Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - JVR

#1
Octavia III (13-19) / Vs: Octavia III RS
30.01.24 - klo:12:25
Laatikon öljynvaihto alkaa olla edessä. Mitä vaihto maksaa märkä DSG7 laatikolle?
#2
Lainaus käyttäjältä: S.N-83 - 23.03.23 - klo:19:06
Oliko millainen operaatio ja paljon kustansi?

Merkkiliikkeessä vaihto, goodwillia 70% ja itselle jäi maksettavaa 240,.
#3
Lainaus käyttäjältä: JVR - 03.12.22 - klo:11:36
My19 bensa RS ja oikealta puolelta tulee kylmää. Pitänee kurkistaa onko nuo rattaat paikallaan.

Lämppärin kenno vaihdettu ja nyt tulee taas kunnolla lämmintä.
#4
Lainaus käyttäjältä: ukormi - 26.12.22 - klo:10:57
Eihän ollut silikaattipussi rikki?

Ei ollut, otin sen pois varuilta.
#5
Auto kävi merkkiliikkeessä tutkittavana ja diagnoosi oli että mekaanisesti kaikki kunnossa, eli luultavasti kenno tukossa. Jäähdytinnesteet oli kuulemma kirkkaat, kovasti ihmetyttää miten 4v autosta voi kenno tukkeentua.
#6
Lainaus käyttäjältä: Killer - 26.12.22 - klo:07:34
Nuo edellisen kuvan mittaukset on tehty -10 ast pakkasessa. -20 ast niin oikealle enää 7asteista ilmaa.
Auto kävi lämmityslaitteenkennon vaihdossa Pörhöllä ja nyt taas tarkenee.

Löytyikö tukkeentumiselle mitään syytä? Itsellä sama ongelma ja diagnoosi, kenno on vielä vaihtamatta.
#7
Lainaus käyttäjältä: S.N-83 - 03.12.22 - klo:19:14
Siis onko nää nyt lukemia mitä ilmaa tulee suuttimista vai sen lämpöanturin mikä on sieltä ilmakanavassa arvoja mitä se näyttää?

Kai se obdelevenin lukema on sieltä kanavasta, en löytänyt kuin yhden lämpötilan per puoli. Käsituntumalla lukemat vastaa lämpötilaa joka tulee suuttimista.
#8
Lainaus käyttäjältä: S.N-83 - 03.12.22 - klo:12:30
Iteltä kyllä vahva suositus, että viet suosiolla pajalle missä VDCS ja katotte niiden lämpöantureiden arvot. Veikkaan että ihan turhaa purkamista. Omaan vaihdatin se sisäkennon. Ei tullut kuntoon. Purkasin itse sisustaa sen verran, että sai sen säätömoottorin esiin. Irroitin sen, testasin mittarilla, purin ja putsasin. Ei vaikutusta. Syypää oli se lämpöanturi.

Tai tietysti jos tykkää rassailla ni mikä siinä.

Katottiin tuota Odbelevenilla ja right temperature oli 20 kun left oli 49. Kun oikean puolen pyynnin tiputti minimiin niin oikean puolen lämpö lähti laskemaan, mutta max pyynnöllä ei noussut yli 21. Kun left pyynnin tiputti minimiin oikean puolen lämpötila nousi 23 asteeseen.

Eli pitääkö tästä vetää johtopäätös että kenno on tukossa ja lämpöä ei riitä enää oikealle puolelle?

Ps. Paisarissa lukee mit silikat mutta kännykän valossa en saa selvää pussin sijainnista tai kunnosta.
#9
My19 bensa RS ja oikealta puolelta tulee kylmää. Pitänee kurkistaa onko nuo rattaat paikallaan.
#10
Startin jälkeen tuli ”keyless virheellinen” herja ja mittaristossa palaa nyt keltainen avaimen kuva. Ovet meni kyllä lukkoon kahvasta painamalla eli toimii kuitenkin. Muilla kokemusta tästä?
#11
Lainaus käyttäjältä: JVR - 18.11.21 - klo:22:54
RS TSI dsg my -19 puhallin on jäänyt huutamaan ajon jälkeen joka kerta reilun viikon ajan. Lisäksi kulutus tuntuu nousseen samaan aikaan parilla litralla. Ideoita mistä johtuu?

Edelleen sama jatkuu. Eilen maantieajoa reilu 20km n. 90km/h mittarivauhtia ja ajon jälkeen jäi flekti huutamaan. Kulutuskin oli n. 9.5 ajotietokoneen mukaan.

Saako tuosta VCDS:lla kaivettua jotain tietoa ulos, marmoritiskille ei viitsi mennä valittamaan kun vastaus on ettei mitään vikaa ja saa laskun kouraan.
#12
RS TSI dsg my -19 puhallin on jäänyt huutamaan ajon jälkeen joka kerta reilun viikon ajan. Lisäksi kulutus tuntuu nousseen samaan aikaan parilla litralla. Ideoita mistä johtuu?
#13
Octaviasta ylimääräiseksi jääneet kumimatot. Kunto lähes uutta vastaava.

Hp: 20,


Edit: matot myyty.
#14
Lainaus käyttäjältä: Daatta - 25.01.21 - klo:11:54
Jos on (jälkiasenteinen) webasto asennettu niin on normaalia että nestettä joutuu lisäilemään. Ex. Cupraan taisin 4dl yhteensä lisätä, ennen kuin asettui. Muussa tapauksessa neste voi vuotaa moottorisuojamuovin päälle eikä siten näy missään...

Tehdaswebasto on. Lisätty nyt 6dl nestettä, seurataan tilannetta.
#15
Tänään tuli startissa hälytys jäähdytinnesteen vähäisestä määrästä ja vähissähän se näytti olevankin, säiliö lähes tyhjä. Eli vuotanee jostain, silmämääräisesti ei näy vuotoja missään.

Autona siis MY19 RS TSI DSG.
#16
Jos valot näyttää liian alas kannattaa ne säädättää. Omassa lyhyet valaisi tehtaan jäljiltä lähinnä omat varpaat. Säädettiin takuuseen ja nyt kantama on about. vastaava kuin pre FL xenoneissa. Kaverilla myös sama homma, tehtaan jäljiltä valot näyttää ihan liian alas.
#17
Lainaus käyttäjältä: Daatta - 14.01.20 - klo:08:30
Eikö kenelläkään muulla ole ollut ongelmia AA:n ja Android 10 kanssa? Ihmettelin pitkään miksi auton kosketusnäyttö lakkaa toimimasta, alkuun toimii mutta kohta ei. Käytössä OnePlus 7 ja juuri päivittynyt Android 10. Muuten kaikki toimii, mutta kosketus ei. Jopa karttanäytön vieritys toimii, mutta painallus ei! Järjetön ongelma ja hemmetin vaarallinen, kun tuo tapahtuu ajossa...

Googlettelun jälkeen selvisi että en ole yksin, muilla on samaa ongelmaa: https://support.google.com/androidauto/thread/16104622?hl=en
Liittyy näytön lukitukseen, kun puhelimen näyttö menee lukkoon lakkaa auton kosketusnäyttökin vastaamasta. Ongelma on ollut itsellä päällä kolmisen kuukautta, vähissä on AA:n käyttö tuosta syystä.  :-\

Erikoista, täällä myös One+ 7 ja Android 10 ollut käytössä siitä asti kun se julkaistiin. Ainoa ongelma tuli vastaan päivityksen jälkeen spotifyn kanssa, mistä oli hypännyt päälle optimoi akun käyttö mikä aiheutti sen että musiikki alkoi pätkiä tai katkesi ajon aikana. Google mapsia tulee käytettyä tiheään eikä sen kanssa ole ollut ongelmaa.
#18
Octavia III (13-19) / Vs: Dfreeeze
14.01.20 - klo:09:40
Heräsi kiinnostus kyllä näillä myyntipuheilla, uudenmallisen kaken toimintamatka on niin onneton ettei töissä saa webaa päälle sisältä käsin vaikka auto näkyy ikkunasta. Tuleeko tuosta mitä kuukausimaksuja vielä lisäksi?
#19
Herkemmin tuntuu tippuvan pelistä tässä uudessa verrattuna pre faceliftiin. Vanhassakin meni kyllä tukkoon tuiskussa ajessa, mutta uudessa riittää kun seisoo lumisateessa tai sitten konepelliltä valuva vesi jäätyy tutkan eteen. Noh aina ei mene kehitys eteenpäin...
#20
Lainaus käyttäjältä: Daatta - 30.07.19 - klo:08:14
Luin jo kesäkuussa netistä että Android Auto olisi tulossa virallisesti saataville pohjoismaihin. Ihmettelin kun sovellusta ei edelleenkään näy Play Storessa, googlettelulla selvisi että julkaisu on peruttu:

https://www.androidpolice.com/2019/07/02/android-auto-support-expands-to-denmark-finland-iceland-and-sweden/

Taitaa olla yhtä pitkässä juoksussa kuin AA:n ulkonäköuudistus...

Lomalla käytin tai yritin käyttää Wazea, mutta se tökki eli hävitti GPS-sijainnin koko ajan. Kun vaihtoi Google Mapsiin niin ongelma katosi.

Ainakin Huaweissa AA ja Waze vaatii että virta-asetuksista on "Run in background" päällä, muuten tökkii.
#21
Reilu 7tkm takana nyt räsällä DSG7:lla. Laatikko on tietääkseni sama kuin 4x4 paitsi neliveto puuttuu.

Kokemusta myös vanhemman räsän dsg6:sta ja tämä uusi tuntuu luistattavan kytkintä enemmän kuin vanha. Vaihdot toki tosi sulavia, mutta liikkeelle lähdöt tuntuu verkkaisemmalle kun kytkin luistaa. Kaupungissa tuntuu vievän enemmän kuin dsg6, matkassa taas aavistuksen vähemmän pitempien välitysten takia.
#22
Minulla AA piti poistaa ja asentaa uudestaan, pelkkä uudelleenasennus ei riittänyt.

Nyt kun luuri päivittyi Android 9:iin toiminta parani huomattavasti, mm. sovellukset aukeaa aina. Android 8 vaati yleensä sen että softa oli valmiiksi auki kun sitä käyttää AA:n kautta, muuten ruutu jäi mustaksi.
#23
Lainaus käyttäjältä: Samste - 06.02.19 - klo:18:52

Digimittaristo herjaa aina keskinäytössä, jos olen itse kääntänyt päivävalot, että sytytä ajovalot. Tällöin mittaristo "lukittuu" eikä saa vaihdettua eri moodeja ja keskinäytöllä ei näy myöskään mitään tietoja. Suht ärsyttävää

Ratin oikenpuoleista rullaa painamalla voi kuitata valoherjat ainakin Ocussa.
#24
Faceliftin tutka tuntuu tippuvan pelistä kyllä herkemmin kuin pre-fl. Lisäksi uudessa valuu konepelliltä vedet tutkan ja parkkitutkien päälle ja ne jäätyy ja tutka pois pelistä. Tämä on nyt käynyt jo aika monta kertaa kun sataa lunta.
#25
Google maps lopetti toimimisen AA:n kautta, kun yrittää käynnistää navia auton näytöltä menee ruutu mustaksi ja mietinnän jälkeen heittää takaisin AA: kotinäyttöön.

Luurin AA on päivitetty november 30. versioon mutta sillä ei ollut vaikutusta toimintaan. Waze kyllä käynnistyy kunhan se on käynnissä puhelimessa ennenkuin luurin yhdistää autoon. Luuri on Nokia 8 Android 8.1 uusimmilla päivityksillä.

Onko muilla ollut vastaavia onglmia?
#26
Uuden räsän konepelti meni heti uutena takuuseen maalaukseen. Ilmeisesti kuljetusvaurio tms. jota oli hätäisesti yritetty paikkailla huonoin tuloksin. Maahantuojalta tuli heti lupa maalaukseen, eivät tosin kertoneet missä tuo vaurio oli tullut tai kuka sitä on korjannut.
#27
Eilen pääsi kokeilemaan kaukovaloavustinta. Valot kyllä vaihtui lyhyille kun tuli auto vastaan mutta pitkille ei suostunut vaihtamaan takaisin kertaakaan vaikka vauhtia oli 90 mittarin mukaan ja autoja tai katuvaloja ei ollut näkyvissä. Mikäs tuossa nyt voi olla pielessä, ehdotuksia?
#28
Lainaus käyttäjältä: Paze - 01.11.18 - klo:13:29



Tommonen viritys on itsellä my15 rs.n pellin alla.

Joo näyttää hyvälle. Tuosta ei näy onko laturi kiinni mitenkään vai pysyykö paikallaan ilman kiinnittämistä?
#29
Laitetaan nyt kysely tännekin jos joku RS:n omistaja jolla on defan akkulaturi näkisi tämän. Eli mihin kohtaan olette asentaneet Defan 4A laturin moottoritilassa, 1.4 TSI:ssa oli akun vieressä sopiva kolo johon tuo laturi meni näppärästi mutta räsässä siinä ei ole tilaa.
#30
Octavia III (13-19) / Vs: Octavia III RS
31.10.18 - klo:21:51
Uusi RS haettu tänään ajoon. Defan 4A akkulaturille pitäisi löytää paikka, mihin tuo kannattaisi räsässä asentaa?
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy