Uuden Octavia III viat/murheet.

Aloittaja Ocufemma, 13.06.13 - klo:19:07

« edellinen - seuraava »

Hidalgo

Ai mutteriohjauksen saa nykyään korjattua softapäivityksellä?  :o

Ocu_Style

Lainaus käyttäjältä: Hidalgo - 01.04.19 - klo:19:49
Ai mutteriohjauksen saa nykyään korjattua softapäivityksellä?  :o

Saa tosiaan nähdä, että saako. Kovasti vakuuttivat, että juuri kyseisen ongelman valmistaja on tiedostanut ja siihen ko. päivitys on tehty. Itsekään en täysin usko, vaan pitää saada kilometrejä alle. Mutta kai sitä nykypäivänä kaikki on mahdollista...  ::)
Tesla Model Y (2023)
Skoda Kodiaq 2.0 TDI DSG 4x4 Sportline (2023)
Ex. Skoda Kodiaq 2.0 TDI DSG 4x4 Ambition Businessline (2020)
Ex. Skoda Octavia combi 1.5 TSI DSG (2018)

Rapid

#5432
Täällä lapissa kans tämä mutteriohjaus. Huollossa ei löytynyt mitään päivitettävää (3/19). Tiesivät kyllä tämän vian ja olivat vanhempiin malleihin ajaneet uuden ohjelman hyvin tuloksin. Aikoivat vielä selvitellä kyseistä vikaa. Kyseinen vika ilmenee pakkasella noin 80km:n nopeudessa matka-ajossa. Kylmässä myös dsg laatikolla varustettu octavia hiljaisessa nopeudessa noin 40km nykkii/nypyttää, onko tämä tuttu juttu? Tähänkään ominaisuuteen ei ole ainakaan vielä löytynyt ratkaisua.
Vt Skoda Octavia 1,4 DSG style `17
Ex Skoda Rapid 1,2 elegance `13
Ex Skoda Fabia 1,4 ambition `09
Ex Skoda Octavia 1,6 ambition `05

Ocu_Style

Kyllä se ilmeisesti on uskottava, että päivitys auttoi tuohon mutteriohjaukseen  :) Nyt tässä kolmen päivän aikana tullut niin paljon kilometrejä tauluun ilman minkäänlaista tietoa ohjauksen pykältämisestä, niin kyllä hyvältä vaikuttaa. On melko paljon mukavampi ajella, kun ohjaus pelittää maantiepätkillä hienosti.

Itselläni tuo vika nousi aiemmin esiin myös + keleillä, eli ei ollut vain pakkasen mukanaan tuoma häiriö. Luulisi Rapidinkin autoon päivitys löytyvän, kun omaanikin se oli saatavilla. Vai koskeeko päivitys sitten vain jotain tiettyä erää autoja, niin sitähän ei voi tietää.
Tesla Model Y (2023)
Skoda Kodiaq 2.0 TDI DSG 4x4 Sportline (2023)
Ex. Skoda Kodiaq 2.0 TDI DSG 4x4 Ambition Businessline (2020)
Ex. Skoda Octavia combi 1.5 TSI DSG (2018)

Iero

Työkaverini osti minun ex-Skodan pari vuotta sitten. Nyt reilu 105 tmk ajettuna porsi turbo. >:(  Onneksi ostin autolle aikanaan 5 vuodeksi pidennetyn takuun. :)
RAV4 Hybrid -17 AWD ja Yaris Hybrid Style -18
Ex: Ocu -15, 1,4 TSI DSG7 Combi, Honda CRV Exec. -07, Honda CRV -05, Opel Vectra GLS 2.0 aut. -95

Rapid

Lainaus käyttäjältä: Rapid - 02.04.19 - klo:11:47
Täällä lapissa kans tämä mutteriohjaus. Huollossa ei löytynyt mitään päivitettävää (3/19). Tiesivät kyllä tämän vian ja olivat vanhempiin malleihin ajaneet uuden ohjelman hyvin tuloksin. Aikoivat vielä selvitellä kyseistä vikaa. Kyseinen vika ilmenee pakkasella noin 80km:n nopeudessa matka-ajossa. Kylmässä myös dsg laatikolla varustettu octavia hiljaisessa nopeudessa noin 40km nykkii/nypyttää, onko tämä tuttu juttu? Tähänkään ominaisuuteen ei ole ainakaan vielä löytynyt ratkaisua.


No niin
Menee sitten ohjaustehostin vaihtoon. Päivitetään myöhemmin sitten.
Vt Skoda Octavia 1,4 DSG style `17
Ex Skoda Rapid 1,2 elegance `13
Ex Skoda Fabia 1,4 ambition `09
Ex Skoda Octavia 1,6 ambition `05

Skoda 15

Yksinkertainen kysymys ostaisitko taksi käytöstä ocun? vm. 15. N. 250000km rullattu kaikki huollot tehty vimpan päälle veholla. Koneena 2.0tdi automaatti. öljyt vaihdettu 4 kertaa jo toki koska taksi niin ymmärtää..  Ja pikaisia vastauksia kiitos!

Hidalgo

Lainaus käyttäjältä: Skoda 15 - 19.04.19 - klo:12:54
Yksinkertainen kysymys ostaisitko taksi käytöstä ocun? vm. 15. N. 250000km rullattu kaikki huollot tehty vimpan päälle veholla. Koneena 2.0tdi automaatti. öljyt vaihdettu 4 kertaa jo toki koska taksi niin ymmärtää..  Ja pikaisia vastauksia kiitos!
En.

tapanixxx


9987

Jos hinta riittävän halpa niin mikä ettei.

Osta halvalla myy kalliimmalla. :)

Skeida-Bob

#5440
En suosittele, odota että ostokiima menee ohi tai vaihda kohdetta, se muuttuu ostokrapulaksi liian suurella todennäköisyydellä. Ja jos kerran rahaa on myös remontteihin niin osta uudempi ei taksi. Ja jos rahaa ei ole ihan villinä niin karta nyt ainakin VAGinaa. Ostin vm. 2013 174tkm ajetun taksisuperbeen vuosi sitten Laakkoselta, tosin myyjä ei kertonut sen olleen taksi. Oppirahoja on makseltu ja riita auki kuluttajaviskaalissa edelleen.

On varmaan jokin syy sille että että ammattikäytössä eli esmes taksina käyttöä ei tartte siviiliostajalle kertoa eikä sitä tarvitse selkeästi ilmoituksissa mainita, mutta kun menee vaihtamaan niin jo vain autokauppiaitten tietokannasta löytyy taksihistoria ja se pudottaa vaihtoarvoa samantien. Kokeiltu on jo muutama kerta.

Karta kuin ruttoa, se on minun kokemus.

Ja tältäkin palstalta lienet jo oppinut että "vimpan päälle" huollettu tarkoittaa käytännössä riittämätöntä minimiä, tämä koska kunnolla huollettu tarkoittaisi VAGinassa järjettömiä huoltokuluja jotka näyttää ilkeeltä automedioissa. Mitä enemmän tekniikkaa (dsgeetä nelivetoa...) sitä enemmän tarpeelliset huollot eivät kuulu siihen "vimpan päälle" huolto-ohjelmaan.
jo läks pazka pihasta.

vwmies

Itse ostaisin puolta vähemmän ajetun vastaavan kaikilla marmorin leimoilla, niin ettei tarvitse myöhemmin kiristellä sen enempää hampaita kuin vyötäkään. Nykyisin auton teknisiksi käyttökm lasketaan juurikin tuo 250 tkm, joten mitään vastaantulojakaan ei kannata odottaa ongelmatapauksissa. Tarjontaa riittää yllin kyllin paljon myydyssä mallisarjassa (ihan vink vink). Taksimaine ei myöskään helpota myyntiä aikanaan, ei edes Volvoissa.  Mutta jos  lompsa kestää riskiä ja saat todella halvalla niin antaa palaa. :o
Yritetään pärjätä.

Skoda 15

Joo riskiä siinä on siksi kyselinkin ja epävarma olenkin ollut kokoajan joten on varmaan jätettävä väliin. Maailma on täysi autoja. Ei joo maininnut että on taksi tarkistin tiedot ja paljastu taksiksi. Sanoin myös liikkeelle asiasta. Ja sanoin etten maksa taksista noin paljon. oma siis menisi vaihdossa. Lähestyivät seuraavana päivänä paremman tarjouksen kanssa. Ottivat 700e vielä välirahasta pois. Mutta tuo että eivät kertoneet taksi historiasta on huonompi homma itse piti selvittää.  Katsellaan muita kohteita esim. rs kyllä maistuisi mutta vain uudemmalla korilla. Hinta vaan taitaa karata aika ylös. 🤔

-karppa-

Eli kyse on tästä autosta. Jo hinnasta huomaa, että se on edullinen ja todennäköisesti siihen on syy.

https://www.nettiauto.com/skoda/octavia/10290046
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Skoda 15

Joo kyse on juuri tuosta skodasta.

vwmies

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 19.04.19 - klo:21:27
Eli kyse on tästä autosta. Jo hinnasta huomaa, että se on edullinen ja todennäköisesti siihen on syy.

Noilla km menee helposti vaihtoon iskarit, jarrulevyt (2. kertaan), kytkinlevy (tai 2-massavauhtipyörä jne.) ym. kulutusosia ympäri autoa. Ei ole ihan halpaa, ja vaihdon jälkeen auton arvo ei nouse - toki on ehkä helpompi myydä....

Tutun V70 taksi disukan vaihdossa Bilia  ilmoitti, että jos 300tkm menee rikki, niin vaihtohyvitys on toinen. Pätee varmasti myös tämän jm-arvoon. Toinen asia on, jos yrittää ajaa koslan loppuun - jtn. 400-500tkm. DSG / automaatti on aina arvoitus. Manuaalilla voi liemet joskus vaihdettuna päästä todella pitkäänkin oikein ajettuna.
Yritetään pärjätä.

Skoda 15

Lainaus käyttäjältä: vwmies - 19.04.19 - klo:21:56
Noilla km menee helposti vaihtoon iskarit, jarrulevyt (2. kertaan), kytkinlevy (tai 2-massavauhtipyörä jne.) ym. kulutusosia ympäri autoa. Ei ole ihan halpaa, ja vaihdon jälkeen auton arvo ei nouse - toki on ehkä helpompi myydä....

Tutun V70 taksi disukan vaihdossa Bilia  ilmoitti, että jos 300tkm menee rikki, niin vaihtohyvitys on toinen. Pätee varmasti myös tämän jm-arvoon. Toinen asia on, jos yrittää ajaa koslan loppuun - jtn. 400-500tkm. DSG / automaatti on aina arvoitus. Manuaalilla voi liemet joskus vaihdettuna päästä todella pitkäänkin oikein ajettuna.

Kyllä jälleenmyyminen voi olla hankalaa kävi myös mielessä. että jos kyllästyykin nopeasti. mikä on ollut omalla kohdalla ongelma. 2v. Välein olen vaihdellut mutta poikkeuksetta olen myynyt ja ostanut uudemman volvon tilalle. Päässyt eroon enemmänkin rullattuna.  Nyt vm 11 alla s60 mk2. mieli vaan tekee uudempaa kalustoa. merkillä ei edes niin väliä tuo skoda vaan miellytti silmää. Kuten myös uudemmat rs skodat.😁 Ja vollesta jonkun euron sais hyvitystä. Vag leirikin kelpaa kyllä jos vaan löytyy joku kiva.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Skoda 15 - 19.04.19 - klo:22:21
Kyllä jälleenmyyminen voi olla hankalaa kävi myös mielessä. että jos kyllästyykin nopeasti. mikä on ollut omalla kohdalla ongelma. 2v. Välein olen vaihdellut mutta poikkeuksetta olen myynyt ja ostanut uudemman volvon tilalle. Päässyt eroon enemmänkin rullattuna.  Nyt vm 11 alla s60 mk2. mieli vaan tekee uudempaa kalustoa. merkillä ei edes niin väliä tuo skoda vaan miellytti silmää. Kuten myös uudemmat rs skodat.😁 Ja vollesta jonkun euron sais hyvitystä. Vag leirikin kelpaa kyllä jos vaan löytyy joku kiva.

Pysy volvossa tai osta taksi mersu.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

vwmies

Lainaus käyttäjältä: Skoda 15 - 19.04.19 - klo:22:21
Kyllä jälleenmyyminen voi olla hankalaa kävi myös mielessä. että jos kyllästyykin nopeasti. mikä on ollut omalla kohdalla ongelma. 2v. Välein olen vaihdellut mutta poikkeuksetta olen myynyt ja ostanut uudemman volvon tilalle. Päässyt eroon enemmänkin rullattuna.  Nyt vm 11 alla s60 mk2. mieli vaan tekee uudempaa kalustoa. merkillä ei edes niin väliä tuo skoda vaan miellytti silmää. Kuten myös uudemmat rs skodat.😁 Ja vollesta jonkun euron sais hyvitystä. Vag leirikin kelpaa kyllä jos vaan löytyy joku kiva.

Tekee vähitellen pieniä parannuksia autoonsa jos kiinnostaa niin kyllästy siihen. Jatkuva vaihtaminen tulee yleensä hintoihinsa.
Toisen (volvon) olen omistanut vasta 35v. ja käyttökulkineenkin kesällä vasta 6 vuotta.
Yritetään pärjätä.

otu

En tiedä onko tästä ollut aikaisempaa keskustelua, mutta ajattelin jakaa kokemukseni vuoden 2014 Octavia RS:n (moottorikoodi CHHB) polttoaineen korkeapainepumpun vaihdosta.

Autossa oli tuntunut jo pidemmän aikaa pysähtyessä bensiinin hajua niin sisällä kuin ulkonakin. Huollossa paikansivat vuodon korkeapainepumppuun, ja totta tosiaan, N276-venttiilin kierteestä selvästi tirisi bensiiniä moottorin käydessä. Huollon hinta-arvio remontille oli yli 500 euroa, joten mietin muita vaihtoehtoja. Tuo N276-venttiili ei ole varaosana saatavilla, ja tuumasin etten halua leikkiä sen kanssa. Aivan varovainen venttiilin kiristysyritys ei auttanut.

Huoltomanuaaleja ja VW:n polttoainejärjestelmän opiskelumateriaalia tutkimalla päättelin, että pumppu olisi vaihdettavissa ilman tarvetta totutusajolle tms, joten päätin tilata varaosan ja vaihtaa pumpun itse. Hintaa sille tuli maahantuojan kautta 330 euroa ja työ vei amatööriltä pari-kolme tuntia. Akun irrotin vaihdon ajaksi, ettei siirtopumppu vahingossakaan aktivoidu. Korjaus näytti onnistuneen hyvin.

Jos jotakuta kiinnostaa ostaa vanha pumppu vaikka virityskäyttöön niin nyt saisi halvalla...

jabajee

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 19.04.19 - klo:21:27
Eli kyse on tästä autosta. Jo hinnasta huomaa, että se on edullinen ja todennäköisesti siihen on syy.

https://www.nettiauto.com/skoda/octavia/10290046

Kojelaudassa olevista jäljistä ja noin 70000km/vuosi ajomäärästä huomaa, että kyseessä on vanha taksi.

JJambs

Räsä teki eilen illalla aika mielenkiintoisen tempun. Odottelin valoissa ja ajattelin siitä tehdä näyttävän paikaltapoistumisen manuaalimoodissa. No ei siinä, keppi sivuun ja pedaali varovasti lattiaan. Noin 4000rpm kohdilla M1 muuttui mittaristossa pelkäksi M:ksi ja aski heitti ns. vapaalle. Ihmettelin siinä vapaalla rullatessani muutaman sekunnin mitä helv. tapahtui, ja sitten löytyi kakkonen ja matka jatkui normaalisti. Täytyypä katsella jäikö tuosta vikamuistiin jotain 🤔
Ajossa:
Seat Leon ST 1.5 TGI Style Business Class 2019

Entiset:
BMW 530e Charged Edition M Sport 2019
Skoda Octavia Combi 2.0 TSI RS DSG 2018
Seat Leon 1.0 TSI Style 2017
Volvo S60 2.4 170hv Momentum, 2006
Seat Leon 1.4 TSI 140 Style 2014
Volvo S60 2.5T Kinetic 2005
Mazda 6 HB, 2.0i 2006
VW Golf IV 1.6 2003

Camo

No, nyt sitten osui nämä DSG-ongelmat omalle kohdalle. Vaihteisto alkoi pitämään ääntä, kun vaihde vaihtui 4 -> 5 vaihteelle. Ã,,äni on sellainen vinkaisu vaihtohetkellä. Tänään kävin merkkiliikkeen asentajan kanssa ajelulla ja ääni saatiin selvästi kuuluviin.
Diagnoosi oli, että DSG:n kytkinpakka on vaihtokunnossa. Kysely lähti maahantuojalle vastaantulosta... Vastaus pitäisi tulla muutaman päivän sisällä.
Autolla ajettu 43000 km ja vuosimallia 2015. Minkälaista vastaatuloa tästä voisi odotella ja minkälaiseen voin tyytyä?

Rapid

#5453
Lainaus käyttäjältä: Rapid - 12.04.19 - klo:16:21

No niin
Menee sitten ohjaustehostin siis koko hammastanko ohjaus vaihtoon. Päivitetään myöhemmin sitten. Vaihettu on, nyt sitten odotellaan pakkasia jotta pääsee testaamaan.
Vt Skoda Octavia 1,4 DSG style `17
Ex Skoda Rapid 1,2 elegance `13
Ex Skoda Fabia 1,4 ambition `09
Ex Skoda Octavia 1,6 ambition `05

samileim

2016 loppuvuodesta rekisteröity 1.6 Tdi Greenline Octavia; nyt 60tkm huollossa paljastui että moniurahihnan kiristin on rikki ja syönyt moniurahihnaa aika tavalla. Ei oireillut mitenkään.
Vuosi sitten 30tkm huollossa vaihdettiin jakopäänhihna ja kiristin kun kitisivät kylmä käynnistyksessä. Ruotsista tuotu auto, 3-vuoden takuulla...vielä meni kaikki takuun piikkiin :D
Skoda Octavia 1.6 TDI Greenline 2017

jaston

Mikähän näissä Octavioissa on kun natisevat koristaan sitä enemmän mitä lämpimämmät ilmat on ulkona?
Sama juttu on -13 mallissa ja uudemmassa -17 faceliftissä.
Talvella ok mutta nyt taas kesän tultua todella rasittavaa natinaa epätasaisuuksissa. Ja nimenomaan korista/ovista yms tulevia ääniä, alusta suht hiljainen.
Octavia -13 1.4 TSI -> Octavia -17 1.0 TSI -> Octavia -18 2.0 TSI RS 230

Hidalgo

Lainaus käyttäjältä: jaston - 18.05.19 - klo:00:05
Mikähän näissä Octavioissa on kun natisevat koristaan sitä enemmän mitä lämpimämmät ilmat on ulkona?
Sama juttu on -13 mallissa ja uudemmassa -17 faceliftissä.
Talvella ok mutta nyt taas kesän tultua todella rasittavaa natinaa epätasaisuuksissa. Ja nimenomaan korista/ovista yms tulevia ääniä, alusta suht hiljainen.
Johtuisiko vaan siitä että nyt alla hiljaisemmat renkaat, ja asfaltti on tällä hetkellä huonokuntoisimmillaan? Itselläni käynyt hyvä tuuri, kun ei natise.

Routa

Omastani alkoi kuulumaan rasittava pärinä jostain vänkärin puolelta. Tulee omasta mielestä takamatkustajan paikan tuntumasta. Renkaat minulla on meluisammat näin kesällä niin siitäkään ei ole kyse.
Entinen VAG-kuljettaja.

jaakko

Lainaus käyttäjältä: Routa - 18.05.19 - klo:09:26
Omastani alkoi kuulumaan rasittava pärinä jostain vänkärin puolelta. Tulee omasta mielestä takamatkustajan paikan tuntumasta. Renkaat minulla on meluisammat näin kesällä niin siitäkään ei ole kyse.

Allekirjoituksen autossa kuului ihmeellistä pörinää, kun repsikan penkki on tyhjänä. Pitkään hain, kunnes syyllinen löytyi tyhjästä turvavyön lukosta. Avausnappia pari kertaa painamalla ääni hävisi, eikä ole palannut.

Takaa kuuluu häiritsevästi kitinää, sitä en ole vielä saanut paikannettu. Kuulostaa hieman, kuin styroksia hangataan vastakkain, mutta ainakaan takapaksin pohjalla ei äkkiseltään kokeilemalla löytynyt mitään mikä pääsisi hankaamaan toisiaan vasten.
Nyt: Skoda Karoq 1.0 tsi -23
Ex: Skoda Octavia Combi 1.2 tsi -14
Skoda Octavia 1.9 tdi -01
Seat Toledo 1.9 D -96
useita muita
Skoda 120 LS -81

jaston

Lainaus käyttäjältä: Hidalgo - 18.05.19 - klo:09:14
Johtuisiko vaan siitä että nyt alla hiljaisemmat renkaat, ja asfaltti on tällä hetkellä huonokuntoisimmillaan? Itselläni käynyt hyvä tuuri, kun ei natise.

Ei nämä mun autossa olevat Contin Ecocontactit kovin hiljaiset kyllä ole, toki kohta kaks kesää ajetutkin.
Kori tässä natisee lämpimällä, ei tartte ihmeellistä epätasaisuutta olla niin natisee. Onkohan vaihtoautofiksari käsitellyt noi oven tiivisteet jollakin joka tuota aiheuttaa. Onko vinkkejä millä käydä läpi noi tiivisteet? Joskus laitoin japanilaiseen sitä bemareistakin tuttua tiivistepuikkoa (ei silikonia), mutta eipä se sen auton natinoita poistanut...

Lainaus käyttäjältä: Routa - 18.05.19 - klo:09:26
Omastani alkoi kuulumaan rasittava pärinä jostain vänkärin puolelta. Tulee omasta mielestä takamatkustajan paikan tuntumasta. Renkaat minulla on meluisammat näin kesällä niin siitäkään ei ole kyse.

Yks mikä narisi/pärisi edellisessä -13 vuosimallin autossani, oli se repsikan penkin korkeudensäätövipu. Sen ja penkin väliin pieni huopatarra, niin ääni poistui.
Octavia -13 1.4 TSI -> Octavia -17 1.0 TSI -> Octavia -18 2.0 TSI RS 230

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy