Citroën C4 Cactus

Aloittaja Jarde, 21.05.14 - klo:23:12

« edellinen - seuraava »

JarnoF

Lainaus käyttäjältä: tapanixxx - 30.07.14 - klo:14:34
Saako kysyä kerroitko myös myyjälle tästä näkemyksestäsi että ei ole yhtään järkisyytä ostaa cactus :) Olisi ollut kiva nähdä myyjän ilme :)

"Järkisyillä" tuo meidänkin Golffi ostettiin. Oli Sitikka kiikarissa, mutta joku vei sen. :( veikkaan kyllä, että vaparikone ja perinteinen automaatti olisi ollut kuitenkin järkevämpi vaihtoehto kuin yhdistelmä TSI/DSG. >:(

Huikko

Lainaus käyttäjältä: tapanixxx - 30.07.14 - klo:14:34
Saako kysyä kerroitko myös myyjälle tästä näkemyksestäsi että ei ole yhtään järkisyytä ostaa cactus :) Olisi ollut kiva nähdä myyjän ilme :)

Kerroin. Kerroin myös myyjää kertomaan edes yhden järkisyyn vaihtoon. Kertoi olevansa provikkapalkalla. Sanoin olevani myös.
Rehellinen ostaja ja myyjä kohtasivat sateisessa hämeenlinnassa...
2015 Citroën C4 Cactus VTi82 ETG Shine
1992 Mercedes-Benz 190E
1980 Oldsmobile Omega V6
1977 Volvo 66GT
1975 Volvo 66GL
2000 Skoda Octavia 1.8T A L&K

tapanixxx

haha :) tämä oli hyvä ja tuollaisen myyjän kanssa olisi kiva tehdä kauppaa. Ollaan rehellisia eikä yritetä väkisin jotakin tarinaa tai satuja kertoa.

Lorenz_

Tuli nähtyä ja koettua tämä Cactus ja en voi muutakuin kauhistella miten jäätävän ruma auto se on !! :o
En todellakaan kykene ymmärtämään ketään joka tuollaisen auton hankkii.

Verrattavissa ulkonäöltään täysin tähän:

M1kke

^Jännä kommentti mieheltä joka on ostanut maailman kauneimman sedanin...  ;)


ak72

On se oikeasti lähes yhtä ruma kuin Nissan "Joke". Kauneus on katsojan silmässä mutta jälleen kerran on kyllä ranskis muotoilijoilla ollu lääkitys pielessä tuota suunnitellessa.  :P Ainakin se erottuu massasta ei voi muuta sanoa...
Ex Ford Taunus '80
Ex Ford Escort RS2000 '92
Ex Ford Focus ST '06
Ex VW Golf 1.4 Act '14
Ford Mustang '66 since 1997
VW Golf GTI PP 7.5 '19

Huikko

En ole cactuksen ulkonäöstä oikeastaan mitään mieltä, mutta sisältä se on hemmetin hieno minun silmään. Ja sieltä sisältä minä sitä useimmiten ratin takaa katselen.
2015 Citroën C4 Cactus VTi82 ETG Shine
1992 Mercedes-Benz 190E
1980 Oldsmobile Omega V6
1977 Volvo 66GT
1975 Volvo 66GL
2000 Skoda Octavia 1.8T A L&K

sambolo

Miltähän ne pehmusteet näyttää hapettuneena vuosien jälkeen?
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

Patomursu

Rumahan se on, mielummin menisin julkisilla kuin sillä joutuisin ajamaan
Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.

kaide

Onhan se, erikoinen kikotin ja alkaa sitikka menemään taas erikoisuuksien tielle mistä oli kadoksissa pari vuosikymmentä . Itseäni ihmetyttää miksi tuossa on C4 mallimerkintä kun koko autolla ei ole mitään tekemistä normaalin C4.n kanssa .  Olisi vaan Cactus .  Sisusta on kyllä ihan oikeasti makea , kyllä !   Noita ilmapusseja auton ulkopuolella pidin joskus vitsinä , mutta tulivat sitten tuotantoon  :o  Suurin vika tässäKIN nykyautossa on se että pellin alle on tuupattu " ihmemoottori" jossa ainoa ihme on se, miten ihmeessä kukaan tai mikään instanssi saa päähänsä laittaa mopon moottorin autoon .  Juu , kaikki ei tehoa tarvitse ,mutta yli 15sekkaa 0-100 kiihtyvyys lienee aika tuskastuttavaa ihan jo  arkiliikenteessä ja se rekan ohituksen voi unohtaa jo ennenkuin alkaa edes ajattelemaan koko asiaa. THP156 olisi oikea moottori tuohon
BMW 320i Touring MSport -17
Peugeot 205 GTI MI16 -90

Zego

Makee auto tuo Cactus ja jos autotoimittajiin on uskomista niin kyl jää mukavuudessa vagineet taas kerran reilusti toiseksi, tykkään kovasti! Tuollaiseen autoon riittänee perusmottikin 82 hv, 1.6 THP on miltei yhtä huono moottori kuin TSI-sarja. 1.2 THP voisi olla paras valinta tähän autoon?

Antero

Lainaus käyttäjältä: sambolo - 19.10.14 - klo:22:22
Miltähän ne pehmusteet näyttää hapettuneena vuosien jälkeen?

Ovat vaihdettavissa edulliseen hintaan. 110hv kehittävällä Puretech-moottorilla kiihtyvyys nollasta sataan on 9 sekunnin pintaan. Kyllä pitäisi riittää jokaisella tässä maassa ajelevalle aivan hyin. Täytyy käydä tämä kyllä koeajamassa joskus, vaikkei kunnon automaatin takia ostoslistalle taida koskaan päätyäkkään. Lisäksi paremmin varusteluna on mielestäni liian kallis.

Zego

Myyntiä pukkaa: http://europe.autonews.com/article/20141021/ANE/141029971
"PSA will add production shifts to meet demand for Citroen C4 Cactus, report says"

Täytyypä tosiaan käydä koeajamassa ja tarkastella miten tuo ratin etäysyydensäädön puute koskettaa jos ollenkaan.

Huikko

#73
Nyt on 3000km ajeltu Cactuksella ja en huolisi enää Golfia takaisin.
Voin myös vahvistaa, että repsikan ikkuna pysyy hyvin huurusta vapaana vaikka se puuttuu se sivusuutin kokonaan.
2015 Citroën C4 Cactus VTi82 ETG Shine
1992 Mercedes-Benz 190E
1980 Oldsmobile Omega V6
1977 Volvo 66GT
1975 Volvo 66GL
2000 Skoda Octavia 1.8T A L&K

Foxit

Maantaina kävin koeajamassa Cactuksen PureTech 110 Shine varustelulla ja alla Continentalin Vikingcontact 6:t. Ajoin reilut 30 km raikkaassa pakkassäässä pääasissa maanteitä. Päällimmäisenä mieleen jäi mukavan pintapehmeä vaimennus yhdistettynä pirteään moottoriin ja kevyeen kokonaisuuteen. Mutkateitä ajaessa alusta ei kuitenkaan kallistellut liikoja vaan tuntui kuitenkin riittävän napakalta. Keskikulutuskin jäi suhteellisen maltilliseen 6,2 l/100km ajotietokoneen mukaan. Ahdettu moottori jaksoi vääntää hyvinkin nöyrästi alemmiltakin kierroksilta vaivattomasti turhia metelöimättä.

Iso miinus tulee tuosta arvokkaasta n. 25 000 â,¬ hinnasta manuaalivaihteilla sekä vain yhdessä osassa taittuvasta takapenkistä.
Toyota Prius+ (2020) Business
ex: Toyota Prius (2016) Active, Lexus CT 200h (2011) Comfort, Toyota Auris 1,8 HSD (2011) Linea Sol, Volkswagen Polo 1,2 TDI (2011) Bluemotion

Huikko

Cactuksella 8000km rikki ilman ongelmia.

TM:n talvitestissä oli kuudes ja hintaan suhteutettuna testin paras auto.
Sai parhaat arvosanat lämmityslaitteesta (ei sanaakaan huurtumisongelmista) sekä jarruista.
Myös etenemiskykyä ja hallittavuutta ääritilanteissa kehuttiin.
Valoja haukuttiin, koska pesureita ei ole. Samoin kylmäkulutusta ja päästöjä.

Testissä olleen bensaturbon takajarrut olivat jäätyneet moneen kertaan. Siinä on levyt takana, onneksi mulla on rummut vaparissa. Ei ole ollut jäätymishuolia.

TM oli saanut myös näytölle ilmoituksen että "Multimediatoiminnot ovat pois käytöstä" ja oli yhdistänyt sen virheellisesti kovaan pakkaseen.
Jos olisivat lukeneet manuaalia, niin tuo ilmoitus tulee jos akun varaustaso on liian alhainen.
Voin vahvistaa että näyttöongelmia ei ole kolmenkympinkään pakkasilla.
2015 Citroën C4 Cactus VTi82 ETG Shine
1992 Mercedes-Benz 190E
1980 Oldsmobile Omega V6
1977 Volvo 66GT
1975 Volvo 66GL
2000 Skoda Octavia 1.8T A L&K

Zego

#76
Kaikissa Cactuksissa taitaa kyllä olla rumpujarrut.  :o
http://citroen.alkali.fi/cufs/pub/files/pdf/tekniset_tiedot/c4_cactus_tekniset_tiedot_ja_vakiovarusteet_lokakuu_2014.pdf
Olisikohan vain luovutushuollossa mokattu eikä jarruja säädetty?

Huikko

Ainakin livenä nähtynä bensaturbossa on levyt takana. Suomen Citroenin sivut ovat mitä sattuu, niitä saisi olla korjaamassa koko ajan.
2015 Citroën C4 Cactus VTi82 ETG Shine
1992 Mercedes-Benz 190E
1980 Oldsmobile Omega V6
1977 Volvo 66GT
1975 Volvo 66GL
2000 Skoda Octavia 1.8T A L&K

Huikko

40 000km takana ja edelleen hymyillen. Päivääkään ei ole harmittanut, että vaihdoin Golfin Cactukseen. Ensimmäinen uusi auto missä ei ole ollut mitään vikaa.
2015 Citroën C4 Cactus VTi82 ETG Shine
1992 Mercedes-Benz 190E
1980 Oldsmobile Omega V6
1977 Volvo 66GT
1975 Volvo 66GL
2000 Skoda Octavia 1.8T A L&K

nemos

Lainaus käyttäjältä: Huikko - 25.10.15 - klo:17:45
40 000km takana ja edelleen hymyillen. Päivääkään ei ole harmittanut, että vaihdoin Golfin Cactukseen. Ensimmäinen uusi auto missä ei ole ollut mitään vikaa.

Lienee hyvin tyypillistä, että Cactus ostetaan sen takia, että halutaan juuri Cactus. Se ei liene kovin tyypillistä, että sillä ajetaan tahtia 50 000 km vuodessa.
Volvo XC60 T8 Inscription

Huikko

Varmaan totta turiset. :D

Tämä on kuitenkin yllättävän hyvä highwaycruiseri pitkänkin matkan tekoon. Tuommoinen 3 päivää ja 2000km ei ole mikään ongelma.

2015 Citroën C4 Cactus VTi82 ETG Shine
1992 Mercedes-Benz 190E
1980 Oldsmobile Omega V6
1977 Volvo 66GT
1975 Volvo 66GL
2000 Skoda Octavia 1.8T A L&K

chr

Minulla oli tuollainen vuokra-autona ja minusta se oli ihan mainio vekotin.

heifetz

Koeajoin Shine diesel automaatin tänään. Istuma-asento oli tälläiselle 1.8m hujopille täydellinen, en ymmärrä miksi testeissä asentoa moititaan? Sisusta oli yhtä hieno kuin kuvista voi päätellä, materiaalit ja design oli ihan premium tasoa. Automaatin tominta oli hidasta ja jos haluaa edetä tasaisesti niin kaasua pitää hellittää kun vaihto tapahtuu. Rattiläpysköillä tämä onnistui helpoiten. Navigaattori ja iso kosketusnäyttö toimi mielestäni hintaan nähden tarpeeksi hyvin.

Isoin miinus oli järjetön rengasmelu. Autossa tosin oli nastat joten se selittää ison osan tästä. Muuten meno oli leppoisaa ja eteneminen sujuvaa.

Kaikenkaikkiaan vaikuttava auto! Halpa, tyylikäs ja ok ajo-ominaisuudet. Luulisi että tehtaat käyvät täyttä häkää. Harkitsen vakavasti siirtymistä bemari-maailmasta sitikka-mieheksi. Vaihtotarjous oli kehno joten jos myyjä ei paranna tarjousta niin jää piikkikasvi kauppaan.
MB W246 B200 -12
Ex. A1 Sportback Ultra -16
Ex. Renault Kadjar TCe 130 Zen S17 -17
Ex. Volvo V40 D2 -13
Ex. BMW E61 525dA Touring LCI -08
Ex. Octavia II Combi 1.6TDI DSG -12
Ex. BMW E81 118d -09
Ex. A3 CC 1.6 -04

Patomursu

Lainaus käyttäjältä: heifetz - 03.03.16 - klo:20:05
Koeajoin Shine diesel automaatin tänään. Istuma-asento oli tälläiselle 1.8m hujopille täydellinen, en ymmärrä miksi testeissä asentoa moititaan? Sisusta oli yhtä hieno kuin kuvista voi päätellä, materiaalit ja design oli ihan premium tasoa. Automaatin tominta oli hidasta ja jos haluaa edetä tasaisesti niin kaasua pitää hellittää kun vaihto tapahtuu. Rattiläpysköillä tämä onnistui helpoiten. Navigaattori ja iso kosketusnäyttö toimi mielestäni hintaan nähden tarpeeksi hyvin.

Isoin miinus oli järjetön rengasmelu. Autossa tosin oli nastat joten se selittää ison osan tästä. Muuten meno oli leppoisaa ja eteneminen sujuvaa.

Kaikenkaikkiaan vaikuttava auto! Halpa, tyylikäs ja ok ajo-ominaisuudet. Luulisi että tehtaat käyvät täyttä häkää. Harkitsen vakavasti siirtymistä bemari-maailmasta sitikka-mieheksi. Vaihtotarjous oli kehno joten jos myyjä ei paranna tarjousta niin jää piikkikasvi kauppaan.

Hienosti kirjoitettu, sain illan naurut tästä  ;D
Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.

heifetz

Lainaus käyttäjältä: Patomursu - 03.03.16 - klo:20:20
Hienosti kirjoitettu, sain illan naurut tästä  ;D

Mikäs tässä nauratti?
MB W246 B200 -12
Ex. A1 Sportback Ultra -16
Ex. Renault Kadjar TCe 130 Zen S17 -17
Ex. Volvo V40 D2 -13
Ex. BMW E61 525dA Touring LCI -08
Ex. Octavia II Combi 1.6TDI DSG -12
Ex. BMW E81 118d -09
Ex. A3 CC 1.6 -04


Patomursu

Lainaus käyttäjältä: JarnoF - 04.03.16 - klo:07:30
(Ehjällä) Sitikalla koskaan ajamattomat ei ymmärrä. :(

Oli päivän käytössä C4. 14 km ajettu kun sen otin ajoon eli voisin sanoa että pakasta vedetty. Onneksi se oli vain päivän minulla, oli jotain aivan järkyttävää ajaa tuota, sai polkeakin minkä kerki ja keppiä veivaamaan että edes liikenteen mukaan pääsi rampilta  :D
Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.

heifetz

Kävin uudelleen koeajamassa kaktuksen. Auto oli edelleen tosi hyvä ajaa ja erittäin mukava. Citroen on osannut tehdä loistavan alustan. Kaupanteko harmillisesti lopahti Vehon naurettavaan vaihtotarjoukseen joten auto jäi kauppaan.
MB W246 B200 -12
Ex. A1 Sportback Ultra -16
Ex. Renault Kadjar TCe 130 Zen S17 -17
Ex. Volvo V40 D2 -13
Ex. BMW E61 525dA Touring LCI -08
Ex. Octavia II Combi 1.6TDI DSG -12
Ex. BMW E81 118d -09
Ex. A3 CC 1.6 -04

Huikko

72000km täynnä. Cactuksesta tuli juuri auto, jolla olen ajanut eniten kilometrejä. Autoja on ollut omissa nimissä 54kpl vuoden 1991 jälkeen.
Olen edelleen erittäin tyytyväinen autoon. Ostin tämän jo 2014 puolella.
2015 Citroën C4 Cactus VTi82 ETG Shine
1992 Mercedes-Benz 190E
1980 Oldsmobile Omega V6
1977 Volvo 66GT
1975 Volvo 66GL
2000 Skoda Octavia 1.8T A L&K

Huikko

76800km täynnä. Hommasin Octavian kakkosautoksi, kun meinaa 100 000km raja tulla ennen takuuaikarajaa 3v täyteen.
2015 Citroën C4 Cactus VTi82 ETG Shine
1992 Mercedes-Benz 190E
1980 Oldsmobile Omega V6
1977 Volvo 66GT
1975 Volvo 66GL
2000 Skoda Octavia 1.8T A L&K

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy