Mikä liikenteessä ottaa hermoon?

Aloittaja Erkka, 28.02.10 - klo:21:22

« edellinen - seuraava »

Koo Pee

No se ärsyttää ku vika on aina muissa liikenteessä olevissa ;D!

Siis jos kaikki uunot ja kainot mitä niitä nyt onkaan myös minun lisäkseni ymmärtäisi korjata ne omat virheet ensin niin eihän kellään ongelmia olisikaan :P?

Muita syyttelemällä ei tuo oma ajotapa paljon parane?

-turha kiire=,perässä roikkuminen,kaistoilla poukkoilut,ylinopeus jne..turhat ohitukset liikennevirran ollessa tiheää.
-kilpailuvietti>shitti sentään mese vm.82 200D ohitti minut ja minun 700hp rotuvolkkarin eii helekutti äkkiä kostamaan....ja "paikka" jonossa takasin ;D.
-pahan olon purkaminen kanssa liikkujiin
-EGO>ei kestä 500 heppasella ajella 90 heppasen rinnalla....tai laskea se rampilta eteen....jne...
-toisten "kouluttaminen",kiilaamalla,hidastamalla,kiihdyttämällä,kivittämällä perässä roikkujan keula reunavallin soralla,tai vetää lumipöllya Q7:lla ihan vaan piruuttaan takana ajavien iloksi, rekan perässä roikkuja pomppaa eteen ,kun näkee vilkku päällä takana tulevan ohitusaikeen>no pistämpä sitten vilkun piruuttani ku joku tulee vastaan jne...tappomeininkiä josta yritän edelleen päästä eroon....

Ja ylinopeus, perhana sain kymmenen vuoden tauon jälkeen huomautuksen 84kmh 80 alueella eli kaahari olen, tyly tosi asia huomautti polliisi.

Noo, pitänee lähteä aikasemmin reissuun ku saa ihan itse sen työajankin päättää, julkisilla en suostu ajamaan ,koska olen parempi kuski,,,  muuthan ne liikenteessä törttöilee ;). En se minä ollu ja jos olinkin, niin sehän oli vahinko...

Keke78

Tämän palstan papat (eli kaikki jos lasketaan myös pappa-henkiset). Siis millään autopalstalla ei ole näin pappa-menoa kuin täällä. Persaukisten autoja vanhuksille vois olla Skodan ja Volkkarin uus myyntilause.

Ja nää papat osaavat nysvätä, ja noudattaa rajoituksia tietyömaalla sunnuntaina, ja ajaa hiljaa kun toosasssa sanottiin jotta saattaa olla liukasta, ja jeesustella täällä kun joku ohitti ne 10kmh ylinipeudella....

Jos joku saatana nysvää liikenteessä niin se on melkein poikkeuksetta VAG ja yleensä Skoda.

Eli hermoon liikenteessä ottaa se kun näen jonkun jollain vitun octavialla nysväämässä 20km/h alle rajoituksen.
Fabia rs combi -11

Koo Pee

Lainaus käyttäjältä: Keke78 - 17.11.12 - klo:00:20
Tämän palstan papat (eli kaikki jos lasketaan myös pappa-henkiset). Siis millään autopalstalla ei ole näin pappa-menoa kuin täällä. Persaukisten autoja vanhuksille vois olla Skodan ja Volkkarin uus myyntilause.

Ja nää papat osaavat nysvätä, ja noudattaa rajoituksia tietyömaalla sunnuntaina, ja ajaa hiljaa kun toosasssa sanottiin jotta saattaa olla liukasta, ja jeesustella täällä kun joku ohitti ne 10kmh ylinipeudella....

Jos joku saatana nysvää liikenteessä niin se on melkein poikkeuksetta VAG ja yleensä Skoda.

Eli hermoon liikenteessä ottaa se kun näen jonkun jollain vitun octavialla nysväämässä 20km/h alle rajoituksen.

No hyppyytä yli  ;D.....ohitushan perustuu yllätykseen.....

Keke78

Lainaus käyttäjältä: Koo Pee - 17.11.12 - klo:01:31
No hyppyytä yli  ;D.....ohitushan perustuu yllätykseen.....

Emmäää uskalla. Vaan vittu kyllä oikeesti menee hermot kun ajat joka päivä sen +30 kilsaa 50km/h tietyömaarajoituksella ja porukka ajaa tismalleen rajoituksen mukaan vaikka tietyömaalla ei olis enää ketään töissä. Noita vitun tienrakentajia pitäis velvoittaa hommaamaan jonkun sortin sähköiset tolpat tuonne ja viimeinen joka lähtee duunista vaihtaa rajoituksen edes vähän järkevämpään 70km/h. Puhutaan kuitenkin tiestä jonka normi rajoitus on 100km/h ja rakentaminen tapahtuu tällä hetkellä 100 metrin päässä mettässä tiestä katsottuna.
Fabia rs combi -11

RTWteam

Lainaus käyttäjältä: Keke78 - 17.11.12 - klo:10:15
Emmäää uskalla. Vaan vittu kyllä oikeesti menee hermot kun ajat joka päivä sen +30 kilsaa 50km/h tietyömaarajoituksella ja porukka ajaa tismalleen rajoituksen mukaan vaikka tietyömaalla ei olis enää ketään töissä. Noita vitun tienrakentajia pitäis velvoittaa hommaamaan jonkun sortin sähköiset tolpat tuonne ja viimeinen joka lähtee duunista vaihtaa rajoituksen edes vähän järkevämpään 70km/h. Puhutaan kuitenkin tiestä jonka normi rajoitus on 100km/h ja rakentaminen tapahtuu tällä hetkellä 100 metrin päässä mettässä tiestä katsottuna.

Todennäköisesti puhutaan kehätien rakentamisesta etelän suunnassa Joensuusta katsottuna? Kieltämättä tuo 50km/h rajoitus on turhauttava koska rakentaminen tapahtuu juurikin tuolla pöpelikössä. Eilen ajelin tuolla tien pätkällä ja eihän tuo poliisejakaan tuntunut kiinnostavan kun ajelivat itsekkin roimaa ylinopeutta tuolla alueella (ei hälyytysajossa). Kukapa heitä sakottaisi? Itse kehätien rakentaminen on todella mahtava juttu!

Keke78

Lainaus käyttäjältä: RTWteam - 17.11.12 - klo:10:27
Todennäköisesti puhutaan kehätien rakentamisesta etelän suunnassa Joensuusta katsottuna? Kieltämättä tuo 50km/h rajoitus on turhauttava koska rakentaminen tapahtuu juurikin tuolla pöpelikössä. Eilen ajelin tuolla tien pätkällä ja eihän tuo poliisejakaan tuntunut kiinnostavan kun ajelivat itsekkin roimaa ylinopeutta tuolla alueella (ei hälyytysajossa). Kukapa heitä sakottaisi? Itse kehätien rakentaminen on todella mahtava juttu!

Siitäpän juurikin. Näytti ainakin viimevkl kiinnostavan kun olivat su iltana kytiksellä siinä ilomantsintien kohdalla tutkineen. Onneks oli eukko ratissa, muuten olis varmaan lähteny kortti.
Fabia rs combi -11

Vagisti

Lainaus käyttäjältä: Keke78 - 17.11.12 - klo:00:20
Tämän palstan papat (eli kaikki jos lasketaan myös pappa-henkiset). Siis millään autopalstalla ei ole näin pappa-menoa kuin täällä. Persaukisten autoja vanhuksille vois olla Skodan ja Volkkarin uus myyntilause.

Ja nää papat osaavat nysvätä, ja noudattaa rajoituksia tietyömaalla sunnuntaina, ja ajaa hiljaa kun toosasssa sanottiin jotta saattaa olla liukasta, ja jeesustella täällä kun joku ohitti ne 10kmh ylinipeudella....

Jos joku saatana nysvää liikenteessä niin se on melkein poikkeuksetta VAG ja yleensä Skoda.

Eli hermoon liikenteessä ottaa se kun näen jonkun jollain vitun octavialla nysväämässä 20km/h alle rajoituksen.

Vai olisko vaan niin, että suurimmalla osalla palstan jäsenistä on itsetunto kohdillaan niin ei tarvi keulia, ja todistella muille erinomaisuuttaan? ::)

Keke78

Lainaus käyttäjältä: Vagisti - 17.11.12 - klo:12:07
Vai olisko vaan niin, että suurimmalla osalla palstan jäsenistä on itsetunto kohdillaan niin ei tarvi keulia, ja todistella muille erinomaisuuttaan? ::)

Voi kun tässä olisikin kyse kaahailusta, vaan kun ei ole. Kyse on sujuvasta ajamisesta rajoitusten mukaan ja pikkasen niiden päälle. Ok, pk-seudulla porukka osaa ja uskaltaa ajaa mutta tulkaapa käymään tällä susirajalla. Tämä ei ole pelkkä oma mielipide, samaa sanovat taksikuskit. Täällä on vaan niin helvetin paljon mummoja, pappoja ja muuten vaan vajaakuntoisia autonrattiin että tästä liikenteestä ei tule kertakaikkiaan mitään. Esim. Oulussa on aivan toinen meno vaikka siellä on melkein tuplat porukkaa. On vaan kertakaikkisen käsittämätöntä miten nämä juntit onnistuvat ruuhkauttamaan tällä populaatiolla jokaisen tien ja risteyksen.
Fabia rs combi -11

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Keke78 - 17.11.12 - klo:12:47
Ok, pk-seudulla porukka osaa ja uskaltaa ajaa mutta tulkaapa käymään tällä susirajalla. Tämä ei ole pelkkä oma mielipide, samaa sanovat taksikuskit. Täällä on vaan niin helvetin paljon mummoja, pappoja ja muuten vaan vajaakuntoisia autonrattiin että tästä liikenteestä ei tule kertakaikkiaan mitään.

Itse olen varsin vähän ajanut susirajalla, mutta niillä harvoilla kerroilla kun olen, niin pakkohan se on myöntää, että samaa ilmiötä olen havainnut. Se varmaan johtuu siitä, että itse on tottunut vähän "hektisempään" elämään ja sama linja jatkuu myös liikenteessä. Pöndellä on ilmeisesti ihan normaali käytäntö, että Passatin kiidyttäminen vajaaseen satkun mittarinopeuteen satasen alueella vaaditaan vähintään kaksi kilometriä maantietä. Se kun tuntuu olevan maan tapa. Tai maantieltä ei voi kääntyä vasemmalle, ellei lähimpään vastaantulevaan autoon ole etäisyyttä vähintään 300 metriä.

Mutta maassa maan tavalla ja pakko maallakin on sopeutua paikalliseen liikkennekulttuuriin siinä missä Pariisissakin. Pöndellä on tosin se etu, että siellä pääsee aika kivutta ohitse ;)

Keke78

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 17.11.12 - klo:13:17
Itse olen varsin vähän ajanut susirajalla, mutta niillä harvoilla kerroilla kun olen, niin pakkohan se on myöntää, että samaa ilmiötä olen havainnut. Se varmaan johtuu siitä, että itse on tottunut vähän "hektisempään" elämään ja sama linja jatkuu myös liikenteessä. Pöndellä on ilmeisesti ihan normaali käytäntö, että Passatin kiidyttäminen vajaaseen satkun mittarinopeuteen satasen alueella vaaditaan vähintään kaksi kilometriä maantietä. Se kun tuntuu olevan maan tapa. Tai maantieltä ei voi kääntyä vasemmalle, ellei lähimpään vastaantulevaan autoon ole etäisyyttä vähintään 300 metriä.

Mutta maassa maan tavalla ja pakko maallakin on sopeutua paikalliseen liikkennekulttuuriin siinä missä Pariisissakin. Pöndellä on tosin se etu, että siellä pääsee aika kivutta ohitse ;)


Pari päivää sitten ajoin mopoautomummin perässä joka uskalsi ajaa puolella kaasulla mopoautolla. Eli noin 20km/h.

Mikäs siinä kun ei ole mihinkään kiire, työllisyysprosentti täälläpäin on varmaan se 10% joten 9/10 ei ole kiire minnekkään.
Fabia rs combi -11

Vagisti

Oon kyllä samaa mieltä tuosta mummojen ja pappojen liikenteen tukkimisesta.
Itse tykkään ajaa kaupungissakin "ripeästi", mutta ei yli rajoitusten. Esimerkiksi sieltä valoista ja risteyksistä lähdetään saman tien kun paikka aukeaa/ valot vaihtuu.

Liikenteessä vain on niitä muitakin, osa hitaampia osa nopeampia, ei ne vanhukset sitä tahallaan tee.
Myöntää täytyy, että itseänikin se välillä korpeaa se muniminen. Ainakin täällä Vaasan liikennevaloissa joissa osan logiikka on suuniteltu varmaan päissään.


Koo Pee

Niin, kyllähän se näin on,jotta peräpeiliin ilmestyneet ajoneuvot liikkuu nopeammin.

Siis fiksu kuski antaa tietä mullauttaa vilikulla tai lisää nopeutta järkevään ylärajaan+10 useimmiten riittää,joskus ei vaan sitte mikään.... kunnes saa perskärpäselle ohituspaikan.....mutta se kouluttaminenhan siinä voi olla takana myös?

>Rauhotetaampas nyt kaverin sitä MINUN mielestä turhaa kiirettä ja ajellaan sääntöjen mukaan, ei järjen ,siis tunteen mukaan>tuo samperin perään ampassu kouhottaja=ärsyttää ja Ã,,rsyttää se kohta tuotakin kouhottajaa ku nysväämään aletaan,siis kumpikin on OMASTA mielestä oikeassa ;). ,minähän en riko lakia vaikka ajankin alinopeutta hähää...siellähän kalle kuumenee ja kuumeneehan se  tietenkin. Ja ne suuremmilla hatun ulokkeilla varustetut ei vaan tosiaan tiedä olevansa tien tukkona?>mikäköhän tuokin ilmiö lie ,jotta havaintoni mukaan mitä suurempi ulokkeinen päähine sitä omituisempi liikennekäyttäytyminen ;D?

Kuopio helsinki väliä tuli ajeltua 10v pari kertaa viikossa ja reissuhommissa ympäri suomea se eka milli kokemusta pikkuhiljaa kertyi....erilaisilla rakkineilla, opel,pösö, jne. GTI-mallit silloin nuorempana kunnes opin liikennettä lukemaan siinä 300 000 reissukilometrin tienoilla ja parin kortin hyllytyksen jälkeen hokasin, jotta perhana, tämähän on vain liikennettä ei auta vaikka kuinka riehuu.

Asenne muutui.... autoksi -88 MB 200 diesel jee... 160kmh kulki muuten sekin ja ylämäkeen poliisin tutkaan 130kmh ;D.>halvin euro/kilometri kokonaisuus ajokeistani >2800mk ostin konevikaisena>(ennakko väärä) 800.000km mittarissa ja sain vielä 500e ,kun myin katsastettuna ;D...kannen vaihoin 500 000km tienoilla turhaan> ne nostajat olikin syy....itse huolsin muiltakin osin...

Nyt ennakoin liikennettä (omasta ja taksikuskin mielestä) huomattavasti paremmin, mikään ei ärsytä enää kuten teininä ajellessa ja matka helsinki kuopio välillä taittuu samaan aikaan ilman kouhottamistaki > voi olla ripeä näköjään...tai no autostahan se johtuukin 20v. 300D turbo pakottaa egoilemaan vau...147hp/300nm...kunnes ruoste meidät erottaa 8)...ihan hirvee kulkine jos nykyisiin vastaaviin vertaa ja aikuisten oikeesti!

Etelän kehäteilläkin vaan hymyilyttää sen entisen raivon sijaan nuo ego herkät henkilöt joita.. enhän toki vihaa... minä halveksin ,..kuten Juice vainaa laulussaan sitä pikkunilkkiä.

Otetaan iisisti ,kyllä se siitä. Sydän ja verisuonitauti liittokin kiittää :P!!

savolaiskollega

Ketkähän aivottomat yleensä suunnittelee ainakin täällä noita keskustan liikennevaloja ? Ei vihreästä aalosta tietoakaan. Jos kahdet valot erehdyt pääsemään putkeen, se on jo saavutus.  >:(

Mitä nopeuksiin tulee, niin itse ajan aina kun mahdollista ylinopeutta. ;) Siis sen verran mitä laki sallii. Kaupungeissa ei onneksi ole juurikaan mopoautoja, eli ne ei ole pyörimässä jaloissa. Ja totuushan on se, että jos kaikki ajaisi yhtä hyvin kuin minä, niin liikenne sujuisi kuin tanssia vaan.... :D

Nipademu

Lainaus käyttäjältä: Keke78 - 17.11.12 - klo:12:47
Täällä on vaan niin helvetin paljon mummoja, pappoja ja muuten vaan vajaakuntoisia autonrattiin että tästä liikenteestä ei tule kertakaikkiaan mitään. Esim. Oulussa on aivan toinen meno vaikka siellä on melkein tuplat porukkaa. On vaan kertakaikkisen käsittämätöntä miten nämä juntit onnistuvat ruuhkauttamaan tällä populaatiolla jokaisen tien ja risteyksen.
Tämä on ihana ilmiö aamu- ja iltapäivän runsaammassa liikenteessä, kun vasemmalle yritetään kääntyä vastaantulevien kaistan yli. Se on oltava ainakin yksi kortteli tyhjää, ennen kuin uskaltaa lähteä ylittämään sitä vastaantulevien kaistaa :) Enkä puhu nyt ruuhkasta, kun niitä meillä ei savossa edes oikeasti ole. On vaan noita jotka saa sen liikenteen jumiin.
Ex Vag: A3 Tdi Q -10, Seat FR -07, Scout Tdi -07, Passat Tdi -00

Koo Pee

Lainaus käyttäjältä: Nipademu - 17.11.12 - klo:15:29
Tämä on ihana ilmiö aamu- ja iltapäivän runsaammassa liikenteessä, kun vasemmalle yritetään kääntyä vastaantulevien kaistan yli. Se on oltava ainakin yksi kortteli tyhjää, ennen kuin uskaltaa lähteä ylittämään sitä vastaantulevien kaistaa :) Enkä puhu nyt ruuhkasta, kun niitä meillä ei savossa edes oikeasti ole. On vaan noita jotka saa sen liikenteen jumiin.

Lohduksi voin todeta, jotta on niitä täällä espoo helsinki akselillakin ja pakka muuten kunnolla sekasin....esim. kehä ykköseltä turun moottoritielle tavallaan 2+2+2  kaistaa käytössä 2kiihdytyskaistaa.2bussin liittymäkaistaa,2varsinaista motarikaistaa jatkuupi kohtuullisen pitkäänkin vielä ja komiasti eteenpäin ja silti vauhti nollassa klo 16 ruuhkissa>siis jo yksi auto pystyy (näköjään)tukkimaan moottoritien,kiihdytyskaistaliittymän ja bussikaistaliittymän pelätessään ettei sekaan mahdu ja vielä varmuudenvuoksi  pysähtyy 100 kmh alueella kiihdytyskaistan päähän...turvallisin paikka parkkeerata ???(pitäs olla 110 vauhtia ymmärtääkseni tuossa kohti normaali liikennevirrassa?) mietippä ,kun tuhansia autoja tuohon aikaan liikkuu olisko ruuhkanpoikasta pikkuhiljaa ku kaikki pysähtyy ja kiihdyttää vuorollaan.. ja pari peräänajoa yllätys,yllätys.. siinä sivussa selvitellään.


No, tämäkin on vain liikennettä ja minkäs teet, eipä auta vaikka kuin pelihousuja repisi torvee pitkään soittas tai valoilla välkyttää>>aikansa ottaa.... siinähän sitten  kuuntelee vaikkapa ratijota kotirouvan ollessa hyvin temperoitu,täydellinen,aromikas odotellessaan...punavii... eiku teräskaulin kourassa ruoka jäähtyneenä rakastaan joka myöhästyi kynttiläillalliselta jälleen ;D.

Mistä noita oikeen tulee?  Autokoulusta kai ::)




Jeppe

Lainaus käyttäjältä: Keke78 - 17.11.12 - klo:00:20
Tämän palstan papat (eli kaikki jos lasketaan myös pappa-henkiset). Siis millään autopalstalla ei ole näin pappa-menoa kuin täällä. Persaukisten autoja vanhuksille vois olla Skodan ja Volkkarin uus myyntilause.

Ja nää papat osaavat nysvätä, ja noudattaa rajoituksia tietyömaalla sunnuntaina, ja ajaa hiljaa kun toosasssa sanottiin jotta saattaa olla liukasta, ja jeesustella täällä kun joku ohitti ne 10kmh ylinipeudella....

Jos joku saatana nysvää liikenteessä niin se on melkein poikkeuksetta VAG ja yleensä Skoda.

Eli hermoon liikenteessä ottaa se kun näen jonkun jollain vitun octavialla nysväämässä 20km/h alle rajoituksen.


Oleksä Keke78 käyny autokoulun, kun et tunne liikenne sääntöjä? Sillä se tikkari tarkoittaa nimenomaan sitä suurinta sallittua nopeutta, jos se on näkyvillä niin silloin sitä pitää noudattaa oli pyhä, tai arki.

Samoin miksi mun pitäis ajella yli nopeusrajotusten, jos mä ehdin muutenkin sillä ei mun tarvi välittää siitä jos joku sössii oman aikataulunsa. Kun lähtee ajoissa liikkeelle niin aina ehtii vaikka hitaamminkin. Samoin miksi pitäisi sopeutua näiden teidensankareiden nopeuteen, jotka ajaa +jotain tikkarin päälle? Eikö heidän olisi parempi hieman tutkia omaa ajokäytöstään ja ruveta ottamaan myös näitä toisia huomioon, eikä toiste päin.

Liikenteessä on kuitenkin niin paljon erilaisia ihmisiä ja ajoneuvoja, että toisten ottaminen huomioon ja joustaminen omassa käytöksessä on mielestäni kaikkien etu.

Niille joiden ego ei anna myötten ajaa rajoitusten mukaan nykyisellä kulkineella, voisi aikoinaan kuulemani sanonta olla miettimisen arvoinen seuraavaa autoa hankkiessa, eli ostakaa semmoinen auto jolla kehtaa ajaa hiljaakin.

;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

XUE

ruuhkassa ja liikenteessä isoja ongelmia tulee heiluriliikkeestä kun nopeus soutaa.
Porukka ei osaa/kykene pitämään tasaista nopeutta, vaan välillä mennään kovempaa ja sitten taas hiljempaa ilman näkyvää syytä.

KehäI on pari kohtaa missä on pieni ylämäki,jossa monien vauhti hyytyy,
ruuhkassa nopeus tippuu 80>60 kunnes taas kiihtyy. Onko se niin vaikeaa pitää
tasaista nopeutta yllä, vai pelottaako se kun ei näe mäen taakse?  ???  >:(
VW Passat Sedan 1.4TSI DSG R-line vm2013

VW Passat Variant 1.8TSI DSG R-line vm2010
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=6097.0

HAL9000

Tollot jotka eivät saa autoaan pysäköintiruutuun. Tänään (17.11) olin muksun kanssa Sellossa kaupoilla. Ihan etsimällä etsin paikan joka olisi sellainen jossa on kuskin puolella pylväs pystyssä. Näin pystyin ajamaan mahdollisimman vasempaan laitaan paikkaa, niin että jää reilusti tilaa auton oikealle puolelle. Helpottaa kun nostelee muksua turvaistuimesta ja takas.

Noh. Pari tuntia siinä meni ja kun tultiin takaisin niin oli joku täystorvi asettanut Jettansa siihen ihan kylkeen kiinni. En edes tajua miten siitä autosta on päästy pois?? Mitäs siinä teet. Yksin 2-vuotiaan pojan kanssa. Et voi jättää häntä siihen seisomaan siksi aikaa että siirrät autoa. Poika syliin ja siirrettiiin auto ruudusta. Sitten siihen väylän reunaan, autosta ulos ja poika turvaistuimeen. En jumalauta tajua tuota. Tuo auto oli osittain minun ruudussani ja sillä oli toisella puolella toista metriä tilaa. Jos suoraan ruutuun ajettaessa on pysäköinti noin vaikeaa, kuinkahan käy hankalammissa pysäköintitilanteissa?

Kiitos sinulle FKG-207!!  >:( >:(
VW Golf eTSI 1.5 DSG Style Mk8
Skoda Octavia TSI DSG Elegance MkIII
VW Golf TSI Higline Mk6
Skoda Superb TDI DSG
VW Golf GT TDI Mk5
VW Golf  TDI 2.0 Mk5
VW Golf TDI Mk4
Passat 1.8 Mk3B

eGetin

Olisit polkaissut oman autosi oven täysiä Jetan kylkeen ja lähtenyt muina miehinä pois ;D Oppisipahan jättämään rakoa jatkossa.

savolaiskollega

Kannattaa tulostaa näitä lappuja ja jättää pyyhkimen varteen...


Karvis

Lainaus käyttäjältä: savolaiskollega - 17.11.12 - klo:20:34
Kannattaa tulostaa näitä lappuja ja jättää pyyhkimen varteen...

Nämä on hyviä, pitäisikin taas tulostaa pinkka hanskalokeroon kun alkaa varasto olla vähissä :P
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Quality

Savolaiskollegana olisin korvannut sanan "bussikyytiin" sanalla "taksikyytiin" ;D.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Polokari

Tähän ikään mennessä ja näillä kilometreillä on jo oppinut olemaan turhia hermoilematta.
Kuitenkin välillä aina joku onnistuu aiheuttamaan ylimääräistä verenpainetta vain omalla
käytöksellään.
Usein ne on niitä jotka ilmeisesti kuvittelee että oman auton hinta, teho, tai joku muu
vastaava asia antaa oikeuden soveltaa liikennesääntöjä itselleen sopivammiksi.
Esimerkkinä tapaus joka on jo muutaman vuoden takaa:
Kullanvärinen "johtotähti" tulee moottoritien rampilla rinnalle, oma nopeus n. 105 ( tod. nop)
Rajoitus 100 km / Keski-ikäinen äijä vilkuilee ärtyneen oloisena minua (no menes nyt siitä..)
Ramppi loppuu ja äijä polkee piennarta pitkin etupuskuria hipoen eteen ja siitä ohituskaistalle,
ikäänkuin halvemmalleen (Micra) osoittaen, että tälleen sun olis pitäny toimia.
Ei se muuten mitään, mutta kun koko tiellä ei ollu muuta liikennettä, tilaa olis kyllä ollu molempiin suuntiin kilometritolkulla.

Taskukeke

^Et olisi voinut vaihtaa vasemmalle kaistalle, jos kerran tilaa oli kilometritolkulla? Itseä välillä ihmetyttää kun on liittymässä kehä/moottoritielle silleen että sattuu siihen kiihdytyskaistalle juuri "oikeaan" aikaan, että miksi jo valmiiksi tietä ajava ei voi sujuvoittaa liikennettä vaihtamalla tyhjälle kaistalle? Ei laissa lue, että niin pitäisi tehdä mutta omasta mielestäni on paljon mukavampi liittyä esim. moottoritielle jos joku viitsii hieman tehdä tilaa. Onhan se nyt vähän hölmöä että kelaat sen 80-100 km/h mittariin ja sitten jarrutat sinne 60-70 kun ramppi loppuu ja taas kiihdytät uudestaan vain sen takia että kaveri ei viitsi/jaksa vaihtaa kaistaa. Omalla kohdallani olen ainakin huomannut, että monta puskuria menisi vuodessa uusiksi jos vain ajaisin "laput silmillä" sitä oikeanpuoleista kaistaa. Toisaalta puskurissa on pari vekkiä, joten voisihan sitä käydä ensi viikolla ajamassa kehä 1:sen päästä päähän oikeaa kaistaa ja laittaa puskurin kuntoon jonkun toisen vakuutuksesta.  :)

eGetin

En itsekään ala periaatteestakaan antamaan yksittäiselle autolle tilaa tyhjällä motarilla - jokaisella on autossa kaasu- ja jarrupoljin ja molempia soveltaen on mahdollista päästä joko eteeni tai taakseni. Kun tullaan rampilta niin ihmisellä on myös siinä pään alapuolella sellainen juttu kuin niska. Se mahdollistaa pään liikuttamista sivuttaissuunnassa, ja liikettä voi tehostaa vielä kääntämällä kroppaansakin aavistuksen. Tämä puolestaan mahdollistaa moottoritiellä kulkevan liikenteen määrän ja katsomaan mahdolliset rakoset mihin voi tähdätä - tai että onko kiirettä kiihdyttää jos sieltä tulee tosiaankin vain yksi auto ja se osuisi todennäköisesti juuri Sinun kohdallesi. Mikäli on enemmänkin liikennettä ja/tai rampilta tulee isompi letka autoja niin annan tilaa mahdollisuuden mukaan sujuvoittaakseni motarille liittymistä. Raskaat ajoneuvot toki saavat aina tilaa, eihän heillä ole muutenkaan teoreettistakaan mahdollisuutta kerätä tavoitenopeuttansa ennen kuin ramppi päättyy.

Kerran olen saanut täyslaidallisen teinityttöjä Octavia 2.0 TDI:n ratissa panikoimaan rampilla. Tulivat tällöin koko rampin mitan rinnallani (itsellä vakkari päällä) ja mitä katselin touhua niin käsiä pystyi kyllä heiluttamaan paniikissa mutta jalat ilmeisesti lopettivat toimintakykynsä ;D Tyttöset uskalsivat kuitenkin hidastaa marssinopeuttansa rampin lopussa ja tulla takaani suoraan vasemmalle kaistalle ja siinä kohtaa survaista kaasua ja painaa reipasta kyytiä ohitseni. Sain kiitokseksi laidallisen keskisormia, itse kiitin näyttämällä peukkua hienosta suorituksesta :D Tyttösillä taisi lirahtaa täyslaidallinen housuun kun nousivat seuraavasta rampista ABC:n pihaan. Tuskin oppivat mitään ja varmasti porukalla päivittelivät vain mulkkua Audi-kuskia mutta itse en riko lakia vain siksi että ihmisillä ei ole pelisilmää.

Ktk

Tuo rampista tulijan väistäminen on ihan viho viimeistä touhua. Rampista tulija on se joka katsoo sen sopivan kohdan liittyä liikennevirtaan ja jos se muu liikenne on yksi auto niin täysin järjetöntä että se väistäisi.

eGetin

Lainaus käyttäjältä: Mrk - 17.11.12 - klo:23:51
Tuo rampista tulijan väistäminen on ihan viho viimeistä touhua. Rampista tulija on se joka katsoo sen sopivan kohdan liittyä liikennevirtaan ja jos se muu liikenne on yksi auto niin täysin järjetöntä että se väistäisi.
Toisinaan se vain sujuvoittaa liikennettä kun rampilla tulee 50km/h vauhtia pitkä jono autoja. Harvat älyävät jättää hidastelijaan riittävää rakoa ja rankoa itsensä tämän suomalla kiihdytysmatkalla motarille liikenteen joukkoon ja jättää mummoilijat rampille ihmettelemään elämän kulkua.

Taskukeke

Sujuvuus oli tuossa se pointti, sori jos ilmaisin itseäni hieman kehnosti. Kyllä itsellä on sen verran silmää tuolla liikenteessä, että pystyn sovittamaan vauhtini, mutta välillä tosiaan tulee niitä tilanteita joissa olisi ihan suotavaa että se auto siinä vieressä voisi edesauttaa toisen liittymistä. Pidetään tuo Mrk:n kommentti mielessä ja lasketaan päiviä kuinka kauan puskuri pysyy ajokuntoisena. ;)

SKU

Rampilta tulijaa väistäminen on vähän kaksipiippuinen juttu. Itse en yleensä väistä, mutta teen sen tilanteen mukaan. Jos tilanne ja oma nopeusmittari näyttää sopivalta, niin on ehkä fiksumpaa vaihtaa vasemmalle jo hyvissä ajoin. Rampin kohdalla, ruuhkassa, tai jos on muita autoja näkyvissä, never. Toisaalta kun annetaan tilaa niille onnettomille, jotka ei siis osaa kuin punaista mattoa pitkin tulla, niin ei ne koskaan sitten opikaan.
A6 Avant 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic Business -12
Ex: A6 Avant 2.0 TFSI 125kW multitronic Business -07, A4 Avant 2.0 -03, A3 1.8T -99

Keke78

Lainaus käyttäjältä: Mrk - 17.11.12 - klo:23:51
Tuo rampista tulijan väistäminen on ihan viho viimeistä touhua. Rampista tulija on se joka katsoo sen sopivan kohdan liittyä liikennevirtaan ja jos se muu liikenne on yksi auto niin täysin järjetöntä että se väistäisi.

Yritäppä rekalla päästä 100km/h liikennevirtaan sujuvasti. Joudun satunnaisesti ajeleen raskaalla kalustolla (ei oo edes e-korttia mutta tyhjää perävaunua saa siirtää c-kortilla, ei se silti tarkoita että osaisin ajaa) ja se hirvittää jo muutenkin tarpeeksi, onneks on sentään joka kerta porukka antanu suosiolla tilaa rapilta tultaessa.

Ihme kiukuttelua että ei voi muka vaihtaa vasemmalle kaistalle jos siellä ei ole ketään.
Fabia rs combi -11

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy