VAGarena.fi

Automerkit ja -mallit => Skoda => Karoq (17-) => Aiheen aloitti: jamo75 - 17.02.18 - klo:09:19

Otsikko: Kokemuksia Karoqista, eka mallivuosi
Kirjoitti: jamo75 - 17.02.18 - klo:09:19
Todennettu
- tiptronic vaihteen valitsimet
- ajomoodit ainakin eco vs. sport on selvä ero kaasupolkimen herkkyydessä
- blindspot (jostain syystä oli pois päältä oletuksena) ja kaista avustin
- vakionopeuden säädin (digi mittaristoon tottuneena vähän haastavaa nähdä omaa nopeutta kun se esitetään niin pienellä)
- liikenne merkkien tunnistus
- valoautomatiikka
- lämmitettävä tuulilasi ja ohjauspyörä
- media command apple ipad mini 4
- skoda connect ios + webaston etäkäynnistys
- bluetooth mediatoisto (ios)
- usb media toisto (ios)
- googlemaps navigointi (wlan jaon kautta)

Hyvää
- sivuttais tila edessä
- kuskin puolen takapenkin tila erinomainen
- matkustajan puolen takapenkin tila ei ole yhtä hyvä koska matkustajan penkki on yleensä taaempana

Totuttelua
- varioflex istuimien narut josta penkit vapautetaan ovat aika tiukat, vanhempaa sukupolvea oleva henkilö tuskin saa keskimmäistä penkkiä kaadettua
- autohold peruutuksessa
- peruutus kameran kuvanlaatu on hyvä mutta auton takakulmat voisivat näkyä paremmin nyt suunnattu suoraan taaksepäin katsomiseen (peilejä se ei siis korvaa)
- columbuksen eleohjaus nyt on vähän sinne päin, esim. kappaleen pitäisi voida pystyä vaihtamaan sillä mutta useiten se ei tee mitään
- tuulilasin lämmitysverkko on aika näkyvä mutta kait siihen silmä tottuu

Puutteita
- kessy hipaisukytkimet ovat vain etuovissa
- takaluukusta ei voi lukita ovia ? eli pitää kaivaa avain taskusta tai kävellä etuoville

Apple CarPlayta en toistaiseksi saanut toimimaan voi olla kiinni vanhahkohta Apple 5S puhelimesta pitää tutkia asiaa

Otsikko: Vs: Kokemuksia Karoqista, eka mallivuosi
Kirjoitti: Sakolar - 17.02.18 - klo:09:42
Huono juttu jos ei saa ovia lukkoon takaluukusta. Usein tulee nykyisessä autossa otettua koirat ulos takoboksista ja luukun napista lukitus päälle. Ei ole mulle tullut vielä mitään tietoa milloin olisi Karoq tulossa.
Otsikko: Vs: Kokemuksia Karoqista, eka mallivuosi
Kirjoitti: mfroberg - 17.02.18 - klo:10:00
Meillä molemmissa autoissa kessy ja takaluukkuhommat hoidetaan hieman eri tavalla kuin tuossa spekuloitu on. Kun astut kuskin ovesta ulos heilautat kättä kahvan edessä lukiten auton. Sitte kävelet takapaksille ja avaat luukun normaalisti "kahvasta", auto tunnistaa avaimen joka on taskussasi. Sitten otat kassit/koirat jne. kontista ja lyöty luukun kiinni, auto vilkauttaa takavilkkuja ja on lukossa. Meillä ei autoissa ole sähköistä takaluukkua, en tiedä miten sellainen saattaisi muuttaa tätä käytäntöä?
Otsikko: Vs: Kokemuksia Karoqista, eka mallivuosi
Kirjoitti: Sakolar - 17.02.18 - klo:10:25
Hyvä, noihan se sitten onnistuu.
Otsikko: Vs: Kokemuksia Karoqista, eka mallivuosi
Kirjoitti: jamo75 - 17.02.18 - klo:12:28
vahvistettu. edestä kessyllä ovat kiinni, jolloin peilit kääntyvät, koska takaovista ei saa keskuslukitusta auki niin voi sen silläkin koettaa
takaluukun avaus ei avaa keskuslukitusta vaan pelkästään takaluukun (avasin napista painalla, en jalalla heilauttamalla)
napista takaluukku alas, valot välähtävät ja takaluukku on luokossa, takaovista ei saa ovia auki

vähän kyllä turhaa säästöä, kannan tietokone laukkua jatkuvasti mukana ja laitan sen yleensä takapenkille joten takaovio on viimeinen joka suljetaan ja volvossa siitä voi napsauttaa keskuslukituksen päälle. skodassa myöskin näyttää lukot oikeasti menevän heti päälle eikä viiveellä kuten volvossa (ehkä vaan asetus)

Lainaus käyttäjältä: Sakolar - 17.02.18 - klo:10:25
Hyvä, noihan se sitten onnistuu.
Otsikko: Vs: Kokemuksia Karoqista, eka mallivuosi
Kirjoitti: jamo75 - 17.02.18 - klo:12:34
tohos blissiin pitää kyllä kommentoida että se on paljon huonommin toteuttu kun volvossa.
käytännössä se palaa vain silloin kun yrität itse kääntää toisen päälle, ei esim jos toinen auto ohittaa sinut 2 kaistaisella tiellä

Otsikko: Vs: Kokemuksia Karoqista, eka mallivuosi
Kirjoitti: JaMiLeSi - 17.02.18 - klo:13:00
Lainaus käyttäjältä: jamo75 - 17.02.18 - klo:12:34
tohos blissiin pitää kyllä kommentoida että se on paljon huonommin toteuttu kun volvossa.
käytännössä se palaa vain silloin kun yrität itse kääntää toisen päälle, ei esim jos toinen auto ohittaa sinut 2 kaistaisella tiellä

Kyllä palaa 2 kaistaisella tiellä myös, jos toinen auto ohittaa...
Otsikko: Vs: Kokemuksia Karoqista, eka mallivuosi
Kirjoitti: Enhancer - 17.02.18 - klo:13:09
Lainaus käyttäjältä: jamo75 - 17.02.18 - klo:12:34
tohos blissiin pitää kyllä kommentoida että se on paljon huonommin toteuttu kun volvossa.
käytännössä se palaa vain silloin kun yrität itse kääntää toisen päälle, ei esim jos toinen auto ohittaa sinut 2 kaistaisella tiellä
Onkohan sinulla jotain vikaa siinä, jos oli kerran oletuksena pois päältäkin? Kodiaqista ja Octaviasta on kokemus tuosta, ja kyllä se valo niissä syttyi juuri silloin kun toinen auto on tulossa takaa rinnalle.

Itse valohan on Volvossa paljon isompi, kiinnittääkö siihen huomiota jotenkin eri tavalla?
Otsikko: Vs: Kokemuksia Karoqista, eka mallivuosi
Kirjoitti: jamo75 - 17.02.18 - klo:16:00
vanhemmissa volvoissa se palo palaa kiinteästi kun joku on sillä alueella ja vilkkuu jos olet vaihtamassa kaistaa
vähän tuli sellainen olo että nyt on päällä sellainen asetus että valo palaa vain kun itse olen vaihtamassa kaistaa

Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 17.02.18 - klo:13:09
Onkohan sinulla jotain vikaa siinä, jos oli kerran oletuksena pois päältäkin? Kodiaqista ja Octaviasta on kokemus tuosta, ja kyllä se valo niissä syttyi juuri silloin kun toinen auto on tulossa takaa rinnalle.

Itse valohan on Volvossa paljon isompi, kiinnittääkö siihen huomiota jotenkin eri tavalla?
Otsikko: Vs: Kokemuksia Karoqista, eka mallivuosi
Kirjoitti: jamo75 - 17.02.18 - klo:16:03
CarPlay lähti toimimaan tai ainakin sai yhteyden
ilmeisesti se vaatii Suomen kielisen Sirin olemassa olon, pidän puhelinta Eng kielisenä ja se ei näyttänyt siitä tykkäävän.
puhelin Suomen kielisek ja Siri päälle niin johan alkoi wörkkimään

(https://farm5.staticflickr.com/4677/40317073001_55f62a21c5_k.jpg) (https://flic.kr/p/24qFxbi)
(https://farm5.staticflickr.com/4702/38507772580_c0f44be3dc_k.jpg) (https://flic.kr/p/21ENpcs)

Lainaus käyttäjältä: jamo75 - 17.02.18 - klo:09:19
Apple CarPlayta en toistaiseksi saanut toimimaan voi olla kiinni vanhahkohta Apple 5S puhelimesta pitää tutkia asiaa
Otsikko: Vs: Kokemuksia Karoqista, eka mallivuosi
Kirjoitti: jamo75 - 18.02.18 - klo:11:17
ajelin tänään hyvissä olosuhteissa pätkät hämeenlinnan tietä ja kehä3:sta ja tuntui se nyt toimivan miten pitääkin.
toista autoa itse ohittaessa valo palaa suhteellisen myöhään
manuskassa on huomiot että toiminta riippuu ohitusnopeudesta ja siitä onko kaistaviivat tunnistettu vai ei

Lainaus käyttäjältä: jamo75 - 17.02.18 - klo:16:00
vanhemmissa volvoissa se palo palaa kiinteästi kun joku on sillä alueella ja vilkkuu jos olet vaihtamassa kaistaa
vähän tuli sellainen olo että nyt on päällä sellainen asetus että valo palaa vain kun itse olen vaihtamassa kaistaa
Otsikko: Vs: Kokemuksia Karoqista, eka mallivuosi
Kirjoitti: jamo75 - 24.02.18 - klo:08:17
Kerkesi jo viikko vierähtää ensimmäisen "ominaisuuteen"

ensin vähän aikaa ajattuani tuli ilmoitus "liikenne merkkien tunnistus poistettu käytöstä tarkista tuulilasi", pyyhkäisy näytti auttavan, putsasin sen kyllä huolella ennen lähtöä
takaisin tultaessa takaluukku auki, edestä ovet lukkoon, kamat kantoon ja luukku alas.
mutta auto sitten päättikin ettei laita sitä alas asti

(https://farm5.staticflickr.com/4665/40407174412_1d121b9c61_k.jpg) (https://flic.kr/p/24yDkbU)
Otsikko: Vs: Kokemuksia Karoqista, eka mallivuosi
Kirjoitti: jamo75 - 02.03.18 - klo:11:56
tässä päivitys 2 viikkoa ajossa ja lähes 500KM mittarissa

- auto kallistelee aika helposti esim. roudan pudattamalla moottoritiellä
- kulutus on aika kova vaikka nyt sen mikään eko auto olettanut olevankaan
- sport penkit ok, materaali on aika nihkeä saa nähdä miltä se tuntuu kesällä

thumps up
- ratin lämmitin
- tuulilasin lämmitysverkko
- etuvalojen käyttö saattovaloina
- lyhyiden valojen sivuttais suunta
- simple clever ratkaisut takakontissa

parannettavaa
- keskimmäisen takapenkin varioflex nauha on tiukka ja vedettä juuri oikeassa kulmassa
- blis toimii matkustajan puolen kaistalta heikosti, autojen nopeudet tulee olla aika samat jotta se edes palaisi ollenkaan
- valoautomatiikka miettii pitkään ennenkuin vaihtaa pitkille
- peruutuskamera käynnistyy hitaasti (tosin ei ole kokemusta miten nopeasti se nyt muissakaan tulee)
- vakionopeuden säätimen lähin väli edellä ajaan on aika pitkä
- vakionopeuden säädin kiihdyttää todella hitaasti kun edellä oleva vaihtaa kaistaa (eco moodi voi vaikuttaa asiaan)
- bensatankki on aika pieni, ajo matkalla tankilla <600KM
- vakionopeuden säädin poistaa rullauksen käytöstä (kulutus 0.0 vs rullaus tila)
- pitkät valot eivät ole mitenkään erinomaiset (volvon xenonit olivat mutu tuntumalla paremmat)
- columbuksen data yhteyden jatkuva valinta kännykän WLAN jaosta (työnantaja sanoi että voitaisiin harkista hommata rinnakkais sim-kortti)

olisi kiva
- fyysinen äänensäätö radio osasta
- kessy lukitus takaovissa ja peräkontissa
Otsikko: Vs: Kokemuksia Karoqista, eka mallivuosi
Kirjoitti: jamo75 - 03.03.18 - klo:08:34
noh sitten ensimmäinen oikea vikakin aikaan matkustajan puolen ovi ei aukea ulkoa mutta kyllä sisältä käsin
kessy lukitsin kyllä toimii mutta kahva ei liiku mihinkään, joko keskuslukitus ei avaa lukkoa tai sitten vaijeri on jumissa.
joka tapauksessa taitaa vaatia oven purkamisen, työ kaverilla kodiaqissa vastaava oli taka ovessa joten eipä taida tsekin rakennelmat Suomen talvea kestää
peukut pystyssä että kun ilma lauhtuu niin ovi aukeaa, toki kun pääasiallisesti yksin ajelee niin sinänsä ole väliä mutta viitisi heti huoltoon olla raahaamassa



Otsikko: Vs: Kokemuksia Karoqista, eka mallivuosi
Kirjoitti: arsik - 03.03.18 - klo:09:41
Turha murehtia .Oven lukitukset ja viat koskevat kaikkia vag merkkejä.
Otsikko: Vs: Kokemuksia Karoqista, eka mallivuosi
Kirjoitti: jamo75 - 03.03.18 - klo:10:05
juu ei varmaan, taita olla vaijeri irti, sain oven auki kerran mutta nyt kahva ei palaudu enää normaali asentoon, ovi sentään pysyy kiinni mutta taitaa huolto keikka häämöttää

Lainaus käyttäjältä: arsik - 03.03.18 - klo:09:41
Turha murehtia .Oven lukitukset ja viat koskevat kaikkia vag merkkejä.
Otsikko: Vs: Kokemuksia Karoqista, eka mallivuosi
Kirjoitti: finnman - 03.03.18 - klo:10:57
Mielenkiintoista kuulla miten uusi automalli alkaa toimimaan tai vikaantumaan? Minulla on ensisarjan autoista kokemusta muutamista ja niin se vaan on, että niissä tuppaa olemaan jotain vikoja/ominaisuuksia mitkä omistajaa ärsyttää ja vaatii korjaamokäynnin. Autoa sitten em. reglamaatioiden(toivottavasti näin myös tapahtuu) korjaillaan ja muutetaan valmistuksessa asioita parempaan suuntaan. Siksi minä en osta enään ensimmäisiä malleja mitä tehtaalta ulos tulee.

Mutta mitä tulee noihin oviongelmiin on syynä mitä ilmeisimmin väärät rasvat ovien liukuosissa? Näin oli aikoinaan minullakin eräässä alkusarjan autossa ja homma hoidettiin rasvat vaihtamalla huollossa. Tämäkin on niitä pieniä mokia tehtaalla, että ei ymmärretä laittaa heti oikeita kylmien ilmojen mömmöjä oikeisiin paikkoihin! Ajovalot on yleensä suunnattu pieleen ja jos sitä epäilee(kantavuus on huono tai näkymä on miten sattuu) kannattaa ne käydä suuntaamassa. Sama on monesti pyöränkulmien kanssa ja ne olen joutunut jokaisessa autosta käydä säädättämässä heti uutena. Ilmeisesti tehtaan hienosäätöosastolla on toleranssit senverran suuret, että kun ne sattuu vaihteluvälille annetaan ne olla siinä? Karogin valoja on muuten kehuttu ja jopa pitkiä(TM ja Tuulilasi).

Tuulilasilämmityksen vastukset haittasi minua edellisessä Octaviassa ja siksi en sitä ottanut nykyiseen autoon. Tuulilasi oli ikäänkuin jatkuvasti pienen kalvon peittämänä. Lämmitys on kyllä muuten aivan huippuvaruste, mutta ilman vastulankoja se täytyy olla toteuttu. Tosin hintaakin on sitten enemmän ja jää monelta ruksimatta?

Vakkari on todella verkkainen Passatissakin, jos ajaa eco-moodilla ja nopeus vaihtelee myös melkoisesti mäkisillä tieosuuksilla. Se voisi olla hiukan tehokkaampi ecollakin, sillä monesti tulee siirrettyä vaihdekeppi oikelle(manuaalille), jotta auto kiihtyisi haluttuun nopeutuun ilman etananvauhtia.

Otsikko: Vs: Kokemuksia Karoqista, eka mallivuosi
Kirjoitti: jamo75 - 03.03.18 - klo:20:19
jos ovenkahvan painaa todella kovaa kiinni niin tuntuu että se välillä toimiikin normaalisti joten varsin mystyinen vika.

Lainaus käyttäjältä: jamo75 - 03.03.18 - klo:10:05
juu ei varmaan, taita olla vaijeri irti, sain oven auki kerran mutta nyt kahva ei palaudu enää normaali asentoon, ovi sentään pysyy kiinni mutta taitaa huolto keikka häämöttää
Otsikko: Vs: Kokemuksia Karoqista, eka mallivuosi
Kirjoitti: Nestori - 06.03.18 - klo:18:08
No niin, oma kulkine haettu aamulla ja samantien ajettu 400km kesärenkaita mökille ja sieltä takaisin kaupunkiin. Siinä ajassa ehtii tehdä joitakin alustavia huomioita  etenkin edelliseen autoon, joka oli Octavia 4x4 samalla koneella, mutta keppivaiheisena - tämä siis DSG (vasenta jalkaa ei tarvitse amputoida, koska olen joskus nuorena opetellut vasemman jalan jarrutuksen automaatilla :)  ).

Auto kulkee kiitettävän suoraan, eikä ole mitenkään erityisen ura- tai tuuliherkkä. Ohjausvaste ja pari muuta asetusta sportille, niin tuntuma autoon paranee olennaisesti. Jousitusukavuus on parempi kuin Octaviassa - tämä siis enemmän mukavuuspainotteinen.

TDI 150 ja 4x4 DSG on erittäin miellyttävä yhdistelmä. Kulutus nyt alkukilometreillä maantiellä ja moottoritiellä tuon 400km oli 5,8l/100km, mikä on n 0,5 litraa enemmän kuin Octavia. Tämä auto, kuten kaikki konsernin laitteet alkavat laukata kunnolla ja kulutus putoaa ekan 1000km jälkeen kun moottorin suoja- ja sisäänajo-ohjelma menee pois päältä, vasta sitten näkee totuuden.

Tavaratila on Octaviaan verrattuna pienehkö, mutta hyvällä suunnittelulla silläkin pärjää. Toinen rengaskerta ei mahdu, vaan yksi rengas täytyy laittaa takaistuimelle.

Varioflex-istuimet on sellaisenaan otettu Roomsterista, ja siitä seuraa, että keskiosa ei liuù eteenpäin niinkuin reunaosat. Haittaa tavaratilan laajentamista. Olisin paljon mieluummin ottanut Seatin ratkaisun, jossa selkänoja jakaantuu 1/3-2/3 ja keskellä suksiluukku. Joskus simply clever ei oikeasti ole sitä :-( .

Rengasmelu on suurin ongelma, jopa ärsyttävä sellainen - ainakin näin ensimetreillä. Alla Conti IceContact 2 piikkipyörä 17" koossa. Melu on sellaista kuminaa ja jyrinää - päälähteenä korva sanoisi ovet. Täytyy nyt kuunnella hetken aikaa kun kilsoja tulee lisää josko rengas hieman hiljenisi. Nyt auto on meluisampi kuin Octavia, joka omaan korvaan oli siinä kipurajalla, ettei sitä kiikutettu Tallinnaan käsittelyyn

http://ravolar.ee/en/your_comfort/noise_insulation/?cat_id=80 (http://ravolar.ee/en/your_comfort/noise_insulation/?cat_id=80)

Kaista-avustin on yhtä hermostuttava kuin aina ennenkin, se on ikuiseseti pois päältä. Haluaa ajaa aina keskellä kaistaa, missä juuri ne pahimmat urat ja suurin rengasmelu. Ei kiitos, päätän itse mieluummin.

Muut avustimet toimivat niinkuin pitää, ja ne saavat olla päällä ja auttaa kiperässä paikassa.

Lisää kommentteja kilometrien edistyttyä

-T-
Otsikko: Vs: Kokemuksia Karoqista, eka mallivuosi
Kirjoitti: Nestori - 06.03.18 - klo:18:43
Kas, jäi yksi asia raportoimatta:

Nopeusnäyttö on todella optimistinen.
-näyttö 80km/h - todellinen 73km/h
-näyttö 100km/h - todellinen 92km/h

renkaana siis Conti nasta 17"

-T-
Otsikko: Vs: Kokemuksia Karoqista, eka mallivuosi
Kirjoitti: jamo75 - 06.03.18 - klo:19:35
en kyllä tohon ihan usko 90 vakkarallilla nopeys näyttöön niin ylinopeutta vilkkutti, pitäisi ehkä koettaa virittää joku gps mittari.

volvolla 85 oli todellisuudessa 82

sportilla ja ekolla on eroa kuin päivällä ja yöllä ainakin tolla bensa koneella. ecolla kun painaa kaasua kurvissa niin mitään tapahdu, sportilla oikeasti kiihtyykin.

eniten vieläkin ärsyttää toi kaamea vakionopeuden säätimen viiksi, useamman kerran olen nykäissyt siitä vilkun sijaan, autoa ei myöskään vaihda pitkiä lainkaan hitaassa vauhdissa joka on äärimmäisen ärsyttävää pitkähköllä koti tiellä, volvossa pitkät aktivoidaan heti jossan 30 vauhdissa

Lainaus käyttäjältä: Nestori - 06.03.18 - klo:18:43
Kas, jäi yksi asia raportoimatta:

Nopeusnäyttö on todella optimistinen.
-näyttö 80km/h - todellinen 73km/h
-näyttö 100km/h - todellinen 92km/h

renkaana siis Conti nasta 17"

-T-
Otsikko: Vs: Kokemuksia Karoqista, eka mallivuosi
Kirjoitti: Nestori - 06.03.18 - klo:21:56
No uskoo ken haluaa. Mitattu Speedview-appsilla, joka kyllä tähän saakka on ollut hyvinkin tarkka.

Ocussa virhe oli 6%, nyt siis 8%. Renkaalla ratkaiseva vaikutus.
Otsikko: Vs: Kokemuksia Karoqista, eka mallivuosi
Kirjoitti: hjk - 07.03.18 - klo:12:28
Renkaista puheen ollen, minkä merkin ja mallin kesäkumeja on ollut jo saaduissa Karoqeissa?
Otsikko: Vs: Kokemuksia Karoqista, eka mallivuosi
Kirjoitti: Skodailija - 07.03.18 - klo:13:29
Bridgestone Turanza T001
Otsikko: Vs: Kokemuksia Karoqista, eka mallivuosi
Kirjoitti: jamo75 - 07.03.18 - klo:18:20
hankook näytti olevan mulla jaksa kaivaa kokonaan esille

Lainaus käyttäjältä: Skodailija - 07.03.18 - klo:13:29
Bridgestone Turanza T001
Otsikko: Vs: Kokemuksia Karoqista, eka mallivuosi
Kirjoitti: hjk - 07.03.18 - klo:19:01
Laittavat siis alle, mitä nyt sattuu rengaslaatikosta löytymään...
Saattaahan se tulla ikävä viime kesäksi Octaviaan hankittuja Hakka Blue kakkosia.
Otsikko: Vs: Kokemuksia Karoqista, eka mallivuosi
Kirjoitti: P. Laaja - 07.03.18 - klo:19:10
Lainaus käyttäjältä: hjk - 07.03.18 - klo:19:01
Laittavat siis alle, mitä nyt sattuu rengaslaatikosta löytymään...
Saattaahan se tulla ikävä viime kesäksi Octaviaan hankittuja Hakka Blue kakkosia.

Eihän niitä ole pakko käyttää. Uudet renkaat saa hyvin kaupaksi, kun vaihtaa heti tuoreeltaan. Itse otin edellisen auton renkaiden kanssa sen pari sataa takkiin vaihdosta. Mielestäni sijoitus oli hyvä, sillä huonoista renkaista olisi kärsinyt kolme vuotta, sain juuri sellaiset, kuin halusin, ja loppujen lopuksi pari satasta on pyöristysvirhe autoilun kokonaiskuluissa.
Otsikko: Vs: Kokemuksia Karoqista, eka mallivuosi
Kirjoitti: hjk - 08.03.18 - klo:08:29
Onhan se noinkin toki 😀
Otsikko: Vs: Kokemuksia Karoqista, eka mallivuosi
Kirjoitti: Kaltsu75 - 09.03.18 - klo:22:00
Lainaus käyttäjältä: jamo75 - 02.03.18 - klo:11:56
tässä päivitys 2 viikkoa ajossa ja lähes 500KM mittarissa

- auto kallistelee aika helposti esim. roudan pudattamalla moottoritiellä
- kulutus on aika kova vaikka nyt sen mikään eko auto olettanut olevankaan
- sport penkit ok, materaali on aika nihkeä saa nähdä miltä se tuntuu kesällä


Tämä on vähän yllättävää, eikös tämän nimenomaan pitänyt olla vähän sellainen"ekomoottori", pienikulutuksinen. Mitä tarkoittaa omassa tapauksessasi kova kulutus?
Nykyisessä 1.8TSI Ocu farkussa se on ollut seka-ajossa sellaiset 7-7.5. Olettaisin 1.5TSI Karoqilla kuitenkin pääsevän jonnekin 6.5-7 haarukkaan? Ja se olisi mielestäni jo ihan ok.
Otsikko: Vs: Kokemuksia Karoqista, eka mallivuosi
Kirjoitti: jamo75 - 10.03.18 - klo:10:06
8,0 näyttää pitkäaikainen kulutus rapiat 900KM mittarissa (pää asiassa yksin ajoa tyhjällä autolla)
pitemmät matkat tulee ajettua vakkarilla ja ecolla mutta lyhyille sprinteille jaksa aina olla säätämässä asetuksia uudestaan

kyllä se sitä rullausta ja 2-sylinteri moodia käyttää mutta mikä sen hyöty sitten on se onkin eri asia...
ainakin autolehtien arvosteluissa tosta 2-sylinteri moodista ei todettu olevan mitään konkreettista hyötyä

Lainaus käyttäjältä: Kaltsu75 - 09.03.18 - klo:22:00
Tämä on vähän yllättävää, eikös tämän nimenomaan pitänyt olla vähän sellainen"ekomoottori", pienikulutuksinen. Mitä tarkoittaa omassa tapauksessasi kova kulutus?
Nykyisessä 1.8TSI Ocu farkussa se on ollut seka-ajossa sellaiset 7-7.5. Olettaisin 1.5TSI Karoqilla kuitenkin pääsevän jonnekin 6.5-7 haarukkaan? Ja se olisi mielestäni jo ihan ok.
Otsikko: Vs: Kokemuksia Karoqista, eka mallivuosi
Kirjoitti: Kaltsu75 - 10.03.18 - klo:13:51
Lainaus käyttäjältä: jamo75 - 10.03.18 - klo:10:06
8,0 näyttää pitkäaikainen kulutus rapiat 900KM mittarissa (pää asiassa yksin ajoa tyhjällä autolla)
pitemmät matkat tulee ajettua vakkarilla ja ecolla mutta lyhyille sprinteille jaksa aina olla säätämässä asetuksia uudestaan

kyllä se sitä rullausta ja 2-sylinteri moodia käyttää mutta mikä sen hyöty sitten on se onkin eri asia...
ainakin autolehtien arvosteluissa tosta 2-sylinteri moodista ei todettu olevan mitään konkreettista hyötyä

Ok, no yllättävän paljon, jos 8 litraa on vienyt. Mitäs ne tälle lupasikaan yhdistelmäkulutukseksi, oliko 5,5l? Aika raju on ero...mulla on sellainen näppituntuma, että noihin tehtaan lupauksiin kun heittää sellaiset 1-1.5l lisää, niin se on totuus. Eli odotusarvo olisi 6.5-7l. No mutta katotaan mihin se alkaa sitten asettua, kun omani saan. Ja eikös se ole myös niin, että aluksi kuluttaa enemmän, kulutus tippuu kun auto on "sisäänajettu"? No, aika näyttää...
Otsikko: Vs: Kokemuksia Karoqista, eka mallivuosi
Kirjoitti: jamo75 - 12.03.18 - klo:20:34
noh tänään tuli sitten todistettua skodan surkea vakionopeuden säädin. edessä ei ollut edes autoa ja jostain syystä silti päätti että etututkaa ei voi enää käyttää.
eli virheilmoitus ACC poistettu käytöstä, vaikka mitä räpelsin en saanut normaali vakionopeuden säädintä päälle. kun kävin avustimet valikkossa niin mystyisesti ACC olikin taas käytettävissä ja toimi loppumatkan normaalisti.

toiseksi kaistalla pito sekoaa aivan totaalisesti jos on auraamaton tie jossa on autojen renkaiden jäljet, tosin volvossa pidin tämän jatkuvasti pois päältä niin ei hirveästi vertailu pohjaa ole.

muutoin mitä virkaa tuolla vakionopeuden säädin alas asennolla on joka pois kytkee ACC:n kokonaan milloin sitä muka pitäisi käyttää, eihän vakionopeuden säädin toimi ellei sitä itse aseta, vai onko tässä joku idea että hätätilassa haluat sen pois päältä ?


Otsikko: Vs: Kokemuksia Karoqista, eka mallivuosi
Kirjoitti: Ranssi - 12.03.18 - klo:20:43
Mitä merkitystä edessä olevalla autolla tai sen puuttumisella asiassa on? Anturi on kyllä herkkä lumelle ja rännälle, mutta kytkeytyminen toimintaan on ihan normaalia, kun tutka näkee jälleen. Taitaa ainakin vaggineissa olla perusominaisuus, ettei vakkaria saa aktivoitua, kun tutka on pois pelistä.

Lainaus käyttäjältä: jamo75 - 12.03.18 - klo:20:34
noh tänään tuli sitten todistettua skodan surkea vakionopeuden säädin. edessä ei ollut edes autoa ja jostain syystä silti päätti että etututkaa ei voi enää käyttää.
eli virheilmoitus ACC poistettu käytöstä, vaikka mitä räpelsin en saanut normaali vakionopeuden säädintä päälle. kun kävin avustimet valikkossa niin mystyisesti ACC olikin taas käytettävissä ja toimi loppumatkan normaalisti.

toiseksi kaistalla pito sekoaa aivan totaalisesti jos on auraamaton tie jossa on autojen renkaiden jäljet, tosin volvossa pidin tämän jatkuvasti pois päältä niin ei hirveästi vertailu pohjaa ole.
Otsikko: Vs: Kokemuksia Karoqista, eka mallivuosi
Kirjoitti: jamo75 - 12.03.18 - klo:20:52
ainakin volvossa jos edessa ajaa toinen auto ja olet lähimmällä etäisyydellä (joka on paljon lyhyempi kuin skodan välimatka) niin vakionopeuden säädin poistuu lähinnä siitä syystä että edellä ajavasta autosta nousee sumupilvi. jos ajoin kahden päässä niin käytännössä koskaan vakionopeuden säädin ei poistunut käytöstä ihan sama mikä keli oli (pois sulkien xc60:ssa kun koko nokka muurautu jääloskaan).

Lainaus käyttäjältä: Ranssi - 12.03.18 - klo:20:43
Mitä merkitystä edessä olevalla autolla tai sen puuttumisella asiassa on? Anturi on kyllä herkkä lumelle ja rännälle, mutta kytkeytyminen toimintaan on ihan normaalia, kun tutka näkee jälleen. Taitaa ainakin vaggineissa olla perusominaisuus, ettei vakkaria saa aktivoitua, kun tutka on pois pelistä.
Otsikko: Vs: Kokemuksia Karoqista, eka mallivuosi
Kirjoitti: Enhancer - 12.03.18 - klo:22:40
Eiköhän se logiikka ole juuri siinä, että mikäli tutka muurautuu loskasta/lumesta/jäästä umpeen, on keli muutenkin sellainen ettei vakionopeussäädintä ole syytä käyttää.
Otsikko: Vs: Kokemuksia Karoqista, eka mallivuosi
Kirjoitti: jamo75 - 13.03.18 - klo:06:52
on toki mutta en nyt sanoisi että eilinen tihku olisi täyttänyt vaatimuksis
luultavasti skodan ajatus sijoittaa anturi kodiaqissa ja karoqissa keskelle keulaa joka on muutoinkin muotoiltu  tuulen jakajaksi liittyy asiaan.

hölmöä että pissapojatkin pitää laittaa piiloon nyt pesunestettä ei kulkeudu ylös asti ellei lorota oikein kunnolla

Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 12.03.18 - klo:22:40
Eiköhän se logiikka ole juuri siinä, että mikäli tutka muurautuu loskasta/lumesta/jäästä umpeen, on keli muutenkin sellainen ettei vakionopeussäädintä ole syytä käyttää.
Otsikko: Vs: Kokemuksia Karoqista, eka mallivuosi
Kirjoitti: Nestori - 13.03.18 - klo:09:14
Komppaan tuota acc:n herkkää poisputoamista. Muutama hassu räntänokare keulassa ja putoaa päältä. Eikä lämmitys riitä sulattamaan niitä ajon aikana pois. Octaviassa tutka oli alhaalla maskin alapuolella "montussa", eikä se vastoin oletuksia tiltannut kuin muutaman kerran tosi rankassa lumi- tai räntäsateessa liki 5 vuoden aikana. Taitaa olla nyt ulkonäölliset syyt painaneet liikaa sijaintipaikkaa valittaessa. Kehitys kehittyy, joskus vain väärään suuntaan. Säälittävää.

Odotellaan hetki, kun isot keski-Euroopan maat ja Britannia riittävän painokkaasti valittavat aiheesta niin jotain voisi tapahtuakin. Meidän onneksi sielläpäinkin on ollut ihan riittävän talvista 😎
Otsikko: Vs: Kokemuksia Karoqista, eka mallivuosi
Kirjoitti: mattinen - 13.03.18 - klo:09:40
Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 12.03.18 - klo:22:40
Eiköhän se logiikka ole juuri siinä, että mikäli tutka muurautuu loskasta/lumesta/jäästä umpeen, on keli muutenkin sellainen ettei vakionopeussäädintä ole syytä käyttää.

Kyllä päätös vakionopeudensäätimen käytöstä pitäisi jättää kuljettajan itsensä tehtäväksi. Varsinkin, jos ACC:llä on taipumus reagoida jo melko kevyisiinkin sääilmiöihin.
Otsikko: Vs: Kokemuksia Karoqista, eka mallivuosi
Kirjoitti: PaMake - 14.03.18 - klo:21:45
Lainaus käyttäjältä: jamo75 - 13.03.18 - klo:06:52
hölmöä että pissapojatkin pitää laittaa piiloon nyt pesunestettä ei kulkeudu ylös asti ellei lorota oikein kunnolla
Eikös sitä suihkun suuntaa saa säädettyä ihan käsivoimin niistä suuttimista, vaikka pellin alla piilossa ovatkin? Ainakin ite sain Ocuni ainakaan niin, että kusipoitsut kostutti enemmän kattoa kuin tuulilasia. Ihan vaan käsin säätelin sitten suuttimet kohdalleen eikä ollut edes mikään vaikea homma.
Otsikko: Vs: Kokemuksia Karoqista, eka mallivuosi
Kirjoitti: Nestori - 15.03.18 - klo:18:45
Selvittelin hieman tuota ACC:n päältäputoamisen ongelmaa. Olll:ssa, jossa anturi on ollut puskurin alareunassa "montussa" siinä oli lämmitys. Nyt kaikissa uusissa Skodan autoissa, Superbista alkaen, anturi on siirretty keskelle maskia, ja samalla on lämmitys jätetty pois. Ei ihme, että räntä ja lumi takertuvat ja ACC putoaa pois päältä. Kyllä nyt ärsyttää   >:(
Otsikko: Vs: Kokemuksia Karoqista, eka mallivuosi
Kirjoitti: jamo75 - 18.03.18 - klo:11:14
ios speed box, acc + eco, kehä III / hämeenlinnan moottoritie, 17" hakka nastat

110 => 103
105 => 98
90 => 84/85
85 => 78/79

79KM 6.9l/100

Lainaus käyttäjältä: Nestori - 06.03.18 - klo:18:43
Kas, jäi yksi asia raportoimatta:

Nopeusnäyttö on todella optimistinen.
-näyttö 80km/h - todellinen 73km/h
-näyttö 100km/h - todellinen 92km/h

renkaana siis Conti nasta 17"

-T-
Otsikko: Vs: Kokemuksia Karoqista, eka mallivuosi
Kirjoitti: jamo75 - 20.03.18 - klo:07:04
näemmä skoda connect päivittyi mutta autoon ei saa enää yhteyttä, normi meininki ?
Otsikko: Vs: Kokemuksia Karoqista, eka mallivuosi
Kirjoitti: Stig - 21.03.18 - klo:19:20
Lainaus käyttäjältä: jamo75 - 20.03.18 - klo:07:04
näemmä skoda connect päivittyi mutta autoon ei saa enää yhteyttä, normi meininki ?

Vissiin joku isompi ongelma palvelussa, siis Skodan päässä. Mulla meni yhteys poikki ennen päivitystä ja vika pysyi päällä päivityksen jälkeenkin. Nyt reilun vuorokauden kestänyt.
Otsikko: Vs: Kokemuksia Karoqista, eka mallivuosi
Kirjoitti: automaattori - 21.03.18 - klo:19:55
Lainaus käyttäjältä: jamo75 - 20.03.18 - klo:07:04
näemmä skoda connect päivittyi mutta autoon ei saa enää yhteyttä, normi meininki ?

Huomasin aamulla kans että oli appi päivittynyt eikä löytänyt auton tietoja. Ensin perusjutut, eli puhelimen uudelleen käynnistys. Ei auttanut. Sitten autolle, virta päälle ja menusta asetukset, sieltä skoda connect, sitten tais olla kohta infotaiment online. Siellä on kolme täppää, mulla ylin yksityisyystila tyhjä, alemmissa täpät. Otin molemmat täpät pois, pitää olla kärsivällinen, tosi hitaasti häipyivät, sitten täpät uudelleen päälle. Ensin ne oli vihreäraitaiset ja vähän ajan päästä täysin vihreät. Sitten vain kännyappi auki ja sieltähän ne tiedot taas löytyivät. On pelannut koko päivän ihan hyvin.
Otsikko: Vs: Kokemuksia Karoqista, eka mallivuosi
Kirjoitti: DSL - 21.03.18 - klo:20:52
Eli täpät on oikein, mutta näppäilemällä niitä pois/päälle niin lähtee Connect taas toimaan!?
:o
Otsikko: Vs: Kokemuksia Karoqista, eka mallivuosi
Kirjoitti: jamo75 - 21.03.18 - klo:21:00
Lainaus käyttäjältä: DSL - 21.03.18 - klo:20:52
Eli täpät on oikein, mutta näppäilemällä niitä pois/päälle niin lähtee Connect taas toimaan!?
:o

mulla oli autossa ne valinnat ihan oikein mutta tein sen vaihdoksen eli eka ruksi päälle jolloin online palveluita ei käytetä ja sitten takaisin. heti se ei toiminut mutta parin tunnin päästä normaalisti. kun vika oli päällä autostakaan skoda connect ei käynnistynyt, appi ilmoitti että autossa on se eka asetuspäällä (yksityisyysmoodi) vaikka ei ollutkaan
Otsikko: Vs: Kokemuksia Karoqista, eka mallivuosi
Kirjoitti: automaattori - 21.03.18 - klo:21:43
Lainaus käyttäjältä: DSL - 21.03.18 - klo:20:52
Eli täpät on oikein, mutta näppäilemällä niitä pois/päälle niin lähtee Connect taas toimaan!?
:o

Juuri noin tein ja heti lähti toimimaan.
Otsikko: Vs: Kokemuksia Karoqista, eka mallivuosi
Kirjoitti: Nestori - 22.03.18 - klo:14:52
Jumalaton pamaus aamulla, kun laitoin auton käyntiin. Melkein lirahti  ;D. Ilmeisesti audiojärjestelmän aiheuttama, koska ääni tuntui kuuluvan kaiuttimista ja suppasesta (autossa Canton). Muistaakseni joskus vuonna kuokka ja kirves Octavian ykkössukupolvessa oli vastaava ilmiö, mutta en muista mikä sen aiheutti.
Otsikko: Vs: Kokemuksia Karoqista, eka mallivuosi
Kirjoitti: hjk - 25.03.18 - klo:18:02
Renkaista edelleen...
Näytti olevan vielä liikkeen pihassa olevassa autossani renkaina Hankook Ventus Prime 3.
Minkälie laiset? Paitsi mustat ja pyöreät...
Otsikko: Vs: Kokemuksia Karoqista, eka mallivuosi
Kirjoitti: Kaltsu75 - 25.03.18 - klo:18:40
Lainaus käyttäjältä: hjk - 25.03.18 - klo:18:02
Renkaista edelleen...
Näytti olevan vielä liikkeen pihassa olevassa autossani renkaina Hankook Ventus Prime 3.
Minkälie laiset? Paitsi mustat ja pyöreät...

Ostin tuollaiset nykyiseen Ocuuni. Pärjäsivät testeissä ihan hyvin ja minusta hinta/laatusuhde oli kohdallaan. En nyt mikään rengasguru ole, mutta oman kokemukseni mukaan ihan asialliset renkaat.
Otsikko: Vs: Kokemuksia Karoqista, eka mallivuosi
Kirjoitti: jamo75 - 27.03.18 - klo:17:47
eipä toiminut webaston käynnistys kännystä aamulla piti kaukosäätimestä käynnistää, mystistä kyllä kaukosäätimen käynnistyksen jälkeen joku luku tuli näkyville mutta uusinta päivitys ei sekään toiminut. lisäksi matkustajan ovi ei taaskaan suostunut menemään kiinni muuta kuin todella kovaa painamalla mutta ehkä tuon nyt kestää vuosihuoltoon kun se kuitenkin nolla keleillä toimii normaalisti.
Otsikko: Vs: Kokemuksia Karoqista, eka mallivuosi
Kirjoitti: Nestori - 05.04.18 - klo:15:38
Toinen äänentoiston pamaus eilen, kun kävin tankkaamassa. Kolmannen kerran jälkeen ajan suoraan jonnekin, jossa pystytään lukemaan mahdolliset vikakoodit. Auttaneeko sekään selvittämään, O1:n kohdalla ei jäänyt mitään jälkiä vikamuistiin, toivottavasti tässä jää :-)
Otsikko: Vs: Kokemuksia Karoqista, eka mallivuosi
Kirjoitti: jamo75 - 05.04.18 - klo:18:03
en muista että olisin tuillasta huomannut.
canton + kolumbus + apple car play se mulla jatkuvasti on

Lainaus käyttäjältä: Nestori - 05.04.18 - klo:15:38
Toinen äänentoiston pamaus eilen, kun kävin tankkaamassa. Kolmannen kerran jälkeen ajan suoraan jonnekin, jossa pystytään lukemaan mahdolliset vikakoodit. Auttaneeko sekään selvittämään, O1:n kohdalla ei jäänyt mitään jälkiä vikamuistiin, toivottavasti tässä jää :-)
Otsikko: Vs: Kokemuksia Karoqista, eka mallivuosi
Kirjoitti: jhm - 05.04.18 - klo:18:48
Eikös joskus aikoja sitten ollut Ocuissa,varsinkin 2005 vuonna tulleessa mallisarjassa ollut näitä paukkumisia. Radion joissain asetuksissa oli jotain säätämistä. Oma 2008 mallinen elegance paukautti ainakin pari kertaa niin että meinas tulla hätä..ska housuun. Ei vain muista mitä säätöä oli radio vailla..
Otsikko: Vs: Kokemuksia Karoqista, eka mallivuosi
Kirjoitti: hjk - 11.04.18 - klo:17:11
Vajaat 700km ajettu. Keskikulutus luokkaa 8l/100km.
Suurin osa kaupunkiajon luonteista.
Reilun parinsadan kilometrin talvirajoitetulla Pääsiäisreissulla kulutus oli n. 6l/100km.
Alla siis Contin kitkat (16").
Ei oo paukkunut eikä oo connecti sekoillut.
Kakella käynnistyy lämmitin muutaman kymmenen metrin päästä autosta sisältä.
Kauempaa en ole kokeillut, paitsi connectilla.
Ensituntuma oli miellyttävä eikä se vielä ole siitä muuttunut.
Ajelin edellisellä Ocu-combilla n. 73000km,  enkä missään vaiheessa kyllästynyt ajettavuuteen yms.
Saas nähdä, kuin Karoqiin kanssa käy...
Onkos kellään kerholaisella tuota punaista?
Otsikko: Vs: Kokemuksia Karoqista, eka mallivuosi
Kirjoitti: Jenaleks - 15.04.18 - klo:11:16
150km ajoa takana 1.0 Style DSG:llä. Aamulla webasto lämmittää kivasti auton lämpimäksi. Kaikki on toiminut autossa erittäin hyvin, olen tyytyväinen ostopäätökseen. Autosta löytyy tarvittavat varusteet eikä juuri mitään ekstraa tarvinnut edes ruksia. Ainoa moite ehkä on start stopin hitaus kun lähtee valoista, miettii aina hetken. Moottori mietitytti ennakkoon mutta on täysin riittävä omaan kaupunkikäyttöön/kehäteille. Skoda Connectin kautta latasin sohvalla loikoillen parit kartat tänään naviin ja toimi sutjakkaasti, ei tarvitse sitten autossa naputella.
Otsikko: Vs: Kokemuksia Karoqista, eka mallivuosi
Kirjoitti: jamo75 - 15.04.18 - klo:20:55
kesäkumit alle, vähän aikaa meni ihmetellessä vag saloihin, mitähän järkeä noissa muovisuojissa pulttien päällä on (ainakin neljässä edellisessä autossa oli myöskin lukkomutterit mutta skoda on päättänyt säästää) ? renkaissa oli muuten 2.9 painetta kun suositus olisi 2.2 liekö talvikumeissakin samat olleet. helmat hirveässä kurassa toivottavasti kelit kuivuisi niin voisi pestä ravat...
Otsikko: Vs: Kokemuksia Karoqista, eka mallivuosi
Kirjoitti: Nestori - 16.04.18 - klo:09:29
Nyt ei voi syyttää räntäsadetta: perjantaina kirkkaassa auringonpaisteessa adaptiivinen cruiseri päätti Mestaritunnelissa pudota pois päältä. Kesti sen 10min ja palasi omia aikojaan taas toimimaan.

Ei kai piru vie taas ranskalaiset ole päässeet suunnittelemaan sähköjärjestelmiä? Octavia ykkösessä ennen faceliftiä oli pelkkiä sähkömurheita. Faceliftissä vaihdettiin sammakonpurijoiden suunnittelema ja tekemä järjestelmä saksalaiseen, ja kaikki sentyyppiset ongelmat hävisivät.

Taitaa olka asiaa jollekin korjaamolle ja laittaa narun jatkoksi, jos vaikka olisi jäänyt vikamuistiin jotain jälkiä.
Otsikko: Vs: Kokemuksia Karoqista, eka mallivuosi
Kirjoitti: Stig - 16.04.18 - klo:10:04
Lainaus käyttäjältä: jamo75 - 15.04.18 - klo:20:55renkaissa oli muuten 2.9 painetta kun suositus olisi 2.2 liekö talvikumeissakin samat olleet.

En usko että talvikumeissa kun ovat Suomessa laitetut. Tehtaalta lähtiessä laitetaan kovemmat paineet renkaisiin että pysyvät muodossaan jos auto seisoo paikoillaan pitkiä aikoja. Yhden maahantuojan varastossa vuoden seisseen Octavian olen kokenut, missä ensiasennusrenkaat olivat menneet soikeiksi varastoinnissa. Auto pomppi 70 km/h nopeudessa hillittömästi mutta oudosti rauhoittui nopeuden noustessa. Renkaita käytettiin muutamaan kertaan tasapainotuksessa mutta eipä siellä mitään löytynyt.
Otsikko: Vs: Kokemuksia Karoqista, eka mallivuosi
Kirjoitti: Uti - 16.04.18 - klo:10:43
Lainaus käyttäjältä: Nestori - 16.04.18 - klo:09:29
Nyt ei voi syyttää räntäsadetta: perjantaina kirkkaassa auringonpaisteessa adaptiivinen cruiseri päätti Mestaritunnelissa pudota pois päältä. Kesti sen 10min ja palasi omia aikojaan taas toimimaan.

Ei kai piru vie taas ranskalaiset ole päässeet suunnittelemaan sähköjärjestelmiä? Octavia ykkösessä ennen faceliftiä oli pelkkiä sähkömurheita. Faceliftissä vaihdettiin sammakonpurijoiden suunnittelema ja tekemä järjestelmä saksalaiseen, ja kaikki sentyyppiset ongelmat hävisivät.

Taitaa olka asiaa jollekin korjaamolle ja laittaa narun jatkoksi, jos vaikka olisi jäänyt vikamuistiin jotain jälkiä.
Kyse ei välttämättä ole viasta. Tiedän tapauksia, joissa mm. Toyota C-HR:n adapt.vakkari on pudonnut Tampereen keskustan tunnelissa pois päältä ja auto tehnyt itse hätäjarrutuksen. Auton kamerat ovat näissä tapauksissa tulkinneet tunnelin valoja siten, että ko. toimet ovat käynnistyneet. Mm. RAV4 hybrid ilmoittaa adapt.vakkarin käynnistyksessä jotenkin näin "käytettävä vain moottoriteillä tai avoimilla alueilla".
Uti
Otsikko: Vs: Kokemuksia Karoqista, eka mallivuosi
Kirjoitti: allis - 17.04.18 - klo:06:47
Millaisia kokemuksia on tullut 2.0 tdi 4x4 stylesta, siis 150hv?
Sellainen harkinnassa.
Otsikko: Vs: Kokemuksia Karoqista, eka mallivuosi
Kirjoitti: jamo75 - 22.04.18 - klo:16:48
tänään tuli sitten ensimmäiset vikakooditkin esille.

LA peräluukku alkoi mennä itsestään kiinni, antoi sitä varoitusääntä joten luultavasi avain osui jonnekkin ja käynnistin luukun kiinni laiton, estin sen kädellä ja pienen säädön jälkeen toimi normaalisti.

SU kolumbus sekosi joten totaalisesti hyytyi ja alkoi antamaan staattista ääntä kuten radiossa kun asema ei ole kohdallaaan. auton käynnistys ja sammutus antoi vika koodia: SOS järjestelmä jotain KORJAAMO. virran katkominen ei tehnyt mitään, piti poistua autosta ja odotella jotain minuutin verran että virrat katkeaisivat oikeasti tämän jälkeen toiminta oli taas normaali. luultavasti audio järjestelmä hirtti kiinni ja laitteen CPU kelloitti iloisesti 100% joka hyydytti myöskin e-call järjestelmän.

mutta muuten 2000KM tuli täyteen joten virallinen sisäänajo on suoritettu, työmatkat kun menee nykyisin bussilla niin ei tule kilometreja kovinkaan paljoa.
yhden minkä huomasin niin sportin ja econ ero on hyvin merkittävä esim. ratin herkkyyteen sportilla mutkaisella tiellä saa todella kääntää rattia.



Otsikko: Vs: Kokemuksia Karoqista, eka mallivuosi
Kirjoitti: LateJ - 26.04.18 - klo:23:06
Yhden illan ajeluiden perusteella Karoq 1.5 TSI DSG Style vs 2016 Octavia RS 2.0 TSI DSG:
Otsikko: Vs: Kokemuksia Karoqista, eka mallivuosi
Kirjoitti: hjk - 27.04.18 - klo:09:36
Vihdoinkin kesikset (Hankook Ventus Prime 3) alle keskiviikkona!
Selvästi äänekkäämmät kuin Continentalin kitkat. Joku pari kolme desibeliä lisää melua.
Ja enemmän meteliä kuin ent. Ocussa, jossa oli alla Hakka blue 2.
Mutta eiköhän se siitä hiljene, kun pinnat kesän myötä tasoittuvat.
Eilen Kuo-Jkl-Kuo, eli reilut 300km mukavaa ajelua suunnilleen rajoitusten mukaan.
Kulutus ajocompuutterin mukaan 5,8l/100km.
Edeltävällä Oculla pääsi hieman vähemmällä, mutta sehän on jo toinen juttu...
Nopeusmittarin virhe satanen lasissa tällä rengastuksella luokkaa 5 - 6km/h liian vähän.
Otsikko: Vs: Kokemuksia Karoqista, eka mallivuosi
Kirjoitti: Nestori - 29.04.18 - klo:13:38
Vikakoodeja luettu. Etututka jättänyt viestin, että näkyvyys kadonnut. Ja äänentoisto kertoi, että katkos optisessa väylässä. Ja erikoista, että vaikka molempi häiriöitä on useampi, vain ensimmäisestä kerrasta jäänyt jälki. Täytyy varata kunnon aika korjaamolta, niin voivat avata työmääräyksen, ja lähettää vikakoodit eteenpäin maahantuojalle/tehtaalle ja kysyä, mitä näille voi tehdä.

Kesärenkaat alla, Bridgestone Turanza T001 225/55R17. Odotin pahempaa, koska aikoinaan Bridgestone oli kuuluisa melustaan, josta syystä niitä ei ensiasennusrenkaina Suomeen tullut. Nämä ovat ihan ok töppöset. Ja, mikä myös merkilleantavaa, mittarivirhe pieneni nyt 4km tunniksi. Talvikiekoillahan se oli jopa 8%. Selitys löytynee siitä, että Contin nasta on kokoa 215/55R17 ja tämä 225/55R17, ja niiden vierintäkehässä on kohtuullisen iso ero. Nyt täytyy opetella uusiksi vanhat mittarivirhesäännöt, enää ei rajoituksen päälle 15km/h vaan 11km/h, niin pysyy huomautuksen puolella.
Otsikko: Vs: Kokemuksia Karoqista, eka mallivuosi
Kirjoitti: Kaltsu75 - 01.05.18 - klo:17:56
Lainaus käyttäjältä: Nestori - 29.04.18 - klo:13:38
Vikakoodeja luettu. Etututka jättänyt viestin, että näkyvyys kadonnut. Ja äänentoisto kertoi, että katkos optisessa väylässä. Ja erikoista, että vaikka molempi häiriöitä on useampi, vain ensimmäisestä kerrasta jäänyt jälki. Täytyy varata kunnon aika korjaamolta, niin voivat avata työmääräyksen, ja lähettää vikakoodit eteenpäin maahantuojalle/tehtaalle ja kysyä, mitä näille voi tehdä.

Kesärenkaat alla, Bridgestone Turanza T001 225/55R17. Odotin pahempaa, koska aikoinaan Bridgestone oli kuuluisa melustaan, josta syystä niitä ei ensiasennusrenkaina Suomeen tullut. Nämä ovat ihan ok töppöset. Ja, mikä myös merkilleantavaa, mittarivirhe pieneni nyt 4km tunniksi. Talvikiekoillahan se oli jopa 8%. Selitys löytynee siitä, että Contin nasta on kokoa 215/55R17 ja tämä 225/55R17, ja niiden vierintäkehässä on kohtuullisen iso ero. Nyt täytyy opetella uusiksi vanhat mittarivirhesäännöt, enää ei rajoituksen päälle 15km/h vaan 11km/h, niin pysyy huomautuksen puolella.

Meikäläisellä samat renkaat, mutta koko on kyllä 215/55/17 joka on se normaali koko Style varusteisessa Karoqissa. Onko todellakin niin, että sun autossa on pykälää leveämmät nakit, onko käynyt joku virhe tehtaalla...rengaspakkaan eksynyt "vääriä" nakkeja...  :)
Otsikko: Vs: Kokemuksia Karoqista, eka mallivuosi
Kirjoitti: Nestori - 02.05.18 - klo:13:00
Lainaus käyttäjältä: Kaltsu75 - 01.05.18 - klo:17:56
Meikäläisellä samat renkaat, mutta koko on kyllä 215/55/17 joka on se normaali koko Style varusteisessa Karoqissa. Onko todellakin niin, että sun autossa on pykälää leveämmät nakit, onko käynyt joku virhe tehtaalla...rengaspakkaan eksynyt "vääriä" nakkeja...  :)

Ei ole, samaa itsekin aikoinaan ihmettelin. 2,0 TSI Style 4x4 DSG on varustettu leveämmillä nakeilla.. Kun penkoo teknisiä tietoja niin tämä rengaskoko on hakasuluissa, mutta missään ei ole selitettä, mihin hakasulut viittaa, joten oli pienen salapoliisityön takana löytää info. Olikohan Saksan sivuilta vai mistä sen sitten löysin.

edit:typo
Otsikko: Vs: Kokemuksia Karoqista, eka mallivuosi
Kirjoitti: Sakolar - 02.05.18 - klo:14:35
Lainaus käyttäjältä: Nestori - 02.05.18 - klo:13:00
Ei ole, samaa itsekin aikoinaan ihmettelin. 2,0 TSI Style 4x4 DSG on varustettu leveämmillä nakeilla.. Kun penkoo teknisiä tietoja niin tämä rengaskoko on hakasuluissa, mutta missään ei ole selitettä, mihin hakasulut viittaa, joten oli pienen salapoliisityön takana löytää info. Olikohan Saksan sivuilta vai mistä sen sitten löysin.

edit:typo
Tarkoittaa neliveto malleja
Edit:
http://web.skoda.fi/lataukset/karoq/karoq/SKODA-Karoq-tekniset-tiedot.pdf (http://web.skoda.fi/lataukset/karoq/karoq/SKODA-Karoq-tekniset-tiedot.pdf)

Otsikko: Vs: Kokemuksia Karoqista, eka mallivuosi
Kirjoitti: Kaltsu75 - 02.05.18 - klo:21:17
Lainaus käyttäjältä: Sakolar - 02.05.18 - klo:14:35
Tarkoittaa neliveto malleja
Edit:
http://web.skoda.fi/lataukset/karoq/karoq/SKODA-Karoq-tekniset-tiedot.pdf (http://web.skoda.fi/lataukset/karoq/karoq/SKODA-Karoq-tekniset-tiedot.pdf)

Totta, tuohan se on selitys, nelivedossa on tosiaan pykälää leveämmät kumit.
Otsikko: Vs: Kokemuksia Karoqista, eka mallivuosi
Kirjoitti: jamo75 - 05.05.18 - klo:17:45
tuli sitten ensimmäinen kerran auto hinkattua ja suurempi peltipintala ei hirveästi lämmittänyt katolle on vaikea yltää, XC60:ssa oli runnning boardit vaikka ne olivat hyvin kapeat niistä jotain tukea kuitenkin sai mutta tässä ilman tuolia ei katon keskelle yllä.

mielenkiintoinen ratkaisu takaovissa, näyttää siltä että kumi suojat ovat pyöräkotelon ja oven välissä ja falskaavat aika lailla, varmaan aika moisessa kunnossa pidemmän ajan päästä
kuljettajan ovi oli säästynyt liekö suojaus parempi siinä sitä kuitenkin rampataan eniten, tosin se ehkä on tiellä sillä puhtaimmalla puolella

takaovi
(https://farm1.staticflickr.com/908/41190096994_e4be5d47e2_h.jpg) (https://flic.kr/p/25KQ1N7)
(https://farm1.staticflickr.com/831/41864296502_ecffd4acf4_h.jpg) (https://flic.kr/p/26MpsPy)

takaovi
(https://farm1.staticflickr.com/823/41864293282_a113853626_h.jpg) (https://flic.kr/p/26MprS3)
(https://farm1.staticflickr.com/961/41864289132_51bccb1b25_h.jpg) (https://flic.kr/p/26MpqCu)

matkustajanovi
(https://farm1.staticflickr.com/948/41190085114_18d1d7d052_h.jpg) (https://flic.kr/p/25KPXgh)
Otsikko: Vs: Kokemuksia Karoqista, eka mallivuosi
Kirjoitti: PaMake - 05.05.18 - klo:19:31
No niin torstaina tuli oma Karoq kotiin ja reilu 300 km on tullut nautiskeltua. On se kyllä äärimmäisen mukava ja hyvin tehty auto.
+ Hiljainen: Bridgestone Turanza 215/55R17 renkaat alla ja verrattuna Octaviaan (Dunlop 225/50R17) on ero kuin yöllä ja päivällä. Jos nyt lähtisin Octavialla ajamaan, varmaan pitäis peltorit päähän vetää. Onhan noissa Bridgestoneissa hieman enemmän kumia alla, mutta äänieristys on Karoqissa todella hyvällä tasolla noin muutenkin.
+ 1.5 TSI + DSG: toimii yhteen todella loistavasti. Toki normaalimoodilla ajo on aika verkkaista ja kaasua saa painaa reilusti, jos meinaa vähänkin rivakammin kiihdytellä. Myös pientä ryntäysherkkyyttä havaittavissa varsinkin start-stopin kanssa, mutta tämän kanssa oppii elämään.
+ Jousitus&ajettavuus: Töyssyjen yli mennään todella mukavasti ja sivistyneesti, mutta toisaalta mutkissa kori ei liioin kallistele korkeasta painopisteestä huolimatta. Täys kymppi tästä. Ohjaus on kevyt, mutta silti tunnokas ja tarkka.
+ Canton: Todella upea soundi. Hieman, kun säätelee omien mietymysten mukaan, siitä saa erinomaisen.
- Oven muovit: Hieman muuten laadukasta tunnelmaa laskee, että ovet ovat sisäpuolelta kovaa muovia eikä ovien säilytyslokeroihin viitti mitään kovaa tavaraa laittaa, kun alkaa rämisemään.
- Kyynärnoja: muuten ihan kiva ratkaisu, että korkeutta pystyy säätämään, mutta sen alta tavaraa otettaessa joutuu sopivan korkeuden säätämään aina uudelleen.

Kokonaisuudessaan oon positiivisesti yllättynyt ja negatiiviset asiat ovat hyvin pieniä. Hyvää kannatti odottaa reilu 5 kk  8)
Otsikko: Vs: Kokemuksia Karoqista, eka mallivuosi
Kirjoitti: Nestori - 08.05.18 - klo:15:37
Stop-start ryntäysherkkyys tuntuu olevan varsinkin moottoritoimittajille se liki ainoa kritiikin kohde, kun muuta ei oikein löydy. Lieneekö kaikki kovin kiireisiä ja runttaavat polkimen pohjaan kun lähtevät liikkeelle? Vai olisiko peräti kysymys uusavuttomuudesta autolla ajamisessa?

Itse olen opetellut sellaisen rauhallisen miehen lähdön, esimerkiksi liikennevaloista. Kun sipaisee ihan todella kevyesti kaasupoljinta ja antaa moottorin käynnistyä kunnolla, ja vasta sitten painasee rauhallisesti liikkeelle lähtemistä varten, niin se ryntäys jää pääsääntöisesti pois, ja auto lähtee liikkeelle sujuvasti. Myös pieni ennakointi esim liikennavaloissa hoituu aivan aavistuksenomaisella ratin käännöllä silloin, kun jalankkulkuvalo vaihtuu punaiseksi - kone käynnistyy, ja kun valot vaihtuvat pääsee nykäyksettä liikkeelle. Tämä kaikki, ellei runttaa kaasupoljinta surutta pohjaan liikkeelle lähtiessä. Sillälailla sivistyneesti, niin eipä juuri nykäise  8). Enkä edes näin toimiessa ole se hitain liikkeellelähtijä !

-T-
Otsikko: Vs: Kokemuksia Karoqista, eka mallivuosi
Kirjoitti: hjk - 08.05.18 - klo:17:22
jamo75 kirjoitteli Karoqin ovien reunoista.
Itsekin vähän olen kummastellut etenkin takaovien reunaa rapakaaren kohdalla, kuten myös ovien karmeissa vastaavia kohtia.
Aluksi jopa arvelin ajelleeni ovi auki rapakelillä.
Mahtaa nuo olla muutaman vuoden päästä heikossa hapessa.
Kun nuo autopesut hoituvat olosuhteista johtuen lähinnä automaateissa...
Otsikko: Vs: Kokemuksia Karoqista, eka mallivuosi
Kirjoitti: hjk - 08.05.18 - klo:17:27
Komppaan Nestoria tuossa ryntäilyasiassa.
Pienellä maltilla onnistuvat lähdöt oikein mukavasti.
Jos ei käytä hill-holdia, saa moottorin käyntiin hieman jarrujalkaa keventämällä ja vasta sitten kaasuttamalla.
Samaa kikkaa käytin kahdessa edeltävässä Octaviassa.
Otsikko: Vs: Kokemuksia Karoqista, eka mallivuosi
Kirjoitti: jamo75 - 08.05.18 - klo:19:17
veikkaan että toi oven puolen kumi on sellainen että se huollossa vaihdetaan tai syytä olisi, en vaan ymmärrä mikä tekninen syy on tuohon ratkaisuun ajanut, toihan keventää jo rakenteen vahvuutta. tohon ryntäilyyn muuten voi lisätä sellaisen että se näyttää vaikuttavan huomattavasti millä moodilla ajaa, käytän yleensä ecoa mutta joskus valitettavasti muka kiireen takia tulee ajeltua vähän vauhdikkaammin sportilla. kiihdytettäessä vaihteen vaihtot tokkäisevät väillä vähän, aikoinaan toi C30 volvo vaihtoi silkin pehmeästi vaikka tallaa piti pohjassa sen jälkeiset autot ovat olleet niin tehottomia että sama pitääkö kaasua pohjassa vai ei.

Lainaus käyttäjältä: hjk - 08.05.18 - klo:17:22
jamo75 kirjoitteli Karoqin ovien reunoista.
Itsekin vähän olen kummastellut etenkin takaovien reunaa rapakaaren kohdalla, kuten myös ovien karmeissa vastaavia kohtia.
Aluksi jopa arvelin ajelleeni ovi auki rapakelillä.
Mahtaa nuo olla muutaman vuoden päästä heikossa hapessa.
Kun nuo autopesut hoituvat olosuhteista johtuen lähinnä automaateissa...
Otsikko: Vs: Kokemuksia Karoqista, eka mallivuosi
Kirjoitti: masadrive - 15.05.18 - klo:22:47
Oma auto sitten saatu eilen liikenteeseen. Ensituntuma todella hyvä ja valintaan tyytyväinen.
Oli sitten yksi pieni yksityiskohta pielessä kuitenkin.
Eilen autolla kotiin päästyäni huomasin, että kuljettajan ovesta sisäpuolelta puuttuu se punainen heijastin.
Tiedä sitten missä vaiheessa se on jäänyt siitä pois.
No liikkeen kautta tänään kävin näyttämässä tuota kosmeettista epäkohtaa, joka korjataan.
Otsikko: Vs: Kokemuksia Karoqista, eka mallivuosi
Kirjoitti: Nestori - 24.06.18 - klo:12:15
Tyhmä kysyy, kun ei pikaisella haulla manuaalista löytänyt vastausta. Maapallo radion näytössä on nyt punainen, mielestäni ennen valkoinen. Varmaan ihan looginen selitys, ei vaan tule mieleen. Anybody?
(https://preview.ibb.co/ghqah8/20180624_113942.jpg) (https://ibb.co/i1ivh8)
Otsikko: Vs: Kokemuksia Karoqista, eka mallivuosi
Kirjoitti: jni - 24.06.18 - klo:15:10
Nettiyhteys ei ole päällä.
Otsikko: Vs: Kokemuksia Karoqista, eka mallivuosi
Kirjoitti: jamo75 - 24.06.18 - klo:20:33
jos käytät wlan jakoa kännykästä niin se pitää valita joka kerta uudellen sekä mennä jonnekkin joka tarvitsee netti yhteyttä (esim google earth) sitten se vaihtuu eri väriseksi. ainakin applen puhelinella jako sekoilee aika usein auttaa kun käynnyssä käynnistää jaon uudestaan.

myöskin valinta mobiilidata muistaakseni poistaa valinnan

Lainaus käyttäjältä: Nestori - 24.06.18 - klo:12:15
Tyhmä kysyy, kun ei pikaisella haulla manuaalista löytänyt vastausta. Maapallo radion näytössä on nyt punainen, mielestäni ennen valkoinen. Varmaan ihan looginen selitys, ei vaan tule mieleen. Anybody?
(https://preview.ibb.co/ghqah8/20180624_113942.jpg) (https://ibb.co/i1ivh8)
Otsikko: Vs: Kokemuksia Karoqista, eka mallivuosi
Kirjoitti: Nestori - 25.06.18 - klo:11:42
Ei ole ollut lainkaan jako päällä, joten siitä ei ole kysymys. Jotenkin täytyy olla joku häiriö Skoda-tilin asetusten, bluetoothin tms kanssa. Vaatii lisää tutkimista.
Otsikko: Vs: Kokemuksia Karoqista, eka mallivuosi
Kirjoitti: jni - 25.06.18 - klo:13:03
Lainaus käyttäjältä: Nestori - 25.06.18 - klo:11:42
Ei ole ollut lainkaan jako päällä, joten siitä ei ole kysymys. Jotenkin täytyy olla joku häiriö Skoda-tilin asetusten, bluetoothin tms kanssa. Vaatii lisää tutkimista.

No ei vaadi.

Tuo punainen symboli merkitsee, ettei laite (Columbus, Amundsen, Bolero) ole yhteydessä internettiin. Riippuen siitä, millainen radio autossasi on sen voi liittää nettiin omalla SIM-kortilla (Columbus), mokkulalla tai WIFI:n (mahd. myös blutoothin) avulla käyttäen esim puhelimen jakoa.

Skoda-tilin yhteys on päällä tuon valokuvasi perusteella.
Otsikko: Vs: Kokemuksia Karoqista, eka mallivuosi
Kirjoitti: Nestori - 25.06.18 - klo:19:08
Ymmärretty. Hämää vain se, että vielä hetki (pari viikkoa) sitten maapallo oli valkea, ja nyt punainen. Pitänee tulkita siten, että auton oma SIM-kortti ei enää toimi, ellei kyseessä ole hätäpuhelu kattopaneelin nappulan kautta. Ts. se tehtaan SIM on voimassa vain tietyn ajan luovutuksesta. Näillä mennään.

-T-
Otsikko: Vs: Kokemuksia Karoqista, eka mallivuosi
Kirjoitti: jni - 25.06.18 - klo:20:33
Lainaus käyttäjältä: Nestori - 25.06.18 - klo:19:08
Ymmärretty. Hämää vain se, että vielä hetki (pari viikkoa) sitten maapallo oli valkea, ja nyt punainen. Pitänee tulkita siten, että auton oma SIM-kortti ei enää toimi, ellei kyseessä ole hätäpuhelu kattopaneelin nappulan kautta. Ts. se tehtaan SIM on voimassa vain tietyn ajan luovutuksesta. Näillä mennään.

-T-

No ei.

Kerro nyt tarkemmin mikä soitin autossasi on, niin voi sanoa tarkemmin. Soittimessa on oma SIM hätäpuheluita, korjaamoyhteyttä ja Skoda Connectia varten. Se on postaamasi kuvan perusteella yhteydessä verkkoon, kuten jo aikaisemmin kerroin.

Punainen maapallo kertoo, että muuta nettiyhteyttä ei ole, jolla siis saa mm google earth kartat naviin tai esim kytkeytyä tableteilla nettiin.
Otsikko: Vs: Kokemuksia Karoqista, eka mallivuosi
Kirjoitti: Nestori - 26.06.18 - klo:09:24
Huomenta. Perus-Bolerohan tuo on, kun en erillistä tehdas-navia katsonut tarvitsevani - Waze toimii riittävän hyvin (paitsi aivan pikkuisilla mökkiteillä, joita se ei tunnista lainkaan!)

Siis se, mikä tässä oudoksuttaa on, että maaliskuun 5 päivästä, jolloin auton sain, se oli valkoinen. Nyt viimeiset pari viikkoa ihmetellyt, miksi se on muuttunut punaiseksi. Ja varmaan on niin, ettei enää ole nettiyhteyttä. Mutta miksi vielä pari viikkoa sitten se yhteys oli olemassa? Luurissa ei ole ollut jakoa päällä koskaan, ei tarvetta näin kotimaassa rajoittamattoman datan aikana. Ja navi toimii Wazen kautta piuhalla - tarvittaessa. En siis kaipaa sitä yhteyttä.

Ei tässä tämän kummempaa dramatiikkaa ole, pelkkää ihmetystä vain. Enemmänkin häiritsee nuo satunnaiset Sound Systemin paukkumiset ja sekoileva etukamera - viimeksi toissa päivänä, jolloin lumesta tai räntäsateesta ei varmaan ole ollut haittaa :-)

-T-
Otsikko: Vs: Kokemuksia Karoqista, eka mallivuosi
Kirjoitti: Enhancer - 26.06.18 - klo:15:27
Ymmärsit tuon nettikuvion hiukan väärin. Sinun pitää jakaa puhelimesta autoon se nettiyhteys WLAN:a käyttämällä, jotta auto pääsee nettiin. Eli autolle pitää tarjota langaton verkko, johon se voi liittyä.

Vaihtoehtoisesti USB-paikkaan myydään Skoda-brändättyä 3G-mokkulaa, itselle tulossa Amundsen-versio mutta muistaakseni Bolerokin tukee tätä.

Itse ajattelin Octavian saavuttua hoitaa homman niin, että laitan peräkontin sähköpistokkeeseen USB-muuntimen ja sinne ns. akkumokkulan joka jakaa 4G-yhteyttä WLAN:lla aina.

Säästyypä puhelimista samalla akkua, eikä moinen maksa esim. R-kioskin taksoilla prepaidin yhteydessä kuin sen 50â,¬ + liittymä joita saa 2-10â,¬ hintaluokkaan kuussa.
Otsikko: Vs: Kokemuksia Karoqista, eka mallivuosi
Kirjoitti: Nestori - 04.07.18 - klo:20:42
Alkaa hihat mennä gämän etututkan kanssa. Eilen viimeksi, sitä ennen toissa viikolla putosi lähdön yhteydessä pois päältä. Ja ei taatusti lunta tai räntää häiritsemässä. Kirjoitin s-postin maahantuontiin ja kyselin mitä pitäisi tehdä.
(https://preview.ibb.co/dRCkmd/20180703_135130.jpg) (https://ibb.co/jhYEey)

Ja kuten kuvasta näkyy, maapallo on taas valkoinen. Taisi olla joku mystinen extra-terrestial ongelma :-).
Otsikko: Vs: Kokemuksia Karoqista, eka mallivuosi
Kirjoitti: miki - 23.07.18 - klo:23:58
Nyt viikon verran ajeltu omalla Karoqilla n. 500km. Tässä vähän fiiliksiä, siis 1.5 DSG Style:

7kk odottelun aikana olosuhteet (työpaikka) muuttuneet sen verran että webastoa en olisi ehkä enää ottanut, vaikkei siitä nyt haittakaan ole. Asennutin kuitenkin defan moottorilämmittimen ja akkutaturin. Sen sijaan harmittaa vähän ettei tullut vetokoukkua laitettua mutta sellaisen saa kai jälkikäteenkin asennettua jos on pakko.

Erityisen tyytyväisiä ollaan puolison kanssa oltu sähköpenkistä ja siitä että säädöt saa kytkettyä eri avaimiin.

Tavaratilan suojapeite on kiinni takaluukussa joten se ei ole ikinä tiellä, mielestäni toimiva ratkaisu.

Oma golfbägi ei mahdu tavaratilaan kunnolla ellei pisimpiä puumailoja ota bägistä pois mutta se taitaa olla sama tilanne muissakin tämän kokoluokan autoissa. Toki, jos liuttaa jommankumman takapenkeistä vähän eteenpäin niin sitten mahtuu hyvin. Myös keski-istuimen kun kääntää alas niin saa bägin tungettua siitä aukosta ihan näppärästi. Vaatii tietysti Varioflexin.

Ja Varioflexistä myös sen verran että vähän yllätti miten tiukkoja penkkien remmit ovat. Ainakaan meidän lapset eivät saa keskipenkkiä kaadettua niin että saisivat cup holderit käyttöönsä. Voihan sen ajatella niinkin että ihan hyvä ettei lapset omineen ala säätää penkkejä.

Varioflexin kanssa tavaratilaan ei saanut välipohjaa mikä vähän ihmetyttää.

Sähköinen lapsilukko on kätevä kun lapset on sen ikäisiä että osaavat nousta autosta itse mutta kuljettaja voi kuitenkin valita milloin ovet saa avata. Vielä kun saisi niin että lukot on oletuksena aina päällä niin olisi melkein täydellinen mutta sellaista asetusta en löytänyt menusta.

Muiden mainitsema start-stop ei itseäni muuten häiritse paitsi kun kovilla helteillä ilmastointi kytkeytyy pois päältä.
Otsikko: Vs: Kokemuksia Karoqista, eka mallivuosi
Kirjoitti: jamo75 - 24.07.18 - klo:15:29
Lainaus käyttäjältä: miki - 23.07.18 - klo:23:58

Erityisen tyytyväisiä ollaan puolison kanssa oltu sähköpenkistä ja siitä että säädöt saa kytkettyä eri avaimiin

Oma golfbägi ei mahdu tavaratilaan kunnolla ellei pisimpiä puumailoja ota bägistä pois mutta se taitaa olla sama tilanne muissakin tämän kokoluokan autoissa

Ja Varioflexistä myös sen verran että vähän yllätti miten tiukkoja penkkien remmit ovat.

Varioflexin kanssa tavaratilaan ei saanut välipohjaa mikä vähän ihmetyttää

Muiden mainitsema start-stop ei itseäni muuten häiritse paitsi kun kovilla helteillä ilmastointi kytkeytyy pois päältä.

koukun saa varmasti jälkikäteen halpaa se ei varmasti ole

varioflexin nauhoja pitää vetää just oikeassa kulmassa vähän kömpöle ratkaisu varmaan kustannus syistä.

tuskin se varioflex sitä välipohjaa poisti,  canton ja varapyörä poistavat. parissa autossa se ollut mielestäni se vain vie korkeus tilaa ei siitö varsinaista hyötyä ole, irtokamat voi aina kuitenkin heittää muualle.

ainakin volvossa ilmastointi käynnistää moottorin jos on tarpeen en muista tässä samaa huomanneeni. aikaisemmin kun vielä ei ollut tota auto holdia niin kun vain painoi kaasua niin sen sai myöskin päälle, nykisin auto taitaa liikkua väkisin kun hipaiseeki  kaasupoljinta

jos haluaa pitemmän tavaratilan niin kyllö se superb tai 5 paikkainen kodiaq. huvittavan näköistä kun farkku superb on vieressä miten paljon pitempi se on..

skodan start/stop sammuttaa moottorin jo kun auto on vielä liikkeessö valoihin tultaessa tai kääntyessä se on varsin epämukavaa.
Otsikko: Vs: Kokemuksia Karoqista, eka mallivuosi
Kirjoitti: miki - 24.07.18 - klo:16:22
Lainaus käyttäjältä: jamo75 - 24.07.18 - klo:15:29
tuskin se varioflex sitä välipohjaa poisti,  canton ja varapyörä poistavat. parissa autossa se ollut mielestäni se vain vie korkeus tilaa ei siitö varsinaista hyötyä ole, irtokamat voi aina kuitenkin heittää muualle.

No lisävarustehinnastosahan voi tuon katsoa että tavaratilan välipohjan poissulkevia varusteita on pitkä lista ja varioflex on yksi niistä. Myyjä sen vahvisti myös tilauksen yhteydessä muttei osannut kertoa syytä.

Luulen että ihmiset arvostavat enemmän tasaista pohjaa ilman kynnystä kuin välipohjan alle jäävää tilaa pikkusälälle. Edellisessä autossa oli välipohja yläasennossa 95% ajasta ja olisin sen ottanut tähänkin jos olisi ollut mahdollista. Mutta ei siitä sen enempää, tähän varustuluun on ollut 7kk aikaa varautua henkisesti...   :)
Otsikko: Vs: Kokemuksia Karoqista, eka mallivuosi
Kirjoitti: Enhancer - 26.07.18 - klo:10:55
Ei sammutusautomatiikan pitäisi toimia, mikäli autossa on liian kylmä / lämmin suhteessa ilmastoinnilta pyydettyyn lämpötilaan.
Otsikko: Vs: Kokemuksia Karoqista, eka mallivuosi
Kirjoitti: miki - 26.07.18 - klo:20:57
Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 26.07.18 - klo:10:55
Ei sammutusautomatiikan pitäisi toimia, mikäli autossa on liian kylmä / lämmin suhteessa ilmastoinnilta pyydettyyn lämpötilaan.

Juu.

Jos ilmastointi onkin jo viilentänyt sisätilat niin ss normaalisti sammuttaa moottorin kun auto pysähtyy. Samalla ilmastointi sammuu (?) tai ainakin tehoa tiputetaan reilusti ja näillä keleillä aika lailla heti tuntee että kuumaa ilmaa puhaltaa sisään. Jonkin ajan päästä auto sitten reagoi lämpötilaeroon ja käynnistää moottorin uudestaan mutta siinä vaiheessa onkin sisällä jo niin lämmintä että ilmastointi saa taas tehdä äänekkäästi töitä että saavutetaan haluttu asetus. Näin ainakin minun autossa mutta ongelmaksi asti tämä muodostuu nyt lähinnä 30+ asteen päivinä auringon paahteessa. SS pois päältä vaan niin saa nauttia tasaisesta lämpötilasta ohjaamossa.
Otsikko: Vs: Kokemuksia Karoqista, eka mallivuosi
Kirjoitti: Vekkula - 26.07.18 - klo:21:21
Juu näin se tekee, ilmastointi on kokonaan pois päältä kun S&S sammuttaa koneen.
Hihnallahan tuo kompura pyörii.
Otsikko: Vs: Kokemuksia Karoqista, eka mallivuosi
Kirjoitti: Kartanonmies - 17.11.19 - klo:14:13
Lainaus käyttäjältä: hjk - 08.05.18 - klo:17:22
jamo75 kirjoitteli Karoqin ovien reunoista.
Itsekin vähän olen kummastellut etenkin takaovien reunaa rapakaaren kohdalla, kuten myös ovien karmeissa vastaavia kohtia.
Aluksi jopa arvelin ajelleeni ovi auki rapakelillä.
Mahtaa nuo olla muutaman vuoden päästä heikossa hapessa.
Kun nuo autopesut hoituvat olosuhteista johtuen lähinnä automaateissa...

Löytyikö tähän takaovien sisäreunojen likaantumiseen mitään ratkaisua Skodan tai maahantuojan taholta?
Melkoisen likaiselta/hiekkaiselta nuo takaovien pielet ovat autossanijo hitaan ja lyhyen hiekkatieosuuden jälkeen.
Otsikko: Vs: Kokemuksia Karoqista, eka mallivuosi
Kirjoitti: jtn58 - 17.11.19 - klo:15:04
Noin 3.500 km ajokokemuksella fiilis on pääosin positiivinen.

Tuossa takaoven tiivistyksessä näyttäisi olevan selvä suunnitteluvirhe. Korissa kiinni oleva tiiviste ei painu tarpeeksi oven vastakappaletta vasten ja tiiviste selvästi fuskaa, koska tiiviste on koko pinnaltaan hiekkainen ja oven alaosa rapaantuu märällä hiekkatiellä ajaessa.

Toinen moitteen aihe on liikennemerkkien tunnistus. Taajamissa virheet ovat yleisiä ja vielä niin, että toisella ajokerralla virhe on eri suuruinen kuin toisella. Esim. Jyväskylässä Tourulantiellä 50 km rajoitusaluella vajaan kilometrin matkalla näyttö vaihtelee 50 > 80 > 100 > 80. Laukaan keskustan kupeessa kahden kiertoliittymän välillä (nopeusrajoitus 40 km/h) navi näyttää satunnaisesti 80 tai 100 km/h nopeusrajoitusta.

Takakontin potkuavauksen anturi sanoi sopimuksensa irti ja uusi on tilauksessa.