012 - 21.01.20 - klo:20:15
Nyt kannattaa olla (herra?) Hidalgon tarkkana, ettei rapsahda syytettä kiihottamisesta kansanryhmää kohtaan saati henkilöön kohdistuvasta herjaamisesta. Nappasin tuosta varuiksi IP-numeron ylös ;)

Eikös santteil saakaan ajaa pienessä, jos vaan kotiinpäin?
Jos näistä jutuista kiihottuu, niin sinulla on jo mainitsemaani ongelmia paljon pahempi tilanne.
#10
Lainaus käyttäjältä: Suberb 2012 - 21.01.20 - klo:18:57
Nii-no todennäköisyys että sheriffi rinkuloita katselisi on aika marginaalinen. Mutta voihan sitä matka katketa jonkun toisen toheloinnin vuoksi ja silloin huomataan ettei auto ole ”katsastuskelpoinen” eli rengastus ei ole sääntöjenmukainen... jaaaa, maksaja olikin ;)

Täällä etelässä ei ole talvirenkaita ainakaan 2020-puolella tarvinnut vielä hetkeäkään.

Tietty nyt, kun tästä jauhetaan on joku netti-sheriffi linjoilla ja ensiviikon kampanja kohdistuu rinkuloihin :D

Ehkä mä katon kuitenkin ne ainoat varmasti lailliset alle. Kivikautiset Nokian testivoittajat :D Kai niillä tiellä pysyy, eihän talven liukkailla saa ajaa yli 80 (täällä periferiassa)
Tällaista vajaaälyistä toppahousukansaa on valitettavasti vielä elossa. Näitä ei kiinnosta mikään muu kuin oma napa, ja tietty se jos saa vaikka parin sadan sakot; Ihan sama vaikka alle jäisi naapurin lapset, kunhan ei jää kiinni eikä tule sakkoa. Pienessä kännissä voi myös ajella tutulla tiellä. Ja turvavyölle ei ole tarvetta.
#11
Lainaus käyttäjältä: erttuli - 08.01.20 - klo:10:39
Hohhoo, johan nauratti aamulla kun joku Teiden Omistaja menetti hermonsa totaalisesti. Tre-Hki motarilla tuossa ennen Klaukkalan liittymää työmaan kohdalla, jossa 80 rajoitus. Linja-auto vaihtoi ohituskaistan puolelle, kun joku hidasteli tämän edessä. Siitähän valoshow seurasi, kun yökastelija linja-auton takana alkoi pitkiä valojaan räpläämään. Voi parkaa. Sitä linja-auton kuljettajaa ei tuollainen kiukutteleva kakara hetkauta pätkääkään  :D :D  Ensi kerralla sitten voi lähteä ajoissa, niin ei tarvitse kiukutella kuin Pertti 5v.

Kyllä näitä mestareita usein näkee, kun joululomat on ohi.. eilenkin joku katumaasturi (tien kuningas, ainakin omasta mielestä) meinasi vaihtaa kaistaa auton kylkeen.

Riemulla ei ole rajaa, kun kehällä ajelee illalla neljän jälkeen.
Mielenkiintoisia näkemyksiä. Jos väläyttää valoja on mielestäsi yökastelija sekä kakara, ja jos taas ajaa katumaasturilla on omasta mielestään tien kuningas. Joululomien liittymistä näihin tapauksiin en myöskään ymmärrä.

Tapauksia en tiedä, mutta kertomuksesi perusteella valoja väläyteltiin luultavasti siksi, että bussi yllättävästi tuli suoraan eteen, jolloin takanaolija joutui tekemään äkkijarrutuksen.

Se taas, että joku ”meinasi” tulla kylkeesi, voi olla ihan vaan vahinko, eikä mikään törttöily. Siihen ei liity auton malli.
#12
Muut merkit / Vs: Tesla
11.01.20 - klo:23:44
Lainaus käyttäjältä: Flat - 11.01.20 - klo:18:46
Pitäisikö itkeä vai nauraa? Jos omassa kipossa olisi vastaava ongelma, ja tuollaisen korjaussarjan saisin, niin.....

https://tekniikanmaailma.fi/tesla-on-myontanyt-model-3n-maalipinnan-ongelmat-usassa-siihen-saa-avuksi-all-weather-protection-kitin-joka-tarkoittaa-suomeksi-kuralappia/?shared=1037069-6333a879-500
Niin mitä? Monessa automerkissä ei ole kuraläppiä ja niitä asenteellaan sitten jälkikäteen. Passateissa oli aikanaan liian isot kuraläpät, jotka ottivat jokaisessa kuopassa tiehen kiinni.
#13
Aivan. Olemalla ajamatta säästää asfalttia ja pienentää autoilun aiheuttamia ympäristövaikutuksia sekä pienhiukkasia paljon enemmän kuin ajamalla vaikka kitkarenkailla. Rengasvalinnalla on vaan näihin pienempi vaikutus.
#14
Muokkaus kun ei toimi, niin piti vielä sanoa, että itselläni vaihtoehtoina on kesärenkaat, skandikitkat ja nastat. Tarpeen mukaan näistä valitsen.
#15
Lainaus käyttäjältä: Jultsu - 04.01.20 - klo:20:55
Nyt kun talvirenkaiden käyttökausi on taas saavuttanut (tai jo ylittänytkin) puolivälin, vastatkaahan te "etelän hetelmät" rehellisesti että montako päivää syyskuun alusta tähän hetkeen asti on ollut ulkona sellaisia kelejä että:

a) nastarenkaita on ollut "pakko" käyttää, kitkoilla ei olisi pärjännyt
b) skandikitkat on olleet "pakolliset", KE-kitkoilla ei olisi pärjännyt


Tässä kun etänä parin viime kuukauden aikana on katsellut Rauman rannikkoseudun kelejä, lämpötiloja ja ennusteita, olen tullut lopputulokseen että vastaus molempiin on pyöreät 0.


30 tuntia vuorokaudessa ja 5000km viikkoon Suomea ympäri suhaavat kauppamiehet voivat jäävätä itsensä tästä kysymyksestä, nyt kiinnosti nimenomaan palaute niiltä kuskeilta jotka ajavat viikottain Turusta Raisioon kauppakeskukseen ostamaan maitoa ja munia, vievät lapset kouluun, ajelevat keskustaan toimistolle töihin ja kerran talvessa käyvät jossain Tahkolla laskettelemassa.
Kesärenkaillakin pärjää Suomessa vaikka koko vuoden. Toki riippuu paljolti siitä missä ajaa, mihin aikaan ja kuinka paljon. Itse en valitse renkaita sen perusteella, että kuinka monena päivänä sataa tai on liukasta. Se yksikin päivä riittää siihen, että valitsen turvallisimmat renkaat, jos on pakko autolla mennä. Ja ei, en todellakaan vaihda renkaita kuin keväisin ja syksyisin.
Nämä jotka ajavat sen 10km päivässä eivät mielestäni edes tarvitse autoa. Ajattelepa paljonko tämä säästäisi asfalttia ja luontoa sekä puhdistaisi ilmaa.
#16
Lainaus käyttäjältä: seaboss - 02.01.20 - klo:09:16
Täällä p-pohjanmaalla esim. 8-tie ei ole ollut kertaakaan jäässä tänä talvena, mutta näyttää suurinosa autolijoista jyräävän nastoilla noita sulia teitä päivästä toiseen, onhan se varmaan haastavaa hommaa. Ihme jos tiet kestää tällaista edes puoltakaan tavoite elinkaari-iästä. Helvetinmoinen meteli lähtee noista nastarengaista kun ulkoilee tuolla, ero on kyllä mämmentavän suuri kun vertaa kitkarenkaalla ajavaan. Näyttää tuo rengasmeteli nousevan päälimmäiseksi tässä liikenne melussa selvästi. Mutta kaiketi se varmaan on kansantaloudellisesti järkevää odottaa sitä jäätietä ja ajella stä odotellessa pääsääntöisesti sulia teitä nastoilla.
Voi tietty myös olla, että nämä autoilijat ajavat myös muita teitä kuin vain 8-tietä. On myös melko vahvasti todettu, ettei 8-tie olisi tänä talvena vielä ollut jäässä miltään osin. Saattaa toki näinkin olla, itse kun en ole kyseistä tietä jatkuvasti tarkkaillut.
#17
Lainaus käyttäjältä: mattinen - 01.01.20 - klo:13:22
1.Jos katsontakanta olisi kapea, niin se tarkoittaisi kaiketi sitä, että vetäisin omien kokemusteni perusteella sellaisen johtopäätöksen, että kukaan ei koskaan Helsingissä päädy jäätyneille tienpinnoille. On se toki mahdollista, ja kyllä itsellänikin sellaisia kokemuksia on. Niistä vain niin pitkä aika, etten enää muista tapahtuma-aikaa. Mutta selvää on, että kokemukset vaihtelevat. Omalle kohdalla ei noita jäätyneitä teitä ole viime aikoina oikein osunut.

2. Sanoisin, että tämä on aika kapea katsantokanta. Jos siis muka esität, että johtopäätös sulista teitä edellyttäisi pitäytymistä mainitsemaasi reittiin.

3. Lauttasaaressa on selvästikin erilainen mikroilmasto kuin Etu-Töölössä  :). Mutta tämä ei nyt tässä oikeastaan ole kovin olennaista. Aivan varmasti Helsingistä(kin) löytyy tienosuuksia, joissa ajankohtana X on jäätä. Olennaista on se, kuinka usein tällaista osuu omalla kohdalle. Sekä se, ovatko tällaiset tilanteet niin hankalia, että niiden vuoksi autossa kannattaa käyttää nastoitettuja talvirenkaita.

4. Tästä olisikin mielenkiintoista saada hieman tutkitumpaa tietoa. Jo ensinnäkin siitä, miten ”liukkaus” määritellään. Ja varsinkin siitä, miten jonkin alue määritellään liukkaammaksi kuin toinen.

5.Itselläni on sellainen käsitys, että nastoittamattomien talvirenkaiden käyttö on yleisintä Etelä-Suomessa. Tälle voi olla useitakin selityksiä.

6. Omalla kohdallani selvästi vaikeimmat kelit olen kohdannut kesämökkipaikkakunnalla Keski-Suomessa. Siellä ovat pienemmät tiet joskus olleet aivan jäässä.
Viisastelijalle vastauksia:
1. Kapea siksi, koska puhut vain omasta navastasi.
2. En ole moista muka esittänyt, enkä myöskään esittänyt. Tämä oli vain arvio sinun kulkureiteistäsi, mutta nythän se tarkentui Etu-Töölöön.
3. Hankalien tilanteiden takia en vaihtaisi nastarenkaisiin, mutta turvallisuuden takia voisin.
4. Vaikutat sellaiselta, joka haluaisi ikuisesti väitellä vaikka liukkauden ja ilmaston merkityksestä, mutta itseäni moinen ei kiinnosta. Tässä siis lyhyesti vastaus liukkauteen: https://fi.wikipedia.org/wiki/Liukkaus
5. Paljon mahdollista.
6. Kertonee paljon siitä miten ja missä sinä liikut.
#18
Lainaus käyttäjältä: Routa - 31.12.19 - klo:09:00
Tilasin 5-srj BMW:n niin ratkesi Skodan meluongelmat.
Tuliko yllätyksenä jollekin että puolet halvempi itä-auto on myös meluisampi  :o
#19
Lainaus käyttäjältä: TSI_J - 31.12.19 - klo:19:26
Kaupungissa alle kymmenen ja maantiellä alle kahdeksan. Mulla.
Joku toinen voi mennä paljon vähemmälläkin.
Ysärillä vastaavat tehot söi ainakin 5 litraa enemmän satasella.
Ennen oli kaikki paremmin  ;D
#20
Lainaus käyttäjältä: mattinen - 31.12.19 - klo:12:05
Tällaisia ajatuksia tulee mieleen, kun seuraa autoilua Helsingissä ja pääkaupunkiseudulla laajemminkin. Täällä talvet ovat usein varsin leutoja. Esimerkiksi tällä hetkellä Helsingissä on kesärengaskelit. Ja vaikka oikea talvi sitten aina silloin tällöin tännekin tulee, pidetään kadut ja tiet suolalla (ja vesisateella) myös talvella sulina. En muista, koska olisin Helsingissä viimeksi ajanut jäätyneellä tienpinnalla. Siis olosuhteissa, joissa nastoitetuista talvirenkaista saattaa olla hyötyä. Kuitenkin myös täällä käytetään paljon nastoitettuja talvirenkaita. Joten jos nastojen käyttö on ilmaisu tiellä pysymiseen liittyvästä epävarmuudesta, on täällä ajo-olosuhteisiin nähden yllättävän paljon epävarmoja kuskeja. Myös suuritehoisissa ja nelivetoisissa ns. premium-merkeissä. Oma epäilykseni on, että kyse ei niinkään ole epävarmuudesta, vaan tottumuksesta. Autoon on totuttu hankimaan talveksi nastarenkaat täysin siitä riippumatta, onko niiden alla talven aikana kertaakaan jäätä.
Aika kapea katsantokanta, jos et muka ole Helsingissä ajanut jäätyneellä tienpinnalla. Toki jos ajaa vain Länsiväylää pitkin Ruoholahdesta Lauttasaareen ja takaisin, niin pääset ajamaan suolavedessä. Mutta myös Larun pienemmillä kaduilla tiet ovat tänäänkin olleet jäässä.

Pääasiallisesti liukkainta Suomessa kuitenkin on rannikkoseuduilla, eli myös pk-seudulla, missä nastoista on eniten hyötyä kun kelit vaihtuvat tunnissa vesikelistä jäähän. Ja kyllä, kitkoillakin pärjää.
#21
Lainaus käyttäjältä: sakal83 - 31.12.19 - klo:13:31
Vaihtoehto on viedä vaimo järvenjäälle hakemaan sitä pidon rajapintaa ja mitä siinä kohtaa tehdään.
Joko Kuopion korkeudella on järvet jäässä?
Miksi pitäisi harjoitella järven jäällä kun sehän ei mitenkään kuvasta normikeliolosuhteita liikenteessä  ;D
#22
Lainaus käyttäjältä: Suberb 2012 - 21.12.19 - klo:18:57
Jos toimin lainmukaan =sallittua, ei siinä liene mitään tyhmää tai kiellettyä.

;D
Ei, kyllä se on tyhmyyttä hakea hakemalla porsaanreikiä ja ylpeillä kuinka niitä hyödyntää.
Tyhmyyttä on myös se, jos sitä ei teekään tahallisesti, vaan ei vaan ymmärrä.
#23
Lainaus käyttäjältä: Suberb 2012 - 21.12.19 - klo:15:49
Käytän sumuvaloja aktiivisesti, koska silloin palaa myös takavalot. Ajovalot kytken sitten kun itse näen valot, eli niistä on jotain hyötyä. Lainsäätäjän ajatus Suomen säännösten perusteella ajovaloissa lienee että tärkeintä on että muut näkevät sinut, ei se näkeekö kuljettaja mitään tai ei. Sumuvalot täyttää sen oikein hyvin ja vielä korostetusti koska tuntuu saavan monilta erityishuomiota, vai liekö jotain tuttuja kun morjestelee pitkillä? Tiedä noista aina, kun niin usein vaihtavat autojaan. 

Sumareissa Osramin +150% eli täysin lailliset. Kuvio on suunnattu 0,5% alenemalla eli ei häikäise itseä tai vastaantulijaa (muutakuin henkisesti :D ) Sumuvalot laitan aina kun pykälät sen sallii, eli sateella tai sumuisella kelillä, sumuahan on melkein aina, joissain tai oli ainakin 100km sitten.

Ei, minulla ei ole huppua eikä wunderbaumia... Ihan normaali Octavia, ilman lastuja, testivoittajarenkaita ja RS-merkintöjä. Ei Vaan rahat riittänyt RS:ään saati että olisin jonkun oikean sportin laittanut.
Kaikkien tyhmyydelle ei vaan voi mitään, vaan tuntuvat enemmänkin innostuvan siitä jos se ei ole sallittua.  :-\
#24
Lainaus käyttäjältä: Sokotalla - 11.12.19 - klo:20:53
Onnistuuko kulmavalojen muuttaminen tuplasumareiksi koodaamalla vai lähdenkö relekauppaan (ja myös led H16 kauppaan)?
Onko mielestäsi kulmavalojen ja sumuvalojen palaminen hienon näköistä, vai mikä tässä on ideana?
#25
Lainaus käyttäjältä: MikHei - 14.12.19 - klo:13:10
Eiköhän ainakin 90% kuskeista tunnista, että mikä on potentiaalinen vaaratilanne. Että jos roiala kertoi, että joku vag-autoilija aiheutti riskitilanteita, niin miten se on niin vaikea uskoa?  ??? Ja kirjoituksen mukaan autoja oli ojassa, niin voisin tästä päätellä, että ajo-olosuhteet tiellä oli tavallista talvikeliä huonommat?

Eikä varmaan kukaan väittänyt, että ohituksia ei saisi suorittaa, jos sen tekee oikeissa paikoissa turvallisesti?? Samoin toki letkassa ajavat voisivat aina tehdä asian sille ohittajalle turvallisemmaksi, eli jätetään niitä turvavälejä, niin kaikilla on mukavampaa. Eiks jee!?  8)
Ei kukaan väittänyt vastaan etteikö vag-autoilija olisi aiheuttanut vaaratilanteita.
Kyse oli tästä:
” Lainaus käyttäjältä: roiala - eilen kello 06:53
Autoilijat jotka eivät osaa sovittaa nopeuttaan vallitsevaan keliin vaan ajavat huonossakin kelissä vähintään nopeusrajoituksen mukaista nopeutta.”

Jokainen sovittaa nopeutensa omiin tarpeisiin. Tietenkään ei vaaratilanteita pidä aiheuttaa, ei sen joka ajaa jonossa, eikä sen joka ohittaa jonon.
#26
Lainaus käyttäjältä: tet - 14.12.19 - klo:13:04
Onhan se nyt kuitenkin kaikilta kanssaliikkujilta pois, jos yksi aiheuttaa vaaraatilaiteita siksi, ettei ymmärrä tilannenopeuden merkitystä? Ei tieliikennelaki anna oikeutta ajaa aina ja kaikissa tapauksissa "tikkarinopeutta". Tätä keissiä en toki tunne lainkaan, koska en ole osallinen, mutta et taida olla sinäkään? Eli me molemmat olemme siinä mielessä melko huonoja ottamaan kantaa noihin tapauksiin, joita emme ole itse olleet todistamassa.
Kuten karppakin tuossa jo laittoi, ei ohittaminen aiheuta vaaratilanteita mikäli turvavälit ovat kunnossa. Tilannenopeus on aina yksilökohtainen; yksi voi olla 80-vuotias kuski, yksi ajaa huonoilla renkailla, yksi ajaa vanhalla autolla, jne.
#27
Lainaus käyttäjältä: roiala - 13.12.19 - klo:06:53
Autoilijat jotka eivät osaa sovittaa nopeuttaan vallitsevaan keliin vaan ajavat huonossakin kelissä vähintään nopeusrajoituksen mukaista nopeutta. Eilenkin sitten pikkuisen työmatkan eli noin 300km aikana useita läheltäpititilanteita ja muutamia ulosajoja (autoja ojissa).
Eräskin VAG konsernin auto ohitteli maltillisesti etenevää jonoa siten että sattui oman näkemäalueen aikana puolen kymmentä merkittävää riskitilannetta. >:(
Sinäkö päätät mikä on huono keli ja mitä nopeutta pitää kaikkien ajaa? Jos joku haluaa ajaa nopeampaa kuin sinä, niin ei se ole sinulta pois. Varsinkaan, jos ajatte alle nopeusrajoitusten.
#28
Lainaus käyttäjältä: jarkko_h - 13.12.19 - klo:23:11
Aikamoinen talvi pääkaupunkiseudulla tähän mennessä. Ainoastaan neljä päivää, jolloin ollut todellista hyötyä talvirenkaista ja noinakin päivinä olisi ennakoinnilla pärjännyt kesärenkailla.

Toki tämä ei poikkeus. 2015 alkutalvi oli huomattavasti tätäkin lämpimämpi ja 2014 yhtä lämmin.

Toista talvea elämän ensimmäiset kitkat alla. Kesällä säilytyksessä viileässä varastossa säilytyspusseissa. Kunnon talvi- ja pilkki-, hiihto- ja jääratakelejä odotellessa.
Talveakin kalenterin mukaisesti on ollut vasta alle 14 päivää. Harvoin täällä etelässä tässä vaiheessa vielä pysyvää lunta on.
Koko talven pärjää aivan varmasti lapissakin kesärenkailla, mutta mitään järkeä tai laillisuutta siinä ei ole.
#29
Lainaus käyttäjältä: Pihistelijä - 13.12.19 - klo:22:02
Nokian R2:t alle nyt kolmatta talvea. Pito yhä todella hyvä. Tulin juuri avantouintisaunasta, joka on korvessa pienen tien päässä. Se on läpi talven aina lumipolanteella ja nyt taas vetinen ja jäinen. Isot pojat saunassa (lue nastakuskit, jotka eivät ole ikinä ajaneet kitkoilla) sanoivat, että nyt on sellainen keli, ettei kitkoilla tee mitään. En viitsynyt alkaa kinaamaan heidän kanssaan, koska eivät varmaan tiedä, että ajan kitkoilla, jos kerran pääsisin tänäkin kauheana kelinä perille. Normaalia liukkaampi keli, muttei mitään ongelmia kolmatta talvea alla olevilla kitkoilla.

Yhä etsin sitä saunassa mainostettua kamalaa keliä mikä vaatisi nastat. Olen etsinyt jo 21 talvea.
Naamatusten et kehdannut kertoa kuinka hyvät renkaat sinulla on, mutta tänne kuitenkin tulit sen kirjoittamaan.  ;D
#30
Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 09.12.19 - klo:19:13
Osuihan se maaliin.  ;D Keli yllätti, joka on aina virhearvio varsinkin kokeneelle kuskille. Ongelma ei ole rengas, vaan kuski. Kokenut kuski monesti osaa havainnoida monesta asiasta, eli koska mustaa jäätä muodostuu tai yleensäkin milloin saattaa olla liukasta ja ennakoi sen mukaan nopeutta ja osaa ottaa pelivälineen samalla huomioon. Tilannenopeus tulisi aina sovittaa vallitsevaan olosuhteeseen. Muuten ollaan suurena riskinä myös muille, jos tämä hukassa.
Aivan turhaa pätemistä ja pilkunnussintaa. Topicissa on kyse renkaista, ei ajotaidoista.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy