Golf facelift 2017

Aloittaja pasi61, 25.10.16 - klo:11:01

« edellinen - seuraava »

vwmies

Lainaus käyttäjältä: Butters - 22.08.17 - klo:16:35
Uudet hinnastot tulivat. 130hv EVO DSG Highline on nyt 31872,, eli noin 350, kalliimpi, kuin vanhalla 125hv moottorilla. "Football editioniin" hintaeroa Comfortline 130hv EVO DSG:lle tulee 1000,.

Konfiguraattorin mukaan Dynaudiota ei saa tuohon 130hv malliin, ihmeellistä, miksiköhän näin?

Rakentelin huvikseni HB Golfiin Confortlineä, ja ainakin tässä sai ruksattua:

[9VH] ,,änentoistojärjestelmä Dynaudio Excite. Digitaalinen 10-kanavainen vahvistin (400W). 8 kaiutinelementtiä ja subwoofer   828,56 ,

.. ja myös yhteenvedossa se näkyi.  ;) ;)
Yritetään pärjätä.

Butters

#151
Lainaus käyttäjältä: vwmies - 22.08.17 - klo:21:53
Rakentelin huvikseni HB Golfiin Confortlineä, ja ainakin tässä sai ruksattua:

[9VH] ,,änentoistojärjestelmä Dynaudio Excite. Digitaalinen 10-kanavainen vahvistin (400W). 8 kaiutinelementtiä ja subwoofer   828,56 ,

.. ja myös yhteenvedossa se näkyi.  ;) ;)

Variantin konfiguraattorissa sitä ei saa valittua.

Edit: Näköjään manuaalivaihteiseen versioon saa valittua, mutta DSG-versioon ei. Lienee joku bugi.

vwmies

Bugeja on monenlaisia. Menee OT mutta asia on lyhyt. Kysyin kesän alussa maahantuojalta, milloin Ocuun saa uuden 1.5TSi padan. EI kuulemma ole tietoa. Mutta äsken vilkaisin ihan huvikseni, ja siellä pilkotti 110kW / 150hv pata. 130hv ei vielä. Superiin ei saanut lainkaan. Elämä on ihmeellistä.

Ainakin Passatissa DA kyllä parantaa etenkin bassoja ja äänikuvaa tarkemmaksi.  ;D
Yritetään pärjätä.

vwmies

1.0 TSI - 81 kW (110 hv) - 7-vaihteinen DSG-automaattivaihteisto  4,80 l/100km  110 g/km   28 412,95 ,

[9VH] ,,änentoistojärjestelmä Dynaudio Excite. Digitaalinen 10-kanavainen vahvistin (400W). 8 kaiutinelementtiä ja subwoofer  821,96 ,

Tähän ainakin sai.  :D

1.5 TSI EVO BlueMotion  96 kW (130 hv) BlueMotion   7-vaihteinen DSG-automaattivaihteisto  4,80 l/100km   110 g/km  alkaen 28 454,28 ,

Yllärinä tähän ei.  :o
Yritetään pärjätä.

mattinen

Mistähän mahtaa johtua se, että 110 kW moottoria ei saa kuin Highline-varustetasoon, ja sielläkin ainoastaan automaattiin?

europe

Lainaus käyttäjältä: mattinen - 22.08.17 - klo:22:43
Mistähän mahtaa johtua se, että 110 kW moottoria ei saa kuin Highline-varustetasoon, ja sielläkin ainoastaan automaattiin?

Maahantuojasta.

mattinen

^Arvatenkin, mutta minkä vuoksi maahantuoja on tehnyt tällaisen ratkaisun?

europe

Lainaus käyttäjältä: mattinen - 23.08.17 - klo:11:39
^Arvatenkin, mutta minkä vuoksi maahantuoja on tehnyt tällaisen ratkaisun?
Tästä jo kirjoittelin vähän aikaa sitten, eli maahantuojan edustajan mukaan myyntivalikoimassa on vain sellaista tavaraa millä on kysyntää.

Butters

Lainaus käyttäjältä: vwmies - 22.08.17 - klo:22:25
1.0 TSI - 81 kW (110 hv) - 7-vaihteinen DSG-automaattivaihteisto  4,80 l/100km  110 g/km   28 412,95 ,

[9VH] ,,änentoistojärjestelmä Dynaudio Excite. Digitaalinen 10-kanavainen vahvistin (400W). 8 kaiutinelementtiä ja subwoofer  821,96 ,

Tähän ainakin sai.  :D

1.5 TSI EVO BlueMotion  96 kW (130 hv) BlueMotion   7-vaihteinen DSG-automaattivaihteisto  4,80 l/100km   110 g/km  alkaen 28 454,28 ,

Yllärinä tähän ei.  :o

Maahantuojalta vahvistus: Dynaudiota ei saa 130hv malliin. Tehdas ei kuulemma asenna.

TAG

Lainaus käyttäjältä: Butters - 23.08.17 - klo:18:11
Maahantuojalta vahvistus: Dynaudiota ei saa 130hv malliin. Tehdas ei kuulemma asenna.
Voiskos johtua siitä, että kyseessä on malli, jossa moottori on paljon useammin sammutettuna rullaillessaan ja Dynaudion paketti on 400W tehoillaan sähkösyöppö. Varmistetaan sähkön riittävyys eco tominnolle.

arska

Lainaus käyttäjältä: TAG - 01.09.17 - klo:16:46
Voiskos johtua siitä, että kyseessä on malli, jossa moottori on paljon useammin sammutettuna rullaillessaan ja Dynaudion paketti on 400W tehoillaan sähkösyöppö. Varmistetaan sähkön riittävyys eco tominnolle.

Ei sitä 400 W tehoa varmaan kovin pitkiä aikoja kerrallaan voi käyttää, pää halkeaa. Normikuuntelussa ei varmaankaan tehoa paljoa vakiostereoita enempää kulu

mikama83

Melko oudon jutun huomannut tuosta dsg-laatikosta. Kylmänä ja noin alle 20km ajettuna 3.vaihteella pientä nykimistä/tärinää, mutta sitten kun pidempään ajaa niin tuota ei enää ole. Koska "vika" poistuu niin lienee turhaa viedä tuota tutkittavaksi että onko laatikon ominaisuus  ::)
Ja tosiaan siis 1.0 tsi 81kw moottorilla.

Apukuskin ovesta on kuulunu sirinää josta kyllä valitan jos se ei häviä..en siedä semmosia ääniä ollenkaan  :D

vwmies

Lainaus käyttäjältä: europe - 23.08.17 - klo:15:37
Tästä jo kirjoittelin vähän aikaa sitten, eli maahantuojan edustajan mukaan myyntivalikoimassa on vain sellaista tavaraa millä on kysyntää.

Kävin viikonloppunäyttelyssä ja myyjä kertoi, että Jettan maahantuonti loppuu. Varastoautot myydään vielä pois.
Ilmeisesti kysyntään halutaan ohjata Golfin suuntaan (ja miksei myös Passatin, mutta Ocu vie kyllä ainakin tilojensa puolesta siitä osan).
Yritetään pärjätä.

OctyRO

Jettahan on periaatteessa golffin jatke sedanina niin sinänsä loogista pudottaa välimallit pois

heller

Lainaus käyttäjältä: Butters - 23.08.17 - klo:18:11
Maahantuojalta vahvistus: Dynaudiota ei saa 130hv malliin. Tehdas ei kuulemma asenna.

Tätä hämmästelin itsekin. Odottelin pitkään että tilaisin 130hv mallina tuon mutta dynaudion puute muutti tilauksen 150hv malliksi.

Tässähän on kyse siitä että tuon dynaudion saa VAIN manuaalin kanssa. DSG:llä 130hv malliin ei saa dynaudiota. Onko sitten joku paino/päästövirittely kyseessä.
Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini

Butters

Koska Dynaudioo ei saanut tuohon 130 hv malliin, niin oli pakko tilata tehokkaampi kone. Ei se tietty huono juttu ole sekään.

Tällainen lähti tilaukseen:
Golf Variant Highline 1,5 TSI EVO 150hv DSG

- Ergoactive
- Dynaudio
- Panoraamakattoluukku
- Light assist
- Polttoainekäyttöinen lisälämmitin + Defan akkulaturi
- Jatkoturva 3 vuotta

mfroberg

#166
Meidän perheen ykkösauto vaihtuu vastaavantapaiseen kun rouva tilasi 16.9. itselleen tällaisen:

VW Golf Variant Comfortline 1.5 TSI EVO 96 kW (130 hv) DSG

-   Väri: Peacock Green
-   Led-paketti (sis. KESSY)
-   Dynaamiset Led -ajovalot
-   Ajoprofiilin valinta
-   Radio ja navigointi Discover Media
-   Kuljettajaa avustavat järjestelmät Plus-paketti
-   Digitaalinen mittaristo Active Info Display 12,3” mukautettava värinäyttö
-   ergo-Active kuljettajanistuin
-   Polttoainekäyttöinen lisälämmitin. Kauko-ohjain ja ajastin
-   Hopean väriset kattokaiteet
-   Vanteet/nastarenkaat 16"

Uuden Golfin vakiovarustelista on nykyään jo melko mukavaa luettavaa, mm. näyttö 8", ACC, pakkikamera jne. Vaihtoon menevässä vm.2015 Golfissa on sporttipenkit joihin verrattuna vakiopenkit olivat ihmeen pehmeät sivuttaistuen osalta joten tilaukseen oli pakko ottaa paremmat jakkarat jottei ainakaan huonompaan vaihda.

Ja sokerina pohjalla kaupan yhteydessä sai K-kauppoihin tuhat euroa kaljarahaa.....tämän tosin saa vasta ensi vuoden puolella jonne auton luovutus (ja rekisteröinti) sovittiin kun haluttiin vm.2018 auto.
VW Golf Variant 1.5 eTSI DSG Style 2021
VW Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion 2018
Peugeot 307 1.6 Olympia 2006

Butters

Lainaus käyttäjältä: mfroberg - 25.09.17 - klo:15:01
Meidän perheen ykkösauto vaihtuu vastaavantapaiseen kun rouva tilasi 16.9. itselleen tällaisen:

VW Golf Variant Comfortline 1.5 TSI EVO 96 kW (130 hv) DSG

-   Väri: Peacock Green
-   Led-paketti (sis. KESSY)
-   Dynaamiset Led -ajovalot
-   Ajoprofiilin valinta
-   Radio ja navigointi Discover Media
-   Kuljettajaa avustavat järjestelmät Plus-paketti
-   Digitaalinen mittaristo Active Info Display 12,3” mukautettava värinäyttö
-   ergo-Active kuljettajanistuin
-   Polttoainekäyttöinen lisälämmitin. Kauko-ohjain ja ajastin
-   Hopean väriset kattokaiteet
-   Vanteet/nastarenkaat 16"

Uuden Golfin vakiovarustelista on nykyään jo melko mukavaa luettavaa, mm. näyttö 8", ACC, pakkikamera jne. Vaihtoon menevässä vm.2015 Golfissa on sporttipenkit joihin verrattuna vakiopenkit olivat ihmeen pehmeät sivuttaistuen osalta joten tilaukseen oli pakko ottaa paremmat jakkarat jottei ainakaan huonompaan vaihda.

Ja sokerina pohjalla kaupan yhteydessä sai K-kauppoihin tuhat euroa kaljarahaa.....tämän tosin saa vasta ensi vuoden puolella jonne auton luovutus (ja rekisteröinti) sovittiin kun haluttiin vm.2018 auto.

Eikö tuolla kokoonpanolla olis ollu sama ottaa highline-malli? Hintaero taitaa jäädä aika olemattomaksi ja samalla saa sisätiloihin vähän paremman ilmeen.

Rauta7

Tuolla rekisteröintipäivällä ei ole enää merkitystä mallivuoteen - eikä vaihtoarvoon. Kyllä se nähdään tänä päivänä sähköisesti mikä MY on kysymyksessä. Tämä rekisteröintipäiväkikkailu ei liene merkityksellistä muutoin kuin "verosuunnittelussa".
Golfkärry Mk 7.5

mfroberg

Kyllä tuo highline mahdollisuus kartoitettiin. Muistaakseni se oli samoilla varusteilla n. 2800 euroa kalliimpi. Sillä lisämaksulla olisi saanut käytännössä erilaisen taka-akselin tuennan ja sisälle jonkunlaisen tunnelmavalaisruksen. Ei vaimoa hotsittanut moiset pätkääkään.

Meitä taas ei kiinnosta lainkaan tämä nykyinen MY-kikkailu jolla kauppias myy auton "Tämä on mallivuoden 2018 auto"ja ottaa saman vankkurin vaihtoon "Tämä autohan on vuosimallia 2017". Jos auton tilaa nyt niin mielestäni olisi hölmöä rekata se tämän vuoden puolella ellei niin tekemällä saa tuntuvaa alennusta. Rekkaaminen ensi vuoden puolella tekee autosta rehellisesti vuosimallin 2018 ja se merkkaa meille jotain, jollekin muulle sitten ei.
VW Golf Variant 1.5 eTSI DSG Style 2021
VW Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion 2018
Peugeot 307 1.6 Olympia 2006

Ishvan

#170
Lainaus käyttäjältä: Rauta7 - 25.09.17 - klo:15:56
Tuolla rekisteröintipäivällä ei ole enää merkitystä mallivuoteen - eikä vaihtoarvoon. Kyllä se nähdään tänä päivänä sähköisesti mikä MY on kysymyksessä. Tämä rekisteröintipäiväkikkailu ei liene merkityksellistä muutoin kuin "verosuunnittelussa".

Samaa mieltä rekisteröintipäivämäärästä. On tullut osteltua vuoden molemmin puolin ja itse en ole vaihto-arvossa nähnyt juurikaan mitään eroa. Monasti saanut loppuvuodesta omasta mielestäni pirun hyviä diilejä, jos sellaisia nyt autokaupassa voi jonkun mielestä saada. Oma ego kestää ajamisen "vuoden" vanhalla autolla, jos olen joulukuussa rekannut :P. Aina ihmetellyt jengiä joka seisottaa autoja liikkeen pihassa viikkoja, että saa vain rekisteriotteeseen eri vuoden.
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

mfroberg

Joo, makuasioitahan nuo ovat. Jos saat loppuvuodesta hyvä diilin niin oletettavasti joudut ottamaan autoliikkeen tilaaman auton missä on mitä on etkä itsellesi tarkkaan räätälöityä kulkinetta. Tällöin mielestäni alennusten jne. tuleekin olla todella tuntuvat ja varmaan ovatkin.

Itse en taas ymmärrä jengiä jotka ostavat omalla rahalla itselleen uuden auton mutta ovat niin kiimassa että ottavat mitä saatavilla on nopeaan toimitukseen kun ei ole malttia odottaa 3kk ja saada tarkalleen sellainen pirssi kuin oikeasti haluavat. Nämäkin ovat toki makuasioita.
VW Golf Variant 1.5 eTSI DSG Style 2021
VW Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion 2018
Peugeot 307 1.6 Olympia 2006

europe

Lainaus käyttäjältä: mfroberg - 25.09.17 - klo:21:16
Kyllä tuo highline mahdollisuus kartoitettiin. Muistaakseni se oli samoilla varusteilla n. 2800 euroa kalliimpi. Sillä lisämaksulla olisi saanut käytännössä erilaisen taka-akselin tuennan ja sisälle jonkunlaisen tunnelmavalaisruksen. Ei vaimoa hotsittanut moiset pätkääkään.

Meitä taas ei kiinnosta lainkaan tämä nykyinen MY-kikkailu jolla kauppias myy auton "Tämä on mallivuoden 2018 auto"ja ottaa saman vankkurin vaihtoon "Tämä autohan on vuosimallia 2017". Jos auton tilaa nyt niin mielestäni olisi hölmöä rekata se tämän vuoden puolella ellei niin tekemällä saa tuntuvaa alennusta. Rekkaaminen ensi vuoden puolella tekee autosta rehellisesti vuosimallin 2018 ja se merkkaa meille jotain, jollekin muulle sitten ei.

En minä saanut konfiguraattorilla Highlinen 604 euroa kalliimmaksi kuin Comfortlinen valitsemillasi varusteilla.
Tai sitten jotain meni pieleen... ;D

vwmies

Lainaus käyttäjältä: Ishvan - 25.09.17 - klo:22:04
Samaa mieltä rekisteröintipäivämäärästä. On tullut osteltua vuoden molemmin puolin ja itse en ole vaihto-arvossa nähnyt juurikaan mitään eroa. Monasti saanut loppuvuodesta omasta mielestäni pirun hyviä diilejä, jos sellaisia nyt autokaupassa voi jonkun mielestä saada. Oma ego kestää ajamisen "vuoden" vanhalla autolla, jos olen joulukuussa rekannut :P. Aina ihmetellyt jengiä joka seisottaa autoja liikkeen pihassa viikkoja, että saa vain rekisteriotteeseen eri vuoden.

Tätä voisi tarkastella toiseltakin kantilta, vaikka useimmiten vaihturin hintaa määritetään IMO juurikin vuosimallin mukaan. Yritysautojen verotustekijät sivuutan nyt. Jopa olemattoman pienet ajokm eivät näytä vaikuttavaan juurikaan - paitsi ehkä pohjoisessa ja/tai vieraalla merkillä (tästä ei nyt enempää).

Jos automerkki tai -malli on jäänyt myyntitavoitteistaan - ja niitä on jo maassa varastossa, niin autoliikkeen ja maahantuojan kannalta voi olla paras vaihtoehto polkaista kamppis käyntiin ja myydä ne, ennenkuin vuosi vaihtuu. Nytkin on menossa reilunpuoleisia kamppiksia ihan hyväillä ale%, mutta autot on näköjään rekattava vielä kuluvan vuoden puolella. Sitäkin on nähty, että piirimyyjät joutuvat vuoden viime viikkoina (pakko) rekkaamaan
autoja - luutavasti jotta päästään tilastossa ylemmäksi tai toisen merkin ohitse (tai myyntikiintiö täyteen). Edellisvuoden ajamattoman auton myyminen tuskin nostaa hintaa.

Jos ostaa monia autoja peräkkäin samalta myyjältä, niin voi hyvinkin olla ettei my tai rekkausvuosi vaikuta. Automyyjällä ja -liikkeellä on monta tapaa  taputella kaupat maaliin, mm. varuste/talvirengaspaketit ja hinta. Joku oli tutkinutkin asiaa, ja päätellyt että loppukuusta saa parempia diilejä (ks. yllä). "Jos teet kaupan ja rekkaat tän vuoden puolella niin tarjoan...."  ;)
Yritetään pärjätä.

mfroberg

Great. Itsekin ihmettelin tuota hintaeroa silloin ja nyt kun epäilys heräsi katselin paperit läpi. Vertailtu oli Highline 150 hv vs. Comfortline 130 hv joten saahan siihen kynnystä väliin. Täytyy valistaa rouvaa hieman ja tuumailla tilannetta.
VW Golf Variant 1.5 eTSI DSG Style 2021
VW Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion 2018
Peugeot 307 1.6 Olympia 2006

Ishvan

Lainaus käyttäjältä: mfroberg - 26.09.17 - klo:10:29
Joo, makuasioitahan nuo ovat. Jos saat loppuvuodesta hyvä diilin niin oletettavasti joudut ottamaan autoliikkeen tilaaman auton missä on mitä on etkä itsellesi tarkkaan räätälöityä kulkinetta. Tällöin mielestäni alennusten jne. tuleekin olla todella tuntuvat ja varmaan ovatkin.

Itse en taas ymmärrä jengiä jotka ostavat omalla rahalla itselleen uuden auton mutta ovat niin kiimassa että ottavat mitä saatavilla on nopeaan toimitukseen kun ei ole malttia odottaa 3kk ja saada tarkalleen sellainen pirssi kuin oikeasti haluavat. Nämäkin ovat toki makuasioita.

Kaikki "hyvät"  diilit itsellä ollut tehdastilattuja. En ole koskaan uutta ostanut muulla keinolla.
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

mfroberg

Non niin, vaihto Comfortline -> Highline tehty. Ergo-istuin jätetty pois, ainoa syy sen hankkimiseen oli Comfortlinen löysähköt sivutuet etupenkeissä. Highlinen vakiopenkeissä on parempi sivuttaistuki joten niillä mennään. Hinnannousua tuli huimat 165 , jolla sai ainakin tyylikkäämmän sisustan, taka-akselin monivarsituennan, valolistat/valot etuoviin, sumuvalot kulmavalotoiminnolla sekä eri vanteet.
VW Golf Variant 1.5 eTSI DSG Style 2021
VW Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion 2018
Peugeot 307 1.6 Olympia 2006

Timpe85

#177
Lainaus käyttäjältä: mfroberg - 27.09.17 - klo:13:54
Non niin, vaihto Comfortline -> Highline tehty. Ergo-istuin jätetty pois, ainoa syy sen hankkimiseen oli Comfortlinen löysähköt sivutuet etupenkeissä. Highlinen vakiopenkeissä on parempi sivuttaistuki joten niillä mennään. Hinnannousua tuli huimat 165 , jolla sai ainakin tyylikkäämmän sisustan, taka-akselin monivarsituennan, valolistat/valot etuoviin, sumuvalot kulmavalotoiminnolla sekä eri vanteet.

Eikö taka-akselin monivarsituentaa ole comfortlinessa? Itselläkin konfiguraattori ollut kovassa käytössä ja mielestäni se on 1.5TSI Evo bluemotionissa vakio kamaa. Onko muuten sport alusta vakiona bluemotionissa?
Audi A3 8Y 40TFSIe

Rauta7

Eivätköhän nämä taka-akselit, jarru- ja vannekoot ole vähän enemmän riippuvaisia moottoritehoista (moottorien suuruuksista) kuin pelkistä varustevariaatioista (esim. Comf. vs. Highl.). Comfortlinessä on ainakin 92 kW:n tehosta  alkaen monivarsituentainen taka-akselisto.
Golfkärry Mk 7.5

mfroberg

Njaa, tiedä häntä mutta mielestäni configuraattorissa luki Comfortlinen  kohdalla vakiona yhdystukiakselisto tms. Tuolla ei kyllä sinänsä ole merkitystä, tuskin maallikko kuten me huomaa ajossa mitään eroa.
VW Golf Variant 1.5 eTSI DSG Style 2021
VW Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion 2018
Peugeot 307 1.6 Olympia 2006

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy