Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - Jeppe

#31
Lainaus käyttäjältä: Pertsa - 25.08.12 - klo:19:49
Mulla se on aina näytössä. Siitä näkee kulloisenkin ajotavan "järkevyyden". Tuohan on perusta sille mitä niihin ykkös ja kakkosmuisteihin kertyy.

Mulla ei kestä hermo nähdä kiidytyksessä hetkellistä kulutusta, joten mulla on näytössä keskikulutus, joka on mielestäni VAG:llä toteutettu paremmin. Sillä niissähän se nollaantuu kahden tunnin sammuksissa olon jälkeen, joten siitä näkee kolloisenkin ajosuoriuksen keskikulutuksen. Volvossa se pitää nollata manuaalisesti, jos haluaa jokaisen reissun keskikulutuksen seurata.
#32
Lainaus käyttäjältä: LuppaKorva - 25.08.12 - klo:19:29

Kaiken vaan voi tehdä niin pirun vaikeesti....


Tässä olet kyllä täysin oikeassa. :D

Mutta aiheeseen liittyen, onko kellään järkevää selitystä hetkellisen kulutuksen näytölle?
#33
Lainaus käyttäjältä: LuppaKorva - 25.08.12 - klo:19:16
Ja avaimet oli kädessä valmiina kassinsangan kanssa vai pitääkö toinen kassi laskea että saa kaivettua avaimet taskusta ;)

Joo, sen verran ennakoin silloin, kun on molemmissa käsissä kantamukset, että otan kaken valmiiksi käteen. ;)
#34
Lainaus käyttäjältä: Peräkylän Pertti - 25.08.12 - klo:17:55
Aika moni sähkösäätöinen juttu, kuten
1. sähköpeilit
2. sähköiset korkeudensäädöt penkissä
3. sähköikkunat, ainakin takana. Edessä voi olla hyvät, jos ajaessa haluaa avata ikkunoita, niin ei tarvitse kumarrella sinne alas. Sitten kun istuu kauemmin auto sammuksissa, niin pitää pistää virtaa päälle, jos haluaa avata ikkunoita.
Tuntuu jotenkin varmemmilta tuollaiset käsikäyttöiset säädöt, on vähemmän hajoavia osia (kai?).
Ja myös nämä kääntyvät peilit, sähköllä nouseva takaluukku...

Minusta nuo kaikki alkaa olla sellaisia perusvarusteita joita ilman autoa ei osteta.

Samoin sähköinen kässäri on sellainen joka on myös seuraavassa autossa. Nyt jo kolmannessa autossa on tuo sähköinen kässäri ja ei vielä ole ollut sen kanssa mitään ongelmaa.

Itsellä ainakin tuo sähkoisesti nouseva takaluukku on mitä mainioin varuste, kun on kauppakassit kummassakin kädessä niin saa kakella kontin auki ja kassit suoraan konttiin.

Nyt kun on puolisen vuotta ajellut tolla avaimettomalla järjestelmällä, niin sekin taitaa olla seuraavassa, kun ei tarvi kaivella avainta, jonka käyttö onkin jäänyt oikeastaan siihen kontti aukaisuun.

Vararengas on sellainen varuste jonka toivoisin olevan edellen vakoina, tai ainakin lisävarusteena saatavissa.
#35
Volvo / Vs: Volvo
19.08.12 - klo:10:32
Olen Qualityn kanssa saamaa mieltä siitä, että silloin, kun asetetaan jonkinlainen raja käytettävälle budjetille, on se käyttötarkoitus sitten auto, asunto tai joku muu, niin silloin on tyydyttävä kompromissiratkaisuun, ja sen kanssa on pystyttävä elämään.

Autoissa se on vielä ikävää, kun on asettanut katon käytettävälle summalle, niin sitten pitää miettiä eri merkkien välillä mistä saisi itselle parhaan konfiguraation. Sen jälkeen voikin sitten miettiä, että olisikohan se toinen merkki ja malli ollut sittenkin parempi omiin tarpeisiin ;D.
#36
Volvo / Vs: Volvo
18.08.12 - klo:19:46
Volvossa on käsittääkseni rajoitettu sitä liikkeellelähdön rivakkuutta silloin, kun on ykkönen pesässä.

Itse olen olen laittanut manuaalipuolella kakkosen pesään valmiikksi silloin, kun on tarvinnut ripeämmin lähteä ja siten heti, kun on päässyt liikkeelle niin automaatille ja tuntuu toi D3:kin ihan ripeältä.

Mutta varmaan on Peevelille tulossa hieno auto, vaikka siitä on jäänyt mielenkiintoisia kilkkeitä pois tilausvaiheessa.
#37
Volvo / Vs: Volvo
07.06.12 - klo:09:27
Onnea vaan Peeveli uudesta autosta.

Auto-Ilveksestä mekin saatin paras tarjous ja palvelu oli kanssa hyvin asiallista.
#38
Volvo / Vs: Volvo
05.06.12 - klo:17:52
Lainaus käyttäjältä: Quality - 05.06.12 - klo:17:39
Takaisinkutsu on tullut, pitäisi jaksaa vaan tilata huoltoaika. Teetitkö, Jeppe, mitään muuta huollossa? Itse olen pitänyt tapana teettää 1. öljynvaihdon muutaman tuhannen km:n ajon jälkeen, mutta nyt on jo 10000 täynnä ja ensihuolto tekemättä  :(. En tuosta takaisinkutsun syynä olevasta "viasta" jaksa stressata, enkä sitä varten pelkästään kyllä aikaa tilaa.

En teetänyt mitään muuta. Mäkin hoidin tuon takaisinkutsun pois vaan sen takia, että pääsi katselemaan josko olisi sopivaa vaihdokkia Passattiin.;D Mutta ei ollut mitään mielenkiintoista siinä hintaluokassa jota olen ajatellut.
#39
Volvo / Vs: Volvo
05.06.12 - klo:17:33
Tulipa käytettyä Volvoa huollossa takaisinkutsukampanjan johdosta, joka liittyy johtonipun sijoitteluun etupenkin alla. Osassa 2012 vuoden 60-, 70- ja 80-sarjan Volvoissa Johdinsarja voi tarttua audio- ja/tai peruutuskameran vahvistimeen, kun penkkiä liikuttaa ja se voi irrota pistorasiasta ja se voi aiheuttaa häikkää autossa.

En tiedä tehtiinkö autolle mitään, vai vaan tarkastettiin. Kysyi, että mitä sille tehtiin, niin vastaus oli, kampanjan vaatimat toimet. Olisi ollut ihan kiva tietää, että oliko ne piuhat oikein vai ei.  :(

On mennyt aika niukaksi tuo informointi korjauksista näissä merkkiliikkeissä. Joskus on kerrottu aika tarkkaankin mitä kaikkea autolle on tehty. :(

Onko muilla palstan Volvoilijoille tullut kampanjakutsua?

Autoon olen edelleen tyytyväinen ja mittarissa reilu 7000km. Keskikulutusmittari ilmoittaa kulutukseksi 7,0l/100km, ja oman seurannan mukaan keskikulutus on 7,68l, mutta siinä on mukana talven Vepaston käyttökin. Pienimmillään tankkausten välillä kulutus on ollut 6,99l ja kilometrejä kertyi siihen 607km.
#40
Volvo / Vs: Volvo
18.04.12 - klo:19:49
Se on totta, että vaihteen ollessa päällä katkee polttoaineensyöttö moottorijarrutuksessa.

Mulle vaan tuli mieleen tästä rullaushyödystä nimen omaan tuo perinteinen vapaalle laitto alamäessä ja sitä kautta se polttoaineen säästäminen, jota jotkut tuntuvat harrastavan. Parikymmentä vuotta sitten se taisi olla enemmänkin muodissa.

Mäkin välillä Audissa pudotin alamäessä vakkarin pois, jos se rupesi enemmän jarruttelemaan. Tässä nykyisessä ei ole vielä tullut ajeltua selaista tietä, että olis huomannut tuon jarujen käytön.
#41
Volvo / Vs: Volvo
18.04.12 - klo:18:54
Lainaus käyttäjältä: Quattroll nyt - 18.04.12 - klo:17:12
Tuota ominaisuutta ajoin takaa.
Jää se rullaushyöty pois.

Eipä tuota rullaushyötyä taida paljoa muuten saada, kun manuaalilla ja silloinkin se täytyy laittaa alamäessä vapaalle. Muuten se moottori tuntuu jarruttavan sen verran, ettei voi mistään rullaamisesta puhua.
#42
Volvo / Vs: Volvo
17.04.12 - klo:09:34
Täältä ääni myös adaptiivisellevakkarille.

Varsinkin jonossa ajaessa se helpottaa, kun ei tarvitse niin seurailla edessä ajavaa. Perinteisellä vakkarilla ei jonossa ollut käyttöä, sillä usein sen edellä ajavan nopeus tuntui olevan juuri sen oman vakkarin säätöjen välissä ja joko se välimatka kuroutui pikkuhiljaa pienemmäksi, tai sitten väli alkoi venymään.

Itse yleensä pitemmillä matkoilla tipautin vakkarista hivenen nopeutta ja annoin edellä menijöiden mennä. Nyt voi jäädä siihen jonon jatkoksi eikä tarvitse vakkariin koskea, kun taas tulee väljempää niin vakkari nostaa taas nopeuden siihen haluamalleni.
#43
Koitan päästä paikalle.
#44
Jos meinaat pitempään pitää sen auton, niin suosittelen suojausta. Ites olen semmoisen kahteen volkariin teettänyt ja auto tuli hiljaisemmaksi, kun ei kivet osuneet suoraa pohjan pelteihin.

Siihen en ota kantaa, että onko taloudellisesti kannattava, joku yksityinen saattaa vaihtotilanteessa maksaa hivenen paremmin suojatusta autosta.
#45
^ Näyttäis veli Venäiläisiä olevan autoista päätellen. Heidän liikenne käytöksen perusteella olen ihmetellyt sitä ettei näin tapahdu useammin.
#46
Lainaus käyttäjältä: autofanaatikko - 16.03.12 - klo:12:30
Mitä on ne viat miksi hylkyjä on tullut. Enimmäkseen ne on ollu noissa merkeissä mm. alustan kuluvia osia joita ei ole nuukuuttaan vaihdettu ennen katsastusta, vaihtokunnossa olevat renkaat joiden takia on tullu hylky, jarrupalat&levyt huonossa kunnossa, käsijarru ei pidä kunnolla. Mielestäni aika pikkujuttuja jotka on jätetty nuukuuttaan tai tietämättään hoitamatta ennen katsurille menoa.

Edit: Poistettu aivopieru. ;D ;D ;D
#47
Lainaus käyttäjältä: Jeppe - 15.03.12 - klo:20:05
Nykyinen käytäntö on mielestäni hyvä, sillä mielelläni luen muidenkin merkkien kuin VAG:in keskusteluja. Osittain täältä olevissa keskusteluista syttyi oma mielenkiintoni Volvoon, johon Audi sitten vaihtuikin.

Lainaus käyttäjältä: Kapa - 15.03.12 - klo:20:16
Enpä ollut ihan väärässä näistä markkinointitavoitteista?

Siinä mielessä olet oikeassa, että tämän palstan muiden merkkien osio oli osaltaan lisäämässä mielenkiintoa konsernin ulkopuolelle, mutta se ei ole koko totuus. Suurimmat syyt olivat Q5:n samanlaisuus A4:n kanssa, mutta enemmän painoi vaassa täältä luetut tsi/dsg ongelmatapaukset sekä omakohtaiset ja täältä luetut kokemukset maahantuojan/jälleenmyyjien nuivasta suhtautumisesta takuun alaisiin ongelmiin. Nykykäytännön mukaan ainakin VW:n osalta tuntuu olevan se, että suurin osa ongelmista on "vaan niiden ominaisuuksia" joita ei tarvitse korjata.

Seraavaksi tulevassa Passatin vaihdossa VAG-konsernin merkeistä taitaa ainoa varteen otettava vaihtoehto olla Audi, mutta edellä mainituista syistä varteenotettavia vaihtoehtoja alkaa olla aika monta kilpailevissa merkeissä.
#48
Nykyinen käytäntö on mielestäni hyvä, sillä mielelläni luen muidenkin merkkien kuin VAG:in keskusteluja. Osittain täältä olevissa keskusteluista syttyi oma mielenkiintoni Volvoon, johon Audi sitten vaihtuikin.
#49
Mulla teki Audi 2.0tdi samaa, kun ahtopaineputkessa oleva vesi jäätyi. Huollossa aukasivat liitokset ja laskivat veden pois, eikä sen jälkeen ollut mitään oireita.
#50
Volvo / Vs: Volvo
08.02.12 - klo:09:10
Lainaus käyttäjältä: Karvis - 07.02.12 - klo:21:20
Jos en väärin muista, niin D3 on yhdellä ahtimella ja vitonen kahdella.

Juuri katsoin XC60:n Volvon esitteestä ja siinä on maittu noista moottoreista seuraavaa. ”Sekventiaaliset kaksoisturboahtimet varmistavat suuren tehon koko käyntinopeusalueella. 440Nm:n (D5 AWD Geartronic) tai 420 Nm:n (D5 AWD käsivalintainen ja D3 AWD) maksimivääntömomentti on käytettävissä jo matalilta käyntinopeuksilta alkaen.” Tästä tekstistä päätelen, että D3 AWD:ä on myös kaksoisturbo niin kuin D5:n.

Joten noi on vissiin aika pitkälle samat moottorit, mutta D3:n ei saa sitä Polestarin ohjelmistoa minkä saa D5:n ja T6:n.
#51
Lainaus käyttäjältä: -Velmu- - 04.02.12 - klo:16:02
Bmw X1 xdrive 20d A business tuli käytyä aamulla ajamassa. Päälle päin nätti ku mikä omaan silmään, mutta rengasmelu ihan älytön vaikka oli kitkoilla varustettu ja ehken liian pieni lopulta. Bmw:n myyjä teki nykyisestä 5000ekee paremman tarjouksen ku audin myyjä  :o Ehtoo päivällä hain Volvon xc60 D3 awd A ocean racen ajettavaksi maanantai aamuun saakka. Noin äkkiseltään ihan positiivinen tuntuma, ehken ohjaus makuuni yli tehostettu. Ilta on viel nuori niin täytyy tästä lähteä ajamaan lisää.

Sitä ohjaustehostimen tuntumaa voi valikosta muuttaa, siellä on kolme eri vaihtoehtoa testimelle.
#52
Olen skulan kanssa samaa mieltä, että molemmilla renkailla pärjää, mutta se millä haluaa ajaa on sitten meistä jokaisesta itsestä kiinni.

Molemmilla renkailla pärjää näissä olosuhteissa oli vetotapa minkälainen vaan ja molemmilla renkailla pääsee puiston puolellekin, jos ei ota olosuhteita riittävästi huomioon.
#53
Onnittelut tältäkin Volvosta. Valkoinen sopii XC60:n tosi hyvin.

#54
Onnittelut hienosta Volvosta. Tuo ratti sopii tosi hyvin tuohon vaaleaan sisustaan ja tummaan koelaudan yläosaan.

Itsekin mietin tuota kameraa eteen, mutta ei tullut sitten otettua. >:(
#55
Volvo / Vs: Volvo
31.01.12 - klo:12:09
Onkohan niillä joku tietty erä niitä autoja? Justiinsa katoin XC60 hinnastosta joka on päivätty 3.12.2011 ja siinä ei ollut mainintaa Driver Supportista vakiovarusteissa, City Safety järjestelmä on vakiona.
#56
Volvo / Vs: Volvo
31.01.12 - klo:11:17
Lainaus käyttäjältä: Quality - 25.01.12 - klo:21:46
Näyttäisi Jepen D3 menevän vähemmällä kuin oma D5. Muuten aika identtiset, ainakin kulutuksen kannalta. Jeppe kertoo keskikulutukseksi 7,1 / 1700 km, kun minulla on mennyt keskim. 8,2 / 900 km. Vaikka lukema pieneneekin koko ajan, en usko litran pudotukseen 800 km:n matkalla.

Oma ajo on selkeästi moottoritiepainotteista, ehkä 80 / 20, joten nopeudet ovat yleensä 100+. Näillä lumipöpperökeleillä ajetaan rauhallisemmin, mutta eipä se eteneminen kovin kevyttä ole.

Ilmaisin asian ehkä hivenen epäselvästi, mutta mulla on nyt mittarissa n.1800km ja katsoin juuri excelin tankausseurannasta, että keskikulutus on 7,8l/100km. Mutta parhaimmillaan olen päässyt ajotietokoneen mukaan noin 300km ajon 7,1l keskikulutuksella.

Mä aina välillä nollaan tuon ajotietokoneen muistit, niin en tiedä mitä se näyttäisi koko keskikulutukseksi.

Näillä parin kymmenen pakkasilla tuntuu autossa lämmintä piisaavan ja tuntuu ihan hyvältä talviautoiluun sopivalta autolta.
#57
Volvo / Vs: Volvo
25.01.12 - klo:19:32
Tervetuloa keskuisteluun, Qrainderi!

Mulla on D3 XC60 2012 summum kilometrejä mitttarissa joku 1700km ja mulle tuntuu riittävän koneessa tehot, niin maantielle kuin kaupunkiinkin, ei ole tien tukkona. Mulla on tosin aina ollut ohituksissa semmoinen ennakoiva ajotapa, eli en ihan heti lähde pieneen rakoseen.

Tuntuu toi vaihteistokin jo mukavammalta kuin alkuun. En tiedä sitten, että onko sekin ns "oppiva" automaattilaatikko niin kuin  VAG:ineissa myyjät kertoivat olevan. Mutta kuitenkin se alussa tuntunut pieni nykäisy 1>2 vaitaessa on tasoittunut.

Kulutus on ollut näillä kilometreillä paraimmillaan noin 300km keskikulutuksena ajotietokoneen mukaan 7,1l/100km. Mutta jos on enemmän kaupunkiajoa ja joutuu pysähtelemään ja kiihdyttelemään, niin kulutus nousee äkkiä 8l tuntumaan. Eli ajotapa vaikuttaa tosi paljon kulutukseen.

Kokonaisuudessaan olen ollut tosi tyytyväinen tähän ajokiin.
#58
Volvo / Vs: Volvo
16.01.12 - klo:10:32
Lainaus käyttäjältä: Ishvan - 15.01.12 - klo:21:36
Itsellä tuo Drive Support oli ihan must hankinta. Varsinkin sen mukana tullut aktiivinen vakkari on jotain äärimmäisen mahtavaa, jos oikein hehkutetaan.

Tänään tuli kokeiltua vahingossa tuota City Safe toimintoa. Istuin autossa ja odotin, että autotallin ovi nousee yläs ja helläsin ajatuksissani jarrusta ja auto lähti lipumaan kohti ovea. Nätistihän tuo jarrutti äänimerkin säestyksellä ja ilmoituksella mittaristoon tapahtuneesta toimenpiteestä...vaikkakin ovi oli ehtinyt nousemaan jo aika ylös :)

Tuohan on jokaisessa tietääkseni ihan vakiokamaa.

Minäkin pidän tuosta vakkarista, mutta pituuden säädössä saisi olla pisin etäisyys pari-kolmekymmentä metriä pitempi. Mä olen tottunut 80+ vauhdeissa semmoiseen etäisyytteen, etten erota edessä ajavan rekkarin kirjaimia ja numeroita. Nyt tossa vielä erottaa rekkarin selvästi.
#59
Niin, kiitokset Qualitylle kahveista, ja molemmille Quality ja Kvee mukavasta juttutuokiosta.

Hieno on livenä myös Kveen Audi, huolisin. ;)
#60
Nyt kun on livenä nähnyt tuon auton, niin tuo vaaleaa sisustus ja vaalea ratti tumman koetaulun yläosan kanssa sopii hienosti tuohon auton ulkoväriin, tuo mukavasti piristystä.

Oma beige tummalla sisustalla vieressä oli huomattavasti tavallisemman oloinen, eikä erotu massasta kuten tuo OR.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy