Vikakoodi p000A ja p0011

Aloittaja akiisi, 19.08.19 - klo:12:39

« edellinen - seuraava »

akiisi

Elikkä tarvittas apuu kun nokkien ketju vaihdettiin niin pukkaaa kyseisiä vikakoodeja. Hihnan jako oikein. Auto toimii normaalisti

Vcds katsottu sitä ”cam adjustment”
Siinä arvoksi antaa kierroksilla ~25-30 ”astetta”

Onko ketjun jako väärin vai? Jos niin.  Niin kumpaan suuntaa sitä pitäisi kääntää

M_M

Vikakoodi sanoo, että imunokassa liikaa ennakkoa, joten takaisinpäin pitäisi saada.

Tietysti jos tietäisi mikä moottori tässä on kyseessä, niin joku asiasta tietävämpi voisi osata kertoa tarkempaakin faktaa.  ::)
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

akiisi

Ainiin unohtui kone laittaa elikkä 2.0tfsi(BPJ)
Elikkäs kumpaas suuntaan pitää kääntää keulasta katottuna. Eli kenties vastapäivään?

o.b.

Eikös hammaspyörissä ole ajoitusmerkit ja yläpuolelle pitää jäädä oikea määrä ketjun lenkkejä?

Ei ehkä kannata lähteä kokeilemaan eri asentoja nokka-akseleille. Saattaa lopputuloksena olla puolet venttiileistä kierona ::)

akiisi

Satutko muistamaan että mikä oli oikea määrä lenkkejä/pinnejä? Netin syövereistä sanottiin 18-19 lenkin/pinnin väliin

o.b.

Eipäs löytynyt lenkkien määrää kun tuossa tehdään hieman eri tavalla kuin BFB moottorissa, jonka kanssa keväällä askartelin. Siinä piti nokka-akselit irrottaa kokonaan :-\

Mut ELSA:sta löytyi ihan oikeat ohjeet, joista muutama kuvakaappaus alla:





akiisi







Kokeilin siirtää hampaalla mutta sitten nuo kannenpultti lovet eivät enää kohtaa

akiisi

Voisko näillä ”tiivisteillä” olla tekemistä asiaan?
Yksi noista oli lohjennut


Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy