Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - osviitan

#1
Lainaus käyttäjältä: Axi - 22.04.24 - klo:07:17Missä päin sulla Octavia on? Oikeasti ruosteeton, eikä varmasti syö öljyä?
Laatikon koodia löytyiskö?

Saivat tämän menemään vaihdossa jotenkin edes järkevällä hinnalla liikkeeseen. Koodeista en tiedä, mutta oli Turussa merkkiliikkeessä aski irti ja avattu, eikä ollut vieläkään kasattu kun meni vaihdossa. Eli se oli täysin entinen laatikko, ymmärsin. Harmillinen takapakki heille, tykkäsivät kovasti autosta ja oli loistavassa kunnossa, ilman ruostetta ja öljyä ei syönyt yhtään, vaikka kilometreja tosiaan 195tkm.
#2
Oli se ihan rattaita myöten soseena koko aski, siis aivan kauttaaltaan romuna, mekatroniikka mukaanlukien. Liike sanoi, että ei missään tapauksessa korjauskelpoinen, vaan uutta tilalle.
#3
Morjensta!

Olen täällä Vagarenalla ollut jo vuosia jäsenenä, kun näitä VAG- vermeitä ollut monenlaisia ja montaa merkkiä. Nyt ei ole perheessä kuin emännällä Seat Ibiza, mutta veikkaan että seuraava pirssini on taas tätä konsernia... :)
Joo, eli kysymykseeni.
Vaimon siskolla on 2011 vuosimallin Ocu, 1.8TSI 160hp, DSG (siis se vahvempi, 7-vaihteinen mukamas). Ja viimeiseen sanaan liittyy tämä ongelmani, eli DSG porsi juuri ennen 200tkm...  :(
Nyt uusi aski on pois vaihtoehdoista ja muutenkin tähän autoon ei laiteta käytettyäkään laatikkoa enää kiinni. Mutta mitä tehdä tälle "raadolle", muuten hyvässä kunnossa oleva peli, mutta vaihteistoa vailla??? Romarilta saisi varmaan muutaman satasen, mutta näkisin että ruosteeton kori, toimiva kone ja muutenkin kaikki kilkkeet toimii, että ei ehkä romuttamokamaa vielä? Ostaisiko joku DIY- kaveri tällaisen, tai olisiko joitain muita mestoja mihin voisi tarjota ja saada edes hiukan järjellisemmin käsirahaa seuraavaan pirssiin.
Auttakaa miestä mäessä, mulla ei ole moista ongelmaa koskaan ollut, niin en tiedä mitä tehdä tuolle autolle ilman vaihteistoa... ;)
 
#4
Ei avattu perää, auto ylös, litkut ulos ja tässä tapauksessa kun otti vetarista kiinni, niin siinä oli oikein silminnähden klappia.
Myös vetarin suojakumi oli nihkeä, eli napsun jo päästää öljyä läpi se laakeri.
#5
Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 30.09.20 - klo:19:18
Toivottavasti olet siitä reklamoinut liikkeeseen jo 80tkm sitten, kun se on ruvennut ääntämään.

Kyllä, tuolloin vain paikallinen liike ei osannut vikaa paikallistaa, vaikka heille kädestä pitäen kerroin, että perässä se vika 95%: sti on. Meinasin, että kyllä se ajamalla hajoaa, niin sitten päästään korjaamaan.
Eipä vaan hajonnut, aika kova laakeri se vaan on.
Persiistä että tuota pelkkää laakeria ei sinne voisi vaihtaa, puhutaan 50-100â,¬ osasta ja nyt menee koko höskä sitten vaihtoon...
#6
No niin, tutkimukset ohi oman auton osalta myös ja karu totuus on, että perän poskilaakeri on soseena. Eli oikein klappia löytyy, toki olen ajanut äänen ensimmäisen ilmaantumisen jälkeen 80tkm ja vielä se siellä pyörii.
Se on aika sitkee...
Mutta tietty laakeria ei saa eikä voi vaihtaa, koko perä kerralla. Näin osalistasta liikkeessä, että hinta ois 4455â,¬.
Katsotaan miten tämän kanssa käy, äänen eka ilmaantuminen oli hiukan ennen 100tkm, maahantuoja nyt tietty pesee tästä suurilta osin kätensä.
#7
Onko osanumeroa tälle perälle? Keskiviikkona menossa tutkimuksiin oma auto, tälle vois olla tarvetta, valitettavasti.
#8
Caddy / Vs: Olen ostamassa vw caddya
07.09.20 - klo:09:24
Siis joo, tämä oli aika yllättävää, lämmintä kyllä piisasi. Eikä mulla ollut mitään lisälämppäreitä siinä.
#9
Caddy / Vs: Olen ostamassa vw caddya
04.09.20 - klo:12:54
Ostin Caddyn, kun sillä oli vajaa 80tkm mittarissa, pois pistin siinä hiukan päälle 120tkm: ssa, tuossa ajassa ei näiden kanssa mitään ongelmaa.
Tiedän näiden olevan sellainen heikko kohta ehkä VAG- koneissa, mutta mulla on ollut pelkkiä manuaaleja pirssejä, Seat, Audi, pari VW: tä, nyt Skoda 180tkm mittarissa.
Eikä ikinä ole (kop kop) vielä kummankaan kanssa ollut ongelmia.
Audissakin oli mittarissa jo 225tkm vaihdettaessa... 
#10
Siis tarkoitat että oikeasti jäätyy umpeen? Kesällä 25-30 lämmöissä? Pitää katsoa nuo lämpötilat tosiaan, jos vaan löydän ne valikoista... :D
#11
Caddy / Vs: Olen ostamassa vw caddya
04.09.20 - klo:11:21
Itselläni oli vm. 2011 Caddy Maxi 2.0Tdi, 4motion, manuaali aiemmin. Huomion arvoisia seikkoja on meluisuus, se pönttö kyllä kaikuu aika huolella.
Itse vaimensin koko katon siitä ja pari muuta strategista paikkaa ja sitten oli aika siedettävä.
Koneen puolesta varmaan kaikki samat "ongelmat", kuin konsernin muissakin merkeissä/malleissa.
EGR: n omastani tulppasin ja ohjelmoitin pois, samalla koneeseen ohjelmaa, jolla sain 110hp->160hp, 280nm->380nm. Kannattava päivitys siis.
Neliveto oli kyllä erittäin kiva, MUTTA se takajousituksen kovuus on jotain infernaalisen karmeeta. Kauhea pompotin ja epämukava ajella. Etuvedossa ei tätä ongelmaa.
Kivan vakaa ajettava toki, menee kuin juna ja yllättävän ketterä myös. Mulla ei ollut vakkaria, pidä huoli että sellainen löytyy. Ja siihen lisävinkkinä, jos ois vaikka sitä Comfotlinea, tms paremmat penkit, niin ei haittais. Olen 178cm pitkä ja mä kun ajoin, niin reisitukea ei ollut pätkääkään, 650km matkalla puutui jalat niin, etten pystynyt kävelemään perillä.

Mitäs muuta, nyt just ei tuu muuta mieleen. Kysele, jos joku tietty askarruttaa.
#12
Kiitokset videosta, tämä olikin uusi juttu!
Ajan nuo perusasetukset ensin, katsotaan miten pelaa, vikakoodeja ei ainakaan OBD Eleven antanut, ne tuli tsekattua tien päälläkin jo kesällä.
#13
Moro!
Vm. 2013 Ocu kyseessä, mittarissa 180tkm ja kesällä huomasin oudon vian ilmastoinnissa. Eli ilmastointi toimii automaattiasennossa vallan hyvin, kylmää tulee ja puhallus on voimakasta. Mutta, kun ajelee vaikka 30-40km, niin pikkuhiljaa järjestelmä alkaa sulkea ilmanohjausläppiä niin, että ensin kuskilta hiipuu ilmantulo, sitten siitä siirtyy oikealle päin, lopulta vain apukuskin suuttimesta tulee ilmaa.
Asia korjautuu, kun laittaa A/C: n pois päältä noin 30 sekunniksi, niin taas puhaltaa normisti A/C päälläkin sen n.40km ja tilanne uusiutuu. Puhallin puhaltaa kyllä kovaa ja ilma on kylmää apukuskille, mutta läpät menee vaan kiinni vasemmalta ja keskeltä.
Ei Webastoa, normaali automaatti- ilmastointi vain.
Mikähän voisi olla kyseessä? Joku anturi?

#14
Lainaus käyttäjältä: northrob - 06.11.18 - klo:14:08
Sekä korvalla että puolitieteellisellä "napsu jakotaajuudella -menetelmällä", jossa esim. 3000 Hz:n taajuinen lyhyt signaali syötetään järjestelmään ja mikrofonin ja Audacityn avulla pääsee sitten tarkastelemaan midin ja diskantin samanaikaisuutta ko. taajuudella kuuntelupaikalla. Heijastukset toki sotkee, mutta kyllä tuosta saa jotain tukea kuulohavainnoille. Pitääpä ilmojen joskus puolen vuoden päästä lämmetessä kokeilla mainitsemaasi menetelmää.

Kotelon kokoa en tarkalleen muista. Niin iso kuin siihen nurkkasyvennykseen mahtuu, 10+ litraa? Joutuu kyllä rajusti equttamaan 37 Hz:n kohdalta, jotta saa vasteesta siedettävän.

Joo, suosittelen kokeilemaan tuota Powersedän ohjetta, mä kans aiemmin tein about noin kun sinäkin nuo säädöt ja tuo linkkaamani menetelmä toi kyllä selvän parannuksen toistoon. VArsinkin balanssi eri kaiuttimien välillä oli todella kivaa kuultavaa.
Ja tuosta laatikosta, siihen ainakin myydään valmista lootaa siihen syvennykseen, taitaa olla 15 litraa se ja sehän riittää tuolle elementille todistetusti. Itsellä ollut useimmiten 17 litrainen ja se oli paras, paljon parempi kuin 20-22 litraiset. Equa en ole subille tarvinnut, jako melko selvästi vaan 45-50Hz: iin, jyrkkyydellä 12-18dB/oct.

#15
Lainaus käyttäjältä: northrob - 06.11.18 - klo:07:38
Tästä voi harrastella vähennyslaskuja. Output A ja B ovat Focal PS 165FX midit ovien alareunan vakiopaikoilla, C/D Rainbow GL-T26 diskantit A-pilareissa ja E/F Pioneer TS-SW1241D subbari takakontin reunan vasemmassa syvennyksessä.


Tämä on mielenkiintoinen viivesäätö, itse olen aina säätänyt tämän Kalliojärven Pasin ohjeen mukaan ja aina tullut hyvä tulos ja homma toimii: https://www.powerset.fi/deh-80prs_viiveet
Onko tämä sun säätö ihan korvakuulolta vedetty ? En siis kyseenalaista, hyvä tulos voidaan saada monellakin eri tavalla toki.
Itse vaan helpotan tuota säätämistä juuri tuolla vasemman diskantin 0- säädöllä, muut säädetään sitten sen suhteen viiveille. Pieni hienosäätö päälle ja avot!

Sitten toinen juttu, tuo sun subi.... ;)
Mulla on tuo ihan sama elementti ollut jo yli 10 vuotta ja en ole parempaa vielä löytänyt. Ja kuitenkin tuli autohifiä harrastettua muutama vuosi sitten TODELLA ahkeraan (lue: ennen muksuja) ja elementtejä kävi testissä varmaan 20-25kpl ja toi oli ylivoimainen.
Eli hyvä valinta, älä koskaan luovu siitä... :) Miten isossa laatikossa sulla tuo majailee?
#16
Aika kattava vastaus tuossa jo tulikin, sullahan näkyy olevan 2013 malli, kuten mullakin, niin xenonin varjostinta säätelevästä virrasta saat herätteen lisävaloreleelle. Taisi olla oranssi-valkoinen johto... Mulla ainakin pelaa mainiosti tuolla setupilla.
FL: ssä tosiaan sitten jo vähän enemmän hommia, mutta ei sekään ihan pahalta vaikuttanut.

Edit. Niin ja kyllä olen juuri yllämainituista syistä samoilla linjoilla, ei ehkä sinne ritilän taakse sitä valoa kuitenkaan. Mulla on perus ~60cm valotanko keulalla, kilpitelineeseen laitettuna ja ei ole kyllä kovinkaan pahannäköinen, ei ainakaan omaan silmään.
#17
Lainaus käyttäjältä: Daatta - 26.09.18 - klo:12:27
Taitaa olla haastavaa saada soittimesta ulos puhdasta, muokkaamatonta signaalia. Jokuhan sitä oli testannut, soi hyvin suoraan vahvistimen kautta ohjaamalla mutta mankan kautta ei niinkään. Jo perus Sound System -vahvistin pilaa signaalin.

Joo, siis tämä on tiedossa, että kaikenlaista dynamiikan muokkainta, jne siellä melkein aina on orggissoittimissa. Mutta katsotaan, olen pari alkuperäissoitinta saanut "kuriin", saa nähdä miten tässä käy... :D
#18
Lainaus käyttäjältä: Enskatus - 25.09.18 - klo:16:11
Laitahan sitten kokemuksia, kun on asennus valmis. Itselläni meinaan Audissa Audisonin 4.9bit, ja sointi ei kyllä ole sellaista, mitä sen pitäisi olla... Kytkentä on tehty laittamalla Audisonin johtosarja quadlockin ja soittimen väliin.

Joo, minäpä laitan! Onpa jännä jos ei tolla setupilla saa soimaan. Itsellä tarkoitus laittaa midbassoiksi Braxin midit ja kojarille diskanteiksi Hertzin Mille- sarjalaiset. Katsotaan mitä saadaan aikaan
#19
Kiitokset vastauksesta, jotenkin arvelin että tällaisesta olisi kyse, kun ei tietoa löydä mistään, jolla saisi Ocuun tuon Audisonin kiinni. Yllätyin vaan, kun se liitin tuolta löytyi.
Pitänee palata alkuperäiseen suunnitelmaan, jossa ostan Fakra- piuhasarjan, jolla saa tuon Audisonin setin kytkettyä auton järjestelmään. Sillä toimii ainakin ja ei nyt niin kovin vaikeaakaan laittaa.
#20
Tai sitten tekee sen helpoimman vaihtoehdon, jota olen itse noudattanut jo monessa autossa, eli dikke erillisenä kojarin päälle. Näin ollen piuha ei mene oveen vaan kojarin sisällä ja veto siihen päälle. Midbasson originaalipiuha käytössä sitten maidbassolle ja orggis diskantista piuha irti
#21
Okei, eli mulla on tosiaan Ocu 3: sen hifistys alkanut ja hommasin asiaa helpottamaan Audisonin Prima- sarjan AP8.9bit ja AP1D, mukana tuli vielä tuo MOST- väylään tarkoitettu mulikka, bit DMI.
Ajattelin, että itselle ei olisi tarvetta tuolle MOST- väylävehkeelle, mutta kun otin soittimen hansikaslokerosta irti, yllätyin että siellä soittimen perässä olikin MOST, kuiduille paikat! Eli oletan että noita voisi nyt sitten käyttää hyväksi??
Pientä probleemaa aiheuttaa, että siellä on urosliitin molemmissa päissä tarpeen, niin bit DMI: ssä kuin soittimessa ja Audisonin pakkauksessa tuli uros-naaras liitinpari.
Onko kukaan tuota MOST- väylää käyttänyt audion liikuttamiseen, nythän tuossa ei Ocussa ollut mitään kiinni edes?
Ja onko kellään tietoa, että mistä voisi saada, ebayn ohella, tuon MOST- kuidun male-male- liitännöillä?
Ja viimeisenä, onhan tuo MOST käytössä tuossa soittimessa?? Mallihan on 5E0 035 840A

#22
Ulkopinnat / Vs: Vahaus
19.09.18 - klo:11:39
Lainaus käyttäjältä: sambolo - 19.09.18 - klo:10:36
Jos glymillä vahaa 3-4 kertaa se on kyllä todella vähän  ;D Joo fussoa pitäis laittaa todella vähän mutta aina tulee läträttyä, ja tuntuu liina sit menevän nopeesti tukkoon. Ja tuntuu just että ekan pesun jälkee tulee oikeuksiinsa kiilto.
Siinä mielessä colli kyllä helpompi laittaa.

Toi on kyllä tosiaan aika opettelun aihe, että sitä vahaa vaan vähän, mutta toki joka paikkaan. Ne turhat pyyhitään kuitenkin kiillotuksessa pois, eli turha laittaa kuin "akat pakkelia".  :P
#23
Ulkopinnat / Vs: Vahaus
19.09.18 - klo:09:43
Joo, samaa havaintoa Fussosta tosiaan, jää helposti sellainen "lehmännuolema" pinta. Mutta mun ratkaisu oli, että ensin vetelin karkeammalla kankaalla pois sen vahan ja viimeistelin vielä mikrokuituliinalla ja kyllä lähti nuo rasvaiset jäljet ja pinta kiilsi kuin *sensuroitu*!
Eli joo, hyvä on vaha, vähän vaatii vaan aikaa ja viitseliäisyyttä, eikä mulla mennyt oman auton vahaamiseen kuin se 1,5h.
#24
Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 16.09.18 - klo:18:51
Niiden halogeenilisäpitkien tilalle kun ruuvaat vielä xenon-polttimot, niin jo alkaa näkemään :). Itsellä oli noin V Golfissa, ja olihan valoa.

Eikö siinä tule syttymisviivettä pitkissä, kun sinne Xenonin päiskäisee?
#25
Lainaus käyttäjältä: Nifa - 14.09.18 - klo:08:33
Laitoitko -karppa- sisälokasuojien sisäpintaan luokkaa 5mm vai 10mm polyuretaania bitumilevyjen päälle?
Nakkasin itse eilen kokeeksi apukuskin puolelle matot sisään ja laitoin 8mm tai 10mm polyuretaania siihen muoviloksun päälle (ocu 3 FL) ja alkoi ahdistamaan kun asensin takaisin, uusiksi menee.. Ã,,kkiseltään vaikutti, että olisko ottanut ainakin siitä ihan ylimmästä kohdasta kiinni, siinä on sellainen 30mm polyuretaanipala tai vastaava tehtaan jäljiltä.

Siis onko sen muovisen sisälokarin päälle laitettu joku solumuovi, tms kiinni? Mä kun meinasin, että vedän ensin sinne runkoon vaimennusmattoa ja lisäksi vielä samaa bitumimattoa myös sen sisälokarin sisäpintaan.
#26
Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 12.09.18 - klo:10:14
Tuota takapenkin alla olevaa pelliä ei tahdo saada soimattomaksi, eikä siihen mahdu paksusti tavaraa. Tuo istuimen foami kuitenkin varmasti sitoo liikettä, vaikkei siellä istukaan. Melkoinen rumpu siis. Ovien ulkopeltien tukirautoihin kannattaa myös kiinnittää huomiota. Ne ovat osin liimattu ulkopeltiin ja ovat melko lähellä ulkopeltiä, joten saattavat aiheuttaa resonointia kovemmalla paineella. Itsellä vänkärin etuovi resonoi tietyllä taajuudella juuri tuosta syystä. Laitoin würthin liima ja tiivistysmassaa tueksi, jolloin resonointi loppui. Resonoinnin syy löytyi koputtelemalla ulkopeltiä.

Saako sitä sisäpeltiä ovesta jotenkin auki, siis purkamatta koko ikkunatsydeemiä? Olisi paljon helpompaa toimia siellä ovessa, kun sen sisäpellin nappaisi pois
#27
No niin, ottakaahan olut ja pikku "cool down".  8)

Nämähän on kiimaisia aiheita, kun saadaan näin kiivasta keskustelua. ;) Mä näkisin tämän niin, silläkin uhalla että saan myös "selkääni", että kummatkin tässä ovat oikeassa. Ainakin osin, toisaalta myös käyttötarkoitus jne aiheuttaa eripuraa ihan varmasti.

Olen itse vaimentanut hifitarkoitusta varten 5 autoa (Ocusta tulossa 6: s), sigussa olevat autot, poislukien Bemari. Hifitarkoituksessa tehty vaimennus on tarkoitus tehdä niin, että kaikki värisevät pinnat (jotka siis ovat "soivia") pitää saada kuriin. Pohjan vaimennuksella ei niin paljoa merkitystä, koska se on jo valmiiksi jäykkä, verrattuna ulkopelteihin ja ovien rakenteisiin. Toki, en tässä kiellä pohjalevyn vaimennuksen järjellisyyttä ja hyötyä, mutta kaikkien penkkien ja pohjamattojen pois repiminen ei aina ole mahdollista, eikä helppoa. Mutta kuten Karppa sanoi, kyllä se katon vaimennus koko alaltaan on tosi kova juttu, se kun on aikamoinen rumpu, autosta riippumatta. Ja en vielä ainakaan ole nähnnyt autoa, jossa olisi alkuperäisenä edes kouluarvosanalla 6 tasoista vaimennusta, missään kohtaa. Eli siinä Karppa on oikeassa, vitsihän tuo Ocussakin on, näin veikkaan tälläkin kertaa olevan. Kunnes toisin todistetaan...
Ja samaa mieltä myös, ei tuo malli ole kyllä hiljainen, eikä tule olemaankaan vaikka vaimennuksetkin tekee. Ocua olen tähän mennessä vaimentanut vasta takalaatikon pohjan osalta, sillä se on niin helppo kohde, mutta tulevaisuudessa lisää toki, kun hifit "asentuu sisään" tuohon... :)

Karppa vain halusi desibelitietoja, sillä kyllähän ne desibelit kertoo paljon vaimennuksen onnistumisesta, mutta taas b1mbo (hitto kun vaikee muuten kirjoittaa! :) )kertoi subjektiivisen kokemuksen vaimennuksen onnistumisesta. Kummassakin on vinha perä, ja mitä vaimennukselta hakee. Hifiautoa, äänimaailman parantamista, äänenpaineen parannusta (vrt. painehörhöt), wau- efektiä kun oven laittaa kiinni, whatever.
Ja Rauta7 hiukan ylireagoi ehkä, harva kai nykyaikana toistasataa kiloa sitä mattoa laittaa, köykäistähän nämä nykymatot on jo, kaukana on nuo bitumimaton ajat? Onneksi!

Itse en mittaa desibelejä omista autoistani, ainoastaan subjektiivisuus riittää tyytyväisyyteeni. En aio kuitenkaan tehdä mitään superhyper täydellistä vaimennusta, perheellisen miehen ajanpuutteen vuoksi, mutta nuo helpoimmat kun teen (konepelti, takapenkeistä taaksepäin lattia, ovet pomminkestäviksi, katto varauksella, lokasuojat) niin sillä on aina saanut hyvän tuloksen hifien sointiin ja myös äänimaailmaan.

Vaimentaminen on mielestäni sinällään kivaa ja simppeliä hommaa, muutama lainalaisuus siinä tietty on, että se on onnistunut. Mahdollisimman suuri peitto suurimmille "soiville" pinnoille, puhtaat asennuspinnat, mahdollisimman suuret asennusmaton palaset, pahimmat soivat pinnat edes osittaisella tuplamatolla, resonoiviin kohteisiin "telttapatjaa" tai foamimattoa (ainakin ovien paneeleihin asennusmaton lisäksi).

Pidetääs jannut hauskaa, eikä taistella, kokeilemalla ja tekemällä oppii!

Peace and rock'nroll!

Edit: Prkl, olenhan mä kavereiden autojakin vaimentanut kahdesti, eli pari autoa lisää kokemuksiin, V50 Volvo ja Peugeot 307. :) :)

#28
Joo, kyllä ne oli ihan peräöljyt, pelkästään siitä oli puhe liikkeen kanssa, kun siitä olin huolestunut. Haldex tosiaan hoidettu jo aiemmin. Mutta kinkkinen on, eiköhän se sinne laakeriin käänny, jarrut olen jo poissulkenut tästä scenaariosta. Mutta tutkitaan, kovasti huokaisin jo tässä vaiheessa
#29
Tjaahas, uunituoretta tietoa omasta koslastani.
Eli peräöljyt oli puhtaat, joten aikalailla voi poissulkea tuon perän rikkoutumisen, oletan?
Ã,,äni on kyllä vaimentunut tässä syksyn korvalla, johtuen varmaankin ilmojen viilenemisestä, mutta kyllä se vielä siellä kuuluu.
Mä luulen, että seuraava kohde on sitten se pyöränlaakeri mistä etsin, en kyllä muutakaan keksi enää. Onneksi toki tuo perä ei ollut se syyllinen, phiuh...
#30
Lainaus käyttäjältä: pomo - 06.09.18 - klo:15:06
Oikein hyvä bensa-autossa, ei mitään haittaa ainakaan. Dieselissä hitaus käynnistyksen osalta häiritsee.

Täh? Nyt en käsittänyt lainkaan? "Dieselissä hitaus käynnistyksen osalta"? Kyllä minun dieseli ainakin pätkähtää käyntiin ihan yhtä nopsaan kuin bensavehjekin?
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy