Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Aiheet - ram1

#1
Omassa siis halogeenit ilman päivävalotoimintoa. Pitääkö mittarivalojen palaa 0-asennossa. Ohjekirja ei antanut vastausta ja en muista pitkään aikaan ainakaan Vagia ajanut missä ne ei palaisi, mutta säätää ei voi.
#2
Onko mitään keinoja todentaa onko vika etu vai takakatista, tai lambdasta.
#3
Myydään / Xtreme+ Bridgestone
02.10.20 - klo:09:00
Myydään kitkarenkaat vanteineen. Bridgestone Blizzak, Xtreme vanteet. 205/55.16.7x 5x112 Et40 Suorasovite 57.1, eli sopivuus Golf, Leon, Octavia. Vanteet hyvässä kunnossa eikä kanttariosumia. Renkaissa se 6.5mm eikä pito enää mitään huippuluokkaa. Nouto

Hp. 180â,¬/ tarjous.

ramkyt@gmail.com
0405298819

https://www.nettivaraosa.com/rengassarjat/2883800

#4
Nyt en heti löytänyt netistä laatikon tyyppiä 1.8tsi/dsg, niin varmaan löytyy joltain tietoa. Vääntö kuitenkin 320, mutta onko silti dq200?
#5
Nyt kun tuolla Octavia III topicissa tullut vähän jauhettua noista alustoista, niin laitan nyt tämän trafin nykyisen soveltamisohjeen tännekin. Tuossahan ei käytännössä puhuta missään vaiheessa, että pitäisi olla Tuv- todistusta enää, vaan alustan valmistajan selvitys riittää. Eli käytännössä tuon voisi tulkita niin, jos vaan alusta autoon soveltuu kaikilta mitoiltaan, ja akselipainoiltaan, niin kyllä sen pitäisi riittää. Mutta ilmeisesti sitä kuitenkin sovelletaan edelleenkin niin, että tuolla Tuv- lapulla leiman saa. Ongelmana juurikin tuo mistä ollaan täällä keskusteltu tuon 4wd Ocun tapauksessa, missä erikseen pystyy ostamaan noita Bilsteinin pumppuja, ja Eibachin jousia, mutta ei koko B12 settiä kun siitä ei vielä valmistajan hyväksyntää ole. Vaikka siis sellainen alusta jo löytyykin.http://www.vagarena.fi/index.php?topic=16838.msg599844;topicseen#new

Vaatimukset alustan korkeutta muutettaessa määräytyvät Trafin määräyksen auton ja sen perävaunun rakenteen muuttaminen perusteella.
http://www.finlex.fi/data/normit/42527/TRAFI_66404_03_04_03_00_2015_FI_Auton_ja_sen_peravaunun_rakenteen_muuttaminen.pdf

Lisäksi Trafi on antanut määräykseen soveltamisohjeen.
https://www.trafi.fi/filebank/a/1464955077/3ee2bebc461ef7693ac4d5455c14156f/21676-Rakennemuutosmaarays_soveltamisohje_(kevyt_kalusto)_Versio_2_0.pdf

Alla otteita soveltamisohjeessa:

3.2. Akselistomuutokset
Akselistoon vaihdettavien osien tai osakokonaisuuksien soveltuvuudesta ajoneuvomalliin tulee muutoskatsastuksessa esittää selvitys (esim. ajoneuvon tai osavalmistajan edustajan antama lausunto tai riippumattoman tutkimuslaitoksen antama dokumentti soveltuvuudesta). Selvityksestä tulee ilmetä, että nimenomaan valmistaja on suunnitellut ja valmistanut osan tai osakokonaisuuden kyseiseen ajoneuvomalliin (teho, vetotapa, akselimassat) sopivaksi.

3.2.2. Alustan korkeuden muutokset
Kun alustan korkeutta on muutettu tarkoitukseen erityisesti valmistetulla muutossarjalla, merkitään erikoisehtoihin valmistajan ilmoittama nimelliskorkeuden muutos ja uusi korkeusmitta. Alustasarjojen valmistajan todistuksista tulee ilmetä akselimassat joille sarjat on suunniteltu ja niiden tulee olla riittävät muutoksen kohteena olevan ajoneuvon sallituille akselimassoille.

Muutoskatsastettaessa alustan korkeuden muutosta tulee aina esittää selvitys pyöränkulmista.
Pyöränkulmien ei muutetun auton kyseessä ollessa tarvitse olla valmistajan ohjearvojen mukaisia, mikäli osavalmistaja on antanut kyseiseen ajoneuvomalliin muutossarjan asennuksen jälkeiset uudet ohjearvot. Todistuksia joihin on kirjattu vain sanallisesti että kulmien tulee olla esim. symmetriset, turvalliset tai hyvät ei voida pitää riittävänä selvityksenä oikeista pyöränkulmista. Pyörien asentokulmatodistuksesta tulee ilmetä, mikä alustasarja tarkastetussa ajoneuvossa on ollut ja mihin korkeuteen säädettynä.

Eli osavalmistaja voi antaa selvityksen soveltuvuudesta. Todistuksesta tulee selvitä, että nimenomaan valmistaja on suunnitellut ja valmistanut osan tai osakokonaisuuden kyseiseen ajoneuvomalliin (teho, vetotapa, akselimassat) sopivaksi.

Tarkemmin kaikki vaatimukset voit katsoa linkeistä löytyvästä määräyksestä ja ohjeesta.


Ystävällisin terveisin

Jyrki Laurila
Neuvontainsinööri
A-Katsastus Oy
#6
Vanteet ja renkaat / rehvid.ee
20.02.17 - klo:15:23
Tuolta voi kanssa kokeilla noita peruskoko renkaita. Itsellä ei kokemusta, mutta jos tarvis olisi, niin varmasti kokeilisin.

http://www.rehvid.ee/renkaat_suomeen.html
#7
Tollanen löyty.Tuli etsittyä Contin 6 kitkoja koossa 225/45.18, ja tuolla kuluineen 750e.En tiedä onko nyt erityisen halpa, mutta ei nyt varmaan kalliskaan.Kuluthan on renkaille 26e.Muuten kun hiukka selailin, niin hinnat ok, mutta ei mitenkään erityisen halvat verrattuna jo Suomenkin hintoihin.
#8
Vanteet ja renkaat / 1001 Renkaat
06.03.14 - klo:22:32
Tämä osu silmään.Aika hyvä palvelu.Toimitus ilmanen ja allelaitto nyt melkein missä vaan, ja nykyhinnoilla halvalla.Renkaatkin ihan kohtuuhintaisia.Huono puoli ettei pohjoisen talvirenkaita, kun ulkomainen lafka kyseessä.

www.1001renkaat.com
#9
BMW / Bmw E87 Dtc on/off
02.03.14 - klo:21:41
Tossa nyt Rs III- topicissa tuli ilmi tuota talvirenkailla tapahtuvaa luistoneston vilkkumista.Laitan nyt esimerkkinä ettei se varmasti ole näin paha kuin E87 116D vm.2011 ja renkaina Rft hakkis 7.Tie oli märkä ja lämmintä se 4.5 astetta, niinkuin mittarista näkee.Eli eka pätkä talvirenkailla ja toinen kesärenkailla.Nelosvaihteella molemmat ja kesänakeilla Dtc pois päältä, joka tosin ei olisi vilkkunut.Autossa on softa kyllä, mutta tehot kaukana Räsästä.Juu paskaa musaa taustalla yms  :)

https://www.youtube.com/watch?v=LYlayenIi4A

https://www.youtube.com/watch?v=HirSqzrh7pY
#10
Olen tilaamassa öljyjä tuolta itseni lisäksi nyt kahdelle duunikamulle.Meillä nyt korissa 17l. öljyä, joten mahtuisi vielä samoilla kuluilla 13l.lisää.Joten jos joku palstalaisista haluaisi tulla kimppaan, niin nyt olisi mahdollisuus.Kulut jaetaan tietysti litrojen kesken.Toimituskulut on 23.50, mutta ei ole hirveän paha kun monta tilaajaa.Ja tietysti öljyt saa noutaa minulta.Joko töistä Vantaalta.Korson lähellä, tai Porvoosta.Mitään ylimääräistä en ota välistä.
Jos kiinnostaa niin katsokaa tuolta  http://www.juingoil.de/ 
Etenkin kalliimmat öljyt tilaamisen arvoisia.Esim:Castrol Edge 0W40 5l. kannu, tai 12 litran lekaa.
#11
Muut merkit / E39
29.05.12 - klo:14:18
Tuli vaihdettua vanhukseen.Eli 525Ia.Vm.2001.Ajettu 135tkm.Ei erikoisia varusteita.Pientä fiksausta tulossa valoihin, alustaan ja vanteisiin.Tässä kunnossa ostettu.
Laitetaan sitten lisää kuvia kun saa auton siihen kuntoon.
Pirun hiljainen auto kyllä on, ja erittäin mukava muutenkin.

#12
Vanteet ja renkaat / Reifenload
23.05.12 - klo:11:28
Kohtuuhintaisia renkaita.
http://www.reifenload.de/
#13
Rapid / Skoda Rapid
04.11.11 - klo:20:44
Uudessa Ab:ssä oli juttu tuosta ns. Missionista.Itselle tuli yllätyksenä, ettei se olekaan Ocun seuraaja, vaan sijoittuu Fabian ja Ocun väliin.Sisätiloiltaan se kuitenkin samaa luokkaa kuin Ocu.Mun mielestä kuvissa ihan onnistunut, ja yllättäen pahin kilpailija Ocu ja jetta.Alkaa konsernin sisällä olemaan tiukkaa kun kilpaillaan omien kanssa.Hinta tulee asettumaan Polon tasolle, joten Skodalla tullee pyyhkimään tulevaisuudessakin varmasti hyvin.
#14
Eli tällanen tuli hommattua, ja ekat 500 kilsaa on kyllä vakuuttaneet tähän asti.Varusteina vain välttämättömimmät.
Nämä tulee vakiona tuohon Editioniin ilmaiseksi.

‣ Xenon-ajovalot
‣ 16" kevytmetallivanteet
‣ Vakionopeussäädin
‣ Automaattinen ilmastointi

‣ Sport nahkapäällysteinen
    ohjauspyörä
‣ Kyynärnoja
‣ Säilytystilapaketti
‣ Etusumuvalot

Lisäksi tehdaslisävarusteet.

-Individual antrasiitinvärinen kattoverhoilu
-Kangas Network AUAT Antrasiitti
-Mustat koristelistat
-Korinväriset katto ja törmäyslistat
-M urheilualusta
-Monitoimiratti
-Sadetunnistin
-Servotronic
-Tupakkaversio
-Talvirenkaat alkuperäisaluille.Kesärenkaat liikkeelle.0e
-Ulko- ja sisävalopaketti
-Sporttijakkarat

Ja kaupan päälle putkenpää.Myyjä ei kehdannut luovuttaa autoa sillä orkkis peltitötteröllä.
Omat ostokset.

Riva Dtm vanteet.Etu 7.5x18 Et 42.Taka 8.5x18 Et 37.Renkaat Hankook Evo 110.Etu 215/40 ja Taka 245/35
Vaikka nuo renkaat ovatkin kuluvaa sorttia, niin on hyvät ajaa ja hiljaiset.Bemukuskien suosiossa nuo renkaat.

Ja muutama näpsy liian kirkkaalla ilmalla, ja huonolla kamerataidoilla.Eiköhän näillä eväillä mennä taas vuosi, ja tuunausta on turha ehdottaa.Budjetti nolla euroa enään tuohon kotteroon.


#15
Vanteet ja renkaat / Reifenvik
08.04.11 - klo:22:24
http://www.reifenvik.de/index.htm
Tuossa uusi löytö kohtuuhintaisista kumeista halvoilla kuluilla.
#16
Vanteet ja renkaat / Reifen-berg.de
25.05.10 - klo:09:01
http://www.reifen-berg.de/

Tällainenkin puoti löytyi vahingossa.Kohtuuhintaisia renkaita joissain koossa ja merkeissä ja alustaa kanssa aika halvalla.

Edit. Muokkasin otsikkoa. -Jyri
#17
http://www.tekniikkatalous.fi/duuniauto/article406563.ece?s=u&wtm=tt-18052010
Tuollainen osui silmääni.Tosin oma mielipide on, että tuskin tulee vaikuttamaan juuri ollenkaan, vaan menee luonnollisen kehitystyön piikkiin. Koska eiköhän kokoajan muutenkin jouduta enenemissä määrin kehittämään juuri noita päästöjä, tosin tehosta/väännöstä tinkimättä.
Pieni etu tosin bensa-autoilla, mutta vaikuttaneeko tuo kuitenkin hintoihin ihan yleisellä tasolla myös bensakoneet mukaanlukien.
#18

Onko kukaan lukenut tätä.Itse en.Tässä muuten mukana myös uusi Michelin PS3.Siellä oikealla näkyy miten testi tehty ja millä autoilla.Myös painoarvot.Ilmeisesti Saksassa tämäkin tehty ja tuossa 15" luokassa Misukka vienyt tiukan voiton vaikka ei yltänyt ajettavuudessa ja turvallisuudessa kärkipäähän.Tuossa muuten ihme yhtälö jonka luulen juurikin olevan eri tuossa Autobildin testissä samalla renkaalla.Eikö ajettavuus ja turvallisuus pitäisi olla se lähtökohta, joten painatukset tässä testissä olleet nimenomaan ympäristöarvot.
#19
Rengaskoko, 185/60/15.Auto VW Polo
Tulokset:
1. Dunlop SP Sport - Esimerkillinen
2. Continental Premium Contact 2 - Esimerkillinen
3. Kumho Ecsta HM KH 31 - Esimerkillinen
4. Hankook Optimo K415 - Hyvä
5. Pirelli Cinturato P6 - Hyvä
6. Vredestein Sportrac 3 - Hyvä
7. Nokian H - Hyvä
8. Falken Ziexx Ze-912 - Hyvä
9. Nexen CP641 - Tyydyttävä
10. Goodyear Efficient Grip - Tyydyttävä
11. Michelin Energy Saver - Välttävä
12. Goodyear Dura Grip - Välttävä
13. Goodride H600 - Heikko

Kuten tuosta voidaan päätellä Korealaiset tulee taas rytinällä kärkijoukkoon.Jostain lukaisin,että Korean suunnalla todella panostetaan tuotekehitykseen tällä hetkellä, ja siltä se tosiaan näyttää.Odottelin kyllä 17" testiä, mutta olivat päättäneet tällä kertaa laittaa yleisen pikkuautojen rengaskoon testiin.
#20
Ajattelin nyt tällaisen avata kun pari asiaa tuossa omassa uudessa Ocussa vaivaa.
Eli itsellä heti uutena alkanut sirisemään jossain tuossa aurinkolaskotelon kieppeillä ja välillä tuntuu, että se tulisikin noista kaksoishäikäisysuojista.
Toinen on pakitettaessa kun kääntää renkaat linkkuun niin alkaa jyrisemään.Kädellä kun kokeilee ei pitäisi osua mihinkään, mutta tuntuisi sille että renkaat kääntyy liikaa.Onkohan stopparit jääneet pois.
Jos näistä jollain kokemuksia niin olisi kiva.
Vien kyllä autoni huoltoon kun ehdin, mutta olisi kiva tietää jos jollain samoja.Tuo sirinä ainakin tuttu muistaakseni.
Rs Ocussa mulla ei ollut näitä vaivoja ollenkaan.
#21
Elegance Candy White
Sport-Paketti sisältäen:
PJ3 Pegasus 17"alut + Sportalusta
PK8 Ksenon-valot kaarreajotoiminnolla(vain Ambiente koska Elegancessa vakio)
WBC Dynamic Pack (sis.kolmipuolaisen nahkaratin,sportpenkit)
PWG Etusumuvalot kääntymistoiminnolla
7K6 TPM-rengaspaineiden valvonta
PH7 SunSet tummennokset takaikkunoihin

Lisäksi:
Bolero soitin
Sound System
Kangasmatot+ kaksoishäikäisysuojat
Defa+ 2100w Termini
Saatto/huomiovalot
Nahkainen monitoimiruori, Tiptronic-läpyskät
Takatutka
Sportkynnyslistat ja Piano black somisteet keskikonsolissa.
Kumho KW-22 nastat 225/45




[ylläpito on poistanut liitteen]
#22
Oma Elegance saapui tänään jossa sport-paketti,ja siinä oli beige sisusta,eli kojelaudan ja ovien yläosat mustaa ja loput Beigeä, myös katto.
Penkit Dynamic-silver ja koristelistat perusElegancet.Tällaista ei kuulemma olisi voinut tilata, mutta näin oli tilauksessa lukenut.Sport-paketin kanssahan yleensä saanut vain tuon onyx- mustan verhoilun.Eli tavallaan myyjän moka.Mutta tuo näytti niin hienolle, että annan olla.Tällainen sisustus on ilmeisesti ollut mahdollista tilata siitä lähtien kun tuo sport-pakettikin tuli.Eli juuri sitä aikaa kun omani tilasin.
Kysymys vaan kuuluu sopisiko tuohon parhaiten ovilistojen ja konsolin somisteiden väriksi L&k pianomustat,jalopuut vai juurikin nuo Elegancen hopea/mustapilkkuiset.Itse tykkään noista piano blackeistä jotka on L&K mallissa, mutta en tiedä oikein sopiiko tuohon musta/beigeen sisustaan jossa penkit kuitenkin niin tummat.Koska saisin varmaan nuo vaihdetuksi kun mokailivat.
Mulla ulkovärinä siis valkoinen.Pahus kun en tajunnu fotoa ottaa.Uutta en halua alkaa tilaamaan, koska tuo näyttää itse-asiassa tod. paljon valoisammalle kuin se tumma.Ja alla oli muuten Dunlopit mitä en ehkä olisi halunnut.
#23
Olisiko jotain vinkkejä mikä muistikortti olisi hyvä otsikon soittimeen.Onko niissä yleensä edes eroa hirveaästi millaisen ostaa, muutakuin että on Sd.Itse en tarvitse kovin isoa koska en hirveästi jaksa latailla musaa.Onko isompi kortti hitaampi vai ratkaiseeko vaan sisällön määrä.
#24
Ford / Ford
09.01.10 - klo:14:09
Tuolla Opel osiossa jo puhuinkin Golfille kilpailijaa.Ja ilmeisesti Astra nyt ei aivan siis yllä Golfin tasolle, joten huomio siltä osin siirtyy Focukseen.
Syksyllähän saapuu uusi C-max missä vihdoin esitellään tuo uusi 1.6t Ecoboost malliperheen moottori..Ja 2011 tulee uusi perus Focus kauppoihin.
Tuon moottorin perään ilmeisesti siis tulee myös suorakytkentävaihteisto, jolla nyt pystyisi kilpailemaan tuota Golfia vastaan.

Moottoria ilmeisesti 3 eri tehoversiota.130,150 ja 180hp versio joka ilmeisesti myös Volvossa nähdään.Ensimmäinen Ecoboost konehan on nyt saatavilla S-maxissa, joka tosin 2l malli, jossa 149kw/300nm.Ei nyt maailmaa mullistavia lukemia, mutta tarjoaa varmasti enemmän kuin vanhat vaparibensat.
Tuossa konsepti Lincolnissa tuo Fordin kone kuivalla 6v tuplakytkin vaihteistolla 180hp/244nm.http://en.wikipedia.org/wiki/Lincoln_C
Jostain luin tuon väännön alkavan sieltä 1500 kierroksen kohdilta.

No kaikenhan voi pilata tietysti melu,sisätilojen ilme ja Fordin maine, jotka nyt syö kyllä ostajia riittämiin.Ajettavuushan niissä huippuluokkaa.Toivottavasti nyt ei siinä sitten takapakkia.
#25
Kori ja valot / Uusi valodirektiivi 2011
30.12.09 - klo:14:07
Eli itselle on ainakin ollut hieman hämärän peitossa tuo huomiovalokäytäntö tällä hetkellä.Tällä hetkellähän näkee autoja jossa päivävalot päällä ei takavalot pala, ja toisissa taas palaa.Tällä hetkellä molemmat käytännöt on siis lain mukaan mahdollisia.Jotkut tehtaat vaan noudattaa jo nyt tuota uutta valodirektiiviä, jonka mukaan jokaisessa uudessa autossa pitää olla päiväkäyttöön tarkoitetut huomiovalot.Ja huomiovalot päällä ajettaessa takavalot ei saa palaa.Esim.Skodassahan ne ei pala, mutta luovutushuollossa ne koodataan päälle.Audissa takavalot palaa ja muihin Vageihin niitä ei täällä suomessa saa edes koodattua, joka siis noudattaa jo tuota uutta direktiiviä.
Tm- lehti otti asiasta selvää ja Suomessa moni viranomainen luulee Suomessa olevan kansallisen lain, jonka mukaan takavalot pitää palaa ajettaessa.Ja näinhän ei ole.
Eli 2011 helmikuun jälkeen tyypitetyissä autoissa tämä siis pakollinen.Sitä ennen tyypitetyissä autoissa voi palaa takavalot tai olla palamatta, riippuen siitä onko se tyypitetty sen vanhemman vai uudemman muutoslisäysdirektiivin mukaan.
Yhtenä uutena esim.Bmw X1 sarja joka on tyypitetty tuon vanhemman direktiivin mukaan, eli siinä takavalot palavat.

Jos kuitenkin olen oikein ymmärtänyt, sakot voi saada esim. tällaisella ilmalla kun nyt täällä meilläpäin on.Vaikka auto- asennolla takavalot ei palaisikaan niin on itse tajuttava pöllyävän lumen takia laittaa autosta valot päälle.
Ja anteeksi erittäin vaikeaselkoisesti kirjoitetusta viestistä.
Mikä on muiden mielipide asiasta.Minun mielestä talvisin tuo takavalojen puute Suomessa ainakin tietyillä ilmoilla on riski kun se auto-asento ei huomio kuitenkaan tuota pöllyävää lunta ja tuskin kaikki aina tajuaa siinä vaiheessa laittaa oikeat valot päälle.
#26
Laitan nyt tännekin nämä linkit jos kiinnostaa tilata ulkomailta halvemmalla vahoja yms..Nämä käytännöllisiä etenkin kimppatilauksissa esim. töihin.Kaikista ei omakohtaista kokemusta.

http://www.elitecarcare.co.uk/
http://www.theultimatefinish.co.uk/Default.aspx
http://www.carnaubawaxshop.co.uk/index.php
http://www.cleanyourcar.co.uk/
http://www.camskill.co.uk/
#27
Usein monet kyselee mistä saa esim.alustasarjoja yms. ulkomailta tässä muutama linkki.Ekasta linkistä saa myös Eibachin alustasarjoja VI Golfiin, mitä ei useimmat vielä tarjoa.

http://www.a-z-e.net/Shop/
http://www.autoteilemann.de/start.html
http://www.cartuningpoint.de/
http://www.tij-power.com/
http://www.stg-gmbh.com/tuning.html
http://www.reifenversand.com/

Tässä muutama rengas/vannelinkki myös.Usein niistä saa kyllä muutakin.
Englanti:
http://www.alloywheels.com/
http://www.camskill.co.uk/
http://www.performancealloys.com/
http://www.madmotors.co.uk/catalog/
http://www.wheel-base.co.uk/
http://www.hotlinemotorsports.com/

Saksa:
http://www.tyreshop24.de/index.php
http://www.car-parts24.eu/
http://www.ahw-shop.de/shop/
http://www.reifenversand.com/
http://www.reifen-versand.de/

Ruotsi:
http://www.nordenrengas.fi/
http://www.nordcalottrade.com/rengas.html
http://www.kmdack.com/fi/home

Suomi:
http://www.lonsinkumi.com/
http://www.kiiltovaunu.org/
http://www.rengaskauppa.net/rk/etusivu
http://www.rengas-online.com/Rengas.html
http://www.vannetukku.fi/
http://www.undergroundmotorsport.net/shop.php
http://www.tyremate.com/?page=123
http://www.sumuvuori.com/web/

Muutama puunaustavaralinkki myös

http://www.elitecarcare.co.uk/
http://www.theultimatefinish.co.uk/Default.aspx
http://www.carnaubawaxshop.co.uk/index.php
http://www.cleanyourcar.co.uk/
http://www.camskill.co.uk/

Tässä oli muutama.Kaikista ei ole tietoa toimiiko.Joitakin on tullut käytettyä.Orkkisvanteita tai kaikkia merkkejä ei noista löydy.Koska ei ole itse tarvinnut.Ebay on myös hyvä paikka etsiä mitä vaan tavaraa, niinkuin kaikki tietysti tietää.
#28
VCDS (VAGCOM) / E-Skanneri VAG Pro
19.12.09 - klo:13:04
http://www.elekma.com/index.php?main_page=product_info&cPath=163_151&products_id=928

Onko tuollaisesta vehkeestä kellään kokemusta.Eikö tuo ajaisi lähes saman asian kuin VAG-COM.Itseäni alkoi ekaa kertaa juuri nyt kiinnostamaan kun vaimon Polossa alkoi tuo moottorivalo palamaan.Ja kun taas Vagi tulossa itsellekin, niin pitäiskö joku vekotin hommata.Jos jollain tuollaisesta käyttökokemuksia niin olisi kiva kuulla.Itsellä ei mitään kokemuksia aiemmin V-Comista tai muistakaan vehkeistä.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy