Mistä heräte lisäpitkille?

Aloittaja oranki, 24.09.16 - klo:15:01

« edellinen - seuraava »

ConD

Lainaus käyttäjältä: WiHiS - 06.02.19 - klo:19:47
H3ikin lisäpitkien asennus näyttää sen verran siistiltä, että pitää itse keväällä/kesällä parannella omaa asennusta.

Tietääkö kukaan onko Superb II:ssa mahdollista saada heräte samalla tavalla kuin Superb III:ssa B23 liittimestä kuskin jalkatilasta?
Tällä hetkellä minulla on heräte vasemmanpuolen umpiosta + diodilla varustettu rele. Erillistä kytkintä en ole vielä asentanut, koska kyhäsin tämän nopeasti ennen joulua mökkireissua varten.
Ei onnistu.

2- ja 3-kopan superbit eroavat sähköiltään oikeastaan täysin. Lähtöä ei voi ohjelmoida vanhemmassa kuten tässä uudessa pystyy. Tuo sinun umpiolta herätteen haku on se helpoin keino kakkosessa...
www.autostadium.fi - autoilua ja elämää

WiHiS

Lainaus käyttäjältä: ConD - 06.02.19 - klo:22:06
Ei onnistu.

2- ja 3-kopan superbit eroavat sähköiltään oikeastaan täysin. Lähtöä ei voi ohjelmoida vanhemmassa kuten tässä uudessa pystyy. Tuo sinun umpiolta herätteen haku on se helpoin keino kakkosessa...

Kiitos tiedosta, niin en ala turhaan etsimään tällaista.

Minkälaisia kytkimiä olette käyttäneet lisävaloilla?
Itse olisin halunnut vaihdekepin vieressä olevaan paikkaan on/off-kytkimen, mutta Skodan jälleenmyyjien kautta tällaista painiketta ei ole saatavilla.
Skoda SuperB 1.8 TSI -09

HooPee

Terve kaikille.

Täällä olis uusi skoda superb:n omistaja ja ensinmäinen skoda minun omistuksessa. Auto on 16vm ja bi xenon valoilla ja dla toiminnolla.

Lisävaloksi tulisi optibeam pioneer 600 mahdollisimman matalalle asennetulla kilpitelineellä tutkan vuoksi. Canm8 boksi on tilattu ja lähinnä mietin asennusta että voiko sen tehdä canväylään rosvoliittimellä vai kuoritaanko piuhan pinta ja tinaa sekaan.?

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: HooPee - 29.11.19 - klo:13:03
Lisävaloksi tulisi optibeam pioneer 600 mahdollisimman matalalle asennetulla kilpitelineellä tutkan vuoksi. Canm8 boksi on tilattu ja lähinnä mietin asennusta että voiko sen tehdä canväylään rosvoliittimellä vai kuoritaanko piuhan pinta ja tinaa sekaan.?

Eiii!!!

Jos et osaa tehdä oikein, niin vie ammattilaiselle!
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Tony.N

Lainaus käyttäjältä: ConD - 17.09.17 - klo:13:11
Koska käytät tuota lisävaloa releen yli, ei ole merkitystä mitä tuohon lasttyp-kohtaan laitat niin kauan kun auto ei herjaa palaneesta polttimosta.

Kokeile tuohon lichtfunktion A kohtaan "fernlicht links" ja lichtfuktion B kohtaan "lichthupe generell".

Jos nuo pelaa, heräte on ok. Nuo karsii assarin koodaustarpeet pois muuttujalistalta. Pitää iltapäivällä nyt kaivaa koko skanni miten olen muuttanut nuita lähdön asetuksia.

Ymmärsinkö oikein että voin valita minkä tahansa vapaan pinnipaikan esim18? Tökkäsin liittimen paikalleen mutten saanut/osannut tehdä tarvittavia muutoksia.
Mikä kohta kertoo listassa(vcds) pinnipaikan jota tulisi muuttaa? Vai tarvitseeko ensin katsoa koodaus mahdollisuus ja toivoa ettei siellä ole jo kaapelia kiinni?
Mahtavintahan se olisi jos tuon paikan nro18 saisi valjastettua releelle herätteeksi, kohteena 2016 superb jossa kaukovalo assari ja xenon afs.
Kiillotukset +pinnotukset+kalvotukset yli 10v kokemuksella.. Hifit sekä sähkötyöt..

ConD

Lainaus käyttäjältä: Tony.N - 03.12.19 - klo:21:00
Ymmärsinkö oikein että voin valita minkä tahansa vapaan pinnipaikan esim18? Tökkäsin liittimen paikalleen mutten saanut/osannut tehdä tarvittavia muutoksia.
Mikä kohta kertoo listassa(vcds) pinnipaikan jota tulisi muuttaa? Vai tarvitseeko ensin katsoa koodaus mahdollisuus ja toivoa ettei siellä ole jo kaapelia kiinni?
Mahtavintahan se olisi jos tuon paikan nro18 saisi valjastettua releelle herätteeksi, kohteena 2016 superb jossa kaukovalo assari ja xenon afs.
Tässä minun viestissä alla, ja parissa sen jälkeen on asiaa avattu. Eli ihan oikeasti pitää se vapaa pinnipaikka etsiä, mille löytyy BCM:n koodauksista säädöt. En voi/pysty/osaa suoraan sanomaan mitä pinnejä sinulla on Superbissa vapaana fyysisesti ja mitä siellä on koodattavissa, joten ensin sinulla pitää käydä läpi tuo koodauskenttä, sitten BCM:n pinnikammat ja sitten napsia korjausjohto paikalleen. A'vot...

Lainaus käyttäjältä: ConD - 05.01.17 - klo:08:31
Mutta siis idea on se, että VCDS:llä haetaan se "not installed"-pinni sieltä BCM:ltä, kytketään siihen sitten se karva ja muutetaan VCDS:llä ohjaukset. Viittaan siis osaltani myös tähän:

http://www.vagarena.fi/index.php?topic=16636.msg550101#msg550101

Eli... kun VCDS:llä löytyy joku paikka tuola BCM:n adaptationista, vaikkapa esimerkiksi "(4)-Leuchte20BR LA71-Lichtfunktion A 20   Brake light ", se on fyysisesti kytketty BCM:n liittimen A pinniin 71 kiinni. Jos meillä on nyt joku pinnipaikka "ei käytössä" ja siellä mekaanisesti kuitenkin ohjainlaitteelta piikki on pystyssä, voi siihen koodata sitten ihan minkä tahansa valo-ohjauslähdön. Superbimiehiä sitten luulisi kiinnostavan tuo ohjaus jos muuten pitkien laittaminen vko22/2016 jälkeen on haastavaa.
www.autostadium.fi - autoilua ja elämää

Tony.N

Lainaus käyttäjältä: ConD - 03.12.19 - klo:21:39
Tässä minun viestissä alla, ja parissa sen jälkeen on asiaa avattu. Eli ihan oikeasti pitää se vapaa pinnipaikka etsiä, mille löytyy BCM:n koodauksista säädöt. En voi/pysty/osaa suoraan sanomaan mitä pinnejä sinulla on Superbissa vapaana fyysisesti ja mitä siellä on koodattavissa, joten ensin sinulla pitää käydä läpi tuo koodauskenttä, sitten BCM:n pinnikammat ja sitten napsia korjausjohto paikalleen. A'vot...

Kiitosta. Eli jos löytyy paikka jostain "valoasioiden" alta niin siihen voi sitten ohjelmoida jos käyttämättä?
Kiillotukset +pinnotukset+kalvotukset yli 10v kokemuksella.. Hifit sekä sähkötyöt..

AudiA6590

Lainaus käyttäjältä: ConD - 03.12.19 - klo:21:39
Tässä minun viestissä alla, ja parissa sen jälkeen on asiaa avattu. Eli ihan oikeasti pitää se vapaa pinnipaikka etsiä, mille löytyy BCM:n koodauksista säädöt. En voi/pysty/osaa suoraan sanomaan mitä pinnejä sinulla on Superbissa vapaana fyysisesti ja mitä siellä on koodattavissa, joten ensin sinulla pitää käydä läpi tuo koodauskenttä, sitten BCM:n pinnikammat ja sitten napsia korjausjohto paikalleen. A'vot...

Superb -17vm tulossa alkuviikosta ja pitkät tarvisi siihen siirtää.

Kun tätä ketjua olen lukenut niin tällä pinnijutulla se vissii edullisimmiten menee. Muutamia kysymyksiä, jos esim ConD voisi avittaa.

Missä se pinnijako paikka tarkkaan ottaen on? Selkeää reittiä sieltä valolle?
Obd eleven käytössä, onko antaa ns step one step ohjetta miten sinne pääsee katsomaan vapaan pinnin. Sen jälkeiset ohjeet vissii löytyykin tän keskustelun syövereistä.

Onnistuiko sen säätämään niin että jos on adatviisiset pitkät, että omat lisäpitkät katkeaa heti kun se alkaa kääntämään valoja?

Ja myös niin että lisäpitkät syttyy jos väläyttelee valoja?


Kiitos valtavasti etukäteen.
*ID.4 Pro*
*Transporter T5 buss*

Taape89

Itselläni tuollainen vm16 oleva superb jossa ajovalot xenonilla ja on pitkien valojen automatiikkaa nii herätettä en vain saa sinne mistään. 11 pinniin tulee valkoinen johto jossa musta raita ja kun mittarilla mittaa sen nii tulos on 4,2V eli varmaan häätyis silloin sieltä boxilta heräte saaja. Joten kyselisin että onko täällä ketään torniolaista tai läheltäkään joka on vihkiytynyt tähän hommaan ja osais auttaa?

ConD

Tuli tuossa vähän "kantapään kautta" opeteltua yhden III-ocun kanssa tuo, että mitään täysin yleispätevää ohjetta ei voi antaa siihen mistä herätteen voi kaivaa. Tämä siis vaatii asentajalta pikkuisen perehtyneisyyttä että osaa katsoa mitä sielä BCM:n liittimiltä löytyy ja mitä koodauksia on jo käytössä.

Paras neuvo on napata adaptation channel mappi VCDS:llä ja sitten tutkia mitä pinnejä on ilman ohjausta sekä sitten käydä ainakin B- ja C-liitin BCM:ltä läpi. Tuossa Octaviankin tapauksessa oli sekä kytkettyjä että "koodaamattomia" pinnipaikkoja mahdollisuuksina, mutta niihin ei sovi vältätmättä se pienin korjausjohtoliitin tai sitten ohjainlaitteella ei ole pinniä ko. kohdassa.

Olen kuitenkin jokseenkin luottavainen että vm16 sekä vm17 superbiinkin saadaan BCM:ltä lisävalon heräte. Kerran kun sen piuhan sieltä saa kytkettyä, niin koodaus onnistuu.

Lainaus käyttäjältä: AudiA6590 - 07.12.19 - klo:19:07
Onnistuiko sen säätämään niin että jos on adatviisiset pitkät, että omat lisäpitkät katkeaa heti kun se alkaa kääntämään valoja?

Ja myös niin että lisäpitkät syttyy jos väläyttelee valoja?
1. kohtaan ei ole automaattisesti oikotietä onneen. Se miten olen näitä koodannut on se, että "assistentti" päällä ei lisäpitkä ole käytössä. Kun sitten valot AUTO-asennossa tökkää viikseä uudelleen eteenpäin assarimoodista, menee ns. pakkopitkät päälle, silloin lisäpitkäkin syttyy. Kun vastaantulija tulee, tökkäät viikseä uudelleen eteen jolloin pakkopitkät vaihtuu automaatille ja auto taas vatkaa omia valoja ilman lisäpitkää. Toimii.

2. kohta onnistuu kun vaan koodaa jollekin kanavalle "Lichthupe generell" käyttöön.

Logiikka vaikka tämä:

A= vasen kaukovalo (aina), lähtö 100%
B= lichthupe generell, 100%
C= fernlicht bei assistent, 0% (eli sammutetaan assarilla lisäpitkä)
D=vaikka sumuvalo, 0% (eli sammutetaan sumarilla tms. jos haluaa)
www.autostadium.fi - autoilua ja elämää

äskuusplus

Entäs facelift malling LED ajovalot, mites niiden kanssa heräte lisävaloille ?
Kysessä siis normi LEDit, ei matrix LEDit.
Superb III 2020 Ambition 2.0TSI 272 4x4 DSG
ex-Superb III 2016 Combi Ambition 2.0TSI 280 4x4 DSG

-Mikk0-

Itsellä olis kanssa edessä herätteen etsiminen Vuoden -18 Superb, helpointa olis löytää joku asiansa osaava firma joka sen herätteen etsii  ja asentaa.
Koska ei ole mitään havaintoa mistä noi liittimet löytyy.. :D
VCDS löytyy mutta käyttäminen on ollu aika vähäistä.

äskuusplus

Lainaus käyttäjältä: -Mikk0- - 28.12.19 - klo:08:04
Itsellä olis kanssa edessä herätteen etsiminen Vuoden -18 Superb, helpointa olis löytää joku asiansa osaava firma joka sen herätteen etsii  ja asentaa.
Koska ei ole mitään havaintoa mistä noi liittimet löytyy.. :D
VCDS löytyy mutta käyttäminen on ollu aika vähäistä.

CAN-purkilla ainakin onnistuu.
Purkin valmistajan Canm8:n  ehdottama paikka on ohjaamosta ratin alta kotelosta löytyvät piuhat.
Noilla ohjeilla on nykyiseen autooni tehty.

"Remove the lower steering column cover to expose the loom to the wiper / indicator controls.                       
The CAN bus wiring is a twisted pair of wires, coloured as below:                       
                       
CAN HI = ORANGE / GREEN                       
CAN LO = ORANGE / BROWN "     
Superb III 2020 Ambition 2.0TSI 272 4x4 DSG
ex-Superb III 2016 Combi Ambition 2.0TSI 280 4x4 DSG

simppa2011

Mistähän tuo BCM liitin löytyy fyysisesti, ja mitenkä sen saa esille? Ratin alta jostain ilmeisesti?
Jonkun sieltä löysinkin, mutta siinä oli vaan kaks liitintä.

simppa2011

Siis onko se BCM siinä sulakkeiden takana vasemmassa reunassa? Ja jos on niin millä sen saa sieltä käteen🤔

Peura

Onko kokemuksia tai lisätietoa tuolta löytyvistä ratkaisuista lisävalojen ohjaukseen?

http://modernum.se/produkter/extraljuskablage#mer_info

Esimerkiksi tuotteen Digital Lightning 1150 (EN) pitäisi valmistajan mukaan toimia esimerkiksi VW:n dynaanisten automaattisesti vaihtuvien valojen ohjauksessa oikein eli myös lisäpitkät syttyvät automaattisesti, kun varsinaiset pitkät näyttävät suoraan eteen eikä vastaantulevia autoja ole. Kysyin tuota valmistajalta. Kaikki asennukset tehdään moottoritilassa. Moni asentaa katkaisimen auton sisätilaan, jotta esimerkiksi haastavissa keliolosuhteissa voi lisävalon kytkeä pois.


Tonikol

Kysytään vielä kerran, autona -17 Superb, xenon valot eikä taida olla mitään automatiikkaa tms. Onko Canm8 boksilla helpoin ottaa heräte lisävalolle vai oliko siellä umpion takana piuha josta ryöstää heräte?

Miktoy

Löytyykö kuvia / ohjeita miten FL mallista saa alamaskin purettua?
Yritin sumuvalojen ympäriltä ottaa ensin muoveja pois samalla tyylillä kuin octaviasta mutta ainakin pirun tiukassa kiinni. Vai onko mahdollista ottaa keskialamaskia ilman sumuvalojen kehyksien irroitusta.
Ajossa: Audi A4 avant B9 Quattro 2.0 TDI dsg.
Ajossa: Octavia III FL MY18 Combi Style 1.0 TSI man.
Ex: Superb III FL iV Combi -20 L&K 1.4 TSI phev dsg.
Ex:Audi A6 avant -98 2.4 V6 AGA aut.
Ex: Audi A6 avant -10 2.0 TDIe S-Line man.
Ex: VW Transport T5 -05 2.5TDI man.
Ex: Octavia RS combi -14 2.0 TDI man.
Ex: Superb combi -11 1.6 TDI Greenline man.

Sikarisakari

Tekevätkö merkkiliikkeet näitä lisävaloasennuksia? Onko kukaan teettänyt ja mitä maksaa? Tai onko antaa osaavien asennuspajojen yhteystietoja pk-seudulla, siis sellaisten, joissa olette nimenomaan Superb III:een valoja asennuttaneet. Mitä ottavat työstä?

Sokota09

Alle 500 â,¬ tuskin liikuttavat evääkään marmorilla. Ja mitä näitä juttuja on lukenut, niin kaikki merkkarit eivät saa/osaa edes asentaa lisäpitkiä.

duke7

Ensisijaisesti lisävaloja myyvien liikkeiden palveluita kannattaa tarkistaa. Jotkut niistä myös asentaa ja tietävät miten kannattaa tehdä paremmin kuin merkkiliikkeet. Ei se ole marmorien bisnestä mitenkään ja luultavasti teettävät sen muualla vaikka niiltä ostaisit.

pela

tuossa ylempänä kun kysellään tavallisiin Superbin Xenon valoihin lisäpitkiä niin asiassa ei pitäisi olla mitään erityisen hankalaa.

Asensin itse profiilin 7 sarjan Golfiin Xenon valoihin 3 Seekerin  ref 17.5 lisälediä käyttämällä XBB induktiorelettä.
Tämän releen hyvä puoli on siinä että auton sähköjärjestelmään ei tehdä perinteisiä herätteiden ryöstöjä tai tarvita VCDS ym muutakaan sopeutusta tai koodausta.
Induktiojohto kiinnitetään linssin himmentimen liikettä ohjaavaan piuhaan ja sen löytää vaikka kokeilemalla kuten itse tein. Johdon pää kannattaa suojata hyvin jotta vääriä herätteitä ei viereisistä johdosta syntyisi.

Kytkentä on suoraviivainen,ledin omat johdot riittävät johtosarjoja ei tarvittu ja releen saa kätevästi sulakekoteloon kannen alle piiloon. Kytkentä on pelannut 3 vuotta/100tkm.

UrsaMajor

Lainaus käyttäjältä: ConD - 04.01.17 - klo:22:34
Oliskos täällä pellepelottomia joita vielä kiinnostaisi lisäpitkät Superbiin?

Tulipa tuossa tutkittua nimittäin tuota omaa uutta Attea VCDS:llä ja siitä voisi olla apua myös Superbilla ajaville valonälkäisille...

Minulla on Atecassa tuo on/off-kaukovaloassari, tai näin siis luulin. Autossa kun on kaista-assari ja sen mukana hieman tuo laajempi peilintakainen yksikkö, missä tuo kaukovaloassari asustaa lopulta. Siellä oli vaikka mitä adaptiivisuuksia mahdollista valita, mutta tuossa autossa eivät tule toimimaan.

Tutkin sieltä piruuttani mitä koodattavaa tms. siellä olisi ja siellähän oli kenttä "Auxilary lights installed", jossa oli nyt "not installed". Siellä oli sitten halogeenia, xenonia, lediä ja laseria valittavana vaihtoehdoiksi. No BCM:n puolella oli sitten valittavana lähdöiksi tyhjiin pinneihin "Fernlicht bei FLA"-toiminnoksi. Eli pitkät kaukovaloassarin ohjaamana. Vaihtoehtona on myös "Main beam right/left" eli ihan tavan pitkät ilman tuota assaritarvetta...

ELIKKÃ,,S. Näyttäisi että tuohon olisi ehkä mahdollista laittaa auton omien pitkien kaveriksi lisäpitkä, jota tuo assistentti ohjaisi. JOS tuo toimisi niin, että kun kaukaa alkaa valo killittää, tippuisi ensin pois lisäpitkä ja sitten vasta auton oma pitkä. Tuo melkeen vaatisi testailua... sillä JOS tuo logiikka on tuollainen, sehän olisi ihan huippu! Tuo myös mahdollistaisi sen, että tyhjään paikkaan BCM:llä kytketään pitkiä varten erillinen "herätepiuha", jonka virta voi olla sitten sellainen että se ohjaa ihan tavallista relettä, tai vaikka 5-12w vastusta, jolloin saadaan XBB releelle riittävä 400mA virta aikaiseksi.

Tuo vaan vaatii vähän johtohommia (ei mitään katomisia) ja vähän VCDS-taiturointia ja kokeilua. Mutta näin saisi pitkät Superbiin ilman kalliita CAN-purkkeja ja johtojen kuorintaa/rosvoamisia. Tuntuu olevan merkkareilla "viimeinen" vaihtoehto tuollaiset.

Täältä huudellaan vähän takamatkalta, mutta tietotaitoa löytyy tuon tyhjän pinnin etsimiseen VCDS:llä. Potilas on MY2017 Golf R DLA:lla. Tuosta johdotuksesta kyselisin, kun mainitsit XBB:n käytön. Itsellä edellisestä Octavia III:stä jäi yli XBB.

Kytketäänkö tässä tuo korjausjohto sieltä BCM:n pinnistä suoraan XBB:hen kytkimen liitäntään vai mihinkä se heräte sieltä BCM:ltä kytketään, jotta saadaan XBB:ltä lisävalolle virta oikeaan aikaan ulos.

En halua tähän autoon mitään johtoja kuorittavan tai tinattavan, siksi en halua canm8:a asentaa.

Saa vastailla joku muukin tällälailla toteutuksen tehnyt, eikä kuvatkaan ole pahitteeksi, kiitos vaivasta ja kanssa-autoilijan avustamisesta  8)
5G CHPA/DQ200 103kW | 5G CJCX/DQ250 221kW | ex. 5E5 CHPA 103 kW | ex. 1J2 AUM/EVS 110 kW | ex. 1HX0 ADZ 66kW.

Tätä sairautta ei parannettu kuin R:llä.

M_M

Mulle ei tuo XBB ole tuttu, mutta sieltä BCM:n pinnistä saa ulos +12VDC jolla lisävaloja ohjataan. Sitä voi käyttää herätteenä aivan tavalliselle releelle, ei ole mikään pakko käyttää mitään sen erikoisempaa kytkentätapaa.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

tuurev

Noniin eka postaus foorumille. Ostin heinäkuussa MY2016 superbin ja tietenkin lisävaloa on tarkoitus laittaa keulalle. Vääntäisikö joku minulle rautalangasta miten herätejännitteeksi sopiva liittimen paikka bcm-moduulissa tulisi määrittää ja miten löytää kyseinen pinni obd11:llä?

Ostin korjausliittimen ja olen kuvannut bcm-moduulin vapaat paikat ja myös moduulin vastakappaleessa olevat pinnit.

Jos verratan vaikka alla oleviin kuviin, jossa bcm-moduulissa paikka 31 on vapaana ja sille on myös pinni vastassa niin etsinkö obd:llä konfiguraatiota Leuchte_jotain koodia*_31?

Entä jos obd11 sanookin, että siihen on jo konfiguroitu jotain ja se ei olekaan "not active"-tilassa?

Vai tuleeko minun etsiä sellainen paikka, jossa kaikki neljä ehtoa toteutuu eli moduulissa paikka, sille pinni, OBD:llä rivi, jossa on Leuhcte_jotainkoodia_pinnin_numero ja vielä lasttyp: not active?





UrsaMajor

Lainaus käyttäjältä: UrsaMajor - 12.09.20 - klo:09:16
Täältä huudellaan vähän takamatkalta, mutta tietotaitoa löytyy tuon tyhjän pinnin etsimiseen VCDS:llä. Potilas on MY2017 Golf R DLA:lla. Tuosta johdotuksesta kyselisin, kun mainitsit XBB:n käytön. Itsellä edellisestä Octavia III:stä jäi yli XBB.

Kytketäänkö tässä tuo korjausjohto sieltä BCM:n pinnistä suoraan XBB:hen kytkimen liitäntään vai mihinkä se heräte sieltä BCM:ltä kytketään, jotta saadaan XBB:ltä lisävalolle virta oikeaan aikaan ulos.

En halua tähän autoon mitään johtoja kuorittavan tai tinattavan, siksi en halua canm8:a asentaa.

Saa vastailla joku muukin tällälailla toteutuksen tehnyt, eikä kuvatkaan ole pahitteeksi, kiitos vaivasta ja kanssa-autoilijan avustamisesta  8)

Itse itselleni vastaten ja toteutuksen nyt tehneenä tähän autoon: En suosittele enää tämän kokemuksen myötä kyllä kenellekään canm8-boksin kautta toteutusta, kun tällä ConD:n tavalla saa näihin MQB-pohjaisiin todella paljon turvallisemman ratkaisun johtojen puolesta tehtyä. Suuri kiitos siis pioneerityön tekijälle.

Nyt päästäänkin sitten koodauspuolen kautta vähän hienosäätämään. Fernlicht bei assistent pitää itsellä viimeiseen asti lisävalon päällä, vaikka pitäisi aikapäiviä sitten tiputtaa ettei vastaantulija häikäisty. Olisikohan tuo left high-beam sitten järkevämpi vaikka assarilla ajelee?

Lopuksi vielä kuvat asennuksesta ja kytkennän selitykset:

Piti pikkuisen enemmän ärrässä (verrattuna normigolfiin) purkaa edestä, jotta BCM:n sai sen verran edes alas, että sai B-liitännän otettua irti ja korjausjohdon kytkettyä BCM:lle. Jalkatilan valo piti purkaa irti, jalkatuki irti ja johtoja siirrellä edestä, että sai tiputettua BCM:ää sopivan verran. Irti kokonaan en edes uskaltanut ahtauden vuoksi kokeilla.

- B 23 pinni oli BCM:llä not active, mutta pinni olemassa BCM:n päässä, joten koodaten virrat kulkemaan ja toiminnot A10 "Fernlicht bei assistent" ja B10 "Lichthupe generell"

- Korjausjohdon veto BCM:ltä läpiviennin kautta XBB:n kytkimen(SW) tuloon. Korjausjohtoa piti pituudeltaan jatkaa, jotta ylsi sulakeboksille asti jossa XBB minulla majailee. Nyt on sitten tarvittaessa reserviä kytkeä pari valoa lisääkin.



















2014 rs6 0 60
5G CHPA/DQ200 103kW | 5G CJCX/DQ250 221kW | ex. 5E5 CHPA 103 kW | ex. 1J2 AUM/EVS 110 kW | ex. 1HX0 ADZ 66kW.

Tätä sairautta ei parannettu kuin R:llä.

M_M

Yksi hyvä konsti on laittaa se lisävalon ohjaus tosiaan vaikkapa vasempaan kaukovaloon. Sitten sen kaveriksi Fernlicht bei assistent mutta himmentävänä (0% kirkkauteen).

Tällä saapi sen niin, että automatiikan ollessa puikoissa pysyy lisävalo sammuksissa. Tökkäämällä viiksestä kerran eteenpäin saat päälle lisävalon ja täyden kirkkauden auton omiin valoihin. Toinen tökkäys eteen, niin lisävalo sammuu ja automatiikka ottaa taas ohjat auton omista valoista.

(huomaa kuinka syksy tulee ja kelit pimenee, tuntuu että oon tän saman kirjottanu jo ties kuinka monta kertaa eri ketjuihin)
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

UrsaMajor

Lainaus käyttäjältä: M_M - 05.10.20 - klo:21:18
Yksi hyvä konsti on laittaa se lisävalon ohjaus tosiaan vaikkapa vasempaan kaukovaloon. Sitten sen kaveriksi Fernlicht bei assistent mutta himmentävänä (0% kirkkauteen).

Tällä saapi sen niin, että automatiikan ollessa puikoissa pysyy lisävalo sammuksissa. Tökkäämällä viiksestä kerran eteenpäin saat päälle lisävalon ja täyden kirkkauden auton omiin valoihin. Toinen tökkäys eteen, niin lisävalo sammuu ja automatiikka ottaa taas ohjat auton omista valoista.

(huomaa kuinka syksy tulee ja kelit pimenee, tuntuu että oon tän saman kirjottanu jo ties kuinka monta kertaa eri ketjuihin)

Kiitos vastauksesta, juuri tuo tyyli olisi toimivin, jotta saa assaria pitää käytössä kun sellainen autosta nyt löytyy 👍
5G CHPA/DQ200 103kW | 5G CJCX/DQ250 221kW | ex. 5E5 CHPA 103 kW | ex. 1J2 AUM/EVS 110 kW | ex. 1HX0 ADZ 66kW.

Tätä sairautta ei parannettu kuin R:llä.

Pera69

Hölmön kysymys: kuinka nuo muovit saa purettua jalkatilasta siten, ettei niitä riko? Kynnyksen muovi lähtee näköjään nostamalla, mutta se palikka, minkä alla BCM ilmeisesti on, jumittaa konepellin avauskahvaan. Ei viittisi rikkoa mitään, kun joku kuitenkin operaation on jo tehnyt rikkomatta mitään. 😄

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy