Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - jph88

#1
Eli maksettavaa jäi luokkaa 100-150,?
#2
Meillä on sama vika, tosin autolla on pari viikkoa päälle kolme vuotta ikää, ja ongelma on edennyt viimeisen vuoden aikana. Huollossa kysyin asiasta ja lupasivat selvittää asiaa. Vastaus oli että ei ole yleisesti esiintynyt mutta tulevat umpioiden osalta vastaan, maksettavaa jäisi 560,.

Ei toi nyt umpioiden rinnalla kohtuuton kustannus ole, mutta silti vähän kiristää kun kuitenkin selkeä materiaalivika. Vaihtamattakaan ei uskaltais jättää kun ongelma voi pahentua eikä välttämättä tuo ”tarjous” ole enää siinä kohtaa voimassa. Onko joku saanut takuun umpeuduttua vaihdettua kokonaan maahantuojan piikkiin?
#3
Karoq (17-) / Vs: Vikoja Karoqissa?
15.05.20 - klo:10:58
Ainakin meillä auto tunnistaa kärryn ja blindspot ja side assistant tippuu pois, mutta pysäköintiavustimen automaattijarrutus jää päälle. Ongelma poistuu kun pakin ollessa päällä napauttaa peruutuskameran kuvan reunassa näkyvästä kuvakkeesta tuon automaattijarrun pois päältä.
#4
Omassa ei tuota ongelmaa ole mutta muuten suhteellisen helposti naarmuuntuvaa muovia tuntuu olevan...
#5
Karoq (17-) / Vs: Yleistä Karoq
25.03.19 - klo:21:38
Lainaus käyttäjältä: iltanen - 20.03.19 - klo:16:45
Pitäisi kuitenkin toimia?
https://youtu.be/deeFt1ByvwI?t=154

Pitää siis olla 2 metrin sisällä autosta. Itselläni ainakin takaluukku joskus aukeilee ja välimatkaa on varmasti yli 10 metriä. Kerran olen töissä nähnyt istuessani ikkunasta takaluukun auenneen, mutta avaimella sitä en kiinni saanut samasta paikasta. Piti käydä siis vieressä painamassa napista kiinni.

Piti oikein testata, kyllä meilläkin menee kiinni myös avaimesta kun on riittävän lähellä itse luukkua. On kyllä erikoinen ominaisuus kun siinä luukun välittömässä läheisyydessä on muutenkin helpompi painaa napista kiinni, ja luukku aukeaa kuitenkin avaimesta niin kaukaa kun vaan kantama riittää..
#6
Karoq (17-) / Vs: Yleistä Karoq
18.03.19 - klo:21:28
Lainaus käyttäjältä: hjk - 18.03.19 - klo:20:29
Sähkötakaluukku aukeaa ja sulkeutuu kakella koodailematta.

Meillä ei mee kakesta kiinni ainakaan kertaalleen tai pitkään painamalla, vaatiiko jotain "niksiä"?
#7
Karoq (17-) / Vs: Vikoja Karoqissa?
02.02.19 - klo:11:48
Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 31.01.19 - klo:22:18
Loppuu kerrasta kun tekee pari voimakkaampaa jarrutusta, eli on ihan puhtaasti käytön puutetta. ABS:t paukkumaan vain.

En oo raaskinnut talvirenkaita pilata kuivalla asfaltilla ja liukkaalla ei samanlaista vaikutusta saakaan... Kun keväällä saa ekaa kertaa kesärenkaat alle niin pari kertaa jarrut piukkaan +80 vauhdista niin loppunee, mutta siihen asti täytyy sietää kiljumista.
#8
Karoq (17-) / Vs: Vikoja Karoqissa?
22.01.19 - klo:20:14
Lainaus käyttäjältä: jamo75 - 22.01.19 - klo:06:38
hmm. ei kyllä itselläni ole kuulunut mitään räminöitä, parkkikiekko ovassa resonoi mitta ei kyllä muuten. tosin varmaan ääni kuuluu pääasiallisesti siitä megakaiuttimesta kokelaudasta. en muista myöskään mitään jarrujen ääniä olisko liian kireät säädöt.
erikoosta kyllä on luulisi että jo tässä vaiheessa olisi pahimmat lasten taudit hävinneet

Ovipahvit rämisee etuovissa siitä koristelistan takaosasta, esiintyy välillä jäisillä polanteisilla teillä ilman musiikkiakin tai sitten tietyntyyppistä musiikkia soittamalla. Kaiken pahimpia on uudet kotimaiset pop-kappaleet joissa on taustalla sellaista tasaista suht. korkeaa bassoa, esim. Jenni Vartiainen. Räminä loppuu kun painaa sormella siitä listan takaosasta. Eivät kuitenkaan saaneet huollossa räminää todettua niin ei tehty mitään. Kaikki kovat esineet on piilotettu hanskalokeroon pois ovitaskuista rämisemästä, harvinaisen räminäherkkää muutenkin noi Karoqin muovit, Octaviassakin sentään oli verhoillut ovitaskut, miks ei näissä?
#9
Lainaus käyttäjältä: jamo75 - 22.01.19 - klo:06:41
oletuko varma etteivät väläyttele sen takia että pitkät ovat varsin kirkkaat ja vaihtuvat myöhään riippuen minkä asetuksen olet laittanut valoen automaatti valikosta päälle.

Kytkin kaukovaloavustimen pois päältä heti kättelyssä. Varsinkin raskaan liikenteen kanssa tulee murheita kun ison auton ajovalot ovat niin alhaalla eikä automatiikka tunnista hytin äärivaloja, jolloin pitkät paistaa kuljettajaa silmiin todella ikävästi mikäli tie vähänkin kumpuilee. Lähivalotkin on tosi kirkkaat jos keila sattuu niin ylös että osuu silmiin, näin käy helposti jos vastaantulijalla sattuu olemaan yhtään matalampi auto.
#10
Itse itselleni vastaten;

Auto kävi joulun alla huollossa, mitään vikakoodeja ei antanut eikä kalibrointi ollut auttanut, mutta olivat ilmeisesti säätäneet käsin ensin väärään asentoon ja sitten kalibroineet uudelleen tms. jolloin alkoi pelittämään oikein. Nyt kuitenkin tuntuu, että saattavat näyttää jopa aavistuksen liian korkealle kun vastaantulijat väläyttelee valoja välillä, saavat vielä tarkistaa määräaikaishuollossa aikanaan, mutta ainakin näkee ajella...
#11
Karoq (17-) / Vs: Vikoja Karoqissa?
21.01.19 - klo:22:41
Itellä nyt 9vk ja 8tkm Karoqin ratissa.

Mitään varsinaisia vikoja ei ole tullut vastaan, mutta muutamia ärsyttäviä pikkujuttuja on. Ajovalojen automaattista korkeudensäätöä jouduttiin säätämään kun näytti kuormattuna ihan liian alas (nyt taitaa näyttää jopa vähän turhan korkeelle) ja soittimeen ajettiin uudet softat kun digimittarin konfigurointivalikko puuttui kokonaan.

Noita edellämainittuja soittimen ajoittaisia jumituksia esiintyy, ei kuitenkaan mielestäni niin paljoa kuin vm 18 Octaviassa. Bensatankin luukku tosiaan on tarkka siitä avauskohdasta, mutta kun siitä pokkauksen kohdalta painaa niin joka kerta aukeaa... Ovipahvit rämisee ärsyttävästi tietyntyyppisissä kappaleissa. Lisäksi takajarrut hiukan kiljuu peruutettaessa.

Pääpiirteissään kuitenkin ihan kohtuullinen laite.
#12
Kiinnitin huomiota ajovalojen tasonsäädön erikoiseen toimintaan, kun tuli eilen ajeltua reilut 450 km, josta valtaosan matkasta pimeällä, ja poimin matkanvarrelta muutaman kollegan kyytiin.

1-2 hengen kuormalla lähivalot ovat todella hyvät, näyttävät pitkälle ja valokeilan raja metsänreunassa on käytännössä vaakasuorassa. Kolmen hengen kuormassa valokeila on hieman lyhyempi, mutta en ensin kiinnittänyt tähän edes huomiota. Neljän hengen kuormassa valot näyttävät jo niin lähelle alas, että pimeallä sateessa mutkaisella valtatiellä ei meinannut uskaltaa ajaa 80 km/h kun ei meinannut eteensä nähdä, jos oli muuta liikennettä että pitkiä ei voinut pitää. Valokeilan reuna laski jo silminnähden alaspäin.

Mahtaakohan tasonsäädössä olla joku kalibrointi pielessä, kun tuntuu että keila laskee kuorman mukaan vähintään kaksi kertaa sen verran mitä perä painuu kuorman takia alas?
#13
Karoq (17-) / Vs: Vikoja Karoqissa?
06.12.18 - klo:16:41
Lainaus käyttäjältä: jamo75 - 05.12.18 - klo:22:04
tämän päivän sää oli taas liikaa skodan acc tutkalle 100km matkalla tippui 3 kertaa pois ja palautui mystisesti 2 kertaa ja eipä noita haivenia hirveän lumi myrskyksi voi kutsua

Sama homma eilen itselläkin, kolmeen kertaan pois ja päälle kun hiukan satoi lunta ja kura lensi...
#14
Lainaus käyttäjältä: clacson - 19.11.18 - klo:22:14
Myös ilmoitetut yhdistetyt kulutuslukemst ovat WLTPn myötä nousseet: 6,6-7,1 (7,0-7,5), NEDC: 5,4-5,5 (5,4-5,6). Teknisistä tiedoista 11.18 / 01.18. Lienevät nyt lähempänä todellisuutta ja kaikki menee minkä tankkiin laittaa.

Juuri näin, ilmoitetut kulutuslukemat ovat nousseet kun WLTP-syklin "keskimääräiselle sadalle kilometrille" osuu enemmän kiihdytyksiä ja moottoritieajoa jne. Todellinen kulutushan ei kuitenkaan mittaustapaa muuttamalla mihinkään muutu. Osuu itseasiassa melko lähelle totuutta noi WLTP-lukemat kun ensimmäisen kahden tankillisen mitattu kulutus on ollut 6,73 ja 6,61 L/100km. Mittaustavan muutos itsessään ei kuitenkaan voi vaikuttaa auton kiihtyvyyteen.

Kyse olikin siitä, että onkohan ilmoitetut lukemat nousseet mittaustavan muutoksen myötä Skodan mielestä niin paljon, että on päädytty viilaamaan moottoria taloudellisemmaksi (tehottomammaksi) jotta muutos olisi hieman pienempi ja tässä yhteydessä kiihtyvyys olisi kärsinyt muutaman kymmenyksen?
#15
Lueskelin Karoqin ohjekirjaa ja siellä 1.5 TSI DSG:n kiihtyvyydeksi luvataan 9.0 sekuntia ja manuaalivaihteisen vastaava lukema näyttää olevan 8.9 sekuntia. Alkuvuonna virallisissa esitteissä vastaavat luvut olivat 8.6 ja 8.4 sekuntia.

Onkohan vääntö/tehokäyriä hieman leikattu, jotta päästään pienempiin päästöihin wltp-mittauksissa vai mistähän tässä on kysymys? Maksimi teho- ja vääntölukemat ovat kuitenkin edelleen samat 110 Kw / 250 Nm.
#16
Karoq (17-) / Vs: Yleistä Karoq
15.11.18 - klo:22:08
Lainaus käyttäjältä: Breznev - 14.11.18 - klo:22:35
Ambition varusteilla ei alkuvuoden autoissa suksiluukkua ole, mutta stylessä suksiluukku on ollut heti alusta alkaen. Ainakin koeajamissani autoissa näin on ollut. Skodan sivujen varusteluettelon mukaan ambitionissakin se suksiluukku on lisätty 2019 malleihin.

Ei ollut vielä alkuvuodesta stylessäkään. Nettiautossa näyttäisi olevan vielä ainakin yksi style ilman suksiluukkua.
#17
Itsellä ei webastoa ole ja omassa käytössä olevalle autolle ei oo tarpeellista vakoilusatelliitin alue/nopeusilmoituksiakaan asettaa, niin en näe ko. palvelulle yhtään mitään käyttöä sen jälkeen kun alkavat pyytää maksua.
#18
Karoq (17-) / Vs: Yleistä Karoq
13.11.18 - klo:22:55
Lainaus käyttäjältä: jwinterh - 13.11.18 - klo:14:06
Osaako joku sanoa että mitä eroa on 2018 ja 2019 Karoq malleissa? Myyjä taisi sanoa että 2018 alkuvuoden malleissa ei olisi ollut kaistavahtia, ehkä. Onko muita eroavaisuuksia tiedossa? Eli mitä kivaa ylläriä voisi odottaa kun auto toimitetaan toivottavasti maalikuun 2019 aikana meikäläiselle.

Käsittääkseni kaikki syyskuun jälkeen valmistetut wltp-luokitellut autot on jo "2019-mallisia".

Kyllä kaistavahti oli vakiona ainakin stylessä jo viime vuodenvaihteessa kun itse kauppaa kävin. Ainoa ero mitä itse olen huomannut, on takapenkin kyynärnoja/suksiluukku, sitä ei ollut saatavilla ollenkaan, joten itse päädyin siitä syystä vario-flex-istuimiin vaikka suksiluukku olisi riittänyt omaan käyttöön täysin. Tosin nyt auto olisi varmaan tullut luukullisella takaistuimella kuitenkin kun lokakuun lopulla saivat lopulta raavittua auton kasaan, mutta toimitusajan venymistä ja varustelun muutoksia ei tietenkään voinut vielä tilatessa tietää.
#19
Karoq (17-) / Vs: Yleistä Karoq
11.11.18 - klo:17:59
Lainaus käyttäjältä: iltanen - 16.10.18 - klo:11:23
Vähän vielä mittariston kanssa opeteltavaa. :P Miten tuon valinnan saa pysymään ajon jälkeenkin? Fully customizable ei ihan toteudu muutenkaan, kun ei saa sitä haluttua tietoa haluttuun paikkaan  :-\

Josko myöhemmin tulee mahdollisuus modata näkymää  :)

Haettiin oma eilen, ja on nyt ollut pari päivää aikaa tutustua ajoneuvoon. Meilläkään ei pysty mittaristoa vapaasti muokkaamaan, soittimesta puuttuu digimittarin konfigurointivalikko ja sen tilalla on perinteisen monitoiminäytön valinnat. Soitin on Bolero. Olisikohan näissä mennyt väärä softaversio koneeseen? Täytyy huomenna hätyytellä myyjää ja tiedustella asiaa...
#20
Karoq (17-) / Vs: Uusi Karoq tilattu
09.11.18 - klo:19:54
Huomenna oman Karoqin luovutus, päivälleen 10 kk tilauksesta.
#21
Karoq (17-) / Vs: Uusi Karoq tilattu
23.10.18 - klo:18:01
Lainaus käyttäjältä: Marty82 - 22.10.18 - klo:12:47
Vihdoin ja viimein näkyy tunnelin päässä valoa. Helmikuun alussa tilattu 1.5 DSG on reilu viikko sitten saapunut Suomeen. Tosin vielä se on Hangon vapaa satamassa odottamassa tyyppihyväksyntää.
Onnittelut! Itellä kans pieni häilyvä pilkahdus, eilen kun kyselin auton (10.1. tilattu 1.5 DSG) perään niin sain tiedon että olisi lähtenyt tehtaalta, vielä ei myyjällä kuitenkaan ollut mitään käsitystä koska olisi luovutettavissa, ehkä marraskuun loppupuolella. Kuinkahan tiuhaan näitä Suomeen laivaavat?

On melko käsittämätöntä, että missään vaiheessa tän kymmenen kuukauden aikana kukaan myyjäliikkeen edustaja ei ole saanut informoitua tilauksen etenemiseen liittyen mitään ilman että olisin itse ensin asiaa kysynyt, ja kysymälläkin vastaukset ovat olleet melko nihkeitä ja epätarkkoja. Kolleega valitteli samaa kun on myös tilannut Karoqin. Onko muilla vastaavan tyyppisiä kokemuksia Skodasta / Skoda-myyjistä?
#22
Eikö kenelläkään muulla ole ollut vastaavia ongelmia?  :o
#23
Juu niinhän se menee, että samalla co2 päästöllä myös veroprosentti on aina sama, ja euromääräinen vero riippuu ajoneuvon hinnasta.

Oman Karoqin (1.5tsi dsg) kauppakirjassa (10.1.2018) on arvioitu autovero 6919, ja nyt kun konfiguraattorilla pyörittelin vastaavat varusteet, niin sain veron määräksi 10230,! Co2 päästö on pompannut yli 32% vanhaan verrattuna.

Onko kenelläkään ollut ongelmia vanhoilla säännöilltä tehdyn tilauksen ja 1.9 jälkeen takaisinlaskennan kautta tehdyn verotuksen kanssa? Onko veron määrä vastannut kaupanteon yhteydessä ilmoitettua, ja mikäli ei ole, onko kompensoitu jotenkin muulla tavoin?
#24
Karoq (17-) / Vs: Uusi Karoq tilattu
07.10.18 - klo:22:58
Lainaus käyttäjältä: iltanen - 27.09.18 - klo:09:57
Eilen luovutettu ja hyvät kaupat tuli. Skodalla pieni kämmi ja antoivat metallivärinkin kaupan päälle. Mahtaakohan johtua siitä, että kesällä tilattiin digimittari, jolloin oli se kamppis  ::)

Kauppaan tuli 10 auton satsi ja saman verran oli kuulemma myyty aiemmin. Ensimmäinen digimittarilla.

CB-väriä ei kuulemma enää saa ja jopa maaliskuussa tilanneisiin ollaan yhteydessä, että väri on pakko vaihtaa. Luovutuksessa oli kolme autoa, joista jokainen oli Cappuccino Beige.

Sitten vaan opettelemaan käyttöä  8)

Mikä kämmi sun auton kanssa oli tullut? Itelle on tulossa 10.1 tilattu Karoq Lava Blue- värillä, eikä sitäkään näyttäisi enää olevan konfiguraattorissa valittavissa. Vieläkään en ole saanut varmaa tietoa että koska auto tulee, edellinen arvio oli että marraskuun lopussa...
#25
Just tota systeemiä tarkoitin, uudemmissa vaan hieman modernimman näköinen.

Jollain tavalla sitä reilut 12v pärjäsi, ettei tutkia tai kameraa ole omassa autossa ollut, mutta nyt kun sellaisia on päässyt pari kuukautta päivittäin käyttämään, niin mielellään niitä myös käyttää. Toi ajolinja on yllättävän hyödyllinen kun ajaa esim. taskuparkkiin, jos viivä näyttää että menee tarkasti rotvallin viereen niin siihen pystyy luottamaan eikä tarvitse peiliä kääntää alaspäin että näkee takavanteen...

Koko ihmettelyn pääpointti oli kuitenkin se, että kun uusiin autoihin lyödään jatkuvasti toinen toistaan hienompia varusteita, niin miten muuten jo vanhahkon oloinen Octavia ja muut Karoqia vanhemmat mallit on tällä saralla edellä.
#26
Muistaakseni dynaamiset apuviivat näkyy, kun pelkkä parkkitutka on käytössä, joten asiaa sen paremmin tuntematta luulisi olevan suhteellisen yksinkertaista näyttää ne myös kameran kuvan yhteydessä.

Erikoisinta tässä on kuitenkin se, että Octaviasta nuo ominaisuudet löytyy.
#27
Karoq (17-) / Vs: Uusi Karoq tilattu
06.08.18 - klo:15:18
Lainaus käyttäjältä: jamo75 - 06.08.18 - klo:14:25
jossain muistan nähneeni että uuden tilas on 11kk tällä hetkellä

Juu niin se taitaa uusille tilauksille olla, tammikuun alussa kun kaupat tehtiin, lupailtiin 5-6kk eli juhannuksen tienoille.
#28
En osaa sanoa, mihin varusteeseen ko. ominaisuus Kodiaqissa liittyy, mutta nettiautossa ei siis äkkiseltään näkynyt muunlaisia kuvia Kodiaqin peruutuskameroista, kuin noita Octavian kanssa samanlaisia. Ja taitaa olla lähinnä ohjelmistopuolen juttuja, jos kuvaa rajataan, vääristymiä korjataan ja erinäisiä viivoja näytetään, joten komponenteista ei luulisi olevan kiinni.
#29
Olen nyt kesän ajellut uudella Oculla ja siinä peruutuskamerassa voi valita mm. normaali-moodin dynaamisilla ajolinjoilla, kalansilmän, kuvan vetokoukun yläpuolelta perävaunun kytkemiseksi ja lisäksi monenlaisia parkki-avustin-moodeja.

Kävin lauantaina muistin virkistämiseksi kokeilemassa Karoqia Rinta-Joupilla, kun tilauksesta alkaa olla jo 7kk eikä omaa autoa näy.

Iski pieni järkytys, kun laitoin pakin päälle. Karoqin peruutuskamerassa oli yksi ainoa näkymä jostain normaali-moodin ja kalansilmän välimaastosta, ilman dynaamisia apuviivoja. Mitään valinta-painikkeita ei ollut paitsi ne äänet jne. kuvan vasemmalla puolella.

Dynaamiset apuviivat ovat osoittautuneet ahtailla parkkipaikoilla mukavaksi varusteeksi, kun jo kuvasta näkee, taipuuko auto kerralla haluttuun väliin vai ei. Vetokoukkunäkymä on myös erittäin hyödyllinen raskaampia perävaunuja kytkettäessä, kun saa tähdättyä kuulan suoraan aisan alle.

Molemmissa malleissa systeemi kulkee samoilla nimillä "intelligent parking distance assistant - älykäs pysäköintitutkajärjestelmä" & "Optical parking assistant - peruutuskamera".

Pienellä nettiautossa surffailulla löysin useita Ocuja ja Kodiaqeja joissa oli kuva peruutuskamerasta ja dynaamiset viivat ym. näkyvissä, mutta en yhtään Karoqia jossa nämä olisi ollut, vaan kaikissa Karoqeissa näytti Exclusive-malleja myöten olevan karvalakkimallin peruutuskamera. Voiko tosiaan olla niin, että uudemmassa ja (Octaviaan verrattuna) kalliimmassa mallissa järjestelmä on näin paljon pelkistetympi, vai mistä mahtaa olla kysymys!?
#30
Onko joku jo keksinyt, miksi tuo keskimmäinen penkki on tehty niin että se ei liiku edes-takaisin kuten reunimmaiset? Itse olin siinä uskossa tammikuussa varusteita valitessani, että vetämällä kaikki penkit eteen saadaan kätevästi peräluukkuun lisää tilaa, mutta jostain kumman syystä keskimmäisessä ei näytä olevan kiskoja alla joten tilaa saa tehtyä pelkästään reunoille.  ???
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy