Sakot ja muut rangaistukset liikennerikkomuksista

Aloittaja Quality, 23.08.10 - klo:22:15

« edellinen - seuraava »

Olen saanut rangaistuksena liikennerikkomuksesta

Rikesakon 1-3 kertaa
122 (38.1%)
Rikesakon 4-6 kertaa
13 (4.1%)
Rikesakon vähintään 7 kertaa
6 (1.9%)
Päiväsakkoja 1-3 kertaa
122 (38.1%)
Päiväsakkoja 4-6 kertaa
23 (7.2%)
Päiväsakkoja vähintään 7 kertaa
17 (5.3%)
Minulta on otettu kortti pois määräajaksi
59 (18.4%)
Olen saanut muun rangaistuksen liikennerikkomuksesta
9 (2.8%)
Rangaistuksen syy on ollut ylinopeus
155 (48.4%)
Rangaistuksen syy on ollut muu kuin ylinopeus
50 (15.6%)
En ole kertaakaan saanut rangaistusta liikennerikkomuksesta
78 (24.4%)

Äänestäjiä yhteensä: 320

P.Alikka

Lainaus käyttäjältä: Mrk - 16.10.13 - klo:08:18
Niin voisihan tuohon ihan laillisesti mennä, mutta kun en valitettavasti omista moista jaloja kulkinetta  :-\ Mopoautollakin tuossa saisi ajaa.

https://maps.google.com/?ll=60.307949,24.350295&spn=0.000021,0.027874&t=m&z=16&layer=c&cbll=60.308055,24.350267&panoid=j62v4OpvdU7RuifiUf-JLQ&cbp=12,353.54,,0,1.73
Jep, Vanhan Turuntien liittymään näyttää loppuvan moottoritie.
Ajossa I: Seat Leon ST FR 1,8 TSI DSG
Harrasteena: Nahkea Opel
Ex-VAG Skoda Octavia 2,0 TDI+DSG

Ktk

Jep, näin tekee. Siitä eteenpäin voi ketkupolkkailla. Ja kyllä tuolla pätkällä usein näkee fillaristeja, mopoja yms.

tet

Lainaus käyttäjältä: superbdyberi - 15.10.13 - klo:15:12
Niin mutta kun 100 km/h rajoitus vaatii vähintään moottoriliikennetien ja käsittääkseni sellaiselle ei saa ajella härvelillä joka kulkee max. 45 km/h.  ::) ::)

Moottoriliikennetie, kuten moottoritiekin, merkitään erikseen vihreällä liikennemerkillä. Ohessa liikennemerkki numero 563 "Moottoriliikennetie". Aika monesti olen ajellut 100 km/h rajoituksella ilman että tuollaista merkkiä on ensin tien vieressä ollut. ;)
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

MTa

Laitanpa tähän vanhaan topikkiin jatkoksi kun en parempaakaan löytänyt. Frouva nappasi eilen henkilöautolla parkkisakot kuvan liikennemerkin paikoilta. Osaisikohan joku viisaampi sanoa miten tämä merkki kuuluu oikeaoppisesti tulkita? Saako tuohon henkilöautolla pysäköidä kiekolla 30 min ajaksi vai ei?


Jodl

Lainaus käyttäjältä: MTa - 24.01.20 - klo:13:05
Laitanpa tähän vanhaan topikkiin jatkoksi kun en parempaakaan löytänyt. Frouva nappasi eilen henkilöautolla parkkisakot kuvan liikennemerkin paikoilta. Osaisikohan joku viisaampi sanoa miten tämä merkki kuuluu oikeaoppisesti tulkita? Saako tuohon henkilöautolla pysäköidä kiekolla 30 min ajaksi vai ei?

Olisiko sallittu linja-autoille ja takseille kiekolla ½h pysäköinti kerrallaan? Muille ei lainkaan. Jäätävä kasa kyllä lisäkilpiä.
Linja-autot ja taksitkaan ei saa lorvilla jatkuvasti.

MTa

Lainaus käyttäjältä: Jodl - 24.01.20 - klo:13:59
Olisiko sallittu linja-autoille ja takseille kiekolla ½h pysäköinti kerrallaan? Muille ei lainkaan. Jäätävä kasa kyllä lisäkilpiä.
Linja-autot ja taksitkaan ei saa lorvilla jatkuvasti.

Näin sitä itsekin vähän tuumailin. Samalla yritin muistella oonko nähnyt taksareilla tai busseissa parkkikiekkoa  :)

TTO

Lainaus käyttäjältä: Jodl - 24.01.20 - klo:13:59
Olisiko sallittu linja-autoille ja takseille kiekolla ½h pysäköinti kerrallaan? Muille ei lainkaan. Jäätävä kasa kyllä lisäkilpiä.
Linja-autot ja taksitkaan ei saa lorvilla jatkuvasti.
Sama tulkinta. Ja koska erikseen ei ole kellonaikoja ilmoitettu, tuo on voimassa aina.

kkoskivi

Lainaus käyttäjältä: TTO - 24.01.20 - klo:15:22
Sama tulkinta. Ja koska erikseen ei ole kellonaikoja ilmoitettu, tuo on voimassa aina.

Sallittu takseille ja linja-autoille ilman aikarajaa.
Muille kiekolla ½ tuntia.

TTO

#428
Lainaus käyttäjältä: kkoskivi - 24.01.20 - klo:15:57
Sallittu takseille ja linja-autoille ilman aikarajaa.
Muille kiekolla ½ tuntia.
Mielestäni ei. Vastaava, kuin jutun toinen kuva ja kuvateksti. Takseille ei vain ole erikseen kuvallista lisäkilpeä, niin sama on hoidettu tekstillä.
https://www.is.fi/autot/art-2000000431797.html
(Ja jutun tolpassa on muitakin kilpiä, mutta logiikka "listattujen" ajoneuvojen suhteen on sama.)

EDIT: No jaa. Käännän takkini. Taitaa sittenkin mennä kkoskiven tulkinnan mukaan, kun tarkemmin tuota pohtii. Kieltomerkin yhteydessä tuollainen "sallittu" (ja vielä yhdistettynä taas lisärajoitukseen) on sekoittava.

kkoskivi

Lainaus käyttäjältä: TTO - 24.01.20 - klo:16:42
Mielestäni ei. Vastaava, kuin jutun toinen kuva ja kuvateksti. Takseille ei vain ole erikseen kuvallista lisäkilpeä, niin sama on hoidettu tekstillä.
https://www.is.fi/autot/art-2000000431797.html
(Ja jutun tolpassa on muitakin kilpiä, mutta logiikka "listattujen" ajoneuvojen suhteen on sama.)

Ei ole sama. Tuossa (IS linkki) lisäkilvillä ilmoitetaan ketä kielto koskee.

Tämän ketjun kuvassa merkeillä lievennetään taksit ja linja-autot pois pysäköintikiellosta.
Jos siinä lukisi "Sallittu vain takseille ja linja-autoille" niin pysäköinti olisi kielletty kaikilta muilta.
Koska siinä ei näin tehty niin tuo parkkikiekko koskee kaikkia muita kuin takseja ja linja-autoja.

Hidalgo

Hmmm... Pysäköinti kielletty, ja lisäkilvessä kerrotaan, että pysäköinti sallittu vain takseille ja busseille. Tämän jälkeen todetaan, että parkkikiekkopakko max 30min. pysäköintiin.

Itse en autoani tähän pysäköisi, kun en aja taksia enkä bussia.

tet

Lainaus käyttäjältä: Hidalgo - 26.01.20 - klo:16:33
Hmmm... Pysäköinti kielletty, ja lisäkilvessä kerrotaan, että pysäköinti sallittu vain takseille ja busseille. Tämän jälkeen todetaan, että parkkikiekkopakko max 30min. pysäköintiin.

Itse en autoani tähän pysäköisi, kun en aja taksia enkä bussia.

Mutta eihän siinä sanottu, että vain takseille ja busseille. Siinä lukee "Sallittu linja-autoille ja takseille". Vain-sanaa ei löydy, joten kaiketi tuo sallii sitten vielä toisen poikkeuksen merkin määräykseen toisella lisäkilvellä? On nää kyllä harvinaisen epäselviä virityksiä. ???
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Hidalgo

Lainaus käyttäjältä: tet - 27.01.20 - klo:11:26
Mutta eihän siinä sanottu, että vain takseille ja busseille. Siinä lukee "Sallittu linja-autoille ja takseille". Vain-sanaa ei löydy, joten kaiketi tuo sallii sitten vielä toisen poikkeuksen merkin määräykseen toisella lisäkilvellä? On nää kyllä harvinaisen epäselviä virityksiä. ???
Koska alkuun on kieltomerkki ja sen jälkeen kerrotaan, että sallittu linja-autoille ja takseille, niin sehän tarkoittaa että muut on kielletty.
Mutta miten vain, niin itse en siihen parkkeeraisi.

MTa

Laitanpa tännekin kun tuo oikaisuvaatimuksen päätös oli kolahtanut postiluukusta.

”Oikaisuvaatimus hylätään. Oikaisuvaatimuksen tekijä on pysäköinyt ajoneuvon paikalle, jossa pysäköinti on kielletty muilta kuin takseilta ja linja-autoilta. Alakilpi (30min + kiekko) tarkentaa ylemmän kilven rajoitusta”.

Serv3ri

Kävi tossa vahinko; oli puhelimessa hälytys tolpasta ja vakkarilla jotain 101-102km/h mut olikin vaihtunut 80km/h ja välähti elämäni ensimmäinen tolppasakko,prrrk....
Mut parin kolmen viikon jälkeen tuli postilakko..ja oon vieläkin kiitollinen Antti Rinteelle ja omistajaohjausministeri Paaterolle    :D

SNG

Lainaus käyttäjältä: Serv3ri - 04.02.20 - klo:00:05
Kävi tossa vahinko; oli puhelimessa hälytys tolpasta ja vakkarilla jotain 101-102km/h mut olikin vaihtunut 80km/h ja välähti elämäni ensimmäinen tolppasakko,prrrk....
Mut parin kolmen viikon jälkeen tuli postilakko..ja oon vieläkin kiitollinen Antti Rinteelle ja omistajaohjausministeri Paaterolle    :D

Jos kuva on onnistunut, niin perästä kuuluu varmasti.

Aika iso osa kuvista menee vituiksi. Ja se on hyvä!

Arttu

Minullakin välähti tolppakamera Joulukuun alussa. Postia ei ole vielä tullut. Voiko jo huokaista helpotuksesta? Kaksi kuukautta mennyt.
Corolla Touring Sports 2,0 Active edition 2020
ex. Octavia 1,5 TSI Ambition, man  2018

MTa

Kyllä ne yleensä on ainakin itselle järjestään viimeistään kahden viikon sisällä tulleet. Kokemusta on, valitettavasti. Yhtään ainoata sakkoa tullut vuosikausiin ja sitten 3kpl 8-9km/h ylityksiä kamera-autoista 13 kuukauden aikana.

tet

Lainaus käyttäjältä: SNG - 04.02.20 - klo:06:38
Aika iso osa kuvista menee vituiksi. Ja se on hyvä!

Mitä hyvää siinä on? Se olisi hyvä, jos se johtaisi siiheen, että tolppien sijaan saataisiin oikeita poliiseja liikennettä valvomaan. En kuitenkaan usko, että pieleen menneet fotot tätä saavat aikaan.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Jultsu

Ne perässäroikkujat ja kännikuskitko saadaan kiinni heti ohituskaistojen päättymisen yhteyteen strategisesti sijoitetuilla kameroilla?

Ps. Miksi rikot itse tietoisesti lakia? Kyllä se takana ajeleva ohi menee jos itse annat tilaa, joko väistämällä pientareelle tai hidastamalla nopeuttasi. Vai oliko asenne taas MINuM OIKEUS OM AJAA NIIIM NOPIAA KUIN HALUAM?
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

fixed

hm..puolalainen näkemys asiaan? Kyllä se takana tuleva on velvollinen hoitamaan turvavälin kuntoon, tai jos on ohittamassa niin sovittaa nopeutensa ja katsoo turvallisen ohituspaikan. Jos kaikki vaihtelee nopeuttansa takanatulevien mukaan/väistelee pientareelle niin kyllä siitä on seurauksena "venäläinen" liikenne. Tosin kyllä se pientareelle väistökin on suotavaa "vaaratilanteessa".
Ja kyllä olisi suotavaa, että poliiseja näkyisi enemmänkin liikenteessä, ainakin ruuhka-aikoina pääväylillä. Rauhoittaisi kummasti kiihkeimpiä autoilijoita esim. aamuruuhkassa lahdentiellä jne.

SNG

Se että Suomessa kamerat asetetaan sakkojenkeräysmielessä parhaisiin paikkoihin, eikä liikenneturvallisuuden kannalta parhaisiin paikkoihin. Ruotsissa toimitaan päinvastoin.

Se on aivan ok, että kuvia menee vituiksi. Tässäkin tapauksessa ylinopeus oli tullut epähuomiossa kun rajoitusta oli muutettu. Veikkaan, että suoralla tiellä johon asetettu talvinopeus.

Palsternakka pitäisi tunkea sinne linnunpönttöön!

Nykyistä Suomen kamerakäytäntöä puolustajat ovat varmaan tuota änkyräväkeä.

erttuli

Lainaus käyttäjältä: Jultsu - 04.02.20 - klo:12:06
Ne perässäroikkujat ja kännikuskitko saadaan kiinni heti ohituskaistojen päättymisen yhteyteen strategisesti sijoitetuilla kameroilla?

Ps. Miksi rikot itse tietoisesti lakia? Kyllä se takana ajeleva ohi menee jos itse annat tilaa, joko väistämällä pientareelle tai hidastamalla nopeuttasi. Vai oliko asenne taas MINuM OIKEUS OM AJAA NIIIM NOPIAA KUIN HALUAM?

Minä en ainakaan väistä perässäroikkujia mihinkään suuntaan, pientareelle tai muualle jos mittarissa jo todellinen nopeus esim. 85-87 km/h, 80km/h alueella. Voi lähteä perässäroikkuva mestari aikaisemmin liikenteeseen, oma on ongelmansa mennä ohitse jos siltä tuntuu. Aina mennään lievää ylinopeutta, silti näitä perseessä roikkujia riittää. Ehkä oma auto aiheuttaa jonkinlaista ärsyyntymistä näissä tyypeissä. 400 hevosta ja pitää ajaa niin hitaasti, mukamas. Säälittävää, lapsellista käytöstä. Raivotkoot rattinsa takana niin paljon kuin huvittaa. Todellisia mieslapsia on ratissa kyllä usein. Näiltä muutaman metrin päässä roikkuvilta pitäisi käydä poimimassa kortit pois 6kk ajaksi.

Jultsu

Niinpäniin, ”minulla on oikeus” loistaa kyllä harvinaisen kirkkaana. Liikenne sujuu kyllä meillä puolan maallakin todella jouheasti kun hitaammat antaa mielellään tilaa kiireellisemmille, kukaan ei jää perseisiin roikkumaan ja perisuomalainen urputus ja valitus loistaa poissaolollaan mielipideosastoilta.  :-*
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

OctyRO

Lainaus käyttäjältä: erttuli - 04.02.20 - klo:13:54
Minä en ainakaan väistä perässäroikkujia mihinkään suuntaan, pientareelle tai muualle jos mittarissa jo todellinen nopeus esim. 85-87 km/h, 80km/h alueella. Voi lähteä perässäroikkuva mestari aikaisemmin liikenteeseen, oma on ongelmansa mennä ohitse jos siltä tuntuu. Aina mennään lievää ylinopeutta, silti näitä perseessä roikkujia riittää. Ehkä oma auto aiheuttaa jonkinlaista ärsyyntymistä näissä tyypeissä. 400 hevosta ja pitää ajaa niin hitaasti, mukamas. Säälittävää, lapsellista käytöstä. Raivotkoot rattinsa takana niin paljon kuin huvittaa. Todellisia mieslapsia on ratissa kyllä usein. Näiltä muutaman metrin päässä roikkuvilta pitäisi käydä poimimassa kortit pois 6kk ajaksi.

Tässähän tää ongelma on näin kiteytettynä. Tuollainen pikkuinen väistäminen aiheuttaa jo niin ylitsepääemätöntä ongelmaa. Kun se ei ole keneltäkään pois jos oikesti antaa tilaa hidastamatta vautia. Varmasti myös nämä ohittajat ovat suuri ongelma kun loppupeleissä raivostuvat ja ottavat suurempia, turhia riskejä ohittaessa. Toki voi aina sanoa et, ei oo järkee ohittaa esim. 20km matkalla kun säästö on se minuutti. Mutta kummasti se vaan helpottaa kun pääsee autosta ohi joka ajaa 25km/h 40 alueella.

Yhteispeli sen ratkaisee ja tuollainen minä ajan tässä koska olen oikeassa asenne ei maailmaa pelasta. Sitten on tietenkin toinen ääripää jotka vetää jalkakäytävillä ja koukkailee bussipysäkkien ohi että pääsee sen 3 autoa pidemmälle. Se nyt on jo turhaa ja rangaistavaa.

Hyvin usein tulee sellainen tilanne et joku vaan änkee eteen, mutta kun se joku osaa ajatella, niin hyvin nopeasti se joko vaihtaa kaistaa tai pitää vauhtia yllä niin paljon, että se ei häiritse minua ollenkaan. Että kaiken voi tehdä järjellä.

Itsellä ei sitten 2008 ole sakkoja rapsahdellut mistään, pysäytetty on pari kertaa ja sanottu, että ehkä vauhtia liikaa, mutta kun sitä vauhtia on liikaa ja kuitenkin muistaa käyttää vilkkua ja pitää huoli et muut ehtii ennakoimaan - niin siinä voittaa kaikki. Ei se oikein ole, mutta ehkä ainakin oikeeseen suuntaan.

sakal83

Ihmisten olisi syytä keskittyä enempi mitä siellä edessä tapahtuu, eikä niinkään takana.
Huomannut, että vieraillessa maissa joissa liikenne on pitkälti kaaosta verrattuna suomen lakipykäläkirjojen kanssa autoileviin, Höllentää kummasti minäminäminä asennetta.
SuperB L&K 2.0 TSI 4x4 360hp/500Nm

Hidalgo

Lainaus käyttäjältä: Jönglööraaja - 04.02.20 - klo:10:24
En nyt ymmärrä näiden kirjoitusten pointtia.
Mitä halveksuttavaa ja moittimista on liikennevalvonnassa ?
Eihän ne hölmöilyt ole valvonnan syytä vaan aivan ihan kuskin itsensä aiheuttamia töppäyksiä.
Liikennevalvontaa pitäisi tehostaa huomattavasti.
Niin hullua ajoittain näyttää meno olevan liikenteessä.
Niitä prkl perässäroikkujia ja haastajia tapaa harva se päivä.
Vaikka yrittää lievää ylinopetta ajamalla eroon niin aina vaan roikutaan puskurissa.
Lisää valvontaa ja sakkorangaistuksia on hyvä lääke. >:(
Päästä ennemmin ohi kuin että lisäät nopeuttaisi ja hankaloitat siten toisen ohitusta sinusta. Ei tuollaisessa ole mitään järkeä!
Kannattaa myös katsoa itseään peilistä, jos jatkuvasti joku roikkuu puskurissa. Ehkä oma nopeutesi ei ole tasainen vaan vaihtelee; kuten itsekin sanoit että lisäät nopeuttasi välillä.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: sakal83 - 04.02.20 - klo:15:39
Ihmisten olisi syytä keskittyä enempi mitä siellä edessä tapahtuu, eikä niinkään takana.
Huomannut, että vieraillessa maissa joissa liikenne on pitkälti kaaosta verrattuna suomen lakipykäläkirjojen kanssa autoileviin, Höllentää kummasti minäminäminä asennetta.

Olet väärässä. Suomalaisten pitäisi nimenomaan keskittyä seuraamaan liikennettä ympärillä eikä räpläämään muita laitteita! Ei pelkästään eteenpäin.

Jos olet käynyt maissa missä liikenne on kaaosta, niin ymmärtäisit tämän, koska niissä maissa joudut seuraamaan aktiivisesti oikeastaan, joka suuntaan.

Mitä itse nopeusvalvotakameroihin tulee, niin esimerkiksi tuossa Heinola-Jyväskylä välillä oikein vituttaa ajaa ja jos puhuva pää (Palsternakka) väittää, että ne lisää turvallisuutta, niin minä olen siittäkin eri mieltä! Suomalaiset kun on sen verran idiootteja etteivät seuraa nopeuskylttejä eivätkä ymmärrä, että näiden tolppien kohdalla ei enää hyödytä jarruttaa, mutta kummasti parhaimmillaan nopeus painuu alle 60km/h. Tuo todellakin lisää turvallisuutta. Myöntäisivät vain rehellisesti, että tarkoitus on kerätä rahaa valtion pohjattomaan kassaan!

Lainaus käyttäjältä: Hidalgo - 04.02.20 - klo:19:56
Päästä ennemmin ohi kuin että lisäät nopeuttaisi ja hankaloitat siten toisen ohitusta sinusta. Ei tuollaisessa ole mitään järkeä!
Kannattaa myös katsoa itseään peilistä, jos jatkuvasti joku roikkuu puskurissa. Ehkä oma nopeutesi ei ole tasainen vaan vaihtelee; kuten itsekin sanoit että lisäät nopeuttasi välillä.

Vaikka ajat vakkari päällä, niin kummasti näitä persekärpäsiä ilmaantuu, jotka kyllä ajavat kovaa yksin (Ylinopeutta n. 15-20km/h), mutta kun saavuttavat seuraavan, niin eivät uskalla mennä ohi. Tätä yleensä jatkuu siihen saakka, että itse saavutat hitaamman ja ajat ohi, niin tämä persekärpänen telakoituu tämän perään. Poikkeuksena ohituskaistat missä taasv oi ajaa 20-30km/h ylinopeutta.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

sakal83

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 04.02.20 - klo:20:39
Olet väärässä. Suomalaisten pitäisi nimenomaan keskittyä seuraamaan liikennettä ympärillä eikä räpläämään muita laitteita! Ei pelkästään eteenpäin.

Jos olet käynyt maissa missä liikenne on kaaosta, niin ymmärtäisit tämän, koska niissä maissa joudut seuraamaan aktiivisesti oikeastaan, joka suuntaan.

Mitä itse nopeusvalvotakameroihin tulee, niin esimerkiksi tuossa Heinola-Jyväskylä välillä oikein vituttaa ajaa ja jos puhuva pää (Palsternakka) väittää, että ne lisää turvallisuutta, niin minä olen siittäkin eri mieltä! Suomalaiset kun on sen verran idiootteja etteivät seuraa nopeuskylttejä eivätkä ymmärrä, että näiden tolppien kohdalla ei enää hyödytä jarruttaa, mutta kummasti parhaimmillaan nopeus painuu alle 60km/h. Tuo todellakin lisää turvallisuutta. Myöntäisivät vain rehellisesti, että tarkoitus on kerätä rahaa valtion pohjattomaan kassaan!

Vaikka ajat vakkari päällä, niin kummasti näitä persekärpäsiä ilmaantuu, jotka kyllä ajavat kovaa yksin (Ylinopeutta n. 15-20km/h), mutta kun saavuttavat seuraavan, niin eivät uskalla mennä ohi. Tätä yleensä jatkuu siihen saakka, että itse saavutat hitaamman ja ajat ohi, niin tämä persekärpänen telakoituu tämän perään. Poikkeuksena ohituskaistat missä taasv oi ajaa 20-30km/h ylinopeutta.
Minä en ole mistään muiden laitteiden räpläämisestä maininnut mitään. Enkä myöskään kehottanut keskittymään seuraamaan pelkästään eteenpäin?
Mutta saat mun puolesta olla oikeassa ja minä taas väärässä.
SuperB L&K 2.0 TSI 4x4 360hp/500Nm

Seatisti84

Lainaus käyttäjältä: Hidalgo - 04.02.20 - klo:19:56
Päästä ennemmin ohi kuin että lisäät nopeuttaisi ja hankaloitat siten toisen ohitusta sinusta. Ei tuollaisessa ole mitään järkeä!
Kannattaa myös katsoa itseään peilistä, jos jatkuvasti joku roikkuu puskurissa. Ehkä oma nopeutesi ei ole tasainen vaan vaihtelee; kuten itsekin sanoit että lisäät nopeuttasi välillä.
No näitä perseessä roikkujia tuppaa olemaan melkein jokapäivä täällä pääkaupunkiseudulla :D Ohi ei kuitenkaan uskalleta mennä vaikka höllää kaasua :D
2019 Seat Leon ST 1.0 115 Ecomotive Style Business DSG
Ex: 2016 Seat Leon 1.4 tsi style 6-v manuaali
      2019 Seat Ibiza fr 1.0l tsi dsg

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy