Missä kannattaa teettää aurauskulmien tarkistus...

Aloittaja Jyri, 04.12.09 - klo:20:31

« edellinen - seuraava »

VAG!

Kannattaako auton nelipyöräsuuntaus tehdä OEM-vanteilla? Puhuin asiasta eilen yhdessä liikkeessä ja asentajan kanta oli, että kannattaisi tuoda alkuperäisillä vanteilla mikäli mahdollista. Onko ET:n ja vanteen leveyden muutoksella käytännössä vaikutusta mittauksen suorittamiseen?

Tos®

Lainaus käyttäjältä: SUB18 - 20.07.11 - klo:09:22
Jos auton auton kuormaus ei vaikuta aurauskulmiin, niin silloinhan ei myöskään auton madaltaminen niihin vaikuta?
Elsa kertoo:

LainaaTest prerequisites

l   Check suspension, wheel bearing, steering and steering linkage for excessive play and damage.
l   Tread depth difference of no more than 2 mm on one axle.
l   Tyres inflated to correct pressure.
l   Vehicle unladen.
l   Fuel tank must be full.
l   Spare wheel and vehicle tools are stowed in correct locations.
l   The fluid reservoir for the windscreen/headlight washer system must be full.
l   When checking wheel alignment, ensure that sliding plates and turn tables are not touching end stop.
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Ton-1

^ Ja mulla ku ei oo tankki ollut ikuna täynnä ........ ja säädettiin silti.  8)
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Tos®

Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Rauska

Minäkin käyti lopulta, kun ohjaus/kulku oli ihan vaan hieman epämääräinen kallistelevilla teillä.
No alkuarvot näytti että molemmat vasemman puolen renkaat lähes nolla-aurauksessa ja oikealla sitten molemmissa hieman enemmän, mutta kaikki ohjearvoissa.
AC Turku sääti viimeisen päälle kaikki keskelle raja-arvoja. Kulku parani havaittavasti! Ja tankki oli vaan puolillaan  ;D
KAnnatti maksaa se 75.
NYX RS E-Tron Gt 2022
EX E-Tron Sportback Progres Plus 55 quattro 2022
EX Audi e Tron GT 2021
EX A3  A3 Sportback TFSI mild hybrid 110 kW
EX A4 Avant 2016 2.0 TFSI Quattro
Ex A4 Avant 2.0 TFSI q 2015
Ex A3 SB 1.8 q Business Sport S-Tronic -13
EX A5 SB 2.0T q business -10.
Ex A3 1.4 T s-tronic -09.

J.Salla

Vianorilla tarkastutin kulmat omasta touranista. Netin kautta tilasin ja maksoin tarkastuksen 35â,¬. Hieman joutuivat säätämään ja siitä lisälaskua 35â,¬, eli kokonaishinnaksi tuli 70â,¬. Mielestäni ihan kohtuullinen hinta.. Ajettavuus parani yllättävän paljon vaikka "heittoa" oli vähän..
Sharan 2.0 tdi -vm11

Björn


Joku varmaan osaa kertoa, eikö 3BG Passatissa (-04, 1.8t) pysty oikeasti säätämään kuin etupään aurausta? Eli campereita ja takapään auraustako ei pysty säätämään?

Björn

Lainaus käyttäjältä: Björn - 05.08.11 - klo:10:48
Joku varmaan osaa kertoa, eikö 3BG Passatissa (-04, 1.8t) pysty oikeasti säätämään kuin etupään aurausta? Eli campereita ja takapään auraustako ei pysty säätämään?

Ilmeisesti asia on tosiaan näin. Taka-akselia kai pystyy säätelemään vähän jollakin tavoin, muttei mitään varsinaista säätöä ole. Siis etuvetomallissa. En siis pääse reklamoimaan muuta kuin vinoon jääneestä ratista...

RTWteam

Joensuussa Pohjolan rengas tarkisti eilen Golfin kulmat. Palvelu oli mukavaa ja nopeaa. Kulmien tarkistus/säätö maksaa 85e mutta jos ostaa renkaat niin tarkistus/säätö maksaa 65euroa.

ConD

Point-S Oulu palveli minua tänään Turaanin kanssa. "Aika" löytyi perjantai iltapäivästä suoraan ko paikalle pääsi ja hinta säätöineen yht. 68e. Laitteisto oli hyvä ja kun vierestä pääsi katsomaan oli homma aika simppelin näköistä. Auraukset saatiin kuntoon ja pirssi kulkee nyt kuin juna.
Lisäbonusta kun vanteiden tasapainotus ja pieni oikaisu tapahtui myös asiantuntevasti ja palvelevasti. Lisäksi löytyi jonkin edellisen omistajan sössimät vääränkokoiset keskirenkulat aluvanteisiin.

Suosittelen! T. Ex täristelijä, nykyisin mr. Smooth

ps. Saa nähdä saammeko muiltakin foorumilaisilta raporttia piakkoin? ;)
www.autostadium.fi - autoilua ja elämää

MVA

Kyllä Oulun Point-S:lle voi pisteet antaa. Vajaa kuukausi sitten RäSään tuli hankittua ao. liikkeestä uudet renkaat + aurauskulmien suuntaus samalla.
Nopeaa toimintaa ja hyvä palvelu, sekä hyvää kaakota  ;D.

Ursus

RTWteam:Sinulla ilmeisesti kokemuksia Pohjolan Renkaasta ja Jarno Koskisesta? Kumpi tekee parempaa jälkeä ja kummalla paremmat laitteet?

Itse olen käyttänyt pääasiassa Pohjolan Renkaassa ja hyvin on toiminut. Minulla on taas päinvastaisia kokemuksia Pauli Niemestä kuin joillain täällä foorumilla. Itse käytin siellä autoani säädättämässä ja homma meni persiilleen. Autosta tuli venkula.  Seuraavana päivänä kiikutin Pohjolan Renkaalle ja hyvä tuli.  En viitsinyt mennä naputtamaan Paulille sille tokko homma siellä ois sen kummemmaksi mennyt ns. toisella kertaakaan. Foorumin heebo väitti, että hällä kaupungin uusimmat laitteet no Huh Huh.

Sitten tyhmiä kysymyksiä mitä tarkoittaa termi kompensointi tjsp. En usko, että tollasta Pohjolan Rengas tekee eikä ne taida nostella autoa ilmaan siten, että renkaat ois ilmassa. Olisiko pitänyt?

Itse olen etsimässä niin sanottua luotto suuntaajaa. Mihin vois sit suvun autot roudata jne.

Ursus

Vastataan itse itselle: Uskoisin, että nyt olen löytänyt omasta mielestäni Joensuun parhaan säätöpaikan. Eli Rengas Purmonen. Kaveri tekee aivan loistavaa työtä. Kulmat sai todella hyvin kohdilleen ja ratin suoraan. Purmosella ilmeisesti kohtuu uudet laitteet.

RoccoScientist

Onkos pääkaupunkiseudulla Vianor ainoa kehuja keräävä paikka vai osaako joku ehdottaa muita moderneja välineitä käyttäviä paikkoja? Itsellä ei ole valittamista Das Auto Huolto Oy:n suorittamasta suuntauksesta, mutta vaihtoehdoista olisi kiva kuulla.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

dosetti

Lainaus käyttäjältä: Ursus - 17.01.12 - klo:19:50
RTWteam:Sinulla ilmeisesti kokemuksia Pohjolan Renkaasta ja Jarno Koskisesta? Kumpi tekee parempaa jälkeä ja kummalla paremmat laitteet?

Itse olen käyttänyt pääasiassa Pohjolan Renkaassa ja hyvin on toiminut.

Pari kolme vuotta sitten juuri tuo pohjolan rengas joensuussa oli paljon kehuttu paikka. Itse kun käytin niin sanoivat silloin että heidän suuntaaja on lomilla, jos siis hyvän haluaa. Saattoi olla juurikin tuo koskinen nimeltään se tyyppi.

Jos riihimäeltä tai Hämeenlinnasta osaa joku sanoa taitavan tyypin niin tänne tietoja vain.

epuzki

hops, en viitsi uutta topikkia tehdä asiasta.

Tekisi mieli tarkastuttaa kulmat kun lähtee talvinakit alle, mutta kannattaako? Mielestäni auto kyllä kulkee ihan  suoraan, ehkä hieman kaartaa vasemmalle, tämä toki voi johtua varmaan renkaistakin mitkä kyllä näytti päältäpäin ihan hyviltä viellä.. Ehkä vähän typerä kysymys, mutta itseä jäänyt vaivaamaan, kun niin monesta paikkaa lukenut, että noita kannattaisi välillä tarkastella. Itse en ainakaan omistusaikanani ole koskaan tarkistanut (126tkm-158tkm)

4-pyöräsuuntaus näyttäisi 99â,¬ maksavan salon moottorihuollossa, täällä salolaisia jotka olis jossain tarkastuttanut ja suosittelisi paikkaa? Tuo Salon moottorihuolto on melkoisia arvosteluja saanut työnsä laadusta.. Hagstörmillä taas pyysivät päältä 200â,¬...
Seat exeo 2.0 tdi 143hp

vagfani

Paikallisessa rengasliikkeessä tekivät ja 68 euroa säätöineen. Pientä heittoa oli toisessa etupyörässä, toimenpide kesti vain noin 20 minuuttia.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy