Uuden Octavia III viat/murheet.

Aloittaja Ocufemma, 13.06.13 - klo:19:07

« edellinen - seuraava »

pekeke

^Tänään kun kokeilin niin käynnistyi ilman patteria, viimeksi kun oli spontaani tilanne niin ei, jotain mystiikkaa. Rasittavia nämä digihimmelit.

Enhancer

Onko ajonestolla varustettu auto sinun mielestäsi digihimmeli? Voi luoja.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

pekeke

^Avaimettomalla käynnistyksellä varustettu kyllä, turhat painevaroitukset, luistoneston arvaamattomat touhut kun liukkaalla tarvittaisiin kierroksia, turhat piipitykset pesunesteestä, kuraisen tutkan piipitykset, kaikkia edes muista, rasittavia.

Enhancer

Ja joku pakotti sinut ostamaan auton em. varusteilla? Ei noista mikään ole turha tai aiheeton asia.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

pekeke

^Kyllä ne on turhia, ja tätä automallia ei todellakaan saanut analogiaoptiolla. Tuo ajoittainen käynnistymättömyys jopa hieman pelottava.

Enhancer

Kysymys kuuluukin, miksi et ostanut analogi-aurista tai jotain muuta vinosilmien valmistamaa yksinkertaisempaa autoa? Juuri ne ominaisuudet mitkä tekevät tästä autosta paremman kuin perusauto harmittavat sinua?
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

pekeke

^Itsekin varmaan ymmärrät että perussetti ratkaisi, tilat, 2.0 diesel, 6v-dsg jne.

Routa

Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 15.01.19 - klo:22:17
Kysymys kuuluukin, miksi et ostanut analogi-aurista tai jotain muuta vinosilmien valmistamaa yksinkertaisempaa autoa? Juuri ne ominaisuudet mitkä tekevät tästä autosta paremman kuin perusauto harmittavat sinua?
Ne vinosilmät osaa kuitenkin tehdä autoja, jotka ei ole täynnä pienempiä tai suurempia tyyppivikoja.

Oma Skeida nykii edelleen vittumaisesti ja huolto levittelee käsiään, että softavika ja korjausta ei ole.
Entinen VAG-kuljettaja.

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: Routa - 16.01.19 - klo:10:40
Ne vinosilmät osaa kuitenkin tehdä autoja, jotka ei ole täynnä pienempiä tai suurempia tyyppivikoja.

Oma Skeida nykii edelleen vittumaisesti ja huolto levittelee käsiään, että softavika ja korjausta ei ole.
No, tästä "viasta" voidaan olla montaa mieltä.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

jukkanen

Leonissani Kessyä häiritsi aikaisemmin halvan kiinalaisen kojelautakameran halpa virtapistoke. Jotakin radiotaajuista säteilyähän siitä jännitteenalentimesta lähti, huomasi myös radion huonompana kuuluvuutena sen lisäksi että auto valitti välillä että avain ei muka olisi autossa. Kannattaa muistaa mahdollinen vianaiheuttaja jos vastaavia ongelmia muissakin VAG-tuotteissa. Saattaa toki ilmetä muunkin valmistajan tuotteissa, eihän tuo autonvalmistajan vika ole.

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: Routa - 16.01.19 - klo:10:40
Ne vinosilmät osaa kuitenkin tehdä autoja, jotka ei ole täynnä pienempiä tai suurempia tyyppivikoja.

Niin niissähän on vain perustavaa laatua olevia vikoja kuten ulkonäkö, olematonergonomia, lisävarusteiden puute, yhteentoimimattomat muut varusteet jne..
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

Routa

Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 16.01.19 - klo:14:50
No, tästä "viasta" voidaan olla montaa mieltä.
No pitää olla melkoiset VAG-lasit silmillä jos nykiminen ei ole vika.
Entinen VAG-kuljettaja.

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: Routa - 16.01.19 - klo:16:07
No pitää olla melkoiset VAG-lasit silmillä jos nykiminen ei ole vika.
Ei tarvitse laseja, hiukan ymmärrystä tekniikasta riittää. Jos polttoainetta suihkutetaan bensakoneisessa autossa katalysaattorin lämmittämiseksi tietyllä tavalla, siitä aiheutuu nykimistä. Kuka tähän sitten kiinnittää huomiota milläkin tavalla, on asia ihan erikseen.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

jarkko_h

Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 16.01.19 - klo:20:03
Ei tarvitse laseja, hiukan ymmärrystä tekniikasta riittää. Jos polttoainetta suihkutetaan bensakoneisessa autossa katalysaattorin lämmittämiseksi tietyllä tavalla, siitä aiheutuu nykimistä. Kuka tähän sitten kiinnittää huomiota milläkin tavalla, on asia ihan erikseen.

Onkohan tuo vagin tietty tapa väärä? Voihan sen ruiskutuksen hoitaa myös siten että ei nyi.

Toki jos on hyväksynyt nykivän DSGn, niin moottorin pikku nykimiset ei varmaan haittaa suurta osaa kuskeja. Tuskin itse kiinnittäisin suurta huomiota.

VilhoElmeri

Mikähän takaluukun sulkemiseen tuli. Aukeaa normaalisti ja kiinnikkin menee hyvin siihen asti, kuin pitäisi imeä tiivisteitä vasten. Eli naksahtaa kiinni, mutta sitten kuuluu piippaus ja luukku jää vähän raolleen.

Octavia4x4

Lainaus käyttäjältä: VilhoElmeri - 16.01.19 - klo:20:39
Mikähän takaluukun sulkemiseen tuli. Aukeaa normaalisti ja kiinnikkin menee hyvin siihen asti, kuin pitäisi imeä tiivisteitä vasten. Eli naksahtaa kiinni, mutta sitten kuuluu piippaus ja luukku jää vähän raolleen.
Mulla teki joskus tuon, kun oli sopivasti jäätä puskurin päällä.
Konsernipelejä vuodesta 1993

Routa

Lainaus käyttäjältä: jarkko_h - 16.01.19 - klo:20:19
Onkohan tuo vagin tietty tapa väärä? Voihan sen ruiskutuksen hoitaa myös siten että ei nyi.
No niinpä. Naurettavaa väittää, että tuo olisi joku teknisesti välttämätön asia.
Entinen VAG-kuljettaja.

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: jarkko_h - 16.01.19 - klo:20:19
Onkohan tuo vagin tietty tapa väärä? Voihan sen ruiskutuksen hoitaa myös siten että ei nyi.

Toki jos on hyväksynyt nykivän DSGn, niin moottorin pikku nykimiset ei varmaan haittaa suurta osaa kuskeja. Tuskin itse kiinnittäisin suurta huomiota.
Ehkäpä sitä ei voi. En tiedä, onko jollain toisella valmistajalla käytössä sama rakenne, eli erillinen pakosarja puuttuu jotta saasteenestolaitteisto on mahdollisimman lähellä moottoria. Ilmiö poistuu, kun moottori esilämmitetään kunnolla, joten katsoisin peiliin ennemmin kuin valittaisin.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

VilhoElmeri

Lainaus käyttäjältä: Octavia4x4 - 16.01.19 - klo:20:55
Mulla teki joskus tuon, kun oli sopivasti jäätä puskurin päällä.

Niin se tais emännällä olla se teki tuon eka kerran, mutta se tekee vieläkin tuon vaikka auto oli eilisen päivän sulaamassa  :o
Onhan nämä vehkeitä.

Iero

Lainaus käyttäjältä: Routa - 16.01.19 - klo:16:07
No pitää olla melkoiset VAG-lasit silmillä jos nykiminen ei ole vika.

Jotkut tykkäävät nykimisestä ja toiset tasaisesta kyydistä - auto on hyvä valita oman tykkäämisen mukaan, ettei tule pettymyksiä.
RAV4 Hybrid -17 AWD ja Yaris Hybrid Style -18
Ex: Ocu -15, 1,4 TSI DSG7 Combi, Honda CRV Exec. -07, Honda CRV -05, Opel Vectra GLS 2.0 aut. -95

tsi1490

Octavia 1.0 TSI DSG:tä voin suositella, jos haluaa tasaista kyytiä. Nykiminen ei kuulu autoiluun.

Routa

Lainaus käyttäjältä: Iero - 17.01.19 - klo:11:13
Jotkut tykkäävät nykimisestä ja toiset tasaisesta kyydistä - auto on hyvä valita oman tykkäämisen mukaan, ettei tule pettymyksiä.
En osannut arvatakaan, että nykyautoissa voisi olla tälläisiä vikoja. 80-luvun kaasarikoneet nyki joskus kylmänä ja niissä se kuului asiaan. VAG on näemmä palauttanut tämänkin jo historian lehdille jääneen ominaisuuden nykyautoihin.

Jos olisin tiennyt, että nykiminen kuuluu ominaisuuksiin niin olisi Skeida jäänyt kauppaan. Litrainen ei kuulemma tosiaan nyi, mutta on voimavaroiltaan omaan makuun vähän vaatimaton.
Entinen VAG-kuljettaja.

Daatta

Paha sanoa kuinka paha tuo nykiminen on, kun en ole 1.5TSI/DSG yhdistelmää ajanut. Tulee vaan mieleen "vanhemman koulukunnan" autoilija joka ei takavuosien Octavia 1.8TSI/DSG yhdistelmällä päässyt omien sanojensa mukaan koskaan sutimatta liikkeelle. Itse veikkasin kaverin runtanneen kaasun pohjaan heti "kun mitään ei tapahdu" ja silloin toki lähdetään hippulat vinkuen ja tyrät rytkyen liikkeelle. Sittemmin on ajellut mersuilla, momentinmuunninlaatikko taitaa sopia paremmin ajotapaan.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Routa

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 17.01.19 - klo:12:02
Paha sanoa kuinka paha tuo nykiminen on, kun en ole 1.5TSI/DSG yhdistelmää ajanut. Tulee vaan mieleen "vanhemman koulukunnan" autoilija joka ei takavuosien Octavia 1.8TSI/DSG yhdistelmällä päässyt omien sanojensa mukaan koskaan sutimatta liikkeelle. Itse veikkasin kaverin runtanneen kaasun pohjaan heti "kun mitään ei tapahdu" ja silloin toki lähdetään hippulat vinkuen ja tyrät rytkyen liikkeelle. Sittemmin on ajellut mersuilla, momentinmuunninlaatikko taitaa sopia paremmin ajotapaan.
Ei liikkeelle lähtö liity mitenkään tuohon nykimiseen. Tapahtuu ihan tasaisella suoralla tiellä tasaisella nopeudella. Sellainen nykäisy kun vaihdetta olisi vaihdettu vähän töksähtäen.
Entinen VAG-kuljettaja.

Daatta

Lainaus käyttäjältä: Routa - 17.01.19 - klo:12:13
Ei liikkeelle lähtö liity mitenkään tuohon nykimiseen. Tapahtuu ihan tasaisella suoralla tiellä tasaisella nopeudella. Sellainen nykäisy kun vaihdetta olisi vaihdettu vähän töksähtäen.

Ja tämä D-alueella? S:llä mielestäni kuuluukin nykiä, ohjekirja sanoo:

LainaaSport mode (S) must be selected for a sporty driving style. This setting makes use of the engine's maximum power output. When accelerating the gear shifts will be noticeable.

Mikä on sitten liian nykivää, merkkiliikkeen huoltoneuvojan/mekaanikon kanssa tuo pitää käytännön ajo-olosuhteissa testata.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Routa

#5335
Juu D:llä ja vaikka löisi manuaalipuolelle pakkovaihteelle, että ei tämä laatikkoon liity mitenkään. Ja kuten mainitsin. Tasaisesti tasaisella nopeudella ajettaessa jolloin laatikko ei vaihda mitään. Tuo lainaamasi teksti liittyy kiihdyttämiseen.
Entinen VAG-kuljettaja.

Bonneville

Sitä starttinappia pitää painaa kuolleella avaimella yllättävän kauan että starttaa, ei riitä sekka tai kaksi.
Ocu 3 -19 1.5TSI DSG

Daatta

Lainaus käyttäjältä: Routa - 17.01.19 - klo:12:31
Juu D:llä ja vaikka löisi manuaalipuolelle pakkovaihteelle, että ei tämä laatikkoon liity mitenkään. Ja kuten mainitsin. Tasaisesti tasaisella nopeudella ajettaessa jolloin laatikko ei vaihda mitään. Tuo lainaamasi teksti liittyy kiihdyttämiseen.

Selvästi erikoisempi tapaus, jos ei ole ominaisuus niin silloin se on vika. Kokeilisin toista yksilöä, jos se ei nyi vastaavasti niin tietänet mihin tahoon ottaa yhteyttä.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Routa

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 17.01.19 - klo:13:12
Selvästi erikoisempi tapaus, jos ei ole ominaisuus niin silloin se on vika. Kokeilisin toista yksilöä, jos se ei nyi vastaavasti niin tietänet mihin tahoon ottaa yhteyttä.
Kaikki nämä 1.5:t nykii. Niin Volkkareissa kuin Skodissakin.
Entinen VAG-kuljettaja.

mfroberg

Lainaus käyttäjältä: Routa - 17.01.19 - klo:13:17
Kaikki nämä 1.5:t nykii. Niin Volkkareissa kuin Skodissakin.

Just joo, olet kaikkia ajanut siis. Vaimon Golf 1.5 TSI 96 kW EI NYI, ei vaihteet eikä moottori kylmänä eikä kuumana, ei suoralla eikä kaarteissa. Käsittääkseni nykivät 1.5 TSI:t ovat noita 110 kW malleja. Siitä olen kyllä täysin samaa mieltä ettei nykiminen missään nimessä kuulu nykyautoon ja on selvä vika. Jos näin ei olisi niin silloinhan asiakkaan pitäisi saada ennen kauppaa koeajaa nykivä esittelyauto jotta tietäisi mitä on ostamassa.
VW Golf Variant 1.5 eTSI DSG Style 2021
VW Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion 2018
Peugeot 307 1.6 Olympia 2006

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy