VAGarena.fi

Automerkit ja -mallit => Muut merkit => Citroën => Aiheen aloitti: Jarde - 21.05.14 - klo:23:12

Otsikko: Citroën C4 Cactus
Kirjoitti: Jarde - 21.05.14 - klo:23:12
Citroën on sitten tuonnut uuden mallin markkinoille. Minä joka innostun kaikesta uudesta olen tästäkin innoissani. Hieno muotoilu! Piristävää erilaisuutta. Auto tulee siis syksyllä Suomeenkin ja ennakkomyynti on alkanut agressiivisen hinnoin. Moottorit ovat toki pieniä ja automaatit robotteja, mutta hinta on minusta kohdallaan. Harkitsen tätä!

http://www.citroen.fi/fi/uudet-autot/kampanjat/c4-cactus/ (http://www.citroen.fi/fi/uudet-autot/kampanjat/c4-cactus/)

Otsikko: Vs: Citroën C4 Cactus
Kirjoitti: JarnoF - 22.05.14 - klo:09:28
Jep. Näyttää meilenkiintoisen erilaiselta. :) Toivottavasti myös myy. Pelkään vaan, että Sitikan erikoisuudet on taas liikaa suomalaiselle tuulipukukansalle. :(
Otsikko: Vs: Citroën C4 Cactus
Kirjoitti: Jarde - 24.05.14 - klo:21:45
Yllätyin tänään Naantalin Venemessuilla. Veho Raisiolla oli tuonut sinne näytillä tämän uuden Citroen Cactuksen!!! Eli nyt on mahdollisuus nähdä ensimmäisten joukossa Euroopassa tämä uutuus livenä. Messut jatkuu vielä huomenna ja Cactus lähtee takaisin Ranskaan maanantaina.

Kyseessä oli tehtaan ensisarjan auto. Helmiäisvalkoinen, automaatti, ruskeat bumpit, lapsikatto ja nahkapenkit. Kaikilla herkuilla siis. Olen edellenkin innostunut siitä. Viimeistely oli yllättävän hyvä. Auto ei minusta näyttänyt ollenkaan halvalta, eikä edes hintaiseltaan vaan olin oikein ilahtunut siitä. Kovin iso auto ei ole, pienempi kuin ajattelin, mutta vaimo väitti mahtuvansa taakseni istumaan. Olen 190 ja vaimokin 173, joten siedettävät tilat. Takana itselleni oli kyllä vähän pään tilaa, eli en haluaisi kovin pitkään olla siellä. Tavaratila on myös aika pieni ja jäin pohtimaan onko tila perheelle riittävästi. Pitäisi sovitella vaunuja ja istuimia. Se etuistuinta ratkaisu on hauska. Keskeltä nousee kyynärnoja, muuten yhtenäisen oloisen penkkiin. Tuntui kuitenkin ihan mukavalta ainakin noin lyhyellä istumisella. Kojelauta on myös jännittävä suurine näyttöineen.

Joo, jos vertaan tätä esim Rellun Captureen , josta olin myös innostunut ennakkotietojen pohjalta, tämä on paljon parempi. Siihen petyin nähtyäni sen livenä, mutta tästä Cactuksesta innostuin vain lisää :)
Otsikko: Vs: Citroën C4 Cactus
Kirjoitti: Antero - 26.05.14 - klo:08:41
Tämä on kyllä mielenkiintoinen auto. Tuleekohan tuohon tuota uutta bensaturboa joka on laitettu C4:sen ja Peugeot 308:san keulalle?  Manuaalina tuo pitäisi varmaankin ottaa, nuo robottivaohteistot ei oikein sytytä.
Otsikko: Vs: Citroën C4 Cactus
Kirjoitti: JarnoF - 27.05.14 - klo:10:35
Lainaus käyttäjältä: Antero - 26.05.14 - klo:08:41
Tämä on kyllä mielenkiintoinen auto. Tuleekohan tuohon tuota uutta bensaturboa joka on laitettu C4:sen ja Peugeot 308:san keulalle?  Manuaalina tuo pitäisi varmaankin ottaa, nuo robottivaohteistot ei oikein sytytä.

Uusien moottorien saatavuudesta Cactukseen en tiedä. Sen tiedän, että ainakin Picasson uuteen "eTHP"-koneeseen saa halutessaan perään Oikean Automaatin.
Otsikko: Vs: Citroën C4 Cactus
Kirjoitti: Jarde - 28.05.14 - klo:22:24
En väitä, että robottivaihteisto olisi yhtähyvä kuin perinteinen tai kaksoiskytkentävaihteisto. Olen silti sitä mieltä, että se on parempi vaihtoehto kuin manuaaliaski.

Ei taida olla ainakaan vielä tarjolla bensaturboa. Heiveröinen 83hv ja 118 Nm vääntöä, 1.2 l ja 3sylinteriä, se on hinnaston ainoa bensamoottori. Itseäni kiinnostaa eniten 92hv ja 230 Nm vääntävä diesel. Sen robotti on ETG6 vaihteisto, joka käsittääkseni on uusin versio ja joku toimittaja erehtyi sitä hieman jopa kehumaan. Tosin ei paljon :)
Otsikko: Vs: Citroën C4 Cactus
Kirjoitti: Huikko - 28.06.14 - klo:22:41
Bensaturbon saa jo tilattua, mutta sitä saa vain manuaalina. Manuaalin mukana tulee keskikonsoli, joka vie ilmavuutta pois sisätiloista ja poistaa etusohvan. Taidan vielä kun myyjä tulee lomalta niin kuitenkin muuttaa tilaukseni ihan vaparikoneeseen ja ETG-automaattiin, joka on vain 5-vaihteinen tuossa versiossa.

(http://www.honestjohn.co.uk/imagecache/file/width/640/media/7713891/Citroen%20C4%20Cactus%20(15).JPG)

Ajelin viikon verran aikanani BMP-laatikkoisella C4:lla. Kyllä sen kanssa elää. Ei se ihan maailman huonoin laatikko ole. Se on kiireettömän ihmisen vaihteisto, mutta niin on autokin ja minä.

Ranskan sivujen kautta saa tilattua sähköpostiin esitteen ja lisäoptiokatalogin.
Otsikko: Vs: Citroën C4 Cactus
Kirjoitti: Huikko - 29.06.14 - klo:11:46
http://www.parkers.co.uk/cars/reviews/citroen/c4-cactus/hatchback/ (http://www.parkers.co.uk/cars/reviews/citroen/c4-cactus/hatchback/)

Tuossa on paras arvostelu mitä löysin.
Otsikko: Vs: Citroën C4 Cactus
Kirjoitti: Huikko - 29.06.14 - klo:12:16
Kannattaa muistaa se, että auto painaa sen 82 heppaisen bensakoneen kanssa vain 965kg. 
Otsikko: Vs: Citroën C4 Cactus
Kirjoitti: Jarde - 02.07.14 - klo:19:39
Sinulla on siis tilaus sisällä "Huikko"?
Millainen väri ja varustus on tulossa. Itseä kiinnostaisi keltainen väri, mutta ilmeisesti se on jonkinlainen Neon keltainen, eikä esim samanlainen kuin DS3n vähän tummempi keltainen. Selvisikin saako esim. Näiden airbumpien väri valita vapaasti, vai onko ne yhdistetty tiettyihin väreihin. Samoin sisustuksen värit kiinnostavat. Usein kuvissa näkyy ruskea sisustus, mutta itse en pidä ruskeasta. Ilmeisesti tummanharmaa ja jonkinlainen violetti on ne muut vaihtoehdot, mutta onkohan ne vapaasti valittavissa?

Mainitsit, että bensaturboa on myös tilattavissa, mutta vain manuaalina. On ollut huhuja momentinmuunninautomaatista. Oliko myyjällä siitä mitään kerrottavaa? Tuo 5 vaihteisuus oli yllätys. Olin ajatellut, että nämä etg robotit olisi olleet kuusivaihteisia aina.
Otsikko: Vs: Citroën C4 Cactus
Kirjoitti: Huikko - 02.07.14 - klo:20:15
On sisällä, mutta hiomatta loppuun, koska ei voi tehdä virallista tilausta ilman tarkkaa hintatietoa bensaturbosta. Palataan asiaan kun myyjä palaa lomalta. Laita YV:nä sähköpostiosoite, niin lähetän sulle ranskankieliset esitteet. Ne toki saa citroën.fr sivuiltakin tilattua omaan sähköpostiin. Deep Purple ja siihen purple kangassisusta Shine varustetasolla. Lisäksi panoramakatto ja varapyörä. Airbumpeja ei saa ihan mitä tahansa väriä mihin tahansa väriin. Sama koskee sisustaa. Tuossa patonginkielisessä esitteessä on kaaviokuva vaihtoehdoista.

Momentinmuunninautomaattia ei Cactukseen tule. ETG5 on täysin sama aski kuin ETG6, mutta vain 5-vaihteinen.
Tänään käytiin emännän kanssa ajamassa Picassolla pari tuntia jossa oli ETG6 ja se haukuttiin alimpaan helvettiin tai siihen vähän alapuolelle. On huomionarvoista, että emännällä ei ole edes korttia. Samaten tuli huomattua, että Grand Picassoon ei saa minnekään muovikassia jossa on neljä viinipulloa, niin että se pysyisi pystyssä. Tässä vaiheessa minä haukuin ranskalaiset alimpaan helvettiin ETG-laatikon kaveriksi, jolloin minua muistutettiin siitä että meillä on ihan hyvä alle vuoden vanha Golf. Taidettiin myös kieltää vaihtamasta autoa, mutta tottelen huonohkosti näissä asioissa.

Itse ETG-laatikosta: No on se juu vähän parempi kuin vanha BMP6. Liikkeelle lähtö ja peruutukset ovat sivistyneitä, mutta kun poistuin koeajolta 30-vuotiaalla hondamaticilla, niin huomasin 100m aikana että onhan se nyt ihan älyttömästi parempi laatikko mikä on hondassa paikallaan.

Manuaalina tuo Cactus pitäisi kai ottaa. En tiedä oppisinko koskaan ajamaan niin pehmeästi ETG-laatikolla, että se kelpaisi kyytiläiselle. Manuaalina siitä häviää iso osa sitä fiilistä kun etusohva poistuu.

Vit***aa.

Otsikko: Vs: Citroën C4 Cactus
Kirjoitti: Jarde - 02.07.14 - klo:21:37
Kiitos vain Huikko, katsoin jo esitteen sieltä Ranskan sivuilta. Aikaisemmin löysin parisivuisen esitteen , jossa oli nuo samat kaaviot. Epäselvää oli onko Suomessa koko setti tarjolla... Syksymmällä moni myyjäkin voi olla viisaampi.

Olen lukenut tuollaistakin keskustelua:
http://citroen-foorumi.com/index.php/topic,21568.50.html (http://citroen-foorumi.com/index.php/topic,21568.50.html)
Sieltä löytyi tieto, että tuohon tulisi samainen uusi Aisinin tekemä kuusiportainen momentinmuunninautomaatti. Sitä oli kai jo saatavana johonkin Picassoon. En tiedä onko tuo totta, mutta minusta luin jostain muualtakin samaa teoriaa. Voihan se olla, että myyjä kiistää moiset huhut, ettei kauppa siirry, tai mene jopa puihin.

Olen kyllä ajanut Fiatin, pösön, citikan ja Smartin robottivaihteilla. Mielipiteeni on, että manuaalia parempia nuo kaikki robotit ovat. Tosin enemmän tai vähemmän äkkinäisiä. Ottaisin silti se robotin ennen manuaalia jos parempaa ei olisi saatavilla. dSG on hyvä vaihteisto, mutta senkin vertailu mehumaijaan saa kirpoamaan äkkinäisyydestä ja nykimisestä mielipiteitä. Pidempi ajaminen totuttaa tietysti myös sen kaasukäyttön sopivammaksi vaihteistolle.
Otsikko: Vs: Citroën C4 Cactus
Kirjoitti: Huikko - 02.07.14 - klo:23:48
DSG ei ole hyvä vaihteisto. Vanhanaikainen mehumaija on. Cactuksen ideologia vähän karkaa jos sitä aletaan tekemään Aisinin 6v askilla ja 130 puretechilla. Sitten alkaen hintakin voi alkaa kolmosella Shine varustetasossa. Minua kiinnosti tämä 82hv+ETG5 versio tähän päivään saakka. Otan aikalisän ja pureskelen hiukan asiaa.

Myyjät suomessa eivät tiedä mitään - saati pystyisivät pimittämään informaatiota. Tänään kun puhuin parin myyjän kanssa pyysivät laittamaan puhumani asiat sähköpostiin koska tiesin enemmän kuin he. Ranskan parin piirimyyjän kanssa käydyt sähköpostikeskustelut ovat ne mihin uskon, koska heille on jo automallin koulutukset pidetty ja optiot ovat tiedossa. Ainakaan MY14 Cactus ei tule tuota 130 turbokonetta ja A6-laatikkoa sisältämään.

Toisaalta millä tahansa oppii ajamaan, vaikka päätyisikin vapariin ja ETG-askiin. Erittäin hankala jälleenmyytävä auto tulee joka tapauksessa olemaan - valitsi mitä tahansa.

EDIT: lukaisin tuon Citroen-foorumin stoorin läpi ja se A6 optio perustui vain olettamuksiin että koska 308 on jossain saatavana sillä, niin Cactustakin voisi saada. En usko.
Otsikko: Vs: Citroën C4 Cactus
Kirjoitti: manni - 03.07.14 - klo:06:42
Auton ulkomuoto on kiinnostava. Saisi olla bensakonetta ahtimen kanssa ja tietty automaatin kera.
Otsikko: Vs: Citroën C4 Cactus
Kirjoitti: Huikko - 03.07.14 - klo:14:13
Bensakonetta ahtimella saa jo. Hinnat alkaen noin 24000e
Otsikko: Vs: Citroën C4 Cactus
Kirjoitti: manni - 03.07.14 - klo:14:58
Lainaus käyttäjältä: Huikko - 03.07.14 - klo:14:13Bensakonetta ahtimella saa jo. Hinnat alkaen noin 24000e
Ainakaan citroen.fi:n hinnasto ei kerro bensaksi vielä kun VTi 82:n, joka ei ole se tehokkaampi kone jota tuohon saa.
Otsikko: Vs: Citroën C4 Cactus
Kirjoitti: tapanixxx - 03.07.14 - klo:16:02
Tämän uutisen mukaan ensi vuoden alussa tulee bensaturvo saataville ja uusi dieselmoottori.

http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/ajettua-citroen-c4-cactus (http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/ajettua-citroen-c4-cactus)

Ihan kivan näköinen auto.
Otsikko: Vs: Citroën C4 Cactus
Kirjoitti: skodamig - 03.07.14 - klo:16:55
Siis maalis-huhtikuussa nuo Cactukset kurvaili Napapiirillä ja hyvältä näytti livenä..
Otsikko: Vs: Citroën C4 Cactus
Kirjoitti: Huikko - 03.07.14 - klo:18:18
Lainaus käyttäjältä: manni - 03.07.14 - klo:14:58
Ainakaan citroen.fi:n hinnasto ei kerro bensaksi vielä kun VTi 82:n, joka ei ole se tehokkaampi kone jota tuohon saa.

Bensaturboa saa tilaamalla vaikka heti. Maahantuojalta olen saanut sille hinnat. Niin saa muutkin jos vain kysyy.
Toimitusaikaa luvattiin loka/marraskuulle bensaturbolle. Valmistus alkaa lokakuun tuotannosta.
Otsikko: Vs: Citroën C4 Cactus
Kirjoitti: Jarde - 03.07.14 - klo:22:39
Juupa juu. Kyllähän tuolla citroen.fi osoitteessakin puhutaan ihan selkeästi turboahdetusta Puretech 110 moottorista. Sen yhteydessä ei minusta taas ole missään muussakaan Rankalaisessa ollut Automaattia tarjolla. 130 moottorin kanssa kyllä.

Miksi "Hulkko" ajattelee jälleenmyyntiarvon olevan erityisen huono? Ranskalainen, tehoton, ja robottivaihteisto? Olisiko siinä syitä?

Vaihteistojen hyvyys taitaa olla osittain makukysymys. Vanhanaikainen mehumaija on minusta hidas ja hukkaa luistollaan tehoa. Minusta DSG sopii hyvin nyt näihin pieniin edullisiin autoihin. Samoin robottivaihteisto vielä edullisempiin. Minusta näiden hinta korreloi sen ominaisuuksia. Robotin lisähinta on usein melko halpa, jopa alle tonni. DSG taitanee maksaa n. Kaksitonnia. Edellisen A -Mersun CVT tyyppinen automaatti maksoi yli kolme tonnia. Se on liikaa. Minusta CVT:n toiminnassa on nurinkurinen ominaisuus. Kierrokset ensin tappiin ja sitten kierrokset laskevat vauhdin kasvaessa. Sama koskee kaikkia portaattomia. Varmaan monen mielestä portaattomuus on mukavuutta samoin kuin mehumaijan luistossa aiheutuva mukavuus.  Alle kahdenkympin auton robotille ei tule asettaneeksi niin suuria odotuksia, kuin esim. 50 tonnin autolle. Muuten...tuossa 50 hintaluokassa on tuon tuosta automaatti samaan hintaan kampanjoita. Eipä oo ikinä tipahtanut vagiin DSG:a samalla rahalla. Vai onko?

Käsivaihteellinen on kyllä Cactuksessa askel kohti tavanomaisuutta. Yhtenäinen istuin on mainio. Samoin se vaihdenappi konsoli :)

"Hulkko" , kerroit valinneensa Deep Purple värin. Huomasin, että citroenin suomen sivuilta se puuttui. Sellaista siis kuitenkin oli ilmeisesti tarjolla myös pohjolaan?
http://www.citroen.fi/autot/citroen-c4-cactus/ (http://www.citroen.fi/autot/citroen-c4-cactus/)

Tuo kattoikkuna muuten askarrutti sikäli, että kun siinä ei ole aurinkoverhoa, niin kuumottaakohan otsaa?
Otsikko: Vs: Citroën C4 Cactus
Kirjoitti: tapanixxx - 03.07.14 - klo:23:38
Meinaatteko vaihtaa perinteisemmän auton crossoveriin? Ainakin kiinnostusta autoa kohtaan tuntuu olevan.

Cactuksen konseptiauto mielestäni antoi luvata enemmän mitä tuotantoversio lupaa.
http://www.worldcarfans.com/113090562438/citroen-cactus-concept-revealed (http://www.worldcarfans.com/113090562438/citroen-cactus-concept-revealed)

Tuossahan oli vielä konseptiversiossa 21 cm maavaraa ja pituutta 4.21m. Siis selvä crossover-luokan auto maavaransa puolesta.

Nyt tuotantoversiossa pituus on 4.16m ja maavara vain sentin normaalia C4 hatchia enemmän (15 cm, lastaamattomana). Myös pituus on pienentynyt aika paljon C4sta, mikä on 4.33m pitkä. Korkeus (ja sitä myötä istuinkorkeus) on tippunut. Alunperin auto piti olla 1.53m korkea, nyt perinteisen hatchbackin korkeus 1.48m. Jopa C4 on korkeampi (1.49m)

Tietoja poimittu näistä lähteistä:

http://puregreencars.com/Green-Cars-News/Other-Green-Car-News/all-new-citroen-c4-cactus-revealed.html (http://puregreencars.com/Green-Cars-News/Other-Green-Car-News/all-new-citroen-c4-cactus-revealed.html)

http://www.fastcar-tube.com/new-citroen-c4-cactus-review/ (http://www.fastcar-tube.com/new-citroen-c4-cactus-review/)

Citroen C4 AirCross mikä on hyvä Crossover maksaa muuten lähtöhinnaltaan 37ke ja perustuu Mirsubishin ASX:ään, minkä lähtöhinta on 20 ke. Vaikka varusteissa on eroja niin järjettömän kallis on AirCross.

Mielestäni Cactus on näillä mittatiedoilla perus hatchback, johon on laitettu muotoilullisia elementtejä. Lähtöhinta 18ke on 1000 euroa edullisempi kuin C4lla, tosin kun lisää ilmastoinnin (mikä vakiona C4ssa) niin molempien hinta on sama 19 ke.
Otsikko: Vs: Citroën C4 Cactus
Kirjoitti: Huikko - 04.07.14 - klo:00:56
Jälleenmyyntihinnan arvio perustuu neljään aiempaan omistaani Citroëniin. Ei ole juhlaa ei. Cactus on myös aika erikoinen varsinkin violettina violetilla sisustalla robottivaihteisena, että ostajia on vähän. Se näkyy väistämättä myös autoliikkeen sedän vaihtotarjouksessa joka annetaan alakanttiin.

Deep Purple värin saa suomessakin, kun pyytää. Se itseasiassa on valittavissa hintalaskurissa, vaikkei ole esimerkkivärien joukossa suomen nettisivuilla.

Crossover? En todellakaan ole etsimässä mitään crossoveria tai maavaraa tai pituutta tai mitään muitakaan lueteltuja asioita. En edes tiedä mikä on crossover, eikä kiinnosta. Joku muotisana mitä ihmiset ostaa todennäköisesti, kun siitä meuhkataan. Olen etsimässä bensa-autoa, joka kuluttaa vähän ja jossa vakuutukset/verot ovat kohtuulliset. Tilaa saa olla kahdelle ihmiselle ja neljälle kissalle. Muu on ylimääräistä ja turhaa kuten nykyisessa Golf Variantissa. En tarvitse tehokasta autoa. Omistan 7 autoa, joista yhdessä on yli sata hevosvoimaa ja kolmessa alle viisikymmentä. Automaattilaatikon huonous? Se on ajo-ominaisuuksiltaan heikko tuo uusikin ETG, mutta olen tullut siihen tulokseen että siihen tottuu kuin jääpuikkoon pers**ssä. Aluksi harmittaa, mutta kyllä siihen sulaa. Tuo manuaalin keppi ja keskikonsoli pilaa auton ilmavuuden ja sisätilan desingin - Ei siitä voi keskustella, pilattu mikä pilattu.
En tarvitse turbokonetta vaikka ensin luulin tarvitsevani. Kattoikkunasta olen lukenut vain hyvää, en siis usko että sen kanssa tulee ongelmia - jos tulee teippaa siihen lisää tummennusta. Joka tapauksessa se kuuluu tähän autoon kuten se etusohvakin.

Cactusta ei voi ostaa järkisyillä, kuten niiden edellinen esittäjäkin huomasi. Auto ei pohjaudu C4:n pohjalevyyn vaan sitä pienempään DS3/208 -pohjalevyyn, jota on pidennetty. On markkinamiesten päätös ympätä nimeen tuo C4, itse olisin jättänyt sen pois. Yhtäläisyyksiä C4:n kanssa on perin vähän. Cactus on teknisesti C3/208/DS3, jota on kuten sanottu muotoilulla erikoistettu - mutta erittäin onnistuneesti. Tavallisia ihmisiä yritetään ehkä hankkia asiakkaaksi vetoamalla tavaratilaan ja edellä mainittuihin mittoihin. Se ei tavalliselle ihmiselle riitä. Se ostaa sen Golfin tai Auriksen, eikä mene halpaan. Katumaasturimaisuutta hakevat tarvitsevat yhden koemulkaisun todetakseen, että "liian pieni ja matala". Olisihan se ollut kivaa että PSA olisi uskaltanut myydä autoa vain desing edellä, mutta firmalla ei mene kaksisesti ja ymmärrän siloittelun ja tasoittelun. Cactus ei ole edes halpa auto jos siinä on vähänkin varusteita. Autossa on jotain samaa kuin pihassa parkissa olevassa Trabantissa. Se hymyilyttää. Golfit ja Avensikset ei hymyilytä. Myönnän olevani huomionkipeä eksentrikko josta on kivaa jos joku tuijottaa. Tämäkin on yksi Trabantilla ajelun hienouksia. Ihmiset hymyilevät ja näyttävät peukkua. Näen Cactuksessa tässä suhteessa samaa yksilöllisyyttä nykyaikana. Golfilla voin vaikka ajella alasti hiukset tulessa ja kukaan ei huomaa mitään tavallisuudesta poikkeavaa. Jotenkin järkevyys ja harmaus ei vain iske pitkän päälle, vaan haluan persoonallisemman auton.


Miksi Cactus? Se on kaikkien koeajoraporttien mukaan mukava ajettava. Ovat muutamat lähteen suitsuttaneet Citroënin palanneen juurilleen alustan ja ajettavuuden suhteen. Se on myös sisältä ylivoimaisesti piristävin ilmestys nykyautoista. Pitkästä aikaa joku auto puhuttelee minua ja herättää omistushalua. Ennen kuin mietin Cactusta olisin voinut luetella seuraavan auton pakollisia ominaisuuksia...xenonit, kattoluukku, nahkasisusta, tehokas, diesel, kunnon moderni automaattilaatikko, mersu tai volkkari, iso tavaratila, neliveto, vetokoukku...Cactukseen tutustuttuani annoin periksi - noista kaikista, koska itse auto lämmittää mieltä. Olen kyllästynyt olemaan järkevä ja hankkimaan auton työajoihin sopivaksi, talviajoon sopivaksi, moottoritieajoon sopivaksi, hyvin arvonsa pitäväksi, testeissä hyväksi todetuksi, järkevästi, harkiten ja niin edelleen.

Ajattelin ostaa haluamani auton itselleni itseäni varten. Tätä vasten olen valmis antamaan anteeksi auton puutteita.
Olen tällä hetkellä Citroën-myyjän märkä uni. Mies joka tuo virheettömän 30000km ajetun dieselfarkkugolfin webastolla vaihdossa johonkin mitä kaikki pällistelevät ja jonka oven pehmusteita kaikki painelevat - mutta mitä kukaan ei osta.
Otsikko: Vs: Citroën C4 Cactus
Kirjoitti: Länskäri - 04.07.14 - klo:07:28
Huikko! Sinulla on kirjallista potentiaalia. Huomasin eläytyväni tekstiisi.  :D
Otsikko: Vs: Citroën C4 Cactus
Kirjoitti: manni - 04.07.14 - klo:12:19
Jotenkin tämä Cactus vetoaa itseenikin.

Siinä on jotain samaa muotoilullista poikkeamaa valtavirrasta kun Roomsterissakin. Siinäkin on huomioaspektia liikenteessä aika hyvin.

Cactuksessa myös sisätilat on uskallettu tehdä reilusti personaalliksi. Sekin on hienoa että nettilähteiden mukaan nyt ajettavuus on saatu taas siihen malliin mitä sen pitää Citroënissa olla.
Otsikko: Vs: Citroën C4 Cactus
Kirjoitti: Huikko - 04.07.14 - klo:17:50
http://wheels.ae/drives/first-drives/citroen-c4-cactus-driven-1.1355519 (http://wheels.ae/drives/first-drives/citroen-c4-cactus-driven-1.1355519)

Sotketaan soppaa taas. Tässä arvosteltu 110hp turbo 5v automaattina? Tai sitten kirjoituksessa on typo koneen tehon osalta.
Kuitenkin puhutaan sohvasta ja turbosta ja automaatista. Eli teille, jotka haluatte turboautomaatin, niin voisi olla sellainen tulossa.
Painotan, että tämä on tasan ainoa kirjoitus jossa nuo asiat kohtaa ja siinä voi olla virhe.

EDIT: Laitoin kirjoituksen laatijalle sähköpostia ja pyysin tarkennusta.
Otsikko: Vs: Citroën C4 Cactus
Kirjoitti: Huikko - 05.07.14 - klo:20:20
Tässä aika selvä kuva manuaalivaihteisen etupenkeistä. Perinteinen käsijarrukahva ja erillispenkit.
(http://img.autojournal.fr/news/2014/02/10/1479718/450%7C300%7Cfda890bd6a03d867c620ee5c.jpg)
(http://i55.servimg.com/u/f55/11/29/27/44/15117510.jpg)
(http://www.blog-moteur.com/wp-content/uploads/2014/07/Citroen-C4-Cactus-interieur.jpg)
Vertailun vuoksi automaattivaihteisen etupenkistö.
(http://3.bp.blogspot.com/-27C1IJMakQg/UxnKD2I3cWI/AAAAAAAAA2I/wo0ssGc7pzk/s1600/7.jpg)
Otsikko: Vs: Citroën C4 Cactus
Kirjoitti: manni - 05.07.14 - klo:22:37
Kyllä tuon automaattiversion etusohva on vaan niin paljon tyylikkäämpi.
Otsikko: Vs: Citroën C4 Cactus
Kirjoitti: Jarde - 11.07.14 - klo:22:53
http://www.netcarshow.com/citroen/2015-c4_cactus/ (http://www.netcarshow.com/citroen/2015-c4_cactus/)

Paljon kuvia!
Otsikko: Vs: Citroën C4 Cactus
Kirjoitti: kai75 - 12.07.14 - klo:00:36
Lainaus käyttäjältä: Huikko - 04.07.14 - klo:00:56
Olen etsimässä bensa-autoa, joka kuluttaa vähän ja jossa vakuutukset/verot ovat kohtuulliset. Tilaa saa olla kahdelle ihmiselle ja neljälle kissalle. Muu on ylimääräistä ja turhaa kuten nykyisessa Golf Variantissa.

Hieman offtopiccina kissaihmisenä ja kissoja jonkin verran kuskanneena pitää udella, että millaisia kissoja kuljettelet, kuinka pitkiä matkoja ja miten/missä autossa niitä kuljettelet, jos meinaat että Cactus olisi riittävä/turvallinen neljälle kissalle (+ kahdelle aikuiselle)? Itse olen kuljetellut ex-A6:n takapenkillä maksimissaan 3 kissaa (kuljetuskopat vierekkäin ja turvavöissä), nykyisessä A6:ssa yhtä isohkoa turvaistuinta+2 kissaboxia turvavöissä + peräkontissa kissa- ym. kamaa.

Kun katsoin noita Jarden linkittämiä Cactus -kuvia, niin eipä tuo peräkontti ja/tai takaistuin niin tilava ole, että siellä 4 kissaa (boxeissa)+niiden kamat kovin helposti ja turvallisesti mahtuisi kulkemaan...  :o

Ja toinen kyssäri pitää heittää yleisesti tuon yhtenäisen etusohvaihannoinnin suhteen eli onko teillä "ihannoijilla" tuolle etusohvalle mahdollisesti jotain oikeaa tarvetta (minusta "keskipaikka" näyttää todella epämiellyttävältä esim. istua, liekkö siinä edes turvavöitä  :-\) vai onko se vain jotain erilaisen sisädesignin tavoittelua ilman mitään käyttötarvetta?
Otsikko: Vs: Citroën C4 Cactus
Kirjoitti: Huikko - 12.07.14 - klo:02:20
Meillä on neljä kissaa kahdessa Gulliverin kopassa, joissa on turvavyölenkit. Hyvin on pärjätty pienemmilläkin autoilla ennen kuin ostin Golfin. Se keskipaikka etusohvassa on vain silmänlumetta, ei siinä voi istua. Se on vain desingia, mutta tuo tilantuntua autoon, koska lattia on yhtenäinen. Se sattuu vain silmään hyvän näköisenä ja hiukan erilaisena ratkaisuna.

Kissojen kanssa on kuljettu A-corsalla, Classic Pololla, 190 mersulla, ZX sitikalla, 309 pösöllä ja monella muulla pienemmällä. Ovat pennusta saakka totutettu kulkemaan kopassa. Matkat eivät ole kovin pitkiä. Pisimmillään Tampere-Kotka väliä.

Meillä on kaksi maatiaiskissaa ja kaksi bengalia. Olen pitänyt kuljetustapaa turvallisena. Kopat pysyvät hyvin vöissä ja kissat eivät näytä reissuista stressaavan.
Otsikko: Vs: Citroën C4 Cactus
Kirjoitti: bowtie81 - 14.07.14 - klo:11:44
vaikutti äkkiseltään mielenkiintoiselta, edullinen hinta, automaatti ja ulkonäkö joka sopivalla väriyhdistelmällä on ihan hieno.. Mutta mutta, aika halpoja ratkaisuja siellä täällä, "automaatti" onkin kamala robotti, ajettavuus ei saata olla saksalaiseen tyyliin tottuneelle mikään autuus.. näiden faktojen myötä epäilen, että myös jm-arvo laskee kuin lehmän häntä, joten ehkä ei ole omalla rahalla ostavalle keskituloiselle fiksuin valinta.

Tässä vähän jäitä hattuun antava artikkeli: http://www.telegraph.co.uk/motoring/car-manufacturers/citroen/10920001/Citroen-C4-Cactus-review.html (http://www.telegraph.co.uk/motoring/car-manufacturers/citroen/10920001/Citroen-C4-Cactus-review.html)
Otsikko: Vs: Citroën C4 Cactus
Kirjoitti: nemos - 14.07.14 - klo:16:56
Auto Motor und Sportin vertailussa oli perusdieselit C4 Cactus, Renault Captur ja Peugeot 2008. Loppupisteissä käytännössä tasatulos pistein 471, 469 ja 467. Peugeotiin verrattuna C4 Cactus oli meluisampi, jousitukseltaan mukavampi ja jarruiltaan tehokkaampi.

C4 Cactus on näistä se muotoilultaan kiinnostavampi, mutta yksityiskohdissa säästö näkyy. Esim. takaselkänoja on 1-osainen, takasivuikkunat avautuvat saranalla raolleen takaosastaan, käyntinopeusmittari ja matkustajan puolen tuuletussuutin puuttuvat.
Otsikko: Vs: Citroën C4 Cactus
Kirjoitti: Huikko - 14.07.14 - klo:21:14
Citroënin ostaminen uutena omalla rahalla on taloudellinen itsemurha. Mallista riippumatta. On aina ollut ja tulee aina olemaan. Tai no jos autoa pitää 50 vuotta, niin alkaa arvo nousemaan sitten pikkuhiljaa, mutta ihan pohjalla se on pitkään ennen sitä.

Tosin minkään auton ostaminen uutena ei ole mikään lottovoitto. Golfilla on ajettu 10kk ja hyvitystarjoukset kertovat että jopa kolmasosa on auton arvosta kadonnut. Ja tämä on trendline perusvarusteilla, joka pitää hintansa parhaiten.
Otsikko: Vs: Citroën C4 Cactus
Kirjoitti: Arcca - 15.07.14 - klo:17:15
Lainaus käyttäjältä: Huikko - 04.07.14 - klo:00:56
...Tämäkin on yksi Trabantilla ajelun hienouksia. Ihmiset hymyilevät ja näyttävät peukkua. Näen Cactuksessa tässä suhteessa samaa yksilöllisyyttä nykyaikana. Golfilla voin vaikka ajella alasti hiukset tulessa ja kukaan ei huomaa mitään tavallisuudesta poikkeavaa.
....

Kiitos tästä mestaripostauksesta, sainpahan hyvät naurut esim tuosta lainaamastani kohdasta. Selvää PäivänParasPostaus ainesta, mutta totean sen nyt vain täällä kun olen hieman myöhässä.

Postauksessa hyvät perustelut Cactuksen hankkimiselle, ja noin se pitää ollakin. Ei tällaista autoa voi oikein hankkia jos tavoittelee rata-ajoominasuuksia, pitkiin työmatkoihin työajokkia, tms. Mutta letkeään elämäntyyliin ja kohtuukäyttöön, kyllä.
Otsikko: Vs: Citroën C4 Cactus
Kirjoitti: Zego - 15.07.14 - klo:17:34
Lainaus käyttäjältä: Huikko - 14.07.14 - klo:21:14
Citroënin ostaminen uutena omalla rahalla on taloudellinen itsemurha. Mallista riippumatta. On aina ollut ja tulee aina olemaan. Tai no jos autoa pitää 50 vuotta, niin alkaa arvo nousemaan sitten pikkuhiljaa, mutta ihan pohjalla se on pitkään ennen sitä.

Tosin minkään auton ostaminen uutena ei ole mikään lottovoitto. Golfilla on ajettu 10kk ja hyvitystarjoukset kertovat että jopa kolmasosa on auton arvosta kadonnut. Ja tämä on trendline perusvarusteilla, joka pitää hintansa parhaiten.
Tuo nyt kyllä ei pidä lainkaan paikkansa jos rahassa mitataan, ja miksi ei mitattaisi koska prosenteilla ei voi maksaa. Eniten häviää taloudellisesti luksus/premium/suuren kokoluokan-autojen ostajat, näin on aina ollut ja tulee aina olemaan. Vähiten häviää euroissa kun ostaa pienen auton.

Cactuksesta, todella paljon positiivisia koeajoraportteja ilmaantunut, 4/5 ja 5/5 tähteä, hienoa että joku auto edelleen herättää tunteita ja ihastusta! Liian tylsäksi on automaailma mennyt, etenkin VW-konsernin autot eivät ole säväyttäneet juuri millään tasolla (esim. laatu/ajettavuus/nerokkaat ratkaisut puuttuvat) mutta siihenkin luulen että on lähitulevaisuudessa tultava muutos jos tahtovat oikeasti maailman suurimmaksi (kaikki lokerot valloitettava).
Otsikko: Vs: Citroën C4 Cactus
Kirjoitti: Waltsu83 - 15.07.14 - klo:19:45
^ Olet tuossa tavallaan oikeassa, mutta kyllä merkin valintakin vaikuttaa aika pirusti jälleenmyynti arvoon.
Ostin muistaakseni vuonna 2004 Peugeot 407 V6 3.0 uutena. Uutena auto maksoi kaikkineen varusteineen
42 000 â,¬. 270 000 km myöhemmin auton arvo oli saksalaisiin vaihdattessa 5000-6500 â,¬ eli melkoisesta arvonalenemasta
puhutaan.

Myyjä sanoi, mikäli minulla olisi ollut saman vuotinen ja samoilla kilometreillä oleva perus Audi A4 niin hän olisi pystynyt hyvittämään 16-18 000 â,¬ autosta. Eli auto meni käytännössä ilmaiseksi eteenpäin.

Isäukon 607 Peugeot V6 3.0 kaikilla mausteilla maksoi jotain lähelle tai yli 60 000 â,¬ ja vuosia myöhemmin ajettu oli 290 000 km. Uuteen Volvoon S80 hyvitys vanhasta autosta oli 11 000 â,¬. Tämäkin summa tosin, kun kerran automyyjä asui porukoiden naapurissa.

Oli Cactus kuinka hieno tahansa ja erikoinen niin se ei todellakaan tarkoita sitä, että vaihtoarvo olisi saksalaisten tai Toyotan tasolla.

Erilainen peli tuo Cactus... En itselle ostaisi, mutta varmasti ymmärrän miksi joku tuollaisen ostaa. Volkkarit, Skodat yms. on niin h*lvetin kuivia sisältä.
Otsikko: Vs: Citroën C4 Cactus
Kirjoitti: Huikko - 23.07.14 - klo:13:07
Koeajovideoita ja kuvia. Kuvattu Ruotsissa Spångan Citroën Centerissä eilen.
https://www.facebook.com/photo.php?v=689056424483156 (https://www.facebook.com/photo.php?v=689056424483156)
https://www.facebook.com/photo.php?v=689057214483077 (https://www.facebook.com/photo.php?v=689057214483077)
https://www.facebook.com/photo.php?v=689057964483002 (https://www.facebook.com/photo.php?v=689057964483002)
https://www.facebook.com/photo.php?v=689057214483077 (https://www.facebook.com/photo.php?v=689057214483077)
(https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpa1/t1.0-9/10537892_688335774555221_6760518224853999841_n.jpg)
(https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xfa1/v/t1.0-9/10533369_688335801221885_4910743512799502138_n.jpg)
(https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpa1/v/t1.0-9/10500290_688335824555216_7653287917901774967_n.jpg)
(https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpf1/t1.0-9/10561735_688335844555214_6529287276583411654_n.jpg)
(https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xap1/v/t1.0-9/10525797_688335864555212_325875184898949471_n.jpg)
(https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xaf1/t1.0-9/10547556_688335884555210_3000861895034082087_n.jpg)
(https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xpa1/t1.0-9/10547511_688335937888538_8564413609478464982_n.jpg)
(https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xaf1/v/t1.0-9/10527749_688335974555201_6111744996738276123_n.jpg)
(https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpf1/t1.0-9/10245421_688336001221865_7915538523433836418_n.jpg)
(https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xap1/t1.0-9/10417726_688336041221861_4616381779788206469_n.jpg)
(https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xap1/t1.0-9/1488169_688336061221859_4446523281663650235_n.jpg)
Kuvissa 17" Shine Bright -varustetason vanteet ja 16" Shine-varustetason vanteet.
Päällimmäisenä jäi mieleen yllättävä hiljaisuus, ollaan ihan octavian tasolla sataseen saakka ja sitten vilkun merkkiääni joka on liian voimakas. ETG6-laatikko toimii kevyemmässä cactuksessa paremmin kuin Grand Picassossa. Kaikenkaikkiaan positiivinen kokemus, suosittelen käymään koeajolla, kun näitä saadaan tännekin.
Otsikko: Vs: Citroën C4 Cactus
Kirjoitti: Jarde - 24.07.14 - klo:00:17
Tuo Punainen sisällä oleva auto on siis Shine Bright varustetaso? Ja siinä nuo harmaat vanteet sitten nimenomaan ne mainitut Cross harmaat koossa 17"? Jos noin on niin, mitkäs vanteet nuo sitten ovat, jotka ovat sitten melkein kaikissa esitekuvissa ja myös tossa kuvassa, missä noita eri värejä esitellään. Siis kromia mustalla pohjalla.

Tota Shine Bright mallia ei minusta ekoista hinnastossa ollut. No siinä näköjään saa sitten Shineen verrattuna eri vanteet, jonkin värin yhteydessä eriväriset bumpit ja vielä logon c-pilariin. Ja kaikki tämä alle tonnin :)

Mikä pannu sulla oli tuon koeajoauton keulalla?
Oliko Ruotsalaisilla tietoa Bensaturbosta ja automaatista?
Otsikko: Vs: Citroën C4 Cactus
Kirjoitti: maileri - 24.07.14 - klo:00:27
Kiva, että Citikka uskaltaa vielä tehä persoonallisia autoja toisin kuin monet muut.
Otsikko: Vs: Citroën C4 Cactus
Kirjoitti: JarnoF - 24.07.14 - klo:09:32
Lainaus käyttäjältä: maileri - 24.07.14 - klo:00:27
Kiva, että Citikka uskaltaa vielä tehä persoonallisia autoja toisin kuin monet muut.

Tuo tuntuu menevän pikkasen sykleissä. Ensin tehdään "erikoisempi" generaatio autoja. Suuri yleisö ei erikoisuutta arvosta ja seuraava generaatio on taas tavanomaisempi. Jos vaikka tätä "C4"-segmentin lähihistoriaa kattelee (juu tiedän, että Cactus on lähemminkin C3):
- Xsaralla pelattiin varman päälle. Samanlainen kun kaikki muutkin kilpailijat.
- Ensimmäinen C4 oli ufon näköinen eikä rattikaan kääntynyt normaalisti. (kaunis auto IMHO)
- Toinen C4, takaisin perus Golffikopioksi
- Cactus, taas jotain eksoottista

Onhan noilla tietysti sitten ne DS:t, mutta niitä koittavatkin vivuta jonnekin Audin kilpailijaksi, ei VW:n.
Otsikko: Vs: Citroën C4 Cactus
Kirjoitti: Huikko - 24.07.14 - klo:13:43
Lainaus käyttäjältä: Jarde - 24.07.14 - klo:00:17
Tuo Punainen sisällä oleva auto on siis Shine Bright varustetaso? Ja siinä nuo harmaat vanteet sitten nimenomaan ne mainitut Cross harmaat koossa 17"? Jos noin on niin, mitkäs vanteet nuo sitten ovat, jotka ovat sitten melkein kaikissa esitekuvissa ja myös tossa kuvassa, missä noita eri värejä esitellään. Siis kromia mustalla pohjalla.

Tota Shine Bright mallia ei minusta ekoista hinnastossa ollut. No siinä näköjään saa sitten Shineen verrattuna eri vanteet, jonkin värin yhteydessä eriväriset bumpit ja vielä logon c-pilariin. Ja kaikki tämä alle tonnin :)

Mikä pannu sulla oli tuon koeajoauton keulalla?
Oliko Ruotsalaisilla tietoa Bensaturbosta ja automaatista?

Punainen on Shine ja nuo harmaat ovat 16" Square-vanteet. Ne kaikissa mainoskuvissa olevat ja koeajoautossa olleet ovat Shine Bright 17" vakiovanteet. Koeajoauto oli 92 heppainen diesel + ETG6. Bensaturboon ei ole tulossa automaattia ruotsalaistenkaan mukaan. Mutta 2015 tulee BlueHDI100 airdream 15" erikoiskevyillä vanteilla ja ETG6-askilla. Sen EU maantiekulutus on ilmoitettu jo ruotsinkielisessä esitteessä 2,9l/100km.
Otsikko: Vs: Citroën C4 Cactus
Kirjoitti: Huikko - 24.07.14 - klo:14:10
(http://i219.photobucket.com/albums/cc238/TiipaTepo/Citroen%20Cactus/20140721_172133_zps8c1da207.jpg)

Shine Bright vakiovanteet 17", saa myös täysin mustana.

(http://i219.photobucket.com/albums/cc238/TiipaTepo/Citroen%20Cactus/20140721_172009_zps0b46e62f.jpg)

Shine vakiovanteet 16", saa myös täysin mustana.
Otsikko: Vs: Citroën C4 Cactus
Kirjoitti: Antero - 25.07.14 - klo:10:45
Kyllä tämä täytyy käydä koeajamassa aikanaan. Tuo on kyllä harmillista, että etupenkit muuttuvat tavanomaisiksi manuaalivaihteiston kera. Erittäin piristävä poikkeus jokatapauksessa niin tylsään nykypäivän autoteollisuuteen. Myös uusi Kia Soul vetoaa itseeni, vaikka varmasti monen mielestä se on susiruma ja outo möhkäle. Minusta siinä on kuitenkin paljon samaa hauskuutta kuin tässä Cactuksessa, vaikka huomattavasti perinteisempiä ratkaisuja siinä onkin ja hintaakin enemmän. Luulen, että tämäntyyppiset autot ovat enemmänkin nuorten autoilijoiden mieleen, mutta nuorilla ei ole rahaa uuden auton hankintaan ja se näkyy myyntitilastoissakin.
Otsikko: Vs: Citroën C4 Cactus
Kirjoitti: Huikko - 25.07.14 - klo:22:06
http://service.citroen.com/ddb/modeles/c4c/c4c_c4c/ed01-14/fi_fi/contenu/AC-C4_Cactus_01_2014_FI.pdf (http://service.citroen.com/ddb/modeles/c4c/c4c_c4c/ed01-14/fi_fi/contenu/AC-C4_Cactus_01_2014_FI.pdf)
Suomenkielinen käyttöohjekirja julkaistu service.citroenissa.
Otsikko: Vs: Citroën C4 Cactus
Kirjoitti: Arcca - 26.07.14 - klo:18:45
Lainaus käyttäjältä: Antero - 25.07.14 - klo:10:45
Tuo on kyllä harmillista, että etupenkit muuttuvat tavanomaisiksi manuaalivaihteiston kera.


Kuvien perusteella näyttäisi että penkit ovat itseasiassa samanlaiset manuska- ja tomaattiautossa, mutta automaatissa niiden välissä on lisäpala. Lisäpala näyttää olevan kohollaan joten tasainen penkki tuo ei ole, ja vaikutus koko hommalla marginaalinen.
Otsikko: Vs: Citroën C4 Cactus
Kirjoitti: Huikko - 26.07.14 - klo:19:15
Lainaus käyttäjältä: Arcca - 26.07.14 - klo:18:45
Kuvien perusteella näyttäisi että penkit ovat itseasiassa samanlaiset manuska- ja tomaattiautossa, mutta automaatissa niiden välissä on lisäpala. Lisäpala näyttää olevan kohollaan joten tasainen penkki tuo ei ole, ja vaikutus koko hommalla marginaalinen.

Totta, mutta ulkonäöllinen ja fiilikseen vaikuttava vaikutus on suuri. Istuin molemmissa sisällä ja tuo sohvallinen tuntuu avarammalta. Se riittää. Tämä on auto jonka asioita on ostajaehdokkaille ihan turha järkiperusteilla perustella. Järjellä ostetaan golf tai auris, eikä cactusta oli etusohvaa tai ei.
Otsikko: Vs: Citroën C4 Cactus
Kirjoitti: Rooivalk - 26.07.14 - klo:21:58
Uudessa Tekniikan Maailmassa luki, että apparin puolella ei ole tuuletussuutinta ja saattaa ikkuna sen takia huurtua sopivilla keleillä. Kyllä minä ymmärrän pyrkimyksen säästää painossa ja kustannuksissa, mutta tässä on taas sitten menty oikein komeasti pitkäksi.
Otsikko: Vs: Citroën C4 Cactus
Kirjoitti: Arcca - 26.07.14 - klo:21:59
Lainaus käyttäjältä: Huikko - 26.07.14 - klo:19:15
Totta, mutta ulkonäöllinen ja fiilikseen vaikuttava vaikutus on suuri. Istuin molemmissa sisällä ja tuo sohvallinen tuntuu avarammalta. Se riittää. Tämä on auto jonka asioita on ostajaehdokkaille ihan turha järkiperusteilla perustella.


OK.
Enpä osannut vielä asettaa ajatuksiani sitikka fiilikseen oikein tuon osalta, vaan menin sotkemaan järkeä mukaan  ;D.
10v takainen lyhyt Xsara omistukseni ei vielä näköjään opettanut tavoille.



Otsikko: Vs: Citroën C4 Cactus
Kirjoitti: Huikko - 26.07.14 - klo:22:06
Lainaus käyttäjältä: Rooivalk - 26.07.14 - klo:21:58
Uudessa Tekniikan Maailmassa luki, että apparin puolella ei ole tuuletussuutinta ja saattaa ikkuna sen takia huurtua sopivilla keleillä. Kyllä minä ymmärrän pyrkimyksen säästää painossa ja kustannuksissa, mutta tässä on taas sitten menty oikein komeasti pitkäksi.

Tämä on urbaani legenda joka tulee jäämään suomalaisen kalloihin. Se johtuu vain siitä että TM:n toimittajat eivät löytäneet sitä suutinta.
Kyllä siellä sellainen on. Kuvassa numerolla 2. TM on myös ainoa lehti joka tällaisesta "puutteesta" on osannut raportoida.

(http://i219.photobucket.com/albums/cc238/TiipaTepo/Citroen%20Cactus/Cactus-ilmakanavat_zpsab8841f3.jpg)
Otsikko: Vs: Citroën C4 Cactus
Kirjoitti: nemos - 26.07.14 - klo:22:12
Lainaus käyttäjältä: Huikko - 26.07.14 - klo:22:06
Tämä on urbaani legenda joka tulee jäämään suomalaisen kalloihin. Se johtuu vain siitä että TM:n toimittajat eivät löytäneet sitä suutinta.
Kyllä siellä sellainen on. Kuvassa numerolla 2.

"Suunnattava ja suljettava päätysuutin" puuttuu kyllä matkustajan puolelta
Otsikko: Vs: Citroën C4 Cactus
Kirjoitti: mol - 27.07.14 - klo:00:15
Lainaus käyttäjältä: Arcca - 26.07.14 - klo:21:59
10v takainen lyhyt Xsara omistukseni ei vielä näköjään opettanut tavoille.

Xsara olikin vaan ihan tavallinen auto. Siinä ei ollut mitään "Citroenismejä" tms erikoisuuksia.
Otsikko: Vs: Citroën C4 Cactus
Kirjoitti: Huikko - 27.07.14 - klo:00:32
Lainaus käyttäjältä: nemos - 26.07.14 - klo:22:12
"Suunnattava ja suljettava päätysuutin" puuttuu kyllä matkustajan puolelta

Kyllä mutta kuljettajan puolen suutintakaan ei saa suunnattua lasille. Huurteenpoistosuuttimet nyt kuitenkin ovat autossa molemminpuolin, toisin kuin TM väittää.
Otsikko: Vs: Citroën C4 Cactus
Kirjoitti: Huikko - 27.07.14 - klo:16:16
http://www.independent.co.uk/life-style/motoring/road-tests/citron-c4-cactus-motoring-review-right-on-the-pulse-of-what-a-car-for-real-people-should-be-9624166.html (http://www.independent.co.uk/life-style/motoring/road-tests/citron-c4-cactus-motoring-review-right-on-the-pulse-of-what-a-car-for-real-people-should-be-9624166.html)

Britannian konservatiivilehti yllättää.
Otsikko: Vs: Citroën C4 Cactus
Kirjoitti: Jarde - 27.07.14 - klo:22:43
Saattaa se TM silti olla oikeassa tästä lasin huurtumisesta. Kyllä sitä on talvikeleillä monet kerrat joutunut suuntailemaan sivulaseille ilmavirtaa välillä jalkojen ja välillä tuulilasin kustannuksella. Aika vähän noista varsinaisista sivulasin suuttimista sitä ilmaa tulee. On se Cactus vaan silti niin kiva, että kyllä sillä saattaisi vähän sivusit huurteessakin ajella :) Ehkäpä joku on kuitenkin asiaa pohtinut....
Otsikko: Vs: Citroën C4 Cactus
Kirjoitti: bowtie81 - 29.07.14 - klo:08:56
kivan oloinen auto toki, mutta muutama käytännön asia epäilyttää.

Ovien tiivistys näyttää tässäkin siltä, ettei ovea kierrä tiiviste, eli oven välit aina kurassa. Harvassa autossa tuo on kunnolla toteutettu.

Lisäksi epäilyttää noiden ovien pehmusteiden toimivuus, näin videon tehtaalta missä ne painetaan kiinni peltiin jollain klipseillä. Eli kura pääsee niiden taakse, ja hinkkaa maalin pilalle -> ruostuu. Lisäksi kura ja muu roska jää sinne muhimaan ja auton pesun jälkeen sieltä valuu likaista vettä pitkin ovea.

Keulassa on myös iso alue maalattua peltiä/muovia, eli kiveniskemille altista aluetta on paljon.

Onko polttimot vaikeat vaihtaa kun umpiot ovat syvällä?

Onko nuo robottilaatikot maineeltaan millasia, eikös citikassakin ollut aika lyhyt takuuaika?

Siinä muutamia käytännön ongelmia joita tulee mieleen. Asioita jotka ei merkkaa mitään varmaan valtaosalle käyttäjistä jotka vaihdattaa polttimot huollossa ja pesettää autonsa harjakoneessa välittämättä pikku nyansseista. Itse taas tarkastelen kriittisesti pienempiä yksityiskohtia, ei saisi paljoa olla heikkouksia jotta auto täyttää omat tarpeet.
Otsikko: Vs: Citroën C4 Cactus
Kirjoitti: Huikko - 29.07.14 - klo:17:53
Teksti sisältää sarkasmia. Nautittava varoen, ettei aivot kuraannu.

Oven olivat tiiviin oloiset, mutta kuraantuvat välistä varmasti. Pesen ne nytkin Golfista kerran kuussa ja vahaan parin kuukauden välein.
Ovien pehmusteet ovat kuriositeetti. Olet varmasti oikeassa teoriasi suhteen.
Keulassa on käytettynä varmasti kiveniskemiä.
Robottilaatikoiden maine on hanurista, niitä pelätään ja haukutaan globaalisti. Kukaan ei halua autoonsa sellaista.
Citroënin takuu on 36kk tai 100 000km kumpi ensin täyttyy.
Polttimon vaihtoon tarvitaan kuusi kättä ja kyrv*ssä on hyvä olla koukku jolla ottaa tukea.

En suosittele Cactusta. Suosittelen uutta Passatia ja kotimaista keskiolutta.
Autot ostetaan järkiperustein. Vain ylipainoiset avohoitopotilaat ja tytönhupakot ostavat uusia Citroëneja.
Violetilla ulkovärillä ja sisustalla niitä ei osta kukaan.

Minä avaan nyt pullon Rodenbachin Grand Cruta ja lueskelen mitä tuli tänään hankittua.
Sain lippalakin ja jäätelön kaupan päälle. Golfiin en saanut. Lippalakin tiiviste ei ollut kurassa ainakaan vielä.

(http://i219.photobucket.com/albums/cc238/TiipaTepo/Citroen%20Cactus/hattu_zps73e9cd8a.jpg)
(http://i219.photobucket.com/albums/cc238/TiipaTepo/Citroen%20Cactus/kauppakirja_zps78858caa.jpg)

Auton toimivuutta ja tarinaa voi seurata sitruunapatongissa osoitteessa:
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=17&t=18693 (http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=17&t=18693)
Tervetuloa! Siirrän foorumiseurantaa pikkuhiljaa patongin puolelle luonnottomista syistä.
Kiitos seurasta! Oli järkevää, muttei hauskaa  8) . . .

Merci!
Otsikko: Vs: Citroën C4 Cactus
Kirjoitti: bowtie81 - 30.07.14 - klo:08:44
hieno homma että saa lukea kokemuksia tästä autosta joka itseänikin kiinnostaa. Itseasiassa ei ollut tarkoitus kirjottaa sarkastisesti, mutta ehkä olen vähän outo autojen kanssa. Tuollaiset asiat itseäni kiinnostaa ja ärsyttää, tutkin tollasia pinnan alla olevia asioita kuten ovien välit:) Nykyisessä Cruzessa ne on aika hyvin tiivistetty, eivät kuraannu, edellisessä seatissa oli täysin hölmöt tiivisteet jotka eivät kiertäneet koko ovea jolloin ovien välit oli heti kurassa. Joo, tarkotit varmaan omaa kirjoitustasi kun puhuit sarkasmista:)

Osa näistä jutuista ei ehkä vaivaa ekaa omistajaa, kuten nuo törmäyssuojat. Mutta esimerkkejä löytyy, esim. audi A6 muovilistat ovissa keräävät taakseen kuraa ja niissä on ollut ruosteongelmia melko uutena, alle 10 vuotta vanhana. Auto on iso sijoitus niin haluaisi löytää tuotteen joka kuitenkin mahdollisimman hyvin vastaa laadullisesti odotuksia.

Lähinnä mietin kun en ole seurannut paljoa miten robottilaatikot kestää. Toyotissa kai ollut jotain ongelmia, mutta perustekniikka niissä lienee kestävää, kunhan sähkömekaaniset palikat pysyy paikoillaan.

Vaihdoitko 2014 mallisen golfin jo pois?
Otsikko: Vs: Citroën C4 Cactus
Kirjoitti: JarnoF - 30.07.14 - klo:09:29
Lainaus käyttäjältä: bowtie81 - 30.07.14 - klo:08:44
Lähinnä mietin kun en ole seurannut paljoa miten robottilaatikot kestää. Toyotissa kai ollut jotain ongelmia, mutta perustekniikka niissä lienee kestävää, kunhan sähkömekaaniset palikat pysyy paikoillaan.

Tatavat olla aika pomminvarmoja pelejä. En ainakaan muista lukeneeni suuremmista ongelmista noilta kahdelta suomalaiselta sitikkafoorumilta.
Otsikko: Vs: Citroën C4 Cactus
Kirjoitti: Huikko - 30.07.14 - klo:14:30
Vaihdoin Golfin pois, mutta toki ajelen sillä vielä Cactuksen toimitukseen saakka. Suurin syy vaihtoon olin minä, joka vain yksiselitteisesti halusi juuri Citroën Cactuksen. Järkisyitä en voi esittää ensimmäistäkään.
Otsikko: Vs: Citroën C4 Cactus
Kirjoitti: tapanixxx - 30.07.14 - klo:14:34
Saako kysyä kerroitko myös myyjälle tästä näkemyksestäsi että ei ole yhtään järkisyytä ostaa cactus :) Olisi ollut kiva nähdä myyjän ilme :)
Otsikko: Vs: Citroën C4 Cactus
Kirjoitti: JarnoF - 30.07.14 - klo:15:11
Lainaus käyttäjältä: tapanixxx - 30.07.14 - klo:14:34
Saako kysyä kerroitko myös myyjälle tästä näkemyksestäsi että ei ole yhtään järkisyytä ostaa cactus :) Olisi ollut kiva nähdä myyjän ilme :)

"Järkisyillä" tuo meidänkin Golffi ostettiin. Oli Sitikka kiikarissa, mutta joku vei sen. :( veikkaan kyllä, että vaparikone ja perinteinen automaatti olisi ollut kuitenkin järkevämpi vaihtoehto kuin yhdistelmä TSI/DSG. >:(
Otsikko: Vs: Citroën C4 Cactus
Kirjoitti: Huikko - 30.07.14 - klo:17:49
Lainaus käyttäjältä: tapanixxx - 30.07.14 - klo:14:34
Saako kysyä kerroitko myös myyjälle tästä näkemyksestäsi että ei ole yhtään järkisyytä ostaa cactus :) Olisi ollut kiva nähdä myyjän ilme :)

Kerroin. Kerroin myös myyjää kertomaan edes yhden järkisyyn vaihtoon. Kertoi olevansa provikkapalkalla. Sanoin olevani myös.
Rehellinen ostaja ja myyjä kohtasivat sateisessa hämeenlinnassa...
Otsikko: Vs: Citroën C4 Cactus
Kirjoitti: tapanixxx - 30.07.14 - klo:18:08
haha :) tämä oli hyvä ja tuollaisen myyjän kanssa olisi kiva tehdä kauppaa. Ollaan rehellisia eikä yritetä väkisin jotakin tarinaa tai satuja kertoa.
Otsikko: Vs: Citroën C4 Cactus
Kirjoitti: Lorenz_ - 16.10.14 - klo:22:54
Tuli nähtyä ja koettua tämä Cactus ja en voi muutakuin kauhistella miten jäätävän ruma auto se on !! :o
En todellakaan kykene ymmärtämään ketään joka tuollaisen auton hankkii.

Verrattavissa ulkonäöltään täysin tähän:
(http://img.izismile.com/img/img2/20090805/bonus//4/ugly_cars_07.jpg)
Otsikko: Vs: Citroën C4 Cactus
Kirjoitti: M1kke - 16.10.14 - klo:23:19
^Jännä kommentti mieheltä joka on ostanut maailman kauneimman sedanin...  ;)

(http://carbeam.com/wp-content/uploads/2010/11/Skoda-Superb-India-49.jpg)
Otsikko: Vs: Citroën C4 Cactus
Kirjoitti: ak72 - 17.10.14 - klo:18:46
On se oikeasti lähes yhtä ruma kuin Nissan "Joke". Kauneus on katsojan silmässä mutta jälleen kerran on kyllä ranskis muotoilijoilla ollu lääkitys pielessä tuota suunnitellessa.  :P Ainakin se erottuu massasta ei voi muuta sanoa...
Otsikko: Vs: Citroën C4 Cactus
Kirjoitti: Huikko - 19.10.14 - klo:18:36
En ole cactuksen ulkonäöstä oikeastaan mitään mieltä, mutta sisältä se on hemmetin hieno minun silmään. Ja sieltä sisältä minä sitä useimmiten ratin takaa katselen.
Otsikko: Vs: Citroën C4 Cactus
Kirjoitti: sambolo - 19.10.14 - klo:22:22
Miltähän ne pehmusteet näyttää hapettuneena vuosien jälkeen?
Otsikko: Vs: Citroën C4 Cactus
Kirjoitti: Patomursu - 19.10.14 - klo:22:53
Rumahan se on, mielummin menisin julkisilla kuin sillä joutuisin ajamaan
Otsikko: Vs: Citroën C4 Cactus
Kirjoitti: kaide - 19.10.14 - klo:23:54
Onhan se, erikoinen kikotin ja alkaa sitikka menemään taas erikoisuuksien tielle mistä oli kadoksissa pari vuosikymmentä . Itseäni ihmetyttää miksi tuossa on C4 mallimerkintä kun koko autolla ei ole mitään tekemistä normaalin C4.n kanssa .  Olisi vaan Cactus .  Sisusta on kyllä ihan oikeasti makea , kyllä !   Noita ilmapusseja auton ulkopuolella pidin joskus vitsinä , mutta tulivat sitten tuotantoon  :o  Suurin vika tässäKIN nykyautossa on se että pellin alle on tuupattu " ihmemoottori" jossa ainoa ihme on se, miten ihmeessä kukaan tai mikään instanssi saa päähänsä laittaa mopon moottorin autoon .  Juu , kaikki ei tehoa tarvitse ,mutta yli 15sekkaa 0-100 kiihtyvyys lienee aika tuskastuttavaa ihan jo  arkiliikenteessä ja se rekan ohituksen voi unohtaa jo ennenkuin alkaa edes ajattelemaan koko asiaa. THP156 olisi oikea moottori tuohon
Otsikko: Vs: Citroën C4 Cactus
Kirjoitti: Zego - 20.10.14 - klo:04:58
Makee auto tuo Cactus ja jos autotoimittajiin on uskomista niin kyl jää mukavuudessa vagineet taas kerran reilusti toiseksi, tykkään kovasti! Tuollaiseen autoon riittänee perusmottikin 82 hv, 1.6 THP on miltei yhtä huono moottori kuin TSI-sarja. 1.2 THP voisi olla paras valinta tähän autoon?
Otsikko: Vs: Citroën C4 Cactus
Kirjoitti: Antero - 20.10.14 - klo:14:09
Lainaus käyttäjältä: sambolo - 19.10.14 - klo:22:22
Miltähän ne pehmusteet näyttää hapettuneena vuosien jälkeen?

Ovat vaihdettavissa edulliseen hintaan. 110hv kehittävällä Puretech-moottorilla kiihtyvyys nollasta sataan on 9 sekunnin pintaan. Kyllä pitäisi riittää jokaisella tässä maassa ajelevalle aivan hyin. Täytyy käydä tämä kyllä koeajamassa joskus, vaikkei kunnon automaatin takia ostoslistalle taida koskaan päätyäkkään. Lisäksi paremmin varusteluna on mielestäni liian kallis.
Otsikko: Vs: Citroën C4 Cactus
Kirjoitti: Zego - 21.10.14 - klo:20:41
Myyntiä pukkaa: http://europe.autonews.com/article/20141021/ANE/141029971 (http://europe.autonews.com/article/20141021/ANE/141029971)
"PSA will add production shifts to meet demand for Citroen C4 Cactus, report says"

Täytyypä tosiaan käydä koeajamassa ja tarkastella miten tuo ratin etäysyydensäädön puute koskettaa jos ollenkaan.
Otsikko: Vs: Citroën C4 Cactus
Kirjoitti: Huikko - 02.01.15 - klo:13:17
Nyt on 3000km ajeltu Cactuksella ja en huolisi enää Golfia takaisin.
Voin myös vahvistaa, että repsikan ikkuna pysyy hyvin huurusta vapaana vaikka se puuttuu se sivusuutin kokonaan.
Otsikko: Vs: Citroën C4 Cactus
Kirjoitti: Foxit - 07.01.15 - klo:13:51
Maantaina kävin koeajamassa Cactuksen PureTech 110 Shine varustelulla ja alla Continentalin Vikingcontact 6:t. Ajoin reilut 30 km raikkaassa pakkassäässä pääasissa maanteitä. Päällimmäisenä mieleen jäi mukavan pintapehmeä vaimennus yhdistettynä pirteään moottoriin ja kevyeen kokonaisuuteen. Mutkateitä ajaessa alusta ei kuitenkaan kallistellut liikoja vaan tuntui kuitenkin riittävän napakalta. Keskikulutuskin jäi suhteellisen maltilliseen 6,2 l/100km ajotietokoneen mukaan. Ahdettu moottori jaksoi vääntää hyvinkin nöyrästi alemmiltakin kierroksilta vaivattomasti turhia metelöimättä.

Iso miinus tulee tuosta arvokkaasta n. 25 000 â,¬ hinnasta manuaalivaihteilla sekä vain yhdessä osassa taittuvasta takapenkistä.
Otsikko: Vs: Citroën C4 Cactus
Kirjoitti: Huikko - 12.02.15 - klo:22:50
Cactuksella 8000km rikki ilman ongelmia.

TM:n talvitestissä oli kuudes ja hintaan suhteutettuna testin paras auto.
Sai parhaat arvosanat lämmityslaitteesta (ei sanaakaan huurtumisongelmista) sekä jarruista.
Myös etenemiskykyä ja hallittavuutta ääritilanteissa kehuttiin.
Valoja haukuttiin, koska pesureita ei ole. Samoin kylmäkulutusta ja päästöjä.

Testissä olleen bensaturbon takajarrut olivat jäätyneet moneen kertaan. Siinä on levyt takana, onneksi mulla on rummut vaparissa. Ei ole ollut jäätymishuolia.

TM oli saanut myös näytölle ilmoituksen että "Multimediatoiminnot ovat pois käytöstä" ja oli yhdistänyt sen virheellisesti kovaan pakkaseen.
Jos olisivat lukeneet manuaalia, niin tuo ilmoitus tulee jos akun varaustaso on liian alhainen.
Voin vahvistaa että näyttöongelmia ei ole kolmenkympinkään pakkasilla.
Otsikko: Vs: Citroën C4 Cactus
Kirjoitti: Zego - 13.02.15 - klo:08:04
Kaikissa Cactuksissa taitaa kyllä olla rumpujarrut.  :o
http://citroen.alkali.fi/cufs/pub/files/pdf/tekniset_tiedot/c4_cactus_tekniset_tiedot_ja_vakiovarusteet_lokakuu_2014.pdf (http://citroen.alkali.fi/cufs/pub/files/pdf/tekniset_tiedot/c4_cactus_tekniset_tiedot_ja_vakiovarusteet_lokakuu_2014.pdf)
Olisikohan vain luovutushuollossa mokattu eikä jarruja säädetty?
Otsikko: Vs: Citroën C4 Cactus
Kirjoitti: Huikko - 14.02.15 - klo:20:42
Ainakin livenä nähtynä bensaturbossa on levyt takana. Suomen Citroenin sivut ovat mitä sattuu, niitä saisi olla korjaamassa koko ajan.
Otsikko: Vs: Citroën C4 Cactus
Kirjoitti: Huikko - 25.10.15 - klo:17:45
40 000km takana ja edelleen hymyillen. Päivääkään ei ole harmittanut, että vaihdoin Golfin Cactukseen. Ensimmäinen uusi auto missä ei ole ollut mitään vikaa.
Otsikko: Vs: Citroën C4 Cactus
Kirjoitti: nemos - 25.10.15 - klo:17:49
Lainaus käyttäjältä: Huikko - 25.10.15 - klo:17:45
40 000km takana ja edelleen hymyillen. Päivääkään ei ole harmittanut, että vaihdoin Golfin Cactukseen. Ensimmäinen uusi auto missä ei ole ollut mitään vikaa.

Lienee hyvin tyypillistä, että Cactus ostetaan sen takia, että halutaan juuri Cactus. Se ei liene kovin tyypillistä, että sillä ajetaan tahtia 50 000 km vuodessa.
Otsikko: Vs: Citroën C4 Cactus
Kirjoitti: Huikko - 09.11.15 - klo:12:34
Varmaan totta turiset. :D

Tämä on kuitenkin yllättävän hyvä highwaycruiseri pitkänkin matkan tekoon. Tuommoinen 3 päivää ja 2000km ei ole mikään ongelma.

Otsikko: Vs: Citroën C4 Cactus
Kirjoitti: chr - 09.11.15 - klo:14:30
Minulla oli tuollainen vuokra-autona ja minusta se oli ihan mainio vekotin.
Otsikko: Vs: Citroën C4 Cactus
Kirjoitti: heifetz - 03.03.16 - klo:20:05
Koeajoin Shine diesel automaatin tänään. Istuma-asento oli tälläiselle 1.8m hujopille täydellinen, en ymmärrä miksi testeissä asentoa moititaan? Sisusta oli yhtä hieno kuin kuvista voi päätellä, materiaalit ja design oli ihan premium tasoa. Automaatin tominta oli hidasta ja jos haluaa edetä tasaisesti niin kaasua pitää hellittää kun vaihto tapahtuu. Rattiläpysköillä tämä onnistui helpoiten. Navigaattori ja iso kosketusnäyttö toimi mielestäni hintaan nähden tarpeeksi hyvin.

Isoin miinus oli järjetön rengasmelu. Autossa tosin oli nastat joten se selittää ison osan tästä. Muuten meno oli leppoisaa ja eteneminen sujuvaa.

Kaikenkaikkiaan vaikuttava auto! Halpa, tyylikäs ja ok ajo-ominaisuudet. Luulisi että tehtaat käyvät täyttä häkää. Harkitsen vakavasti siirtymistä bemari-maailmasta sitikka-mieheksi. Vaihtotarjous oli kehno joten jos myyjä ei paranna tarjousta niin jää piikkikasvi kauppaan.
Otsikko: Vs: Citroën C4 Cactus
Kirjoitti: Patomursu - 03.03.16 - klo:20:20
Lainaus käyttäjältä: heifetz - 03.03.16 - klo:20:05
Koeajoin Shine diesel automaatin tänään. Istuma-asento oli tälläiselle 1.8m hujopille täydellinen, en ymmärrä miksi testeissä asentoa moititaan? Sisusta oli yhtä hieno kuin kuvista voi päätellä, materiaalit ja design oli ihan premium tasoa. Automaatin tominta oli hidasta ja jos haluaa edetä tasaisesti niin kaasua pitää hellittää kun vaihto tapahtuu. Rattiläpysköillä tämä onnistui helpoiten. Navigaattori ja iso kosketusnäyttö toimi mielestäni hintaan nähden tarpeeksi hyvin.

Isoin miinus oli järjetön rengasmelu. Autossa tosin oli nastat joten se selittää ison osan tästä. Muuten meno oli leppoisaa ja eteneminen sujuvaa.

Kaikenkaikkiaan vaikuttava auto! Halpa, tyylikäs ja ok ajo-ominaisuudet. Luulisi että tehtaat käyvät täyttä häkää. Harkitsen vakavasti siirtymistä bemari-maailmasta sitikka-mieheksi. Vaihtotarjous oli kehno joten jos myyjä ei paranna tarjousta niin jää piikkikasvi kauppaan.

Hienosti kirjoitettu, sain illan naurut tästä  ;D
Otsikko: Vs: Citroën C4 Cactus
Kirjoitti: heifetz - 04.03.16 - klo:00:24
Lainaus käyttäjältä: Patomursu - 03.03.16 - klo:20:20
Hienosti kirjoitettu, sain illan naurut tästä  ;D

Mikäs tässä nauratti?
Otsikko: Vs: Citroën C4 Cactus
Kirjoitti: JarnoF - 04.03.16 - klo:07:30
Lainaus käyttäjältä: heifetz - 04.03.16 - klo:00:24
Mikäs tässä nauratti?

(Ehjällä) Sitikalla koskaan ajamattomat ei ymmärrä. :(
Otsikko: Vs: Citroën C4 Cactus
Kirjoitti: Patomursu - 04.03.16 - klo:19:34
Lainaus käyttäjältä: JarnoF - 04.03.16 - klo:07:30
(Ehjällä) Sitikalla koskaan ajamattomat ei ymmärrä. :(

Oli päivän käytössä C4. 14 km ajettu kun sen otin ajoon eli voisin sanoa että pakasta vedetty. Onneksi se oli vain päivän minulla, oli jotain aivan järkyttävää ajaa tuota, sai polkeakin minkä kerki ja keppiä veivaamaan että edes liikenteen mukaan pääsi rampilta  :D
Otsikko: Vs: Citroën C4 Cactus
Kirjoitti: heifetz - 08.03.16 - klo:04:27
Kävin uudelleen koeajamassa kaktuksen. Auto oli edelleen tosi hyvä ajaa ja erittäin mukava. Citroen on osannut tehdä loistavan alustan. Kaupanteko harmillisesti lopahti Vehon naurettavaan vaihtotarjoukseen joten auto jäi kauppaan.
Otsikko: Vs: Citroën C4 Cactus
Kirjoitti: Huikko - 16.06.16 - klo:19:49
72000km täynnä. Cactuksesta tuli juuri auto, jolla olen ajanut eniten kilometrejä. Autoja on ollut omissa nimissä 54kpl vuoden 1991 jälkeen.
Olen edelleen erittäin tyytyväinen autoon. Ostin tämän jo 2014 puolella.
Otsikko: Vs: Citroën C4 Cactus
Kirjoitti: Huikko - 24.07.16 - klo:17:21
76800km täynnä. Hommasin Octavian kakkosautoksi, kun meinaa 100 000km raja tulla ennen takuuaikarajaa 3v täyteen.